Växjö: Fastighetsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetsekonom i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-13 // Varaktighet: Heltid

HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Intresserad av att arbeta i en organisation där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är ledord? På HSB Sydost kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven verksamhet med fokus på att erbjuda det goda boendet. Nu söker vi förstärkning i form av en fastighetsekonom.

Arbetsuppgifter
I arbetet som fastighetsekonom ingår det att ansvara för kunder med administrativa avtal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att hantera bostadsrättsföreningars ekonomi. Det innebär att du sköter löpande bokföring, budget, bokslut, ekonomisk uppföljning och är en viktig rådgivande part till kunden. Arbetsuppgifter kan tillkomma under vissa perioder som att exempelvis medverka vid årsstämmor. Placeringsort är Växjö men arbete förekommer även i övriga delar av Kronoberg.

Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning ekonomi.
- Tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning.
- Mycket goda kunskaper i Excel och van vid att jobba med bokföringssystem. Erfarenhet av Agresso är meriterande.
- B-Körkort


Personliga egenskaper
Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter viktigt. Vi söker dig med hög social kompetens som har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Du är duktig på att sätta kunden i fokus, lyssna av deras behov och uppfylla högt ställda förväntningar. Vi befinner oss mitt i en digital utveckling och hoppas att du vill vara en del av den resan. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:
Heltid.
Tillsvidare.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 2022-05-15. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Niklas Blomqvist, driftchef, 010-451 30 48.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom.

Junior redovisningsekonom

Läs mer Mar 11
Till vårt härliga gäng på Finance-avdelningen i Växjö söker vi nu förstärkning i form av en Redovisningsekonom. Du är en diamant som bara väntar på rätt läge att ta nästa kliv, och känslan i magen säger att det kanske är dags nu. Vi har det på känn i alla fall, och vi vill gärna att du hör av dig om du känner igen dig på beskrivningen nedan.

Om rollen
Gillar du punktlistor? Vi gör det, och att ha tydlig ordning och struktur i den här rollen är såklart viktigt eftersom man kommer jobba med bland annat följande:

- Fakturering
- Leverantörsfakturor
- Avstämningar
- Behjälplig i bokslut
- Skatt och momsdeklarationer
- Proaktivt identifiera förbättringsmöjligheter i processer gällande redovisningen
- Övriga arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning


Utöver dessa arbetsuppgifter så ingår självklart en massa andra för rollen normalt förekommande uppgifter, men det tjusiga är att eftersom rollen är ny så kommer det finnas goda möjligheter att vara med och forma den tillsammans med din chef (Kajsa, vår CFO) och övriga teammedlemmar.

Rollen är placerad inom vår Finance-avdelning som är en del av vårt koncernstöd Corporate Services, och du kommer ha kollegor både i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. Du kommer supportera på den svenska sidan men även vara resurs för övriga ovan länder.

Vem är du?
Vi söker dig som nyligen plockat ut din universitetsexamen inom ekonomi, alternativt har jobbat ett par år inom yrket och förvärvat dig kunskaper den vägen. Vi tänker att du är en quick learner som snabbt kommer lära dig behärska de system som vi arbetar i, mycket tack vare din egen initiativförmåga och höga motivation att bidra och skapa värde och arbetsglädje runt om dig.

Därtill är du en systematiskt lagd sifferälskare som trivs lika bra med människor som med bokföringsunderlag. Du är kommunikativ och trivs i en roll med många kontakt- och samarbetsytor. Det är också viktigt att du är trygg i det engelska språket i både skrift och tal, och en förståelse för Skandinaviska ses absolut som en merit.

Placeringsort
Placering för tjänsten är vid vårt huvudkontor i Växjö. Vi lägger stor vikt vid att livspusslet ska gå ihop (vi har självklart en policy för flexible worklife), och ett gäng förmåner som ytterligare strössel på härligheten. Vad sägs om Växjös bästa lunchrestaurang, där våra två kockar lagar magiskt god lunch varje dag? Gym med gemensam fredagsträning för den som vill? Och självklart friskvårdsbidrag, mängder med gemensamma events och annat som förgyller dagarna runtom själva arbetet.


Din ansökan
Skicka din ansökan och berätta vem du är, och varför vi ska ta chansen att träffa just dig. Sista datum att skicka in ansökan är 2022-03-31. Löpande urval kommer dock att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor om rollen i sig är du varmt välkommen att kontakta vår CFO, Kajsa Carlén (kajsa.carlen@ist.com), eller David Hantoft, Head of HR, (david.hantoft@ist.com) vid mer generella frågor om IST, förmåner eller annat.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om oss
Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Mar 16
Tycker du att redovisning i kombination med fastigheter låter intressant? Vi utökar vår verksamhet och söker nu en redovisningsekonom till teamet!
ARC Fastighetspartner söker nu dig som vill vara med och utveckla både dig själv och bolaget på en häftig resa inom fastighetsförvaltning. Vi är idag 20 anställda och har vår bas i södra Sverige där vi verkar på flertalet orter främst i Småland. Som bolag har vi ett tydligt fokus på att tillsammans skapa en attraktiv arbetsplats där medarbetare utvecklas.
Som redovisningsekonom hos oss är du en av dem som arbetar närmast kunden. Arbetet är omväxlande, socialt och med ett stort ansvarstagande. Du spelar en viktig roll när det gäller att utveckla och bibehålla goda kundrelationer. Du förväntas arbeta självständigt och har en stor frihet att på egen hand planera din vecka och lösa de utmaningar som du ställs inför i ditt arbete. Du ingår i ett team som arbetar med ekonomi.
Vilka arbetsuppgifter kommer du ha?
Som redovisningsekonom kommer du arbeta med bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare. Du kommer att ha ett helhetsansvar för våra kunders ekonomiska förvaltning, och arbetet innefattar bland annat;
- Löpande bokföring
- Budget
- Bokslut
- Deklarationer
- Viss lönehantering
Du kommer vara med och fortsätta bygga vår verksamhet genom att bibehålla och etablera nya kundkontakter, vårda och skapa förtroende för verksamheten och för dig själv.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet som redovisningsekonom, fastighetsekonom eller motsvarande. Du har en utbildning inom ekonomi från högskola/universitet.
Då arbetet innehåller mycket kundkontakter söker vi dig som sätter kunden i centrum och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en förmåga att vara strukturerad och noggrann, att agera professionellt och kundorienterat och har lätt för att skapa en öppen och förtroendefull dialog. Vidare är du någon som kan ta egna initiativ, har en positiv och prestigelös inställning samt gillar att arbeta med frihet under ansvar.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen sedan tidigare.
B-körkort är ett krav.
Din ansökan skickad du till hr@arcfast.se, märk mailet med redovisningsekonom. Urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Svevia

Läs mer Maj 2
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Redovisningsekonom till ekonomistödsfunktionen, Svevia. Vi kombinerar det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora miljardföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Brinner du för redovisning, förändringsarbete och ledarskap? Vill du arbeta nära affärsverksamheten och ledning i ett bolag med ett starkt hållbarhetsfokus och en öppen kultur där beslutsvägarna är korta? Då kan rollen som Redovisningsekonom vara rätt tjänst för dig!

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Svevia där Poolia hanterar rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Redovisningsekonom på Svevia ingår du i ett team bestående av elva ekonomer. Ditt primära ansvarsområde är att fungera som en stöttande funktion med din expertiskompetens mot ett 40-tal arbetschefer och lika många ekonomer som arbetar på Svevias kontor runt om i Sverige. Du kommer förstärka avdelningen vad gäller arbete med kreditkontroller, vilket vi gärna ser att du har erfarenhet av, alternativt ett genuint intresse för att lära dig. Hos Svevia får du vara med och vidareutveckla rutiner, manualer och införa samt förbättra processer. I rollen rapporterar du till Chefen för Ekonomistöd. Ekonomisystemet som används är Agresso.

Svevia erbjuder en arbetsplats med öppet landskap i stora lokaler med fint ljusinsläpp. Här är det högt i tak och en härlig stämning, där man i gruppen hjälps åt att hantera de ärenden och arbetsuppgifter som för stunden är aktuella. Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Framgången skapar vi som ett lag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Ekonomisk support gentemot linjeekonomer
- Periodstängning och bokslut
- Balanskontoavstämningar av olika slag, bl. a lönerelaterade konton
- Kreditbedömning & kredituppföljning
- Kravhantering
- Momshantering och punktskatter


Vem är du?
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi och dokumenterad erfarenhet av löpande redovisning. Du är trygg i din expertis och besitter goda kunskaper i affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av momshantering. Har du tidigare arbetat i Agresso finner vi det meriterande, men det är inget krav.

Som person har du en hög servicekänsla och motiveras av att ge support till andra kollegor. Du är kommunikativ, relationsskapande och har en god pedagogisk förmåga, både i tal och skrift. För att passa hos oss behöver du drivas av löpande förbättringsarbete och tycka det är spännande med förändringar. Vi hoppas att just DU ska hjälpa oss att bygga framtidens Svevia!


Om verksamheten
Svevia är specialist på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Och som specialist måste vi alltid vara lite bättre än våra konkurrenter – varje dag. Det är en utmaning som vi gillar. Vårt framgångsrecept bygger på en företagskultur där vi delar med oss av våra kunskaper och vår erfarenhet. Vi är den ledande driftentreprenören och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. Men framförallt är vi ett modernt serviceföretag där varje medarbetares personliga initiativförmåga och yrkesskicklighet är avgörande för kundupplevelsen. Tillsammans gör vi mer nytta och bidrar med större värde för våra kunder, vår omvärld och varandra.
Svevia är ett statligt ägt bolag med högt driv och en stark entreprenörsanda. Enligt de statliga direktiven ställs höga krav på transparens och rapportering och Svevia arbetar i allt väsentligt som ett noterat bolag. https://www.svevia.se/

Ansök nu

Ekonom till Leverantörscenter

Läs mer Maj 13
Hos oss på Södra kommer du få vara en del av ett innovativt och hållbart företag i en bransch med ljusa framtidsutsikter. Vi söker nu ytterligare en Ekonom till Södra Finanscenter i Växjö vars huvudsakliga syfte är att tillgodose diverse intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid.

Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Ekonom på Södra Finanscenter kommer du ihop med dina kollegor att säkerställa att leverans sker enligt tidplan och gällande rutiner. Arbetet syftar till att kostnadseffektivt framställa och tillgodose affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid. Vi arbetar utifrån två flöden, kundreskontraflöde och leverantörskontraflöde, där du i denna tjänst kommer att ingå i Leverantörscenter.

Som Ekonom på Leverantörcenter är ditt huvudsakliga ansvar att hålla ihop leverantörsfakturaflödet vilket innefattar både redovisning och bokslutsarbete. Du kommer även vara med och driva utveckling och förbättringar samt samordna processer inom detta flöde. Tillsammans med övriga ekonomer och ekonomiassistenter för leverantörsflödet har du ett operativt ansvar från inkommen leverantörsfaktura till utbetalning. Du kommer även ha löpande kontakt med våra leverantörer.

Utöver ovanstående kommer du även hantera inkommande ärenden via telefonslinga och vårt ärendehanteringssystem. För närvarande är vi inne i ett skifte med nytt affärssystem och har stort fokus på digitalisering och automatisering i våra administrativa processer.

Vem är du?
Du är en driven och initiativtagande person som på ett nyfiket sätt tar dig an nya uppgifter. För att lyckas i rollen som Ekonom har du god social kompetens och tycker om att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och med stor noggrannhet. Du är van vid en varierande arbetsintensitet och att arbeta mot deadlines. Viktigt är att du är pålitlig och ansvarstagande och förstår vikten av det egna ansvaret. Vi ser även att du som söker har:

- Avslutad högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt flera års erfarenhet av löpande ekonomiarbete

- Behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift

Det är även meriterande om du har erfarenhet av affärssystemen Microsoft Dynamics 365, men det är inget krav.

Placering och omfattning
Tjänsterna är på heltid, tillsvidare med placering på vårt huvudkontor i Växjö.

Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner)

Vill du veta mer?
Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta HR-direkt på 0470-89 500.

Fackliga frågor hänvisas till:

Unionen: Teddy Hedlund, teddy.hedlund@sodra.com

SACO: Fredrik Dacke, fredrik.dacke@sodra.com

Information om rekryteringsprocessen hittar du om du skrollar ner på sidan här; Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)

Ansök via länken nedan senast den 29:e maj 2022. Hoppas vi hörs snart!

Följ oss gärna på Facebook, Instagram #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören

Nedan visas andra jobb i Växjö från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören .

Marknadskoordinator, vikariat

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Dec 14
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 130 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Skulle du vilja arbeta i ett litet gäng med mycket energi och stor kreativitet är rollen som marknadskoordinator på HSB Sydost rätt för dig! Inom affärsområdet Medlem och Marknad har vi en arbetskultur som präglas av engagemang, glädje och samverkan - allt för att ge våra kunder och medlemmar bästa tänkbara service!

Arbetsuppgifter

Som marknadskoordinator på HSB Sydost kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom marknad och kommunikation. Det är därför viktigt att du trivs med eget ansvar och högt tempo. Vi ser gärna att du har en god språklig förmåga då rollen ihög grad handlar om skriftlig kommunikation med våra målgrupper och intressenter.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Ansvar för det lokala innehållet i våra medlemstidningar
- Skapandet av nyhetsbrev till våra olika externa målgrupper
- Internkommunikation via intranätet
- Marknadsföring och kommunikationsarbete i våra digitala kanaler; HSB.se, intranät och sociala medier
- Framtagning av försäljningsmaterial i form av broschyrer, skyltar och annonser
- Delaktighet i utvecklingsprojekt på intern och nationell nivå



Kvalifikationer

- Examen på högskole-/universitetsnivå inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
- Arbetslivserfarenhet är önskvärt, gärna inom marknad och kommunikation
- Grundläggande kunskaper inom InDesign, Photoshop och Illustrator
- Erfarenhet av filmredigeringsprogram, t.ex. Premiere Pro och arbete med social medier är meriterande
- B-körkort



Personliga egenskaper

Som person är du strukturerad, prestigelös och kommunikativ. Du behöver ha en väl utvecklad språklig förmåga och vara skicklig på att med text, bild och form anpassa budskap efter målgrupp och syfte. Rollen som marknadskoordinator kräver lyhördhet och mycket god serviceförmåga, tillsammans med förmågan att söka kunskap och information på egen hand. Genom öppenhet och dialog skapar du förtroendefulla relationer och ett gott samarbete med omgivningen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och vi kommer att använda oss av arbetstest/prov i anställningsprocessen.

Omfattning:
Heltid, vikariat

Tillträde:
2022-03-01, eller enligt överenskommelse

Slutdatum:
2023-02-28, med möjlighet till förlängning

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 2022-01-07. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Anders Högelius, affärsområdeschef, 010-451 30 15.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag

Ansök nu