Växjö: Inköpschef Precast till HeidelbergCement

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpschef Precast till HeidelbergCement i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-17 // Varaktighet: Heltid

Till sin svenska precast-verksamhet söker HeidelbergCement en Procurement Manager Precast som ska leda och utveckla inköpsarbetet inom dotterbolagen Abetong och Contiga. Du bör ha ledarskapserfarenhet och vara en van förhandlare med erfarenhet av komplexa kontrakt för både material och tjänster.

Abetong är ett av landets ledande företag inom prefabricerade betongelement och betongbaserade lösningar. Vår verksamhet är indelad i tre marknadssegment: anläggning, hus och lantbruk. Läs mer på www.abetong.se

Contiga är den största svenska producenten av prefabricerade stommar med egen tillverkning av både stålstommar och betongelement. Läs mer på www.contiga.se

Abetong och Contiga ingår i HeidelbergCement-koncernen, en av världens största byggmaterialproducenter och marknadsledande inom produktområdena ballast, cement och betong. Koncernen har cirka 53 000 medarbetare på över 3 000 platser i fler än 50 länder.



Din roll

HeidelbergCement, Abetong och Contiga är i behov av en riktigt duktig inköpschef för att hantera strategiska och operationella inköp inom affärsområdet Precast.

Det är en viktig roll där du verkar som strategisk partner kring inköp inom affärsområdet. Förutom ansvar för inköp och inköpsarbetet så förväntas du driva på förändringar för att öka värdet av inköpsarbetet. Rollen kräver en bra förhandlare och projektledare med god förmåga till samarbete. Du behöver även vara kommersiellt driven och resultatorienterad i kombination med att kunna arbeta analytiskt och strukturerat.



Rollen innebär att du:

* Är en del av inköpsfunktionen inom HeidelbergCements region Northern Europe där Abetong och Contiga ingår.
* Leder och utvecklar inköpsarbetet inom Abetong och Contiga för att skapa ett starkt team.
* Tillhör avdelningen Operational Procurement Northern Europe och rapporterar till Head of Operational Procurement Northern Europe.
* Ingår i Abetongs ledningsgrupp och har återkommande avstämningar med Abetong och Contigas gemensamma vd.
* Arbetar nära den operativa verksamheten för att identifiera verksamhetens behov.
* Utvecklar inköpsstrategier och inköpsplaner och levererar utifrån dessa för att uppnå uppsatta besparingsmål. Här ingår även att hantera leverantörskontakter och bygga nya leverantörsrelationer.
* Ska föreslå förändringar och implementera dessa.
* Analysera inköpsmönster, rapportera, identifiera förbättringar och delta i samt leda förbättringsarbete.
* Utveckla koncernkompetens för att säkerställa regelefterlevnad. Här ingår bland annat ansvar för hela processen från inköp till betalning (S2P), och utbildning av den svenska Prefab-organisationen i HeidelbergCements inköpsrutiner.
* Ska kunna balansera strategiskt och operativt arbete för att uppnå hög leverans.
* Har ett nära samarbete med inköpscheferna affärsområdet Prefabricerade betongelement i Norge och Danmark, men även med inköpschefer inom övriga affärsområden.
* Koordinera inköpsarbetet i Sverige, Norge och Danmark inom affärsområde Precast för att säkerställa materialförsörjning och uppnå besparingar.
* Du kommer att vara anställd i HeidelbergCement Sweden AB och vara placerad i Abetongs lokaler i Växjö.

Kvalifikationer och erfarenhet

* Relevant examen inom teknik och/eller ekonomi.
* 7-10 års erfarenhet som inköpare, helst från tillverkande industri eller byggbranschen.
* Styrkt erfarenhet att förhandla komplexa kontrakt innehållande både material och tjänster.
* Erfarenhet av insamling och hantering av data i databaser för analys.
* Goda kunskaper i Microsoft 365.
* Erfarenhet av e-procurement/tendering system är önskvärt.
* Flytande tal och skrift i svenska och engelska.
* Ledarskapserfarenhet - eftersom du har ansvar för en person i teamet och du behöver ha egenskaper som gör att du kan vara ledande i inköpsprocesser och stakeholder management.
* Duktig på att prioritera och se helhetsbilden.

Dina personliga egenskaper speglas av ditt karriärval. Du är en utmärkt förhandlare, kommunikatör och har lätt för att samarbeta. Du är kvalitetsmedveten, analytisk och ambitiös. Givetvis är du kommersiellt driven med ett gott affärsmannaskap och du har en god förmåga att arbeta systematiskt och att prioritera.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar HeidlebergCement Sweden AB med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Fagerlund på telefonnummer: 072-185 01 06 eller via e-post: niclas.fagerlund@jeffersonwells.se

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Inköpare.

Kategoriledare IT

Läs mer Feb 16
Södra Inköp eftersträvar effektivitet i världsklass, hållbara affärer samt glädje längst vägen. Här finns ett engagerat gäng med kompetens inom hela inköpskedjan.

Just nu söker vi dig som vill arbeta som Kategoriledare för vår IT-kategori.

Dina framtida arbetsuppgifter

Nu finns möjligheten för dig som vill ansvara för framtagning, utveckling, implementering och uppföljning av inköpskategorins mål och strategier. Ditt uppdrag består i att säkerställa försörjning av IT kategorin med avseende på bästa tänkbara kvalitet, tillgänglighet, hållbarhet och kostnadsoptimering. Alltid med säkerheten i fokus.

Du uppnår ditt uppdrags mål genom att leda ditt kategoriteam bestående av beställare, ansvara för upphandlingar samt samarbeta med taktisk inköpare inom din kategori. Du ansvarar också för leverantörsstyrning, riskhantering samt hållbarhet inom din kategori.

Viktigt för framgång i denna roll är att arbeta med förändringsledning och bidra till utveckling av arbetssätt samt till goda samarbeten såväl internt som externt.

Din erfarenhet

Vi vänder oss till dig med högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller supply chain eller genom arbete erhållen kvalificerad erfarenhet. Du har flera års erfarenhet från strategiskt inköp och besitter gärna kunskap om inköpssystem. Du har också kunskap inom förhandling och har förmåga att skriva och förstå avtal.

Utöver ovanstående har du:

- Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift
- God datorvana och kunskaper i Excel samt gärna erfarenhet av arbete i modernt systemstöd för inköp




För att lyckas och trivas i rollen ser vi dig som är strukturerad, modig och säkerställer framdrift i dina åtaganden. Du har förmågan att själv leda, planera och prioritera ditt och andras arbete. Du är resultatorienterad med ett långsiktigt perspektiv i åtanke samt har ett starkt intresse för att göra affärer. Vi ser att du är en kommunikativ person som förmedlar information tydligt i såväl muntlig som skriftlig form samt att du har förmåga att skapa långsiktiga relationer.

Din arbetsgivare Södra

Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra anställda.

Placering

Placeringsort är huvudkontoret i Växjö.

Start sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?

Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare Kristina Tingdahl på kristina.tingdahl@sodra.com.

Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Anna Lind Flender, anna.lindflender@sodra.com eller på 0470- 891 47.

För fackliga frågor vänligen kontakta:

Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com

Erik Karlsson, SACO, på erik.c.karlsson@sodra.com

Ansök via länken nedan senast den 29 februari 2024.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer, så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss.

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Vi söker Strategisk Inköpare

Läs mer Nov 16
Om tjänsten
Vi söker en Inköpare i vår kunds PUR-team som består av 21 personer med olika roller.

Tjänsten är inledningsvis ett tidsbegränsat konsultuppdrag men kan leda till anställning hos kund för rätt person.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Huvudansvaret i denna roll är följande;

• Sourcing av nya delar till våra projekt och produktion
• Utveckla våra affärsrelationer med våra leverantörer
• Leda, och/eller stödja i förhandlingar, leverans- eller kostnadsrelaterade frågor
• Bidra till utvecklingen av våra leverantörsstrategier
• Ansvarig för den dagliga affären med våra leverantörer



Vem är du?
Vi ser att du har erfarenhet av arbete inom inköp och dokumenterad förhandlingsförmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom industrisegment och i nya utvecklingsprojekt.

Med din kommunikationsförmåga, och fördomsfria sätt i kombination med ett driv och vilja att leda och ta egna initiativ får du jobbet gjort. Du är en lagspelare och vill vara en del av ett fantastiskt team!
Eftersom kund arbetar i en global miljö behövs god kommunikationsförmåga på engelska och svenska.
Det är önskvärt att du har arbetserfarenhet inom SAP samt besitter ett tekniskt intresse/erfarenhet.


Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden löpt ut.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Buyer

Läs mer Nov 20
Position Description


Here at Volvo CE, we are driven by the idea that by imagination, hard work and technology innovation, we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter and more connected. It is up to us!


Our organization is made up by people who believe in great people and great teamwork. We are a truly global company, and we believe in the advantage of a diverse and creative workplace that brings out the best in everyone.


As a Buyer for Volvo Construction Equipment, you will be responsible for the operational part of purchasing for a set portfolio of suppliers and commodities.


You will be a part of our team in Braås, where we are 19 people in different roles within Purchasing. Seven of those are working in the same role as you managing a number of commodities.
We will gladly share our expertise and experience with you and are looking forward to learning from yours.


This is how you could make an impact


You will work with suppliers on a day-to-day basis and do the purchasing for 7 different production sites in Europe such as our Hauler and Wheel loader sites in Braås and Arvika, our component site in Hallsberg and Eskilstuna and Volvo Powertrain production sites in Sweden and France. You will source new parts to our projects and our production, contribute to develop our business relations with our suppliers and drive or support in negotiations. Furthermore, you are a key player to drive improvement activities both internal and with suppliers.


You will also represent purchasing in many different and exiting new development projects and for sourcing of new components to our production. To have good working relations with our suppliers are important, so to meet with them on a regular basis and contribute to develop our supplier strategy is a part of this role.


So, who are you?


We are curious to get to know you! We assume that you are driven and take own initiatives You are a target-oriented individual with a business mindset. We imagine that you are well organized and have a general technical understanding. You are an open-minded team player with good communication
skills.


Required competencies
Minimum bachelor's degree in engineering or economics, or other valid education.
Fluent in English and Swedish.
Work experience within Purchasing and/or Supply Chain having a holistic view.
General technical understanding and interest.

Are we a perfect match?


This is a great opportunity so give me a call and I will gladly tell you more about us and this position!
I am really looking forward to viewing your application!


Emanuel Tirenå
Head of Site Purchasing & Supply Chain
Phone: +46 700- 897801


Union representatives
Dennis Andersson, Akademikerna, +46 790 608063
Thomas Andersson, Unionen, +46 70 0897659
Jimmy Lönnetun, Ledarna, +46 70 0897634


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Administratör, Inköps- och Rekryteringsansvarig

Läs mer Nov 6
Vi söker nu en kompetent Administratör, Inköps- och Rekryteringsansvarig med språkkunskaper anpassade för att möta våra leverantörer och arbetsstyrka från Mellanöstern. Denna roll är avgörande för att stärka vårt team och fördjupa våra relationer med internationella partners.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administration av dagliga kontorsaktiviteter
Inköp och förhandling med leverantörer
Rekrytering och onboarding av ny personal
Optimering av administrativa processer

Kvalifikationer:
Flytande i arabiska språket, både i tal och skrift
Bra kunskap i engelska, både i tal och skrift
Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens
Erfarenhet av administrativt arbete, inköp och rekrytering
Utmärkta organisatoriska och kommunikativa färdigheter

Är du den vi söker? Skicka din ansökan till oss idag och bli en värdefull del av vårt team!


Job Posting: Administrator, Purchasing and Recruitment Manager
We are currently seeking a skilled Administrator, Purchasing and Recruitment Manager with language proficiency catered to engage with our suppliers and workforce from the Middle East. This role is crucial for strengthening our team and deepening our ties with international partners.
Key Responsibilities:
Administration of daily office operations
Conducting procurement and negotiation with suppliers
Recruiting and onboarding new staff
Enhancing administrative processes

Qualifications:
Proficiency in Arabic, both written and spoken
Good command of English, both written and spoken
Strong analytical skills and problem-solving ability
Experience in administration, procurement, and recruitment
Excellent organizational and communication skills

Are you the one we're looking for? Submit your application today and become an invaluable part of our team!

Ansök nu

TopWork söker inköpare

Läs mer Okt 17
TopWork söker inköpare till vår kund i Alvesta!
 
I rollen som inköpare kommer du att ansvara för de dagliga inköpen till vår kunds produktion. Du kommer att utveckla relationerna med leverantörer och säkerställa att vår kund bibehåller sin position som en pålitlig och kvalitetssäker underleverantör.
 
Du kommer också att: Arbeta tätt med den interna produktionen
Planera och frisläppa orderförslag
Utföra inköpsaktiviteter
Arbeta med fakturahantering
Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin sen tidigare. Har du arbetat med Monitor och Excel tidigare är det meriterande.
 
För att trivas i den här rollen behöver du gilla att arbeta med inköp och människor. Då arbetet är varierande och man jobbar i team, behöver du vara duktig på att kommunicera och samarbeta, vara noggrann och gillar utveckling.
Gillar du att jobba med förbättringar och vill omsätta dina kunskaper i ett arbete? Då är du kanske rätt person för oss!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Experis AB .

Test av annonsering - Vänligen ansök ej

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Mar 21
Test av annonsering - ansök ej!

Om tjänsten

Som utvecklingsingenjör el hos oss, kommer du arbeta med att utveckla och förbättra den elektriska delen av framtidens tunga industritruckar. Du tillhör en global utvecklingsavdelning och kommer vara högst delaktig i både dagens maskiner drivna av förbränningsmotorer till framtidens elektrifierade truckar. I din roll bidrar du med en teknisk förståelse för den övergripande applikationen och kommer dagligen arbeta med problemlösning och tekniskt avancerade utmaningar.



Om dig

För den här tjänsterna söker vi dig som är nyexaminerad civil- eller högskoleingenjör (alternativ erfaren med demonstrerade färdigheter inom styrsystem, el, datakommunikation, elsäkerhet och styrning av elmotorer). Det är meriterade med erfarenhet av moderna verktyg för elkonstruktion, såsom E3, SolidWorks Electric, Autocad samt gärna också erfarenhet av parametrisk 3D CAD. Våra maskiner delar mycket elteknik med fordonsbranschen.

Du gillar problemlösning och trivs i en miljö som präglas av lagarbete. Du är en duktig kommunikatör som har förmåga att formulera dig både muntligt och skriftligt i engelska och svenska. För att lyckas i rollen är du analytisk, strukturerad och målinriktad samtidigt som du är innovativ och kan se lösningar på nya sätt för att skapa kundvärde och möta marknadens efterfrågan. Du behöver ha förmågan att kunna skifta fokus från systemnivå till att även se mer övergripande tekniska utmaningar. Du är mån om att ständigt utvecklas och öppen för att använda ny teknologi och nya metoder i ditt angreppssätt.

Om oss

Detta är en testannonsering - ansök ej!!

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Konecranes med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Niclas Fagerlund på tele 072-185 01 06, alternativt niclas.fagerlund@jeffersonwells.se

Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast! Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt.

Vi ser fram emot Din ansökan!

Ansök nu

Traineeprogram Experis Academy | Augusti 2024 | Växjö

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 6
För dig som nyligen tagit examen inom IT och vill fortsätta din utveckling så har vi på Experis Academy en grym möjlighet. Här kan du inte bara skärpa dina programmeringskompetenser utan även bygga upp ett omfattande yrkesnätverk. Vi drar igång i sommar - anmäl dig redan nu!

Experis Academy ger dig möjlighet att forma din framtid genom vårt unika program som anpassas efter dina ambitioner och kunskapsnivå. Under sommaren 2024 erbjuder vi två spännande inriktningar:

Fullstack Java/JavaScript

Fullstack .NET/JavaScript



Varför Experis Academy?

Möjlighet att påverka starten på din karriär: Vi tror på att du själv ska ha inflytande över din vardag. Välj den inriktning som inspirerar dig mest och där du ser din framtid växa.

Praktisk vidareutbildning: Under tre intensiva månader får du en hands-on utbildning som matchar branschens efterfrågan, med fokus på de senaste teknologierna.

Trygg anställning: Både under och efter programmet erbjuds du en stabil anställning med schyssta villkor, där du får möjlighet att utvecklas vidare tillsammans med både oss och det företag du placeras hos.



Vad erbjuder Experis Academy:

Lön, kompetensutveckling och handledning: Under de tre utbildningsmånaderna får du ersättning och professionell handledning inom IT.

Accelerated Learning: En utbildning med högt tempo och praktiska övningar, enligt Accelerated Learning-metodiken.

Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en 12-månaders specialiseringsperiod hos ett företag i din region, där du kan fördjupa och applicera dina nyvunna färdigheter.

Möjlighet till anställning: Chansen att bli anställd hos det företag där du arbetar efter den specialiseringsperioden.

Erfarna lärare: Våra lärare är erfarna seniora utvecklare med gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

Extern certifiering: Möjlighet att ta extern certifiering inom din valda inriktning.

Nätverkande: Skapa värdefulla kontakter och bygg relationer med likasinnade individer inom branschen.



Teknologier du kommer att lära dig beroende på inriktning:

Fullstack Java/[removed]

Java, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.

Fullstack .NET/[removed]

.NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.



Vem söker vi?

Vi söker dig med:

En 3-5 årig utbildnign från universitet/högskola inom ett IT-relaterat område inom de senaste 2 åren eller en 2-årig utbildning från yrkeshögskola inom programmering.

Motivation att lösa komplexa problem och ett sinne för logik.

Passion för kodning.

Ambitioner att arbeta som fullstackutvecklare eller systemutvecklare.

Förmågan att samarbeta och ständigt söka nya utmaningar.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift.









Kursstart: Augusti 2024
Arbetstid: Heltid vardagar, 08:00-17:00

Plats för utbildning och uppdrag:

Vi genomför programmet i Stockholm, Göteborg, Växjö, Skövde och Karlskrona. Antalet platser per inriktning och ort kan variera.

Låter detta intressant? Sök redan idag! Urval sker löpande med selekteringsstart från februari. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

Ekonomiassistent | Växjö | Jefferson Wells

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 26
Jobba som ekonomiassistent hos vår kund i Växjö och ta del av en spännande roll där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi och administration. Bli en del av vårt team och bidra till vår framgångsrika verksamhet.

Det här uppdraget innebär att du kommer att bli anställd av oss på Jefferson Wells men arbeta på plats hos vår kund i Växjö.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att vara ansvarig för hanteringen av leverantörsfakturor hos vår kund. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att registrera och bokföra fakturor, följa upp betalningar, hantera eventuella avvikelser samt kommunicera med leverantörer vid behov. Du kommer också att stödja ekonomiteamet genom att bistå med allmänna administrativa uppgifter och rapportering. Det är viktigt att du har noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt i denna roll.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och är väl förtrogen med bokföringsrutiner, fakturering och redovisning. Du har en relevant utbildning inom ekonomi och har goda kunskaper i Excel och andra ekonomisystem. Du är noggrann, analytisk och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Är du även kommunikativ och har goda problemlösningsförmågor? Då är du den vi söker!

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Balder Sörensen via e-post: Balder.sorensen@manpower.se eller telefonnummer: 0470-74 55 91.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Övrig information

Uppdragslängd: 6 månader

Placeringsort: Växjö

Tillsättning: omgående

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Hitta rätt ingenjörstjänst efter examen?

Elingenjör
Läs mer Mar 27
Vill du jobba hos tillverkningsindustrier i världsklass? Våra kunder söker nu juniora ingenjörer inom olika delar av verksamheten till framtida projekt. Vi ser till att du hittar rätt utmaning för din framtida karriär hos våra kunder. Är detta din nya utmaning?
Din anställning inleds via oss som konsult och vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor. För rätt person finns det möjlighet att gå över i anställning hos kunden. Vi ser till att du lyckas på ditt uppdrag!

Om tjänsterna

Vi är inte som andra konsultbolag - hos oss gör vår konsulter karriär hos kunden med vår hjälp!

Vi söker dig som tar examen i juni som ingenjör med tekniskt intresse och som har ett eget driv och vill utvecklas genom att matchas till ditt drömjobb. Vår målsättning är att hitta rätt tjänst för dig hos våra samarbetspartners som möter dina kompetenser, förväntningar och personliga karriärsmål. Tjänsterna vi erbjuder kan till exempel vara inom konstruktion, elkraft, planering, elingenjör, beredande arbete till produktion eller inom tvärteknik som stöttar ett team av seniora specialister inom flertal områden i projekten.

Du arbetar med ett klart leveransfokus och tar tidigt hjälp när du inte behärskar uppgiften.

Som person bör du vara tekniskt intresserad, kommunikativ och engagerad i ditt arbete.
Våra kunder finns i både Småland, Blekinge och Kalmar.

Din bakgrund

* Nyligen/kommande slutförd akademisk utbildning inom teknik
* God datorvana
* Meriterande med arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri, så väl administrativt som i produktion

Personliga egenskaper

* Kommunikativ och välfungerande lagspelare i ett team
* Stort tekniskt intresse
* Tålamod och uthållighet
* Prestigelös
* Förmågan att kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter

Hos vissa samarbetspartners krävs godkänd säkerhetsprövning gjord av myndighet. Detta kräver svenskt medborgarskap.

Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja Jefferson Wells?

Här kan du läsa om Ihab och Victors erfarenheter som gjort samma resa:
https://www.jeffersonwells.se/sv/insikter/inlagg/2023/01/11/så-är-det-att-jobba-som-konsult

Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension, fina förmåner och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och trevliga sammankomster.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ingenjörskonsult, Atasun Özturk på 0705-671002 eller Konsultchef Jonathan Sundh på 0455-302782 eller e-post jonathan.sundh@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

Ansök nu

Teknisk Säljare till Gühring Sweden AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Feb 27
Nu har du möjlighet att bli vår nästa Tekniska säljare till region Syd. Har du god erfarenhet av skärande bearbetning och/eller teknisk försäljning då kan du vara den person vi söker. Läs mer och ansök nedan.

Tyska Gühring Group tillhör idag världens ledande leverantörer av skärande verktyg i solid hårdmetall och snabbstål och är representerat globalt genom mer än 60 dotterbolag och återförsäljare.

Vårt produktsortiment består av över 100 000 standardartiklar samt ett oräkneligt antal kundanpassade verktyg. Worldwide har Gühring Group ca 8 500 anställda.

Gühring Sweden AB:s huvudkontor finns i Lidköping där hela den svenska verksamheten är samlad. Vi är idag ca 35 anställda och omsätter ca 140 miljoner SEK per år.

Läs gärna mer på www.guhring.se

Om rollen

I rollen som teknisk säljare hos Gühring kommer du ha en drivande roll med kundansvar inom din säljregion. Du är ansvarig för Gührings totala utbud av varor och tjänster där du inom angiven region verkar som Gührings ansikte mot marknaden.

Du kommer ansvara för att utveckla och stärka affärsrelationerna av såväl befintliga som nya kunder. Du driver affären självständigt och kommer arbeta operativt i hela försäljningsprocessen med allt från identifiering och kartläggning av kunder, segmentering, produkter, teknisk support till affärsavslut och leveransuppföljning. I denna roll kommer du samarbeta med våra erfarna innesäljare och tekniker.

Du utgår ifrån hemmakontor. Du är bosatt inom regionen med god möjlighet att ta dig till kunder i södra Sverige.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av teknisk försäljning alternativt att du har god erfarenhet av skärande bearbetning.

I den här rollen lägger vi stor vikt vid din personlighet och söker dig som är affärsmässig, engagerad och prestigelös. För att lyckas i denna roll krävs det att du är självgående, initiativtagande och har en säljande personlighet. Du har goda kunskaper i engelska, i tal och skrift, tyska är en merit. Du har god datavana och är bekväm med att jobba i Officepaketet. Vårt CRM system kommer att vara ditt främsta hjälpmedel och arbetsredskap.

Vad kan Gühring erbjuda dig?

Här får du möjlighet att vara en del av den framgångssaga som är Gühring KG, en marknadsledande aktör i en hög-teknologisk värld. Gühring Sweden AB är ett bolag som har vuxit stabilt under en längre period och som fortsätter att växa med kvalitetsprodukter och investeringar. Rollen som teknisk säljare hos oss är fri med stor möjlighet till påverkan av sin egen vardag. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med flertalet framgångsrika bolag inom olika branscher. Hos oss präglas miljön av samhörighet, prestigelöshet och en familjär känsla.

Ansökan

I denna tjänst samarbetar Gühring Sweden AB med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Sista ansökningsdag är 20/3. Om du har frågor vänligen maila Rekryteringskonsult Maria Svedberg på maria.svedberg@jeffersonwells.se alt. 079-0763749.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom inom logistik/inköp | Jefferson Wells | Växjö

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 6
Vill du kickstarta din karriär som ekonom? Vi på Jefferson Wells nu ett spännande uppdrag tillgängligt! Uppdraget innebär att arbeta med säkerställande av korrekta leveranser till bränsleplaneringen. Vår kund, ett företag inom energibranschen, letar efter en driven ekonom för ett spännande konsultuppdrag i Växjö. Passa på att utvecklas och växa tillsammans med oss!

Ort: Växjö
Uppdragsstart: Omgående
Uppdragslängd: Fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning

Arbetsbeskrivning:

Som ekonom hos vår kund kommer du att vara en viktig del i att stötta bränsleplaneringen på siten. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar kontroll av beställningar från olika leverantörer, fakturering och att säkerställa att inkommande leveranser matchar beställningen. Du kommer att arbeta nära kollegor internt på företaget och ha regelbunden kontakt med olika leverantörer som deras kontaktperson. Arbetet kräver goda färdigheter i Excel då du kommer att hantera mycket av ditt arbete i programmet.

Arbetsuppgifter inkluderar:

* Kontroll av beställningar och leveranser på månadsbasis
* Fakturering mot leverantörer
* Samarbete med interna och externa parter
* Uppföljning av data och arbete i Excel är en stor del i arbetet

Kravprofil:

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller liknande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom ekonomi, planering eller inköp. Du bör vara en duktig kommunikatör och ha förmåga att samarbeta effektivt med andra. Vidare förväntar vi oss att du har:

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller liknande
* Alternativt relevant arbetslivserfarenhet
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Goda kunskaper i Excel, kunna felsöka, skapa listor/pivot mm
* Möjlighet att påbörja arbete inom en månads tid



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb.

Hur du ansöker:

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu