Växjö: Lagerledare till Optimera Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lagerledare till Optimera Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-12 // Varaktighet: Heltid

Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.

Optimera Svenska AB i Växjö söker nu en driven lagerledare redo att axla ansvaret för hela enhetens lager. För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du har några års erfarenhet från lagerförsäljning och att du har ett etablerat nätverk i byggbranschen i området. Vidare är det viktigt att du är strukturerad och kan arbeta mot angivna mål.

Vi erbjuder ett ansvarsfullt uppdrag där du kommer att verka i nära samarbete med enhetschef och butiksledare. Du får ett stort eget ansvar att leda personalen. För att trivas i rollen är det viktigt att du brinner för att leda och motivera din personal, samt att vara en del i det dagliga arbetet. Tjänsten är en god möjlighet för dig som vill utvecklas och är drivande, vi ser därför gärna att du med din ansökan försöker motivera varför du söker tjänsten och även motivera varför just du hade varit lämpad för rollen som lagerledare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvar för arbetsledning på lagret, snickeri och brädgård
Ansvar för godsmottagning, lagerpåfyllnad, varumärkning och utplockning. Observera att arbetet kan innebära truckkörning och en del tunga lyft, vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden
Ansvar för kundservice och försäljning på lagret


Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning gärna med logistik eller byggteknisk inriktning
Kunskap om virke och byggmaterial
Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Datorvana
Truckkort och B-körkort krävs för tjänsten
Erfarenhet av affärssystemet Trygg samt Qlikview är en merit


Dina personliga egenskaper:
Ledarförmåga
God social kompetens.
Uppskattar högt tempo
Serviceinriktad
Handlingskraftig och självgående
Strukturerad och planeringsförmåga


Ansökan:
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV, genom att följa länken, så snart som möjligt, dock senast den 12 juni.
Notera att rekrytering och urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.


Välkommen med din ansökan!

SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Lagerchef

Nedan visas andra jobb i Växjö som Lagerchef.

Warehouse and distribution Supervisor till Invacare Rea AB

Läs mer Aug 30
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel.
Invacare befinner sig just nu i en förändringsresa där de går från att ha tonvikt på produktion i Diö till att bli det största logistikcentret i Norden inom koncernen. Produkterna exporteras härifrån till i stort sett hela världen med tonvikt på Norden. Eftersom det inte finns erfarenhet av renodlad logistik-produktion behöver de nu rekrytera dig med god erfarenhet inom detta. Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss.

Maxkompetens söker för en direktrekrytering en logistik- och distributionsansvarig till Invacare Rea AB i Diö!

Dina arbetsuppgifter
I din roll som logistik- och distributionsansvarig på Invacare Rea AB kommer du att driva och utveckla företagets logistik- och distributionsverksamhet. Du kommer ha budget och personalansvar för logistik- och distributionsavdelningen där de är cirka 17 medarbetare.

Som logistik- och distributionsansvarig kommer du även:
Planera, leda och fördela det dagliga arbetet på ett effektivt och säkert sätt.
Ansvara för personalplanering och tillsammans med teamledare omfördela personal samt ha löpande kontakt med ev. extern partner gällande inhyrd personal.
Genomföra produktionsuppföljning för Logistik-och distributionsavdelningen.
Bidra i projekt inom förbättringsområdena Lean och 5S.
Hantera personalfrågor i samråd med lokal HR.

Hos Invacare Rea AB kommer du ingå i ett familjärt bolag där du i din roll kommer arbeta i en tvärfunktionell arbetsmiljö där alla arbetar tillsammans mot uppsatta mål och strategiska planer. Som medarbetare ingår du i en organisation där det finns möjligheter att vidareutveckla din arbetsroll.

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av logistik/ distribution i en ledande befattning. I rollen som logistik- och distributionsansvarig hos Invacare Rea AB är det av stor vikt att du som person har mycket god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på affärsmässighet och långsiktighet. Dina ledaregenskaper är goda och du förstår vikten av ett kommunikativt och situationsanpassat ledarskap.

Som person är du analytisk och strategiskt lagd. Vidare är du trygg i din yrkesroll och strävar ständigt efter att förbättra och utveckla organisationens flöden och arbetssätt. För att trivas i den här rollen och på Invacare Rea AB får du som mest energi när du får arbeta med effektivisering och smarta samt hållbara lösningar. Vidare tycker du om att arbeta såväl strategiskt och långsiktigt som hands-on med operativa uppgifter.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Några års arbetslivserfarenhet inom logistik/ distribution i en ledande befattning med personalansvar.
Erfarenhet av 5S och Lean.
Goda kunskaper inom Officepaketet samt vana att arbeta i affärssystem.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.


Övrig information
Placeringsort: Diö.
Arbetstid: Måndag-fredag, dagtid.
Varaktighet: Tillsvidare.
Lön: Individuell lönesättning.

Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Invacare Rea AB har valt att samarbeta med Maxkompetens AB i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Stjärned (0733 20 56 35). Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Med vårt motto "Yes, you can" vill vi säga att du kan mer än du tror, bara du har viljan och de rätta hjälpmedlen. Det avgörande för oss är att vi kan erbjuda hjälpmedel som ger möjligheter och stimulerar den fysiska förmågan som fortfarande finns kvar.

Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen med tonvikt på Norden. Vår fabrik ligger mitt emot tågstationen i Diö och det finns goda pendlingsmöjligheter hit, det tar ca 5 minuter från Älmhult och ca 30 minuter från Växjö och Hässleholm. I närheten finns även mycket natursköna områden för till exempel lunchpromenader.
Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss.

Ansök nu

Lagerchef

Läs mer Jul 27
Tillsammans med kunder och partners skapar Polfärskt Bröd attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.
Nu söker vi dig som vill vara med och driva vår verksamhet framåt.
Om tjänsten
Lagret i Växjö hanterar bröd och kakor som skall vidare ut till livsmedelsbutiker i regionen. Vi har som mål, att varje dag, vara bäst både för våra partners och våra gemensamma kunder i dagligvaruhandeln.Det innebär att jobbet är operativt krävande. I rollen som Lagerchef har du det övergripande ansvaret vilket omfattar inleverans, lagerföring, plock samt utleverans. Du blir också en viktig del av företagets utveckling och har full koll på vad som händer på daglig basis. Vidare driver du förbättrings- och utvecklingsarbete av arbetssätt och processer. I det ingår även att leda aktiviteter kopplade till säkerhet och kvalitetsstandarder.
Personalgruppens storlek varierar med säsong och du säkerställer att rätt person är på rätt plats i rätt tid. Du har personalansvar och det övergripande arbetsledande ansvaret. Till din hjälp har du även en person som arbetsleder kvällsskiftet. Som ledare skapar du engagemang i teamet och är en förebild för dina medarbetare med arbetsglädje och leverans i fokus.
Om dig
Vi söker en trygg ledare med förmåga att bygga förtroende. Du trivs med att driva förbättring och förändring och ser dig snarare som förändringsledare än förvaltare. Det krävs att du är både nyfiken och prestigelös. Du är kundfokuserad och vet att en hög servicegrad är högsta prioritet.  
Vi ser gärna att du har haft en liknande roll tidigare i en snabbrörlig verksamhet. Ledarerfarenhet är ett krav. Men det viktigaste är att du har viljan, förmågan och det rätta drivet för att ta dig an en spännande utmaning.
Om Pofärskt
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 2,7 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.
Om ansökan
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut eftersom vi använder oss av löpande urval. Därför kan det vara bra att inte vänta med ansökan till sista ansökningsdagen.

Ansök nu

Wexiödisk söker Lager och logistikchef

Läs mer Jul 6
Wexiödisk AB söker chef till lager och logistik
Wexiödisk AB utvecklar, producerar och marknadsför produkter och tjänster för professionell disk. Wexiödisk har funnits sedan 1972, har idag ca 190 anställda och omsätter ca 430 miljoner SEK. Bolaget ingår i Ali Group.
Som lager och logistikchef hos oss leder och fördelar du det dagliga arbetet inom din verksamhet som innefattar 14 medarbetare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna på avdelningen innefattar mottagning av gods, ankomstregistrering, in- och utleveranser, bokningar av maskintransporter och plockning av material. Avdelningen ska styra in- och utflödet av material till och från produktionen. Även hantering av reservdelar/eftermarknad till våra kunder samt del i reklamationsflödet ingår. I din roll som lager och logistikchef har du det övergripande ansvaret för säkerställandet av transporter till kunden.
Inom din avdelning arbetar du med förbättringsarbete, planering och genomförande av inventering. Vi arbetar i SAP och det är verktyget som du använder dagligen.
Vi är inne i en spännande process just nu, då vi förutom vår fabrik på Mårdvägen, har två andra fabriker på Norremark Växjö. Det kommer ligga stort ansvar på dig att få till flödet och organiseringen av transporter och material mellan de tre siterna.
Som chef har du personalansvar vilket innebär planering av ledigheter, attestera tidrapporter, arbetsmiljöansvar och utvecklingssamtal.
Kvalifikationer: Vi vill att du har utbildning inom lager och logistik alternativt mångårig erfarenhet av densamma med relevant befattning. Vi vill att du har arbetat i producerande företag inom lager och logistik verksamhet under några år och med fördel har erfarenhet av att leda personal.
Detta är en serviceroll med många kontaktytor till vilken vi söker någon som är lösningsorienterad och har samordningsförmåga. Du motiveras av att utveckla medarbetare och verksamheter, du är noggrann till din natur och har en ekonomisk medvetenhet. Du behöver ha förmåga att skapa struktur, ta ansvar och se verksamheten från ett helikopterperspektiv.
Du är en trygg och involverande och erfaren ledare som drivs av att bygga en kultur där funktion, service och förbättringsarbeten står i centrum.
Vidare är det meriterande att ha kunskap och erfarenhet av arbete i SAP.
Körkort klass B krävs för tjänsten.
För mer information om tjänsten kontakta:
Produktionschef: Jesper Karrhammar, 0470-77 12 29, jesper.karrhammar@wexiodisk.com
Personalchef: Camilla Andersson, 0470-77 12 84, camilla.andersson@wexiodisk.com
Facklig representant Unionen: Jonas Gunnarsson, via växel 0470-77 12 00.
Din skriftliga ansökan sänder du in senast den 14 Augusti 2022 till: camilla.andersson@wexiodisk.com

Ansök nu

Lagerledare till Optimera

Läs mer Jun 27
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder
Optimera Svenska AB i Växjö söker nu en driven lagerledare redo att axla ansvaret för hela enhetens lager. För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du har några års erfarenhet från lagerförsäljning och att du har ett etablerat nätverk i byggbranschen i området. Vidare är det viktigt att du är strukturerad och kan arbeta mot angivna mål.
Vi erbjuder ett ansvarsfullt uppdrag där du kommer att verka i nära samarbete med enhetschef och butiksledare. Du får ett stort eget ansvar att leda personalen. För att trivas i rollen är det viktigt att du brinner för att leda och motivera din personal, samt att vara en del i det dagliga arbetet. Tjänsten är en god möjlighet för dig som vill utvecklas och är drivande, vi ser därför gärna att du med din ansökan försöker motivera varför du söker tjänsten och även motivera varför just du hade varit lämpad för rollen som lagerledare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvar för arbetsledning på lagret, snickeri och brädgård
Ansvar för godsmottagning, lagerpåfyllnad, varumärkning och utplockning. Observera att arbetet kan innebära truckkörning och en del tunga lyft, vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden
Ansvar för kundservice och försäljning på lagret

Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning gärna med logistik eller byggteknisk inriktning
Kunskap om virke och byggmaterial
Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Datorvana
Truckkort och B-körkort krävs för tjänsten
Erfarenhet av affärssystemet Trygg samt Qlikview är en merit

Dina personliga egenskaper:
Ledarförmåga
God social kompetens.
Uppskattar högt tempo
Serviceinriktad
Handlingskraftig och självgående
Strukturerad och planeringsförmåga



Ansökan:
Låter det intressant?
För frågor kontakta enhetschef Linus Malmros, tf. 0470- 499 51 eller e-post: linus.malmros@optimera.se
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV så snart som möjligt, dock senast den 31 juli.
Notera att rekrytering och urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/

Ansök nu

Lagerledare till Optimera

Läs mer Jul 12
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder
Optimera Svenska AB i Växjö söker nu en driven lagerledare redo att axla ansvaret för hela enhetens lager. För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du har några års erfarenhet från lagerförsäljning och att du har ett etablerat nätverk i byggbranschen i området. Vidare är det viktigt att du är strukturerad och kan arbeta mot angivna mål.
Vi erbjuder ett ansvarsfullt uppdrag där du kommer att verka i nära samarbete med enhetschef och butiksledare. Du får ett stort eget ansvar att leda personalen. För att trivas i rollen är det viktigt att du brinner för att leda och motivera din personal, samt att vara en del i det dagliga arbetet. Tjänsten är en god möjlighet för dig som vill utvecklas och är drivande, vi ser därför gärna att du med din ansökan försöker motivera varför du söker tjänsten och även motivera varför just du hade varit lämpad för rollen som lagerledare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvar för arbetsledning på lagret, snickeri och brädgård
Ansvar för godsmottagning, lagerpåfyllnad, varumärkning och utplockning. Observera att arbetet kan innebära truckkörning och en del tunga lyft, vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden
Ansvar för kundservice och försäljning på lagret

Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning gärna med logistik eller byggteknisk inriktning
Kunskap om virke och byggmaterial
Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Datorvana
Truckkort och B-körkort krävs för tjänsten
Erfarenhet av affärssystemet Trygg samt Qlikview är en merit

Dina personliga egenskaper:
Ledarförmåga
God social kompetens.
Uppskattar högt tempo
Serviceinriktad
Handlingskraftig och självgående
Strukturerad och planeringsförmåga



Ansökan:
Låter det intressant?
För frågor kontakta enhetschef Linus Malmros, tf. 0470- 499 51 eller e-post: linus.malmros@optimera.se
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV så snart som möjligt, dock senast den 31 juli.
Notera att rekrytering och urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Optimera Svenska AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Optimera Svenska AB .

Vikarierande Butiks-& Lagersäljare Optimera Växjö

Lagerarbetare
Läs mer Apr 5
Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?Vi söker dig som är en säljtalang redo att anta nya utmaningar. Som Butiks-och Lagersäljare hos Optimera arbetar du med att ta hand om våra kunder, orderregistrering samt rådgivning till kunder gällande maskiner och förnödenheter. Det är viktigt att du har förmåga att driva ditt eget arbete. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du har ett nära samarbete med övriga kollegor på enheten. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig från 10/6 till och med 12/7-2024

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Kundservice och försäljning
• Lagerpåfyllnad och varumärkning
• Plockning av gods
• Rådgivning till kund
• Arbete i Butik kan förekomma vid behov

Varför arbeta hos oss? 

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare! Hos oss arbetar en fantastisk laguppställning av duktiga, engagerade medarbetare med servicekänsla ut i fingerspetsarna. Vi vet att en positiv arbetsplats där alla kan vara sig själva, utvecklas och trivas är A och O för vår framgång och för att våra kunder ska välja oss! Att jobba inom SGDS Gruppen innebär variation och en möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vi har ambitiösa hållbarhetsmål där alla är med och gör skillnad. Säkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar tillsammans varje dag för en bra arbetsmiljö.

Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande.

Dina kvalifikationer:


• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Kunskaper muntligt och skriftligt i svenska och engelska, då större delen av all kommunikation internt och externt sker på dessa språk
• Det är meriterande med kunskap och intresse av byggvaror och förnödenheter
• Det är meriterande med kunskap om maskiner, skruv och infästning
• Erfarenhet av Trygg eller andra affärssystem är meriterande
• Truckkort är ett krav

Dina personliga egenskaper:


• Självgående med god säljförmåga
• God relationsskapare
• Serviceinriktad
• Gott ordningssinne
• Prestigelös gällande arbetsuppgifter

Ansökan:

Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig mellan 10/6-2024 till och med 12/7-2024

Låter det intressant?

Ansökan genom att klicka på Ansök knappen här nedan, så snart som möjligt, dock senast 2024-04-21

Observera att urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

 

 

Optimera är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder med fokus på kvalitet, service och flexibilitet. Vi är alltid på tå för att vara det självklara valet för proffs inom bygg. Vi ingår i SGDS Gruppen som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS Gruppen omfattar förutom Optimera bolagen Bevego, Dahl, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150?000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 180 etableringar och är nästan 3?000 medarbetare.?Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://www.sgdsgruppen.se/, https://www.optimera.se/bygghandel/proffs

Ansök nu

Byggsäljare till Optimera Växjö

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 13
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 65 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.


Söker du ett utvecklande arbete i ett expansivt företag, då kan detta vara någonting för dig! Optimera Svenska AB är en ständigt växande aktör inom byggbranschen som just nu söker en ny byggsäljare till vår enhet i Växjö.

Vi söker dig som är en driven byggsäljare med några års erfarenhet, och det är en fördel om du redan idag har kännedom om byggbranschen i området. Det är viktigt att du trivs i rollen med nykundsbearbetning och att göra arbetsplatsbesök. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du kommer att arbeta med våra proffskunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Försäljning av byggmaterial
Bearbetning och kontakt med nya och befintliga kunder
Kundansvar och förhandling gentemot kund
Ordermottagning, offertskrivning samt uppföljning


Dina kvalifikationer:
God produktkännedom inom byggsektorn och erfarenhet av offertskrivning
Lokalkännedom och kontakter i branschen
Gymnasieutbildning
Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter


Dina personliga egenskaper:
Målmedveten och handlingskraftig
Har förmåga och talang inom sälj
Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt


Ansökan
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV genom att följa länken och fylla i formuläret så snart som möjligt dock senast den 31 december.
Passa på att söka nu direkt! Urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!


SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/

Ansök nu

Butiksledare till Optimera Växjö

Butikschef
Läs mer Maj 28
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 63 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.


Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete där du ansvarar för och deltar i det löpande säljarbetet i vår butik i Växjö. Optimera är en bygghandel inriktad mot proffs och med dina kollegor kommer du få chansen att vara med på en spännande resa och vidareutveckla vår enhet. Du kommer att vara huvudansvarig för kontakter med leverantörer av butikssortiment och arbeta med sortimentsutveckling och exponering i butik. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du har ett nära samarbete med enhetschefen och deltar i enhetens driftsgrupp.

Vi söker dig som är beredd på att ge det där lilla extra och vill vara en del av utvecklingen. Du som söker brinner för att ge kundservice på toppnivå. Du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt och har en god planeringsförmåga. Du ska också ha lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Eftersom vi vill att våra medarbetare ska känna arbetsglädje och stort engagemang i sitt arbete, kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ledning av det dagliga säljarbetet i butiken
Schemaläggning av personal, attestera tider samt ansvar för bemanningen
Deltagande i förekommande butiksarbete
Butiksförsäljning av förnödenheter till våra kunder
Uppackning och exponering av varor i butiken
Planering och genomförande av marknadsföringsaktiviteter



Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning, gärna med handels- eller marknadsinriktning
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Intresse och kunskap om byggvaror
Ledarerfarenhet meriterande
Datorvana, kunskaper inom affärssystemet Trygg och Qlikview är meriterande
B-körkort


Dina personliga egenskaper:
Säljförmåga
Samarbetsvillig
Serviceinriktad
Självgående och drivande
Förändringsbenägen och kreativ


Ansökan:
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV genom att följa länken och fylla i formuläret så snart som möjligt dock senast den 28 juni.
Passas på att söka nu direkt! Urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu