Växjö: Produktions- och orderplanerare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktions- och orderplanerare i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-30 // Varaktighet: Heltid

Är du intresserad av logistik och vill vara med och utveckla order- och planeringsprocessen på Volvo Construction Equipment med kunden i fokus?


I Braås, strax utanför Växjö konstruerar och producerar vi anläggningsmaskiner med fokus på en hållbar värld idag och för kommande generationer.


Det här är vi, Dina nya kollegor


Hos oss får du möjligheten att ingå i ett team på sju personer där vi tillsammans har ansvar för kontakten mot våra kunder avseende prognos, order och leveransfrågor. Vi har daglig kontakt med kunder och distributörer runt om i världen likväl som ett nära samarbete med produktion och interna funktioner för att optimera processen.


Du får möjlighet att ingå i en grupp som kan erbjuda en självständig tjänst men där stark stöttning finns inom gruppen. Stor vikt läggs vid initiativförmåga, framåtdrift och samarbete.


Vad innebär tjänsten?
Att medverka i Order to delivery-processen, att vara involverad i frågor från regioner, dealers och distributörer. Att vara delaktig i processen från orderläggning till färdig produkt.
Att stötta volymplaneringsprocessen, delta vid prioritering av order och validering av prognos samt skeppningsdata i ordersystemet.
Att vara involverad i produktionsplanering, att aktivt delta i planering mot tillverkningsprocessen för att optimera utfall.

Vem är Du?


Vi söker dig som drivs av att arbeta med utveckling av processer samt den egna personliga utvecklingen. Som person är du noggrann, analytiskt och strukturerad i ditt arbete och du har ett flexibelt tankesätt. Vi ser att du har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt sätter alltid kunden i fokus. Då mycket av den dagliga kontakten är på engelska mot våra dealers och marknadsbolag krävs att du är van och har lätt för att uttrycka dig på engelska både i tal såväl som skrift. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik alternativt annan utbildning med inriktning mot logistik eller motsvarande yrkeserfarenhet. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Vi ser också att du har goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system, med fördel SAP samt goda kunskaper inom Excel.


Vi håller intervjuer löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 27 april 2022.
Välkommen med din ansökan!


Är Du nyfiken eller har några frågor? Tveka inte att kontakta oss!
Marie Johansson, Head of order handling and capacity planning, tel +46 70 0897804.


Vill Du prata med facket?
Per Trozell, Unionen, tel +46 470 38 76 81 och Dennis Andersson, Akademikerna, tel +46 470 54 80 63.


Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Orderplanerare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Orderplanerare.

Orderplanerare till Volvo CE

Läs mer Jun 9
Är du intresserad av logistik och vill vara med och utveckla order- och planeringsprocessen på Volvo Construction Equipment med kunden i fokus? I Braås, strax utanför Växjö konstruerar och producerar vi anläggningsmaskiner med fokus på en hållbar värld idag och för kommande generationer. Vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor och som Sveriges största konsultbolag hjälper vi dig gärna till nya utmaningar efter avslutat uppdrag.

Det här är vi, Dina nya kollegor
Hos oss får du möjligheten att ingå i ett team på åtta personer där vi tillsammans har ansvar för kontakten mot våra kunder avseende prognos, order och leveransfrågor. Vi har daglig kontakt med kunder och distributörer runt om i världen likväl som ett nära samarbete med produktion och interna funktioner för att optimera processen.

Du får möjlighet att ingå i en grupp som kan erbjuda en självständig tjänst men där stark stöttning finns inom gruppen. Stor vikt läggs vid initiativförmåga, framåtdrift och samarbete.

Vad innebär tjänsten?
* Att medverka i Order to delivery-processen, att vara involverad i frågor från regioner, dealers och distributörer. Att vara delaktig i processen från orderläggning till färdig produkt.
* Att stötta volymplaneringsprocessen, delta vid prioritering av order och validering av prognos samt skeppningsdata i ordersystemet.
* Att vara involverad i produktionsplanering, att aktivt delta i planering mot tillverkningsprocessen för att optimera utfall.
* Att ansvara för inventeringsavstämning gällande artiklar för vår interna tillverkningsprocess.

Tjänsten innebär 50 % orderplanering och 50 % inventeringsavstämning.

Vem är Du?
Vi söker dig som drivs av att arbeta med utveckling av processer samt den egna personliga utvecklingen. Som person är du noggrann, analytiskt och strukturerad i ditt arbete och du har ett flexibelt tankesätt. Vi ser att du har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt sätter alltid kunden i fokus. Du har lätt för att uttrycka dig på engelska både i tal såväl som skrift, då mycket av den dagliga kontakten är på engelska mot våra dealers och marknadsbolag.

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik alternativt annan utbildning med inriktning mot logistik eller motsvarande yrkeserfarenhet. Vi ser också att du har goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system, med fördel SAP samt goda kunskaper inom Excel. Erfarenhet av industri/produktion/lager och liknande arbete är meriterande.

Tjänsten är tidsbegränsad fram till 2024-09-30 och arbetstiden är förlagd till dagtid.

Du har säkert flera erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja oss?

Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi som karriärspartner erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

Rent formellt bygger en anställning hos oss, ManpowerGroup, på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du självklart även friskvårdsbidrag, läkarbesök på betald arbetstid och andra förmåner.

Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för att du lyckas på ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Vi anordnar även gemensamma träffar för våra konsulter för att bygga sitt yrkesnätverk.

Ansök nu

Orderplanerare till Volvo CE

Läs mer Jun 1
Är du intresserad av logistik och vill vara med och utveckla order- och planeringsprocessen på Volvo Construction Equipment med kunden i fokus? I Braås, strax utanför Växjö konstruerar och producerar vi anläggningsmaskiner med fokus på en hållbar värld idag och för kommande generationer. Vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor och som Sveriges största konsultbolag hjälper vi dig gärna till nya utmaningar efter avslutat uppdrag.

Det här är vi, Dina nya kollegor
Hos oss får du möjligheten att ingå i ett team på åtta personer där vi tillsammans har ansvar för kontakten mot våra kunder avseende prognos, order och leveransfrågor. Vi har daglig kontakt med kunder och distributörer runt om i världen likväl som ett nära samarbete med produktion och interna funktioner för att optimera processen.

Du får möjlighet att ingå i en grupp som kan erbjuda en självständig tjänst men där stark stöttning finns inom gruppen. Stor vikt läggs vid initiativförmåga, framåtdrift och samarbete.

Vad innebär tjänsten?
* Att medverka i Order to delivery-processen, att vara involverad i frågor från regioner, dealers och distributörer. Att vara delaktig i processen från orderläggning till färdig produkt.
* Att stötta volymplaneringsprocessen, delta vid prioritering av order och validering av prognos samt skeppningsdata i ordersystemet.
* Att vara involverad i produktionsplanering, att aktivt delta i planering mot tillverkningsprocessen för att optimera utfall.
* Att ansvara för inventeringsavstämning gällande artiklar för vår interna tillverkningsprocess.

Tjänsten innebär 50 % orderplanering och 50 % inventeringsavstämning.

Vem är Du?
Vi söker dig som drivs av att arbeta med utveckling av processer samt den egna personliga utvecklingen. Som person är du noggrann, analytiskt och strukturerad i ditt arbete och du har ett flexibelt tankesätt. Vi ser att du har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt sätter alltid kunden i fokus. Du har lätt för att uttrycka dig på engelska både i tal såväl som skrift, då mycket av den dagliga kontakten är på engelska mot våra dealers och marknadsbolag.

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik alternativt annan utbildning med inriktning mot logistik eller motsvarande yrkeserfarenhet. Vi ser också att du har goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system, med fördel SAP samt goda kunskaper inom Excel. Erfarenhet av industri/produktion/lager och liknande arbete är meriterande.

Tjänsten är tidsbegränsad fram till 2024-09-30 och arbetstiden är förlagd till dagtid.

Du har säkert flera erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja oss?

Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi som karriärspartner erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

Rent formellt bygger en anställning hos oss, ManpowerGroup, på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du självklart även friskvårdsbidrag, läkarbesök på betald arbetstid och andra förmåner.

Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för att du lyckas på ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Vi anordnar även gemensamma träffar för våra konsulter för att bygga sitt yrkesnätverk.

Ansök nu

Materialplanerare till Volvo CE

Läs mer Mar 20
Söker du efter ett jobb där du blir en viktig länk i materialförsörjningskedjan och samtidigt ges utrymme att utveckla det ansvaret? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för daglig bevakning av sitt sortiment och lagerstyrning? Då bör du läsa vidare!

Just nu har vi ett ledigt jobb som material- och logistikplanerare till ett uppdrag som beräknas övergå i anställning Volvo CE i Växjö.

Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att daglig problemlösning och av att utveckla relationer med leverantörer och interna kontaktytor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Detta är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och Volvo CE. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos Volvo CE med ett incitament om tillsvidareanställning hos Volvo CE framåt.

Dina arbetsuppgifter

Volvo CE levererar världsledande högteknologiska produkter till hela världen. Material- och Logistikplaneraren har ett övergripande ansvar för materialtillgängligheten till interna kunder, löpande utveckling av leverantörsbasen och hemtagningsmetoder samt utveckling av de interna processerna. Man har också ett ansvar att optimera lagernivåerna för att hålla nere kapitalbindning och lagerbehov. Det är en självständig roll som ställer stora krav på initiativförmåga, uthållighet, framåtdrift och inte minst samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifter:

- Daglig bevakning av sitt sortiment

- Daglig problemlösning

- Parametersättning/lagerstyrning

- Utveckling av leverantörer

- Ständiga förbättringar i alla delar av processen

I övrigt kommer du aktivt verka för ständig förbättring och utveckling av den egna, gruppens och logistiks arbetsprocesser.

Om dig

Till uppdraget hos Volvo CE söker vi dig som har gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning inom logistik/inköp/supply chain eller ekonomi. Vidare tror vi att du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom tillverkande industri.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom inköp eller supply chain.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du kan ta egna initiativ och att du håller är bra på att strukturera ditt arbete. Det är också viktigt att du har god datorvana och lätt för att ta kontakt med nya personer.



Om Volvo Construction Equipment

Just nu befinner sig Volvo Construction Equipment i ett spännande och expansivt skede och söker ytterligare en medarbetare till Inbound Logistics för att förstärka sitt team. Tjänsten är ett konsultuppdrag via ManpowerGroup där det för rätt person kan finnas möjlighet att erbjudas anställning hos Volvo Construction Equipment.

Besök gärna deras hemsida, https://www.volvoce.com/ , för att få reda på mer om dem och deras arbete.



Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Jonathan Sundh, Konsultchef, jonathan.sundh@manpower.se, 0455-302782.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Övrigt



Placeringsort: Braås

Du har säkert flera erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja oss? Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi som karriärspartner erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.



Rent formellt bygger en anställning hos oss, ManpowerGroup, på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du självklart även friskvårdsbidrag, läkarbesök på betald arbetstid och andra förmåner.

Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för att du lyckas på ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Vi anordnar även gemensamma träffar för våra konsulter för att bygga sitt yrkesnätverk.

Ansök nu

Materialplanerare till Volvo CE

Läs mer Mar 17
Söker du efter ett jobb där du blir en viktig länk i materialförsörjningskedjan och samtidigt ges utrymme att utveckla det ansvaret? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för daglig bevakning av sitt sortiment och lagerstyrning? Då bör du läsa vidare!

Just nu har vi ett ledigt jobb som material- och logistikplanerare till ett uppdrag som beräknas övergå i anställning Volvo CE i Växjö.

Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att daglig problemlösning och av att utveckla relationer med leverantörer och interna kontaktytor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Detta är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och Volvo CE. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos Volvo CE med ett incitament om tillsvidareanställning hos Volvo CE framåt.

Dina arbetsuppgifter

Volvo CE levererar världsledande högteknologiska produkter till hela världen. Material- och Logistikplaneraren har ett övergripande ansvar för materialtillgängligheten till interna kunder, löpande utveckling av leverantörsbasen och hemtagningsmetoder samt utveckling av de interna processerna. Man har också ett ansvar att optimera lagernivåerna för att hålla nere kapitalbindning och lagerbehov. Det är en självständig roll som ställer stora krav på initiativförmåga, uthållighet, framåtdrift och inte minst samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifter:

- Daglig bevakning av sitt sortiment

- Daglig problemlösning

- Parametersättning/lagerstyrning

- Utveckling av leverantörer

- Ständiga förbättringar i alla delar av processen

I övrigt kommer du aktivt verka för ständig förbättring och utveckling av den egna, gruppens och logistiks arbetsprocesser.

Om dig

Till uppdraget hos Volvo CE söker vi dig som har gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning inom logistik/inköp/supply chain eller ekonomi. Vidare tror vi att du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom tillverkande industri.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom inköp eller supply chain.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du kan ta egna initiativ och att du håller är bra på att strukturera ditt arbete. Det är också viktigt att du har god datorvana och lätt för att ta kontakt med nya personer.



Om Volvo Construction Equipment

Just nu befinner sig Volvo Construction Equipment i ett spännande och expansivt skede och söker ytterligare en medarbetare till Inbound Logistics för att förstärka sitt team. Tjänsten är ett konsultuppdrag via ManpowerGroup där det för rätt person kan finnas möjlighet att erbjudas anställning hos Volvo Construction Equipment.

Besök gärna deras hemsida, https://www.volvoce.com/ , för att få reda på mer om dem och deras arbete.



Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Jonathan Sundh, Konsultchef, jonathan.sundh@manpower.se, 0455-302782.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Övrigt



Placeringsort: Braås

Du har säkert flera erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja oss? Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi som karriärspartner erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.



Rent formellt bygger en anställning hos oss, ManpowerGroup, på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du självklart även friskvårdsbidrag, läkarbesök på betald arbetstid och andra förmåner.

Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för att du lyckas på ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Vi anordnar även gemensamma träffar för våra konsulter för att bygga sitt yrkesnätverk.

Ansök nu

Materialplanerare till Volvo CE

Läs mer Mar 13
Söker du efter ett jobb där du blir en viktig länk i materialförsörjningskedjan och samtidigt ges utrymme att utveckla det ansvaret? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för daglig bevakning av sitt sortiment och lagerstyrning? Då bör du läsa vidare!

Just nu har vi ett ledigt jobb som material- och logistikplanerare till ett uppdrag som beräknas övergå i anställning Volvo CE i Växjö.

Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att daglig problemlösning och av att utveckla relationer med leverantörer och interna kontaktytor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Detta är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och Volvo CE. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos Volvo CE med ett incitament om tillsvidareanställning hos Volvo CE framåt.

Dina arbetsuppgifter

Volvo CE levererar världsledande högteknologiska produkter till hela världen. Material- och Logistikplaneraren har ett övergripande ansvar för materialtillgängligheten till interna kunder, löpande utveckling av leverantörsbasen och hemtagningsmetoder samt utveckling av de interna processerna. Man har också ett ansvar att optimera lagernivåerna för att hålla nere kapitalbindning och lagerbehov. Det är en självständig roll som ställer stora krav på initiativförmåga, uthållighet, framåtdrift och inte minst samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifter:

- Daglig bevakning av sitt sortiment

- Daglig problemlösning

- Parametersättning/lagerstyrning

- Utveckling av leverantörer

- Ständiga förbättringar i alla delar av processen

I övrigt kommer du aktivt verka för ständig förbättring och utveckling av den egna, gruppens och logistiks arbetsprocesser.

Om dig

Till uppdraget hos Volvo CE söker vi dig som har gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning inom logistik/inköp/supply chain eller ekonomi. Vidare tror vi att du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom tillverkande industri.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom inköp eller supply chain.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du kan ta egna initiativ och att du håller är bra på att strukturera ditt arbete. Det är också viktigt att du har god datorvana och lätt för att ta kontakt med nya personer.



Om Volvo Construction Equipment

Just nu befinner sig Volvo Construction Equipment i ett spännande och expansivt skede och söker ytterligare en medarbetare till Inbound Logistics för att förstärka sitt team. Tjänsten är ett konsultuppdrag via ManpowerGroup där det för rätt person kan finnas möjlighet att erbjudas anställning hos Volvo Construction Equipment.

Besök gärna deras hemsida, https://www.volvoce.com/ , för att få reda på mer om dem och deras arbete.



Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Jonathan Sundh, Konsultchef, jonathan.sundh@manpower.se, 0455-302782.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Övrigt



Placeringsort: Braås

Du har säkert flera erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja oss? Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi som karriärspartner erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.



Rent formellt bygger en anställning hos oss, ManpowerGroup, på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du självklart även friskvårdsbidrag, läkarbesök på betald arbetstid och andra förmåner.

Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för att du lyckas på ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Vi anordnar även gemensamma träffar för våra konsulter för att bygga sitt yrkesnätverk.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Volvo Business Services AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Volvo Business Services AB .

Sommarjobb för studenter på Volvo Construction Equipment i Braås

Truckförare
Läs mer Feb 2
Volvokoncernen bidrar till ett ökat välstånd genom att erbjuda transport- och infrastrukturlösningar som lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och motorer för marina- och industriella applikationer samt finansiering och tjänster som ökar kundernas drifttid och produktivitet. Vårt huvudkontor finns i Göteborg, Sverige, och vår aktie är noterad på Nasdaq i Stockholm, Sverige.

Transporter är hjärtat i det moderna samhället. Föreställ dig att använda din expertis för att forma hållbara transportlösningar för framtiden. Om du vill göra skillnad på en global skala, arbeta med nästa generations teknologier och de skarpaste teamen, då kan vi vara en perfekt match. 




Hur ser dina planer inför sommaren ut? Volvokoncernen annonserar nu sommarjobb för 2024!  


När vi tänker på Volvokoncernens varumärke och det vi står för kan vi inte låta bli att känna en känsla av trygghet. Ta till exempel vårt mål att producera 100 % fossilfria fordon. Vi är över 100,000 medarbetare världen över som delar känslan av stolthet och hopp över Volvokoncernens bidrag i samhället. Vill du också bidra till ett tryggare samhälle genom att vara med och utveckla hållbara transportlösningar? Vill du få erfarenhet av att jobba i produktion och hjälpa oss bygga våra produkter eller supportera vår verksamhet med allt ifrån administrativa uppgifter till produktutveckling? Vill du vara del av en flexibel arbetsplats som värnar om jämställdhet och inkludering? Oavsett intresse så har vi jobbet för dig sommaren 2024! 

På Volvo Construction Equipment i Braås söker vi framför allt montörer, svetsare och truckförare, men även ett begränsat antal tjänster inom produktutveckling och materialstyrning finns tillgängliga. En utbildning inom teknik eller industri ses som meriterande vid vårt urval. Ferieperioden börjar i mitten av juni och slutar i slutet av augusti, men tiden kan variera beroende på tjänst. De flesta avdelningar stänger under vecka 29-32 vilket innebär ledighet för feriearbetare.

För att söka sommarjobb inom Volvokoncernen har vi följande urvalskriterier: 

* Du måste vara minst 18 år vid sommarjobbets början. 
* För tjänsterna inom produktion behöver du kunna behärska svenska i tal och skrift.
* Vara student under hela 2024. Det är också viktigt att du anger vad du studerar för tillfället alternativt sökt inför hösten. 


Men det är din unika personlighet och det du kan bidra med som är viktigast för oss!  

Hur du söker: 


* Vi vill att du med din ansökan bifogar personligt brev samt CV. Du väljer själv om du vill skriva på svenska eller engelska. Skriv i din ansökan lite om din utbildning och om du har något specifikt område som intresserar dig mest.
* För att öka dina chanser till att få ett sommarjobb är det viktigt att du lyfter fram dina kunskaper och att du svarar tydligt på de frågor som anges i ansökan.
* Glöm inte att hålla utkik i din mejl och även skräpposten då vår kommunikation sker främst via mejl. 
* Vi behöver din ansökan senast 4 mars. Men vi tillsätter sommarjobben löpande, så tveka inte att ansöka redan idag!



Har du frågor om sommarjobb eller rekryteringsprocessen, kontakta oss gärna: 

Email: sommarjobb@volvo.com

Vi ser fram emot din ansökan!



Vi värdesätter din datasekretess och accepterar därför inte ansökningar via e-post.



Volvo Construction Equipment är en del av Volvo Group och är ett globalt företag som drivs av vårt syfte att bygga den värld vi vill leva i. Tillsammans utvecklar och levererar vi lösningar för en renare, smartare och mer uppkopplad värld. Genom att frigöra allas fulla potential bygger vi en mer hållbar framtid för alla våra intressenter. Kom och gå med i vårt team och hjälp oss att bygga en bättre morgondag.

Ansök nu

Head of Operations Braås

Produktionschef, anläggning
Läs mer Feb 2
.

Head of Operations Braas

Our proposition to you
Regardless of what stage you are in life, at Volvo Construction Equipment, you will have the unique opportunity to passionately contribute to society’s prosperity and sustainable development, reducing the climate footprint and use of resources – always with people’s health, safety and wellbeing at the center of our actions.
You will work with colleagues driven by the idea that through imagination, hard work and technological innovation we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter, and more connected.
The General Manager for our production site in Braås will be in the forefront of this cultural transformation. We believe you are a sustainable leader, not just for our company, but for our industry and society as a whole.
Our proposition to you is a unique opportunity in a world leading operation environment with a diverse and dynamic culture whilst acknowledging your life cycle needs.
About us?
In Operations, we manufacture and deliver the Volvo Construction Equipment ecosystem around the world, operating from our 14 sites in 4 different continents. We work together across functions to always put the customer in the center of their decisions and achieve best in class performance whilst developing with the world around us.
In this role, you will experience leaders and co-workers with a growth mindset and always in the outlook to find better ways of working and connecting to people. Together with the Operations Leadership Team and the many more teams you will be part of, you experience a culture driven by the will to continuously improve our contribution to the value chain and deliver the brand’s promise of Safety, Quality and environmentally friendly solutions through Innovation.
We are engaged and skilled, and we expect the same from you.

About the role?
The role of a Head of Operations Braås is responsible for all aspects of the manufacturing facility and has full responsibility for the plant’s profitability and development. In this role, the Head of Operations also acts as the site leader, coordinating all the functions on site to drive local initiatives and address common challenges, improve collaboration, and identify synergies between the different functions.
The Head of Operations taking on a hands-on approach to management plans, guides and directs the plant operations to achieve plant objectives in safety, quality, production output, delivery, and customer satisfaction.
Together with his teams, ensure the best preconditions for people to be involved and hence grow and develop with us. In this role, his is required to balance the needs and expectations of all stakeholders, the employees, customers, owners and society.

About you?
A people leader, you align your personal values to those of Volvo Construction Equipment. You will help us to guide behaviors, actions, and leadership in all interactions and with all stakeholders whilst maintaining a solid knowledge on key financial drivers and parameters, such as cost, profit, cash flow, pay-back.
In your leadership, you are recognized by empowerment of others and having the courage to act. A leader capable to build and sustain trustful relationships, we expect you to be engaged and committed to meet results and admit mistakes, fix and learn from them.
You bring a winning mindset for yourself and your team. Change and transformation are source of inspiration and energy to you. Most importantly, you are able to use them to gain and sustain momentum to develop and execute an integrate site’s strategy that delivers cost effective, high-quality products with industry-leading flexibility, quality, and customer satisfaction.
You are passionate about continuous improvement and developing people and organization.
In addition to fluency in English, the candidate will speak, or show the willingness to learn, Swedish.

Ideal experience
• 15+ years of leadership experience with a focus on operations
• Successful track record of improving performance of a site and strong understanding of Lean philosophy and methodology.
• Demonstrated experience developing and deploying operational and manufacturing strategies that have yielded measurable financial and non-financial improvements in performance, while maintaining high levels of health and safety, quality, and delivery.
• Perform and Develop Capabilities.
• A strong leader with a successful track record of building organizational capabilities
• Has built successful organizations with capable and resilient teams and individuals, able to deliver sustainable value through effective operational set-up.
• Experience interacting with suppliers, dealers, and customers.
• Have operated with a clear and consistent sustainability focus.
• Is used to navigating in a multicultural, international organization.

Education
A university degree in relevant field, Engineering or Business Administration.

We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

Ansök nu

Produktionsledare

Civilingenjör, produktion, maskin
Läs mer Nov 20
Produktionsledare Tillverkningen


Det här är vi, dina nya kollegor


Då en av våra kollegor har gått vidare till nya utmaningar inom företaget så söker vi nu en ny Produktionsledare som har driv och passion för att fortsätta bygga bra lagarbete och engagemang på Tillverkningen.


Rollen och teamet


Idag består vårt team av sex Produktionsledare som tillsammans arbetar nära värdeflödet. Vi har ett arbetsklimat som är öppet och stödjande och vi lägger stor vikt vid en bra arbetsmiljö och samarbete både inom avdelningen och tvärfunktionellt. Du kommer att ansvara för ett av områdena inom Tillverkningen vars processer är skärning av plåt, bearbetning, svetsning och målning innan objekten levereras till vår monteringsavdelning. Våra arbetsgrupper består av ca 30 medarbetare som arbetar på två-skift och natt. Genom att involvera dina medarbetare och sätta dem i fokus skapar du engagemang, motivation och kunskap för att nå uppsatta mål i det dagliga arbetet och i utvecklingsarbetet samt får både individen och gruppen till att utvecklas.


Du har arbetsmiljö- och budgetansvar för aktuellt produktionsavsnitt och säkerställer att medarbetarna har rätt kompetens för att utföra sitt arbete. Du kommer även att arbeta med att utveckla dagens flöden. Vi har fokus på genomförande genom att mäta och följa upp mål och nyckeltal samt att agera på avvikelser. Du rapporterar till chefen för tillverkningen och ingår i tillverkningens ledningsgrupp.


Vem är du?


Vi tror att det är rätt inställning och attityd som kommer att göra skillnad inom vår organisation, därför värdesätter vi dina personliga egenskaper högt.
För att lyckas i din nya roll ser vi gärna att du har erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har förmåga att entusiasmera och coacha dina medarbetare och är en god kommunikatör både på svenska och engelska. Vi ser även att du är målinriktad och har en förmåga att kunna se helheten inom ditt eget produktionsflöde, såväl som inom hela produktionen.


Vi arbetar utifrån ett Lean-baserat produktionsupplägg och ser gärna att du har både praktiska och teoretiska kunskaper om Lean Production. Om du har teknisk gymnasieutbildning eller teknisk högskoleutbildning är det meriterande.


Vi ser fram emot din ansökan och vi intervjuar löpande under ansökningsperioden.

Är du intresserad eller har några frågor, välkommen att kontakta
Henrik Törnblad, chef Tillverkningen, tel: 070-089 77 71


Fackliga kontaktpersoner:


Jimmy Lönnetun, Ledarna, tel: 070-089 76 34
Dennis Andersson, Akademikerna, tel: 079-060 80 63
Per Trozell, Unionen, tel: 070-089 76 81


???????Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Buyer

Inköpare
Läs mer Nov 20
Position Description


Here at Volvo CE, we are driven by the idea that by imagination, hard work and technology innovation, we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter and more connected. It is up to us!


Our organization is made up by people who believe in great people and great teamwork. We are a truly global company, and we believe in the advantage of a diverse and creative workplace that brings out the best in everyone.


As a Buyer for Volvo Construction Equipment, you will be responsible for the operational part of purchasing for a set portfolio of suppliers and commodities.


You will be a part of our team in Braås, where we are 19 people in different roles within Purchasing. Seven of those are working in the same role as you managing a number of commodities.
We will gladly share our expertise and experience with you and are looking forward to learning from yours.


This is how you could make an impact


You will work with suppliers on a day-to-day basis and do the purchasing for 7 different production sites in Europe such as our Hauler and Wheel loader sites in Braås and Arvika, our component site in Hallsberg and Eskilstuna and Volvo Powertrain production sites in Sweden and France. You will source new parts to our projects and our production, contribute to develop our business relations with our suppliers and drive or support in negotiations. Furthermore, you are a key player to drive improvement activities both internal and with suppliers.


You will also represent purchasing in many different and exiting new development projects and for sourcing of new components to our production. To have good working relations with our suppliers are important, so to meet with them on a regular basis and contribute to develop our supplier strategy is a part of this role.


So, who are you?


We are curious to get to know you! We assume that you are driven and take own initiatives You are a target-oriented individual with a business mindset. We imagine that you are well organized and have a general technical understanding. You are an open-minded team player with good communication
skills.


Required competencies
Minimum bachelor's degree in engineering or economics, or other valid education.
Fluent in English and Swedish.
Work experience within Purchasing and/or Supply Chain having a holistic view.
General technical understanding and interest.

Are we a perfect match?


This is a great opportunity so give me a call and I will gladly tell you more about us and this position!
I am really looking forward to viewing your application!


Emanuel Tirenå
Head of Site Purchasing & Supply Chain
Phone: +46 700- 897801


Union representatives
Dennis Andersson, Akademikerna, +46 790 608063
Thomas Andersson, Unionen, +46 70 0897659
Jimmy Lönnetun, Ledarna, +46 70 0897634


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Thesis work-Simulation of digital twin

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 25
Volvo Construction Equipment, a business area within the Volvo Group, is one of the world’s leading manufacturers of construction equipment such as wheel loaders, excavators, articulated haulers, road development equipment and compact equipment. Center for development and manufacturing of Volvo Articulated and Autonomous Haulers is located in Braås, Sweden. We are committed to building a better tomorrow and are proud of our innovative spirit resulting in world leading products, autonomous haulers and the first vehicle built with fossil- free steel and much more, always with a great team spirit and collaboration.
Please read more about Volvo CE at our homepage.


Description
The assignment is to investigate different software and internal requirements for simulation of manual work, both for transport, material presentation and assembly balancing.
To optimize usage of labor, aisles and have an optimized layout we need simulation possibilities to take correct decisions early in different changes. The Simulation need to support different aspects due to complex factory need (traffic, balance in production, material presentation etc.)
To test and validate different production changes we need a tool to simulate both flows, layout and labor, a next step in our digital twin!
The assignment is to identify the different internal needs and comparing suitable software systems.


Suitable Background: Industrial engineer, Data science
Thesis Level: Bachelor/Master
Language: Swedish or English
Starting Date: During 2024
Number of Students: 2


For further information, please contact:
Carl Sigfridsson, Head of Manufacturing Engineering Logistics
+46 470 387806, carl.sigfridsson@volvo.com


Welcome with your application!

Ansök nu

Thesis Work- Tool for autonomously paper removal

Fordonsingenjör
Läs mer Okt 25
Volvo Construction Equipment, a business area within the Volvo Group, is one of the world’s leading manufacturers of construction equipment such as wheel loaders, excavators, articulated haulers, road development equipment and compact equipment. Center for development and manufacturing of Volvo Articulated and Autonomous Haulers is located in Braås, Sweden. We are committed to building a better tomorrow and are proud of our innovative spirit resulting in world leading products, autonomous haulers and the first vehicle built with fossil- free steel and much more, always with a great team spirit and collaboration.
Please read more about Volvo CE at our homepage.


Description
The assignment is finding a suitable tool that can autonomously remove paper flags from the pallets in our pallet breakdown process.
Every day we receive ~700 pallets and each pallet have at least one paper flag nailed to the frame of the pallet. Currently we remove these papers manually by hand.
In the long run we aim to find a solution that can autonomously identify the papers with vision cameras and remove them with a robot.


Suitable Background: Mechanical engineering.
Thesis Level: Bachelor
Language: Swedish or English
Starting Date: 2024
Number of Students: 2


For further information, please contact:
Carl Sigfridsson, Head of Manufacturing Engineering Logistics
+46 470 387806, carl.sigfridsson@volvo.com


Welcome with your application!

Ansök nu