OBOS BBL AB jobb i Växjö

Hitta lediga jobb hos OBOS BBL AB i Växjö. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Växjö.

Grundprojektör

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Sep 5
Är du en engagerad, prestigelös och kommunikativ person som vill arbeta i en roll där din analytiska förmåga kommer väl till pass? Trivs du i en inkluderande och transparent organisation som samtidigt är utvecklingsorienterad? Då har du en spännande utmaning att axla inom trähusbranschen - i rollen som Grundprojektör på OBOS Sverige!

Om rollen

I rollen som grundprojektör upprättar du grundritningar som bygghandlingar till våra prefabricerade småhus och lägenheter samt beställer och granskar systemhandlingar till installationer från externa leverantörer. I din vardag arbetar du nära våra bygglovsritare, statiker och externa konsulter. Du samarbetar med säljarna och projektledarna i fältorganisationen för att leverera rätt handlingar.

Det dagliga arbetet genomsyras av OBOS värdegrund SKOLE - där verksamheten strävar efter stabilitet, långsiktighet och en kvalitetsmedvetenhet. Vidare ses innovation, nytänkande och lönsamhet i kombination med ett brinnande engagemang som viktiga faktorer för ett framgångsrikt arbete.
Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har byggteknisk utbildning och god förståelse för såväl teoretisk som praktisk bygg- och installationsteknik. Erfarenhet är inte ett krav men en väldigt bra merit. Erfarenhet från CAD-systemet Revit är också en fördel.

För att trivas och lyckas i vårt team och i det höga tempot är du driven, noggrann och målinriktad. Du månar om samarbete och har en positiv inställning till problemlösning. Vidare är du trygg i dig själv och kan ta självständiga beslut, samtidigt som du är inkännande och lyhörd gentemot din omgivning.

Att verka för god service och gott samarbete är naturligt för dig. Du är driven och nyfiken som person och gillar att bidra till gruppens framgång.

Vårt erbjudande till dig

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är Myresjö med möjlighet att arbeta från våra kontor i Växjö eller Jönköping några dagar i veckan.

Är du intresserad?

Är du en vass och utvecklingsorienterad grundprojektör så tveka inte! Skicka in din ansökan med personligt brev och CV snarast, dock senast den 25:e september . Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.

Vad kan vi erbjuda dig?

Samhällsengagemanget , och hjärtat OBOS har för våra städer, är en av de saker som gör medarbetarna stolta över att arbeta här. Dessutom är vi engagerade i att skapa en inkluderande kultur , både internt och externt, där alla ska känna sig välkomna och kunna vara sig själva. Hos oss får du ett jobb med mening!

I OBOS finns oanade möjligheter! OBOS är Norges största kompetenshus inom fastigheter och vi är måna om att du ska kunna utveckla din kompetens och uppfylla din karriärdröm.

Vi kan erbjuda en inspirerande och innovativ miljö med hög professionell nivå, vilket ger dig goda möjligheter att forma din egen vardag. Intressanta och utvecklande arbetsuppgifter med utrymme för innovation gör det roligt att gå till jobbet.

OBOS är en av Sveriges och Norges största bostadsutvecklare och ägs av sina drygt 500 000 medlemmar. OBOS grundades i Oslo 1929 och erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus, radhus, parhus och flerbostadshus, i stad och på landsbygd.

Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem. Vi verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. OBOS utvecklar flerbostadshus på entreprenad i större städer och är Sveriges ledande aktör inom industriellt och hållbart byggande i trä.

OBOS mål är att erbjuda 20 procent av bostadsutbudet genom boköpsmodeller för att ge fler möjligheten att äga sitt boende.
Vi har ett aktivt samhällsengagemang och 10 procent av vinsten i OBOS går tillbaka till samhällsnyttiga ändamål. Vi miljöcertifierar våra bostäder och bygger gärna socialt, grönt och ekonomiskt hållbara trädgårdsstäder.

Ansök nu

VR-designer

Dataingenjör
Läs mer Sep 7
OBOS söker en 3D-grafiker / 3D-artist som vill utveckla framtidens virtuella upplevelser i Unreal Engine

Vi är säkra på att VR-tekniken är här för att stanna och förstärker därför nu vårt utvecklingsteam med en medarbetare som vill vara med och utveckla framtidens VR-upplevelser tillsammans med oss!

Om tjänsten

Sedan flera år tillbaka har vi bjudit in våra kunder till att se sitt hus i VR - långt innan det är byggt.

Som VR-designer arbetar du med att utveckla interaktiva 3D-miljöer för olika typer av boenden bland OBOS varumärken. Syftet kan vara att genom VR göra det möjligt för kunden att se sitt framtida hus eller att utveckla tillämpningar som stödjer våra interna processer i design- och konstruktionsfasen.

Ditt arbete kommer att vara viktigt för fortsatt utveckling av tekniska, estetiska och användbarhetsmässiga aspekter av våra VR-miljöer.

Arbetsuppgifter

- Praktisk utveckling av interaktiva VR-miljöer i Unreal Engine; både självständigt och i team
- 3D-modellering och texturering
- Skapa interaktivitet och användargränssnitt i Unreal Engine
- Testning och optimering för att säkerställa en god användarupplevelse

Vi tror att du har en bakgrund inom 3D-grafik och god tidigare erfarenhet av spelmotorer. Kanske har du arbetat inom spelindustrin eller utvecklat interaktiva 3D-tillämpningar för andra syften.

Högskoleexamen och arbetslivserfarenhet inom relevant område är meriterande. Vi ser mycket positivt på att du i ansökan demonstrerar dina praktiska kunskaper i portfolio-form.

Du bör ha mycket goda kunskaper inom:

- 3D-modellering och texturering med 3ds Max eller motsvarande program
- Unreal Engine eller andra spelmotorer

Som person har du ett stort intresse för området VR/AR/MR. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt för att leverera enligt plan. Att du har en god kommunikativ förmåga och kan arbeta självständigt såväl som i utvecklingsteam är en förutsättning. Du är motiverad, gillar utmaningar, är villig att alltid lära nytt och hela tiden arbeta med kontinuerliga förbättringar.

Övriga meriterande kunskaper

- VR/AR-utveckling
- Arkitekturvisualisering (2D/3D)
- Bild-, ljud- och videoredigering
- C++, Python eller JavaScript
- UX och användbarhet
- CAD och BIM

Läs mer om hur vi arbetar

Besök våra Myresjöhus i VR
https://youtu.be/UVJNXsnH08o

Välkommen på VR-visning hos SmålandsVillan!
https://youtu.be/fu4D_5XDUK0

Välkommen på VR-visning hos Myresjöhus!
https://youtu.be/7ufPqaeV3Qk

Virtual Reality – ett verkligt användbart verktyg på OBOS
https://www.obos.se/samhallsansvar/innovation/virtual-reality/

Innovationsarbete är grunden för ett företags överlevnad
https://www.obos.se/samhallsansvar/innovation/innovationsarbete/

Vårt erbjudande till dig

- Tjänsten som är en tillsvidareanställning på heltid, inleds med en provanställning om 6 månader. Placering är i Växjö, Myresjö eller Jönköping men möjlighet till hybridarbete finns. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla i jobbet.


OBOS är en av Sveriges och Norges största bostadsutvecklare och ägs av sina drygt 530 000 medlemmar. OBOS grundades i Oslo 1929 och erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus, radhus, parhus och flerbostadshus, i stad och på landsbygd.

Koncernen har omkring 2 600 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem. Vi verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. OBOS utvecklar flerbostadshus på entreprenad i större städer och är Sveriges ledande aktör inom industriellt och hållbart byggande i trä.

OBOS mål är att erbjuda 20 procent av bostadsutbudet genom boköpsmodeller för att ge fler möjligheten att äga sitt boende.
Vi har ett aktivt samhällsengagemang och 10 procent av vinsten i OBOS går tillbaka till samhällsnyttiga ändamål. Vi miljöcertifierar våra bostäder och bygger gärna socialt, grönt och ekonomiskt hållbara trädgårdsstäder.

Ansök nu

Administratör Lön & HR

Löneadministratör
Läs mer Aug 16
Vi söker dig som är en engagerad och vass administratör med fokus på löner och personalfrågor. Vi tror att du som person gillar att ha många bollar i luften och en variation i rollen, med både struktur och rutiner som krävs i lönehanteringen och mer dynamiskt flexibelt administrativt stöd i breda HR-frågor.

OBOS i Sverige växer och vi är på väg in i en ökad digitalisering och vill skapa en proaktiv lönefunktion och effektiv HR-avdelning där du och dina kollegor kommer vara en viktig del i utvecklingen. Du kommer att ingå i OBOS HR & Löneteam.

Om rollen

Som administratör inom HR & Lön är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

- arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen.
- arbeta självständigt, sköta lönehantering och utbetalning för både tjänstemän och yrkesarbetare.
- tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, arbetsgivardeklarationer, uppföljningar, utlägg, reseräkningar, systemunderhåll samt framtagande av statistik, arbetsgivarintyg.
- samarbeta i teamet kring pensions- och försäkringslösningar och ha kontakt med HR Business Partners, chefer och medarbetare i olika frågor.
- ha kontakt med myndigheter, samarbetspartners eller andra externa aktörer inom avdelningens ansvarsområde. Det kan gälla medarbetares årsinkomster och sjukskrivningar, eller uppföljning av leverans från företagshälsovården etc.
- vid behov hålla utbildningar för chefer och medarbetare inom olika typer av HR & Lönefrågor kopplat till våra rutiner och system.
- ansvara för all administration i samband med rekryteringar, utbildningar, arbetsmiljöarbete och företagshälsovård. Det kan gälla bokning av undersökningar, framtagande av avtal och underhåll av våra system.
- underhålla systemen inom avdelningen, dokumentation och ansvara för årliga revisioner.

Vi söker dig som har:

-
Relevant eftergymnasial utbildning inom lön och HR

-
Erfarenhet av arbete med lönehantering

-
Bred systemerfarenhet av relevanta system, där kunskap om personal & lönesystemet Hogia är meriterande

- Erfarenhet av lönehantering för skiftavlönade är meriterande, gärna inom byggbranschen
- Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift

Personliga egenskaper

För att trivas hos oss och lyckas i rollen krävs att du är ansvarstagande och driver ditt eget arbete strukturerat mot uppsatta leveransdatum.

Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt.

Du är en fena på att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt och du har förmågan att förutse och utveckla genomförbara och effektiva lösningar på problem.

Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.

Då rollen även kräver att du stöttar och utbildar medarbetare och chefer krävs en god kommunikativ förmåga.

Vi erbjuder dig:
Samhällsengagemanget , och hjärtat OBOS har för våra städer, är en av de saker som gör medarbetarna stolta över att arbeta här. Dessutom är vi engagerade i att skapa en inkluderande kultur , både internt och externt, där alla ska känna sig välkomna och kunna vara sig själva. Hos oss får du ett jobb med mening!

I OBOS finns oanade möjligheter! OBOS är Norges största kompetenshus inom fastigheter och vi är måna om att du ska kunna utveckla din kompetens och uppfylla din karriärdröm.

Vi kan erbjuda en inspirerande och innovativ miljö med hög professionell nivå, vilket ger dig goda möjligheter att forma din egen vardag. Intressanta och utvecklande arbetsuppgifter med utrymme för innovation gör det roligt att gå till jobbet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast.

Löneteamet är placerat i Myresjö och HR-teamet finns representerade i Växjö och Solna.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.

För mer information om tjänsten kontakta Helena Rosendahl, HR Business Partner, Helena.rosendahl@obos.se, OBOS Sverige.

OBOS är en av Sveriges och Norges största bostadsutvecklare och ägs av sina drygt 500 000 medlemmar. OBOS grundades i Oslo 1929 och erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus, radhus, parhus och flerbostadshus, i stad och på landsbygd.

Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem. Vi verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. OBOS utvecklar flerbostadshus på entreprenad i större städer och är Sveriges ledande aktör inom industriellt och hållbart byggande i trä.

OBOS mål är att erbjuda 20 procent av bostadsutbudet genom boköpsmodeller för att ge fler möjligheten att äga sitt boende.
Vi har ett aktivt samhällsengagemang och 10 procent av vinsten i OBOS går tillbaka till samhällsnyttiga ändamål. Vi miljöcertifierar våra bostäder och bygger gärna socialt, grönt och ekonomiskt hållbara trädgårdsstäder.

Ansök nu

Operativ lönechef

Löneadministratör
Läs mer Aug 16
Vi söker en engagerad och vass lönespecialist som har gedigen erfarenhet av löneadministration och förändringsprojekt och nu är redo att ta klivet in i en chefsroll för att driva löneteamets utveckling.


_

OBOS i Sverige växer och vi är på väg in i en ökad digitalisering och vill skapa en proaktiv lönefunktion där du som ledare och dina kollegor kommer att få driva utvecklingen av nya rutiner, uppföljning och förbättringsområden. Du kommer att ingå i OBOS HR & Löneteam.

_

Arbetsuppgifter

I rollen som ansvarig för Lön är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

- Leda arbetet för löneteamet (3 personer).
- Identifiera och analysera möjligheter till effektivisering.
- Driva förändring- och implementationsprojekt, t ex inom digitalisering.
- Operativt hantera hela löneprocessen med eget ansvar för löneutbetalningar.
- Tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, arbetsgivardeklarationer, uppföljningar, utlägg, reseräkningar, systemunderhåll samt framtagande av statistik, arbetsgivarintyg.
- hantera pensions- och försäkringslösningar övergripande.
- Ha kontakt med HR Business Partners, chefer och medarbetare i olika frågor.
- Ha kontakt med myndigheter avseende årsinkomster och sjukskrivningar.
- Planera, skapa och genomföra utbildningar som underlättar löneprocessen.

Vi söker dig som har:

- Relevant eftergymnasial utbildning inom lön och/eller ekonomi
- Erfarenhet av arbete med lönehantering i minst 3 år
- Erfarenhet av förändringsarbete med utveckling av processer inom löneområdet
- Bred systemerfarenhet, främst i lönesystemet Hogia
- Erfarenhet av att implementera digitala lösningar som systemägare och/eller projektledare
- Flytande språkkunskaper i svenska i både tal och skrift
- Dokumenterad ledarerfarenhet i någon form, gärna som chef med personal

Erfarenhet av lönehantering för skiftavlönade är meriterande, gärna inom byggbranschen. Likaså är det meriterande att ha arbetat Nordiskt med vana att kommunicera med norsktalande kollegor.

Dina personliga egenskaper:

För att trivas hos oss och lyckas i rollen krävs att du är ansvarstagande och driver ditt eget och löneteamets arbete strukturerat mot uppsatta leveransdatum.

Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt.

Du är en fena på att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt samt kunna förutse och utveckla genomförbara och effektiva lösningar på problem.

Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.

Då rollen även kräver att du stöttar och utbildar medarbetare och chefer krävs en god kommunikativ förmåga.

Vårt erbjudande till dig

OBOS är en av de snabbast växande bostadsutvecklarna i Norden med uttalade mål att växa i Sverige. Vi satsar dessutom på att medarbetare ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla bland våra anställda.

Koncernen har varit med och format Sverige i 90 år och även om det är husen som satt sin karaktär på Sveriges samhällen och städer, hade det inte hänt om vi inte hade haft kompetent och ansvarsfull personal. Vi jobbar med mycket frihet under ansvar.

Koncernen är i en tid av mycket optimistisk tillväxt och du kommer att ingå i ett framgångsrikt team som jobbar på en marknad med mycket goda och spännande framtidsutsikter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är företrädesvis Myresjö eller Växjö, men eventuellt kan Stockholm erbjudas som möjlighet. Vi tillämpar hybridkontorsmodellen och du rapporterar till HR-chefen.

Samhällsengagemanget , och hjärtat OBOS har för våra städer, är en av de saker som gör medarbetarna stolta över att arbeta här. Dessutom är vi engagerade i att skapa en inkluderande kultur , både internt och externt, där alla ska känna sig välkomna och kunna vara sig själva. Hos oss får du ett jobb med mening!

I OBOS finns oanade möjligheter! OBOS är Norges största kompetenshus inom fastigheter och vi är måna om att du ska kunna utveckla din kompetens och uppfylla din karriärdröm.

Vi kan erbjuda en inspirerande och innovativ miljö med hög professionell nivå, vilket ger dig goda möjligheter att forma din egen vardag. Intressanta och utvecklande arbetsuppgifter med utrymme för innovation gör det roligt att gå till jobbet.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.

För mer information om tjänsten kontakta Anna-Lena Beckman, HR-chef, anna-lena.beckman@obos.se

OBOS är en av Sveriges och Norges största bostadsutvecklare och ägs av sina drygt 500 000 medlemmar. OBOS grundades i Oslo 1929 och erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus, radhus, parhus och flerbostadshus, i stad och på landsbygd.

Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem. Vi verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. OBOS utvecklar flerbostadshus på entreprenad i större städer och är Sveriges ledande aktör inom industriellt och hållbart byggande i trä.

OBOS mål är att erbjuda 20 procent av bostadsutbudet genom boköpsmodeller för att ge fler möjligheten att äga sitt boende.
Vi har ett aktivt samhällsengagemang och 10 procent av vinsten i OBOS går tillbaka till samhällsnyttiga ändamål. Vi miljöcertifierar våra bostäder och bygger gärna socialt, grönt och ekonomiskt hållbara trädgårdsstäder.

Ansök nu

Operativ lönechef

Löneadministratör
Läs mer Aug 4
Vi söker en engagerad och vass lönespecialist som har gedigen erfarenhet av löneadministration och förändringsprojekt och nu är redo att ta klivet in i en chefsroll för att driva löneteamets utveckling.


_

OBOS i Sverige växer och vi är på väg in i en ökad digitalisering och vill skapa en proaktiv lönefunktion där du som ledare och dina kollegor kommer att få driva utvecklingen av nya rutiner, uppföljning och förbättringsområden. Du kommer att ingå i OBOS HR & Löneteam.

_

Arbetsuppgifter

I rollen som ansvarig för Lön är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

- Leda arbetet för löneteamet (3 personer).
- Identifiera och analysera möjligheter till effektivisering.
- Driva förändring- och implementationsprojekt, t ex inom digitalisering.
- Operativt hantera hela löneprocessen med eget ansvar för löneutbetalningar.
- Tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, arbetsgivardeklarationer, uppföljningar, utlägg, reseräkningar, systemunderhåll samt framtagande av statistik, arbetsgivarintyg.
- hantera pensions- och försäkringslösningar övergripande.
- Ha kontakt med HR Business Partners, chefer och medarbetare i olika frågor.
- Ha kontakt med myndigheter avseende årsinkomster och sjukskrivningar.
- Planera, skapa och genomföra utbildningar som underlättar löneprocessen.

Vi söker dig som har:

- Relevant eftergymnasial utbildning inom lön och/eller ekonomi
- Erfarenhet av arbete med lönehantering i minst 3 år
- Erfarenhet av förändringsarbete med utveckling av processer inom löneområdet
- Bred systemerfarenhet, främst i lönesystemet Hogia
- Erfarenhet av att implementera digitala lösningar som systemägare och/eller projektledare
- Flytande språkkunskaper i svenska i både tal och skrift
- Dokumenterad ledarerfarenhet i någon form, gärna som chef med personal

Erfarenhet av lönehantering för skiftavlönade är meriterande, gärna inom byggbranschen. Likaså är det meriterande att ha arbetat Nordiskt med vana att kommunicera med norsktalande kollegor.

Dina personliga egenskaper:

För att trivas hos oss och lyckas i rollen krävs att du är ansvarstagande och driver ditt eget och löneteamets arbete strukturerat mot uppsatta leveransdatum.

Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt.

Du är en fena på att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt samt kunna förutse och utveckla genomförbara och effektiva lösningar på problem.

Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.

Då rollen även kräver att du stöttar och utbildar medarbetare och chefer krävs en god kommunikativ förmåga.

Vårt erbjudande till dig

OBOS är en av de snabbast växande bostadsutvecklarna i Norden med uttalade mål att växa i Sverige. Vi satsar dessutom på att medarbetare ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla bland våra anställda.

Koncernen har varit med och format Sverige i 90 år och även om det är husen som satt sin karaktär på Sveriges samhällen och städer, hade det inte hänt om vi inte hade haft kompetent och ansvarsfull personal. Vi jobbar med mycket frihet under ansvar.

Koncernen är i en tid av mycket optimistisk tillväxt och du kommer att ingå i ett framgångsrikt team som jobbar på en marknad med mycket goda och spännande framtidsutsikter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är företrädesvis Myresjö eller Växjö, men eventuellt kan Stockholm erbjudas som möjlighet. Vi tillämpar hybridkontorsmodellen och du rapporterar till HR-chefen.

Samhällsengagemanget , och hjärtat OBOS har för våra städer, är en av de saker som gör medarbetarna stolta över att arbeta här. Dessutom är vi engagerade i att skapa en inkluderande kultur , både internt och externt, där alla ska känna sig välkomna och kunna vara sig själva. Hos oss får du ett jobb med mening!

I OBOS finns oanade möjligheter! OBOS är Norges största kompetenshus inom fastigheter och vi är måna om att du ska kunna utveckla din kompetens och uppfylla din karriärdröm.

Vi kan erbjuda en inspirerande och innovativ miljö med hög professionell nivå, vilket ger dig goda möjligheter att forma din egen vardag. Intressanta och utvecklande arbetsuppgifter med utrymme för innovation gör det roligt att gå till jobbet.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 21 augusti!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.

För mer information om tjänsten kontakta Anna-Lena Beckman, HR-chef, anna-lena.beckman@obos.se

OBOS är en av Sveriges och Norges största bostadsutvecklare och ägs av sina drygt 500 000 medlemmar. OBOS grundades i Oslo 1929 och erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus, radhus, parhus och flerbostadshus, i stad och på landsbygd.

Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem. Vi verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. OBOS utvecklar flerbostadshus på entreprenad i större städer och är Sveriges ledande aktör inom industriellt och hållbart byggande i trä.

OBOS mål är att erbjuda 20 procent av bostadsutbudet genom boköpsmodeller för att ge fler möjligheten att äga sitt boende.
Vi har ett aktivt samhällsengagemang och 10 procent av vinsten i OBOS går tillbaka till samhällsnyttiga ändamål. Vi miljöcertifierar våra bostäder och bygger gärna socialt, grönt och ekonomiskt hållbara trädgårdsstäder.

Ansök nu

HR-koordinator

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Aug 4
Är du en nyfiken HR-koordinator med intresse för system, processutveckling och digitalisering? Vill du arbeta med operativa HR-uppgifter och utveckling av processer samt ha en aktiv roll i HR-projekt?

OBOS i Sverige växer och vi är på väg in i en ökad digitalisering och vi vill skapa en ännu effektivare HR-avdelning där du och dina kollegor kommer vara en viktig del i utvecklingen.

Om rollen
Som HR-koordinator är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

-
fungera som operativt stöd till företagets HR Business Partners, HR-chef och rekryteringsspecialist

-
stötta och utbilda medarbetare och chefer vilket kräver en god kommunikativ förmåga

-
ta fram underlag till hållbarhetsrapporten och andra nyckeltal

-
utveckla och underhålla vår utbildningsplattform

-
introducera nyanställda medarbetare till våra HR-system

-
vara en del av att förbättra och utveckla företagets interna HR-processer

-
delta i projektarbete inom HR-avdelningen eller tillsammans med HR i Norge


Vi söker dig som har:

- relevant eftergymnasial utbildning inom HR
- erfarenhet av HR-arbete i en liknande roll
- bred systemerfarenhet
- goda kunskaper i svenska - både i tal och skrift
- nordisk erfarenhet och grundläggande kunskaper i norska språket är det meriterande

Personliga egenskaper

Du som antar denna utmaning är van att arbeta i ett högt tempo. Du har förmågan att kunna varva repetitiva arbetsuppgifter med mer projektinriktade uppgifter. Du trivs med att driva dina uppdrag från start till mål och kan lösa utmaningarna på vägen.

Du är digital och van att arbeta med administrativa uppgifter. Du är genuint intresserad av att lära dig nya arbetsuppgifter och har en stor ansvarskänsla. Som person tar du dig an arbetsuppgifter med stort engagemang och professionalism och har personlig utveckling och verksamhetsutveckling som ledstjärna i ditt arbete.

Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.

Vårt erbjudande till dig

OBOS är en av de snabbast växande bostadsutvecklarna i Norden med uttalade mål att växa i Sverige. Vi satsar dessutom på att medarbetare ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla bland våra anställda.

Koncernen har varit med och format Sverige i 90 år och även om det är husen som satt sin karaktär på Sveriges samhällen och städer, hade det inte hänt om vi inte hade haft kompetenta och ansvarsfulla medarbetare. Vi jobbar med mycket frihet under ansvar.

Koncernen är i en tid av optimistisk tillväxt och du kommer att ingå i ett framgångsrikt team som jobbar på en marknad med mycket goda och spännande framtidsutsikter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. HR-avdelningen finns representerad i Växjö, Solna och Myresjö och du rapporterar till HR-chefen.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 15 augusti!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Administratör Lön & HR

Löneadministratör
Läs mer Aug 4
Vi söker dig som är en engagerad och vass löneadministratör tillika HR-administratör. Vi tror att du redan nu har god erfarenhet av lönehantering och kanske är du nyfiken på att bredda dig och ta dig an även andra administrativa arbetsuppgifter på vår HR-avdelning.

OBOS i Sverige växer och vi är på väg in i en ökad digitalisering och vill skapa en proaktiv lönefunktion och effektiv HR-avdelning där du och dina kollegor kommer vara en viktig del i utvecklingen. Du kommer att ingå i OBOS HR & Löneteam. ****

Om rollen

Som administratör inom HR & Lön är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

- arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen.
- arbeta självständigt, sköta lönehantering och utbetalning för både tjänstemän och yrkesarbetare.
- tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, arbetsgivardeklarationer, uppföljningar, utlägg, reseräkningar, systemunderhåll samt framtagande av statistik, arbetsgivarintyg.
- samarbeta i teamet kring pensions- och försäkringslösningar och ha kontakt med HR Business Partners, chefer och medarbetare i olika frågor.
- ha kontakt med myndigheter, samarbetspartners eller andra externa aktörer inom avdelningens ansvarsområde. Det kan gälla medarbetares årsinkomster och sjukskrivningar, eller uppföljning av leverans från företagshälsovården etc.
- vid behov hålla utbildningar för chefer och medarbetare inom olika typer av HR & Lönefrågor kopplat till våra rutiner och system.
- ansvara för all administration i samband med rekryteringar, utbildningar, arbetsmiljöarbete och företagshälsovård. Det kan gälla bokning av undersökningar, framtagande av avtal och underhåll av våra system.
- underhålla systemen inom avdelningen, dokumentation och ansvara för årliga revisioner.

Vi söker dig som har:

- Relevant eftergymnasial utbildning inom lön och ekonomi och HR
- Erfarenhet av arbete med lönehantering
- Bred systemerfarenhet, främst i personal & lönesystemet Hogia
- Erfarenhet av lönehantering för skiftavlönade är meriterande, gärna inom byggbranschen
- Flytande i svenska i både tal och skrift

Personliga egenskaper

För att trivas hos oss och lyckas i rollen krävs att du är ansvarstagande och driver ditt eget arbete strukturerat mot uppsatta leveransdatum.

Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt.

Du är en fena på att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt samt kunna förutse och utveckla genomförbara och effektiva lösningar på problem.

Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.

Då rollen även kräver att du stöttar och utbildar medarbetare och chefer krävs en god kommunikativ förmåga.

Vi erbjuder dig:
Samhällsengagemanget , och hjärtat OBOS har för våra städer, är en av de saker som gör medarbetarna stolta över att arbeta här. Dessutom är vi engagerade i att skapa en inkluderande kultur , både internt och externt, där alla ska känna sig välkomna och kunna vara sig själva. Hos oss får du ett jobb med mening!

I OBOS finns oanade möjligheter! OBOS är Norges största kompetenshus inom fastigheter och vi är måna om att du ska kunna utveckla din kompetens och uppfylla din karriärdröm.

Vi kan erbjuda en inspirerande och innovativ miljö med hög professionell nivå, vilket ger dig goda möjligheter att forma din egen vardag. Intressanta och utvecklande arbetsuppgifter med utrymme för innovation gör det roligt att gå till jobbet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast.

Löneteamet är placerat i Myresjö och HR-teamet finns representerade i Växjö och Solna.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 8 augusti!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.

För mer information om tjänsten kontakta Helena Rosendahl, HR Business Partner, Helena.rosendahl@obos.se, OBOS Sverige.

OBOS är en av Sveriges och Norges största bostadsutvecklare och ägs av sina drygt 500 000 medlemmar. OBOS grundades i Oslo 1929 och erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus, radhus, parhus och flerbostadshus, i stad och på landsbygd.

Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem. Vi verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. OBOS utvecklar flerbostadshus på entreprenad i större städer och är Sveriges ledande aktör inom industriellt och hållbart byggande i trä.

OBOS mål är att erbjuda 20 procent av bostadsutbudet genom boköpsmodeller för att ge fler möjligheten att äga sitt boende.
Vi har ett aktivt samhällsengagemang och 10 procent av vinsten i OBOS går tillbaka till samhällsnyttiga ändamål. Vi miljöcertifierar våra bostäder och bygger gärna socialt, grönt och ekonomiskt hållbara trädgårdsstäder.

Ansök nu

Administratör - Lön & HR

HR-assistent
Läs mer Aug 3
Vi söker dig som är en engagerad och vass löneadministratör tillika HR-administratör. Vi tror att du redan nu har god erfarenhet av lönehantering och kanske är du nyfiken på att bredda dig och ta dig an även andra administrativa arbetsuppgifter på vår HR-avdelning.
OBOS i Sverige växer och vi är på väg in i en ökad digitalisering och vill skapa en proaktiv lönefunktion och effektiv HR-avdelning där du och dina kollegor kommer vara en viktig del i utvecklingen. Du kommer att ingå i OBOS HR & Löneteam.
Om rollen
Som administratör inom HR & Lön är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:
arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen.
arbeta självständigt, sköta lönehantering och utbetalning för både tjänstemän och yrkesarbetare.
tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, arbetsgivardeklarationer, uppföljningar, utlägg, reseräkningar, systemunderhåll samt framtagande av statistik, arbetsgivarintyg.
samarbeta i teamet kring pensions- och försäkringslösningar och ha kontakt med HR Business Partners, chefer och medarbetare i olika frågor.
ha kontakt med myndigheter, samarbetspartners eller andra externa aktörer inom avdelningens ansvarsområde. Det kan gälla medarbetares årsinkomster och sjukskrivningar, eller uppföljning av leverans från företagshälsovården etc.
vid behov hålla utbildningar för chefer och medarbetare inom olika typer av HR & Lönefrågor kopplat till våra rutiner och system.
ansvara för all administration i samband med rekryteringar, utbildningar, arbetsmiljöarbete och företagshälsovård. Det kan gälla bokning av undersökningar, framtagande av avtal och underhåll av våra system.
underhålla systemen inom avdelningen, dokumentation och ansvara för årliga revisioner.

Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning inom lön och ekonomi och HR
Erfarenhet av arbete med lönehantering
Bred systemerfarenhet, främst i personal & lönesystemet Hogia
Erfarenhet av lönehantering för skiftavlönade är meriterande, gärna inom byggbranschen
Flytande i svenska i både tal och skrift

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss och lyckas i rollen krävs att du är ansvarstagande och driver ditt eget arbete strukturerat mot uppsatta leveransdatum.
Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt.
Du är en fena på att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt samt kunna förutse och utveckla genomförbara och effektiva lösningar på problem.
Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.
Då rollen även kräver att du stöttar och utbildar medarbetare och chefer krävs en god kommunikativ förmåga.
Vi erbjuder dig:
Samhällsengagemanget , och hjärtat OBOS har för våra städer, är en av de saker som gör medarbetarna stolta över att arbeta här. Dessutom är vi engagerade i att skapa en inkluderande kultur , både internt och externt, där alla ska känna sig välkomna och kunna vara sig själva. Hos oss får du ett jobb med mening!
I OBOS finns oanade möjligheter! OBOS är Norges största kompetenshus inom fastigheter och vi är måna om att du ska kunna utveckla din kompetens och uppfylla din karriärdröm.
Vi kan erbjuda en inspirerande och innovativ miljö med hög professionell nivå, vilket ger dig goda möjligheter att forma din egen vardag. Intressanta och utvecklande arbetsuppgifter med utrymme för innovation gör det roligt att gå till jobbet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast.
Löneteamet är placerat i Myresjö och HR-teamet finns representerade i Växjö och Solna.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 8 augusti!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.
För mer information om tjänsten kontakta Helena Rosendahl, HR Business Partner, Helena.rosendahl@obos.se, OBOS Sverige.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare - IT

Verksamhetsarkitekt
Läs mer Aug 4
Är du en vass Verksamhetsutvecklare inom IT? Har du erfarenhet av rollen som samordnare och kan knyta ihop organisationens verksamhet med stödjande IT-system? Har du självständigt drivit projekt för verksamhetsförbättringar inom IT?

Då kanske det är dig vi letar efter!

I Sverige verkar OBOS genom varumärkena OBOS, Myresjöhus och Smålandsvillan. Den svenska verksamheten ingår i norska OBOS, en medlemsägd organisation med säte i Oslo. Sedan 1 januari 2021 ingår IT Sverige i den koncerngemensamma affärsstödorganisationen IT & Digital och arbetet med att integrera de båda ländernas system och processer är precis påbörjad och kommer att pågå under flera år framåt.

Rollen

För att möjliggöra fullföljning av de uppdrag som numera ingår i IT Sveriges ansvarsområde, d v s IT-leverans till samtliga svenska bolag, behövs ytterligare en utökad bemanning genom bl a en Verksamhetsutvecklare. Rollen som Verksamhetsutvecklare IT är organisatorisk placerad under IT-direktören för Sverige med ansvar för att leda och koordinera förbättringsprojekt som går på tvären av verksamhetsområden i samtliga svenska OBOS-bolag, samt med ansvar för att samordna berörda resurser för detta. Rollen innebär inget personalansvar, men däremot ett projektledaransvar.

Som Verksamhetsutvecklare IT har du många kontaktytor internt såväl som externt. Du samverkar med andra verksamhetsutvecklare inom IT & Digital som har andra ansvarsområden samt med andra svenska och norska kollegor inom IT & Digital, men framför allt har du nära kontakt med verksamheten, och har även kontakt med våra IT-leverantörer. Denna roll har huvudfokus på att stödja verksamheten i OBOS Kärnhem och placeringsort är därför Växjö. Resor kommer att krävas till dina kollegor på IT-avdelningen i Myresjö. Det finns också utrymme till arbete på hemmakontor. Som verksamhetsutvecklare för Kärnhem rapporterar du formellt till IT Direktör Sverige men även till verksamhetsansvarig för Kärnhem. Tjänsten skall till ca 50% stödja Kärnhem i deras digitala förändringsresa och 50% av tiden kommer att läggas på övriga verksamhetsutvecklingsfrågor i Sverige.

Arbetet som verksamhetsutvecklare innebär i praktiken att:

- Fokusera på projektledning av projekt för verksamhetsförbättring där det ingår en stor grad digitalisering.
- Driva och projektleda stora och små frågeställningar självständigt.
- Driva förstudier och genomförandeprojekt.
- Koordinera och samordna berörda resurser.
- Hålla samman budget, tidplan och aktiviteter i styrningen av projektet.
- Verka både lokalt och inom koncernen.
- Processutveckla, driva och delta i systemnära förbättringsprojekt.
- Arbeta med applikationssystem inom CRM, ERP, dokumenthantering.

Specifikt för Kärnhem:

- Samordna Kärnhems behov av förvaltning och utveckling.
- Verka som lokal systemansvarig för Kärnhem.
- Leda och delta i förändringsprojekt som berör Kärnhem i deras digitaliseringsresa.

Du och din bakgrund

För att matcha våra behov behöver du har några års erfarenhet av att ha ansvarat för verksamhetsnära projekt med IT-koppling och ha god förståelse för processer och verksamhetssystem. En förutsättning för rollen är att du behärskar rollen som projektledare till fullo och självständigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet som konsult och jobbat med exempelvis systemimplementation. Kanske har du haft rollen som gruppledare eller projektledare.

Du har:

- God förmåga att sätta sig in i verksamhetens behov.
- Gedigen erfarenhet av projektledning för verksamhetsprojekt inom IT.
- Grundläggande förståelse för administrativa system. Antingen genom egen erfarenhet som användare i olika roller eller som projektledare/ägare för förvaltning eller införande av verksamhetsövergripande affärssystem.
- Gärna god kunskap i Microsofts olika plattformar inom CRM, ERP, Sharepoint och O365.

Som person är du målinriktad och startar inte enbart upp, utan kommer också till avslut med det som ska levereras. Du är pålitlig, ansvarstagande och självgående och har ett holistiskt förhållningssätt med helheten i fokus. För att säkra IT Sveriges framgång behöver du vara driftig, framåtsträvande och tydlig, samtidigt som du hittar balansen mellan att vara serviceminded, kommunikativ och att ha förmåga att vara ställningstagande för projektgruppen.

Vi erbjuder

OBOS är idag en av Nordens största bostadsutvecklare med målet att bli nr 1 inom fem år. Vi är ett medlemsägt företag som är väldigt "framåtlutat" och är nu inne i en spännande nordisk utvecklingsresa där två landsorganisationer ska dela koncernövergripande system och funktioner. Som Digital Verksamhetsutvecklare får du möjlighet att dra nytta av din kompetens och göra stor skillnad i en organisation i positiv utveckling och förändring. Hos oss blir du en viktig pusselbit i vår resa till ETT OBOS där du får en central roll att påverka utvecklingen av digitala processer inom organisationen.

Låter det intressant? Det hoppas vi! I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch + Clark. Du söker tjänsten på:
Verksamhetsutvecklare IT till OBOS | B+C (badenochandclark.com)
Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra personlighetstester och videointervju.

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

OBOS är en av Sveriges och Norges största bostadsutvecklare och ägs av sina drygt 530 000 medlemmar. OBOS grundades i Oslo 1929 och erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus, radhus, parhus och flerbostadshus, i stad och på landsbygd.

Koncernen har omkring 2 600 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem. Vi verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. OBOS utvecklar flerbostadshus på entreprenad i större städer och är Sveriges ledande aktör inom industriellt och hållbart byggande i trä.

OBOS mål är att erbjuda 20 procent av bostadsutbudet genom boköpsmodeller för att ge fler möjligheten att äga sitt boende.
Vi har ett aktivt samhällsengagemang och 10 procent av vinsten i OBOS går tillbaka till samhällsnyttiga ändamål. Vi miljöcertifierar våra bostäder och bygger gärna socialt, grönt och ekonomiskt hållbara trädgårdsstäder.

Ansök nu