Växjö: Ekonom till Leverantörscenter

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom till Leverantörscenter i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-13 // Varaktighet: Heltid

Hos oss på Södra kommer du få vara en del av ett innovativt och hållbart företag i en bransch med ljusa framtidsutsikter. Vi söker nu ytterligare en Ekonom till Södra Finanscenter i Växjö vars huvudsakliga syfte är att tillgodose diverse intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid.

Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Ekonom på Södra Finanscenter kommer du ihop med dina kollegor att säkerställa att leverans sker enligt tidplan och gällande rutiner. Arbetet syftar till att kostnadseffektivt framställa och tillgodose affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid. Vi arbetar utifrån två flöden, kundreskontraflöde och leverantörskontraflöde, där du i denna tjänst kommer att ingå i Leverantörscenter.

Som Ekonom på Leverantörcenter är ditt huvudsakliga ansvar att hålla ihop leverantörsfakturaflödet vilket innefattar både redovisning och bokslutsarbete. Du kommer även vara med och driva utveckling och förbättringar samt samordna processer inom detta flöde. Tillsammans med övriga ekonomer och ekonomiassistenter för leverantörsflödet har du ett operativt ansvar från inkommen leverantörsfaktura till utbetalning. Du kommer även ha löpande kontakt med våra leverantörer.

Utöver ovanstående kommer du även hantera inkommande ärenden via telefonslinga och vårt ärendehanteringssystem. För närvarande är vi inne i ett skifte med nytt affärssystem och har stort fokus på digitalisering och automatisering i våra administrativa processer.

Vem är du?
Du är en driven och initiativtagande person som på ett nyfiket sätt tar dig an nya uppgifter. För att lyckas i rollen som Ekonom har du god social kompetens och tycker om att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och med stor noggrannhet. Du är van vid en varierande arbetsintensitet och att arbeta mot deadlines. Viktigt är att du är pålitlig och ansvarstagande och förstår vikten av det egna ansvaret. Vi ser även att du som söker har:

- Avslutad högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt flera års erfarenhet av löpande ekonomiarbete

- Behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift

Det är även meriterande om du har erfarenhet av affärssystemen Microsoft Dynamics 365, men det är inget krav.

Placering och omfattning
Tjänsterna är på heltid, tillsvidare med placering på vårt huvudkontor i Växjö.

Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner)

Vill du veta mer?
Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta HR-direkt på 0470-89 500.

Fackliga frågor hänvisas till:

Unionen: Teddy Hedlund, teddy.hedlund@sodra.com

SACO: Fredrik Dacke, fredrik.dacke@sodra.com

Information om rekryteringsprocessen hittar du om du skrollar ner på sidan här; Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)

Ansök via länken nedan senast den 29:e maj 2022. Hoppas vi hörs snart!

Följ oss gärna på Facebook, Instagram #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom.

Fastighetsekonom

Läs mer Apr 14
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Intresserad av att arbeta i en organisation där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är ledord? På HSB Sydost kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven verksamhet med fokus på att erbjuda det goda boendet. Nu söker vi förstärkning i form av en fastighetsekonom.

Arbetsuppgifter
I arbetet som fastighetsekonom ingår det att ansvara för kunder med administrativa avtal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att hantera bostadsrättsföreningars ekonomi. Det innebär att du sköter löpande bokföring, budget, bokslut, ekonomisk uppföljning och är en viktig rådgivande part till kunden. Arbetsuppgifter kan tillkomma under vissa perioder som att exempelvis medverka vid årsstämmor. Placeringsort är Växjö men arbete förekommer även i övriga delar av Kronoberg.

Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning ekonomi.
- Tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning.
- Mycket goda kunskaper i Excel och van vid att jobba med bokföringssystem. Erfarenhet av Agresso är meriterande.
- B-Körkort


Personliga egenskaper
Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter viktigt. Vi söker dig med hög social kompetens som har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Du är duktig på att sätta kunden i fokus, lyssna av deras behov och uppfylla högt ställda förväntningar. Vi befinner oss mitt i en digital utveckling och hoppas att du vill vara en del av den resan. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:
Heltid.
Tillsvidare.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 2022-04-08. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Niklas Blomqvist, driftchef, 010-451 30 48.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Junior redovisningsekonom

Läs mer Mar 11
Till vårt härliga gäng på Finance-avdelningen i Växjö söker vi nu förstärkning i form av en Redovisningsekonom. Du är en diamant som bara väntar på rätt läge att ta nästa kliv, och känslan i magen säger att det kanske är dags nu. Vi har det på känn i alla fall, och vi vill gärna att du hör av dig om du känner igen dig på beskrivningen nedan.

Om rollen
Gillar du punktlistor? Vi gör det, och att ha tydlig ordning och struktur i den här rollen är såklart viktigt eftersom man kommer jobba med bland annat följande:

- Fakturering
- Leverantörsfakturor
- Avstämningar
- Behjälplig i bokslut
- Skatt och momsdeklarationer
- Proaktivt identifiera förbättringsmöjligheter i processer gällande redovisningen
- Övriga arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning


Utöver dessa arbetsuppgifter så ingår självklart en massa andra för rollen normalt förekommande uppgifter, men det tjusiga är att eftersom rollen är ny så kommer det finnas goda möjligheter att vara med och forma den tillsammans med din chef (Kajsa, vår CFO) och övriga teammedlemmar.

Rollen är placerad inom vår Finance-avdelning som är en del av vårt koncernstöd Corporate Services, och du kommer ha kollegor både i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. Du kommer supportera på den svenska sidan men även vara resurs för övriga ovan länder.

Vem är du?
Vi söker dig som nyligen plockat ut din universitetsexamen inom ekonomi, alternativt har jobbat ett par år inom yrket och förvärvat dig kunskaper den vägen. Vi tänker att du är en quick learner som snabbt kommer lära dig behärska de system som vi arbetar i, mycket tack vare din egen initiativförmåga och höga motivation att bidra och skapa värde och arbetsglädje runt om dig.

Därtill är du en systematiskt lagd sifferälskare som trivs lika bra med människor som med bokföringsunderlag. Du är kommunikativ och trivs i en roll med många kontakt- och samarbetsytor. Det är också viktigt att du är trygg i det engelska språket i både skrift och tal, och en förståelse för Skandinaviska ses absolut som en merit.

Placeringsort
Placering för tjänsten är vid vårt huvudkontor i Växjö. Vi lägger stor vikt vid att livspusslet ska gå ihop (vi har självklart en policy för flexible worklife), och ett gäng förmåner som ytterligare strössel på härligheten. Vad sägs om Växjös bästa lunchrestaurang, där våra två kockar lagar magiskt god lunch varje dag? Gym med gemensam fredagsträning för den som vill? Och självklart friskvårdsbidrag, mängder med gemensamma events och annat som förgyller dagarna runtom själva arbetet.


Din ansökan
Skicka din ansökan och berätta vem du är, och varför vi ska ta chansen att träffa just dig. Sista datum att skicka in ansökan är 2022-03-31. Löpande urval kommer dock att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor om rollen i sig är du varmt välkommen att kontakta vår CFO, Kajsa Carlén (kajsa.carlen@ist.com), eller David Hantoft, Head of HR, (david.hantoft@ist.com) vid mer generella frågor om IST, förmåner eller annat.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om oss
Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Mar 16
Tycker du att redovisning i kombination med fastigheter låter intressant? Vi utökar vår verksamhet och söker nu en redovisningsekonom till teamet!
ARC Fastighetspartner söker nu dig som vill vara med och utveckla både dig själv och bolaget på en häftig resa inom fastighetsförvaltning. Vi är idag 20 anställda och har vår bas i södra Sverige där vi verkar på flertalet orter främst i Småland. Som bolag har vi ett tydligt fokus på att tillsammans skapa en attraktiv arbetsplats där medarbetare utvecklas.
Som redovisningsekonom hos oss är du en av dem som arbetar närmast kunden. Arbetet är omväxlande, socialt och med ett stort ansvarstagande. Du spelar en viktig roll när det gäller att utveckla och bibehålla goda kundrelationer. Du förväntas arbeta självständigt och har en stor frihet att på egen hand planera din vecka och lösa de utmaningar som du ställs inför i ditt arbete. Du ingår i ett team som arbetar med ekonomi.
Vilka arbetsuppgifter kommer du ha?
Som redovisningsekonom kommer du arbeta med bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare. Du kommer att ha ett helhetsansvar för våra kunders ekonomiska förvaltning, och arbetet innefattar bland annat;
- Löpande bokföring
- Budget
- Bokslut
- Deklarationer
- Viss lönehantering
Du kommer vara med och fortsätta bygga vår verksamhet genom att bibehålla och etablera nya kundkontakter, vårda och skapa förtroende för verksamheten och för dig själv.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet som redovisningsekonom, fastighetsekonom eller motsvarande. Du har en utbildning inom ekonomi från högskola/universitet.
Då arbetet innehåller mycket kundkontakter söker vi dig som sätter kunden i centrum och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en förmåga att vara strukturerad och noggrann, att agera professionellt och kundorienterat och har lätt för att skapa en öppen och förtroendefull dialog. Vidare är du någon som kan ta egna initiativ, har en positiv och prestigelös inställning samt gillar att arbeta med frihet under ansvar.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen sedan tidigare.
B-körkort är ett krav.
Din ansökan skickad du till hr@arcfast.se, märk mailet med redovisningsekonom. Urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Svevia

Läs mer Maj 2
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Redovisningsekonom till ekonomistödsfunktionen, Svevia. Vi kombinerar det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora miljardföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Brinner du för redovisning, förändringsarbete och ledarskap? Vill du arbeta nära affärsverksamheten och ledning i ett bolag med ett starkt hållbarhetsfokus och en öppen kultur där beslutsvägarna är korta? Då kan rollen som Redovisningsekonom vara rätt tjänst för dig!

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Svevia där Poolia hanterar rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Redovisningsekonom på Svevia ingår du i ett team bestående av elva ekonomer. Ditt primära ansvarsområde är att fungera som en stöttande funktion med din expertiskompetens mot ett 40-tal arbetschefer och lika många ekonomer som arbetar på Svevias kontor runt om i Sverige. Du kommer förstärka avdelningen vad gäller arbete med kreditkontroller, vilket vi gärna ser att du har erfarenhet av, alternativt ett genuint intresse för att lära dig. Hos Svevia får du vara med och vidareutveckla rutiner, manualer och införa samt förbättra processer. I rollen rapporterar du till Chefen för Ekonomistöd. Ekonomisystemet som används är Agresso.

Svevia erbjuder en arbetsplats med öppet landskap i stora lokaler med fint ljusinsläpp. Här är det högt i tak och en härlig stämning, där man i gruppen hjälps åt att hantera de ärenden och arbetsuppgifter som för stunden är aktuella. Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Framgången skapar vi som ett lag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Ekonomisk support gentemot linjeekonomer
- Periodstängning och bokslut
- Balanskontoavstämningar av olika slag, bl. a lönerelaterade konton
- Kreditbedömning & kredituppföljning
- Kravhantering
- Momshantering och punktskatter


Vem är du?
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi och dokumenterad erfarenhet av löpande redovisning. Du är trygg i din expertis och besitter goda kunskaper i affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av momshantering. Har du tidigare arbetat i Agresso finner vi det meriterande, men det är inget krav.

Som person har du en hög servicekänsla och motiveras av att ge support till andra kollegor. Du är kommunikativ, relationsskapande och har en god pedagogisk förmåga, både i tal och skrift. För att passa hos oss behöver du drivas av löpande förbättringsarbete och tycka det är spännande med förändringar. Vi hoppas att just DU ska hjälpa oss att bygga framtidens Svevia!


Om verksamheten
Svevia är specialist på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Och som specialist måste vi alltid vara lite bättre än våra konkurrenter – varje dag. Det är en utmaning som vi gillar. Vårt framgångsrecept bygger på en företagskultur där vi delar med oss av våra kunskaper och vår erfarenhet. Vi är den ledande driftentreprenören och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. Men framförallt är vi ett modernt serviceföretag där varje medarbetares personliga initiativförmåga och yrkesskicklighet är avgörande för kundupplevelsen. Tillsammans gör vi mer nytta och bidrar med större värde för våra kunder, vår omvärld och varandra.
Svevia är ett statligt ägt bolag med högt driv och en stark entreprenörsanda. Enligt de statliga direktiven ställs höga krav på transparens och rapportering och Svevia arbetar i allt väsentligt som ett noterat bolag. https://www.svevia.se/

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Södra Skogsägarna ekonomisk förening

Nedan visas andra jobb i Växjö från Södra Skogsägarna ekonomisk förening .

Nyckelspelare Digitalisering - Södra DIGIT Career Program

Systemansvarig
Läs mer Maj 6
Södra DIGIT Career är en nystartad karriärväg som blir en viktig del av Södra IT. Här möter vi som funktion på Södra nya förmågor och tar tillfället i akt att vidareutveckla och utbilda nya energifulla medarbetare. Här blir du en nyckelspelare inom Södras digitaliseringsresa!

Vad kan vi erbjuda dig?

Är du nyutexaminerad inom IT eller ekonomi och har ett stort intresse för automatisering, digitalisering och att vara i gränslandet mellan IT och verksamhet?

Södra kommer att starta upp DIGIT Career Program i september och under en höst och vårtermin kommer du att arbeta inom vår verksamhet samtidigt som du får relevant utbildning och möjlighet till specialisering inom ett digitaliseringsområde som t ex ekonomi, IT eller inköp.

För att skapa de bästa förutsättningarna för lärande och utveckling kommer vi att ha en teamstorlek på 8 personer. Programstart sker 5 september.

Varför Södra DIGIT Career Program?

Södra är ett hållbart företag som ligger i framkant inom tekniska lösningar. Du kommer att få en gedigen introduktion till Södras verksamhet och en god inblick i våra affärsprocesser och automatiseringar. Du kommer att få lära dig att arbeta med ständiga förbättringar och utbilda dig inom ett av våra viktigaste system, Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations, på djupet och hur systemet stödjer vår verksamhet. Du kommer även att få kompletterande utbildning som gör att du kommer vara en nyckelspelare i Södras digitaliseringsresa!

Södra DIGIT Career är en nystartad karriärväg som blir en viktig del av Södra IT. Vi ser möjligheten att utöka vår interna kompetens med ny energi för att säkerställa att utveckling och ständiga förbättringar inom våra affärssystem ligger i absolut framkant!

Vem är du?

Du är nyutexaminerad, trivs i gränslandet mellan verksamhet och IT och har ett stort intresse för digitalisering och automatisering. Du vill ta möjligheten att accelerera din karriär hos oss på Södra genom ett komplett paket av både utbildning och praktisk erfarenhet inom vår verksamhet, IT, och våra affärssystem.

Vi ser att du som söker är en prestigelös lagspelare som är social och gillar att skapa nya kontakter och vårda relationer. Du motiveras och stimuleras av förändring och kan bemöta det ständigt utvecklande klimatet med flexibilitet och intresse för att lära nytt. Vidare ser vi att du som söker har:

- en avslutad eftergymnasial utbildning inom ett IT- eller ekonomirelaterat område

- talar och skriver svenska och engelska obehindrat

Om Södra

En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig.

Vill du veta mer?

Om du har frågor kring tjänsten eller verksamheten är du välkommen att kontakta Hans Falk på hans.falk@sodra.com. Har du istället frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-Direkt på 0470-895 00. Fackliga frågor hänvisas till Fredrik Dacke, SACO, 0470-855 02 eller Teddy Hedlund, Unionen, 0470-595 61.


Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 29/5. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer.



Programperiod:
Start: 5:e september 2022

Anställningsform:?

Projektanställning heltid, med möjlighet till tillsvidareanställning efter programperioden

Placering:

Södras Huvudkontor i Växjö (hybridarbete) eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

HR-chef

Personalchef/HR-chef
Läs mer Maj 16
Nytt
Förnybar råvara från våra medlemmars skogar blir trävaror, byggsystem, pappers- och dissolvingmassa, drivmedel, energi och mycket mer. Vill du vara del av en bransch med framtidsanda? Just nu rekryterar vi en HR-chef till Södra. I rollen erbjuds du en central roll i ett av våra affärsområden, Södra Wood. Du blir en nyckelperson i arbetet mot Södras övergripande strategi där människa och kultur står i centrum.

Vi söker dig som har förmåga att utmana men även själv utmanas och som bidrar med ett starkt och tryggt värderingsstyrt ledarskap. Du står med fötterna på marken och har förmåga att analysera och värdera information utifrån olika intressen och synsätt. Du har örat mot omvärlden, är öppen, nyfiken och skapar förberedelse för dig själv och organisationen att påverkas av vad som sker även utanför Södra. Med blicken framåt har du mod och ett visionärt samt kreativt sinne som bidrar till förflyttning både hos dig själv och andra.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-chef på Södra omfamnar du såväl strategiska, taktiska som operativa perspektiv och arbetsuppgifter. Du är HR-chef på Södra Wood, ett av våra fyra affärsområden, som sträcker sig över våra 13 producerande enheter samt säljkontor och personal i flera länder i Europa, men även i Kina och USA. Södra Wood har ca 1000 medarbetare och omsätter ca 10 miljarder SEK.

I tjänsten kommer du att arbeta med fokus på långsiktig leverans mot Södras övergripande strategi, där människa och kultur står i centrum. Du ansvarar för att driva ett strategiskt HR-arbete för Södra generellt och i affärsområdet specifikt. Du ingår i HR-ledningen med övriga HR-chefer inom Södra samt i Södra Woods ledningsgrupp. Du leder ett team med två direktrapporterande HR-partners samt har full tillgång till hela HR-funktionens leveransmodell (Service center, HR-utveckling etc).

Din erfarenhet
Som HR-chef har du en högskoleutbildning med personalvetenskaplig inriktning eller jämförbar akademisk utbildning. Du har flerårig erfarenhet av att leda HR-arbete i en större verksamhet samt likvärdig erfarenhet av att vara chef. Du vet vad det innebär att arbeta värderingsstyrt och att driva samt skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande och hållbart förändringsarbete. Du besitter stor arbetsrättslig kompetens och god förhandlingsvana samt innehar en stark förmåga att skapa ett bra samverkans- och samarbetsklimat med intressenter. Du ser alltid till helheten, samtidigt som du bidrar med en stark känsla för prioritering.

Är det här du?
Vi vill självklart hitta rätt person till att bli vår nya HR-chef och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och utvecklas med oss söker vi dig som brinner för människor och lusten att skapa en riktigt trygg, säker, hälsosam och inkluderande arbetsplats. Du har ett seniort och coachande förhållningssätt samt förmåga att inspirera och leda genom andra utifrån verksamhetens behov. Du är en positiv person och har ett okomplicerat sätt i mötet med människor och får energi av att samarbeta med andra. Vidare är du kommunikativ och duktig på att förmedla budskap likväl som att själv lyssna aktivt. Det faller sig naturligt för dig att utmana nuläget genom att initiera och driva förändringsinsatser. Du har förmåga att utveckla positiva relationer, skapa förtroende och har en hög integritet.

Din arbetsgivare Södra
Vi är Sveriges största skogsägarförening med 52 000 medlemmar. Vår internationella industrikoncern förädlar våra medlemmars skog till allt från pappersmassa, konstruktionsmaterial och trävaror till förnybar energi och textilmassa för klädtillverkning. Vi utvecklar hela tiden nya användningsområden för vår förnybara råvara och skapar långsiktigt hållbar tillväxt och framtid.

Anställning/Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Södras huvudkontor i Växjö alt någon av Södra Woods produktionsenheter. Resor kommer att ske, främst i södra Sverige.

Vill du veta mer?
För frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-direkt på 0470-895 00. För frågor om verksamheten, vänligen kontakta HR-direktör Isabella Wärvik på 0470-891 95.

Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdatum är den 30:e maj.

Följ oss gärna på Facebook, Instagram #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Digital Automation Developer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Maj 6
Gillar du att förstå och utmana nuvarande arbetssätt?

Vill du vara med och påverka hur vi arbetar på Södra?

Vi växer och söker därmed en Digital Automation Developer för att förstärka vårt Automationsinitiativ som arbetar tvärfunktionellt inom Södra. Du kommer arbeta med den senaste tekniken inom processautomation nära verksamheten och behovet.

Vår vision är att varje medarbetare på Södra bistås av en digital medhjälpare. Detta uppnår vi genom att aktivt standardisera, digitalisera och automatisera affärs/verksamhetsprocesser. Vi finns för att eliminera och stötta verksamheten med hjälp av automatiserade lösningar.

Everything that can and should be automated will be automated. Everything else must be augmented.

- Gartner

Idag är vi totalt 9 personer som arbetar med att demokratisera automation inom Södra; från idé till lösning och efterlevnad, plattform samt förändringsledning. Vi arbetar tillsammans med en uppsjö av verktyg och metoder. Vardagen är flexibel, utmanande och full av möjligheter att utvecklas. Vi ser misslyckanden som lärdomar och strävar alltid att bli bättre tillsammans. Du kommer bli en del av ett team med stort driv, engagemang och viljan att förbättra nuläget.

Dina framtida arbetsuppgifter
I din roll som Digital Automation Developer kommer du vara generalist och ha en bred förståelse för både verktyg, människor och metoder samtidigt som du specialiserar dig lite extra i något av verktygen och områdena. Vi ser en ökad efterfrågan inom RPA (Robotic Process Automation) och PowerPlatform och ser därför att detta kommer bli dina huvudområden i närtid.

I korthet kommer du att:

- Arbeta i hela värdekedjan från behov till färdig lösning och efterlevnad vilket innebär såväl behovsanalys, design, utveckling som buggrättning, testning och dokumentation.

- Förbättra teamets interna utvecklingsprocesser.

- Lära dig nya verktyg och metoder.

- Stötta verksamheten i framtagning av lösningar.

- Utbilda och vara delaktig i att demokratisera automation inom Södra.

Vi adopterar ständigt nya metoder och tekniker för att expandera vårt erbjudande till verksamheten och förbättra vårt arbetssätt. Du kommer ha stora möjligheter att påverka vår resa framåt inom området.

Digital Automation är ett prioriterat område kopplat till Södras strategi med återrapportering till koncernledningen. Idag arbetar vi ett så kallat Center of Excellence där vi samlar all kompetens för att bedriva initiativet.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet inom systemutveckling eller motsvarande och vill ta nästa steg för att utvidga dina kunskaper. Vi tror att du är driven, älskar teknik och trivs i mötet med människor. Förhoppningsvis har du även en udda hobby som du gillar att berätta om.

Dessutom ser vi att du:

- Har förståelse för problemlösning och systemutveckling.

- Du är driven och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

- Du är kreativ i grunden och strukturerad när det krävs.

- Du är modig och nyfiken.

Det är meriterande om du har arbetat med PowerPlatform, RPA eller liknande verktyg sedan tidigare.

Vi arbetar primärt med UiPath, .NET/C#, Visual Studio, Azure Devops och Git. Har du arbetat i dessa eller liknande verktyg kommer du ha en kort startsträcka.

Placering/Anställning
Tjänsten gäller tillsvidare på heltid med placering i Växjö och med möjlighet till arbete på distans.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är Sveriges största skogsägarförening med 53 000 medlemmar. Vår internationella industrikoncern förädlar våra medlemmars skog till allt från pappersmassa, konstruktionsmaterial och trävaror till förnybar energi och textilmassa för klädtillverkning. Vi utvecklar hela tiden nya användningsområden för vår förnybara råvara och skapar långsiktigt hållbar tillväxt och framtid.

Vill du veta mer?
Om du har frågor kring tjänsten går det bra att kontakta rekryterande chef André Viebke på 0470-89236.

Har du frågor kring rekryteringsprocessen går det bra att kontakta Stina Karlsson på 0470-89122. För fackliga frågor är du välkommen att kontakta:

Fredrik Dacke, SACO, 0470-855 02
Teddy Hedlund, Unionen, 0470-595 61

Vi använder oss av tester i våra rekryteringsprocesser.

Ansök via länken nedan senast den 22:e april. Vi tillämpar löpande urval.t

Ansök nu

Digital Automation Tech Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 6
Vill du arbeta i gränslandet mellan modern teknik och verksamhet?

Vill du se värde skapas vid dina fingertoppar?

Vi växer och söker därmed en Digital Automation Tech Lead för att förstärka vårt Automationsinitiativ som arbetar tvärfunktionellt inom Södra. Du kommer att ha ett centralt ansvar för nutida och framtida teknikstack samtidigt som du får vara med och leverera värde i verksamheten.

Vår vision är att varje medarbetare på Södra bistås av en digital medhjälpare. Detta uppnår vi genom att aktivt standardisera, digitalisera och automatisera affärs/verksamhetsprocesser. Vi finns för att eliminera och stötta verksamheten med hjälp av automatiserade lösningar.

Everything that can and should be automated will be automated. Everything else must be augmented.

- Gartner

Idag är vi totalt 9 personer som arbetar med att demokratisera automation inom Södra; från idé till lösning och efterlevnad, plattform samt förändringsledning. Vi arbetar tillsammans med en uppsjö av verktyg och metoder. Vardagen är flexibel, utmanande och full av möjligheter att utvecklas. Vi ser misslyckanden som lärdomar och strävar alltid att bli bättre tillsammans. Du kommer bli en del av ett team med stort driv, engagemang och viljan att förbättra nuläget.

Dina framtida arbetsuppgifter
I din roll som Digital Automation Tech Lead kommer du arbeta med den senaste tekniken inom processautomation som till exempel Robotic Process Automation (RPA) och Artificiell Intelligens (AI). Vi adderar ständigt nya verktyg och metoder till vår verktygslåda.

I korthet kommer du att:

- Leda den tekniska arkitekturen genom ett nära samarbete med kollegor.
- Hålla dig uppdaterad inom digital automation, de verktyg och metoder som finns att tillgå för att förbättra vårt erbjudande och interna processer.
- Experimentera och lära dig om nya verktyg och metoder. Utvärdera dessa mot det övergripande behovet.
- Leda arbetet att införa utvalda verktyg och metoder mot Södras övergripande arkitektur.
- Aktivt leda andra utvecklare i diskussioner och beslutstagande.
- Designa, implementera och underhålla automationslösningar.
- Aktivt utveckla teamets egna utvecklingsrutiner med hjälp av automatiserade lösningar.

Digital Automation är ett prioriterat område kopplat till Södras strategi med återrapportering till koncernledningen. Vi arbetar i ett Center of Excellence där vi samlat all kompetens för att bedriva initiativet.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst några års erfarenhet inom systemutveckling och vill ta nästa steg i karriären. Vi tror att du är driven, älskar teknik och trivs i mötet med människor. Förhoppningsvis har du även en udda hobby som du gillar att berätta om.

Dessutom ser vi ser att du:

- Har helikopterperspektiv och samtidigt ett öga för detaljerna.
- Du är driven och har lätt för att ta till dig ny kunskap.
- Du har arbetat med att förbättra utvecklingskedjan från backlog till test och deploy.
- Du är kreativ i grunden och strukturerad när det krävs.
- Du är modig och nyfiken.
- Kan leda andra utvecklare.
- Kan kommunicera såväl med IT som med verksamheten.

Vi arbetar primärt med UiPath, .NET/C#, Visual Studio, Azure Devops och Git. Har du arbetat i dessa eller liknande verktyg kommer du ha en kort startsträcka.

Placering/Anställning
Tjänsten gäller tillsvidare på heltid med placering i Växjö och med möjlighet till arbete på distans.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är Sveriges största skogsägarförening med 53 000 medlemmar. Vår internationella industrikoncern förädlar våra medlemmars skog till allt från pappersmassa, konstruktionsmaterial och trävaror till förnybar energi och textilmassa för klädtillverkning. Vi utvecklar hela tiden nya användningsområden för vår förnybara råvara och skapar långsiktigt hållbar tillväxt och framtid.

Vill du veta mer?
Om du har frågor kring tjänsten går det bra att kontakta rekryterande chef André Viebke på 0470-89236. Har du frågor kring rekryteringsprocessen går det bra att kontakta Stina Karlsson på 0470-89122. För fackliga frågor är du välkommen att kontakta:

Fredrik Dacke, SACO, 0470-855 02
Teddy Hedlund, Unionen, 0470-595 61

Vi använder oss av tester i våra rekryteringsprocesser.

Ansök via länken nedan senast den 22:e maj. Vi tillämpar löpande urval.

Ansök nu

Förvaltningsledare

Applikationskonsult
Läs mer Maj 6
Dina framtida arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och arbeta för att säkerställa en trygg IT-leverans och förvaltning av applikationer och system inom ett av Södras förvaltningsområde.

Rollen som Förvaltningsledare innebär bland annat att:

- utarbeta och verkställa förvaltningsplanens mål på ett kostnadseffektivt sätt

- arbeta verksamhetsnära och se till att IT-tjänsterna håller överenskommen kvalitet och leveransnivå

- säkerställa att processer, rutiner och riktlinjer efterlevs för sin förvaltning

- säkerställa driftsättningar av ändringar och ge råd och stöd till verksamheten vid förändringar av IT-tjänsterna

Din erfarenhet
För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha förmåga att se helheter och kunna arbeta med komplexa förvaltningar. Vi söker dig som har erfarenhet från tidigare förvaltningsledning och kvalitetsarbete. Vidare har du lätt för att kommunicera och för att skapa dig långsiktiga relationer internt såväl externt. Du har också ett högt driv och drar dig inte att ställa krav och fatta beslut för att nå dina och förvaltningens mål.

Övriga krav

- Högskoleutbildning som t.ex. Systemvetare eller motsvarande

- God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift

- Gärna ITIL erfarenhet

Din arbetsgivare Södra
Vi är Sveriges största skogsägarförening med 52 000 medlemmar. Vår internationella industrikoncern förädlar våra medlemmars skog till allt från pappersmassa, konstruktionsmaterial och trävaror till förnybar energi och textilmassa för klädtillverkning. Vi utvecklar hela tiden nya användningsområden för vår förnybara råvara och skapar långsiktigt hållbar tillväxt och framtid. Här kan du läsa mer om de förmåner du som anställd får ta del av. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner)

Placering/Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Växjö.

Vill du veta mer?
Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta HR-Direkt på 0470-894 00. Har du frågor kring verksamheten eller tjänsten vänligen kontakta Head of IT Service Management Maria Händevik på 072-206 46 16.

Fackliga frågor hänvisas till:

SACO: Fredrik Dacke, fredrik.dacke@sodra.com, tel: 072-739 80 92

Unionen: Teddy Hedlund: teddy.hedlund@sodra.com, tel: 0454-595 61

Ansök via länken nedan senast den 20 maj.

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu