Växjö: VD till Filtrena

Hitta ansökningsinfo om jobbet VD till Filtrena i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-21 // Varaktighet: Heltid

Lakers Group är en nordeuropeisk koncern som erbjuder eftermarknadstjänster inom vatten- och avloppsindustrin. Koncernen består av individuella företag i Norden, Tyskland och UK. Vårt mål är att samla flera entreprenörsföretag i en nordeuropeisk familj utan att förlora det lokala företagets värde, engagemang, kunskap och identitet. Lakers Groups besitter idag ett starkt team som alltid strävar efter rätt kompetens på alla positioner.
Laker Group ingår sedan november 2021 i Vestum AB som är noterade på Stockholmsbörsen

Vestum är en svensk förvärvsdriven koncern som förvärvar och utvecklar specialistbolag inom segmenten Water, Services och Infrastructure. Vestum söker aktivt efter kvalitetsbolag med bevisade affärsmodeller, starka marknadspositioner och förutsägbara kassaflöden där Vestum har förutsättningar att vara med och bidra till fortsatt positiv utveckling.


Sedan 2019 ingår Växjöföretaget Filtrena i Lakersgruppen, och är ett av de starka förvärven i Lakersfamiljen. Filtrena grundades 2004 och är idag ett väletablerat företag inom filter- och vattenbehandlingsindustrin. Sedan starten har det familjegrundade bolaget erbjudit skräddarsydda tjänster och produkter med fokus på kvalitét och hållbarhet och företaget har vuxit till att idag omsätta ca 36 miljoner.

Vi söker nu en driven och trygg ledare som har kapacitet och vilja att driva bolaget vidare mot tillväxt med bibehållen stabilitet, kundfokus och lönsamhet.

Ditt uppdrag
Som VD på Filtrena kommer du fortsätta att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Din främsta uppgift blir att stötta, utveckla och skapa engagemang hos dina medarbetare. Lika viktigt blir att utveckla affären genom att aktivt arbeta med försäljning och strategisk planering för att skapa en god grund för tillväxt. Försäljningsavdelningen består av fyra innesäljare och utgör största avdelningen i företaget. Dessutom jobbar tre medarbetare med enkel produktion, lager och logistik samt administration och en person med vattenanalyser i laboratoriet Totalt kommer du att ha personalansvar för 8 personer.

I din roll ingår även inköp från externa leverantörer men även från andra bolag inom gruppen. Du förväntas arbeta strategiskt med analysarbete och tillväxtstrategi, och genom att identifiera och utvärdera risker fatta affärsmässiga beslut om bolaget väg framåt. Du säkerställer att verksamhetsmål, budget och resultat för organisationen uppfylls samt ansvarar för rapportering.

Du rapporterar till Lakers ledningsgrupp.

Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som VD hos oss bör du trivas med att arbeta i en entreprenöriell koncern med tydligt affärsfokus där du får stort ansvar och handlingsfrihet att forma verksamheten. Du är målinriktad och använder proaktivt praktiska lösningar och metoder för att nå långsiktiga mål.

Vi tror att du har din bakgrund inom försäljning, kanske arbetar du idag som försäljningschef, affärsområdeschef, vice VD eller något liknande och är redo att ta nästa steg.

Som person är du prestigelös och trygg och du sprider positiv energi till din omgivning. Vi söker dig som står för ett modernt, transparent och coachande ledarskap och du har en god förmåga att engagera och utveckla dina medarbetare. Du har ett starkt driv i kombination med hög affärsmässighet och vilja att utveckla och växa din verksamhet.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderingar i vår rekrytering.

För att vara aktuell för tjänsten har du Några års dokumenterad erfarenhet av ledande befattning inom privat näringsliv
Erfarenhet av B2B försäljning med mycket goda resultat
Relevant utbildning, gärna med ekonomisk inriktning
Erfarenhet av budgetansvar och prognosarbete

Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Detta är en direktanställning hos Lakersgruppen som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39 eller mail emma.hordegard@onepartnergroup.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Växjö som Verkställande direktör.

VD

Läs mer Feb 28
Lesjöfors är en av Europas ledande leverantörer av fjädrar, stansade banddetaljer och gasfjädrar och har en stolt historia som sträcker sig tillbaka till 1600-talet. Lesjöfors har verksamhet på 50 platser i 21 länder i Europa, Asien och Nordamerika. Som en långsiktig och engagerad fjäderinnovatör fortsätter koncernen att växa med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv. Lesjöfors ägs av det börsnoterade Bolaget Beijer Alma. Läs mer på: www.lesjoforsab.com
Cirka 20% av Lesjöfors omsättning kommer från försäljning av fjädrar till eftermarknaden inom Automotive.
Vår filosofi inom Lesjöfors Automotive är att i egen regi producera ett komplett sortiment och att lagerhålla detsamma för global distribution. Artiklar med låg omsättning produceras och lagerläggs en gång per år. En hög tillgänglighet till lägre kostnad - en ekvation som Lesjöfors klarar av!
Våra distributionslager i Sverige, Tyskland, Storbritannien och USA har ca 2 miljoner chassifjädrar på lager. Därmed kan vi säkerställa hög tillgänglighet, korta ledtider och låga distributionskostnader. Tillväxten har fortsatt och idag har Lesjöfors positionerat sig som en av de största och mest mångsidiga fjäderproducenterna i världen.
Vi tillhandahåller leveranser som är snabba, flexibla och tillförlitliga vilket möjliggör ökad lönsamhet för våra kunder.
Till Lesjöfors Automotive AB söker vi nu en affärsinriktad
VD
Lesjöfors Automotive AB är ett kundfokuserat bolag och den övergripande?målsättningen?för bolaget?är?att fortsatt skapa?långsiktig lönsam tillväxt.
Vi söker en driven och erfaren VD för att leda vårt företag in i nästa fas av tillväxt och utveckling. Som VD kommer du att ha övergripande ansvar för att styra företagets strategi, hantera verksamheten och säkerställa att företaget fortsätter att leverera med hög kvalitet ut mot våra kunder. Du kommer också att själv aktivt arbeta med försäljning samt övergripande säkerställa utmärkta relationer med våra viktigaste partners och intressenter. Vi har idag en omsättning på 765 MSEK och vi är 25 medarbetare.
Som VD hos oss skapar du förutsättningar och sätter klart definierade mål, identifierar och organiserar resurser för att nå dessa. Du håller dig fullt uppdaterad om konkurrenter och marknadstrender samt identifierar affärsmöjligheter för organisationen. Du tänker långsiktigt samtidigt som du kan anpassa dig och ta snabba beslut med stor övertygelse.
Genom att tryggt leda bolaget utvecklar ni tillsammans verksamheten framåt mot uppsatta mål och planer. Du har det formella ansvaret som ingår i en VD-roll och rapporterar till VP & General Manager Automotive Aftermarket som är placerad i England.
Huvudfokus i din roll är att med stort fokus arbeta med försäljning. Inom Lesjöfors Automotive driver du bolaget självständigt och Du har fullt resultat- och budgetansvar. Du når målen genom att arbeta aktivt med ditt ledningsteam. Du stödjer, coachar och engagerar medarbetarna i en stimulerande miljö med ett högt engagemang som skapar tillit, bygger självförtroende och mod. Du har det direkta personalansvaret. Placering är Växjö.
Din profil
För att lyckas i rollen som VD behöver du vara en erfaren ledare som kan identifiera lösningar på problem samt utveckla verksamhet, organisation och få med dig medarbetarna på den gemensamma resan. Vi ser gärna att Du har, minst fem års erfarenhet från eftermarknadsbranschen för fordon inom Europa eller från liknande verksamhet, kunder och bransch. Du har verkat i en internationell miljö, har en bred bakgrund och har arbetat både med marknad- och försäljning i en ledande roll. Du har tidigare kunskap om och arbetat med affärsplaner, strategi- och, budgetarbete samt erfarenhet av daglig styrning.
Vi vill att du som person är genuint intresserad av människor och ledarskap samt motiveras av utmaningar. Som ledare är Du lyhörd och kommunikativ och har stor förmåga att driva, utveckla och implementera arbetsmetoder och nå upp till fastställda verksamhetsmål. Vidare har Du lätt för att skapa förtroende och har en förmåga att beskriva företagets långsiktiga visioner på ett engagerat sätt. Som person har Du stor integritet och trygghet i Dig själv och kan skapa öppenhet och dialog i alla led. Du har ett strategiskt tänkande med en helhetssyn på verksamheten. Vi söker dig som har ett stort mått av ansvar, noggrannhet och struktur men också erfarenhet av affärer och möjlighet att tänka utanför givna ramar. Med ett tydligt ledarskap engagerar och motiverar du till förändring. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat.
Vi erbjuder ett utvecklande VD-uppdrag i ett välmående företag med stor utvecklingspotential.
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För ytterligare information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Christina Cajtoft 0703-02 1523 eller Ulrika Danielsson, tfn 0702-33 81 67. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Regiondirektör till Region Kronoberg

Läs mer Dec 14
Om tjänsten


Som regiondirektör är du högsta tjänsteperson i organisationen och ytterst ansvarig för att verksamheten utvecklas i rätt riktning och du leder och utvecklar verksamheten utifrån ett strategiskt perspektiv.


Vårt uppdrag är att främja hälsa, hållbarhet och tillväxt i Kronoberg. Vår vision är ett gott liv i ett livskraftigt Kronoberg. Det ska vara attraktivt att bo, arbeta och leva i vårt län. Vi är en politiskt styrd organisation som arbetar på uppdrag av invånarna. Hälso- och sjukvård dominerar verksamheten, bland övriga ansvarsområden finns; kollektivtrafik och infrastruktur, kompetens- och utbildningsfrågor, miljö- och klimat, samhällsplanering, innovation, näringslivsutveckling, internationella frågor, folkhälsa och kultur. Vår värdegrund är respekt för människan. Region Kronoberg äger och har intressen i ett antal aktiebolag och ekonomiska föreningar inom kultur, företagande, trafik och utbildning.


I rollen förväntas du även ha ett tätt samarbete med andra relevanta samhällsaktörer inom området och ingå i interna samt nationella nätverk och grupperingar. Det är särskilt viktigt att utveckla samarbetet med länets kommuner, andra regioner, myndigheter, universitet och lärosäten.


Du kommer in i ett skede av förändring, utveckling och digitalisering, Region Kronoberg står inför utmaningar de kommande åren. Förändrad demografi, fler äldre och multisjuka, kompetensförsörjning och att säkra att resurserna används på bästa sätt är några av de områden som påverkar hur hälso, sjuk- och tandvården ska organiseras. En annan viktig fråga är samverkan med andra parter för att på ett effektivt sätt kunna möta medborgarnas behov och förväntningar.


I hela region Kronoberg  arbetar det totalt ca 6 400 medarbetare. Du samverkar och leder genom dessa och med hjälp av dina direktrapporterande direktörer i regionledningen.


Som regiondirektör:



• verkställer du regionstyrelsens uppdrag och arbetar för att nå fastställda mål och stödja verksamheterna. 
• ansvarar, utvecklar, leder och samordnar du hela verksamheten i Region Kronoberg.
• företräder regionstyrelsen som finansiär, ägare och uppdragsgivare samt biträder regionstyrelsen i dess uppsiktsplikt över nämnder, bolag och stiftelser.
• har du ansvar för att bereda ärenden som ska behandlas av regionstyrelsen, dess utskott och regionfullmäktige.
• arbetar du målmedvetet för att upprätthålla en ekonomi i balans.
• företräder du ytterst Region Kronoberg som arbetsgivare.
• förutsätter vi att du också skapar goda förutsättningar för underställda chefer att leda sina medarbetare på ett motiverande och effektivt sätt.


Du rapporterar till regionstyrelsens ordförande och leder koncernledningsgruppen.


Rollen som regiondirektör är en tillsvidareanställning i Region Kronoberg med ett chefsförordnande på 4 år.


Placeringsort är Växjö.


 


Kvalifikationer


Av en regiondirektör krävs det helhetsperspektiv och förmåga att omsätta politiska mål till såväl strategiska som övergripande operativa planer. Uppdraget kräver engagemang och drivkraft att leda arbetet imot uppsatta mål, en utvecklad förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer samt en stark kommunikativ förmåga.


Vi söker dig som har:



• flerårig erfarenhet av motsvarande ledningsroll i en större organisation.
• gedigen erfarenhet av att leda en komplex kunskapsorganisation och vara väl insatt i frågor som rör hälso-och sjukvård.
• en för tjänsten relevant högskole- eller universitetsutbildning samt dokumenterad ledarskapsutbildning.


Eftersom vår organisation ständigt förändras krävs erfarenhet av att ha drivit komplexa förbättrings- och utvecklingsuppdrag samt en god förståelse och kunskap kring den moderna teknikens möjligheter. Insikt i vårdens processer är meriterande.


Du behöver vara bekväm med att företräda verksamheten i interna och externa nätverk samt att hantera media. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är en förutsättning.


Som person är du trygg, stabil och har en god självinsikt. Du har lätt för att samarbeta med andra och har en tydlig kommunikation. Du har ett inkluderande, engagerande och tillitsbaserat ledarskap som främjar en utvecklingsdriven verksamhet. Din förmåga att leda med tillit och engagemang bidrar till att inspirera och motivera andra. 


Förståelse för att verka i en politiskt styrd organisation och/ eller erfarenhet av arbete inom eller gentemot sjukvårdssektorn är en fördel för att snabbt komma in i rollen men vi lägger även stor vikt vid dina personliga förmågor.


Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt.


 


Om arbetsgivaren


I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här kan du utvecklas, både som människa och i din yrkesroll. Region Kronoberg ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och områden som handlar om folkhälsa, lärande, kultur, regional utveckling och tillväxt i Kronobergs län.


Regionen är en av länets största arbetsgivare med ca 6 400 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".


Läs mer:   http://www.regionkronoberg.se      


 


Hur du visar ditt intresse


I denna rekrytering samarbetar Region Kronoberg med Telin Rekrytering & Konsult.


Om Du är intresserad av rollen som Regiondirektör i Region Kronoberg, så tveka inte att ladda upp din intresseanmälan via www.telinrekrytering.se. 


Vi tar ej emot handlingar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR.


Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se


Välkommen med din intresseanmälan!

Ansök nu

Divisionschef Konsument

Läs mer Jul 6
Lyssna på Addpeoples rekryteringspodd där Jonas Hernborg, vd för Elitfönster AB berättar mer om Elitfönster och tjänsten som Divisionschef Konsument här: https://open.spotify.com/episode/3I3FdVExel7wKKXtlH1VxP?si=nPxVMQiZQUG9kqNLeGEX-w
Därför är du viktig
Vi på Elitfönster befinner oss på en spännande resa! På marknaden finns nu ett starkt behov av energieffektivisering, renovering och nybyggnation där vi som fönstertillverkare ser väldigt positivt på framtiden. År 2022 nådde vi vår bästa omsättning någonsin - vill du vara en del av vår framgångssaga? Nu söker vi dig som är redo att axla rollen som Divisionschef Konsument, en tjänst som närmast kan värderas som en vd-roll.
Det här är Elitfönster
Elitfönster AB är Sveriges ledande fönstertillverkare, med nästan 100 år av småländsk hantverkstradition och verksamhet över hela landet. Bolaget, som har cirka 1000 anställda, ingår i Inwido-koncernen. Inwido hade 2022 en omsättning på 9,5 miljarder kronor.
Grunden till Elitfönster lades 1924, när Lenhovda Snickerifabrik startades av några lokala bönder. 1953 specialiserade vi oss på det som var svårast: fönstertillverkning. Hantverksskicklighet och affärsmannaskap går hand i hand här i Småland. Idag finns Elitfönster hos cirka 900 återförsäljare.
Vår kultur
På Elitfönster ligger vår styrka i att vi alla är olika men att vi har samma mål och värderingar. För att tydliggöra våra värderingar i vårt dagliga arbete har vi tagit fram gemensamma kärnvärden som ska ge oss hjälp på vägen – enkelhet, hållbarhet och kvalitet på småländska.
Relationen med våra medarbetare bygger på ömsesidig respekt och förtroende. Vi tror starkt på sambandet mellan våra medarbetares engagemang och kompetens och de resultat vi uppnår. Vi jobbar målmedvetet för att vara en attraktiv arbetsplats med goda arbetsvillkor, förmåner, kontinuerlig och relevant kompetensutveckling och med att säkerställa att våra medarbetare behandlas likvärdigt.
Fokus i din roll
I rollen som Divisionschef Konsument fungerar du närmst som en vd för konsumentdivisionen. Tjänsten innebär att du är högst ansvarig för att fabriken samt lagret i Lenhovda tillsammans med försäljnings- och marknadsavdelningen fungerar som en egen resultatenhet inom Elitfönster.
Här arbetar du i en bred och heltäckande roll där du arbetar med att utveckla hela divisionen och affären i stort – alltifrån vad det gäller vårt produktsortiment och tjänsteerbjudande, till arbetet i produktionen, till vårt sälj- och marknadsföringsarbete. Du leder din egen ledningsgrupp för divisionen, och ingår också i den högsta ledningsgruppen för Elitfönster.
I rollen som Divisionschef har du fullt P&L-ansvar, där du ansvarar för lönsamheten i enlighet med den övergripande strategin inom Elitfönster och Elitfönster Konsument. Vår nya strategi för de kommande åren är lagd och ditt arbete blir att implementera strategin, samt optimera lönsamheten framåt tillsammans med ditt team inom sälj, marknadsföring och supply chain/produktion.
Totalt sett uppgår försäljningen till mer än 1 Mdr SEK och du ansvarar för ca 350 medarbetare. Som Divisionschef för Konsument är du också vd för Elitfönster-På-Plats, ett bolag med placering i Jönköping och med franchisetagare i hela landet. Bolagets omsättning ligger på ca 150 MSEK.
Rollen är placerad antingen i Lenhovda eller på säljkontoret i Växjö. Resor förekommer i tjänsten, företrädesvis till kunder inom Elitfönster och Inwido.
Om vi får önska har du:
Relevant akademisk utbildning inom försäljning/ marknad och/eller teknik
Erfarenhet av att leda framgångsrika team i en vd eller försäljningschefsroll
Minst 5 års erfarenhet av att leda en säljorganisation
Erfarenhet av att leda eller arbetat i nära samarbete med supply chain och produktion, det vill säga stark förståelse för producerande verksamheter
Erfarenhet av att bygga samarbeten och förhandla avtal
Erfarenhet från att arbeta med egna produkter/varumärken

Är det rätt plats för dig?
För att lyckas i den här rollen bör du vara en starkt affärsorienterad person. Du är strategiskt lagd, har en god förmåga att se till helheten i affären samtidigt som du drivs av att leverera goda resultat. Som ledare är du trygg, stabil och prestigelös, som är bra på att kommunicera och entusiasmera. Du vågar leda i förändring och förstår vikten av att dra nytta och ta vara på den kunskap som finns inom organisationen.
Här kliver du in i en presterande ledningsgrupp där du kan få bra coachning och stöd i din utveckling. På sikt och i förlängningen finns det även goda möjligheter för dig att växa såväl inom Elitfönster som inom koncernen.
Har vi väckt ett intresse inom dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placeringsort: Lenhovda eller Växjö.
Du rapporterar till vd för Elitfönster AB, Jonas Hernborg
Visa ditt intresse för tjänsten snarast, dock senast den 20 augusti, urval sker löpande.
Ansvariga kontaktpersoner för rekryteringen är Christina Cajtoft, christina@addpeople.nu och Ida Jergell, ida@addpeople.nu. Frågor besvaras när vi är tillbaka v.33.

Ansök nu

Vd till Vidingehem AB

Läs mer Jun 28
Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Som vd för kommunens bostadsbolag är din uppgift att med mod, ett innovativt förhållningssätt, engagemang och tryggt ledarskap driva och utveckla ett hållbart bostadsbolag, som ger mervärde till Växjö kommuns invånare. Med ett starkt intresse för vårt samhälle och ett gott ledarskap förväntas vd att tillsammans med medarbetare och övriga intressenter, skapa förutsättningar för framtidens boende och bostadsbyggande, i stad, tätorter och på landsbygden.

Vidingehem AB är en del av kommunkoncernen och företagets kultur byggs på koncernens värdegrund och koncernens definition av ansvar och förväntningar på chef- och medarbetarskap. Kommunens starka fokus på hållbarhet och miljö återspeglas i det gedigna Hållbarhetsprogrammet och i epitetet Europas Grönaste stad, vilket genomsyrar verksamheternas arbete och leverans. Utifrån detta fortsätter du utveckla en hållbar och effektiv verksamhet, som möter förväntningarna på boende i en kommun i stark tillväxt, främjar integration, social sammanhållning samt skapar trygga och hållbara boendemiljöer.

Att utveckla befintliga bostäder genom underhåll och standardhöjande åtgärder, projektera och bygga nya bostäder, där andra upplåtelseformer än traditionella hyresrätter alltid övervägs är andra viktiga ansvarsområden.

Du ingår i koncernledningen där du aktivt bidrar till kommunkoncernens utveckling och därmed hela kommunens utveckling. Du rapporterar direkt till kommunchefen liksom till ordförande och styrelse, samt har ett nära samarbete med övriga intressenter. Din vilja att bidra till kommunens vision Växjö kommun är en fantastisk plats att bo, leva och verka på för invånare, företag och besökare idag och i framtiden!, din förståelse för dynamiken det innebär för ett bolag att förena affärsmässighet med politisk styrning och ditt starka samhällsintresse, är nyckelfaktorer för att lyckas i uppdraget.

KVALIFIKATIONER
I din bakgrund finns relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en gedigen chefserfarenhet och du har med framgång drivit förändringsarbete och skapat resultat där flera intressenter varit påverkade. Du har erfarenhet av att leda chefer på strategisk nivå, och du har en mycket god förmåga att skapa engagemang, delaktighet och förståelse för alla intressenter.

God språklig förmåga i svenska och engelska, muntligt och skriftligt är ett krav. Uppdraget ställer krav på mycket god samarbetsförmåga, affärsmässighet, god kommunikativ förmåga och ett strukturerat och strategiskt angrepps- och arbetssätt. Som person är du handlingskraftig, analytiskt, samarbetsinriktad och har ett eget driv. Du förstår vikten av att vara lyhörd, bygga och fördjupa goda relationer. Du har ett holistiskt synsätt och känner dig bekväm i dialogen med såväl invånare som medarbetare och politiker samt anpassar ditt budskap efter målgruppen.

Vi arbetar med löpande urval så visa gärna ditt intresse redan idag. Välkommen!

Ansök nu

Verkställande Direktör

Läs mer Maj 25
ADDvise Tillquist tillverkar, marknadsför och säljer vågar till kunder inom sjukvård, forskning, industri samt handel. 




ADDvise Tillquist erbjuder en bred produktportfölj med vågar från det egna märket Stathmos. Men även från världsledande leverantörer så som Sartorius, Minebea Intec och Ohaus. I Växjö produceras allt från kassavågar som monteras i bland annat ICA:s kassadiskar till avancerade vågar som integreras i olika produktionsprocesser. 




Som komplement till produktportföljen erbjuder ADDvise Tillquist också service. Serviceorganisationen har lång och gedigen erfarenhet med ackrediterade tekniker som täcker hela landet. Kunder finns inom den privata såväl som den offentliga sektorn. I princip alla företag är i behov av en våg, skillnaden är bara vilken typ av våg. I ADDvise Tillquist utbud finns vågar för alla behov och tillfällen, allt från kraftiga tankvågar till precisa decimalvågar.


 


Om rollen

Som VD är du ansvarig för den löpande driften och utvecklingen av bolagets verksamhet enligt överenskommen VD-instruktion. Du är också ansvarig för att bolaget fullgör sina åtaganden gentemot alla myndigheter samt att verksamheten bedrivs enligt ADDvise-koncernens policys. Du rapporterar till koncernens Senior Manager Operations. 




ADDvise Tillquist har stabila finanser, som nästa VD får du därmed bra förutsättningar att driva bolaget vidare. Företaget har redan starka varumärken i sin portfölj. Du blir huvudansvarig för att utveckla bolaget genom att säkerställa erbjudandet av de bästa produkterna samt växa på både befintliga och nya områden. Fokus blir att fortsätta utveckla strukturen för att skapa förutsättningar för en stabil och lönsam tillväxt.


 


Om dig

För att lyckas i den här rollen krävs affärsmässighet i kombination med teknisk förståelse samt förmåga att driva kontinuerlig förbättring. Vi söker en erfaren ledare med bakgrund inom marknad/försäljning eller affärsutveckling. Det är en fördel om du har erfarenhet av VD-rollen, men du kan även ha erfarenhet av andra seniora ledarroller med budget- och personalansvar. Som ledare är du modig och van vid att driva förändring och skapa engagemang.


Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från OnePartnerGroup Sydost AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från OnePartnerGroup Sydost AB .

Vi söker projektplanerare till välkänt företag i Växjö

Projekteringsingenjör, maskin
Läs mer Apr 24
Nytt
Vi söker projektplanerare till välkänt företag i Växjö
 
Företaget levererar service-, system och processlösningar med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap inom affärsområden Pulp Paper och Environment Energy där de levererar hållbar processteknik för att tillgodose föränderliga behov hos miljömedvetna industrier och gröna energisektorer.  

Växjö har ett globalt produktansvar för några av företagets huvudprodukter, vilket innebär att all nyutveckling inom området sker i Växjö och att globala projekt leds och konstrueras ifrån Växjö. Ordervärdet per projekt är ca 50-500 miljoner sek och varje orderprojekt innebär en kundspecifik teknisk lösning. 
 
 
Är du nyfiken på att veta mer? Då ska du läsa vidare. 
 
 
 
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi söker en driven och noggrann projektplanerare till vår kund i Växjö. Vi söker dig som vill vara en nyckelfigur i deras spännande projekt, från försäljning till uppföljning. Som projektplanerare kommer du att ha en central roll i att säkerställa projektens framgång genom att skapa och upprätthålla välstrukturerade tidplaner och resursplanering. Du kommer att jobba tvärfunktionellt och ha mycket kontakter inom företaget.  
Dina huvudsakliga ansvarsområden är: Framtagande av tidplaner och att dessa hålls uppdaterade
Uppföljning av projektets leveranser och framdrift
Analys av olika scenarion av projektens tidplaner
Etablera klara strukturer och riktlinjer inom angiven tidsram, vilket leder till minimalt tidsslöseri och maximal effektivitet.
Ge stöd och vägledning åt projektledare och övriga intressenter

 
Tjänstgöringsort: Växjö
 
 
Vem är du?
Vi söker dig som trivs i rollen som problemlösare och tar egna initiativ för att driva framgång. Din förmåga att hjälpa och stödja andra är en nyckel till din framgång. Med en noggrann och strukturerad inställning är du självgående och ser ständiga förbättringar som en naturlig del av din arbetsdag. Din kommunikativa förmåga är avgörande för tjänsten, det är av största vikt att alla inblandade parter i projekten, externt såväl som internt, har tydlig och korrekt info i rätt tid. 
För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha följande kompetenser: 
Relevant ingenjörsexamen eller motsvarande 
Meriterande är erfarenhet inom supply chain eller projektplanering
Erfarenhet av rapportering, inklusive till linjeorganisationer.
Goda datakunskaper krävs och stor fördel med tidigare erfarenhet av MS Project
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

 
 
Nyfiken på att veta mer?
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med en stor möjlighet till anställning hos vår kund därefter. Start enligt överenskommelse men det viktigaste är att hitta rätt person. Du blir anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos kundföretaget.

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess.

Vi tar inte emot ansökningarna via mejl med hänsyn till GDPR. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare Annie Afram på annie.afram@onepartnergroup.se
 
 
När du blir en av oss
Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Projektledare till Micropower Group

Applikationsingenjör
Läs mer Apr 5
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande bransch då elektrifiering av produkter och marknader är högaktuellt. Här står företaget i framkant inom litiumjonteknologi. 
 
Micropower har sitt säte i Växjö där även huvudproduktionen av batteriladdare ligger samt deras batterifabrik som är en av de största i Europa. Koncernen har även egna bolag i Europa, Kina och USA för både försäljning, service och utveckling. Med en omsättning överstigande 1,8 miljarder SEK och ett kraftfullt team på ca 500 anställda så satsar Micropower i sin 5-årsplan att tredubbla omsättningen. Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.
 
Med placering i Växjö söker nu Micropower en Projektledare med ansvar för att driva våra projekt för framtagande av systemlösningar inom batteriladdare och batterisystem till befintliga och nya kundsegment. Om du vill vara en del av Micropowers värld i ständig förändring och följa med på en spännande resa framåt, är detta tjänsten för dig.
 
 
Ansvar Arbetsuppgifter
Vill du arbeta i teknikens framkant? Vill du aktivt delta i energiomställningen? Söker du en roll med stor påverkansmöjlighet? Om du svarar ja på dessa frågor så har vi jobbet för dig.
I rollen som Projektledare kommer du att ansvara för styrning och ledning av tekniska kundprojekt i samtliga projektfaser. Detta inkluderar nära samarbete med så väl den egna organisationen som kund och slutanvändare för att säkerställa framgångsrika leveranser. Du kommer att leda projektteam, kommunicera mål och ansvarsområden och tydligt specificera tekniska lösningar, med hänsyn till krav, tidplan, budget, omfattning och kvalitet.

Kundprojekt består vanligtvis av design, integration, testning och leverans av systemlösningar inom batteriladdare och batterisystem. Utöver detta hanterar du planering kring kompetens- och resursbehov, samt rapporterar projektstatus, ekonomi och riskbedömningar vidare till styrgrupp och projektägare.
Dina huvuduppgifter:
Övergripande ansvar för den tekniska omfattningen av ett eller flera parallella projekt
Ansvara för och driva interna/externa projektmöten
Leda det tekniska arbetet, människor och team
Hantera tekniska krav, design och dokumentation
Hantera verifieringen och kvaliteten på de tekniska leveranserna
Bidra till att genomföra projektverksamheten på ett effektivt och kvalitetssäkrat sätt
Analysera och hantera projekt- och tekniska risker
Applikationsavdelningen består idag av ca 19 personer och du rapporterar till chefen för Applikationsenheten.

 
Erfarenheter Kompetens
Vi letar efter dig med en högskole- eller civilingenjörsexamen och en gedigen erfarenhet inom projektarbete. Du har erfarenhet av att leda människor och team i tekniska kundprojekt sedan tidigare, samt du har en förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skift.

Vidare tror vi att du är skicklig på att bygga kontakter, orädd för att söka svar, även när du ställs inför utmanande frågor och situationer. För att lyckas i den här rollen behöver du trivas med sociala interaktioner, ha förmåga att kommunicera tydligt och effektivt samt ha en god förståelse för projektledningsmetoder och verktyg. Vi tror att du har starka ledaregenskaper och förmåga att motivera och leda team, är drivande, proaktiv och har ett genuint intresse för att uppmuntra till samarbete.
Meriterande färdigheter:
Erfarenhet av arbete med systemlösningar till kund
Erfarenhet av utvecklingsprojekt med flera ingenjörsdiscipliner, tex. el, mekanik, mjukvara
Erfarenhet av att arbeta med projektteam på flera orter och i olika länder
Erfarenhet av att utveckla projektprocesser och rutiner

 
 
Erbjudande
Du får en central roll i att säkerställa våra projekt och leveranser av systemlösningar inom batteriladdare och batteriersystem till kund. Hos Micropower får du utvecklas och utveckla. Du erbjuds en nyckelposition inom en snabbväxande och välmående koncern. Du får stor frihet att själv påverka innehållet i rollen, där dina insatser innebär en stor inverkan på koncernens resultat.
 
Din ansökan
Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Micropower som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.  
 
Kultur och värderingar
Micropower strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en säker och givande arbetsplats för våra medarbetare. Vi uppmuntrar till en företagsomfattande säkerhetskultur vilket innebär att alla ansvarar för att göra varje arbetsdag hälsosam och säker – från högsta ledning och genom hela företaget. Vi anser att en hälsosam miljö är nödvändig för samhällets, våra medarbetares och vår verksamhets välbefinnande och är grunden för en hållbar och stark ekonomi. Ledarskap är en topprioritering för Micropower, eftersom det är den starkaste drivkraften för prestanda, välbefinnande och företagskultur. Att förbättra våra medarbetares prestationer och engagemang är en annan viktig prioritering. I slutändan är det som gör vår kultur stark inte bara att våra anställda vet skillnaden mellan rätt och fel, utan att de genom sina handlingar visar att det är sin egen belöning att göra det rätta.

Varmt välkommen till oss!

Ansök nu

Montörer till Micropower i Växjö

Elmontör
Läs mer Apr 5
Vill du arbeta för ett marknadsledande företag som utvecklar och skapar framtidens batterier och batteriladdning?  Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu efter fler medarbetare till produktionen med placering i Växjö.
 
Din roll hos oss
Vi söker noggranna och engagerade medarbetare som vill vara en del av vårt produktionsteam. Du kommer arbeta i produktionen och arbetsuppgifterna kan variera beroende på vilken avdelning just du arbetar på. Viss del av arbetet utförs på lina, där varje station har specifika moment som ska utföras. Som produktionsmedarbetare kommer du att arbeta tillsammans med ett team med olika erfarenhetsnivå.
 
Exempel på arbetsuppgifter
Elektronisk montering/delmontering enligt givna ritningar och instruktioner
Lödning för vissa moment inom montering
Arbete i packningsstation där du färdigställer de sista detaljerna och packar produkterna för utleverans
Arbete inom avdelningen för kablage
 


Din profil
Vi söker dig som har intresse/erfarenhet inom elektronik eller viljan att lära dig mer inom området. Grundläggande förståelse inom elkunskap samt erfarenhet av montering är meriterande. Har du erfarenhet av lödning är även det meriterande. Vi ser att du är en noggrann person med öga för detaljer för att säkerställa kvaliteten på produkterna. I övrigt söker vi dig som:
 
Har goda datorkunskaper
Gillar att samarbeta och arbeta i team
Kan läsa och förstå ritningar


För att vara aktuell för tjänsten krävs att du är över 18 år och ostraffad i belastningsregistret.
 
Om Micropower
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande bransch då elektrifiering av produkter och marknader är högaktuellt. Här står företaget i framkant inom litiumjonteknologi. Micropower har sitt HQ i Växjö där även huvudproduktionen av batteriladdare ligger samt deras batterifabrik som är en av de största i Europa. Koncernen har även egna bolag i Europa, Kina och USA för både försäljning och utveckling. Med en omsättning överstigande 1 miljard SEK och ett kraftfullt team på ca 450 anställda så satsar Micropower i sin 5-årsplan att tredubbla omsättningen.

Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.
 
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Micropower. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
 
Övrig information
Ort: Växjö
Arbetstider: Skiftarbete dag/kväll
Omfattning: Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet
Tillträde: Enligt överenskommelse
 
Nyfiken på att veta mer?
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Stina Olsson på stina.olsson@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Ansök nu

Apputvecklare/Fullstack-utvecklare

Applikationsutvecklare
Läs mer Apr 15
Micropower är ett växande företag i en industri som genomgår en stor omvandling från fossila bränslen till gröna, elektriska alternativ. Micropower ligger i framkant av denna förändring.
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför kompletta batterisystem, laddarlösningar och kraftomvandlare, för industriella applikationer. Koncernen verkar i en spännande miljö då stora delar av industrin är mitt uppe i en elektrifieringsresa där Micropowers system och produkter är centrala.
 
Micropower har sitt huvudkontor i Växjö där även FoU-centret för laddarteknik finns, samt produktionsanläggningar för litiumjonbatterier och batteriladdare. Koncernen har även kontor i Göteborg och Stockholm, samt egna bolag i Finland, Tyskland och USA. Koncernen har idag ca 500 anställda. Med en omsättning på 1,8 miljarder SEK (2023), så satsar bolaget på fortsatt stark, global tillväxt, inom flera spännande industriapplikationer. Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.

 
Är du intresserad av att arbeta med den senaste tekniken? Vill du bidra till övergången till förnybar energi? Söker du en roll med stor påverkansmöjlighet? Om du svarar ja på dessa frågor har vi det perfekta jobbet för dig!
 
 
Din roll I teamet:
För att stärka vårt utvecklingsteam för mjukvara i Växjö söker vi nu en passionerad och driven apputvecklare/fullstack-utvecklare. I den här rollen kommer du att:

• Ha en ledande roll i att utforma och forma appens arkitektur.
• Fatta kritiska beslut om teknikstack och implementation.
• Fungera som länken mellan vår app och våra batteriladdare och batterier, för att säkerställa sömlös kommunikation.
• Hålla dig uppdaterad om apparnas krav, både för Apple och Google-plattformarna.
• Samarbeta med ett mångsidigt team av experter och berika vår gemensamma kunskap inom batteriteknik.
• Använda din kreativitet och problemlösningsförmåga för att tackla unika utmaningar.
 
Utmaningen:
Vår största utmaning ligger i att säkerställa att våra appar kommunicerar väl med våra batteriladdare och batterier, med olika protokoll, inklusive Bluetooth och mer. Du kommer att spela en avgörande roll i att designa vår apparkitektur och välja rätt verktyg för att övervinna dessa utmaningar.
 
Vem är du?
För denna position ser vi gärna att du har ett par års erfarenhet som applikationsutvecklare eller liknande. Vi ser det som meriterande om du besitter en omfattande förståelse och praktisk erfarenhet av hela livscykeln för apputveckling. Från konceptualisering och kravspecifikation till design, implementation, testning och distribution. Du är öppensinnad och nyfiken med god samarbetsförmåga. En stark engelskkunskap krävs för effektivt samarbete med vårt globala team och kunder. 
Vad kan vi erbjuda?
• Tillfälle att arbeta med projekt där apputveckling möter batteriteknologi.
• Påverka viktiga arkitektoniska beslut och forma framtidens apputbud.
• Samarbeta med ett dedikerat team som främjar kreativitet och problemlösning.
 
Ansökan:
Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Micropower som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Fransson på telefonnummer 070-149 70 60.

Ansök nu

Kundansvarig Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 18
ICAs redovisninsgbyrå söker nu en Redovisningsekonom med kundansvar till kontoret i Växjö.
 
Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka och den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant och ICA Affärsservice satsar på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden. Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att göra våra kunders vardag enklare. Vill du, så finns det fantastiska möjligheter att utvecklas tillsammans med oss!
 
Hur kommer din vardag att se ut?
Du kommer att arbeta i kundteam, där du som redovisningsekonom med kundansvar har det yttersta ansvaret mot de ICA butiker som ingår i din kundstock. Du besöker ett flertal av dina kunder runtom i Sverige årligen. Ett team av kollegor hjälper dig med reskontratjänster och grundbokföring. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden består av:
 
Sammanställning och kvalitetssäkring av månadsrapporter till din kundstock och de
ICA-handlare som du är ansvarig för.
Upprättande av årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer.
Övriga konsulttjänster som privata deklarationer, budget och ekonomiska analyser.
Ekonomisk rådgivning.

 
Din bakgrund och personliga egenskaper
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper från arbetslivet. Du har erfarenhet inom redovisning, med fördel från en konsultbyrå eller ett detaljhandelsföretag. Som person är du noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du trivs med kundkontakt, har förmågan att skapa förtroende och upprätthålla goda relationer. Rollen passar dig som är driven, positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära nya saker. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss.  Självklart har du god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. 
Ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsten. Detta är en direktanställning hos ICA Affärsservice som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.

Ansök nu

Fastighetstekniker till Sveafastigheter

Fastighetsförvaltare
Läs mer Mar 6
Sveafastigheter äger, förvaltar och utvecklar hyresrätter över hela Sverige. Vi arbetar för att erbjuda en bredd av hyresrätter som står sig över tid där människor trivs och känner sig trygga. Som fastighetstekniker bidrar du till denna trygghet - är du den vi söker? 
 
Om Sveafastigheter 
Söker du en stabil organisation och grupp? Då är du varmt välkommen till Sveafastigheter. Vi är ett bolag som arbetar hårt - och har kul på vägen. Med vår strävan efter att vara en partner som jobbar långsiktigt och hållbart, så ser vi till att våra hyresgäster trivs och känner sig trygga. 
 
Om tjänsten 
Som fastighetstekniker har du ett löpande ansvar över drift, driftoptimering och felavhjälpande underhåll för cirka 380 lägenheter i Växjö. Som person är det av högsta vikt att du är service minded. Du ser ett gott bemötande som en självklarhet. Proaktivitet och ett lösningsfokuserat arbetssätt är andra viktiga egenskaper vi tror att du besitter. Erfarenhet av fastighetsbranschen sedan tidigare krävs för att du ska passa i denna roll. Har du en teknisk utbildning med dig kommer denna kunskap att vara till nytta och fördelaktigt är även kunskap gällande VVS/styr och regler och/eller el. 
 
Exempel på arbetsuppgifter
Ta emot, hantera och åtgärda felanmälningar 
Rutinmässiga ronderingar och kontroller 
Beställningar och uppföljningar av reparationer och underhållsåtgärder 
Tillsyn av VVS-relaterade system
Lägenhetsbesiktningar 
Skötsel av inre och yttre miljö
Energioptimering av fastigheter

 
Krav för tjänsten
B-körkort 
IT-kunskaper - hantering av dator, tillhörande program/system och mobil. 
Svenska flytande i tal- och skrift 
Engelska baskunskaper i tal- och skrift 

 
Ansökningsprocessen
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsten. Detta är en direktanställning hos Sveafastigheter som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.

Ansök nu