Växjö: Projektledare till Xllnc Nordic i Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare till Xllnc Nordic i Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2019-06-14 // Varaktighet: Heltid

Xllnc Nordic söker en projektledare som vill följa med på den fortsatta resan framåt mot att bli en helhetsleverantör inom IT för sina nuvarande och framtida kunder.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som projektledare arbetar du i projekt med partner/kund kring alla tjänster inom Workplace.
Du är ansvarig för hela projektet och arbetar tätt med partner/kund och projektmedlemmar för att på ett effektivt sätt få en bra överblick och leverera inom uppsatta ramar.
Som projektledare på Xllnc ansvarar du i huvudsak för att projekten håller tidsplan, mål, budget och levereras med kvalité.

Mer information om tjänsterna ges vid en eventuell intervju.

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av projektarbete och har en väl utvecklad social sida, är organiserad och tycker det är viktigt att slutföra påbörjat arbete.

Du välkomnar utmaningar och fokuserar på att hitta de bästa lösningarna för organisationen och kunden.
Struktur och noggrannhet är dina ledord.

Krav
• Flerårig erfarenhet av projektarbete
• God förmåga att förstå och agera på projektdirektiv
• God förmåga att resursplanera och skriva/hantera projektplan
• Erfarenhet av att leda möten
• Bekväm och vältalig i svenska samt engelska i tal och skrift

Meriterade
• Utbildad inom projektledarskap eller annat ledarskap
• Kunskap i finska språket (eller annat språk)

Om oss
Xllnc Nordic är ett oberoende IT-företag med visionen att förenkla, skapa kontroll och miljöanpassa hela IT hanteringen, alltid med målet att utveckla kundernas verksamhet och affär. Bolaget finns på flera orter runt om i landet och har hittills förenklat vardagen för över 250 000 personer på olika bolag. Xllnc Nordic är under ständig tillväxt och växer både nationellt och internationellt. I rollen som projektledare erbjuds du en spännande tjänst i en framgångsrik och platt organisation.

Villkor
Ort: Växjö
Omfattning: Heltid
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Växjö som Projektledare, IT.

Business Operations Manager

Läs mer Dec 5
Job Details

Hours: Full Time

Location: Fully remote. This opportunity is open to you if you can legally work remotely from one of our home countries in Sweden.



Contract: Permanent

At Play’n GO we enjoy a flexible freedom to shape our own days. Everyone we hire is unique and every role we fill has certain performance expectations. The day-to-day challenges of work and life will be unique to you but our commitment to helping you find a balance will never vary.

From the GO

At Play’n GO our purpose is to entertain. Our pleasure is in working with people ready to make a difference that lasts. We are pioneers. We were the first entertainment supplier to recognise the potential of gaming on the GO and create the innovative mobile games which supercharged our industry and inspired our name. Today, Play’n GO is the leading gaming entertainment supplier to casinos in regulated markets the world over. And we are still growing.

With growth comes opportunity. This could be yours. Are you ready to help us face challenges and find solutions that get us both to the next level of excellence?



What the role entails:

- Experienced individual contributor who requires minimal supervision.

- Functions as the point of contact for various applications to assist in user management, security, maintenance, and optimization.

- Understands the infrastructure and capabilities of the system applications to maximize its use.

- Keeps on learning on the new enhancements and features of the applications together with their add-ons.

- Finding solutions for automation and integration between the applications.

- Breaks projects into doable actions and sets time frames and ensures that deadlines are met.

- Assigns tasks to internal teams and assists with schedule management

- Analyses risks and opportunities for improvements.

- Creates and maintains comprehensive documentation, plans, processes, and reports of the applications.

- Develops strategies for the various applications.

- Creates a project management calendar for fulfilling changes of the applications.

- Prepares presentations and documentations to inform our employees of how to use the applications.

- Issues and has responsibility of all the appropriate legal paperwork’s and licenses for those applications.

- Performs project management and functions as the first point of contact to any 3rd party collaborations.



What we ask of you:

- Qlik Sense app development

- Customer Success best practices framework knowledge

- Project management

- Strong Business Acumen

- Process creation and optimization



What’s in it for you?

If you feel great, you’ll do great. Our employees know that their package of benefits, activities, and initiatives are some of the most generous in the industry. From challenges to chill outs, the fun we share at play helps inspire excellence from the go.

Apply now to find out more. It’s your best move. This opportunity will remain open until we meet the right candidate.

GO for it.

We believe the way forward relies on well-regulated gaming and player safety. Our commitment to this sets the standard for our industry.

Ansök nu

Objektledare IT/Projektledare

Läs mer Apr 5
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Vi som arbetar inom Informationsteknik har i uppdrag att skapa förutsättningar och ansvara för att IT-stöd aktivt möjliggör och stödjer verksamhetsutveckling på strategisk, taktisk och operativ nivå. Ansvaret innebär även att skapa och säkerställa förutsättningar för att regionens IT-försörjning är ändamålsenlig, kostnadseffektiv, säker och robust.

Vårt meningsfulla uppdrag tas på stort allvar och arbetet utförs med stolthet och trygghet. Vi arbetar strukturerat med en framåtriktad anda som fokuserar på det som skapar värde. I varje situation strävar vi efter att vara den självklara partnern till Region Kronobergs verksamheter.

Inom Informationsteknik är vi idag cirka 125 medarbetare med olika yrkesbakgrund fördelade på 9 avdelningar. Vi sitter i gemensamma lokaler på Sigfridsområdet i Växjö. Det är en härlig gemenskap på vår arbetsplats och vi är måna om att skapa bästa möjliga trivsel.

Som objektledare-IT/projektledare-IT tillhör du avdelningen IT lednings- och verksamhetsstöd. På avdelningen är vi 11 medarbetare som bland annat arbetar som objektledare-IT för kärn- och stödobjekten, samt objektledare för objekten Digital arbetsplats samt Leverans & tjänstestöd. Avdelningen har även i uppdrag att säkerställa att relevanta processer och modeller finns som stöd för styrning, leverans och uppföljning av IT-tjänster.

Informationsteknik Region Kronoberg - Ett meningsfullt uppdrag



ARBETSUPPGIFTER
Inom Region Kronoberg är den digitala utvecklingen i fokus och som objektledare-IT har du en nyckelroll i digitaliseringsarbetet, då du leder det tekniknära arbetet inom ett eller flera förvaltningsobjekt.

Du arbetar systematiskt och långsiktigt med att säkerställa verksamhetens behov av lämpligt tekniskt stöd och du kommer att vara involverad i hela livscykeln, från behovsinventering till avveckling. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga, då förvaltningsmodellen bygger på samverkan mellan de som arbetar verksamhets- respektive tekniknära. I praktiken innebär detta att arbetet kommer att ske i tätt samarbete med objektledaren från verksamheten. Tillsammans planerar, leder och följer ni upp genomförandet av objektplanernas mål.

Då lösningar och tjänster för verksamhetens behov ofta spänner över flera objekt, är samarbete mellan olika förvaltningsobjekt mycket vanligt och en nyckelfaktor för ett lyckat resultat.

Region Kronoberg står inför många spännande utmaningar inom IT-området. Du kommer få möjligheter att leda såväl transformerande uppdrag som nödvändigt förvaltningsarbete samt uppdrag med en stor spännvidd i allt från djup teknik, till att förbättra våra invånares kontakter med Region Kronoberg i form av bland annat olika e-tjänster.

Du kommer vara delaktig i vidareutvecklingen av förvaltningsmodellen styr och samverkan, som bygger på PM3.

Tack vare ditt IT-intresse och intresset av att leda andra tror vi att du på olika sätt kan bidra till ett livskraftigt Kronoberg. Vi ser fram emot att ta del av din kunskap och dina erfarenheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar att jobba tillsammans med andra och som anser att en av dina viktigaste uppgifter är att hålla ihop laget.

Du har erfarenhet av att arbeta som projektledare och/eller förvaltningsledare inom IT samt har relevant universitets- eller högskoleutbildning.

Erfarenhet av projektmodeller utgår vi från att du har. Regionen använder Projektil. Du känner även till ITIL, PM3 samt har erfarenhet av förbättringsarbete. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande med erfarenheter från hälso- och sjukvård.

För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, driven, initiativtagande, strukturerad och noggrann. Du är flexibel och lyhörd inför kundens behov samt har lätt för att samarbeta. Genom att vara tydlig och kommunikativ är du bra på att leda och coacha andra. Du behöver trivas med att arbeta i en föränderlig och komplex organisation.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.


Vi gör löpande urval och intervjuer under ansökningsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Projektledare inom mjukvaruutveckling till IGT i Växjö

Läs mer Mar 1
IGT Sweden Interactive AB i Växjö skapar, utvecklar och levererar casinospel till den europeiska marknaden. IGT globalt är en organisation som bland annat utvecklar och underhåller kompletta mjukvarulösningar för serverbaserade spelmaskiner. Det går bra för IGT Sweden Interactive och de söker nu efter en Projektledare med erfarenhet inom mjukvaruutveckling till Växjö-kontoret. Vi på Maxkompetens söker dig som drivs att av leda projekt och vill bli en del av ett engagerat team som skapar casinospel för spelautomater i världsklass.

Vill du veta mer om IGT? Här finner du mer information: https://www.igt.com/

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Projektledare inom mjukvaruutveckling på IGT kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att ansvara och leda interna spelprojekt. Du kommer tillsammans med dina kollegor både utforma nya samt vidareutveckla befintliga spel för olika länder inom den europeiska marknaden. Som Projektledare kommer du på ett Agilt arbetssätt driva projekten framåt och genom problemlösning stötta dina kollegor i syfte om att nå framgångsrika resultat.

I Växjö sitter cirka 45 kollegor som du arbetar nära dagligen och i rollen som Projektledare inom mjukvaruutveckling kommer du rapportera direkt till ansvarig Manager i Växjö. På IGT kommer du arbeta i ett framgångsrikt och energifullt team som skapar spel i världsklass.

Din profil
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutveckling från tidigare yrkesroll. Vidare har du som söker goda kunskaper av att driva Agila utvecklingsprojekt, antingen från tidigare yrkesroll alternativt via relevant utbildning.

Som person är du lyhörd, driven och initiativtagande i ditt tillvägagångssätt. Vidare trivs du i en yrkesroll där du får vara spindeln i nätet och ha många interna- som externa kontaktytor. Som projektledare är du inkluderande, flexibel samt lösningsorienterad i ditt sätt att leda. Som person mår du som bäst på arbetet när du får arbeta i en tvärfunktionell arbetsgrupp där man tillsammans hittar rätt lösningar för varje enskilt projekt.

För att trivas på IGT har du som kollega en god samarbetsförmåga samt förstår vikten att genom kommunikation skapa förståelse och sprida kunskap. Hos IGT är koncernspråket engelska och du kommer ha kollegor över hela världen. Vi ser därför att du som söker talar och skriver flytande i både svenska och engelska.

För att vara aktuell för rollen har du som söker:
Arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutveckling.
God erfarenhet av att driva/arbeta inom Agila projekt.
Goda kunskaper inom Office programmet.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Har du som söker arbetat inom spel-sektorn i en likvärdig yrkesroll sedan tidigare ser vi det som meriterande för tjänsten. IGT använder sig av JIRA som arbetsverktyg i sina spelprojekt. Har du som söker arbetslivserfarenhet av att arbeta inom JIRA ser vi det som positivt.

Vi kommer lägga mycket vikt vid din personlighet i denna rekryteringsprocess.

Övrig information
Placeringsort: Växjö
Start: Vid överenskommelse
Varaktighet: Tills vidare
Arbetstid: måndag-fredag, dagtid
IGT Sweden Interactive har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos IGT i deras lokaler, beläget på I11-området i Växjö. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Lisa Andersson på telefon 073- 436 81 02.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
IGT is the global leader in gaming. We enable players to experience their favorite games across all channels and regulated segments, from Gaming Machines to Lotteries to Interactive. We have a well-established local presence and relationships with governments and regulators in more than 100 countries around the world and create value by adhering to the highest standards of service, integrity, and responsibility. IGT has over 12,000 employees.

IGT is committed to sustaining a workforce that reflects the diversity of the global customers and communities we serve, and to creating a fair and inclusive culture that enables all our employees to feel valued, respected and engaged. IGT is an equal opportunity employer. We provide equal opportunities without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, gender expression, pregnancy, marital status, national origin, citizenship, covered veteran status, ancestry, age, physical or mental disability, medical condition, genetic information, or any other legally protected status in accordance with applicable local, state, federal laws, or other laws. We thank all applicants for applying; however, only those selected to interview will be contacted.

Ansök nu

Project Manager till TimberTec

Läs mer Feb 5
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att TimberTec har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och TimberTec en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

TimberTec är en del av Genii Group som utvecklar och implementerar affärssystem för träindustrin med ett starkt fokus på att optimera och effektivisera processer för att minska onödig avverkning och utsläpp och därmed skapa en win-win-situation som gynnar både miljön och kundernas lönsamhet.
TimberTec har störst marknadsandel i Europa och satsar nu på att växa och bli störst i världen inom deras område. Företaget grundades 1999 i Eutin, Tyskland och har nu över 130 anställda. Nu ligger fokus på tillväxt i Norden med utgångspunkt från deras kontor i Växjö. Utvecklingen av systemen görs av deras kollegor i Tyskland medan deras team i Växjö fokuserar på implementering och konfiguration av deras allt-i-ett-affärsystem tillsammans med deras kunder.

Förutom ett starkt fokus på utbyte och feedback lägger TimberTec stor vikt vid personlig utveckling. Eftersom de är ett företag med platta hierarkier kommer du att utföra dina uppgifter självständigt och med en hög grad av kreativ frihet inom det område som anförtrotts dig. Här har du chansen att ta din karriär i egna händer och gå din egen väg. TimberTec stöttar dig hela vägen!

Arbetsuppgifter:

Som projektledare hos TimberTec är du den centrala personen som ansvarar för att samarbetet fungerar och att projektets mål uppnås. Du har det övergripande och strategiska ansvaret för att planera, leda och följa upp projekten samt se till att budgeten hålls. Du säkerställer även riskhantering och kvalité samt ger affärsrådgivning som t.ex. att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder. Vidare genomför du kontinuerlig uppföljning av projektets framdrift och identifierar eventuella avvikelser för att ta initiativ till nödvändiga åtgärder för att uppnå önskat resultat. Du fungerar som en länk mellan teamet, kunderna och andra intressenter och håller alla informerade om projektets utveckling och eventuella förändringar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Planera, genomföra och följa upp projektet med fokus på kontrakt, mål, finansiell påverkan och kvalitetssäkring
- Kontinuerlig uppföljning, riskhantering och planering
- Kontrollera projektbudgeten, inklusive fakturering och utgifter
- Ge affärsrådgivning, inklusive att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder
- Ledarskap och coaching av projektteamet samt kundteamet för att säkerställa att alla arbetar samordnat

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av projektledning gärna av ERP implementation
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet från träindustrin är meriterande
• Kunskaper i tyska eller finska är meriterande

Som person är du nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du bidrar med nya idéer och perspektiv. Vidare stimuleras du av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges friheten/möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. Du är öppen inför förändringar och har lätt att anpassa dig efter nya situationer samt ser möjligheter i förändringar och motiveras av nya utmaningar. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan prata med människor på alla nivåer i företaget, du känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Project Manager till TimberTec

Läs mer Jan 29
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att TimberTec har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och TimberTec en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

TimberTec är en del av Genii Group som utvecklar och implementerar affärssystem för träindustrin med ett starkt fokus på att optimera och effektivisera processer för att minska onödig avverkning och utsläpp och därmed skapa en win-win-situation som gynnar både miljön och kundernas lönsamhet.
TimberTec har störst marknadsandel i Europa och satsar nu på att växa och bli störst i världen inom deras område. Företaget grundades 1999 i Eutin, Tyskland och har nu över 130 anställda. Nu ligger fokus på tillväxt i Norden med utgångspunkt från deras kontor i Växjö. Utvecklingen av systemen görs av deras kollegor i Tyskland medan deras team i Växjö fokuserar på implementering och konfiguration av deras allt-i-ett-affärsystem tillsammans med deras kunder.

Förutom ett starkt fokus på utbyte och feedback lägger TimberTec stor vikt vid personlig utveckling. Eftersom de är ett företag med platta hierarkier kommer du att utföra dina uppgifter självständigt och med en hög grad av kreativ frihet inom det område som anförtrotts dig. Här har du chansen att ta din karriär i egna händer och gå din egen väg. TimberTec stöttar dig hela vägen!

Arbetsuppgifter:

Som projektledare hos TimberTec är du den centrala personen som ansvarar för att samarbetet fungerar och att projektets mål uppnås. Du har det övergripande och strategiska ansvaret för att planera, leda och följa upp projekten samt se till att budgeten hålls. Du säkerställer även riskhantering och kvalité samt ger affärsrådgivning som t.ex. att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder. Vidare genomför du kontinuerlig uppföljning av projektets framdrift och identifierar eventuella avvikelser för att ta initiativ till nödvändiga åtgärder för att uppnå önskat resultat. Du fungerar som en länk mellan teamet, kunderna och andra intressenter och håller alla informerade om projektets utveckling och eventuella förändringar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Planera, genomföra och följa upp projektet med fokus på kontrakt, mål, finansiell påverkan och kvalitetssäkring
- Kontinuerlig uppföljning, riskhantering och planering
- Kontrollera projektbudgeten, inklusive fakturering och utgifter
- Ge affärsrådgivning, inklusive att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder
- Ledarskap och coaching av projektteamet samt kundteamet för att säkerställa att alla arbetar samordnat

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av projektledning gärna av ERP implementation
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet från träindustrin är meriterande
• Kunskaper i tyska eller finska är meriterande

Som person är du nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du bidrar med nya idéer och perspektiv. Vidare stimuleras du av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges friheten/möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. Du är öppen inför förändringar och har lätt att anpassa dig efter nya situationer samt ser möjligheter i förändringar och motiveras av nya utmaningar. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan prata med människor på alla nivåer i företaget, du känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Mero Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Mero Rekrytering AB .

Administratör till Foxway

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 14
Foxway (https://www.foxway.com/sv/) är ett globalt företag med över 1400 kollegor i nio länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön.

Är du deras nästa kollega som vill göra skillnad och fortsätta växa tillsammans? ????

Din roll:

Som (RMA) administratör på Foxway är du en del utav deras RMA-team (return merchandise authorization). Tjänsten innebär bland annat hantering och administration av exempelvis felaktiga eller skadade produkter som ska returneras. Du är i ständig kontakt med både kunder och leverantörer och du tar emot och registrerar RMA-ärenden via ärendesystem, telefon eller e-post. ????????

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvarig för att fullfölja RMA-ärenden från registrering till slutförandet.

- Säkerställande utav produktreturer samt åtgärd med fokus på kundupplevelsen.

- Samarbete med lager och andra berörda avdelningar för att på bästa sätt hantera ärendet och relationen med kunden, distributören och tillverkaren.

- Informera och vägleda slutanvändare, partners och interna funktioner kring frågor, relaterade till garantier, felsökningar och transport.

Här får du arbeta i en snabb och händelserik miljö med flera pågående projekt åt gången, men där samarbetet är viktigt för att på bästa möjliga sätt nå lösningen, utan att behöva tumma på kundnöjdheten.

Vem är du?

Vi letar efter dig som är känd för din lugna och noggranna inställning, med en brinnande passion för att säkerställa hög kundnöjdhet. Du trivs när tempot är högt och problem dyker upp och ser dem som möjligheter att leverera enastående service. Som social och kommunikativ individ hanterar du med lätthet olika människor i varierande situationer - från kollegor till kunder och leverantörer. Att kunna multitaska är en del av din vardag, samtidigt som du har en skarp ögon för detaljer och analytisk förmåga som säkerställer effektiva och välskötta ärenden & projekt.

Vad behöver du ha med dig sedan tidigare?

- Arbetslivserfarenhet inom kundsupport eller liknande arbete med kundbemötande/administration

- Erfarenhet av arbete i ärendesystem

- Svenska och engelska i tal och skrift

- Ett teknikintresse ????

Extra plus i kanten????????????

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete, inklusive logistik, orderhantering och/eller returhantering. Vidare är det en extra fördel om du har erfarenhet inom ekonomi, såsom fakturahantering eller andra relaterade områden.

Dessa erfarenheter är definitivt ett extra plus i kanten, men inte ett absolut krav. Det som vi värdesätter mest är din personlighet och inställning till arbetet. Om du tror att du har rätt attityd och passion för den här rollen, uppmanar vi dig starkt att söka.

Är det dig vi söker?

Mero assisterar Foxway i denna rekryteringsprocess. Hör av dig till mig, Filippa Cederlund som är ansvarig för rekryteringsprocessen för att presentera dig eller ställa frågor om rollen. Urvalsprocessen pågår, så se till att söka rollen eller höra av dig så fort som möjligt ????

På Foxway värdesätter de mångfald och inkludering på arbetsplatsen och erbjuder lika möjligheter för alla!

Villkor:

Plats: Växjö
Arbetstid: Heltid (07:00-16:00)
Startdatum: Omgående (eller enligt överenskommelse)

Observera: Foxway har kunder inom offentlig sektor och regioner, vilket kräver ett prickfritt belastningsregister ????

Missa inte chansen att bli en del av Foxway och vara med på deras spännande resa mot en mer hållbar och förenklad digital värld! ????

Joina Foxway och påbörja din karriär inom IT och hållbarhet ????

Detta är en möjlighet till en fast anställning och karriär inom cirkulär tech!

Under provperioden kommer du att vara konsult genom oss, Mero - och vi kommer göra vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg och sedd. Som en del av vårt kollektivavtal kommer du såklart ha tillgång till friskvård, pensionsförmåner och mer. Som grädde på moset kommer du att ha en dedikerad konsultchef som du alltid kan kontakta för vägledning och stöd. Vi är här för att hjälpa dig varje steg på vägen och säkerställa att du har allt du behöver för en framgångsrik karriär.

Ansök nu

Lagerarbetare till Foxway i Växjö

Lagerarbetare
Läs mer Dec 15
Foxway (https://www.foxway.com/sv/) är ett globalt företag med över 1400 kollegor i nio länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön.

Är du deras nästa kollega som vill göra skillnad och fortsätta växa tillsammans? ????



Din roll: Warehouse worker

Som Lagerarbetare hos Foxway kommer du att vara en nyckelspelare i Foxways Warehouse team. Dina dagliga uppgifter inkluderar att fylla på hyllor, hantera inkommande beställningar, packa och skicka ordrar samt se till att deras lager är organiserat och effektivt. Du kommer få möjlighet att arbeta med Foxways största kund vilket gör att du kommer behöva ta in och hantera mycket information och därför söker vi dig som har tidigare erfarenhet av arbete i lagermiljö.

I denna roll söker vi även dig som är flytande i svenska men har bra förmåga att kommunicera på engelska. Det är även ett stort plus om du har truckkort, men det är inte avgörande. Det absolut viktigaste är att du är pålitig, engagerad och noggrann!

Vem är du?

Vi letar efter dig som har en positiv inställning, som är detaljorienterad och van vid en snabb arbetsmiljö. Om du trivs i teamwork och delar önskan att uppnå gemensamma mål med dina kollegor kan detta vara det perfekta för dig!

Bonuspoäng om du är intresserad av både IT och hållbarhet - Foxways vinnande kombination ????

Om Foxway

Foxway strävar efter att göra det digitala livet enklare och bidra till positiv samhällsförändring. Deras uppdrag är att förenkla IT-tjänster, göra dem hållbara så att deras kunder kan fokusera på det de är bäst på. Som ett snabbt växande företag siktar de på att vara den ledande leverantören av hållbara IT-tjänster och elektronikåtervinning i Europa. De hanterar alla steg internt, vilket särskiljer dem på marknaden. Foxway finns här för att vägleda sina kunder genom deras digitala resa.

Är det dig vi söker?

Mero assisterar Foxway i denna rekryteringsprocess. Hör av dig till mig, Filippa Cederlund som är ansvarig för rekryteringsprocessen för att presentera dig eller ställa frågor om rollen. Urvalsprocessen pågår, så se till att söka rollen eller höra av dig så fort som möjligt ????

På Foxway värdesätter de mångfald och inkludering på arbetsplatsen och erbjuder lika möjligheter för alla!

Villkor:

Plats: Växjö
Arbetstid: Heltid (07:00-16:00)
Startdatum: 2:a januari (eller enligt överenskommelse)

Observera: Foxway har kunder inom offentlig sektor och regioner, vilket kräver ett prickfritt belastningsregister ????

Missa inte chansen att bli en del av Foxway och vara med på deras spännande resa mot en mer hållbar och förenklad digital värld! ????

Joina Foxway och påbörja din karriär inom IT och hållbarhet ????

Detta är en möjlighet till en fast anställning och karriär inom cirkulär tech!

Under provperioden kommer du att vara konsult genom oss, Mero - och vi kommer göra vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg och sedd. Som en del av vårt kollektivavtal kommer du såklart ha tillgång till friskvård, pensionsförmåner och mer. Som grädde på moset kommer du att ha en dedikerad konsultchef som du alltid kan kontakta för vägledning och stöd. Vi är här för att hjälpa dig varje steg på vägen och säkerställa att du har allt du behöver för en framgångsrik karriär.

Ansök nu

Konfigurationstekniker till Foxway i Växjö

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 15
Foxway (https://www.foxway.com/sv/) är ett globalt företag med över 1400 kollegor i nio länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön.

Är du deras nästa kollega som vill göra skillnad och fortsätta växa tillsammans? ????



Hur ser dagarna som Konfigurationstekniker ut på Foxway?

I rollen som Konfigurationstekniker har du ansvar för att installera och uppdatera operativsystem, applikationer och annan programvara enligt kundens önskemål. ????

Du följer specifikationer för kundens datorhårdvara och mjukvara, och assisterar vid bildcertifieringar och applikationer. Dessutom ansvarar du för säkerhetskopiering och återställning av datorbilder, leverans och installation av datorer samt uppdatering av tillgångstilldelningar. Dina uppgifter inkluderar också att anpassa och synkronisera datorer, installera delar som skrivare och bildskärmar, samt underhålla och övervaka TCP/IP-nätverkskonfigurationer. Slutligen testar du nyligen konfigurerade enheter för att säkerställa korrekt funktionalitet och felsöker vid behov????

Låter det som en utmaning för dig? Introduktion och upplärning finns, Foxway har otroligt kompetenta kollegor som kommer hjälpa dig på plats med alla frågor och funderingar du kan tänkas ha!

Vem är du?

Vi letar efter dig som har en positiv inställning, som är detaljorienterad och van vid en snabb arbetsmiljö. Om du trivs i teamwork och delar önskan att uppnå gemensamma mål med dina kollegor kan detta vara det perfekta för dig!

- Utmärkta engelska kommunikationsfärdigheter - skriftligt och muntligt.

- Förmåga att arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra.

- Vilja att samarbeta med kollegor för att öka teknisk kunskap.

För att lysa i den här tjänsten får du gärna ha kunskap inom datorhårdvara, felsökning eller datorsystem men saknar du något av det eller verkligen vill lära dig så sök ändå, det viktigaste är rätt person!

Bonuspoäng om du är intresserad av både IT och hållbarhet - Foxways vinnande kombination ????

Om Foxway

Foxway strävar efter att göra det digitala livet enklare och bidra till positiv samhällsförändring. Deras uppdrag är att förenkla IT-tjänster, göra dem hållbara så att deras kunder kan fokusera på det de är bäst på. Som ett snabbt växande företag siktar de på att vara den ledande leverantören av hållbara IT-tjänster och elektronikåtervinning i Europa. De hanterar alla steg internt, vilket särskiljer dem på marknaden. Foxway finns här för att vägleda sina kunder genom deras digitala resa.

Är det dig vi söker?

Mero assisterar Foxway i denna rekryteringsprocess. Hör av dig till mig, Filippa Cederlund som är ansvarig för rekryteringsprocessen för att presentera dig eller ställa frågor om rollen. Urvalsprocessen pågår, så se till att söka rollen eller höra av dig så fort som möjligt ????

På Foxway värdesätter de mångfald och inkludering på arbetsplatsen och erbjuder lika möjligheter för alla!

Villkor:

Plats: Växjö
Arbetstid: Heltid (07:00-16:00) ????????
Viktigt att veta, efter konsultperioden och eventuell anställning hos Foxway så kommer arbetstiderna ändras till följande:
Måndag-Torsdag: 14:00-00:00
Fredag 14:00-18:00
Startdatum: 2:a januari (eller enligt överenskommelse).

Observera: Foxway har kunder inom offentlig sektor och regioner, vilket kräver ett prickfritt belastningsregister ????

Missa inte chansen att bli en del av Foxway och vara med på deras spännande resa mot en mer hållbar och förenklad digital värld! ????

Joina Foxway och påbörja din karriär inom IT och hållbarhet ????

Detta är en möjlighet till en fast anställning och karriär inom cirkulär tech!

Under provperioden kommer du att vara konsult genom oss, Mero - och vi kommer göra vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg och sedd. Som en del av vårt kollektivavtal kommer du såklart ha tillgång till friskvård, pensionsförmåner och mer. Som grädde på moset kommer du att ha en dedikerad konsultchef som du alltid kan kontakta för vägledning och stöd. Vi är här för att hjälpa dig varje steg på vägen och säkerställa att du har allt du behöver för en framgångsrik karriär.

Ansök nu

IT/lager roll hos Foxway

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 13
Foxway - De möjliggör cirkulär teknik ????

Drivs du av att skapa kundvärde och arbeta med digitalisering och hållbarhet?

Då är Foxway en perfekt match. Foxway är ett globalt företag med över 1400 kollegor i nio länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön.

Är du deras nästa kollega som vill göra skillnad och fortsätta växa tillsammans?



Din roll: ITAD-tekniker (IT Asset Disposition)

Som ITAD-tekniker (lagerarbetare inom IT) blir du en integrerad del av ett fantastiskt team fokuserat på hårdvarulogistik och lagerhantering. I denna roll kommer du att ta emot använda produkter från Foxways kunder och säkerställa maximal återanvändning. Oroa dig inte; du kommer att få allt nödvändigt stöd för att självsäkert hantera en stor volym hårdvara och dess logistik. 2024 förväntar sig Foxway att hantera över 140 000 enheter begagnad utrustning från sina kunder ????????!

Vem är du?

Vi letar efter dig som har en positiv inställning, som är detaljorienterad och van vid en snabb arbetsmiljö. Ditt noggranna tillvägagångssätt är avgörande med tanke på den betydande mängden hårdvara du kommer att hantera. Om du trivs i teamwork och delar önskan att uppnå gemensamma mål med dina kollegor kan detta vara det perfekta för dig!

Bonuspoäng om du är intresserad av både IT och hållbarhet - Foxways vinnande kombination ????

Om Foxway

Foxway strävar efter att göra det digitala livet enklare och bidra till positiv samhällsförändring. Deras uppdrag är att förenkla IT-tjänster, göra dem hållbara så att deras kunder kan fokusera på det de är bäst på. Som ett snabbt växande företag siktar de på att vara den ledande leverantören av hållbara IT-tjänster och elektronikåtervinning i Europa. De hanterar alla steg internt, vilket särskiljer dem på marknaden. Foxway finns här för att vägleda sina kunder genom deras digitala resa.

Är det dig vi söker?

Mero assisterar Foxway i denna rekryteringsprocess. Hör av dig till mig, Filippa Cederlund som är ansvarig för rekryteringsprocessen för att presentera dig eller ställa frågor om rollen. Urvalsprocessen pågår, så se till att söka rollen eller höra av dig så fort som möjligt ????

På Foxway värdesätter de mångfald och inkludering på arbetsplatsen och erbjuder lika möjligheter för alla!

Villkor:

Plats: Växjö
Arbetstid: Heltid (07:00-16:00)
Startdatum: 4:e december
Det finns även möjlighet att börja från 2 januari!)

Observera: Foxway har kunder inom offentlig sektor och regioner, vilket kräver ett prickfritt belastningsregister ????

Missa inte chansen att bli en del av Foxway och vara med på deras spännande resa mot en mer hållbar och förenklad digital värld! ????

Joina Foxway och påbörja din karriär inom IT och hållbarhet ????

Detta är en möjlighet till en fast anställning och karriär inom cirkulär tech!

Under provperioden kommer du att vara konsult genom oss, Mero - och vi kommer göra vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg och sedd. Som en del av vårt kollektivavtal kommer du såklart ha tillgång till friskvård, pensionsförmåner och mer. Som grädde på moset kommer du att ha en dedikerad konsultchef som du alltid kan kontakta för vägledning och stöd. Vi är här för att hjälpa dig varje steg på vägen och säkerställa att du har allt du behöver för en framgångsrik karriär.

Ansök nu

Junior Onsite Tekniker till Foxway i Växjö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 3
Drivs du av att skapa kundvärde och arbeta med digitalisering och hållbarhet?

Då är Foxway en perfekt match. Är du dessutom en fena på relationsbyggande, är vi snart i mål. Foxway är ett globalt företag med över 800 kollegor i fem länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön. Organisk tillväxt i kombination med strategiska förvärv har gjort att Foxway vuxit kraftigt de senaste åren.

Är du deras nästa kollega som vill göra skillnad och fortsätta växa tillsammans?



Hur din roll ser ut


Som resande tekniker på Foxway åker du tillsammans med en kollega ut till Foxways kunder runtom i Kronoberg med omnejd för att assistera vid utbyten av hårdvara och ersätter gamla enheter med nya. I rollen kommer du att ansvara för att rätt enhet hamnar hos rätt användare och ser till att den gamla enheten tas i retur för radering och avyttring av hårddisk. Detta är vad Foxway kallar för en livscykel och är den service de erbjuder sina kunder. Ett IT-bolag med hållbarhet i fokus!

Foxways livscykel innebär att ta emot hårdvaror som ska levereras ut på lagret i Växjö som sedan är redo för leverans ut till kund. I tjänsten gäller att vara strukturerad och noggrann då det är viktigt att rätt produkt kommer till rätt användare och att alla delar vid utbytet av den gamla enheten sker på rätt sätt.

Vem är du?


Vi söker dig som värderar struktur och noggrannhet i ditt dagliga arbete. Du är kommunikativ och framåt då har du daglig kontakt med människor, både internt och externt. Team-anda och att ha kul tillsammans med dina kollegor ser du som en självklarhet och slutligen tror vi att du som söker tycker om att arbeta, ser lösningar istället för problem och vill ha en tjänst som du får utvecklas vidare i. Det viktigaste är inte att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter utan snarare att du är en lagspelare som vill in i IT-branschen ????

Krav

- B-körkort

- Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

- Tekniskt intresse

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Tidigare erfarenhet av konfigurering av hårdvara



Vilka är Foxway?


Foxways vision är att göra det digitala livet enklare. Det är deras bidrag till en positiv förändring i samhället. Foxway vill förenkla IT-tjänster och göra dem hållbara så att deras kunder kan fokusera på det de är bäst på. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och deras ambition är att vara det ledande företaget i Europa för hållbara IT-tjänster och återvinning av elektronik. Alla steg hanteras in-house vilket gör dem unika på marknaden. Foxway är här för att hjälpa sina kunder att hitta sin väg i det digitala livet.

För Foxway är det viktigt med en arbetsplats som värdesätter mångfald och inkludering och ger lika möjligheter för alla!

Är det dig vi söker?
I denna rekryteringsprocess tar Foxway hjälp av Mero så hör av dig för att presentera dig eller om du har frågor om rollen. Urvalet sker löpande så se till att connecta så snabbt som möjligt för att inte missa din chans!

För den här tjänsten håller Mero i rekryteringsprocessen men du kommer bli anställd direkt hos Foxway.



Ort: Växjö

Omfattning: Heltid

Start: Omgående



OBS! Foxway har kunder inom myndighet och region, därav krävs ett prickfritt belastningsregister.

Ansök nu

Koordinator till Foxway

Backofficepersonal
Läs mer Jun 29
Drivs du av att skapa kundvärde och arbeta med digitalisering och hållbarhet?

Då är Foxway en perfekt match. Är du dessutom en fena på relationsbyggande, är vi snart i mål. Foxway är ett globalt företag med över 1000 kollegor i fem länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön. Organisk tillväxt i kombination med strategiska förvärv har gjort att Foxway vuxit kraftigt de senaste åren.


Rollen som Koordinator


Vi söker nu en Koordinator med start omgående för ett konsultuppdrag, med chans till förlängning/anställning, hos Foxway i Växjö. I rollen som koordinator har du flertalet kontaktytor, främst internt, och många bollar i luften. Du ansvarar för planering och administrationen gällande åldersutbyte av hårdvara hos en av Foxways största kunder. Ditt uppdrag blir att koordinera och sköta den dagliga driften mot kund tillsammans med olika funktioner internt hos Foxway, som till exempel lager, konfiguration och kundansvariga.

Vi ser gärna att du är nyfiken och framåt person som gillar tempo!

Mer information om rollen ges vid eventuellt intervjutillfälle.

Vem söker vi?


Vi söker dig som vill vara spindeln i nätet och gillar att strukturera och koordinera. Du är en fena på att hitta lösningar och med din positiva inställning ser du till att den dagliga driften flyter på som den ska. På Foxway jobbar alla tillsammans och som ett lag - du gillar att jobba med människor helt enkelt. Detta är rollen för dig som gillar tempo och kör!

Krav:

- Gärna erfarenhet av koordinering eller motsvarande i en tidigare arbetsroll

- Erfarenhet av arbete tekniska miljöer

- Datorvana

- Strukturerad och lösningsorienterad

Meriterande:
- Arbetserfarenhet som koordinator inom liknande bransch (IT/Teknik)



Vilka är Foxway?


Foxways vision är att göra det digitala livet enklare. Det är deras bidrag till en positiv förändring i samhället. Foxway vill förenkla IT-tjänster och göra dem hållbara så att deras kunder kan fokusera på det de är bäst på. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och deras ambition är att vara det ledande företaget i Europa för hållbara IT-tjänster och återvinning av elektronik. Alla steg hanteras in-house vilket gör dem unika på marknaden. Foxway är här för att hjälpa sina kunder att hitta sin väg i det digitala livet.

För Foxway är det viktigt med en arbetsplats som värdesätter mångfald och inkludering och ger lika möjligheter för alla!

Villkor


Denna tjänst är ett uppdrag som pågår initialt till 30/9-23 men därefter god chans till förlängning/anställning.

Har du frågor om rollen eller upplägget, hör av dig till ansvarig rekryterare Daniel Andersson (+46 72 161 72 73 / daniel@mero.se) Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte - skicka in din ansökan redan idag!

Omfatting: Heltid (måndag-fredag, dagtid)
Anställningsform: Konsultuppdrag - du blir anställd hos oss på Mero Rekrytering under uthyrningstiden.
Start: Omgående

OBS! Då Foxway arbetar mot myndigheter och regioner så krävs det att du har ett prickfritt belastningsregister.

Vi ser gärna att du beställer detta i samband med att du söker tjänsten, följ länken (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/) för att göra detta. När du får hem brevet från Polisen, håll det oöppnat.

Ansök nu