Växjö: Fastighetsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetsekonom i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-10 // Varaktighet: Heltid

HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Intresserad av att arbeta i en organisation där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är ledord? På HSB Sydost kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven verksamhet med fokus på att erbjuda det goda boendet. Nu söker vi förstärkning i form av en fastighetsekonom.

Arbetsuppgifter
I arbetet som fastighetsekonom ingår det att ansvara för kunder med administrativa avtal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att hantera bostadsrättsföreningars ekonomi. Det innebär att du sköter löpande bokföring, budget, bokslut, ekonomisk uppföljning och är en viktig rådgivande part till kunden. Arbetsuppgifter kan tillkomma under vissa perioder som att exempelvis medverka vid årsstämmor. Placeringsort är Växjö men arbete förekommer även i övriga delar av Kronoberg.

Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning ekonomi.
- Tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning.
- Mycket goda kunskaper i Excel och van vid att jobba med bokföringssystem. Erfarenhet av Agresso är meriterande.
- B-Körkort


Personliga egenskaper
Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter viktigt. Vi söker dig med hög social kompetens som har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Du är duktig på att sätta kunden i fokus, lyssna av deras behov och uppfylla högt ställda förväntningar. Vi befinner oss mitt i en digital utveckling och hoppas att du vill vara en del av den resan. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:
Heltid.
Tillsvidare.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 2022-05-15. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Niklas Blomqvist, driftchef, 010-451 30 48.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom.

Financial Controller till Visma Spcs

Läs mer Dec 21
Vi lever i specialintressets tidsålder då företagande kan vara, ja, lite vad som helst. På gatan, i skogen, på internet, hos frisören, i drömmar och fantasier eller mitt framför näsan på en - passioner finns överallt. Men få tänker på att det faktiskt kan bli en affärsidé. Med molnbaserade ekonomisystem ger vi framtidens företagare allt de behöver inom bokföring, fakturering och löner. Vi gör detta för att vi är övertygade om att det får samhället och individer att växa och skapa ett företagsliv fullt av passion. Vi vill helt enkelt inspirera Sverige att hitta modet och ta det första steget - för att leva ut sina passioner genom företagande med oss.

Vi är Visma Spcs - Ekonomisystem för din passion www.vismaspcs.se (http://www.vismaspcs.se/)

Vad innebär rollen?
Hos oss på avdelningen Finance får du möjlighet att arbeta med din passion tillsammans med härliga kollegor i en snabbrörlig och inspirerande miljö. Vi hanterar löpande redovisningsuppgifter och rapportering för flera olika bolag inom Visma, där du får möjlighet att utvecklas och lära tillsammans med oss.

Vi erbjuder ett roligt och utvecklande jobb inom redovisning. Att hantera månads- och årsbokslut med tillhörande rapportering inom koncernen, löpande redovisning och rådgivning av ekonomisk natur, utveckla vår klimat- och hållbarhetsarbete från ett finansiellt perspektiv, Det händer mycket spännande hos oss och du kommer vara med och driva utveckling, automatisering och förbättring av rutiner och processer framåt.

Vem är du?
Du har ett naturligt driv och vill alltid lära dig mer. Du har känsla för detaljer och kvalité, men har samtidigt förmågan att ha överblick över ditt arbete. Du gillar att jobba i team men det faller dig även naturligt att driva arbetsuppgifter och projekt på egen hand från start till mål. Vi ser gärna att du har en vilja och ser värdet i att dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper till andra. Hos oss växer vi tillsammans!

Vi tror på människors egen vilja och engagemang, och ser därför att rätt inställning och passion för att utvecklas är en av de viktigaste egenskaperna. Erfarenhet är bra men inte avgörande. Vi tror det blir en perfect match om du har några års erfarenhet från liknande roll eller arbetsuppgifter, har en ekonomexamen på högskole/universitetsnivå, god dator- och systemvana, erfarenhet från ERP-system samt behärskar svenska och engelska flytande både i tal och skrift.

Vad erbjuder vi?
Du som medarbetare är viktig för oss, och vi brinner för att ha kul på jobbet och att vara en arbetsplats i världsklass! Vår hybrida kultur ger dig möjlighet till en flexibel vardag. Flexibilitet hos oss innebär att du som vill får arbeta från annan plats än kontoret. Det är en förmån vi är stolta över och som vi vet skapar fördelar på flera sätt hos våra medarbetare. Vi vet också att flexibilitet inte är för alla. Välj det som är bäst för dig och känn efter hur du mår och vad som ger dig energi. Det är en möjlighet men inte förväntan att du ska använda flexibiliteten. Våra kontor står alltid öppna och det är en viktig del i vår kultur att vi ses och hänger där löpande :)

När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår sammanhållning i kombination med utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad - gör vi bättre lösningar tillsammans för våra kunder.

Placering för den här tjänsten är på Visma Spcs huvudkontor i Växjö.

Intresserad?
Tror du vi skulle kunna bygga något hållbart tillsammans? Vi väntar på din ansökan!

Vid frågor om tjänsten, kontakta Finance Operations Manager pernilla.mocander@visma.com

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Apr 5
Är du en driven person med passion för ekonomi och redovisning? Trivs du i dynamiska miljöer där nya utmaningar dyker upp regelbundet? I så fall vill vi att du ska bli en del av vårt team!
Vi söker för närvarande en Redovisningsekonom som vill vara en del av vårt företags fortsatt tillväxtresa. Som nyckelmedlem i vårt ekonomiteam kommer du att spela en avgörande roll för att etablera och upprätthålla robusta redovisningsrutiner samtidigt som du aktivt bidrar till utvecklingen av effektiva finansiella processer. Utöver redovisning kommer rollen även att inkludera en mängd andra spännande uppgifter inom finansområdet, såsom månatliga avstämningar, intern rapportering samt delvis hantering av kund- och leverantörsreskontran.


Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer innefatta:
Dagliga finansiella rutinarbeten, inklusive leverantörsreskontran, kundreskontra samt löpande bokföring och avstämningar
Månad -och årsbokslut samt årsredovisning
Intern och extern rapportering, resultatuppföljning och viss analys
Delaktighet i budget- och prognosarbete
Samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa efterlevnad av interna policyer och procedurer.
Bidra till ständig förbättring av finansiella processer och system genom att identifiera områden för förbättring och implementera bästa praxis


Din profil:
Kandidatexamen i ekonomi med inriktning redovisning eller tidigare erfarenhet som vi bedömer likvärdig
Tidigare arbetslivserfarenhet inom redovisning är meriterande
Mycket god förståelse för redovisningsprinciper och rutiner
Kunskaper i Microsoft Excel och andra finansiella programvaror
Stark analytisk och problemlösningsförmåga med stor känsla för detaljer
Förmåga att anpassa sig till en fartfylld, föränderlig miljö och prioritera uppgifter effektivt
Iver att lära och bidra till framgången för organisationen.

Om du är en proaktiv individ som är sugen på att ta dig an nya utmaningar och bidra till tillväxt och framgång för vår organisation vill vi höra från dig! Följ med oss??på vår resa för att etablera och upprätthålla utmärkta redovisningsrutiner samtidigt som du stödjer vårt företags fortsatta tillväxt.
För att ansöka, skicka in ditt CV och personliga brev som visar din relevanta erfarenhet och varför du är den perfekta kandidaten för denna tjänst.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett roligt och utmanande jobb i en föränderlig och spännande miljö där personlig utveckling och kompetensförstärkning uppmanas. En rolig arbetsplats med högt i tak och schysta förmåner. Sunda värderingar där prestigelöshet och frihet under ansvar råder. I rollen kommer du ingå i ett team av ekonomer och rapporterar till företagets CFO.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kommer att tillsättas omgående.

Om oss
Venture Design verkar som grossister av ute -och inomhusmöbler.? Företaget grundades i sin nuvarande form under 2014 och väntas 2024 nå en omsättning på närmre 400 MSEK. Idag har vi över 800 återförsäljare runt om i hela Europa och kunderna är främst onlinebaserade. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra produkter ur ett hållbarhets- och miljövänligt-perspektiv. Ett företagande som bland annat tydligt genomsyras av nytänkande, där vi själva både designar, utvecklar, marknadsför och distribuerar möbler med skandinavisk stil och hög prisvärdhet. Vårt svenska kontor är placerat i Växjö, vårt kinesiska kontor finns i Guangzhou och lagerverksamheten bedrivs från Knäred.??
Gasellvinnare 2021, gasellföretag 2022 och 2023 i Kronobergs län.

Ansök nu

Kundansvarig Redovisningsekonom

Läs mer Apr 18
ICAs redovisninsgbyrå söker nu en Redovisningsekonom med kundansvar till kontoret i Växjö.
 
Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka och den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant och ICA Affärsservice satsar på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden. Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att göra våra kunders vardag enklare. Vill du, så finns det fantastiska möjligheter att utvecklas tillsammans med oss!
 
Hur kommer din vardag att se ut?
Du kommer att arbeta i kundteam, där du som redovisningsekonom med kundansvar har det yttersta ansvaret mot de ICA butiker som ingår i din kundstock. Du besöker ett flertal av dina kunder runtom i Sverige årligen. Ett team av kollegor hjälper dig med reskontratjänster och grundbokföring. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden består av:
 
Sammanställning och kvalitetssäkring av månadsrapporter till din kundstock och de
ICA-handlare som du är ansvarig för.
Upprättande av årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer.
Övriga konsulttjänster som privata deklarationer, budget och ekonomiska analyser.
Ekonomisk rådgivning.

 
Din bakgrund och personliga egenskaper
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper från arbetslivet. Du har erfarenhet inom redovisning, med fördel från en konsultbyrå eller ett detaljhandelsföretag. Som person är du noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du trivs med kundkontakt, har förmågan att skapa förtroende och upprätthålla goda relationer. Rollen passar dig som är driven, positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära nya saker. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss.  Självklart har du god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. 
Ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsten. Detta är en direktanställning hos ICA Affärsservice som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.

Ansök nu

Kundansvarig Redovisningsekonom

Läs mer Mar 5
ICAs redovisninsgbyrå söker nu en Redovisningsekonom med kundansvar till kontoret i Växjö.
 
Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka och den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant och ICA Affärsservice satsar på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden. Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att göra våra kunders vardag enklare. Vill du, så finns det fantastiska möjligheter att utvecklas tillsammans med oss!
 
Hur kommer din vardag att se ut?
Du kommer att arbeta i kundteam, där du som redovisningsekonom med kundansvar har det yttersta ansvaret mot de ICA butiker som ingår i din kundstock. Du besöker ett flertal av dina kunder runtom i Sverige årligen. Ett team av kollegor hjälper dig med reskontratjänster och grundbokföring. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden består av:
 
Sammanställning och kvalitetssäkring av månadsrapporter till din kundstock och de
ICA-handlare som du är ansvarig för.
Upprättande av årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer.
Övriga konsulttjänster som privata deklarationer, budget och ekonomiska analyser.
Ekonomisk rådgivning.

 
Din bakgrund och personliga egenskaper
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper från arbetslivet. Du har erfarenhet inom redovisning, med fördel från en konsultbyrå eller ett detaljhandelsföretag. Som person är du noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du trivs med kundkontakt, har förmågan att skapa förtroende och upprätthålla goda relationer. Rollen passar dig som är driven, positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära nya saker. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss.  Självklart har du god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. 
Ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsten. Detta är en direktanställning hos ICA Affärsservice som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.

Ansök nu

TopWork söker ekonomiansvarig...

Läs mer Feb 9
...till kund i Växjö. 

Vi söker en ekonomiansvarig som vill ha det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi och redovisning. Här trivs du som vill arbeta i en familjär miljö med en bredd av arbetsuppgifter och ansvarsområden. Vi söker dig som tycker om att arbeta med såväl högt som lågt där din insats blir viktig för vår fortsatta utveckling. Tjänsten är en direktrekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av TopWork men du kommer att anställas direkt hos kund.

Arbetsbeskrivning:
Som ekonomiansvarig har du ett nära samarbete med flera interna kollegor och ansvarar för företagets ekonomi och redovisning. I dina arbetsuppgifter ingår: Löpande bokföring, fakturering och redovisning,
Budget och ekonomiska prognoser,
Månads- och årsbokslut,
Myndighetsrapportering,
Ekonomiska analyser, uppföljning, kalkylering och rapportering,
Administrera och övervaka vårt affärssystem, där tidigare erfarenhet av att arbeta Fortnox,
Administrativa uppgifter.
Som ekonomiansvarig har du en nyckelposition inom bolaget och sitter med i ledningsgruppen. Du rapporterar till VD.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom redovisning. Du är självständig inom ekonomiområdets delar och har ambitionen att driva en ekonomifunktion. Om du har arbetat som Controller är det meriterande. Som person är du självgående, ansvarsfull och engagerad. Du är mycket kvalitetsmedveten och noggrann samt har en prestigelös inställning. Du har ett genuint redovisningsintresse och tar gärna tag i såväl nya som mer rutinmässiga arbetsuppgifter. Vi ser också att du är en kommunikativ person som gillar mötet med andra människor och som trivs i en roll med många kontaktytor.

Information och ansökan:
Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören

Nedan visas andra jobb i Växjö från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören .

Fastighetsskötare - Semestervikariat

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Jan 30
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss på HSB Sydost får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge-län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

HSB Sydost söker nu Fastighetsskötare till Växjö för semestervikariat under sommaren 2024. Vi hoppas du vill vara med i vårt team!

Arbetsuppgifter

I rollen som fastighetsskötare arbetar du med grönyte- och fastighetsskötsel, exempelvis gräsklippning, trimning och ogräsrensning. Du tar stort ansvar för att det är helt, snyggt och tryggt i våra bostadsområden. Arbetet är varierande och passar dig som trivs med fysiskt arbete och som har viljan och engagemanget att ge professionell service åt våra kunder.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen som fastighetsskötare tror vi att du:

Är intresserad av grönytor och växtlighet.
Har god vilja att utföra ett bra jobb.

Har fysisk uthållighet, då det är högt tempo under växtsäsongen.
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är till fördel.

Har du röj- och motorsågsutbildning är det meriterande.

B-körkort manuell växellåda är ett krav för anställning.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är driftig, öppensinnad och förtroendeingivande. Har du en bakgrund inom service är det något vi ser som meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:

Enligt överenskommelse.

Varaktighet:

Semestervikariat 5 sammanhängande veckor, viss förlängning kan komma att ske.

Antal tjänster:

8 st.

Ansökan

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 2024-02-18.

Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:

Mattias Tuneskog, Verksamhetschef Fastighetsförvaltning, 010-451 30 52
Hilda Citron, HR-generalist 010-451 31 84.

Ansök nu

Lokalvårdare - Semestervikariat

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jan 30
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss på HSB Sydost får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge-län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

HSB Sydost söker nu lokalvårdare till Växjö för semestervikariat under sommaren 2024. Vi hoppas du vill vara med i vårt team!

Arbetsuppgifter

Som lokalvårdare på HSB Sydost jobbar du både självständigt och i team där du utför arbetsuppgifter som trappstädning, kontorsstädning och fönsterputsning.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen som lokalvårdare tror vi att du:

Brinner för service och trivs i ett serviceyrke.
Har god vilja att utföra ett bra jobb.

Har grundläggande datorkunskap.

Besitter goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift.

Utbildning inom yrkesområdet är meriterande.

B-körkort manuell växellåda är ett krav för anställning.

Personliga egenskaper

Som person är du flexibel, social, tar ansvar och har en hög servicekänsla. Du är strukturerad och noggrann samt gillar att leverera hög kvalitet för att få nöjda kunder. Du är en viktig resurs och vårt ansikte utåt. Din samarbetsförmåga och vilja att arbeta med service och människor är något vi värdesätter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Varaktighet

Semestervikariat 5 sammanhängande veckor, viss förlängning kan komma att ske.

Antal tjänster

2 st.

Ansökan

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 2024-02-18. Vi genomför intervjuer löpande. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:

Mattias Tuneskog, Driftchef Fastighetsförvaltning, 010-451 30 52
Hilda Citron, HR-generalist, 010-451 31 84.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 2
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 130 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Intresserad av att arbeta i en organisation där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är ledord? På HSB Sydost kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsorienterad verksamhet med fokus på det goda boendet. Nu söker vi förstärkning i form av en redovisningsekonom med placering i Karlskrona, Växjö eller Kalmar.

Arbetsuppgifter:
I rollen som redovisningsekonom erbjuder vi dig ett omväxlande arbete där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för redovisningen internt och vara ett stöd för organisationen. Tillsammans med övriga medarbetare på internekonomi arbetar ni för att driva rutiner och processer framåt.

Arbetsuppgifterna innehåller bland annat:

- Löpande redovisning i koncernen

- Fakturahantering

- Arbeta med månadsavstämningar/månadsbokslut

- Uppföljning specifika verksamheter

- Avstämning av balans- och resultatkonton

- Medverka i budget- och prognosarbete

- Medverka i boksluts- och årsredovisningsarbete

Arbetsuppgifterna är varierande, högt som lågt. Beroende på din bakgrund och profil finns goda möjlighet att själv vara med och utveckla rollen över tid.

Kvalifikationer:
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Högskole- eller universitetsexamen med inriktning ekonomi

- Minst två års relevant arbetslivserfarenhet från ekonomifunktion

- Goda kunskaper i vanligt förekommande ekonomisystem (ex. Unit4/PM)

- Goda kunskaper i Officepaketet med fokus på Excel

- God kommunikativ förmåga i svenska, såväl tal som skrift

Personliga egenskaper:
Som person är du professionell och redo att bidra med kompetens och erfarenhet för att stötta verksamheten på bästa sätt. Du har förmågan att se strukturer och avvikelser i en självständig roll. För att passa i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha ett prestigelöst förhållningssätt till omgivningen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:
Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Antal tjänster:
1 st.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 2023-11-19. Löpande urval kan ske under perioden för annonsering, så tveka inte att skicka in din ansökan snarast. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Klara Gustavsson, ekonomichef, 010-451 31 32.
Gustav Stensson, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 27
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 130 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Intresserad av att arbeta i en organisation där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är ledord? På HSB Sydost kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsorienterad verksamhet med fokus på det goda boendet. Nu söker vi förstärkning i form av en redovisningsekonom med placering i Karlskrona, Växjö eller Kalmar.

Arbetsuppgifter:
I rollen som redovisningsekonom erbjuder vi dig ett omväxlande arbete där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för redovisningen internt och vara ett stöd för organisationen. Tillsammans med övriga medarbetare på internekonomi arbetar ni för att driva rutiner och processer framåt.

Arbetsuppgifterna innehåller bland annat:

- Löpande redovisning i koncernen

- Fakturahantering

- Arbeta med månadsavstämningar/månadsbokslut

- Uppföljning specifika verksamheter

- Avstämning av balans- och resultatkonton

- Medverka i budget- och prognosarbete

- Medverka i boksluts- och årsredovisningsarbete

Arbetsuppgifterna är varierande, högt som lågt. Beroende på din bakgrund och profil finns goda möjlighet att själv vara med och utveckla rollen över tid.

Kvalifikationer:
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Högskole- eller universitetsexamen med inriktning ekonomi

- Minst två års relevant arbetslivserfarenhet från ekonomifunktion

- Goda kunskaper i vanligt förekommande ekonomisystem (ex. Unit4/PM)

- Goda kunskaper i Officepaketet med fokus på Excel

- God kommunikativ förmåga i svenska, såväl tal som skrift

Personliga egenskaper:
Som person är du professionell och redo att bidra med kompetens och erfarenhet för att stötta verksamheten på bästa sätt. Du har förmågan att se strukturer och avvikelser i en självständig roll. För att passa i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha ett prestigelöst förhållningssätt till omgivningen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:
Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Antal tjänster:
1 st.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 2023-11-19. Löpande urval kan ske under perioden för annonsering, så tveka inte att skicka in din ansökan snarast. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Klara Gustavsson, ekonomichef, 010-451 31 32.
Gustav Stensson, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Energikonsult

Byggnadskonsult
Läs mer Mar 22
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Efterfrågan på hållbarhetstjänster är fortsatt stor bland våra kunder och vi behöver förstärka organisationen med ytterligare en energikonsult. Vill du projektleda såväl stora som mindre projekt med fokus på energifrågor, samt arbeta nära våra kunder och proaktivt stötta deras hållbarhetsresa genom energirådgivning? Då är det dig vi söker! Som energikonsult på HSB Sydost arbetar du för ett mer hållbart samhälle genom att nyfiket söka kunskap och nya vägar inom energiområdet.

Arbetsuppgifter:
I rollen som energikonsult erbjuder vi dig en möjlighet att få använda din analytiska förmåga och tekniska kompetens för att hjälpa våra kunder att nå sina energi- och hållbarhetsmål. En förutsättning för att trivas och lyckas i rollen är att du har teknisk kunskap om fastigheter samt förmågan att lyfta blicken och komma med innovativa och ekonomiskt hållbara lösningar ut till kund. Tillsammans med övriga konsulter inom HSB Sydost planerar och strukturerar vi arbetet utifrån geografisk placering, behörighet och önskad kompetensutveckling. Tillsammans har vi bred kompetens inom energifrågor, byggprojektledning och underhållsplanering.

Som energikonsult arbetar du huvudsakligen med att:

- Energioptimera, effektivisera och modernisera värme- och ventilationssystem i hyres- och bostadsrättsfastigheter.
- Genomföra och driva ombyggnads- och energibesparingsprojekt i form av solcellsinstallationer, värmeåtervinningsanläggningar, IMD-lösningar etc.
- Förmedla och driva projekt gällande laddlösningar för fordon i flerbostadshus.
- Utföra kund- och underhållsplansbesök med rådgivning kring tekniska system.
- Sköta driftövervakning samt aktivt arbeta med driftavtal gentemot fastighetsägarna.

Eftersom HSB Sydost har verksamhet runt om i hela Kronoberg, Blekinge och Kalmar län förväntas du vara rörlig i tjänsten. Vi värdesätter balansen mellan arbets- och familjeliv, vilket innebär att du har stor frihet att själv planera dina arbetsdagar.

Kvalifikationer:
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Kunskaper inom upphandling av projekt (ABT)
- Branschrelaterad yrkeserfarenhet
- Relevant utbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Certifiering som energiexpert är meriterande liksom kunskaper inom styrsystem och fastighetsautomation
- B-körkort

Personliga egenskaper:
Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter i fokus. Vi söker dig med hög social kompetens som har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Du är duktig på att hantera kunden, lyssna till deras behov och uppfylla högt ställda förväntningar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:
Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Antal tjänster:
1 st.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 2023-03-28. Löpande urval kommer ske under perioden för annonsering, så tveka inte att skicka in din ansökan snarast. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Arvid Fasth, verksamhetschef, 010-451 31 87.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Energikonsult

Byggnadskonsult
Läs mer Mar 8
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Efterfrågan på hållbarhetstjänster är fortsatt stor bland våra kunder och vi behöver förstärka organisationen med ytterligare en energikonsult. Vill du projektleda såväl stora som mindre projekt med fokus på energifrågor, samt arbeta nära våra kunder och proaktivt stötta deras hållbarhetsresa genom energirådgivning? Då är det dig vi söker! Som energikonsult på HSB Sydost arbetar du för ett mer hållbart samhälle genom att nyfiket söka kunskap och nya vägar inom energiområdet.

Arbetsuppgifter:
I rollen som energikonsult erbjuder vi dig en möjlighet att få använda din analytiska förmåga och tekniska kompetens för att hjälpa våra kunder att nå sina energi- och hållbarhetsmål. En förutsättning för att trivas och lyckas i rollen är att du har teknisk kunskap om fastigheter samt förmågan att lyfta blicken och komma med innovativa och ekonomiskt hållbara lösningar ut till kund. Tillsammans med övriga konsulter inom HSB Sydost planerar och strukturerar vi arbetet utifrån geografisk placering, behörighet och önskad kompetensutveckling. Tillsammans har vi bred kompetens inom energifrågor, byggprojektledning och underhållsplanering.

Som energikonsult arbetar du huvudsakligen med att:

- Energioptimera, effektivisera och modernisera värme- och ventilationssystem i hyres- och bostadsrättsfastigheter.
- Genomföra och driva ombyggnads- och energibesparingsprojekt i form av solcellsinstallationer, värmeåtervinningsanläggningar, IMD-lösningar etc.
- Förmedla och driva projekt gällande laddlösningar för fordon i flerbostadshus.
- Utföra kund- och underhållsplansbesök med rådgivning kring tekniska system.
- Sköta driftövervakning samt aktivt arbeta med driftavtal gentemot fastighetsägarna.

Eftersom HSB Sydost har verksamhet runt om i hela Kronoberg, Blekinge och Kalmar län förväntas du vara rörlig i tjänsten. Vi värdesätter balansen mellan arbets- och familjeliv, vilket innebär att du har stor frihet att själv planera dina arbetsdagar.

Kvalifikationer:
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Kunskaper inom upphandling av projekt (ABT)
- Branschrelaterad yrkeserfarenhet
- Relevant utbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Certifiering som energiexpert är meriterande liksom kunskaper inom styrsystem och fastighetsautomation
- B-körkort

Personliga egenskaper:
Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter i fokus. Vi söker dig med hög social kompetens som har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Du är duktig på att hantera kunden, lyssna till deras behov och uppfylla högt ställda förväntningar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:
Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Antal tjänster:
1 st.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 2023-03-28. Löpande urval kommer ske under perioden för annonsering, så tveka inte att skicka in din ansökan snarast. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Arvid Fasth, verksamhetschef, 010-451 31 87.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu