Växjö: Beslutshandläggare till Kronoberg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Beslutshandläggare till Kronoberg i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-25 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Till enheten Kronoberg söker vi nu 12 beslutshandläggare.

Arbetsuppgifter
- Assistera arbetsförmedlare/team genom att fatta beslut om matchnings- och karriärvägledningstjänster och sköta delar av kundärendet under och efter tiden kund är hos leverantör
- Ingå i en beslutsprocess för att fatta arbetsmarknadspolitiska beslut om matchningstjänster
- Kontakta kunder
- Förbereda beslut/föredragande
- Fatta beslut
- Dokumentera beslut och godkännande av utbildningsplan

Du ingår i en uppföljningsprocess genom att bistå i arbetet kring uppföljning av beslut enligt gällande rutiner och handläggarstöd. Du arbetar i flera systemstöd och har kontakt med kunder via olika kanaler, som mejl, telefon och chatt. För jobbet krävs det att du är en van användare av digitala kanaler och att du har goda kunskaper i och intresse för dokumenthantering. 

 

Kvalifikationer
- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år alternativt högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)
- Mycket goda kunskaper i MS Office
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift samt hög läsförståelse

 

Övriga meriter för tjänsten
- Arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor och förståelse av god förvaltning
- Erfarenhet från arbete som arbetsförmedlare och/eller beslutshandläggare på Arbetsförmedlingen

 

Färdigheter:

Du ska ha förmågan att arbeta utifrån givna regelverk och riktlinjer.  Du behöver också kunna hantera information, se hur delar hänger ihop och se din del i helheten. Vidare behöver du en god förmåga att analysera, planera, prioritera och dokumentera rätt saker i ditt arbete.

Du ska kunna lyssna aktivt på kundens behov, vara serviceinriktad samt ha god samarbetsförmåga. Du har intresse för arbetsmarknadsfrågor och håller dig uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden.

 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Vårt erbjudande
Anställningsformerna är tillsvidare på heltid, med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsort är Växjö.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-02-08.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - (https://arbetsformedlingen.se/

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Växjö som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Senior handläggare

Läs mer Apr 12
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar handläggning av nationella bidragsansökningar och redovisningar från organisationer som söker organisations-, projektbidrag- och verksamhetsbidrag utifrån befintliga förordningar och andra föreskrifter.

Läs mer på www.mucf.se.

Handläggningen sker i samarbete med kollegor på avdelningen och med stöd från övriga funktioner på myndigheten. I arbetet ingår att ha kontakter med ansökare och aktörer som är intresserade av våra bidrag. Uppdraget kan också innebära att göra verksamhetsbesök hos bidragstagare. Handläggaren kommer att medverka i informationsspridning och erfarenhetsutbyten, samt i avdelningens utvecklings-, uppföljnings-, och analysarbete.

I en händelsestyrd verksamhet som avdelningen för statsbidrag behöver du kunna inta ett dynamiskt förhållningssätt till inflödet och ta dig an arbetsuppgifter som verksamheten för stunden kräver.

Kvalifikationer
Du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning (om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ämnen som statsvetenskap, juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du ska ha minst 5 års aktuell arbetslivserfarenhet i form av arbete på myndighet eller annan offentlig organisation. (Med aktuell erfarenhet menar vi att du ska ha minst två av dessa fem år inom de senaste två åren i offentlig verksamhet.) Arbete på en organisation som söker/mottager bidrag från det offentliga är meriterande.  Du ska ha ett dokumenterat intresse och gärna kunskap om ett eller flera av våra arbetsområden; civila samhällets organisationer, demokratifrämjande arbete, arbete mot rasism och extremism, integrationsfrågor och Sveriges ungdoms- och civilsamhällespolitik.

Det kommer i urvalet och tillsättningen tillmätas stor vikt om du har om du har erfarenhet av statsbidragsansökningar inom ungdomspolitiken eller civilsamhällespolitiken .

Du ska kunna bemöta olika målgrupper på ett bra sätt utifrån målgruppens förutsättningar och behov. Det gör du genom god samarbetsförmåga såväl internt som externt och genom ett relationsskapande och nätverkande arbetssätt. Du är strukturerad och flexibel i ditt arbete och kan följa processer och rutinbeskrivningar. Du har god pedagogisk förmåga och kan förklara komplicerade processer för målgruppen i både stora och små sammanhang. Du känner dig bekväm i att delta i nya sammanhang och känner dig trygg i att representera myndigheten på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.

Avgörande egenskaper är att du är drivande och initiativrik och kan ta eget ansvar för att självständigt arbeta med olika processer i verksamheten men på ett ödmjukt sätt. Du ska vara lyhörd, aktiv på möten och bidra till ett gott samarbetsklimat. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.
 
Du ska kunna uttrycka dig mycket väl i tal och i skrift på svenska. Du har även goda kunskaper i Officepaketet och är van vid att sätta dig in i olika datasystem.

När du ansöker bifogar du ditt cv på svenska. I denna rekrytering använder vi inte personligt brev och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. I stället kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor. Observera att vi vill att du svarar sanningsenligt och utförligt på urvalsfrågorna och därmed inte hänvisar till ditt CV.

Anställningen är placerad på vårt kontor i Växjö.  

Villkor
Tillsvidareanställning som i normalfallet inleds med sex månaders provanställning. 

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklingsledare

Läs mer Apr 12
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
Vi söker en utvecklingsledare till avdelningen för kunskapsstöd med inriktning ungas etablering på arbetsmarknaden.

I tjänsten ingår att planera och genomföra strategiskt arbete för att fler unga i målgruppen Unga som varken arbetar eller studerar ska etablera sig i samhället.

Som utvecklingsledare kommer du att föreläsa, arrangera utbildningsdagar, leda workshops och representera myndigheten externt i samarbete med företrädare för offentlig verksamhet såsom kommuner, regioner andra statliga myndigheter liksom i samarbete med civilsamhället. Du kommer även att skriva redovisningar och rapporter.

I anställningen ingår även att delta i myndighetens övriga arbete utifrån behov.

Anställningen innebär tjänsteresor främst i Sverige.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.

Kunskap om arbetsmarknadsfrågor och/eller utbildningsfrågor är ett krav.  Du ska även ha erfarenhet av att projektleda och att arrangera utbildningar eller konferenser samt att själv processleda och föreläsa. Du har erfarenhet av att skriva redovisningar eller rapporter.

Anställningen kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och i skrift såväl på svenska som på engelska.

Det är önskvärt om du har erfarenhet av strategiskt planerings-, utvecklings- och uppföljningsarbete liksom erfarenhet av förändringsledning och tvärsektionella frågor.

Kanske har du redan erfarenhet av att arbeta med ett nationellt perspektiv eller så har du jobbat med ungdomsfrågor på lokal eller regional nivå och känner dig redo att lyfta ditt engagemang nationellt.

Som person är du bra på att prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är engagerad och tar stort eget ansvar. Du är analytisk, strukturerad och tycker om att hålla god administrativ ordning.  Du har lätt för att samarbeta med både kollegor och externa partners och skapar effekt av dina insatser. Att du är van att arbeta självständigt och utåtriktat är mycket betydelsefulla egenskaper i den här anställningen.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor
Tillsvidareanställning som i normalfallet inleds med sex månaders provanställning. 

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare (tidsbegränsad)

Läs mer Apr 12
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar handläggning av nationella bidragsansökningar och redovisningar från organisationer som söker organisations-, projektbidrag- och verksamhetsbidrag utifrån befintliga förordningar och andra föreskrifter.

Läs mer på www.mucf.se.

Handläggningen sker i samarbete med kollegor på avdelningen och med stöd från övriga funktioner på myndigheten. I arbetet ingår att ha kontakter med ansökare och aktörer som är intresserade av våra bidrag. Uppdraget kan också innebära att göra verksamhetsbesök hos bidragstagare. Handläggaren kommer att medverka i informationsspridning och erfarenhetsutbyten, samt i avdelningens utvecklings-, uppföljnings-, och analysarbete.

Kvalifikationer
Du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning (om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ämnen som statsvetenskap, juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du ska ha relevant arbetslivserfarenhet i form av arbete på myndighet eller annan offentlig organisation. Arbete på en organisation som söker/mottager bidrag från det offentliga är meriterande. Du ska ha ett dokumenterat intresse och gärna kunskap om ett eller flera av våra arbetsområden; civila samhällets organisationer, demokratifrämjande arbete, arbete mot rasism och extremism, integrationsfrågor och Sveriges ungdoms- och civilsamhällespolitik.

Det kommer i urvalet och tillsättningen tillmätas stor vikt om du har om du har erfarenhet av statsbidragsansökningar inom ungdomspolitiken eller civilsamhällespolitiken .

Du ska kunna bemöta olika målgrupper på ett bra sätt utifrån målgruppens förutsättningar och behov. Det gör du genom god samarbetsförmåga såväl internt som externt och genom ett relationsskapande och nätverkande arbetssätt. Du är strukturerad och flexibel i ditt arbete och kan följa processer och rutinbeskrivningar. Du har god pedagogisk förmåga och kan förklara komplicerade processer för målgruppen i både stora och små sammanhang. Du känner dig bekväm i att delta i nya sammanhang och känner dig trygg i att representera myndigheten på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.

Avgörande egenskaper är att du är drivande och initiativrik och kan ta eget ansvar för att självständigt arbeta med olika processer i verksamheten men på ett ödmjukt sätt. Du ska vara lyhörd, aktiv på möten och bidra till ett gott samarbetsklimat. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.
 
Du ska kunna uttrycka dig mycket väl i tal och i skrift på svenska. Du har även goda kunskaper i Officepaketet och är van vid att sätta dig in i olika datasystem.

När du ansöker bifogar du ditt cv på svenska. I denna rekrytering använder vi inte personligt brev och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. I stället kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor.

Distansarbete från annan ort är inte möjlig, anställningen kräver att du är på plats på vårt kontor i Växjö. 

Villkor
Tidsbegränsad anställning

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare

Läs mer Apr 12
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar handläggning av nationella bidragsansökningar och redovisningar från organisationer som söker organisations-, projektbidrag- och verksamhetsbidrag utifrån befintliga förordningar och andra föreskrifter.

Läs mer på www.mucf.se.

Handläggningen sker i samarbete med kollegor på avdelningen och med stöd från övriga funktioner på myndigheten. I arbetet ingår att ha kontakter med ansökare och aktörer som är intresserade av våra bidrag. Uppdraget kan också innebära att göra verksamhetsbesök hos bidragstagare. Handläggaren kommer att medverka i informationsspridning och erfarenhetsutbyten, samt i avdelningens utvecklings-, uppföljnings-, och analysarbete.

Du är aktiv i omvärldsbevakning och kan hantera svåra och komplexa ärenden med hjälp av kollegor men även genom att självständigt läsa in dig på relevanta områden och ta reda på mer information.

Du kommer även att ha kontakter med andra myndigheter där ni tillsammans i ett forum delar med er av erfarenheter och kunskap för att hålla en hög kvalitet inom handläggningsarbetet.

I en händelsestyrd verksamhet som avdelningen för statsbidrag behöver du kunna inta ett dynamiskt förhållningssätt till inflödet och ta dig an arbetsuppgifter som verksamheten för stunden kräver.

Kvalifikationer
Du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning (om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ämnen som statsvetenskap, juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du ska ha minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet i form av arbete på myndighet eller annan offentlig organisation. (Med aktuell erfarenhet menar vi att du ska ha minst ett av dessa två inom de senaste två åren i offentlig verksamhet.) Arbete på en organisation som söker/mottager bidrag från det offentliga är meriterande. Du ska ha ett dokumenterat intresse och gärna kunskap om ett eller flera av våra arbetsområden; civila samhällets organisationer, demokratifrämjande arbete, arbete mot rasism och extremism, integrationsfrågor och Sveriges ungdoms- och civilsamhällespolitik.

Det kommer i urvalet och tillsättningen tillmätas stor vikt om du har om du har erfarenhet av statsbidragsansökningar inom ungdomspolitiken eller civilsamhällespolitiken .

Du ska kunna bemöta olika målgrupper på ett bra sätt utifrån målgruppens förutsättningar och behov. Det gör du genom god samarbetsförmåga såväl internt som externt och genom ett relationsskapande och nätverkande arbetssätt. Du är strukturerad och flexibel i ditt arbete och kan följa processer och rutinbeskrivningar. Du har god pedagogisk förmåga och kan förklara komplicerade processer för målgruppen i både stora och små sammanhang. Du känner dig bekväm i att delta i nya sammanhang och känner dig trygg i att representera myndigheten på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.

Avgörande egenskaper är att du är drivande och initiativrik och kan ta eget ansvar för att självständigt arbeta med olika processer i verksamheten men på ett ödmjukt sätt. Du ska vara lyhörd, aktiv på möten och bidra till ett gott samarbetsklimat. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.
 
Du ska kunna uttrycka dig mycket väl i tal och i skrift på svenska. Du har även goda kunskaper i Officepaketet och är van vid att sätta dig in i olika datasystem.

När du ansöker bifogar du ditt cv på svenska. I denna rekrytering använder vi inte personligt brev och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. I stället kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor. Observera att vi vill att du svarar sanningsenligt och utförligt på urvalsfrågorna och därmed inte hänvisar till ditt CV.

Anställningen är placerad på vårt kontor i Växjö.  

Villkor
Tillsvidareanställning som i normalfallet inleds med sex månaders provanställning. 

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Beredskapshandläggare till södra civilområdeskansliet, inriktning transport

Läs mer Apr 8
Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Målet är att göra det bästa för Skåne och bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. I vårt uppdrag har vi olika roller och fungerar både som utvecklingspartner och som beslutsfattare i frågor som rör länets utveckling. Vi arbetar på uppdrag av regering och riksdag och investerar 2,3 miljarder och fattar 70 000 myndighetsbeslut för Skånes och Sveriges bästa varje år.



Vi är ca 600 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".



Beskrivning
Regeringen har beslutat att Sverige ska delas in i sex större geografiska områden för civil ledning och samordning, civilområden.

I sex län finns det civilområdesansvariga länsstyrelser. Landshövdingen i dessa län är civilområdeschef för respektive civilområde.

Länsstyrelsen Skåne har utsetts till civilområdesansvarig länsstyrelse med uppdrag att leda och samordna det södra civilområdet bestående av Skåne, Kronoberg och Blekinge län. Respektive län har fortsatt ett ansvar för totalförsvarsplanering inom länet.

Landshövdingen i Skåne län, i egenskap av civilområdeschef, ska leda civilområdets arbete och har till sitt stöd ett civilområdeskansli. Civilområdeskansliet leds av en kanslichef med placering i Malmö.

Civilområdeskansliet söker nu en beredskapshandläggare med inriktning mot sektorn transporter. Anställningen är tillsvidare och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Din placering blir i Malmö, Växjö eller Karlskrona med viss möjlighet att arbeta på distans. Resor förekommer i tjänsten.

Vi söker dig som har ett stort intresse för samhällsutveckling och som med helhetssyn och ett lösningsfokus kan bidra till att etablera och vara med och driva den verksamhet som ska samordna det civila försvaret i södra civilområdet.

Arbetsuppgifter
I civilområdeskansliets uppdrag ingår handläggning, projektledning, planering, övningsverksamhet, samverkan och förberedelser inför och vid höjd beredskap inom civilområdet. I uppdraget ingår även vissa arbetsuppgifter inför och under fredstida kriser.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp och samverkar med externa aktörer på både regional, högre regional och nationell nivå. I din roll kommer du ha kontakt med länsstyrelserna inom södra civilområdet, men också med andra aktörer inom totalförsvaret. I din roll ingår även att omvärldsbevaka och hålla dig uppdaterad gällande civilt försvar och totalförsvar.

Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega samt verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens.

Kvalifikationer
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.

Vi söker dig som har:

- Relevant akademisk examen eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.
- Vana att arbeta digitalt och i digitala verksamhetsprogram och du har självklart goda kunskaper i de vanligaste delarna av Officepaketet.

Det är meriterande om du har flerårig:

- Erfarenhet från arbete inom beredskapsmyndighet.
- Erfarenhet från arbete inom säkerhet, krisberedskap eller totalförsvar i offentlig förvaltning eller statligt bolag med närliggande uppdrag.
- Erfarenhet av projektledning eller av att leda processer.
- Erfarenhet av analys eller utredningsarbete.
- Erfarenhet av handläggning av ärenden med beaktande av offentlighet och sekretess.
- Erfarenhet av samarbete och samverkan med olika aktörer i samhället.
- Erfarenhet från arbete inom transportsektorn.

Svenskt medborgarskap är ett krav.

Du tar initiativ till och ansvar för aktiviteter och arbetar strukturerat genom att planera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt inom givna eller egna uppsatta tidsramar. Du är bra på att arbeta tillsammans med andra genom att relatera till dem på ett lyhört, prestigelöst och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och ditt förhållningssätt. Du har lätt för att se möjligheter i förändringar. Du har också en analytisk förmåga som märks genom ditt sätt att analysera problem och förutsättningar ur olika perspektiv och komma med förslag till lösningar.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Säkerhetsklassning
Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därför ställer vi höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och kan även innebära en krigsplacering vid myndigheten, vilket innebär att säkerhetsprövning behöver genomföras innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Övrigt
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

https://www.lansstyrelsen.se/skane/dataskydd

https://www.lansstyrelsen.se/skane/om-oss/om-lansstyrelsen-skane.html

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Arbetsförmedlingen

Nedan visas andra jobb i Växjö från Arbetsförmedlingen .

Socialkonsulent till Arbetsförmedlingen, Kronoberg/Blekinge

Socionom
Läs mer Mar 13
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen Verksamhetsområde Lokal arbetsmarknad Kronoberg/Blekinge rekryterar nu en Socialkonsulent för placering i Växjö eller Ljungby men med hela Kronoberg som upptagningsområde.

Välkommen att söka jobb hos oss som Socialkonsulent
Nu söker vi dig som vill börja arbeta i vårt team som består av psykologer, arbetsterapeuter/
sjukgymnaster, arbetsförmedlare och socialkonsulent. Socialkonsulentens roll inom Arbetsförmedlingen kommer till stor del att fokusera på och utgöra en aktiv del av den arbetsmarknadspolitiska bedömningen. I alla kontakter med kund har vi ett stödjande och vägledande förhållningssätt. Du bidrar till att utveckla den arbetssökandes kunskap om sina förutsättningar samt att stärka motivation och orientering mot arbete. Dokumentation utgör ett viktigt och återkommande inslag i arbetsuppgifterna. Arbetet förutsätter ett aktivt samarbete såväl internt som externt. I den framtida myndigheten kommer
samarbetet med fristående aktörer vara en central del av ditt arbete.

Arbetsuppgifter Socialkonsulent
Genom samtal bedömer du arbetssökandes förutsättningar för arbete. Du bidrar till att klargöra om nuvarande livssituation kan påverka arbetsförmågan samt stödjer och motiverar arbetssökande att hantera situationer som påverkar deras förutsättningar att få arbete. I arbetet ingår ett aktivt samarbete med andra yrkesgrupper inom Arbetsförmedlingen. Socialkonsulenten är drivande och kunnig i samverkan med andra samhällsinsatser, framförallt gentemot kommunens olika verksamheter såsom socialtjänst och arbetsmarknadsenheter. Socialkonsulenten kan samordna övergripande insatser med externa aktörer och myndigheter. Dokumentation utgör ett viktigt och återkommande inslag.

Kvalifikationer
- Socionomexamen
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet som socionom efter examen
- Tjänsten kräver B-körkort

Meriterande
- Goda kunskaper om missbruk, beroendeproblematik och sociala svårigheter i förhållande till
arbetsliv
- Goda kunskaper om myndigheters ansvarsområden
- Goda kunskaper om arbetslivsinriktad rehabilitering

Personliga egenskaper och kompetenser
- Kundorienterad, kommunikativ och inriktad på samarbete.
- Målinriktad med förmåga att arbeta resultatorienterat.
- Analytisk med god förmåga att självständigt kunna prioritera och planera ditt arbete.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med
Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier. Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsorten är Växjö eller Ljungby.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans under förutsättning att verksamheten tillåter det, upp till 49 procent på årsbasis

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt
friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-04-02. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Audionom till Arbetsförmedlingen Syn Döv Hörsel Syd

Audionom
Läs mer Dec 8
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Sektionens uppdrag
Vi inom sektionen Syn, Döv och Hörsel arbetar med kunder som har en syn- och/eller hörselnedsättning samt med döva.

Vi som arbetar här är audionomer, dövkonsulenter, psykologer, synspecialister och SIUS-konsulenter och vi finns över hela landet.

Sektionen Syn Döv Hörsel Syd bedriver sitt uppdrag i Skåne, Blekinge och Småland.

Nu söker vi en leg. audionom med placering i första hand i Växjö, men det finns även möjlighet till placering på någon av Arbetsförmedlingens kontor inom vårt upptagningsområde.

Beskrivning av tjänsten
Audionomens roll inom Arbetsförmedlingen kommer till stor del att fokusera på och utgöra en aktiv del av den arbetsmarknadspolitiska bedömningen. I alla kontakter med kund har vi ett stödjande och vägledande förhållningssätt. Dokumentation utgör ett viktigt och återkommande inslag i arbetsuppgifterna. Arbetet förutsätter ett aktivt samarbete såväl internt som externt.

Arbetsförmedlingen lägger stor fokus på digital utveckling, den genomsyrar alla delar i vårt arbete. Därför är det av stor vikt att du har såväl vilja som förmåga att nyttja digitala verktyg.

I Arbetsförmedlingens uppdrag ingår att bedriva arbetslivsinriktad rehabilitering i form av vägledande, utredande, rehabiliterande eller arbetsförberedande insatser. Inom Arbetsförmedlingen finns yrkesprofessioner med särskild kompetens för att stödja personer med syn- och/eller hörselnedsättningar samt för döva.

Audionomernas uppgift är att bedöma kundens förutsättningar till arbete eller studier samt bedöma behov av anpassningar i arbete/studie. Tolkning av medicinska underlag. Bedöma behov av och prova ut arbetshjälpmedel.

I arbetat ingår även att samverka med olika samarbetspartners såsom Försäkringskassan, hörselvården, utbildningsanordnare och arbetsgivare. I tjänsten förkommer resor inom regionen på daglig basis.

Kvalifikationer
- Audionomexamen och legitimation från Socialstyrelsen.
- God kunskap om arbetsvillkoren för personer med hörselnedsättning, tinnitus och ljudöverkänslighet.
- Hög kompetens att bedöma/utreda hörselförmåga.
- Hög kompetens vad gäller kompensatoriska hjälpmedel för personer med hörselnedsättning.
- God kunskap om hur en anpassning, såväl teknisk som arbetsmiljömässig, kan förbättra förutsättningar för personer med hörselnedsättningar i en arbets- eller studiesituation.
- B-körkort

Meriterande
- Kännedom om förutsättningar för personer med hörselnedsättning på arbetsmarknaden.
- Erfarenhet av att arbeta med personer med dövblindhet.
- Teckenspråkig alt. TSS.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, men kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Placering är i första hand i Växjö, men även någon av de andra huvudorterna där Arbetsförmedlingen har kontor i Skåne, Blekinge och Småland kan vara ett alternativ.

Tjänsteresor inom vårt upptagningsområde kommer att bli aktuellt. Vi reser i första hand med kollektivtrafiken, men när detta inte är möjligt har vi hyrbilsavtal.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en samhällsinsats.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-01-09.

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se).

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Sektionschefer till enheten Kronoberg Blekinge

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 11
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
I enheten finns ca 250 medarbetare som leds av en enhetschef och 12 sektionschefer.

Vi söker nu två sektionschefer med placering i Växjö eller Ljungby. 

Sektionschefens uppdrag och ansvar
Ditt uppdrag som sektionschef innebär verksamhets- och personalansvar. Du ansvarar för att sektionens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar.

Du som sektionschef har ett viktigt uppdrag i att skapa välfungerande arbetsgrupper och tillsammans med dina medarbetare driva och utveckla verksamheten. Du möjliggör goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefskriterier. Du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Ditt arbete sker i starkt partnerskap i och utanför din egen sektion och i god samverkan med fackliga parter. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp och kommer gemensamt med denna och de andra sektionscheferna att ansvara för hela enhetens resultat och utveckling. Som sektionschef är du en förebild i att leva Arbetsförmedlingens vision, värdegrund och inriktning för medarbetarskap och chefskap.

Grundläggande kvalifikationskrav
- Aktuell erfarenhet av en ledande roll (sammanhängande uppdrag, projekt, arbetsgrupp) minst sex månader inom Arbetsförmedlingens verksamhet

 Eller:

- Genomfört Arbetsförmedlingens förberedande chefsprogram

 Eller:

- Aktuell erfarenhet av chefskap på motsvarande nivå med verksamhet- och personalansvar från annan organisation minst ett år

Samt:

- B-körkort

 

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av ledarskap inom offentlig sektor
- Goda kunskaper om arbetsmarknadsfrågor och det arbetsmarknadspolitiska uppdraget 

 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom:

- Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer
- Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem
- Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling

 

Övrigt
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Växjö eller Ljungby. Placering kan eventuellt också vara möjlig i Blekinge efter överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Möjlighet att jobba på distans till viss del finns. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-29. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Socialkonsulent till Arbetsförmedlingen, Kronoberg/Blekinge

Socionom
Läs mer Okt 24
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen VO Lokal arbetsmarknad Kronoberg/Blekinge rekryterar nu en Socialkonsulent för placering i Växjö eller Ljungby men med hela Kronoberg som upptagningsområde.

Välkommen att söka jobb hos oss som Socialkonsulent
Nu söker vi dig som vill börja arbeta i vårt team som består av psykologer, arbetsterapeuter/
sjukgymnaster, arbetsförmedlare och socialkonsulent. Socialkonsulentens roll inom Arbetsförmedlingen kommer till stor del att fokusera på och utgöra en aktiv del av den arbetsmarknadspolitiska bedömningen. I alla kontakter med kund har vi ett stödjande och vägledande förhållningssätt. Du bidrar till att utveckla den arbetssökandes kunskap om sina förutsättningar samt att stärka motivation och orientering mot arbete. Dokumentation utgör ett viktigt och återkommande inslag i arbetsuppgifterna. Arbetet förutsätter ett aktivt samarbete såväl internt som externt. I den framtida myndigheten kommer
samarbetet med fristående aktörer vara en central del av ditt arbete.

Arbetsuppgifter SocialkonsulentGenom samtal bedömer du arbetssökandes förutsättningar för arbete. Du bidrar till att klargöra om nuvarande livssituation kan påverka arbetsförmågan samt stödjer och motiverar arbetssökande att hantera situationer som påverkar deras förutsättningar att få arbete. I arbetet ingår ett aktivt samarbete med andra yrkesgrupper inom Arbetsförmedlingen. Socialkonsulenten är drivande och kunnig i samverkan med andra samhällsinsatser, framförallt gentemot kommunens olika verksamheter såsom socialtjänst och arbetsmarknadsenheter. Socialkonsulenten kan samordna övergripande insatser med externa aktörer och myndigheter. Dokumentation utgör ett viktigt och återkommande inslag.

Kvalifikationer - Socionomexamen
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet som socionom efter examen

Meriterande - Goda kunskaper om missbruk, beroendeproblematik och sociala svårigheter i förhållande till
arbetsliv
- Goda kunskaper om myndigheters ansvarsområden
- Goda kunskaper om arbetslivsinriktad rehabilitering


Personliga egenskaper och kompetenser - Kundorienterad, kommunikativ och inriktad på samarbete.
- Målinriktad med förmåga att arbeta resultatorienterat.
- Analytisk med god förmåga att självständigt kunna prioritera och planera ditt arbete.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med
Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen
Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan har en tillsvidareanställning i myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Växjö eller Ljungby.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans under förutsättning att verksamheten tillåter det, upp till 49 procent på årsbasis

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt
friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-13. Du ansöker genom att
klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Arbetsförmedlare sökes på 50% i ett tidsbegränsat uppdrag

Arbetsförmedlare
Läs mer Sep 15
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen VO Arbetssökande Kronoberg
Arbetsförmedlingen VO Arbetssökande Kronoberg rekryterar en Arbetsförmedlare på visstid.

Placeringsort Ljungby.

Beskrivning av visstidsanställningens uppdrag

För att på bästa sätt kunna möta arbetsgivarens behov söker vi en arbetsförmedlare för tillträde omgående och som längst t.o.m. 2022-12-31 på 50% tjänstgöringsgrad.

Denna tjänst innefattar i huvudsak att bedöma och bereda nya ärenden för lönebidrag. Det innebär att du behöver ha genomgått myndighetens interna utbildning kring lönebidrag för hantering av uppdraget samt erfarenhet av att ha jobbat i uppdraget tidigare. 

Utöver det så är B-körkort ett krav för att man behöver göra arbetsplatsbesök som del av processen i beredning av lönebidrag.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst två års arbetslivserfarenhet.
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete inom Arbetsförmedlingen och erfarenhet av att jobba med beredning av lönebidrag. 
- Har genomgått Arbetsförmedlingens interna utbildning inom lönebidrag.
- B-körkort.

Meriterande
- Goda kunskaper om myndigheters ansvarsområden.
- Hög förmåga att arbeta utifrån givna regelverk och riktlinjer samt mycket goda kunskaper i myndighetsutövning och arbete med God förvaltning.
- Stor erfarenhet av arbete med beredning av lönebidrag.

Personliga egenskaper och kompetenser
- Kundorienterad, kommunikativ och inriktad på samarbete.
- Målinriktad med förmåga att arbeta resultatorienterat.
- Analytisk med god förmåga att självständigt kunna prioritera och planera ditt arbete.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten  
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser  
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är på visstid med anställning per timme upp till 50 % i högst 3 månader. Tillträde snarast.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-29 märkt med Af-2022/0078 6242. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

INTENSIVUTBILDNING MOT ARBETE INOM RESTAURANG

Kock, à la carte
Läs mer Sep 7
IINTENSIVUTBILDNING MOT ARBETE INOM RESTAURANG

Flera företag inom New Wave Group i Kosta söker kockar, serveringspersoanl och personal
inom bageri och konditori. För att du ska få rätt kompetens har vi tillsammans med Lernia
skräddarsytt en intensivutbildning för våra tjänster.

Det är inget krav att ha tidigare erfarenhet från branschen utan det vi värdesätter
är din personlighet och intresse för arbetet.

Du behöver kunna ta dig till våra enheter i Kosta och till Lernia i Växjö.

Utbildningen startar den 3:e oktober och varar fram till den 5:e juni. Utbildningen
genomförs på Lernia i Växjö och på våra olika enheter i Kosta; Kosta Boda Art Hotel, Kosta Lodge, Matmagasinet, Kosta Brukscafé och Kosta Bageri.

Välkommen att skicka in din ansökan genom formuläret i länken nedan.

Ansök nu