Växjö: Finess Hygiene söker Exportsäljare till Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finess Hygiene söker Exportsäljare till Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-13 // Varaktighet: Heltid

Om Finess Hygiene

Finess Hygiene AB utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter som används inom främst hygien och omvårdnad, där Europa är företaget huvudmarknad. Finess är en del av den danska Abena koncernen. Man har huvudkontor och produktionsanläggning i Kisa och är idag ca 90 tal anställda. Företaget har tre verksamhetsgrenar varav ett av dem är deras eget varumärke "Finess Hygiene" genom vilket man erbjuder ca 600 unika artiklar.

Har du en naturlig fallenhet för att bygga relationer och drivs du av försäljning i en internationell miljö? Vill du vara med i utvecklingen av att bygga varumärke på den internationella marknaden i ett expansivt företag? I så fall ska du söka tjänsten som exportsäljare på Finess Hygiene AB

Om tjänsten

Som exportsäljare blir du en viktig del av ett försäljningsteam som ansvarar för försäljningen mot Europa. I rollen som Exportsäljare kommer du vara företagets ambassadör vad det gäller att utveckla och förvalta affärerna hos både befintliga och nya kunder. Ditt fokus blir på den internationella marknaden generellt och mer fokus på Finess viktiga marknaderna Tyskland, Frankrike och Polen. Du kommer självständigt driva hela säljprocessen från kundkontakt till avtal.

Du erbjuds en utvecklande roll där du får möjlighet att påverka såväl din egen arbetssituation som företagets utveckling.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara:

* Bearbetning av nya kunder
* Utveckla goda kund- och affärsrelationer genom kontinuerlig kontakt och möten
* Driva försäljningsprocessen från identifierat behov till avslutad affär
* Offertarbete

I tjänsten förekommer resor. Din placeringsort är Växjö. Du rapporterar direkt till försäljningschef



Om dig

I den här rekryteringen fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är lyhörd och tydlig. Du har ett starkt eget driv, självgående och handlingskraftig med god struktur i ditt arbete. Din förmåga att kommunicera och skapa goda relationer är mycket god såväl som din samarbetsförmåga. Du har tydligt resultatfokus och arbetar uthålligt mot uppsatta mål. Du identifierar och säkerställer lösningar kopplat till kundens behov och har en naturlig förmåga att etablera och bibehålla starka affärsrelationer.

Vi fäster stor vikt vid dessa personliga egenskaper men för att lyckas i rollen vill vi att du också har:

* Flerårig erfarenhet av försäljning, meriterande med erfarenhet av exportförsäljning.
* Kunskap och erfarenhet av andra kulturer.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande.
* B-körkort.



Kontakt och ansökan

Finess samarbetar i den här rekryteringen med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vid frågor, eller för mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Magnus Carlhielm på 0708-546740, alternativt magnus.carlhielm@jeffersonwells.se. Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast, dock senast den 20 april. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Utesäljare.

Säljare till Kaminvärme AB i Kronoberg

Läs mer Jan 15
Om jobbet
Driven B2C-säljare av Ved- och pelletskaminer

Är du en målinriktad och relationsskapande säljare som trivs i ett högt tempo? Gillar du att jobba mot uppsatta mål? Är du utåtriktad, självgående och trivs med frihet under ansvar? Då ska du söka redan idag!

Kaminvärme AB växer och söker nu fler säljare som genom distriktsbearbetning ansvarar för att besöka villaområden för att genomföra och boka sina egna besök. Alla våra säljare utgår hemifrån.

Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet som har en stor efterfrågan och som ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation.

Våra kunder minskar sina energikostnader, investerar i sin fastighet och inte minst höjer också mysfaktorn i bostaden avsevärt. Win-win-win helt enkelt!

Vi erbjuder

Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning

Garantilön + provision

Möjlighet till ren provisionslön

Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar

Möjlighet till tjänstebil/ förmånsbil

Att få utvecklas inom företaget

Dina kvalifikationer

Körkort är ett krav!

Tidigare erfarenhet av att driva försäljning mot uppsatta mål

Du trivs i ett högt tempo

Gillar att arbeta självständigt

Social & positiv

Lösningsorienterad

Behärskar flytande svenska i tal och skrift

Grundläggande datakunskaper (Word, Email, Internet etc)

Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.

Sök enkelt utan CV, redan idag!

Ansökningstid: Tillsättningen sker löpande under ansökningsperioden.

Lön: Garanti- och provisionsbaserad lön

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Varierande men kvällar förekommer

Du är välkommen att ringa eller maila vid frågor kring tjänsten.

Tel: 0722120543, Mail: tommy.lyrehag@kaminvarme.se

Ansök nu

Hemglass säljare Växjö

Läs mer Mar 10
Hemglass – att köpa glass hos oss ska vara en upplevelse!
Vi och våra kunder vill att du:
· Ger glassig service med glatt humör, vänlighet och engagemang
· Står i centrum och vägleder köpet
· Ansvarar för din Hemglassbil
· Kör säkert
· Håller tiden
· Har en bil välfylld med glass
Då kanske du tänker: ska jag vara en säljare, eller ska jag köra en glassbil? Både och säger vi, vi söker dig som är en upplevelsesäljare!
Ja du ska kunna köra bil, lasta glass och hålla tider, men framför allt handlar det om att Kajsa 4 år, Erik 82 år och alla däremellan strålar av glädje när Hemglassbilen kommer.
Vi brukar kalla det att vara en glädjespridare.
Hos oss jobbar du eftermiddagar, kvällar och helger. Vardagar kl 13-20. Helger kl 10-18.
B- körkort är ett krav.
Du skapar en upplevelse för dina kunder, framförallt för mindre barn, men även för föräldrar och äldre. En viktig del i jobbet är att både kunna göra sig förstådd och att förstå. Mycket god svenska är därför vårt andra krav.
17 år inom servicebranschen eller pluggar på kommunens kulturskola – spelar INGEN roll. Det viktigaste är att du gillar dina kunder, service och försäljning. Centralt för oss är att du är utåtriktad, glad, vänlig och engagerad.
När du jobbar hos oss kommer du lära dig vad det innebär att i praktiken driva en egen butik på hjul. En möjlighet där du visar upp din förmåga till initiativ, eget ansvar och social kompetens.
Passar det här in på dig säger vi kör bara kör ( i dubbel bemärkelse ???? ).
Titta gärna in på länken nedan för mer information om jobbet;
https://hemglass.se/lediga-tjanster/glassaljare/
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Frågor besvaras via vaxjo@hemglass.se

Ansök nu

Account Manager

Läs mer Mar 19
MiniFinder is a fast-growing company in the IoT industry that builds tomorrow's technology based on positioning technology. You will join a company that is permeated by positive energy and forward-thinking. As an employee at MiniFinder, you become part of a team that constantly strives to get better at all levels.


Responsibilities
* B2B sales.
* Book customer meetings with existing and new customers.
* Make and receive sales calls.
* Send quotes.
* Attend video conferencing.
* Work towards a set sales budget both individually and within the team.




Who are you?
* You have very good English knowledge.
* You are social and outgoing.
* You have a structured and analytical approach.
* You are confident.
* You are motivated by your and others' success.
* You can easily make contact with new people.




We offer you
* The opportunity to represent a company in strong growth and with great ambitions.
* A developing and exciting workplace with a high pace where we all work towards common goals.
* A significant role as an Account Manager in the company's investment in the world.
* Committed and competent colleagues in a dynamic work environment.
* Great development opportunities in your role as an Account Manager.
* Annual kick-off together with positive colleagues.




About the employment
Type: Full time
Form: Permanent or fixed-term employment
Probation: 6 months or longer
Salary: Fixed monthly, weekly or hourly salary and commission

Ansök nu

Teknisk Säljare

Läs mer Mar 12
Teknisk Säljare till EcoGuard AB
Småland, Blekinge och Öland
Har du ett intresse för teknik och erfarenhet från försäljning? Vill du arbeta med produkter och tjänster som hjälper företag att nå sina hållbarhetsmål? Bra! Då kan du vara den tekniska säljaren vi söker för expansiva EcoGuard. EcoGuard arbetar för att ge sina kunder en högkvalitativ överblick över sitt fastighetsbestånd med mätning inom bland annat områdena energi, vatten och temperatur.

Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
På EcoGuard får du arbeta på ett företag som är i absolut framkant av sin bransch. Tillsammans med en grupp erfarna och kunniga säljare bearbetar du kunder i Småland, Blekinge och Öland. Din bostadsort bör ligga strategiskt rätt i det försäljningsområdet som rollen ansvarar för. Möjlighet att ha hemmakontor eller externt kontor, EcoGuard ser till att lösningen passar dig.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som teknisk säljare kommer du att leverera och integrera produkter och tjänster till kunders fastigheter och fastighetssystem. Du kommer kontinuerligt att vara en stöttepelare för dina kunder inom fastighetsbranschen.
Kort beskrivning av arbetsuppgifter:
Arbeta självständigt med säljprocesser mot företagskunder genom hela säljcykeln, från uppsökande försäljning till avslut.
Bearbeta och skapa långsiktiga kundrelationer
Kontinuerligt utveckla och förbättra säljprocessen

Du kommer arbeta i en region med upparbetade kunder men som även kommer kräva av dig att du bryter ny mark. Det kommer finnas stor möjlighet till stöttning från dina kollegor som idag är 15 st totalt.
Jobbet riktar sig mot bostadsrättsföreningar med en spännande blandning av kunder och kontaktytor, såsom enstaka föreningar, konsulter och framför allt förvaltarna.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Då EcoGuard ständigt utvecklar och utökar sin produkt och tjänsteportfölj är rollen som säljare på EcoGuard full av möjligheter till kompetenshöjning och nya utmaningar.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är en erfaren säljare, gärna från produktförsäljning och/eller systemförsäljning. Då EcoGuard erbjuder kundanpassade lösningar behöver du en grundläggande teknisk kunskap och ett brinnande engagemang för att lära dig allt om våra system och produkter. Du är kommunikativ och har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du är van användare av Excel och CRM-system.
Du är en uthållig relationsbyggare och lyhörd för dina kunders behov. Som person är du ansvarstagande och har ett systematiskt arbetssätt. Vidare så är du resultatorienterad och drivs av alla delarna i säljprocessen.


ECOGUARD SOM ARBETSGIVARE
På EcoGuard är vi stolta över vårt företag och våra duktiga kollegor – vi har roligt tillsammans och vi gör gott för miljön varje dag vi går till jobbet.
På EcoGuard värdesätter vi också god hälsa och erbjuder därför ett generöst träningsbidrag samt möjlighet att träna på arbetstid. Självklart har du möjlighet att varva med att arbeta hemma och från ditt kontor.
Säljgruppen är utspridd över Sverige och vi ser därför till att träffas regelbundet, 4-5 ggr /år.
Vi har självklart kollektivavtal samt företagshälsovård och vi erbjuder möjlighet till förmånscykel.

Ansök nu

Flexibelt säljarjobb i Växjö

Läs mer Mar 25
Söker du ett jobb med en stabil grundtrygghet, samtidigt som det finns goda möjligheter att göra karriär, avancera inom företaget, generösa bonusar och motiverande tävlingar? Uppskattar du ett jämställt och inkluderande företagsklimat där miljötänkandet får stort utrymme?
Solid Air AB expanderar kraftigt och söker nu säljare och demonstratörer som vill påverka livet till det bättre för sina kunder, sig själva och sin omvärld. Vi tror på:
· Samma möjligheter oavsett bakgrund
· Energisnåla kvalitetsprodukter med lång livslängd
· Kundens bästa i fokus
· En inkluderande arbetsmiljö
· Ett jämställt ledarskap
· En renare inomhusmiljö – en partikel i taget!


Om oss
Solid Air AB säljer och marknadsför Clear Sky, en tysk kvalitetsprodukt för hemvård som verkligen ligger i tiden! Industriell toppkvalitet, fast till en prislapp som anses vara acceptabel även för privatpersoner och mindre företag. Med en låg energiförbrukning och i stort sett inga förbrukningsartiklar har försäljningen ständigt ökat, oavsett världsläge och pandemi.


Clear Sky är designad av Christoph Böhler, en av Tysklands största industridesigners. Mr Böhler är en berömd designer inom bilindustrin där han bland annat designat för Audi och Bugatti. Maskinen har funnits i över 20 år, säljs i 49 länder på 4 kontinenter av över 10 000 medarbetare och en total årsomsättning på ca 7,5 miljarder kr.


”Jag började jobba här januari år 2000 och insåg redan efter några veckor att jag aldrig kommer att göra något annat! Produkten, friheten, lönen, tävlingarna och den årliga megajulfesten, för att nämna några saker som du inte hittar på de flesta arbetsplatser… – Fredrik, 45 år


Löner och arbetsvillkor
Dina kundbesök bokas av vår bokningsavdelning via referenser från andra nöjda kunder. Det innebär att du som representant åker ut på förbokade besök, anpassade efter ditt schema.
Heltid: 24 500 kr plus bra provisioner på allt du säljer. Dessutom har vi hela tiden tävlingar, bland annat VIP-resor. Därför rekommenderar vi att ditt pass är uppdaterat, då vi emellanåt åker till varmare platser för teamutbildningar!
Vår Diplomerade Säljutbildning är något du kommer att ha stor nytta av i ditt arbetsliv, antingen som språngbräda vidare i din karriär eller om du väljer att stanna kvar och utvecklas hos oss. Den innefattar bland annat:
· Säljpsykologi
· Värdebyggnad
· Behovsanalys
· Argumentationsteknik
· Finansieringslösningar


Du har körkort och tillgång till egen bil!
Tidigare erfarenhet av försäljning är givetvis ett plus, men absolut inte ett måste! Vi utbildar dig från där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Ditt arbetsschema sätts varje vecka tillsammans med dig och vi gör allt vi kan för att anpassa det efter dina behov, eventuell familj och fritidsintressen.
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten.
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte, utan skicka in din ansökan redan idag!
Sökord: säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Experis AB .

Test av annonsering - Vänligen ansök ej

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Mar 21
Test av annonsering - ansök ej!

Om tjänsten

Som utvecklingsingenjör el hos oss, kommer du arbeta med att utveckla och förbättra den elektriska delen av framtidens tunga industritruckar. Du tillhör en global utvecklingsavdelning och kommer vara högst delaktig i både dagens maskiner drivna av förbränningsmotorer till framtidens elektrifierade truckar. I din roll bidrar du med en teknisk förståelse för den övergripande applikationen och kommer dagligen arbeta med problemlösning och tekniskt avancerade utmaningar.



Om dig

För den här tjänsterna söker vi dig som är nyexaminerad civil- eller högskoleingenjör (alternativ erfaren med demonstrerade färdigheter inom styrsystem, el, datakommunikation, elsäkerhet och styrning av elmotorer). Det är meriterade med erfarenhet av moderna verktyg för elkonstruktion, såsom E3, SolidWorks Electric, Autocad samt gärna också erfarenhet av parametrisk 3D CAD. Våra maskiner delar mycket elteknik med fordonsbranschen.

Du gillar problemlösning och trivs i en miljö som präglas av lagarbete. Du är en duktig kommunikatör som har förmåga att formulera dig både muntligt och skriftligt i engelska och svenska. För att lyckas i rollen är du analytisk, strukturerad och målinriktad samtidigt som du är innovativ och kan se lösningar på nya sätt för att skapa kundvärde och möta marknadens efterfrågan. Du behöver ha förmågan att kunna skifta fokus från systemnivå till att även se mer övergripande tekniska utmaningar. Du är mån om att ständigt utvecklas och öppen för att använda ny teknologi och nya metoder i ditt angreppssätt.

Om oss

Detta är en testannonsering - ansök ej!!

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Konecranes med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Niclas Fagerlund på tele 072-185 01 06, alternativt niclas.fagerlund@jeffersonwells.se

Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast! Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt.

Vi ser fram emot Din ansökan!

Ansök nu

Traineeprogram Experis Academy | Augusti 2024 | Växjö

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 6
För dig som nyligen tagit examen inom IT och vill fortsätta din utveckling så har vi på Experis Academy en grym möjlighet. Här kan du inte bara skärpa dina programmeringskompetenser utan även bygga upp ett omfattande yrkesnätverk. Vi drar igång i sommar - anmäl dig redan nu!

Experis Academy ger dig möjlighet att forma din framtid genom vårt unika program som anpassas efter dina ambitioner och kunskapsnivå. Under sommaren 2024 erbjuder vi två spännande inriktningar:

Fullstack Java/JavaScript

Fullstack .NET/JavaScript



Varför Experis Academy?

Möjlighet att påverka starten på din karriär: Vi tror på att du själv ska ha inflytande över din vardag. Välj den inriktning som inspirerar dig mest och där du ser din framtid växa.

Praktisk vidareutbildning: Under tre intensiva månader får du en hands-on utbildning som matchar branschens efterfrågan, med fokus på de senaste teknologierna.

Trygg anställning: Både under och efter programmet erbjuds du en stabil anställning med schyssta villkor, där du får möjlighet att utvecklas vidare tillsammans med både oss och det företag du placeras hos.



Vad erbjuder Experis Academy:

Lön, kompetensutveckling och handledning: Under de tre utbildningsmånaderna får du ersättning och professionell handledning inom IT.

Accelerated Learning: En utbildning med högt tempo och praktiska övningar, enligt Accelerated Learning-metodiken.

Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en 12-månaders specialiseringsperiod hos ett företag i din region, där du kan fördjupa och applicera dina nyvunna färdigheter.

Möjlighet till anställning: Chansen att bli anställd hos det företag där du arbetar efter den specialiseringsperioden.

Erfarna lärare: Våra lärare är erfarna seniora utvecklare med gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

Extern certifiering: Möjlighet att ta extern certifiering inom din valda inriktning.

Nätverkande: Skapa värdefulla kontakter och bygg relationer med likasinnade individer inom branschen.



Teknologier du kommer att lära dig beroende på inriktning:

Fullstack Java/[removed]

Java, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.

Fullstack .NET/[removed]

.NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.



Vem söker vi?

Vi söker dig med:

En 3-5 årig utbildnign från universitet/högskola inom ett IT-relaterat område inom de senaste 2 åren eller en 2-årig utbildning från yrkeshögskola inom programmering.

Motivation att lösa komplexa problem och ett sinne för logik.

Passion för kodning.

Ambitioner att arbeta som fullstackutvecklare eller systemutvecklare.

Förmågan att samarbeta och ständigt söka nya utmaningar.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift.









Kursstart: Augusti 2024
Arbetstid: Heltid vardagar, 08:00-17:00

Plats för utbildning och uppdrag:

Vi genomför programmet i Stockholm, Göteborg, Växjö, Skövde och Karlskrona. Antalet platser per inriktning och ort kan variera.

Låter detta intressant? Sök redan idag! Urval sker löpande med selekteringsstart från februari. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

Ekonomiassistent | Växjö | Jefferson Wells

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 26
Jobba som ekonomiassistent hos vår kund i Växjö och ta del av en spännande roll där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi och administration. Bli en del av vårt team och bidra till vår framgångsrika verksamhet.

Det här uppdraget innebär att du kommer att bli anställd av oss på Jefferson Wells men arbeta på plats hos vår kund i Växjö.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att vara ansvarig för hanteringen av leverantörsfakturor hos vår kund. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att registrera och bokföra fakturor, följa upp betalningar, hantera eventuella avvikelser samt kommunicera med leverantörer vid behov. Du kommer också att stödja ekonomiteamet genom att bistå med allmänna administrativa uppgifter och rapportering. Det är viktigt att du har noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt i denna roll.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och är väl förtrogen med bokföringsrutiner, fakturering och redovisning. Du har en relevant utbildning inom ekonomi och har goda kunskaper i Excel och andra ekonomisystem. Du är noggrann, analytisk och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Är du även kommunikativ och har goda problemlösningsförmågor? Då är du den vi söker!

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Balder Sörensen via e-post: Balder.sorensen@manpower.se eller telefonnummer: 0470-74 55 91.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Övrig information

Uppdragslängd: 6 månader

Placeringsort: Växjö

Tillsättning: omgående

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Hitta rätt ingenjörstjänst efter examen?

Elingenjör
Läs mer Mar 27
Nytt
Vill du jobba hos tillverkningsindustrier i världsklass? Våra kunder söker nu juniora ingenjörer inom olika delar av verksamheten till framtida projekt. Vi ser till att du hittar rätt utmaning för din framtida karriär hos våra kunder. Är detta din nya utmaning?
Din anställning inleds via oss som konsult och vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor. För rätt person finns det möjlighet att gå över i anställning hos kunden. Vi ser till att du lyckas på ditt uppdrag!

Om tjänsterna

Vi är inte som andra konsultbolag - hos oss gör vår konsulter karriär hos kunden med vår hjälp!

Vi söker dig som tar examen i juni som ingenjör med tekniskt intresse och som har ett eget driv och vill utvecklas genom att matchas till ditt drömjobb. Vår målsättning är att hitta rätt tjänst för dig hos våra samarbetspartners som möter dina kompetenser, förväntningar och personliga karriärsmål. Tjänsterna vi erbjuder kan till exempel vara inom konstruktion, elkraft, planering, elingenjör, beredande arbete till produktion eller inom tvärteknik som stöttar ett team av seniora specialister inom flertal områden i projekten.

Du arbetar med ett klart leveransfokus och tar tidigt hjälp när du inte behärskar uppgiften.

Som person bör du vara tekniskt intresserad, kommunikativ och engagerad i ditt arbete.
Våra kunder finns i både Småland, Blekinge och Kalmar.

Din bakgrund

* Nyligen/kommande slutförd akademisk utbildning inom teknik
* God datorvana
* Meriterande med arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri, så väl administrativt som i produktion

Personliga egenskaper

* Kommunikativ och välfungerande lagspelare i ett team
* Stort tekniskt intresse
* Tålamod och uthållighet
* Prestigelös
* Förmågan att kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter

Hos vissa samarbetspartners krävs godkänd säkerhetsprövning gjord av myndighet. Detta kräver svenskt medborgarskap.

Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja Jefferson Wells?

Här kan du läsa om Ihab och Victors erfarenheter som gjort samma resa:
https://www.jeffersonwells.se/sv/insikter/inlagg/2023/01/11/så-är-det-att-jobba-som-konsult

Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension, fina förmåner och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och trevliga sammankomster.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ingenjörskonsult, Atasun Özturk på 0705-671002 eller Konsultchef Jonathan Sundh på 0455-302782 eller e-post jonathan.sundh@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

Ansök nu

Teknisk Säljare till Gühring Sweden AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Feb 27
Nu har du möjlighet att bli vår nästa Tekniska säljare till region Syd. Har du god erfarenhet av skärande bearbetning och/eller teknisk försäljning då kan du vara den person vi söker. Läs mer och ansök nedan.

Tyska Gühring Group tillhör idag världens ledande leverantörer av skärande verktyg i solid hårdmetall och snabbstål och är representerat globalt genom mer än 60 dotterbolag och återförsäljare.

Vårt produktsortiment består av över 100 000 standardartiklar samt ett oräkneligt antal kundanpassade verktyg. Worldwide har Gühring Group ca 8 500 anställda.

Gühring Sweden AB:s huvudkontor finns i Lidköping där hela den svenska verksamheten är samlad. Vi är idag ca 35 anställda och omsätter ca 140 miljoner SEK per år.

Läs gärna mer på www.guhring.se

Om rollen

I rollen som teknisk säljare hos Gühring kommer du ha en drivande roll med kundansvar inom din säljregion. Du är ansvarig för Gührings totala utbud av varor och tjänster där du inom angiven region verkar som Gührings ansikte mot marknaden.

Du kommer ansvara för att utveckla och stärka affärsrelationerna av såväl befintliga som nya kunder. Du driver affären självständigt och kommer arbeta operativt i hela försäljningsprocessen med allt från identifiering och kartläggning av kunder, segmentering, produkter, teknisk support till affärsavslut och leveransuppföljning. I denna roll kommer du samarbeta med våra erfarna innesäljare och tekniker.

Du utgår ifrån hemmakontor. Du är bosatt inom regionen med god möjlighet att ta dig till kunder i södra Sverige.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av teknisk försäljning alternativt att du har god erfarenhet av skärande bearbetning.

I den här rollen lägger vi stor vikt vid din personlighet och söker dig som är affärsmässig, engagerad och prestigelös. För att lyckas i denna roll krävs det att du är självgående, initiativtagande och har en säljande personlighet. Du har goda kunskaper i engelska, i tal och skrift, tyska är en merit. Du har god datavana och är bekväm med att jobba i Officepaketet. Vårt CRM system kommer att vara ditt främsta hjälpmedel och arbetsredskap.

Vad kan Gühring erbjuda dig?

Här får du möjlighet att vara en del av den framgångssaga som är Gühring KG, en marknadsledande aktör i en hög-teknologisk värld. Gühring Sweden AB är ett bolag som har vuxit stabilt under en längre period och som fortsätter att växa med kvalitetsprodukter och investeringar. Rollen som teknisk säljare hos oss är fri med stor möjlighet till påverkan av sin egen vardag. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med flertalet framgångsrika bolag inom olika branscher. Hos oss präglas miljön av samhörighet, prestigelöshet och en familjär känsla.

Ansökan

I denna tjänst samarbetar Gühring Sweden AB med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Sista ansökningsdag är 20/3. Om du har frågor vänligen maila Rekryteringskonsult Maria Svedberg på maria.svedberg@jeffersonwells.se alt. 079-0763749.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom inom logistik/inköp | Jefferson Wells | Växjö

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 6
Vill du kickstarta din karriär som ekonom? Vi på Jefferson Wells nu ett spännande uppdrag tillgängligt! Uppdraget innebär att arbeta med säkerställande av korrekta leveranser till bränsleplaneringen. Vår kund, ett företag inom energibranschen, letar efter en driven ekonom för ett spännande konsultuppdrag i Växjö. Passa på att utvecklas och växa tillsammans med oss!

Ort: Växjö
Uppdragsstart: Omgående
Uppdragslängd: Fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning

Arbetsbeskrivning:

Som ekonom hos vår kund kommer du att vara en viktig del i att stötta bränsleplaneringen på siten. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar kontroll av beställningar från olika leverantörer, fakturering och att säkerställa att inkommande leveranser matchar beställningen. Du kommer att arbeta nära kollegor internt på företaget och ha regelbunden kontakt med olika leverantörer som deras kontaktperson. Arbetet kräver goda färdigheter i Excel då du kommer att hantera mycket av ditt arbete i programmet.

Arbetsuppgifter inkluderar:

* Kontroll av beställningar och leveranser på månadsbasis
* Fakturering mot leverantörer
* Samarbete med interna och externa parter
* Uppföljning av data och arbete i Excel är en stor del i arbetet

Kravprofil:

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller liknande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom ekonomi, planering eller inköp. Du bör vara en duktig kommunikatör och ha förmåga att samarbeta effektivt med andra. Vidare förväntar vi oss att du har:

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller liknande
* Alternativt relevant arbetslivserfarenhet
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Goda kunskaper i Excel, kunna felsöka, skapa listor/pivot mm
* Möjlighet att påbörja arbete inom en månads tid



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb.

Hur du ansöker:

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu