VEM Chefsrekrytering & Interim AB jobb i Växjö

Hitta lediga jobb hos VEM Chefsrekrytering & Interim AB i Växjö. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Växjö.

Rådgivningschef Företag och Lantbruk

Avdelningschef, bank
Läs mer Aug 10
Om tjänsten

I din roll som Rådgivningschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla Länsförsäkring Kronobergs utbud av banktjänster inom Företag och Lantbruk. Du får ett stort eget mandat att påverka och driva affären utifrån upprättade strategiska- och affärsmässiga planer och budgetar, som du självklart är med och utformar. Tjänsten innebär både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du säkerställer en fortsatt stark tillväxt inom lantbruksaffären och vidareutvecklar bankens företagsaffär, i vilka du själv även har ett visst kundansvar. Bankens fokus på lokalkännedom, närhet till kund och en utmärkt servicenivå är prioriterade områden för dig. Du har personalansvar för sex skickliga och engagerade rådgivare till vilka du agerar bollplank, vägleder, entusiasmera och stöttar i beslut.

 

Som Rådgivningschef företräder du affärsområdet Bank och Liv och sitter i ledningsgruppen för banken. Du förväntas att aktivt bidra till vidareutveckling av affärsområdet och representerar Länsförsäkring Kronoberg på ett föredömligt sätt. Det förekommer kontinuerliga interna samarbeten med andra affärsområden och avdelningar inom Länsförsäkring Kronoberg samt kontakt och nätverksbyggande med kunder, externa samarbetspartners och kollegor inom Länsförsäkringsgruppen.

 

 

Om dig


Vi söker dig som har en akademisk examen inom relevant område för uppdraget alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du god erfarenhet av att driva och utveckla affärer samt har förståelse för kreditgivning. Du är trygg i och trivs med en rådgivande roll. Erfarenhet från bank och/eller försäkring samt kunskap eller ett nätverk inom den agrara näringen är meriterande, men inget krav. Tillika är ledarbakgrund en fördel, men inget krav.

 

För att lyckas i rollen tror vi att du har goda prestigelösa ledaregenskaper med förmåga att entusiasmera, utveckla och motivera medarbetare. Du är van vid att ta initiativ, vara proaktiv och drivs av att uppnå satta mål. Din samarbetsförmåga är god och du är duktig på att bygga relationer. Ett sinne för affärer och en förmåga att analysera faller dig naturligt. 

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

 

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö. Vi tillämpar löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

VD - Getinge Disinfection

Verkställande direktör
Läs mer Sep 22
Till framgångsrika Getinge Disinfection söker vi en VD som med ett engagerat och inspirerande ledarskap skall leda och driva vidareutvecklingen av verksamheten.

 

Om tjänsten

I rollen förväntas du att fortsätta bygga och leda verksamheten, vilket innebär ett helhetsansvar för bolagets mål, strategier, tillväxt och lönsamhet. Det är en strategiskt viktig position i den fortsatta positiva utvecklingen av bolaget i Växjö som ingår i den globala framgångsrika Getinge-koncernen.

Du leder vidareutvecklingen med ett stort fokus på produktion och produktkvalitet, för att fortsatt vara ett Center of Excellence inom sitt affärsområde. Du är ansvarig för att säkerställa att verksamheten har rätt förutsättningar för att nå uppsatta och framtida mål. Då företaget tillverkar medicinskteknisk utrusning är produktkvalitet ett prioriterat fokusområde för verksamheten. Din organisation består av cirka 150 dedikerade och stolta medarbetare, varav sju är direktrapporterande. Du leder, följer upp och coachar dina medarbetare samt säkerställer att de har rätt förutsättningar för att leverera i sina respektive roller. I rollen arbetar du nära ett flertal bolag inom koncernen inkluderat egenägda globala säljbolag för att ytterligare stärka bolagets och koncernens unika marknadsposition och tillväxt.

Som VD tar du över ett etablerat, och välrenommerat lönsamt bolag som är en del i en världsomspännande och framgångsrik koncern. Tillsammans med dina medarbetare har ni viljan och passionen att fortsatt driva utvecklingen av produkter till kunder inom hälsa och sjukvård så att de kan rädda liv här och nu. 

 


Om dig

Vi söker dig som är en erfaren och trygg ledare som framgångsrikt har lett en tillverkande produktionsverksamhet. Du har sedan tidigare erfarenhet av P/L-ansvar och är därmed van att balansera kostnader och intäkter. Du har en god förståelse och ett genuint intresse för produktion samt har verkat i en internationell miljö. Det är en fördel om du har erfarenhet av förbättringsarbete, implementering av processer och/eller stödsystem. Vidare är du väl förtrogen med ISO-standarder och det är meriterande om du har verkat i en verksamhet med högt ställda kvalitetskrav.  Du har även väl utvecklade ledaregenskaper som präglas av ett inkluderande förhållningssätt där din kommunikativa förmåga får ta plats.

 

 

Getinge Disinfection tar ordet!

Passion driver Getinge framåt! Fem företagsvärderingar återspeglar vårt varumärkeslöfte Passion for Life: passion, samarbete, öppenhet, professionellt genomförande och ägarskap. Utöver det uppmärksammar vi det som är viktigt i samarbete med alla våra intressenter: att stödja vårt mål att bli deras valda företag. Vi har alltid våra kunder i åtanke, och ser kvalitet som en integrerad del av vårt dagliga arbete. Vi anammar en lärande kultur och är fast beslutna att bygga ett långsiktigt hållbart företag. Här välkomnas du till en verksamhet som är stolta över det vi gör, som besitter mycket kompetens och som värdesätter högst att leverera med kvalitet. För rätt person finns stora möjligheter för en vidare karriär, såväl nationellt som internationellt, inom koncernen.

  

Getinge Disinfection AB är ett helägt dotterbolag till Getinge AB som är moderbolaget i den koncern i vilken Getinge Disinfection ingår. Bolaget i Växjö är mycket lönsamt, ingår i affärsområdet Surgical Workflow och finns etablerat i Växjö med cirka 150 medarbetare. Getinge Disinfection bedriver utveckling, tillverkning och försäljning av desinfektionsutrustning huvudsakligen till sjukhus.

 

 

Bra att veta

Du rapporterar till VP Manufacturing inom affärsområdet Surgical Workflow. Tjänsten är placerad på företaget i Växjö. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 16 oktober.

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Compliance Officer

Försäkringsjurist
Läs mer Jun 6
Vill du arbeta i en specialistroll med ett brett uppdrag genom hela verksamhetens affär? Vi söker nu en Compliance Officer till Länsförsäkring Kronoberg, med ansvar för regelefterlevnadsfrågor.

 

 

 

Om tjänsten

Som Compliance Officer är du ansvarig för strategi, implementering och uppföljning av regelefterlevnadfrågor inom de regelverk som gäller för framför allt försäkringsverksamheten.

 

Rollen som Compliance Officer är bred, vilket innebär att du kommer arbeta med en mängd av spännande frågor inom bolagets samtliga affärsområden och inom stabsfunktionen. Du utgör ett stöd för styrelsen, vd, ledning och andra medarbetare för att bedriva verksamheten med god intern styrning och kontroll med iakttagande av gällande regelverk. Du ser till att policys, rutiner och riktlinjer efterlevs samt utifrån den oberoende kontroll- och rådgivningsfunktion du har, genomför riskanalyser, planerar, rapporterar och följer upp verksamhetens regelefterlevnad. I uppdraget kommer du även att vara företagets kontaktperson gällande GDPR-frågor.

 

Att omvärldsbevaka och informera och utbilda verksamheten i nya lagar och regler är aktuella delar i rollen. Tillika förväntas du bidrar till det löpande förbättringsarbetet och utvecklingen av de egna processerna för att säkra en god regelefterlevnad.  

 

Rollen spänner över ett brett spektra, varför de interna kontaktytorna är många samt att du har kontinuerlig kontakt med företagets styrelse och rapporterar till vd. Externt finns värdefulla nätverk inom Länsförsäkringsgruppen och inom Länsförsäkringar AB samt externa myndigheter och instanser.

                                           

 


Om dig

Vi söker efter dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom juridik eller ekonomi eller annan lämplig utbildningsbakgrund till uppdraget. Du har ett par års erfarenhet av arbete med regelverksfrågor. Kanske har du erfarenhet från försäkring, bank, juristbyrå, kreditmarknadsbolag eller från en näringsverksamhet eller en myndighetsutövande roll? Erfarenhet av regelverk avseende försäkringsrörelse är meriterande, men inget krav.

 
Du är van och skicklig på att tillämpa regelverk för granskning, rådgivning och stöd. Att arbeta självständigt likväl som att samarbeta med dina kollegor för att nyttja varandras kompetenser och nå bästa möjliga utfall är för dig en självklarhet. För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en uttalad vilja att arbeta brett och har förmåga att ge proaktiva råd. Du är kommunikativt skicklig i tal och skrift och kan kommunicera pedagogiskt.

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

 

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö och du rapporterar till Länsförsäkring Kronobergs vd. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar därmed din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti.

Ansök nu

Rådgivningschef Företag och Lantbruk

Avdelningschef, bank
Läs mer Jun 21
Vill du vara med att utveckla bankaffären och kunderbjudandet inom Företag och Lantbruk i ett lokalt, kundägt bolag med en tydlig värdegrund, där kundupplevelsen är i fokus och som har ett av Sveriges mest kända varumärken?

 

 

 

Om tjänsten

I din roll som Rådgivningschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla Länsförsäkring Kronobergs utbud av banktjänster inom Företag och Lantbruk. Du får ett stort eget mandat att påverka och driva affären utifrån upprättade strategiska- och affärsmässiga planer och budgetar, som du självklart är med och utformar. Tjänsten innebär både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du säkerställer en fortsatt stark tillväxt inom lantbruksaffären och vidareutvecklar bankens företagsaffär, i vilka du själv även har ett visst kundansvar. Bankens fokus på lokalkännedom, närhet till kund och en utmärkt servicenivå är prioriterade områden för dig. Du har personalansvar för sex skickliga och engagerade rådgivare till vilka du agerar bollplank, vägleder, entusiasmera och stöttar i beslut.

 

Som Rådgivningschef företräder du affärsområdet Bank och Liv och sitter i ledningsgruppen för banken. Du förväntas att aktivt bidra till vidareutveckling av affärsområdet och representerar Länsförsäkring Kronoberg på ett föredömligt sätt. Det förekommer kontinuerliga interna samarbeten med andra affärsområden och avdelningar inom Länsförsäkring Kronoberg samt kontakt och nätverksbyggande med kunder, externa samarbetspartners och kollegor inom Länsförsäkringsgruppen.

 

 

Om dig


Vi söker dig som har en akademisk examen inom relevant område för uppdraget alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du god erfarenhet av att driva och utveckla affärer samt har förståelse för kreditgivning. Du är trygg i och trivs med en rådgivande roll. Erfarenhet från bank och/eller försäkring samt kunskap eller ett nätverk inom den agrara näringen är meriterande, men inget krav. Tillika är ledarbakgrund en fördel, men inget krav.

 

För att lyckas i rollen tror vi att du har goda prestigelösa ledaregenskaper med förmåga att entusiasmera, utveckla och motivera medarbetare. Du är van vid att ta initiativ, vara proaktiv och drivs av att uppnå satta mål. Din samarbetsförmåga är god och du är duktig på att bygga relationer. Ett sinne för affärer och en förmåga att analysera faller dig naturligt. 

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

 

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö. Rekryteringsprocessen påbörjas innan sommarperioden och kommer återupptas och avslutas efter sommaren. Vi tillämpar därför löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 6 juli 2022.

Ansök nu

Fastighets- och serviceansvarig

Fastighetschef
Läs mer Jun 6
Om tjänsten

Som Fastighets- och serviceansvarig har du ett övergripande ansvar för bolagets nya fastighetsbestånd och servicefunktion. I rollen kommer du att arbeta brett med förvaltning, drift, underhåll och utveckling av fastigheterna samt förhyrda kontor samt trygga en unik servicenivå som bidrar till positiva upplevelser för medarbetare och kunder. Fastighetsinnehavet och dess utveckling står för en del av bolagets aktiva kapitalförvaltning, varför det strategiska arbetet kring framtida fastighetsinvesteringar är en del av uppdraget.  

 

I rollen ansvarar du för att upprätta, implementera och följa upp drifts-, underhålls- samt investeringsplaner för samtliga fastigheter samt förhyrda kontor. Du är högst delaktig och drivande i arbetet med en aktiv fastighetsstrategi och du arbetsleder fastighet- och servicefunktion vilket omfattar två medarbetare. Att upprätta affärsplan, prognoser och budget inom din funktion tillsammans med analyser och beslutsunderlag för fastighetsrelaterade investeringar är viktiga delar i din roll. Fastighetsbeståndet (inklusive förhyrda kontor) består av kontor, affärslokaler samt lägenheter och finns på ett flertal orter i framför allt Småland, med ett totalt bestånd på cirka 8 000 m2. Som Fastighets- och serviceansvarig har du breda kontaktytor internt såväl som externt. Entreprenad- och leverantörsupphandlingar driver du tillsammans med inköpsavdelningen för att i nästa steg vara projektansvarig gentemot upphandlade leverantör för renovering-, om- och tillbyggnationer och fastighetsrelaterade tjänster.

 

Ditt övergripande mål är att bidra till kund- och medarbetarunika upplevelser, detta genom att säkerställa en hög servicenivå samt utveckla processer för att skapa en effektiv fastighets- och serviceförvaltning. I rollen rapporterar du till Ekonomichefen.

 


Om dig

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning inklusive drift samt med erfarenhet inom olika tekniska områden kopplat till fastighetsområdet. En god förståelse för fastighetsekonomi och förmågan att analysera och kalkylera kostnader inom området är viktiga parametrar för att lyckas i rollen. Du har insikt och kunskap i frågor rörande hyres-, fastighets- samt entreprenadjuridik samt hyressättning.

 

Som person har du en god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer och att leverera högklassig service är naturligt för dig. Du är strategisk och analytisk samtidigt som du är affärsorienterad med tydligt målfokus. Du prioriterar struktur i ditt arbetssätt och har ett öga för såväl detaljer som helheten. Du trivs när du får driva samt vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbete. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara kommunikativt skicklig samt trivas i en ledande roll och att coacha och utveckla personal.

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö och du rapporterar till Ekonomichef. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar därmed din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Compliance Officer

Försäkringsjurist
Läs mer Maj 12
Vill du arbeta i en specialistroll med ett brett uppdrag genom hela verksamhetens affär? Vi söker nu en Compliance Officer till Länsförsäkring Kronoberg, med ansvar för regelefterlevnadsfrågor.

 

 

 

Om tjänsten

Som Compliance Officer är du ansvarig för strategi, implementering och uppföljning av regelefterlevnadfrågor inom de regelverk som gäller för framför allt försäkringsverksamheten.

 

Rollen som Compliance Officer är bred, vilket innebär att du kommer arbeta med en mängd av spännande frågor inom bolagets samtliga affärsområden och inom stabsfunktionen. Du utgör ett stöd för styrelsen, vd, ledning och andra medarbetare för att bedriva verksamheten med god intern styrning och kontroll med iakttagande av gällande regelverk. Du ser till att policys, rutiner och riktlinjer efterlevs samt utifrån den oberoende kontroll- och rådgivningsfunktion du har, genomför riskanalyser, planerar, rapporterar och följer upp verksamhetens regelefterlevnad. I uppdraget kommer du även att vara företagets kontaktperson gällande GDPR-frågor.

 

Att omvärldsbevaka och informera och utbilda verksamheten i nya lagar och regler är aktuella delar i rollen. Tillika förväntas du bidrar till det löpande förbättringsarbetet och utvecklingen av de egna processerna för att säkra en god regelefterlevnad.  

 

Rollen spänner över ett brett spektra, varför de interna kontaktytorna är många samt att du har kontinuerlig kontakt med företagets styrelse och rapporterar till vd. Externt finns värdefulla nätverk inom Länsförsäkringsgruppen och inom Länsförsäkringar AB samt externa myndigheter och instanser.

                                           

 


Om dig

Vi söker efter dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom juridik eller ekonomi eller annan lämplig utbildningsbakgrund till uppdraget. Du har ett par års erfarenhet av arbete med regelverksfrågor. Kanske har du erfarenhet från försäkring, bank, juristbyrå, kreditmarknadsbolag eller från en näringsverksamhet eller en myndighetsutövande roll? Erfarenhet av regelverk avseende försäkringsrörelse är meriterande, men inget krav.

 
Du är van och skicklig på att tillämpa regelverk för granskning, rådgivning och stöd. Att arbeta självständigt likväl som att samarbeta med dina kollegor för att nyttja varandras kompetenser och nå bästa möjliga utfall är för dig en självklarhet. För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en uttalad vilja att arbeta brett och har förmåga att ge proaktiva råd. Du är kommunikativt skicklig i tal och skrift och kan kommunicera pedagogiskt.

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

 

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö och du rapporterar till Länsförsäkring Kronobergs vd. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 3 juni 2022.

Ansök nu

Fastighets- och serviceansvarig

Fastighetschef
Läs mer Maj 11
Om tjänsten

Som Fastighets- och serviceansvarig har du ett övergripande ansvar för bolagets nya fastighetsbestånd och servicefunktion. I rollen kommer du att arbeta brett med förvaltning, drift, underhåll och utveckling av fastigheterna samt förhyrda kontor samt trygga en unik servicenivå som bidrar till positiva upplevelser för medarbetare och kunder. Fastighetsinnehavet och dess utveckling står för en del av bolagets aktiva kapitalförvaltning, varför det strategiska arbetet kring framtida fastighetsinvesteringar är en del av uppdraget.  

 

I rollen ansvarar du för att upprätta, implementera och följa upp drifts-, underhålls- samt investeringsplaner för samtliga fastigheter samt förhyrda kontor. Du är högst delaktig och drivande i arbetet med en aktiv fastighetsstrategi och du arbetsleder fastighet- och servicefunktion vilket omfattar två medarbetare. Att upprätta affärsplan, prognoser och budget inom din funktion tillsammans med analyser och beslutsunderlag för fastighetsrelaterade investeringar är viktiga delar i din roll. Fastighetsbeståndet (inklusive förhyrda kontor) består av kontor, affärslokaler samt lägenheter och finns på ett flertal orter i framför allt Småland, med ett totalt bestånd på cirka 8 000 m2. Som Fastighets- och serviceansvarig har du breda kontaktytor internt såväl som externt. Entreprenad- och leverantörsupphandlingar driver du tillsammans med inköpsavdelningen för att i nästa steg vara projektansvarig gentemot upphandlade leverantör för renovering-, om- och tillbyggnationer och fastighetsrelaterade tjänster.

 

Ditt övergripande mål är att bidra till kund- och medarbetarunika upplevelser, detta genom att säkerställa en hög servicenivå samt utveckla processer för att skapa en effektiv fastighets- och serviceförvaltning. I rollen rapporterar du till Ekonomichefen.

 


Om dig

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning inklusive drift samt med erfarenhet inom olika tekniska områden kopplat till fastighetsområdet. En god förståelse för fastighetsekonomi och förmågan att analysera och kalkylera kostnader inom området är viktiga parametrar för att lyckas i rollen. Du har insikt och kunskap i frågor rörande hyres-, fastighets- samt entreprenadjuridik samt hyressättning.

 

Som person har du en god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer och att leverera högklassig service är naturligt för dig. Du är strategisk och analytisk samtidigt som du är affärsorienterad med tydligt målfokus. Du prioriterar struktur i ditt arbetssätt och har ett öga för såväl detaljer som helheten. Du trivs när du får driva samt vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbete. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara kommunikativt skicklig samt trivas i en ledande roll och att coacha och utveckla personal.

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö och du rapporterar till Ekonomichef. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 27 maj 2022.

Ansök nu

Hållbarhetsansvarig

Miljöchef
Läs mer Apr 4
Vill du driva och utveckla hållbarhetsarbetet i ett lokalt, kundägt bolag med en tydlig värdegrund, där kundupplevelsen är i fokus och som har ett av Sveriges mest kända varumärken?

 

 



Om tjänsten

Hållbarhet har varit en naturlig del av Länsförsäkring Kronobergs verksamhet sedan starten 1801 där vår vision är att tillsammans skapa trygghet och möjlighet i länet där vi lever, bor och verkar. Uppdraget som Hållbarhetsansvarig innebär en övergripande och samordnande roll för bolagets hållbarhetsarbete. 

I rollen följer du upp och samordnar Länsförsäkring Kronobergs hållbarhetsarbete utifrån strategi- och affärsplaner samt skapar en helhetsbild med tydliga, relevanta och mätbara mål. Vidare kommer du att stödja verksamheten i att identifiera och driva hållbarhetsprojekt samt bidra med expertis inom hållbarhetsfrågor. Det ingår även att utmana och utveckla rådande arbetssätt ur ett hållbarhetsperspektiv och föreslå adekvata aktiviteter. Rollen medför delaktighet i utvecklingen av bolagets hållbarhetsagenda och att stötta bolagets affärsområden i implementeringen. Med dina insatser bidrar du till att öka medvetenheten och kunskapen kring hållbarhetsfrågor i bolaget. Du ansvarar för att hålla ihop införandet av nya regelverk inom hållbarhet och att arbeta fram vår årliga hållbarhetsredovisning samt samlar in data och säkerställa rapportering av hållbarhetsmålen.

Din roll är synlig såväl externt som internt. För att lyckas i rollen krävs ett aktivt samarbete med alla affärsenheter och funktioner inom bolaget, andra bolag inom Länsförsäkringsgruppen och externa samarbetspartner.

Du rapporterar till Kommunikations- och hållbarhetschefen och arbetar nära ledningsgruppen.


Om dig

Vi söker dig som har en akademisk examen och flerårig arbetslivserfarenhet och med en bred kompetens inom hållbarhetsområdet, dvs ekonomisk, miljömässig och social hållbarhet.

Du har förmåga att självständigt initiera, planera, genomdriva och följa upp hållbarhetsarbetet inom bolaget. Vidare har du förmågan att målinriktat leda tvärfunktionella projekt. Rollen kräver god analytisk och strategisk skicklighet samt förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer med interna och externa parter. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara kommunikativt skicklig med förmåga att skapa engagemang kring hållbarhetsfrågorna. Du har givetvis ett stort eget intresse för hållbarhetsfrågor och ett samhällsengagemang. Då en stor del av rollen är operativ är det viktigt att du tycker om att få saker att hända och se resultatet av strategiska mål och handlingsplaner i praktiken. Det är meriterande om du har erfarenhet av rapportering enligt GRI och TCFD, arbetat med ledningssystem, globala målen, global compact eller motsvarande. Vi förväntar oss att du är affärsmässig och har en god förståelse och intresse för bolagets affär.

 


Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, så se därför till att sända in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Hållbarhetsansvarig

Miljöchef
Läs mer Mar 10
Vill du driva och utveckla hållbarhetsarbetet i ett lokalt, kundägt bolag med en tydlig värdegrund, där kundupplevelens är i fokus och som har ett av Sveriges mest kända varumärken?

 

 



Om tjänsten

Hållbarhet har varit en naturlig del av Länsförsäkring Kronobergs verksamhet sedan starten 1801 där vår vision är att tillsammans skapa trygghet och möjlighet i länet där vi lever, bor och verkar. Uppdraget som Hållbarhetsansvarig innebär en övergripande och samordnande roll för bolagets hållbarhetsarbete. 

I rollen följer du upp och samordnar Länsförsäkring Kronobergs hållbarhetsarbete utifrån strategi- och affärsplaner samt skapar en helhetsbild med tydliga, relevanta och mätbara mål. Vidare kommer du att stödja verksamheten i att identifiera och driva hållbarhetsprojekt samt bidra med expertis inom hållbarhetsfrågor. Det ingår även att utmana och utveckla rådande arbetssätt ur ett hållbarhetsperspektiv och föreslå adekvata aktiviteter. Rollen medför delaktighet i utvecklingen av bolagets hållbarhetsagenda och att stötta bolagets affärsområden i implementeringen. Med dina insatser bidrar du till att öka medvetenheten och kunskapen kring hållbarhetsfrågor i bolaget. Du ansvarar för att hålla ihop införandet av nya regelverk inom hållbarhet och att arbeta fram vår årliga hållbarhetsredovisning samt samlar in data och säkerställa rapportering av hållbarhetsmålen.

Din roll är synlig såväl externt som internt. För att lyckas i rollen krävs ett aktivt samarbete med alla affärsenheter och funktioner inom bolaget, andra bolag inom Länsförsäkringsgruppen och externa samarbetspartner.

Du rapporterar till Kommunikations- och hållbarhetschefen och arbetar nära ledningsgruppen.



Om dig

Vi söker dig som har en akademisk examen och flerårig arbetslivserfarenhet och med en bred kompetens inom hållbarhetsområdet, dvs ekonomisk, miljömässig och social hållbarhet.

Du har förmåga att självständigt initiera, planera, genomdriva och följa upp hållbarhetsarbetet inom bolaget. Vidare har du förmågan att målinriktat leda tvärfunktionella projekt. Rollen kräver god analytisk och strategisk skicklighet samt förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer med interna och externa parter. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara kommunikativt skicklig med förmåga att skapa engagemang kring hållbarhetsfrågorna. Du har givetvis ett stort eget intresse för hållbarhetsfrågor och ett samhällsengagemang. Då en stor del av rollen är operativ är det viktigt att du tycker om att få saker att hända och se resultatet av strategiska mål och handlingsplaner i praktiken. Det är meriterande om du har erfarenhet av rapportering enligt GRI och TCFD, arbetat med ledningssystem, globala målen, global compact eller motsvarande. Vi förväntar oss att du är affärsmässig och har en god förståelse och intresse för bolagets affär.

 


Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 31 mars 2022.

Ansök nu

Chef Strategi & Affärsutveckling

Chef, Corporate Finance
Läs mer Jan 31
Vill du leda strategi- och utvecklingsarbetet i ett lokalt, kundägt bolag med en tydlig värdegrund, där kundupplevelsen ständigt är i fokus och som har ett av Sverige mest kända varumärken?

 

 

Om tjänsten

Länsförsäkring Kronoberg söker dig som vill ta ett övergripande ansvar för bolagets strategi- och affärsutveckling. Det innebär att du planerar, leder, samordnar och följer upp bolagets strategi- och affärsutveckling samt därtill kopplad utvecklingsportfölj, i syfte att säkerställa bolagets värdeskapande och konkurrenskraft över tid. Länsförsäkring Kronobergs strategi och Länsförsäkringsgruppens gemensamma marknadsplan är viktiga utgångspunkter för uppdraget.

 

I denna spännande roll blir du ansvarig för bolagets totala utvecklings- och projektportfölj och säkerställer en effektiv styrning och aktiv portföljhantering. Det handlar om att förbättra förutsättningarna för att samordna och styra bolagets gemensamma utveckling utifrån strategierna och utifrån ett helhets- och kundperspektiv tvärs affär.

 

Utvecklingsinitiativ och projekt drivs inom respektive affärsområde, tvärfunktionellt inom bolaget och gemensamt inom länsförsäkringsgruppen samt med externa samarbetspartner. I arbetsuppgifterna ingår att leda förflyttningar och förändringsarbete, att facilitera workshops och dokumentera resultat samt kommunicera med och informera intressenter. En annan viktig uppgift är att säkerställa att ett tvärfunktionellt kunskapsutbyte och en samordning över avdelningsgränserna sker optimalt och effektivt för att skapa framgång och goda slutresultat i i utvecklingen

 

I uppdraget ingår även ansvar för att leda och driva samt koordinera bolagets strategi- och affärsplanering.  


Länsförsäkringsgruppen utvecklar gemensamt nya sätt att tillgängliggöra, analysera och använda data för att utveckla verksamheten och värdeskapandet för kunderna. I denna roll stödjer du tillsammans med dataanalytiker och andra experter, verksamheten med analys av såväl egna data som extern tillgänglig data. Syftet är att skapa ett mer datadrivet beslutfattande för att anpassa och utveckla erbjudanden till kunderna på bästa sätt.


Du leder ett team med engagerade medarbetare med kompetens inom affärsutveckling och dataanalys. För att lyckas i rollen och uppdraget krävs ett aktivt samarbete med alla affärsenheter och funktioner inom bolaget, andra bolag inom Länsförsäkringsgruppen och externa samarbetspartner. Du är även en viktig länk mellan Länsförsäkring Kronoberg och övriga bolag inom Länsförsäkringsgruppen för att skapa bästa förutsättningar för samverkan och värdeskapande i den gemensamma utvecklingen.

 

Som representant i företagsledningen förväntas du vara delaktig i att ta ett helhetsansvar både på operativ och strategisk nivå.

 

 

Om dig

För att bli framgångsrik i rollen som chef Strategi- och affärsutveckling behöver du ha en akademisk examen inom relevant område, såsom civilekonom, civilingenjör eller motsvarande, gärna med inriktning mot strategi-och affärsutveckling samt analys. Du har erfarenhet av att jobba på strategisk nivå samt har arbetat flera år som ledare. Vidare har du intresse för och god erfarenhet av kvantitativ samt affärsmässig analys samt trivs med presentationsarbete.

 

Dina kompetenser och erfarenheter är viktiga, men vi lägger även mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det moderna, kundorienterade och goda ledarskapet kommer vara avgörande för att lyckas. Vidare krävs en stark egen drivkraft med förmåga att fungera i en dynamisk, prestigelös och familjär organisation. Du har känsla för struktur och metodik samt har ett starkt analytiskt sinne.

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare. Vi etablerar nu en ny funktion för Strategi- och Affärsutveckling, i syfte att ytterligare bredda och utveckla trygghetserbjudandet till kunderna, skapa nya affärsmöjligheter samt bidra till värdeskapande tillväxt och att utveckla vår verksamhet.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vi är ett kundägt bolag och vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många lokala kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 11 februari 2022.

Ansök nu

Branch Manager Växjö - Schenker AB

Leveranschef
Läs mer Dec 13
Till Schenker söker VEM en affärsdriven Branch Manager som genom sitt engagerade och stabila ledarskap får en nyckelroll i utvecklingen av Distrikt Växjö.


Om tjänsten

I rollen som Branch Manager kommer du att ha en viktig roll i distrikt Växjös fortsatta framgång. Distriktet har idag en stark position på marknaden och som Branch Manager ansvarar du för att bibehålla samt vidareutveckla positionen. Du säkerställer att Schenkers affärsplan och övergripande mål bryts ner till konkreta handlingsplaner. Tillsammans med motiverade medarbetare och genom ett coachande ledarskap leder du distriktets utveckling vad gäller tillväxt, kvalité och ökad effektivitet.

 

Rollen innefattar ett lönsamhetsansvar för distriktets affärer och du arbetar i nära samarbete med försäljningsorganisationen. Distriktet har ca 65 medarbetare fördelat mellan de två trafikkontoren i Växjö samt Nybro, med en omsättning på ca 450 MSEK. Som chef för distriktet har du resultatansvar och du leder ledningsgruppen.

 


Om dig

Vi söker dig som är en van och trygg ledare med erfarenhet av att leda chefer och ledningsgruppsarbete. Du är affärsorienterad samt har en god ekonomisk förståelse. Det är meriterande med erfarenhet från åkeri-, transport-, spedition- och/eller logistikbranschen. Som person är du en god relationsbyggare, du agerar prestigelöst och trivs på en såväl strategisk som operativ nivå. Vidare har du en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga. Vi tror även att du har en god insyn i och kunskap om näringslivet i närområdet. Svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. 

 

 

Schenker tar ordet!

Här blir du erbjuden en viktig och central roll i en utvecklingsorienterad verksamhet och i ett välmående distrikt. För oss är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Du kommer bli en del av ett starkt team inom en stor, trygg och framgångsrik organisation, där du får möjlighet att göra skillnad och utvecklas. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad, välkommen till oss!

 

Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 75 000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker i Sverige är dotterbolag till tyska statligt ägda Deutsche Bahn och vi erbjuder, utvecklar och producerar landtransporter samt internationella sjö- och flygfrakter. Utöver det tillhandahåller vi också spetskompetens inom logistik- och informationstjänster. Efter nästan 100 års verksamhet har vi blivit rätt rutinerade och i dag är vi störst på den svenska marknaden.

 


Bra att veta

Du rapporterar till Klusterchef Öst och placeringsort är Växjö alternativt Nybro. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 9 januari.

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu