Växjö: Intensivutbildning mot arbete som svetsare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Intensivutbildning mot arbete som svetsare i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-13 // Varaktighet: Heltid

Är du intresserad av arbete inom industrin men ännu inte har den utbildning eller erfarenhet som krävs?
Då kan en rekryteringsutbildning vara rätt väg för dig.

Denna skräddarsydda utbildning pågår under 18-20 veckor inklusive 4 veckors arbetsplatsförlagd utbildning.

Utbildningen är avsedd att leda till arbete på 100% på Veldi bemanning i Växjö och sedan på Allt i plåt AB i Åseda.

Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet inom industrin. Grundläggande kunskaper i svenska språket är ett krav. För att kunna ta del av utbildningen brhöver du vara inskriven på Arbetsförmedlingen.

Är du intresserad och vill veta mer?

Skicka in din ansökan så kontaktar vi dig!

Ansökan inkommer till Arbetsförmedlingen och delas med arbetsgivaren.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Svetsare, manuell

Nedan visas andra jobb i Växjö som Svetsare, manuell.

Svetsare sökes till ett Växjöföretag

Läs mer Maj 5
Va kul att du hittat hit!
Vi söker dig som har viljan att arbeta med det du är bäst på. Tillsammans med vår kund vill vi att du ska lyckas och därför söker vi dig som tänker långsiktigt och ser utvecklingsmöjligheter.

UPPDRAGSGIVARE OCH UPPGIFTER
Du kommer arbeta som inhyrd svetsare hos ett Växjöföretag som sysslar med tillverkning i stål och betong bland annat. Fungerar allt enligt önskemål för din del och företagets, då kommer du att erbjudas en provanställning och övergå till anställning hos dem.

Som svetsare på företaget är du en erfaren medarbetare som ansvarar för att svetsa:

- 135/138 svart stål (MAG)
- 23-25 mm plåt
- 10 mm balk


Du arbetar på en säker arbetsplats där du uppskattas för din kunskap, tempo och förståelse för produktion. Arbetstiderna är flexibla men standard är måndag till fredag kl. 07-16.

DETTA BEHÖVER DU OCH VARA SOM PERSON

Du som söker har både utbildning och aktuell erfarenhet som svetsare.
Vi förutsätter att du har god datorvana, kan ritningsläsning och engelska samt har travers och truckkort.

Stor vikt läggs på följande:

- Har ett naturligt driv till att utvecklas
- Vill ta ansvar och kan arbeta självständigt
- Hittar lösningar
- Långsiktighet hos arbetsgivaren




ANNAT VIKTIGT
Provanställning på heltid enligt överenskommelse.

NÄSTA STEG
Vi hör av oss till dig som uppfyller våra krav och kallar dig på intervju.

Ansök nu

Erfaren svetsare sökes för uppdrag med start omgående!

Läs mer Maj 13
Dina arbetsuppgifter
För denna tjänst krävs det att du behärskar svetsmetoderna 135/138. Du kommer att svetsa större konstruktioner i plåt. Inför uthyrning kommer du få lägga ett svetsprov.

Din profil
Du bör ha flerårig vana av svetsning av större konstruktioner.
Ett krav du har är att du ska kunna läsa ritningar och svetsbeteckningar.
För denna tjänst krävs att du behärskar svetsmetoderna 135/138.
Svetsarprövning är meriterande.
Då kund söker en svetsare omgående så bör du vara så pass erfaren att du relativt snabbt kan komma in i deras produktion.
Att vara noggrann och initiativtagande är personliga egenskaper som är viktiga för denna tjänst.
Du ska också behärska svenska i både tal och skrift.


Om företaget
Företaget är en totalleverantör av större plåtkonstruktioner. Som totalleverantör jobbar vi med allt från konstruktion, laserskärning, bockning, svetsning och lackering. Företaget är beläget i Uppvidinge kommun.

Om oss
Veldi Kompetens ingår i koncernen Strigo AB som är en kompetenskoncern inriktat på vuxnas utveckling i livet. Veldi Kompetens har idag verksamheter inom utbildningar, rekrytering och bemanning vilka alla växer snabbt, och med grund i ovan omställning har vi siktet inställt på att starta upp nya verksamheter inom kompetensförsörjning. Vi hjälper er att rekrytera, hyra in personal eller kompetensutveckla er egen organisation. Med vår erfarenhet och vårt breda kontaktnät inom industribranschen, finns vi till hands med kompetensförsörjning som ärt matchad mot just det specifika behovet.

Ansök nu

Svetsare till Volvo CE

Läs mer Apr 14
Vi har anställt flera men har fortfarande platser kvar!

Önskar du arbeta inom fordonsindustrin, i en internationell arbetsmiljö på ett företag som befinner sig i ständig utveckling? Vår kund i Braås söker nu efter dig som har erfarenhet, kunskap och intresse för svetsning! Är du driven, positivt inställd till ny kunskap, trivs med samarbete och besitter hög arbetsmoral? - Då har vi uppdraget för dig!

Om jobbet:
Vår kund Volvo är etablerad 3 mil norr om Växjö och är världsledande i sin bransch. Organisationen är i ständig utveckling och är därför i behov av ytterligare medarbetare. Som Svetsare kommer du att arbeta i någon av företagets svetsgrupper: Komponentsvets, Framram, Bakram eller Korgar. Du kommer vara en viktig del av företagets produktionskedja samt i framställandet av en högkvalitativ slutprodukt. Alla på tillverkningen jobbar nära tillsammans i ett öppet arbetsklimat. Stor vikt läggs vid att skapa och behålla en bra arbetsmiljö och ett gott samarbete med alla som finns runt omkring.

I din roll som Svetsare kommer din huvudsakliga arbetsuppgift innebära främst MIG- och MAG-svetsning av företagets olika delar under främst 2-skift.

Vem är du?
Vi söker dig som förstår att rätt attityd och samarbete är nyckeln till framgång för företaget. Det krävs att du är arbetsvillig och besitter en hög arbetsmoral med inställningen till att se möjligheter istället för problem. Vi vill se driv, passion och engagemang där vikten läggs vid ständig utveckling och stävan efter ny kunskap. För denna rollen inom företaget krävs det att du är fokuserad och är väl medveten om hur svetsteknikerna levererar bästa resultat. Inför anställning kommer dina kunskaper sättas på prov och utförandet sker under en övervakande process.
Med ett positivt intresse för produktionen och företaget kan vår kund erbjuda dig alla möjligheter till utveckling.

För att lyckas bra som Svetsare är det viktigt att du:

- Är ansvarsfull och noggrann i ditt arbete samt bidrar med en effektiv arbetsinsats.
- Visar intresse och respekterar din ledare och arbetskamrater.
- Har relevant yrkesutbildning och erfarenhet inom svets/industri.
- Är bekväm med det svenska språket – både i tal och skrift.
- Klarar av arbetstider förlagda under obekväma arbetstimmar. Ex. 2 skift
- Har god fysik och gärna truckkort, behörighet för motvikt.

Notera att kunden kräver att du ska ha erfarenhet av svetsning och kan genomföra ett svetsprov utan problem.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Vilka är vi?
Det råder inga tvivel om varför väckarklockan ringer på morgonen. Varje dag kliver vi upp, sträcker på oss och tar sikte på att flytta gränser och utmana normer för att skapa en framtid där alla får plats.

Vi tror att passion och relation tillsammans kan göra det oväntade på arbetsplatser och flytta förväntningar framåt. Som ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag kommer vi med nya perspektiv och processer som utvecklar företaget i takt med lönsamheten.

Vi vänder på stenar, rotar i gömmor och tänker nytt för att vi tror att den bästa matchningen inte behöver betyda det förväntade. För dig som letar jobb betyder det att vi inte nöjer oss med att du blir anställd, vi vill se till så att du får rätt förutsättningar för att göra ditt bästa jobb i karriären.

Då gör vi skillnad på riktigt. För samhället, för företaget, för arbetstagaren.

Och då skapar vi framtidens jobb. För alla. Idag.

I denna rekrytering innefattar videointervju som en viktig del i processen om du gå vidare efter din ansökan. Vi rekommenderar dig att utföra din videointervju omgående för att öka dina chanser.

Kontaktuppgifter:

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Agonis Haxhiu via agonis.haxhiu@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

 

Sökord
Svets, industri, Mig, Mag, Tig, Produktion, Rörtråd, Tillverkning, Fordon, Braås

Ansök nu

Svetsare till kund i Braås!

Läs mer Apr 7
Är du en person som trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Gillar du att träffa nya människor och har lätt för att lära dig nya saker? Då är konsultrollen något för dig! Vi på Manpower har just nu flera spännande uppdrag hos våra kunder i Braås med omnejd. Vänta inte med din ansökan!

Att jobba som svetsare

Som svetsare kommer du att arbeta på tillverkningen hos vår kund där du svetsar olika plåtdelar till dumprar. De svetstekniker som du främst använder är MIGMAG- svetsning, men det kan också förekomma TIG- svetsning. Du blir anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund i Växjö, Braås. Du arbetar ihop med ett drivet och engagerat team, som kommer att hjälpa dig att komma in i din roll på bästa sätt!

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som har en bakgrund inom svets, antingen från utbildning och/ eller erfarenhet. Du tycker att industrin är spännande och trivs med att arbeta fysiskt med kroppen under högt arbetstempo. Du tycker om att samarbeta men andra och är en lagspelare. Vi tror att du i din roll tillför en positiv energi och driv i gruppen! Förutom detta är du öppen för skiftgång.

I övrigt söker vi dig som

* har svetslicens, och goda kunskaper i MIGMAG- svetsning
* har gymnasieutbildning
* behärskar det svenska språket i både tal och skrift
* har B-körkort och tillgång till egen bil.

Meriterande med längre erfarenhet från olika svetstekniker, tex TIG- svetsning. Vi ser det också som en stor merit om du innehar truckkort och traversutbildning.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta Josephine Nilsson via e-post: josephine.nilsson@manpower.se Sök tjänsten idag!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Svetsare

Läs mer Maj 12
Om tjänsten
Vi söker just nu en svetsare till en av våra kunder i Växjö.
Du kommer arbeta med MIG/MAG svetsning, rörtråd. Arbetet innebär svetsning i grovplåt och större detaljer. Arbetet sker efter ritning.

Start: Omgående
Arbetstider: Dagtid

Din profil
Önskemål/Krav:
- Kunskap inom svets, gärna rörtrådsvetsning.
- Ritningsläsning
- Viljan att lära sig nya saker

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Arbetsförmedlingen Växjö

Nedan visas andra jobb i Växjö från Arbetsförmedlingen Växjö .

Socialkonsulent till Arbetsförmedlingen Kronoberg

Socialkonsulent, Arbetsförmedlingen
Läs mer Maj 4
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen VO Arbetssökande Kronoberg
Arbetsförmedlingen VO Arbetssökande Kronoberg rekryterar nu en Socialkonsulent för placering i Växjö eller Ljungby.

Välkommen att söka jobb hos oss som Socialkonsulent
Nu söker vi dig som vill börja arbeta i vårt team som består av psykologer, arbetsterapeuter/sjukgymnaster, arbetsförmedlare och socialkonsulent. Socialkonsulentens roll inom Arbetsförmedlingen kommer till stor del att fokusera på och utgöra en aktiv del av den arbetsmarknadspolitiska bedömningen. I alla kontakter med kund har vi ett stödjande och vägledande förhållningssätt. Du bidrar till att utveckla den arbetssökandes kunskap om sina förutsättningar samt att stärka motivation och orientering mot arbete. Dokumentation utgör ett viktigt och återkommande inslag i arbetsuppgifterna. Arbetet förutsätter ett aktivt samarbete såväl internt som externt. I den framtida myndigheten kommer samarbetet med fristående aktörer vara en central del av ditt arbete.

Arbetsuppgifter Socialkonsulent
Genom samtal bedömer du arbetssökandes förutsättningar för arbete. Du bidrar till att klargöra om nuvarande livssituation kan påverka arbetsförmågan samt stödjer och motiverar arbetssökande att hantera situationer som påverkar deras förutsättningar att få arbete. I arbetet ingår ett aktivt samarbete med andra yrkesgrupper inom Arbetsförmedlingen. Socialkonsulenten är drivande och kunnig i samverkan med andra samhällsinsatser, framförallt gentemot kommunens olika verksamheter såsom socialtjänst och arbetsmarknadsenheter. Socialkonsulenten kan samordna övergripande insatser med externa aktörer och myndigheter. Dokumentation utgör ett viktigt och återkommande inslag.

Kvalifikationer
- Socionomexamen
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet som socionom efter examen
- Erfarenhet av socialt utredningsarbete
- Goda kunskaper om missbruk, beroendeproblematik och sociala svårigheter i förhållande till arbetsliv
- B-körkort  

Meriterande
- Erfarenhet av arbete som socialkonsulent
- Erfarenhet av arbete med våld i nära relationer
- Goda kunskaper om arbetslivsinriktad rehabilitering
- Goda kunskaper om myndigheters ansvarsområden

Personliga egenskaper och kompetenser
- Kundorienterad, kommunikativ och inriktad på samarbete.
- Målinriktad med förmåga att arbeta resultatorienterat.
- Analytisk med god förmåga att självständigt kunna prioritera och planera ditt arbete.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten  
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser  
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-18 märkt med Af-2022/0035 4432. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

REKRYTERINGSUTBILDNING mot servering och frukostvärd/värdinnor

Frukostvärd/Frukostvärdinna
Läs mer Mar 23
Ett företag i Växjö söker serveringspersonal och frukostvärdar/värdinnor. Vi erbjuder därför en skräddarsydd intensivutbildning som ger den grundkompetens som behövs för en anställning. Utbildningen inkluderar fyra veckors praktik på tilltänkt företag. Utbildningen genomförs av Lernia Utbildning i Växjö och efter fullföljd och godkänd utbildning ges möjlighet till arbete.

Utbildningen vänder sig till arbetssökande inskrivna på Arbetsförmedlingen med ett stort intresse av att jobba inom restaurang.

Förkunskapskrav:
God fysisk förmåga, god kunskap i svenska och engelska, samt möjlighet att börja sin arbetsdag 04:30 i Växjö.

Om utbildningen:
Utbildningen genomförs av en av Arbetsförmedlingens leverantörer.
Teori varvas med praktiska moment. Moduler som ingår är t.ex. hygien, service och bemötande, frukost och bufféservering och servering. Utbildningen genomförs på Lernia i Växjö samt på aktuellt företag.

Start: den 11:e april.
Längd: max 9 veckor inklusive 4 veckors praktik på företaget. 

Du kommer att få återkoppling på om du är aktuell för utbildningen.

Ansök nu

REKRYTERINGSUTBILDNING mot servering och frukostvärd/värdinnor

Frukostvärd/Frukostvärdinna
Läs mer Mar 8
Ett företag i Växjö söker serveringspersonal och frukostvärdar/värdinnor. Vi erbjuder därför en skräddarsydd intensivutbildning som ger den grundkompetens som behövs för en anställning. Utbildningen inkluderar fyra veckors praktik på tilltänkt företag. Utbildningen genomförs av Lernia Utbildning i Växjö och efter fullföljd och godkänd utbildning ges möjlighet till arbete.

Utbildningen vänder sig till arbetssökande inskrivna på Arbetsförmedlingen med ett stort intresse av att jobba inom restaurang.

Förkunskapskrav:
God fysisk förmåga, god kunskap i svenska och engelska, samt möjlighet att börja sin arbetsdag 04:30 i Växjö.

Om utbildningen:
Utbildningen genomförs av en av Arbetsförmedlingens leverantörer.
Teori varvas med praktiska moment. Moduler som ingår är t.ex. hygien, service och bemötande, frukost och bufféservering och servering. Utbildningen genomförs på Lernia i Växjö samt på aktuellt företag.

Start: den 11:e april.
Längd: max 9 veckor inklusive 4 veckors praktik på företaget. 

Du kommer att få återkoppling på om du är aktuell för utbildningen.

Ansök nu

SIUS-konsulent till ESF-projektet Samstart

Arbetsförmedlare
Läs mer Feb 10
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetet som SIUS innebär
SIUS, ”Särskilt introduktions- och uppföljningsstöd” är en metod som syftar till att integrera funktionsnedsatta i arbetslivet och ge förutsättningar för den arbetssökande att finna, få och behålla ett arbete.

Målgruppen är arbetssökande med olika former av funktionsnedsättning som begränsar förmågan att etablera sig på arbetsmarknaden. SIUS-konsulenten ska vara ett stöd till såväl arbetssökande med funktionsnedsättning som till arbetsgivare. I arbetsuppgifterna ingår att skapa hållbara företagskontakter. Arbetet som SIUS-konsulent är självständigt med tydliga mål.


SIUS i Samstart
Arbetsförmedlingen har ett uppdrag när det gäller unga med funktionsnedsättning som bla. handlar om att samverka med skolan för att underlätta övergången från skola till arbetsliv.

I det nationella ESF-projektet Samstart vänder vi oss till ungdomar med funktionsnedsättning, som är i behov av samordnat stöd i övergången mellan skola och arbete. Projektet vill skapa en bättre samordning mellan skolor, offentliga aktörer och näringsliv för att förbättra övergången från skola till arbetsliv. Genom bättre samordning och nya metoder ska projektet bidra till att alla ungdomar, oavsett funktionsnedsättning, får lika möjligheter och förutsättningar att etablera sig på arbetsmarknaden. Projektet drivs i samarbete med kommunen och finns i Malmö, Kronoberg, Göteborg, Sörmland och Umeå.


Som SIUS i Samstart kommer du att:

- samverka med olika professioner i skolan gällande elever och göra uppföljningar på praktikplatser.
- ackvirera ett för individen anpassat arbete samt ge introduktion i de arbetsuppgifter som individen ska utföra.
- ha omfattande och täta kontakter med arbetsgivare både i privat- och offentlig regi.
- arbeta nära ansvarig handläggare samt övriga kollegor i det multikompetenta teamet vilket ställer krav på öppenhet och prestigelöshet.

Arbetet i Samstart erbjuder ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete med mycket kontakter i hela Kronobergs län både i och utanför vår egen organisation. Arbetet ställer krav på en förmåga att skapa struktur, tänka nytt och att kunna prioritera i arbetet.

https://arbetsformedlingen.se/om-oss/var-verksamhet/hallbar-arbetsmarknad/europeiskt-och-internationellt-arbete/samstart



Grundläggande Kvalifikationskrav
- Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Alternativt varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år.
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse.
- För den här tjänsten krävs B-körkort

Kvalifikationskraven för den här rollen är desamma som för arbetsförmedlare.


Övriga meriter för tjänsten

- Erfarenhet av myndighetsutövning.
- Kunskap om aktuell SIUS-metodik.
- Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning. 


Vem är du
Kännetecknande för dig som person är att du är kundorienterad, kommunikativ och inriktad på samarbete. Du är målinriktad och har en förmåga att arbeta resultatorienterat. Analytisk och en god förmåga att planera samt prioritera rätt saker i ditt arbete är också viktigt och att du är lugn och stabil i pressade situationer. Vidare har du en god administrativ förmåga. 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Vårt erbjudande

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid t.o.m. 2022-11-30. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringen är Kronoberg.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2022-02-27. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg om minst 180 hp/120 p och arbetsgivarintyg som styrker minst två års arbetslivserfarenhet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.


Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester används i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Beslutshandläggare till Kronoberg

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 25
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Till enheten Kronoberg söker vi nu 12 beslutshandläggare.

Arbetsuppgifter
- Assistera arbetsförmedlare/team genom att fatta beslut om matchnings- och karriärvägledningstjänster och sköta delar av kundärendet under och efter tiden kund är hos leverantör
- Ingå i en beslutsprocess för att fatta arbetsmarknadspolitiska beslut om matchningstjänster
- Kontakta kunder
- Förbereda beslut/föredragande
- Fatta beslut
- Dokumentera beslut och godkännande av utbildningsplan

Du ingår i en uppföljningsprocess genom att bistå i arbetet kring uppföljning av beslut enligt gällande rutiner och handläggarstöd. Du arbetar i flera systemstöd och har kontakt med kunder via olika kanaler, som mejl, telefon och chatt. För jobbet krävs det att du är en van användare av digitala kanaler och att du har goda kunskaper i och intresse för dokumenthantering. 

 

Kvalifikationer
- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år alternativt högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)
- Mycket goda kunskaper i MS Office
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift samt hög läsförståelse

 

Övriga meriter för tjänsten
- Arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor och förståelse av god förvaltning
- Erfarenhet från arbete som arbetsförmedlare och/eller beslutshandläggare på Arbetsförmedlingen

 

Färdigheter:

Du ska ha förmågan att arbeta utifrån givna regelverk och riktlinjer.  Du behöver också kunna hantera information, se hur delar hänger ihop och se din del i helheten. Vidare behöver du en god förmåga att analysera, planera, prioritera och dokumentera rätt saker i ditt arbete.

Du ska kunna lyssna aktivt på kundens behov, vara serviceinriktad samt ha god samarbetsförmåga. Du har intresse för arbetsmarknadsfrågor och håller dig uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden.

 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Vårt erbjudande
Anställningsformerna är tillsvidare på heltid, med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsort är Växjö.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-02-08.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - (https://arbetsformedlingen.se/

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu