AB Regionteatern Blekinge-Kronoberg jobb i Växjö

Hitta lediga jobb hos AB Regionteatern Blekinge-Kronoberg i Växjö. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Växjö.

Regionteatern söker en scenkonstpedagog

Dramalärare/Dramapedagog
Läs mer Jun 11
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för två regioner. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö.
Regionteaterns verksamhet omfattar teater, dans och olika evenemang på turné i skolor, bygdegårdar och på andra typer av scener, främst i Kronoberg och Blekinge, samt på de egna scenerna i Växjö och i Karlshamn.
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för två regioner. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.

Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö.

Regionteaterns verksamhet omfattar teater, dans och olika evenemang på turné i skolor, bygdegårdar och på andra typer av scener, främst i Kronoberg och Blekinge, samt på de egna scenerna i Växjö och i Karlshamn.
Scenkonstpedagog till för- & efterarbeten till våra teaterföreställningar samt skapande skola verksamhet
Att arbeta som scenkonstpedagog innebär att vara kreativ, nyfiken och skapa goda förutsättningar för barns- och ungdomars lärande och kreativitet inom scenkonsten.
Som pedagog på Regionteatern arbetar du i första hand mot skolor men även mot andra målgrupper. Kärnuppdraget är dock alltid skolan och barn och unga, genom för- och efterarbeten och skapande skola. Du ingår i teaterns pedagogavdelning. Du utgår från Växjö men arbetet sker i hela regionen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda kreativa processer tillsammans med barn och unga, samt att planera, genomföra och följa upp Regionteaterns föreställningsverksamhet.
Bidra till att utveckla Regionteaterns lärande och pedagogiska inramning av verksamheten som riktar sig till skolan, i samarbete med övriga pedagoger.
Du blir en del av vår pedagogiska verksamhet och därför behöver du ha initiativförmåga, vara handlingskraftig och ansvarsfull.
Som scenkonstpedagog kommer du tillsammans med övriga pedagoger att ha stort inflytande på utformningen av arbetet.

Kvalifikationer – vi söker dig:
Som är utbildad pedagog med inriktning inom drama/teater. Gärna med erfarenhet av arbete på Kulturskola eller likande verksamheter där du mött barn och unga i olika åldrar.
Med stort intresse för konst och kultur särskilt inom scenkonstområdet.
Som är en självgående, flexibel och initiativrik person samt bra på att samarbeta och bygga relationer.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Baskunskaper i Office-program och Outlook är en fördel.
B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer med barn och ungdomar samt medarbetare.
Självgående, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Förmåga att både lyssna in och utmana barn och unga samt skapa delaktighet och engagemang.

Anställningsform:
Tjänsten är en visstidsanställning på deltid 80 % tom 15 juni 2025.
Tillträde augusti 2024 eller enligt överenskommelse.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Producent med turnéläggningsansvar

Turnéläggare
Läs mer Maj 27
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för två regioner. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö.
Regionteaterns verksamhet omfattar teater, dans och olika evenemang på turné i skolor, bygdegårdar och på andra typer av scener, främst i Kronoberg och Blekinge, samt på de egna scenerna i Växjö och i Karlshamn.
Regionteatern Blekinge Kronoberg söker en producent med ansvar för turnéläggning
Som producent på Regionteatern Blekinge Kronoberg ansvarar du för att planera, genomföra och driva produktioner i form av i huvudsak teaterproduktioner, gästspel och projekt utifrån givna ekonomiska och tekniska resursramar. Du har delegerat budgetansvar för produktionsbudget och är spindeln i nätet under förproduktion, genomförande och turnéperiod. I uppdraget ingår försäljningsarbete för barn och unga produktioner samt ansvar för turnéläggning av produktioner till skolor och arrangörer samt viss repertoarplanering. Du ansvarar även för utvärdering och uppföljning i de produktioner där du är ansvarig producent.
Du arbetar på uppdrag av produktionschef i nära samarbete med teknisk produktionskoordinator, teknisk samordnare, marknadsavdelning, pedagoger och konstnärlig ledare. I de produktioner du ansvarar för samarbetar du även nära produktionernas konstnärliga team och ensemble samt teknisk personal kopplad till produktionsperiod och turné.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Du ansvarar för planering, intern kommunikation och koordinering av tilldelade produktioner under förproduktion, produktionsperiod och turné.
Du ansvarar för uppföljningar och utvärderingar av varje produktion och turné.
Du har delegerat budgetansvar för produktionsbudget.
Du turnélägger och säljer produktioner på turné och på våra hemmascener.
Du hanterar löpande administrativa uppgifter såsom kontrakt med våra arrangörer samt faktura-biljett-, logi- och avtalshantering kopplat till produktion och turné.
Du är operativt ansvarig vid genomförande av offentliga aktiviteter.
Du planerar och tar emot studiebesök, ordnar provpublik och referensgrupper samt medverkar på nätverksträffar och utbudsdagar.

Kvalifikationer:
Du har utbildning eller erfarenhet inom scenkonstproduktion alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har yrkeserfarenhet av scenkonstproduktion och/eller konstnärliga processer.
Du har erfarenhet av arbetsledande roller.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Du besitter kunskap om och har förståelse för konstnärliga processer tillsammans med administrativ kompetens.
Du har B-körkort eftersom vi har verksamhet både i Växjö och Karlshamn samt på turné.
Du har goda Officekunskaper
Som producent har du delegerat budgetansvar för produktioner, om du sedan tidigare har erfarenhet av budget och ekonomihantering är detta meriterande.

Personliga egenskaper:
Du är kommunikativ, prestigelös och lyhörd och har förmågan att skapa och utveckla goda relationer med olika yrkeskategorier, externa samarbetspartners och arrangörer.
Du kan arbeta självständigt och är van att driva och skapa planering för projekt och produktioner.
Du är proaktiv, flexibel, lösningsorienterad och bidrar till ett generöst och inkluderande arbetsklimat.
Du har förmåga att arbeta med parallella tidslinjer och processer och kan växla mellan strategiskt och operativt fokus.

Anställningsform:
Tillträde 6/8 2024 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid med förtroendearbetstid. Kvälls- och helgarbete förekommer.
Ansökan med personligt brev och CV senast 9/6.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Producent

Producent: kultur, media, film, scen, dataspel
Läs mer Maj 27
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för två regioner. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö.
Regionteaterns verksamhet omfattar teater, dans och olika evenemang på turné i skolor, bygdegårdar och på andra typer av scener, främst i Kronoberg och Blekinge, samt på de egna scenerna i Växjö och i Karlshamn.
Regionteatern Blekinge Kronoberg söker en producent
Som producent på Regionteatern Blekinge Kronoberg ansvarar du för att planera, genomföra och driva produktioner i form av i huvudsak teaterproduktioner, gästspel och projekt utifrån givna ekonomiska och tekniska resursramar. I uppdraget ingår även viss turnéläggning och repertoarplanering. Du har delegerat budgetansvar för produktionsbudget och är spindeln i nätet under förproduktion, genomförande och turnéperiod. Du ansvarar även för utvärdering och uppföljning i de produktioner där du är ansvarig producent.
Du arbetar på uppdrag av produktionschef i nära samarbete med teknisk produktionskoordinator, teknisk samordnare, marknadsavdelning och konstnärlig ledare. I de produktioner du ansvarar för samarbetar du även nära produktionernas konstnärliga team, dvs regissörer, ensemble, koreografer, scenografer, kostymdesigners samt teknisk personal kopplade till produktionerna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Du ansvarar för planering, intern kommunikation och koordinering av tilldelade produktioner under förproduktion, produktionsperiod och turné.
Du ansvarar för uppföljningar och utvärderingar av varje produktion.
Du har delegerat budgetansvar för produktionsbudget.
Du hanterar löpande administrativa uppgifter såsom faktura-biljett-, logi- och avtalshantering kopplat till produktion och turné.
Operativt ansvarig vid genomförande av offentliga aktiviteter.

Kvalifikationer:
Du har utbildning eller erfarenhet inom scenkonstproduktion alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har yrkeserfarenhet av scenkonstrelaterade roller.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Du har goda Officekunskaper.
Du har B-körkort eftersom vi har verksamhet både i Växjö och Karlshamn samt på turné.
Du kan arbeta självständigt och är van att driva och skapa planering för projekt och produktioner.
Som producent har du delegerat budgetansvar för produktioner, om du sedan tidigare har erfarenhet av budget och ekonomihantering är detta meriterande.

Personliga egenskaper:
Du är kommunikativ, prestigelös och lyhörd samt har förmåga att skapa utveckla goda relationer med olika yrkeskategorier och externa samarbetspartners.
Du är proaktiv, flexibel, lösningsorientera och bidrar till ett generöst och inkluderande arbetsklimat.
Du besitter kunskap om och har förståelse för konstnärliga processer tillsammans med administrativ kompetens.
Du har förmåga att arbeta med parallella tidslinjer och processer och kan växla mellan strategiskt och operativt fokus.

Anställningsform:
Anställningen är en visstidsanställning på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde 6 augusti 2024 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid med förtroendearbetstid. Arbete på kvällar och helger förekommer.
Sista ansökningsdag är den 9 juni 2024.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kommunikations- och försäljningschef

Informationschef/Kommunikationschef
Läs mer Maj 6
Vill du vara delaktig i arbetet med att utveckla och fördjupa relationen med vår publik?
Regionteatern Blekinge Kronoberg söker nu en kreativ och kulturintresserad chef som skall leda vår kommunikations- och försäljningsavdelning i arbetet med utvecklingen och relationen till vår publik, främst i Blekinge och Kronoberg men även i närliggande regioner samt i våra digitala kanaler.
Om tjänsten:
Du kommer att leda och utveckla publikarbetet och försäljningen av våra föreställningar både på våra fasta scener samt på turné i våra regioner.
Du ansvarar för all extern kommunikation, vilket innebär att planera, utforma, sprida, utvärdera och förvalta informations- och kommunikationsinsatser.
Du ansvarar för att skapa, skriva och koordinera innehåll på digitala plattformar, samt i program, pressmeddelanden, mm. vilket kräver att du är en duktig skribent som lätt växlar mellan olika former av skrivuppdrag.
Du är högst inblandad i försäljningen av alla föreställningar och övriga arrangemang.
Du har personalansvar inom avdelningen inkluderat delegerat ansvar för arbetsmiljö.
Ansvara för att producera digitalt och tryckt försäljnings- och marknadsföringsmaterial.
Delta i processen för framtagning av PR-/pressmaterial, fotografering och bildval.
Delta i publikarbete, kampanjer och marknadsföring av teaterns verksamhet.
Du har budgetansvar för marknadsförings- och försäljningsbudget.
Du representerar verksamheten i relevanta fora både internt och externt.
Du har ansvar att, tillsammans med VD och ekonomichef, sätta målen för försäljning av våra föreställningar och övriga tjänster.
Du kommer att leda arbetet för utveckling av våra digitala kanaler samt marknadsaktiviteter.
I din funktion är du direkt underställd VD.

Kvalifikationer – vi söker dig som har/är:
Relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, försäljning, marknadsföring, projektledning, kulturproduktion eller motsvarande.
Mycket viktigt är att du har hög nivå i att uttrycka dig i tal och skrift i framför allt svenska, men även engelska.
Goda kunskaper om layout, typografi, färg och form samt erfarenhet av system som inDesign, men även inom Office-programmen.
Erfarenhet av att hantera, utveckla och driva kundkontakter.
Körkort B är ett krav.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer både med kunder och medarbetare.
Stort intresse för scenkonst och nyfikenhet för kulturutvecklingen i regionerna Blekinge och Kronoberg.
En självgående, strukturerad person med god förmåga att prioritera.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform:
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tjänsten är på heltid. Tillträde augusti 2024 eller enligt överenskommelse.
Ansökan med CV skickas till personal@regionteatern.se
I ditt personligt brev vill vi att du skriver en kort presentation av dig själv, varför du söker tjänsten och hur du anser att du kan bidra till verksamheten.
Sista ansökningsdag är den 26 maj 2024.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Ekonomi- och administrativ chef

Ekonomichef
Läs mer Feb 26
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö.
Regionteaterns verksamhet omfattar teater, dans och olika evenemang på turné i skolor, bygdegårdar och på andra typer av scener, främst i Kronoberg och Blekinge, samt på de egna scenerna i Växjö och i Karlshamn.
Regionteatern Blekinge Kronoberg söker ekonomi- och administrativ chef.
Vill du ha ett brett och omväxlande arbete? Är du en erfaren ekonom med goda ledaregenskaper?
Då kan du vara den vi söker som ny ekonomi- och administrativ chef till Regionteatern Blekinge Kronoberg.
Som ekonomi- och administrativ chef leder du ekonomiarbetet och administrationen på Regionteatern och det omfattar även personalansvar för avdelningens medarbetare. Du ansvarar för och framställer budgetunderlag, budgetprognoser samt ekonomisk rapportering, bedömning och analys. Du samordnar delårsrapporter och årsredovisning i sin helhet. I rollen ingår även ansvaret för lönehantering i alla dess delar, såsom pensionsrapporter och olika kollektivavtalade ersättningar och rapporter.
Du har en aktiv roll i ledningsgruppen och du fungerar som stöd till VD och chefer, samt ansvarar för att planera, driva och utveckla Regionteaterns ekonomi och verksamhetsstyrning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Avdelningschef för ekonomiavdelningen vilket innebär personalansvar för medarbetare på avdelningen bland annat kring arbetsmiljö och medarbetar- och lönesamtal.
Övergripande ansvar för redovisning, bokföring, ekonomiska rapporter, årsbokslut och deklaration.
Ansvara för lönehanteringens samtliga delar, allt från tidredovisningssystem till rapporteringar till olika myndigheter.
Ansvarig tillsammans med VD för framtagning av budgetförslag till styrelsen.
Ekonomiska redovisningar till bland annat teaterns ägare och till Statens kulturråd.
Hantera bankkontakter, bland annat gällande placeringar utifrån givna ramdokument.
Administrera och upphandla företags- och fastighetsförsäkringar.
Ansvarig för avtal och upprättande av kontrakt med regissörer, scenografer, kompositörer m.fl. upphovsberättigade personalkategorier samt personer på F-skatt.
I övrigt förekommande arbetsuppgifter som är kopplade till tjänsten och verksamheten.

Kvalifikationer – vi söker dig med:
Civilekonomexamen eller motsvarande och minst fem års erfarenhet.
Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete samt arbete på högre chefsnivå, gärna inom politiskt styrd verksamhet.
Erfarenhet och förmåga att som chef och ledare arbeta med utvecklings- och förändringsarbete.
Erfarenhet och kunskap av att tillämpa kollektivavtal och grundläggande arbetsrätt.
Meriterande är att du har erfarenhet av finans- och bolagsfrågor inom offentlig verksamhet.
Goda kunskaper i Office, framför allt Excel.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper:
Strukturerad, ansvarstagande och noggrann med förmåga att hantera komplexa frågor.
God pedagogisk förmåga att kunna förklara ekonomi för icke ekonomer.
Som chef är du prestigelös och kommunikativ och har ett inkluderande ledarskap.

Anställningsform:
Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan med personligt brev och CV.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag

Ansök nu

Scentekniker med allsidig kompetens - vikariat

Scentekniker
Läs mer Aug 30
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution och länsteater för två län. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.
Regionteatern söker en teatertekniker med bred kompetens
Du bör vara intresserad av, och ha förmåga att arbeta inom alla scentekniska områden. Du arbetar gränsöverskridande med varierande uppgifter inom scenteknik och turnéverksamhet. Vi söker dig som har arbetat inom teknik på teater, tv eller arenaproduktion. I tjänsten ingår allt från programmering, sedvanlig riggning av ljus och ljud samt föreställningstjänstgöring både i egna lokaler och på turné.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Delta i framtagning av och köra teaterföreställningar, eftersamtal mm.
Följa produktion och arbeta under teknisk repetition och under föreställning.
Delta i arbete med rigg av all scenutrustning.
Köra förprogrammerat föreställningsljus och ljud, såväl på turné som på de egna scenerna.
Delta i scenbygge och arbetet kring spelplatsen, både på hemmascenerna och på turné.
Ansvara för service innan, under och efter föreställning.
Vara delaktig och driva tilldelade projekt i processen.
Vissa kontakter med arrangörer och skolor.
Förberedelse av föreställning på turné, koppla och köra teknik.
I övrigt förekommande arbetsuppgifter på den tekniska avdelningen.

Kvalifikationer – vi söker dig med:
Relevant teaterteknisk utbildning och/eller några års relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av teatertekniskt arbete och god förståelse för scenkonstverksamhet.
Generell kunskap om olika program och programmering.
Hög social kompetens.
Körkort B är ett krav.

Meriterande:
Erfarenhet av turné.
Körkort C är meriterande.

Personliga egenskaper:
Initiativtagande, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Lösningsinriktad, ansvarsfull och van att arbeta självständigt och i team.
Positiv och har förståelse för konstnärligt arbete.
God planeringsförmåga.
Trivas med högt arbetstempo.

Anställningsform:
Tillträde 2 januari 2024. Tjänsten är ett vikariat tom 16 juni 2024.
Tjänsten är på heltid. Arbetet sker såväl dagtid som kvällstid samt vardagar och helger.
Sista ansökningsdag är den 30 augusti 2023.
Ansökan med personligt brev och CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Scentekniker med med kompetens inom ljudteknik

Ljudtekniker
Läs mer Aug 30
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution och länsteater för två län. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.
Regionteatern söker ljudtekniker med allround kompetens - visstidsanställning
Du bör vara intresserad av att utveckla din tekniska kompetens och ha förmåga att arbeta inom alla scentekniska områden. Du arbetar gränsöverskridande med varierande uppgifter inom scenteknik och turnéverksamhet. Vi söker dig som har arbetat professionellt inom teknik och ljudteknik/ljuddesign på teater, tv eller arenaproduktion. I tjänsten ingår programmering och föreställningstjänstgöring även viss ljuddesign i samråd med konstnärligt team kan förekomma inom ramen för tjänsten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Drift och underhåll av teaterns tekniska utrustning.
Delta i framtagning av och köra föreställningar samt övrig verksamhet.
Följa produktion och arbeta under teknisk repetition och under föreställning.
Delta i arbete med rigg av såväl ljudteknik som monitorer och scenutrustning.
Köra föreställningsljud och ljus, såväl på turné som på de egna scenerna.
Kommunicera med gästspel kring teknik - anpassa tekniska specifikationer.
Delta i scenbygge och arbetet kring spelplatsen, både på hemmascenerna och på turné.
Ansvara för service innan, under och efter föreställning.
Vara delaktig och driva tilldelade projekt tidigt i processen.
Turnéledning, vilket innebär förberedande kontakter med arrangörer och skolor.
Förberedelse av föreställning på turné, koppla och köra teknik.
I övrigt förekommande arbetsuppgifter på den tekniska avdelningen.

Kvalifikationer – vi söker dig med:
Relevant teaterteknisk utbildning med inriktning på ljudteknik, och/eller några års relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av arbete med digitala mixerbord och studioarbete.
Erfarenhet av teatertekniskt arbete och god förståelse för scenkonstverksamhet.
Erfarenhet av programmering.
Hög social kompetens.
Körkort B är ett krav.

Meriterande:
Erfarenhet av turné.
Kännedom om videoverktyg och projicering.
Körkort C är ett stort plus.

Personliga egenskaper:
Initiativtagande, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Lösningsinriktad, ansvarsfull och van att arbeta självständigt och i team.
Positiv och har förståelse för konstnärligt arbete.
God planeringsförmåga.
Trivas med högt arbetstempo.

Anställningsform:
Tillträde i november 2023. Tjänsten är en visstidsanställning tom 20 december 2024.
Tjänsten är på heltid. Arbetet sker såväl dagtid som kvällstid samt vardagar och helger.
Sista ansökningsdag är den 30 september 2023 men vi tillämpar löpande urval av ansökningar så vänta inte för länge.
Ansökan med personligt brev och CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Säljare och turnéläggare

Turnéläggare
Läs mer Aug 22
Är du en trygg och driven nätverkare med en passion för försäljning? Brinner du för kultur och scenkonstens plats i samhället? Då kan detta vara möjligheten du letat efter! Vi söker nu en engagerad säljare/turnéläggare till vårt vinnande team på Regionteatern Blekinge Kronoberg.
Din nya roll
Som säljare vid Regionteatern är du en del i ett team. Ditt ansvar är att skapa långsiktiga relationer för att driva försäljning och turnéläggning av teaterns föreställningar till arrangörer, företag och konsumenter. Det gäller både teater- och dansföreställningar på turné samt egna arrangemang i Växjö och i Karlshamn
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva försäljning för Regionteatern tillsammans med övriga i försäljnings-/marknadsteamet, vilken innefattar:
Planera, leda och strukturera försäljningen, turnéläggningen och publikarbetet genom säljstödjande aktiviteter för Regionteatern.
Relations- och förtroendebyggande försäljningsarbete för utveckling av våra nätverk av scener i Blekinge och Kronoberg.
Arbeta med försäljning, turnéläggning och resultat utifrån givna budgetmål.
Delta i publikarbete, kampanjer och marknadsföring gentemot våra arrangörer såsom teaterföreningar, bygdegårdar, kommuner med flera av teaterns uppsökande turnerande verksamhet.
Upprätta kontrakt med arrangörer
Planera och ta emot studiebesök, ordna provpublik, referensgrupper, nätverksträffar.
Tillhandhålla/distribuera marknadsföringsmateriel till arrangörerna.
Turnéläggning - sammanställa och bevaka turnéinformation.

Du rapporterar till marknads-/försäljningschefen men arbetet sker i nära samarbete med övriga medarbetare på försäljnings-/marknadsteamet samt med producent, teknisk chef och turnéledare..
Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Resor inom främst Kronoberg och Blekinge ingår i tjänsten.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från försäljning och avtalsförhandling
Erfarenhet av nätverksbyggande
Relevant eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring eller motsvarande
Goda kunskaper i svenska och engelska
Goda Officekunskaper
B-körkort
Bakgrund inom kulturen och förståelse för arrangörskap är meriterande.

För att lyckas i rollen tror vi att du trivs med att jobba i en föränderlig miljö som präglas av engagemang och högt tempo. Du är resultatinriktad, tydlig och brinner för scenkonst med en fallenhet för att driva relationer och försäljning. Din analytiska sida hjälper dig att analysera och prioritera utifrån behov. Du är tydlig, handlingskraftig och öppen i din kommunikation.
Anställningsform:
Tjänsten är ett vikariat under tiden då ordinarie befattningshavare är föräldraledig.
Tjänsten är på heltid. Tillträde 1 november 2023. Kollektivavtal finns.
Ansökan med CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
Sista ansökningsdag är den 30 augusti 2023.
För mer information om tjänsten kontakta försäljnings- och marknadschef Johan Selander tel 0470-700506 e-mail: johan.selander@regionteatern.se
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Scenkonstpedagog

Teaterpedagog
Läs mer Apr 6
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för tretton kommuner i två län. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet. Barn och unga är ett prioriterat område.
Scenkonstpedagog till för- & efterarbeten till våra teaterföreställningar samt skapande skola verksamhet
Att arbeta som scenkonstpedagog innebär att vara kreativ, nyfiken och skapa goda förutsättningar för barns- och ungdomars lärande och kreativitet inom scenkonsten.
Som pedagog på Regionteatern arbetar du i första hand mot skolor men även mot andra målgrupper. Kärnuppdraget är dock alltid skolan och barn och unga, genom för- och efterarbeten och skapande skola. Du ingår i teaterns pedagogavdelning. Du utgår från Växjö men arbetet sker i hela regionen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda kreativa processer tillsammans med barn och unga, samt att planera, genomföra och följa upp Regionteaterns föreställningsverksamhet.
Bidra till att utveckla Regionteaterns lärande och pedagogiska inramning av verksamheten som riktar sig till skolan, i samarbete med övriga pedagoger.
Du blir en del av vår pedagogiska verksamhet och därför behöver du ha initiativförmåga, vara handlingskraftig och ansvarsfull.
Som scenkonstpedagog kommer du tillsammans med övriga pedagoger att ha stort inflytande på utformningen av arbetet.


Kvalifikationer – vi söker dig:
Som är utbildad pedagog med inriktning inom drama/teater. Gärna med erfarenhet av arbete på Kulturskola eller likande verksamheter där du mött barn och unga i olika åldrar.
Med stort intresse för konst och kultur särskilt inom scenkonstområdet.
Som är en självgående, flexibel och initiativrik person samt bra på att samarbeta och bygga relationer.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Baskunskaper i Office-program och Outlook är en fördel.
B-körkort är ett krav.



Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer med barn och ungdomar samt medarbetare.
Självgående, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Förmåga att både lyssna in och utmana barn och unga samt skapa delaktighet och engagemang.



Anställningsform:
Tjänsten är en visstidsanställning tom 15 juni 2024. Tillträde 14 augusti 2023.
Ansökan med personligt brev och CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson senast den 26 april 2023. linda.abrahamsson@regionteatern.se
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Scentekniker med allround kompetens

Teatertekniker
Läs mer Apr 6
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution och länsteater för två län. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.
Regionteatern söker en erfaren teatertekniker med bred kompetens
Du bör vara intresserad av att utveckla din tekniska kompetens och ha förmåga att arbeta inom alla scentekniska områden. Du arbetar gränsöverskridande med varierande uppgifter inom scenteknik och turné. Vi söker dig som har arbetat professionellt inom teknik och belysning på teater, tv eller arenaproduktion. I tjänsten ingår programmering, sedvanlig riggning av ljus och föreställningstjänstgöring även viss ljusdesign i samråd med konstnärligt team kan förekomma inom ramen för tjänsten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Ansvara för tekniskt material såsom drift och underhåll av teaterns ljusanläggningar för scenerna.
Delta i framtagning av och köra teaterföreställningar, eftersamtal mm.
Följa produktion och arbeta under teknisk repetition och under föreställning.
Delta i arbete med rigg av såväl ljudteknik som ljus, bild och scenutrustning.
Köra föreställningsljus och ljud, såväl på turné som på de egna scenerna.
Kommunicera med gästspel kring teknik - anpassa tekniska specifikationer.
Delta i scenbygge och arbetet kring spelplatsen, både på hemmascenerna och på turné.
Ansvara för service innan, under och efter föreställning.
Vara delaktig och driva tilldelade projekt tidigt i processen.
Turnéledning, vilket innebär förberedande kontakter med arrangörer och skolor.
Förberedelse av föreställning på turné, koppla och köra teknik samt sedvanligt turnéledaransvar.

Kvalifikationer – vi söker dig med:
Erfarenhet av riggning och hantering av så väl modernt som konventionellt ljus.
Relevant teaterteknisk utbildning med inriktning på belysning, och/eller några års relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av teatertekniskt arbete och god förståelse för scenkonstverksamhet.
Erfarenhet av ljusbordsprogrammering.
Grundläggande el-kunskap och riggkunskap samt generell kunskap om olika program.
Hög social kompetens.
Körkort B är ett krav.

Meriterande:
Erfarenhet av turné.
Kännedom om videoverktyg och projicering.
Körkort C är meriterande.

Personliga egenskaper:
Initiativtagande, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Lösningsinriktad, ansvarsfull och van att arbeta självständigt och i team.
Positiv och har förståelse för konstnärligt arbete.
God planeringsförmåga.
Trivas med högt arbetstempo.

Anställningsform:
Tillträde 7 augusti 2023. Tjänsten är en visstidsanställning tom 23 juni 2024.
Tjänsten är på heltid. Arbetet sker såväl dagtid som kvällstid samt vardagar och helger.
Sista ansökningsdag är den 1 maj 2023.
Ansökan med personligt brev och CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Regionteatern söker Konstnärlig ledare

Konstnär
Läs mer Jan 3
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för tretton kommuner i två län. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna.
Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet. Barn och unga är ett prioriterat område.
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö samt en dansscen i Karlshamn.
Regionteatern söker nu en konstnärlig ledare med stort engagemang för att skapa scenkonst för barn, unga och vuxna
Du är en kreativ visionär med tankar och idéer om hur du vill utveckla och leda scenkonstverksamhet och ta dig an utmaningen att vidareutveckla relationen mellan scenkonst och publik. Du har ett stort engagemang för att skapa scenkonst och förståelse för de konstnärliga processerna.
Som konstnärlig ledare teater står du i nära dialog med VD men du får en stor frihet att utforma och verkställa uppdraget efter eget omdöme och ansvar.
Du har ett brett nätverk inom scenkonsten.
Du har ansvar för repertoarläggning och att säkerställa hög kvalitet på det konstnärliga innehållet.
Du har personalansvar och arbetsledning för såväl externa konstnärliga team som intern konstnärlig personal, såsom ensemble och dramaturg.
I uppdraget ingår även ett övergripande ansvar att tillsammans med övriga i ledningsgruppen ansvara för hela Regionteaterns utveckling.
Kvalifikationer, utbildning och viktiga egenskaper:
Högskoleutbildning inom scenkonstområdet alternativt längre erfarenhet av konstnärligt arbete inom scenkonst.
Erfarenhet av att arbeta i ledande befattning inom konstnärlig verksamhet.
Insatt i en teaters processer och arbetssätt.
God omvärldskunskap inom scenkonst för barn, unga och vuxna.
Insatt i den kulturpolitiska debatten.
Tydlig, lyhörd och god kommunikatör med förmåga att formulera dig kring konst och teater både internt och externt.
Förmåga att skapa och sprida arbetsglädje, delaktighet och förtroende för ett hållbart medarbetarengagemang.
Körkort B
Kunskaper och erfarenheter av att driva likabehandlingsfrågor inom konstnärlig verksamhet.
Förmåga att se medarbetare samt tillvarata och utveckla deras kompetens.
Gärna erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd verksamhet, men ej krav.
Ledarskapsutbildning är meriterande.

Tjänsten är ett förordnande om 2 år eller enligt överenskommelse. Tillträde augusti 2023.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Säljare och turnéläggare

Turnéläggare
Läs mer Nov 21
Är du en trygg och driven nätverkare med en passion för försäljning? Brinner du för kultur och scenkonstens plats i samhället? Då kan detta vara möjligheten du letat efter! Vi söker nu en engagerad säljare/turnéläggare till vårt vinnande team på Regionteatern Blekinge Kronoberg.
Din nya roll
Som säljare vid Regionteatern är du en del i ett team. Ditt ansvar är att skapa långsiktiga relationer för att driva försäljning och turnéläggning av teaterns föreställningar till arrangörer, företag och konsumenter. Det gäller både teater- och dansföreställningar på turné samt egna arrangemang i Växjö och i Karlshamn
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva försäljning och tillväxt för Regionteatern tillsammans med övriga i försäljnings-/marknadsteamet, vilken innefattar:
Planera, leda och strukturera försäljningen, turnéläggningen och publikarbetet genom säljstödjande aktiviteter för Regionteatern.
Relations- och förtroendebyggande försäljningsarbete för utveckling av våra nätverk av scener i Blekinge och Kronoberg.
Arbeta med försäljning, turnéläggning och resultat utifrån givna budgetmål.
Delta i publikarbete, kampanjer och marknadsföring gentemot våra arrangörer såsom teaterföreningar, bygdegårdar, kommuner med flera av teaterns uppsökande turnerande verksamhet.
Upprätta kontrakt med arrangörer
Planera och ta emot studiebesök, ordna provpublik, referensgrupper, nätverksträffar.
Tillhandhålla/distribuera marknadsföringsmateriel till arrangörerna.
Turnéläggning - sammanställa och bevaka turnéinformation.

Du rapporterar till försäljningschefen men arbetet sker i nära samarbete med övriga medarbetare på försäljnings-/marknadsteamet samt med producent, teknisk chef och turnéledare..
Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Resor inom främst Kronoberg och Blekinge ingår i tjänsten.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från försäljning och avtalsförhandling
Erfarenhet av nätverksbyggande
Relevant eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring eller motsvarande
Goda kunskaper i svenska och engelska
Goda Officekunskaper
B-körkort
Bakgrund inom kulturen och förståelse för arrangörskap

För att lyckas i rollen tror vi att du trivs med att jobba i en föränderlig miljö som präglas av engagemang och högt tempo. Du är resultatinriktad, tydlig och brinner för scenkonst med en fallenhet för att driva relationer och försäljning. Din analytiska sida hjälper dig att analysera och prioritera utifrån behov. Du är tydlig, handlingskraftig och öppen i din kommunikation.
Anställningsform:
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tjänsten är på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.
Ansökan med CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
Sista ansökningsdag är den 11 december 2022.
För mer information om tjänsten kontakta försäljnings- och marknadschef Johan Selander tel 0470-700506 e-mail: johan.selander@regionteatern.se
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Chef för den tekniska avdelningen

Teknisk chef, kommun
Läs mer Okt 24
Regionteatern söker en erfaren chef för den tekniska avdelningen - scener, verkstad och ateljéer.
Övergripande beskrivning av tjänsten
Som chef för den tekniska avdelningen ansvarar du för att organisera, planera och utveckla Regionteaterns föreställningstekniska produktion, tillverkning och turnéverksamhet.
Du kommer att arbeta strategiskt såväl som operativt.
Du leder den tekniska avdelningen, ljud, ljus, kostym, mask, rekvisita, dekortillverkning samt lokalvård. Det betyder arbete med alla förekommande arbetsmiljö­ och personalfrågor, produktionsarbete och ekonomifrågor.
I tjänsten igår ansvar för investeringsbudget inom teknik, transporter, lokaler, bemanning och övriga omkostnader inom tekniska avdelningen.
Övergripande administrativt ansvar gällande lokaler och fastighet ingår i tjänsten samt administration och planering av transporter IT, datorer och telefoni.
Du planerar, administrerar och upphandlar turnéfordon samt fordon för den dagliga verksamheten.
I din funktion som teknisk chef ingår du i Regionteatern ledningsgrupp.

Kvalifikationer för att lyckas i rollen
Vi söker dig som har arbetat med produktion av scenkonst eller annan form av konst och som dessutom har erfarenhet av arbetsledning.
Du har relevant utbildning och erfarenhet inom branschen.
Du har kunskap om tillverknings- och scentekniska processer.
Ekonomisk kompetens inom budget, upphandling, kalkylering och uppföljning.
Du uttrycker dig lätt i både tal och skrift och ser det som en naturlig del av ditt ledarskap att hålla i möten och genomföra presentationer.
Du har god kommunikations­förmåga både inom verksamheten men även med externa aktörer.
Du har god datorvana, Office, Outlook, Ritprogram etc.
Körkort, lägst B-behörighet.
Det är en fördel om du behärskar engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har gått ledarskapsutbildning och deltagit i ledningsgruppsarbete.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
God analytisk förmåga, bra på att planera, organisera och schemalägga.
Förståelse för det konstnärliga arbetets krav och förutsättningar.
Lätt för att arbeta tillsammans med andra människor.
Du är flexibel, lösningsorienterad med god förmåga att prioritera.



Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde så fort som möjligt enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.
Ansökan med CV skickas till linda.abrahamsson@regionteatern.se
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Ekonomiassistent/Löneadministratör heltid

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 23
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för tretton kommuner i två län. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet. Barn och unga är ett prioriterat område.
Regionteaterns verksamhet omfattar teater och dans på våra scener i Växjö och dansscenen i Karlshamn, samtidigt som vi fortsätter med en omfattande turnéverksamhet och spelar i skolor, på bygdegårdar och på andra typer av scener i hela vårt spelområde.
Regionteatern Blekinge & Kronoberg gör skillnad i människors liv via scenkonst, dans och teater, pedagogiken erbjuder fördjupning. Vi letar ständigt efter nya vägar att nå vår publik. Den digitala scenen är en del i det arbetet.
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö samt en dansscen i Karlshamn.
Regionteatern söker en erfaren ekonomi- och löneadministratör
Bokföringsprogrammet är Visma. Lönerna görs i Kontek lön och HRM-tidredovisningssystem.
I arbetsuppgifterna ingår förutom bokföring, redovisning, lön och tidredovisning även att rapportera in skatter, pensioner, statistik, etc. till berörda myndigheter.
Kvalifikationer/utbildning:
Ekonomisk utbildning, minst gymnasieutbildning inom ekonomi.
3-5 års erfarenhet av löneadministration, bokföring och redovisning.
Goda kunskaper inom bokföring och redovisning samt det personalekonomiska området.
Erfarenhet av att tolka kollektivavtal.
Behärskar svenska i både tal och skrift.
Goda datorkunskaper.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Strukturerad med sinne för detaljer.
Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter.
Lätt för att arbeta tillsammans med andra människor.
Du är flexibel, lösningsorienterad med god förmåga att prioritera.
Du är serviceinriktad och kommunikativ.

Kvalifikationer och egenskaper som är meriterande:
Erfarenhet av arbete i Visma och/eller Kontek.
Du ska gärna vara intresserad av kultur och framför allt av scenkonst.

Anställningsform:
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde januari 2023 eller enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.
Ansökan med CV och personligt brev mailar du till HR-chef Linda Abrahamsson
Sista ansökningsdag är den 17 oktober 2022.
För mer information om tjänsten kontakta:
HR-chef Linda Abrahamsson tel 0470-700509 eller ekonomichef Helene Jäderberg tel 0470-700511.
Facklig kontaktperson Isak Nordström tel 0702-87 13 13, Fackförbundet för Scen & Film, avdelning 17.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Marknads- och försäljningschef

Försäljningschef
Läs mer Aug 31
Regionteatern Blekinge Kronoberg söker marknads- och försäljningschef Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för tretton kommuner i två län. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet. Barn och unga är ett prioriterat område.
Regionteaterns verksamhet omfattar teater och dans på våra scener i Växjö och dansscenen i Karlshamn, samtidigt som vi fortsätter med en omfattande turnéverksamhet och spelar i skolor, på bygdegårdar och på andra typer av scener i hela vårt spelområde.
Regionteatern Blekinge & Kronoberg gör skillnad i människors liv via scenkonst, dans och teater, pedagogiken erbjuder fördjupning. Vi letar ständigt efter nya vägar att nå vår publik. Den digitala scenen är en del i det arbetet.
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö samt en dansscen i Karlshamn.
Brinner du för konstens plats i samhället? Vill du leda arbetet med att utveckla och fördjupa relationen med vår publik?
Regionteatern Blekinge Kronoberg söker nu en kreativ och kulturintresserad chef som skall leda vår marknads- och försäljningsavdelning i arbetet med utvecklingen och relationen mot vår publik i Blekinge, Kronoberg och närliggande regioner, nationellt och internationellt och i våra digitala kanaler.
Om tjänsten:
Du kommer att leda och utveckla publikarbetet och försäljningen av våra föreställningar till barn, unga och vuxna både på våra fasta scener samt på turné i vår region.
Du kommer att leda arbetet med att utveckla teaterns marknadskommunikation och försäljningsarbete mot skolan, arrangörer, näringsliv och konsumenter med fokus på att bygga långsiktiga samarbeten och relationer i vår region.
Du ansvarar för planering och produktion av marknadsföringsmaterial. Men även rent säljarbete och turnéläggning ingår i arbetsuppgifterna.
Du har budgetansvar för marknadsförings- och försäljningsbudget.
Du har personalansvar inom avdelningen inkluderat delegerat ansvar för arbetsmiljö.
Operativt och strategiskt arbetar du tillsammans med ledningen och avdelningen med framtagning av marknadsplaner samt bidrar i det visionära arbetet med att utveckla vår övergripande strategi för verksamheten långsiktigt.
Du representerar Teatern i relevanta fora både internt och externt.
Du har ett övergripande ansvar att, tillsammans med ledningen, sätta målen för försäljning av våra föreställningar och övriga tjänster.
Du kommer att leda arbetet för utveckling av våra digitala kanaler (t.ex. webbplats, sociala medier), verktyg (CRM) samt marknadsaktiviteter.
I din funktion ingår du i bolagets ledningsgrupp och är direkt underställd VD.

Kvalifikationer – vi söker dig som har/är:
En relevant utbildning inom marknadsföring, försäljning, projektledning, kulturproduktion eller motsvarande.
Några års erfarenhet av arbete i ledande ställning, i projekt eller som chef inom scenkonst- eller kulturbranschen.
Vana av att arbeta med utveckling och fördjupning av publikarbete inom scenkonst- eller kulturområdet, är kreativ, nyfiken och van att arbeta med idéutveckling.
Resultat- och relationsorienterad och har förmågan att inspirera, motivera, skapa arbetsglädje och utveckla dina medarbetare.
Förmåga att skapa och utveckla goda relationer med kunder.
Gärna erfarenhet långsiktigt nätverkande arbete mot ideella organisationer samt inom politiskt styrda verksamheter och/eller offentligt finansierade verksamheter.
Har goda kunskaper i Office-program, såsom Excel, Word och Outlook samt CRM-system.
Har erfarenhet av att hantera, utveckla och driva kundkontakter.
Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
Körkort B är ett krav.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen. Vi söker:
Dig som har ett stort intresse för scenkonst och nyfikenhet för kulturutvecklingen i regionerna Blekinge och Kronoberg.
En person som drivs av en vilja att tillsammans med andra ge scenkonst en viktig plats i samhället.
En idérik, utåriktad, kommunikativ och lyhörd person.
En självgående, strukturerad person med god förmåga att prioritera.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande
Om du har erfarenhet av att leda i förändring. Vi skall bygga en ny Teater.
Förståelse för konstnärliga processer och konstnärlig produktion.
Erfarenhet av arbete med barn-och unga
Erfarenhet av att arbeta med publikutveckling och arrangörsarbete utanför storstadsområdena

Anställningsform:
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tjänsten är på heltid. Kollektivavtal finns.
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan med CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
I ditt personligt brev vill vi be dig att skriva en presentation av dig själv, varför du söker tjänsten, hur du anser att du kan bidra till verksamheten samt beskriv din syn på konstens plats i vårt samhälle.
Sista ansökningsdag är den 19 september 2022. Intervjuer kommer att hållas löpande.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Verkställande direktör till Regionteatern Blekinge Kronoberg

Teaterchef
Läs mer Jun 28
I rollen som verkställande direktör för Regionteatern är du ytterst ansvarig för alla delar av verksamheten. Du är föredragande för styrelsen och ansvarig för att till den ta fram förslag till visioner och strategier samt övriga beslutsunderlag. Du ska förankra och genomföra visioner, beslut och strategier för Regionteaterns utveckling. Du styr och leder såväl den dagliga verksamheten som den långsiktiga planeringen enligt de riktlinjer och instruktioner som finns i bolagsordning och ägardirektiv.
Som verkställande direktör på Regionteatern förväntas du ta en aktiv roll i såväl planering, genomförande och utvärdering av verksamheten. Du förväntas se det långsiktiga perspektivet och driva utveckling av verksamheten framåt, samtidigt som du är en del av att delta i den operativa driften.
Som ledare är du kommunikativ, inkluderande och bra på att engagera de omkring dig. Du har förståelse för att leda en offentlig scenkonstinstitution, vilket ställer extra krav på ett etiskt och demokratiskt agerande. Du skapar förutsättningar för dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag. I rollen ingår konstnärligt ansvar, ekonomiskt ansvar och personalansvar liksom omfattande kontakter med personer i ledande ställning inom kulturbranschen, politiken samt förenings- och näringslivet.
Regionteatern står inför en enormt stor, positiv utmaning. Våra ägare vill bygga en ny teater, ett nytt scenkonsthus i Växjö. Detta innebär att du som VD måste klara att både ansvara för att bedriva den ordinarie verksamheten med hög kvalitet samtidigt som du måste vara delaktig i skapandet av ett nytt scenkonsthus.
Önskvärda kvalifikationer
Du har en lämplig utbildning/examen från eftergymnasiala utbildningar inom ett av styrelsen bedömt relevant utbildningsområde, exempelvis ledarskaps-/chefsutbildning inom scenkonstområdet.
Du är en erfaren ledare med dokumenterad chefserfarenhet som verkställande direktör eller motsvarande roller med yttersta ansvar för en verksamhet.
Du ska gärna ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du ska ha goda kunskaper och erfarenhet från scenkonstbranschen, professionell teater och dans, samt ha goda kontakter i branschen.
Du bör ha vilja och förmågan att medverka till konstnärlig utveckling med utgångspunkt från vår tid och plats.
Du är en lagspelare som tänker i flera steg, uppskattar tydlig kommunikation, och har förmåga att entusiasmera medarbetare och skapa samarbetsanda.
Du ska ha förmåga att skapa ett gott arbetsklimat genom tydlighet och lyhördhet. En god kommunikativ förmåga såväl både internt som externt
Du ska behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Du förväntas vara en närvarande chef och ledare
Du innehar körkort (minst B)

Tjänsten är ett förordnande på cirka tre år.
Tillträde januari 2023 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid.

Ansök nu

Regionteatern söker en turneläggare/säljare

Säljassistent
Läs mer Jun 22
Regionteatern söker nu en erfaren säljare/publikarbetare till vår försäljnings- och marknadsavdelning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Försäljning av teaterns föreställningar till arrangörer, företag och konsumenter. Det gäller både teater- och dansföreställningar på turné samt egna arrangemang i Växjö och i Karlshamn.
Planera, leda och strukturera försäljningen och publikarbetet genom säljstödjande aktiviteter för Regionteatern.
Relations- och förtroendebyggande försäljningsarbete för utveckling av våra nätverk av scener i Blekinge och Kronoberg.
Arbeta med försäljning och resultat utifrån givna budgetmål.
Delta i publikarbete, kampanjer och marknadsföring gentemot våra arrangörer såsom Teaterföreningar, Bygdegårdar, kommuner med flera av teaterns uppsökande turnerande verksamhet.
Upprätta kontrakt med arrangörer och tillhandahålla underlag för fakturering till ekonomiavdelningen.
Planera och ta emot studiebesök, ordna provpublik, referensgrupper, nätverksträffar.
Tillhandhålla/distribuera marknadsföringsmateriel till arrangörerna.
Turnéläggning - sammanställa och bevaka turnéinformation.
Du rapporterar till försäljningschefen men arbetet sker i nära samarbete med övriga medarbetare på försäljnings-/marknadsavdelningen samt med producent, planeringsansvarig, teknisk chef och turnéledare.
Kvalifikationer – vi söker dig med:
Relevant eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring eller motsvarande och flera års erfarenhet av försäljnings- och marknadsföringsarbete inom scenkonst/kulturbranschen.
Goda kunskaper i Office-program, såsom Excel, Word och Outlook samt CRM-system av något slag.
Erfarenhet av att hantera, utveckla och driva kundkontakter på egen hand.
Erfarenheter av relationsmarknadsföring är en merit.
Behärska svenska och engelska både i tal och skrift.
Körkort B är ett krav.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd samt bra på att skapa och utveckla goda relationer med kunder och medarbetare.
Stort intresse för scenkonst, teater, musik, danskonst och konst och kultur i allmänhet.
Självgående, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Positiv och lösningsorienterad.
Initiativtagande.
Trivas med högt arbetstempo och hålla många projekt igång samtidigt.

Anställningsform:
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tjänsten är på heltid. Kollektivavtal finns.
Tillträde enligt överenskommelse hösten 2022.
Maila din ansökan med CV till HR-chef Linda Abrahamsson
Sista ansökningsdag är den 8 augusti 2022.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Danspedagog till Regionteatern

Danspedagog
Läs mer Maj 12
Danspedagog till för- och efterarbete till våra dansföreställningar samt till vår skapande skola verksamhet
Att arbeta som danspedagog handlar om att inspirera och leda människor. Det innebär att vara kreativ, nyfiken och skapa goda förutsättningar för olika människors lärande och kreativitet i dans.
Som pedagog på Regionteatern arbetar du i första hand mot skolor men även mot andra målgrupper. Kärnuppdraget är dock alltid skolan och barn och unga, genom för- och efterarbeten och skapande skola. Du ingår i teaterns pedagogiska avdelning. Du utgår från Växjö men arbetet sker i hela regionen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda kreativa processer tillsammans med barn och unga, samt att planera, genomföra och följa upp dansaktiviteter.
Undervisning i olika dansgenrer utgör den huvudsakliga arbetsuppgiften.
Bidra till att utveckla Regionteaterns lärande och pedagogiska inramning av verksamheten som riktar sig till skolan, i samarbete med övriga pedagoger.
Ett särskilt fokus är att främja barn och ungas möjlighet att ta del av professionell dans samt att själva uttrycka sig genom dans.

Kvalifikationer – vi söker dig:
Som är högskoleutbildad danspedagog. Gärna med erfarenhet av arbete på Kulturskola eller likande verksamheter där du mött barn och unga i olika åldrar.
Med stort intresse för konst och kultur särskilt inom scenkonstområdet.
Som är en självgående, flexibel och initiativrik person samt bra på att samarbeta och bygga relationer.
Tidigare erfarenhet av nätverkande, samverkansarbete och projektledning i en självständig roll inom danskonsten är meriterande.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Baskunskaper i Office-program och Outlook är en fördel.
B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer med kunder, både barn och vuxna samt medarbetare.
Självgående, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Förmåga att både lyssna in och utmana barn och unga samt skapa delaktighet, engagemang.
Positiv och lösningsorienterad.

Anställningsform:
Tjänsten är en visstidsanställning tom maj 2023. Tjänsten är på heltid. Tillträde 9 augusti 2022.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Dramapedagog till Regionteatern

Dramalärare/Dramapedagog
Läs mer Maj 12
Dramapedagog till efterarbete till föreställningen Guldet och till Skapande skola verksamhet - visstidsanställning hösten 2022
Att arbeta som dramapedagog innebär att vara kreativ, nyfiken och skapa goda förutsättningar för barns- och ungdomars lärande och kreativitet inom scenkonsten.
Som pedagog på Regionteatern arbetar du i första hand mot skolor men även mot andra målgrupper. Kärnuppdraget är dock alltid skolan och barn och unga, genom för- och efterarbeten och skapande skola. Du ingår i teaterns pedagogavdelning. Du utgår från Växjö men arbetet sker i hela regionen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda kreativa processer tillsammans med barn och unga, samt att planera, genomföra och följa upp Regionteaterns föreställningsverksamhet.
Bidra till att utveckla Regionteaterns lärande och pedagogiska inramning av verksamheten som riktar sig till skolan, i samarbete med övriga pedagoger.
Du blir en del av vår pedagogiska verksamhet och därför behöver du ha initiativförmåga, vara handlingskraftig och ansvarsfull.
Som dramapedagog kommer du tillsammans med övriga pedagoger att ha stort inflytande på utformningen av arbetet.

Kvalifikationer – vi söker dig:
Som är utbildad dramapedagog. Gärna med erfarenhet av arbete på Kulturskola eller likande verksamheter där du mött barn och unga i olika åldrar.
Med stort intresse för konst och kultur särskilt inom scenkonstområdet.
Som är en självgående, flexibel och initiativrik person samt bra på att samarbeta och bygga relationer.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Baskunskaper i Office-program och Outlook är en fördel.
B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer med barn och ungdomar samt medarbetare.
Självgående, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Förmåga att både lyssna in och utmana barn och unga samt skapa delaktighet och engagemang.



Tillträde 22 augusti 2022. Tjänsten är en visstidsanställning tom 16 december 2022.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Löneadministratör med goda kunskaper inom bokföring

Löneadministratör
Läs mer Mar 2
Tjänsten är på halvtid och är en visstidsanställning på ett år. Men för rätt person finns det finns goda möjligheter till en förlängd anställning samt eventuellt utökad tjänstgöringsgrad.
Lönerna görs i Kontek lön och vi håller på att implementera nytt HRM-tidredovisningssystem vilket du kommer att administrera. Bokföringsprogrammet är Visma.
I arbetsuppgifterna ingår förutom lön och tidredovisning att rapportera in skatter, pensioner, statistik, pension etc. till berörda myndigheter.
Kvalifikationer/utbildning:
Ekonomisk utbildning, minst gymnasieutbildning.
3-5 års erfarenhet av löneadministration och redovisning.
Goda kunskaper inom det personalekonomiska området.
Erfarenhet av att tolka kollektivavtal.
Behärskar svenska i både tal och skrift.
Goda datorkunskaper.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Strukturerad med sinne för detaljer.
Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter.
Lätt för att arbeta tillsammans med andra människor.
Du är flexibel, lösningsorienterad med god förmåga att prioritera.
Du är serviceinriktad och kommunikativ.

Kvalifikationer och egenskaper som är meriterande:
Erfarenhet av arbete i Kontek och/eller Visma.
Du är intresserad av kultur och framför allt av scenkonst.

Anställningsform:
Tjänsten är en visstidsanställning på ett år, ev. längre.
Tjänsten är på halvtid. Kollektivavtal finns.
Tillträde i april/maj 2022 eller enligt överenskommelse
Tjänsten är underställd HR-chef men arbetet sker i nära samarbete med teaterns ekonomiavdelning

Ansök nu

Scenkonstchef/VD för Regionteatern Blekinge Kronoberg

Teaterchef
Läs mer Dec 20
Regionteaterns styrelse utlyser nu tjänsten som scenkonstchef tillika VD då ordinarie VD tillika scenkonstchef valt att gå vidare till andra uppdrag och tillförordnad VD tillika scenkonstchef förordnande på tjänsten löper ut vid halvårsskiftet
Befattningen
Scenkonstchefen/VD för Regionteatern Blekinge Kronoberg skall leda organisationen in i framtiden. Utifrån Regionteaterns uppdrag ska du som scenkonstchef och VD på ett aktivt och inspirerande sätt leda och utveckla verksamheten.
Vidare krävs ett starkt intresse för och kännedom om kultursektorn samt eget framgångsrikt arbete som chef och ledare. I rollen ingår konstnärligt ansvar, ekonomiskt ansvar och personalansvar liksom omfattande kontakter med personer i ledande ställning inom kulturetablissemanget, politiken samt förenings- och näringslivet.
Regionteatern står inför en enormt stor, positiv utmaning. Våra ägare vill bygga ett nytt scenkonsthus i Växjö. Detta innebär att du som VD och Scenkonstchef måste klara att både ansvara för att bedriva den ordinarie verksamheten med hög kvalitet samtidigt som du måste vara delaktig i skapandet av ett nytt scenkonsthus.
Kravprofil
Dokumenterad utbildning inom ledarskap samt chefserfarenhet
En gedigen erfarenhet från kultursektorn och mer specifikt från scenkonsten
God erfarenhet av budget-, arbetsmiljö- och resultatansvar
Erfarenhet från att lägga repertoar
Tydlig förmåga att prioritera, motivera, inspirera och få med sig medarbetare och få medarbetare att växa
En god kommunikativ förmåga såväl både internt som externt
God förmåga och vilja att knyta kontakter, bygga nätverk och representera teatern
Vara en närvarande chef och ledare
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
Innehar körkort (minst B)



Personliga egenskaper
Du måste klara att ha många bollar i luften. Du bör ha förmågan att skapa konstnärlig utveckling med utgångspunkt från vår tid och plats. Du ska ha förmåga att skapa ett gott arbetsklimat genom tydlighet och lyhördhet. Du ska vara intresserad av nätverkande och ha goda kontakter i branschen. Du måste kunna prioritera scenkonst för barn och ungdomar.
Anställningsform:
Tjänsten är ett förordnande på ca tre till fyra år eller enligt överenskommelse. Tillträde augusti 2022. Tjänsten är på heltid.

Ansök nu

Projektledare för publikarbetet och vår turnéverksamhet

Projektledare: kultur, media, film
Läs mer Nov 1
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Relationsbyggande förtroendebyggande försäljningsarbete gällande vårt utbud av föreställningar och föreställningsangränsande projekt till arrangörer i de 13 kommunerna i Blekinge och Kronoberg. Det gäller både teater- och dansföreställningar på turné.
Planera, leda och strukturera planen för vår fortsatta relation med våra scener och genomföra säljstödjande relationskapande aktiviteter för Regionteatern.
Arbeta med försäljning och resultat utifrån givna mål med utbudet 2022-2023.
Leda publikarbetet gentemot våra arrangörer såsom Teaterföreningar, Bygdegårdar, kommuner, med flera av teaterns uppsökande turnerande verksamhet.
Upprätta kontrakt med arrangörer och tillhandahålla underlag för fakturering till ekonomiavdelningen.
Planera nätverksträffar och sociala träffar mellan Teatern och våra arrangörer i samråd med försäljningschefen.
Tillhandhålla/distribuera marknadsföringsmateriel till arrangörerna.
Turnéläggning - sammanställa och bevaka turnéinformation.
Följa upp kundkontakterna – utvärdera.

Kvalifikationer – vi söker dig med:
Relevant eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring eller motsvarande och minst fem års erfarenhet av publikarbete, marknadsföring/försäljning inom Business to Business och att leda en process i ett projekt.
Erfarenheter av relationsmarknadsföring är en merit.
Goda kunskaper i Office-program, såsom Excel, Word och Outlook. Erfarenhet av CRM-system av något slag är en merit.
Erfarenhet av att hantera kundkontakter på egen hand.
Behärska svenska och engelska både i tal och skrift.
Känsla och förståelse för webb och sociala medier.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom scenkonstverksamhet.
Körkort B är ett krav.


Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Stort intresse för landsbygdens utvecklingsfrågor
Stort intresse för scenkonst, teater, musik, danskonst och konst och kultur i allmänhet.
Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer med andra scenkonstälskare och medarbetare.
Resultatinriktad, driven och idérik.
Självgående, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Positiv och lösningsorienterad.
Initiativtagande.



Anställningsform:
Tjänsten är en visstidsanställning med slutdatum 2022-06-30
Tjänsten är på heltid. Kollektivavtal finns.
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan med CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
Sista ansökningsdag är den 14 november, men vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

En erfaren projektledare till vår nya digitala scen

Projektledare: kultur, media, film
Läs mer Jan 25
Regionteatern Blekinge Kronoberg utvecklar en ny digital scen/kanal i syfte att nå fler med vår konst. Den digitala scenen skall kunna erbjuda föreställningar producerade specifikt för digitala medier såväl som följeproduktion av dokumentär karaktär. Radioproduktion av olika slag såsom poddar och radioteater planeras. Uppdraget är ett utvecklingsuppdrag där år 2021 är ett uppstartsår med projekteringsarbete.
Du är en kreativ projektledare/producent och utvecklingsledare. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för att utveckla den nya digitala scenen.
Du arbetar i nära samråd med VD/scenkonstchef samt teaterns övriga ledning. Det innebär årsplanering, produktionsplanering och arbetstidsplanering. Du skall också kunna representera teatern i olika sammanhang inom ditt område.
Projektanställning tom 2021-12-23 #jobbjustnu
Kvalifikationer/utbildning – vi söker dig med:
Producent-/produktionsledarutbildning från SKH eller motsvarande inom film, radio, media eller motsvarande.
Dokumenterad erfarenhet från digital scenkonstproduktion eller mediaproduktion inom film.
Erfarenhet av att driva konstnärliga utvecklingsprocesser.
Mediakommunikation och/eller journalistutbildning kan också vara en grund tillsammans med dokumenterad erfarenhet inom scenkonst.
Erfarenhet av att planera och leda arbete i utvecklingsprocess och projekt.
Körkort B.

Kvalifikationer som är meriterande:
Erfarenhet av att hantera avtal inom scenkonstområdet och erfarenhet av att leda personal.
Ett eget uppbyggt nätverk inom mediabranschen.
Dokumenterad erfarenhet av utvecklings- och implementeringsarbete.
Erfarenhet av att hantera upphovsrättsliga avtal inom scenkonstområdet.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Du är drivande, kreativ och strukturerad person och van vid att sjösätta utvecklingsprojekt inom kulturområdet.
Du har planeringsförmåga, är självgående och tar ett stort personligt ansvar.
Flexibel, lösningsorienterad med god förmåga att prioritera.
Uppfinningsrik och hittar okonventionella lösningar.
Du är lugn, trygg och kontrollerad i pressade situationer.
Du tar ansvar för din uppgift och har lätt för att arbeta tillsammans med andra människor.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Danspedagog till

Danspedagog
Läs mer Maj 26
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution och länsteater för två län. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspelsverksamhet och turnerande verksamhet.
Regionteatern har under senaste åren arbetat fram en ny riktning för verksamheten och har i och med det utökat dels dansverksamheten och dels föreställningar och evenemang på de egna scenerna i Växjö och i Karlshamn. Regionteatern fortsätter samtidigt som tidigare att turnera med stor del av föreställningarna och spelar i skolor, på bygdegårdar och på andra typer av scener, främst i Kronoberg och Blekinge men även utanför de egna länen.
Att arbeta som danspedagog handlar om att inspirera och leda människor. Det innebär att vara kreativ, nyfiken och skapa goda förutsättningar för olika människors lärande och kreativitet i dans.
Som pedagog på Regionteatern arbetar du i första hand mot skolor men även mot andra målgrupper. Kärnuppdraget är dock alltid skolan och barn och unga, genom för- och efterarbeten och skapande skola. Du ingår i teaterns dansavdelning. Du utgår från Växjö men arbetet sker i hela regionen.
I tjänsten ingår även ett utvecklingsuppdrag, att utveckla dansen i Kronoberg och Blekinge tillsammans med vår dansutvecklare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Tillsammans med Regionteaterns ordinarie danspedagog att ansvara för verksamhetens utbud för skapande skola.
Leda kreativa processer tillsammans med barn och unga, samt att planera, genomföra och följa upp workshops.
Undervisning i olika dansgenrer utgör den huvudsakliga arbetsuppgiften.
Bidra till att utveckla Regionteaterns lärande/pedagogiska inramning av verksamheten som riktar sig till skolan, i samarbete med övriga pedagoger.
Du blir en del av vår dansverksamhet och därför behöver du ha initiativförmåga, vara handlingskraftig och ansvarsfull.
I rollen som dansutvecklare kommer du att samarbeta med vår ordinarie dansutvecklare samt med en person med liknande tjänst vid Byteatern Kalmar Länsteater. Tillsammans kommer ni att planera och genomföra aktiviteter som del av det dansfrämjande uppdraget i region Blekinge, Kalmar och Kronoberg.
Ett särskilt fokus är att främja barn och ungas möjlighet att ta del av professionell dans samt att själva uttrycka sig genom dans.
Som dansutvecklare kommer du tillsammans med dansutvecklaren att ha stort inflytande på utformningen av arbetet.
Att stimulera möjligheterna för icke-professionella utövare att ta del av professionell dans samt att uttrycka sig genom dans.

Kvalifikationer – vi söker dig:
Som är högskoleutbildad danspedagog. Gärna med erfarenhet av arbete på Kulturskola eller likande verksamheter där du mött barn och unga i olika åldrar.
Med stort intresse för konst och kultur särskilt inom scenkonstområdet.
Som är en självgående, flexibel och initiativrik person samt bra på att samarbeta och bygga relationer.
Tidigare erfarenhet av nätverkande, samverkansarbete och projektledning i en självständig roll inom danskonsten är meriterande.
Dansutvecklaruppdraget förutsätter god samarbetsförmåga, förmåga att strukturera, organisera och kommunicera muntligt såväl som skriftligt.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Baskunskaper i Office-program och Outlook är en fördel.
B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer med kunder, både barn och vuxna samt medarbetare.
Självgående, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Förmåga att både lyssna in och utmana barn och unga samt skapa delaktighet, engagemang.
Positiv och lösningsorienterad.
Initiativtagande.
Du är allmänt kulturintresserad och framför allt av scenkonst.

Anställningsform:
Tjänsten är en visstidsanställning tom maj 2021. Tjänsten är på deltid 80 %, varav danspedagog ca 50 % och dansutvecklare 30 %. Tillträde 10 augusti 2020. Ansökan med CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson senast den 8 juni 2020 Tel 0470-700509 linda.abrahamsson@regionteatern.se

Ansök nu

Produktionsledare med god scenteknisk kompetens

Produktionsledare: kultur, media, film
Läs mer Nov 27

Regionteatern söker kommunikatör/grafisk formgivare

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Aug 8

Dansutvecklare

Dansare
Läs mer Maj 4

Regionteatern söker ytterligare en driven säljare

Säljkonsulent
Läs mer Mar 15

Regionteatern söker en erfaren säljare

Innesäljare
Läs mer Sep 10