Växjö: Budbilsförare - Sommarvikariat

Hitta ansökningsinfo om jobbet Budbilsförare - Sommarvikariat i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-27 // Varaktighet: Deltid

Om oss

Instabox är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Vi tycker att det ska vara okrångligt att handla på nätet och erbjuder därför våra kunder ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Vår resa startade i Stockholm 2015 och har redan tagit oss runt Norden, Nederländerna & detta är bara början!

På Instabox är du välkommen för den du är, så länge du motiveras av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi har en passion för innovation och älskar när våra anställda känner detsamma. Fler och fler kunder och samarbetspartners ser värdet i vår okrångliga lösning. Det gör att vi växer mycket snabbt. Därför är vi på jakt efter bra chaufförer och det är där du kommer in i bilden!

Om jobbet

Vi har kommit till den punkten då vi växt så pass mycket att vi behöver utöka vårt team i hjärtat av vår verksamhet - produktionen. Låt oss därför presentera rollen som budbilschaufför med B-körkort! Att arbeta som budbilschaufför hos oss innebär mer än att du är bra på att köra bil. Vi söker dig som också tycker om att ge bra service.

Jobbet är ett sommarvikariat på deltid och arbetstiderna kommer att variera mellan 08-23 efter ett rullande schema veckans alla dagar. Du kommer att utgå från vår hubb i Växjö där du kör och levererar paket som står i vårt distrikt.

Om dig som söker

För att lyckas i den här rollen bör du vara en person som älskar service eftersom du kommer att komma i kontakt med våra kunder. Hos oss trivs du om du triggas av en arbetsmiljö i ständig rörelse och med snabba förändringar. Vi söker dig som gillar att jobba efter uppsatta deadlines för att säkerställa att våra paket kommer fram till rätt plats på rätt tid. Du är pålitlig, noggrann ut i fingerspetsarna och personen som löser problem på ett okrångligt sätt.

Hos oss är teamwork väldigt viktigt för att vi ska fortsätta utmana, så ser vi väldigt gärna att du drivs och motiveras mycket av att samarbeta. Sist men inte minst är du såklart taggad på att vara med och skapa Sveriges okrångligaste fraktalternativ!

Krav

- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Tidigare erfarenhet från serviceyrken
- B-körkort


Meriterande

- C/CE -körkort
- Idrottsbakgrund, helst lagsport
- Tekniskt intresse


Övrigt

Som en del av vårt arbete med att skapa en trygg arbetsplats genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller (https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/).

Vi erbjuder dig

Vi kan lova dig att du kommer få möjligheten till personlig utveckling på Instabox. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer väldigt mycket vilket gör att rätt personer kan erbjudas andra utvecklingsmöjligheter snabbt. Vår resa är en del av målet, därför är det av största vikt att vi gör den fantastisk, tillsammans.

Som anställd hos oss erbjuder vi även dig såklart en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag efter 6 månader samt pension för dig som är 25+ via FORA, men mer om det tar vi i ett senare skede….

Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Distributionsförare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Distributionsförare.

CE-chaufför - Växjö - Du som föredrar att jobba eftermiddagar/kvällar

Läs mer Maj 9
Om Företaget

Företaget transporterar inom livsmedel, återvinning och anläggning med bas i Växjö. Företaget är en seriös arbetsgivare som vill ha kvalitet i allt dom gör och försöker skapa en härlig atmosfär.

I deras åkeri verksamhet finns ca 15 ekipage som rullar och sysselsätter närmare 30 chaufförer. De levererar tempererat gods åt ICA och Coop, detta gods sprids med utgångspunkt från Alwex terminal i Räppe och där har dom 10 kylekipage uppställda. I övrigt kör företaget lite miljötransporter(elektronikskrot) och anläggningstransporter.

Arbetsuppgifter



- Daglig tillsyn av ekipage

- Lastning terminal enligt lastlistor

- Distribution till butiker alt. mellantransporter enligt transportdokument

- Kommunikation med trafikledning/arbetsledning och arbetskollegor

- Underhåll av fordon - bilvård och felrapportering




Personliga Egenskaper

Som person har lätt att ta till dig instruktioner och kommunicera med både kollegor och kunder. Du behöver vara noggrann och ansvarsfull, ha mycket god servicekänsla och samarbetsförmåga.

Vad företaget har att erbjuda

Företaget är en seriös arbetsgivare som vill ha kvalitet i allt vi gör och försöker skapa en härlig atmosfär. Dom har fräscha fordon, nya lokaler och en medarbetar-app där vi informerar och kommunicerar med all personal.

Krav



- Körkort med CE-behörighet
- YKB
- Truckkort




Meriter

- Erfarenhet från att köra med lastbil och släp



Varaktighet och tillträde

Tjänsten är på heltid med start omgående och stora möjligheter till fast anställning.
Samtliga chaufförer utgår från Växjö.

Eftermiddag/kvällspass börjar man mellan 15:00-18:00 och turerna är ca 9-11 tim, beroende på hur många pass man kör. Man har även körning var tredje helg.



Då urval kommer ske löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår annons eller hemsida.)

Om oss

Consultify är företaget för unga talanger som vill komma direkt in på ett företag. Där får du visa vad du går för mitt i hetluften, istället för att bli ett namn på ett cv som bara hamnar på hög. Vi är ett personalförmedlingsföretag som brinner för att få ut unga talanger i givande och stimulerande jobbmöjligheter, bygga på cv:et, knyta kontakter och till slut få en fast anställning. Vi har huvudkontoret i Kalmar men finns även i Växjö, Karlskrona, Halmstad och Kristianstad.

Consultify är företaget som skapar riktiga jobb för Sveriges unga talanger!

Ansök nu

CE-chaufför - Växjö - God servicekänsla och samarbetsförmåga

Läs mer Maj 9
Om Företaget

Företaget transporterar inom livsmedel, återvinning och anläggning med bas i Växjö. Företaget är en seriös arbetsgivare som vill ha kvalitet i allt dom gör och försöker skapa en härlig atmosfär.

I deras åkeri verksamhet finns ca 15 ekipage som rullar och sysselsätter närmare 30 chaufförer. De levererar tempererat gods åt ICA och Coop, detta gods sprids med utgångspunkt från Alwex terminal i Räppe och där har dom 10 kylekipage uppställda. I övrigt kör företaget lite miljötransporter(elektronikskrot) och anläggningstransporter.

Arbetsuppgifter



- Daglig tillsyn av ekipage

- Lastning terminal enligt lastlistor

- Distribution till butiker alt. mellantransporter enligt transportdokument

- Kommunikation med trafikledning/arbetsledning och arbetskollegor

- Underhåll av fordon - bilvård och felrapportering




Personliga Egenskaper

Som person har lätt att ta till dig instruktioner och kommunicera med både kollegor och kunder. Du behöver vara noggrann och ansvarsfull, ha mycket god servicekänsla och samarbetsförmåga.

Vad företaget har att erbjuda

Företaget är en seriös arbetsgivare som vill ha kvalitet i allt vi gör och försöker skapa en härlig atmosfär. Dom har fräscha fordon, nya lokaler och en medarbetar-app där vi informerar och kommunicerar med all personal.

Krav



- Körkort med CE-behörighet
- YKB
- Truckkort




Meriter

- Erfarenhet från att köra med lastbil och släp



Varaktighet och tillträde

Tjänsten är på heltid med start omgående och stora möjligheter till fast anställning.
Samtliga chaufförer utgår från Växjö.

Dagtid börjar man mellan 04:00-07:00 och turerna kan vara mellan 7-13 tim långa, beroende på hur många pass man kör. Man har även körning var tredje helg.





Då urval kommer ske löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår annons eller hemsida.)

Om oss

Consultify är företaget för unga talanger som vill komma direkt in på ett företag. Där får du visa vad du går för mitt i hetluften, istället för att bli ett namn på ett cv som bara hamnar på hög. Vi är ett personalförmedlingsföretag som brinner för att få ut unga talanger i givande och stimulerande jobbmöjligheter, bygga på cv:et, knyta kontakter och till slut få en fast anställning. Vi har huvudkontoret i Kalmar men finns även i Växjö, Karlskrona, Halmstad och Kristianstad.

Consultify är företaget som skapar riktiga jobb för Sveriges unga talanger!

Ansök nu

C-chaufför - Växjö - Är du kommunikativ, noggrann och ansvarsfull?

Läs mer Maj 9
Om Företaget

Företaget transporterar inom livsmedel, återvinning och anläggning med bas i Växjö. Företaget är en seriös arbetsgivare som vill ha kvalitet i allt dom gör och försöker skapa en härlig atmosfär.

I deras åkeriverksamhet finns ca 15 ekipage som rullar och sysselsätter närmare 30 chaufförer. De levererar tempererat gods åt ICA och Coop, detta gods sprids med utgångspunkt från Alwex terminal i Räppe och där har dom 10 kylekipage uppställda. I övrigt kör företaget lite miljötransporter(elektronikskrot) och anläggningstransporter.

Arbetsuppgifter

- Daglig tillsyn av ekipage

- Lastning terminal enligt lastlistor

- Distribution till butiker alt. mellantransporter enligt transportdokument

- Kommunikation med trafikledning/arbetsledning och arbetskollegor

- Underhåll av fordon - bilvård och felrapportering


Personliga Egenskaper

Som person har lätt att ta till dig instruktioner och kommunicera med både kollegor och kunder. Du behöver vara noggrann och ansvarsfull, ha mycket god servicekänsla och samarbetsförmåga.

Vad företaget har att erbjuda

Företaget är en seriös arbetsgivare som vill ha kvalitet i allt vi gör och försöker skapa en härlig atmosfär. De har fräscha fordon, nya lokaler och en medarbetar-app där de informerar och kommunicerar med all personal.

Krav

- Körkort med C-behörighet
- YKB
- Truckkort


Meriterande

- Erfarenhet från att köra med lastbil och släp


Varaktighet och tillträde

Tjänsten är på heltid med start omgående och stora möjligheter till fast anställning.
Samtliga chaufförer utgår från Växjö.

Då urval kommer ske löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår annons eller hemsida.)

Om oss

Consultify är företaget för unga talanger som vill komma direkt in på ett företag. Där får du visa vad du går för mitt i hetluften, istället för att bli ett namn på ett cv som bara hamnar på hög. Vi är ett personalförmedlingsföretag som brinner för att få ut unga talanger i givande och stimulerande jobbmöjligheter, bygga på cv:t, knyta kontakter och till slut få en fast anställning. Vi har huvudkontoret i Kalmar men finns även i Växjö, Karlskrona, Halmstad och Kristianstad.

Consultify är företaget som skapar riktiga jobb för Sveriges unga talanger!

Ansök nu

Säljare med C-körkort

Läs mer Apr 6
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 2,7 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd, Polarbröd. Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.

Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se (http://www.polfarskt.se/).





Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?
Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.



Relationsskapande Säljare med C-kort
Nu söker vi en Säljare som drivs av frihet och ansvar. En tjänst där du får jobba med att bygga relationer, utveckla kunder och där du själv kan påverka dina förtjänstmöjligheter. Vill du hamna i ett spännande sammanhang med starka varumärken och kvalitetsprodukter som satsar stort framöver? Då kan detta var en tjänst för dig!



Om tjänsten
Som säljare hos oss tar du ansvar för att vi levererar rätt bröd, i rätt mängd, på rätt plats, i rätt tid, till de livsmedelsbutiker du har ansvar för. Du är serviceinriktad och målfokuserad samt bygger relationer med våra kunder. Du fokuserar på att skapa förtroende och hjälpa våra kunder att driva sin försäljning/lönsamhet och sälja produkter ur sin butik. Du presenterar nyheter, ger förslag på lämpligt sortiment samt ansvarar för aktiviteter och kampanjer i butik.



Vem är du?
Det här är ett jobb för dig som är social och utåtriktad samtidigt som du är resultatorienterad med ambition att lyckas. I din vardag kommer du möta många människor ute i livsmedelsbutikerna. Att skapa kontakt och bygga relationer är något du trivs med. Samtidigt drivs du av att skapa resultat, utmanas och nå nya mål. Det är meriterande om du har jobbat med försäljning och/eller i livsmedelsbutik tidigare. Då detta är en roll där du kör mellan dina kunder, företrädesvis en av våra brödbilar, krävs körkort. Därmed är C-körkort meriterande. Lämplig bostadsort är Växjö med omnejd.



Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett spännande jobb med stort ansvar i ett sammanhang som utvecklas och satsar! Hos oss får du möjlighet att påverka, driva och göra skillnad. Dessutom kommer du in i ett sammanhang med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som har roligt tillsammans!



Ansökan

Du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 24 april 2022. Vid eventuella frågor kontakta Tobias Hausenkamph på tel. 070- 9853742 eller tobias.hausenkamph@polfarskt.se

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Instabox Group AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Instabox Group AB .

Site Manager to our hub in Växjö

Leveranschef
Läs mer Mar 28
Who we are

Over the course of the past six years, we have grown into a business of over 2000+ Instaboxers united by a single purpose: Providing an uncomplicated shipping service. All in order to make everyday life easier. We want to change the industry and not only be a part of the future, but to drive development towards it. It should be easy to shop online, and therefore we offer millions of customers across Europe a hassle-free and fossil-free shipping service.

We allow our customers to shop from any of our e-commerce partners and pick up their products in one of our conveniently located Instaboxes, alternatively, we offer home delivery if that's their preference.

We’re fast, both in terms of parcel delivery and when it comes to growing our business. So far our journey has taken us from Sweden to the rest of Scandinavia and parts of continental Europe, but we have no plans on stopping anytime soon. We're now looking for a Site Manager to Växjö, and hopefully, that is where you come in!

What you will be doing

As Site Manager, you will be responsible for managing our terminal and driver operations to ensure outstanding but cost-efficient service delivery. As a leader you empower our employees to effectively carry out their duties, to take responsibility for our business and develop in their roles.

You would be collaborating closely with other managers around the Nordics, while reporting into our Regional Manager. As you can tell this is an exciting and wide role, and your duties will include, but not be limited to:

- Leading and delegating the work at the hub

- Managing sorting and driving operations at the terminal to ensure we meet delivery deadlines and without errors

- Managing the scheduling of staff to ensure cost efficiency and motivated staff

- Ensuring the safety of our employees

- Providing a good work environment and managing the budget for the terminal

- Being responsible for the recruitment, retention and development of staff, including performance reviews

- Making sure that business is conducted according to company standards and policies



Who you are

We are looking for an operations leader with experience of managing a team of 10-50 people, looking to grow in their career. In order to succeed in this role we envision you to be:

- A fast learner and ambitious

- Comfortable moving at a fast pace

- Proven experience handling staff issues, taking care of teams and developing staff skills

- A good understanding of IT systems

- Good business acumen and strategic thinking

- Enjoy being hands-on

- Able to communicate effectively in both Swedish and English



And while experience within the logistics/transport sector would help you hit the ground running it is not a requirement for this role.

What we offer

The chance to be part of one of the most exciting journeys of any company currently operating in Europe (we might be biased in this statement). Your work will from the very beginning, have a tangible impact on the way that we operate and we promise you that you will have the opportunity to utilize every tool in your toolkit and work with talented and ambitious people who strive for excellence and never settle for “good enough”. The journey ahead is what excites every Instaboxer today and believe us when we say that we are just getting started. Then there is the engaging culture, centrally located office, other benefits and so much more. But we will get to that in due time. We really can’t wait to meet you.

LI-EK1

Ansök nu

Site Manager to our hub in Växjö

Leveranschef
Läs mer Apr 5
Who we are

Over the course of the past six years, we have grown into a business of over 2000+ Instaboxers united by a single purpose: Providing an uncomplicated shipping service. All in order to make everyday life easier. We want to change the industry and not only be a part of the future, but to drive development towards it. It should be easy to shop online, and therefore we offer millions of customers across Europe a hassle-free and fossil-free shipping service.

We allow our customers to shop from any of our e-commerce partners and pick up their products in one of our conveniently located Instaboxes, alternatively, we offer home delivery if that's their preference.

We’re fast, both in terms of parcel delivery and when it comes to growing our business. So far our journey has taken us from Sweden to the rest of Scandinavia and parts of continental Europe, but we have no plans on stopping anytime soon. We're now looking for a Site Manager to Växjö, and hopefully, that is where you come in!

What you will be doing

As Site Manager, you will be responsible for managing our terminal and driver operations to ensure outstanding but cost-efficient service delivery. As a leader you empower our employees to effectively carry out their duties, to take responsibility for our business and develop in their roles.

You would be collaborating closely with other managers around the Nordics, while reporting into our Regional Manager. As you can tell this is an exciting and wide role, and your duties will include, but not be limited to:

- Leading and delegating the work at the hub

- Managing sorting and driving operations at the terminal to ensure we meet delivery deadlines and without errors

- Managing the scheduling of staff to ensure cost efficiency and motivated staff

- Ensuring the safety of our employees

- Providing a good work environment and managing the budget for the terminal

- Being responsible for the recruitment, retention and development of staff, including performance reviews

- Making sure that business is conducted according to company standards and policies



Who you are

We are looking for an operations leader with experience of managing a team of 10-50 people, looking to grow in their career. In order to succeed in this role we envision you to be:

- A fast learner and ambitious

- Comfortable moving at a fast pace

- Proven experience handling staff issues, taking care of teams and developing staff skills

- A good understanding of IT systems

- Good business acumen and strategic thinking

- Enjoy being hands-on

- Able to communicate effectively in both Swedish and English



And while experience within the logistics/transport sector would help you hit the ground running it is not a requirement for this role.

What we offer

The chance to be part of one of the most exciting journeys of any company currently operating in Europe (we might be biased in this statement). Your work will from the very beginning, have a tangible impact on the way that we operate and we promise you that you will have the opportunity to utilize every tool in your toolkit and work with talented and ambitious people who strive for excellence and never settle for “good enough”. The journey ahead is what excites every Instaboxer today and believe us when we say that we are just getting started. Then there is the engaging culture, centrally located office, other benefits and so much more. But we will get to that in due time. We really can’t wait to meet you.

LI-EK1

Ansök nu