Växjö: Gibon Ljungby söker långsiktig relationssäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Gibon Ljungby söker långsiktig relationssäljare i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-13 // Varaktighet: Heltid

Till vår trevliga kund Gibon, Ljungby,  söker vi nu en långsiktig och uthållig relationssäljare med fokus på affärsutveckling
Gibon i Ljungby, som är i kontinuerlig teknisk och affärsmässig utveckling, behöver nu förstärka sitt operativa säljteam. De söker dig som är lugn, trygg, lyhörd, långsiktig, noggrann och förtroendeingivande och som har tryggheten och erfarenheten att kunna arbeta självständigt. Du har en mycket goda förmåga att lyssna på andra och känna in kunderna och deras behov.

Du ingår i ett kompetent team där alla är måna om att stötta varandra och ge dig som ny kollega, bästa tänkbara förutsättningar för att trivas på företaget, komma in i dina nya arbetsuppgifter och leverera resultat! Du skapar långsiktiga affärsrelationer med dina kunder och tillsammans med ditt projektteam äger du och teamet hela affärsprocessen för optimala kundnytta och kundtillfredsställelse.

Du utgår från Ljungby men arbetar i vår närregion, planerar och driver ditt arbete på egen hand i en roll där du får möjlighet till stor både personlig och professionell utveckling. Du ansvarar
långsiktigt för hela säljprocessen och viktigast av allt är att du också ansvara för implementering, genomförande, kontinuerlig uppföljning, leverans- och kvalitetssäkring och säkerställande av hela genomförandeprocessen. Tillsammans med dina kollegor är ditt uppdrag att utveckla dina kunders hela digitala vardag till effektiva och moderna systemlösningar som ger möjlighet att skapa konkurrensfördelar och god lönsamhet.

I rollen som långsiktig relationssäljare på Gibon, Ljungby ansvarar du för att:
Bearbeta nya potentiella kunder inom vårt utökade verksamhetsområde. Underhålla, utveckla och följa upp företagets nyckelkunder, Planera och genomföra operativa, taktiska och strategiska möten med nya och befintliga kunder. Sammanställa och följa upp offerter och anbud. Skapa och etablera projektteam utifrån varje kunds behov. Mycket aktivt planera och styra Projekt- och systemimplementeringar.Vi erbjuder dig en spännande och omväxlande vardag med långsiktig, operativ och uthållig tjänsteförsäljning. Du har ett nära samarbete med företagsledning samt övriga kollegor inom produkt- och systemutveckling, kundstöd och leverans. 

Din profil
Du som antar denna utmaning bör ha ett stort intresse för eller erfarenhet av relationsförsäljning och då gärna från ett uppdrag där du på ett långsiktigt sätt jobbat med försäljning och affärsutveckling med företag från olika branscher och storlekar. Med fördel har du ett genuint intresse och känsla för kundservice, har lätt för att förstå och utveckla kundernas specifika digitaliseringsönskemål till en optimal helhetslösning till långsiktiga affärsnytta för båda parter.

Du är gillar att resa en del i tjänsten inom vårt närområde och självständigt att planera, genomföra och driva dina projekt från start till mål. Hos oss är uthållighet och lyhördhet viktigt, likaså att du har ett inneboende driv och ett fokus att ro affären i hamn. Du har ett systematiskt och affärsinriktat arbetssätt där relation och förtroende kan bli en avgörande faktor i försäljningsarbetet. Du motiveras av att jobba uppsökande och har även en god samarbetsförmåga när det kommer till gemensamma besök, anbudsförförande och implementering.

Du får också
På Gibon, Ljungby har vi roligt tillsammans, vi är kompetenta och driver våra kundprojekt tillsammans där vi gärna utmanar både oss själva och varandra, detta för att kontinuerligt utveckla verksamheten och våra tjänster. Innovation och entreprenörskap är två viktiga delar i vår verksamhet, något som vi tror att även du som säljare vill vara med och bidra till. Här är det alltid flera bollar i rullning och vi ser positivt på företagets och medarbetarnas framtid. Vi sitter i härligt moderna och fräscha lokaler i centrala Ljungby och gillar korta beslutsprocesser där varje enskild medarbetare får sin röst hörd!

Kvalifikationer
Gärna en avslutad gymnasial utbildning och en högre utbildningsnivå är meriterande.
Meriterande är tidigare erfarenheter som långsiktig relationssäljare och kunskaper inom dagens digital affärsmiljö.
Du kan skriva och uttrycka dig väl på både svenska och engelska.
Innehar B-körkort . 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning hos Gibon, Ljungby.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på empleo.se

Uppstart: Snarast efter överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby, resor närområdet ingår i uppdraget  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningsdag: Senast 16 maj 2022

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Account manager

Nedan visas andra jobb i Växjö som Account manager.

Säljare / Junior Account Manager

Läs mer Apr 26
Har du som mål att bli bäst inom företagsförsäljning och göra skillnad för både företag och människor genom framgångsrika affärer? Drivs du av utmaningar, att arbeta mot tydliga mål och att ständigt bli bättre? Då ska du fortsätta läsa och ansöka längre ner.

Om företaget

Bravura är ett rekryterings- och bemanningsföretag där vårt företagande har utgångspunkt i en övertygelse om att jobb är något fundamentalt för alla människor. Vi tror att människor och företag gör skillnad för varandra och vi har möjlighet att vara länken däremellan. Så stärker vi företag genom människor och människor genom jobb.

Vi är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande och entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat.

Om tjänsten

Som Account Manager hos oss arbetar du med att bygga upp din egen kundbas och du har möjlighet att skaffa dig ett stort kontaktnät i näringslivet. Du kommer i kontakt med företag inom olika branscher i hela tjänstemannasektorn och vi lovar dig en allmänbildande och utvecklande roll.

Du ansvarar för affären från ax till limpa vilket innebär att du självständigt prospekterar och bokar möten hos potentiella kundföretag. Väl ute på dina kundmöten gör du behovsanalys och presenterar våra lösningar inom rekrytering och bemanning. Du prisförhandlar och skriver offerter samt har ett tätt samarbete med dina kollegor på rekryterings- och bemanningsavdelningen. Du har eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer med dina kunder, det är en entreprenöriell miljö där du får driva dina egna affärer!

Sales Trainee Program

Sales Trainee Program är en del av Bravuras långsiktiga målsättning mot att bli bäst i världen på det vi gör. Vi vill med detta program ge dig bästa förutsättningarna att lyckas i din roll. Du kommer:

- Utvecklas inom försäljning och nå nya höjder
- Lära dig grunderna inom B2B-försäljning inklusive: mötesteknik & mötesstruktur, prissättning & förhandlingsteknik, affärsförståelse & kundfokus med mera.
- Vara del av ett framgångskoncept och snabb tillväxtresa
- Jobba tillsammans med härliga kollegor i en kultur som präglas av engagemang, glädje och framgång


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi tror på människors potential att utvecklas. Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå.

För att lyckas i denna rollen är du social och tar gärna första steget i ett samtal. Du får energi av att umgås och föra dialoger med nya människor. Du ser det som en naturlig del att sätta upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Trots att du kan stöta på ett bakslag så förblir du motiverad och effektiv i ditt arbete. Har du förmågan att förhandla och sälja in idéer till andra, så har du goda förutsättningar att lyckas i den här rollen.

För att kunna utföra arbetet behövs dock att du har (eller planerar att ta) B-körkort samt goda kunskaper i svenska och bekväm med att uttrycka dig på engelska.

Givetvis delar du våra värderingar: inspirerande, generös, pålitlig och målinriktad, vilket även innefattar att du har ett fördomsfritt förhållningssätt. Det är starkt meriterande med erfarenhet inom service och försäljning.

Övrig information

Start: 8 augusti
Plats: Växjö
Lön: Fast + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna Frågor och svar - Bravura (https://www.bravura.se/fragor-och-svar)

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: Karriärsida - Bravura (https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772)

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport: Kontakta oss - Bravura (https://www.bravura.se/kontakt?gclid=CjwKCAjwjZmTBhB4EiwAynRmDwrOO9TBUCRbvUbbB898KkzqB-SD280AupAGV-iReyMObYzo99ZUdxoCF7oQAvD_BwE) så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare / digital mediasäljare till Eniro

Läs mer Maj 12
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Eniro.

Om företaget:

Eniro är en av Sveriges största digitala marknadsföringsbyråer och hjälper små och medelstora företag över hela landet att synas digitalt och nå fler kunder. Det innebär att du kommer få arbeta med de senaste produkterna och verktygen inom digital marknadsföring - som exempelvis Google, Facebook, Google Ads, hemsidor, SEO och Social Advertising. Eniro har söktjänsten eniro.se som presenterar information om privatpersoner och företag.

Företagskulturen hos Eniro bygger på kundfokus, nyfikenhet och lagarbete. Kulturen präglas av affärsmässighet, kreativitet och framåtanda. På Eniro delar man med sig av kunskap och insikter, vilket skapar en lärande miljö med hög motivation och effektivitet i det dagliga arbetet, samtidigt som det viktigaste är att man har roligt på jobbet!

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare ansvarar du för hela försäljningsprocessen. Detta innebär att du arbetar självständigt med allt från prospektering och boka möten, till att göra behovsanalyser, presentera lösningar, skapa mervärde för kunden samt driva processen till ett avslut. Du jobbar i ett skönt team där ni tillsammans driver framgång samtidigt som du tar ansvar för ditt eget arbete. Du får kontinuerligt coachning och säljutbildning för att växa till att bli en säljare i världsklass.

I rollen ges du en stor möjlighet att påverka din egen utveckling och framgång inom försäljning på företaget. Du erbjuds en gedigen introduktion för att få en god inblick i rollen och i företaget i sin helhet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• Tidigare säljerfarenhet är meriterande

I den här rekryteringsprocessen läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Vi tror att du som söker tjänsten är målinriktad, drivs av att göra affärer och trivs i en fartfylld miljö där du själv tar stort eget ansvar och tar egna initiativ på ett strukturerat sätt. Detta kräver nyfikenhet, mod och utvecklingsvilja. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och är förtroendeingivande, att ta egna initiativ och bidra till att skapa goda resultat ser du som motiverande. Du ser dig som en team-player som värdesätter god kollegial gemenskap.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse, fast + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: säljare, försäljning, sälj, digital mediasäljare, media, digital, digitalisering, Account Manager, sales, Google Ads, Bing Ads, SEO, annonsering, marknadsföring, karriär, rekrytering, heltid, Eniro, Växjö

Ansök nu

Account Manager - IST Sverige

Läs mer Dec 22
Om oss
Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande Edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Vi erbjuder nu en spännande tjänst som Account Manager som med fördel är placerad på vårt kontor i Växjö eller Stockholm, men personlighet och erfarenhet kommer värderas högt. Arbetet är flexibelt och vi söker dig med stort driv.

Om rollen

Vi söker nu dig som brinner för att skapa kundvärde genom digitala lösningar. Som Account Manager arbetar du med kundrelationer och försäljning av IST:s hela erbjudande på svensk marknad. Din uppgift är att förstå dina kunder och deras behov till fullo samt att bygga långsiktiga och lönsamma relationer. Du presenterar vårt erbjudande och hanterar dialogen med kunder hela vägen till avslut. Du arbetar mot uppsatta säljmål och levererar mot egna och gruppens gemensamma säljmål. Du arbetar systematiskt med uppföljning av våra kunder och är med och bidrar i upphandlingar. Att bygga långsiktiga relationer är ditt huvudfokus och du hanterar kundkrav, deadlines och leveranser parallellt.

Våra kunder är primärt kommuner och säljarbetet är i hög utsträckning upphandlingsstyrt. Relationerna är långvariga och ditt uppdrag är att ha ett tätt samarbete och att kunna läsa av kundens långsiktiga behov och även hålla dem uppdaterade kring vårt fulla produkterbjudande.

Övriga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Arbeta aktivt för att skapa nya affärer och se till att de finansiella målen uppfylls.

Presentera vårt erbjudande, sköta förhandlingar och göra egna avslut.

Kontinuerligt uppföljningsarbete gentemot kunder.

Fånga upp och analysera nya idéer och definiera potentiellt kundvärde.

Du ingår i IST:s svenska säljorganisation och rapporterar till Head of Sales. Tjänsten innebär också att resor är naturligt.

Vem är du?
För att trivas i rollen som Account Manager behöver du brinna för både människor och affärer. Du blir en länk mellan våra kunder och vår verksamhet och det är därför viktigt att du arbetar kundorienterat och är en duktig relationsbyggare. För att lyckas och trivas i rollen tror vi också att:

Du har:

- Flerårig erfarenhet av tjänsteförsäljning från motsvarande roll, gärna mot offentlig sektor
- Erfarenhet och kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU)
- Akademisk examen inom exempelvis ekonomi, marknadsföring eller liknande


Du är:

- Social, kommunikativ och relationsskapande med förmågan att lyssna in och få förtroende
- Lösningsfokuserad och innovation i ditt tänk
- Driven och målmedveten som sporras av att nå uppsatta mål
- Analytisk


Din ansökan

Låter detta som din nästa utmaning?

Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2022-01-15.

Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Head of Sales Magnus Telehagen (magnus.telehagen@ist.com) eller HR Business Partner Hanna Kullsten (hanna.kullsten@ist.com).

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Account Manager mot tillverkningsindustrin

Läs mer Dec 8
Vi hjälper företag inom industrin att effektivisera sin produktion genom att mäta och visualisera orsakerna till bortfall i produktionen. Genom att skapa en gemensam bild av problemet blir det samtidigt lätt att arbeta mot samma lösning.
Ditt ansvar är att söka upp nya kunder, driva kundkontakten från början till avslutad affär samt att underhålla relationen på lång sikt. Med stor frihet att bygga upp strategin för marknadsföring och försäljning är det ditt ansvar att planera din tid på kontoret eller säljresor.
Arbetet sker på distans eller från vårt kontor i Växjö. Då vi är en litet team blir beslutsvägarna korta.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom industrin, antingen från drift- och underhållssidan.
Välkommen med din ansökan, kort beskrivning vad du tar med dig in i rollen samt CV.
Urvalsarbetet sker löpande.

Ansök nu

Områdessäljare/Distriktsansvarig/Områdesansvarig

Läs mer Maj 5
Får du höra att du är en social kameleont och skicklig på att skapa relationer? Har du ett inre driv för försäljning och din egen utveckling? Då är den spännande tjänsten som Områdes säljare på Svenska Trygghetslösningar AB perfekt för dig!


Jobbet
I jobbet som Områdes säljare kommer du att driva din egen försäljning av Svenska Trygghetslösningars Produktutbud mot både privatkunder och företag i ett eget
närområde, I tjänsten ligger ett stort fokus egen drivkraft och självständighet.
En naturlig del av arbetet förläggs på dagtid och kvällar.
Du har ett tätt samarbete med försäljning och marknadsavdelningen
Vi ger dig
Ett fartfyllt och flexibelt arbete där du är med och sätter dina mål och ansvarar för att driva din egen försäljning! Jobbet som Områdes säljare hos oss är för dig som trivs med att jobba i ett flexibelt företag och vara med att påverka din vardag. Du kommer att erbjudas en gedigen introduktion för att förstå Svenska Trygghetslösningars produktutbud och besöka kunder tillsammans med erfarna kollegor.
Grundlön
Hög Provision
Tjänstebil
Mobil


Din profil
För att lyckas i rollen som områdes säljare ser vi gärna att du har följande kvalifikationer;


Goda erfarenheter från försäljning
Goda kunskaper i svenska
Körkort
Ett prickfritt belastningsregister


Som person ser vi dig som är social och kommunikativ och trivs i kontakten med människor där du bjuder på din härliga personlighet och kunskap. Du har ett inre driv och en entreprenörsanda, samt är resultatinriktad och engagerad för att kunna överträffa dina mål och nå resultat.


Bra att veta!
Tjänsten som områdes säljare är en direktrekrytering på heltid med start enligt överenskommelse.


kontakta oss
Låter detta som en tjänst som skulle passa dig? Då vill vi att du söker tjänsten som områdes säljare via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Empleo Ljungby AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Empleo Ljungby AB .

Combi Wear Parts, Ljungby söker Arbetsledare

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Maj 11
Till vår trevliga kund Combi Wear Parts i Ljungby söker vi nu en Arbetsledare med fokus på ledning och utveckling av personal
Vi söker dig som är redo för nya spännande utmaningar när det gäller produktion, teknik- och processutveckling med fokus på ledning och utveckling av personal i ett tillverkande företag med egna produkter som agerar på en global marknad.. Du kommer att jobba i ett framgångsrikt företag med stort affärsdriv och en mycket spännande planerad framtida utveckling.

Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna med maskinteknisk inriktning. Utöver din utbildning har du ett genuint intresse och erfarenhet av personalledning, tillverkning och planering i en tillverkningsindustri med egentillverkade produkter . I denna tjänst kommer mycket av ditt fokus att ligga på ledning och utveckling av personal, styrning och förbättring av produktionsprocesser, kvalitetsarbete med ständiga förbättringar och ett nära samarbete med övriga medlemmar i produktionsteamet som består av produktionsansvariga, tre stycken  ytterligare arbetsledare, kvalitetspersonal och underhållsteam.
Du kommer att ansvara för ett skiftlag med 15-20 personer, vilket kräver en god social kompetens,. Det är av stor vikt att du är en lagspelare som har förmågan att bygga upp en god lagkänsla kopplat till ett mycket tydligt ledarskap och som under perioder kavlar upp ärmarna och visar vägen.
Som person är du öppen, nyfiken, tydlig, uthållig och driven. Du har lätt för att bygga upp och utveckla långsiktiga och förtroendefulla relationer.
För att vara den vi söker ser vi att du:
Har tidigare erfarenhet från tillverkade industri i rollen som Arbetsledare 
Känner dig trygg i ledarrollen, har en rak och tydlig ledarstil och har förmågan att leda och motivera din personal
Uppskattar att skapa och arbeta med struktur, ordning och reda.
Van att arbeta och leda i en mångkulturell miljö
Du skriver och talar flytande svenska och talar bra engelska. Även andra språk kan vara meriterande 

Är du också noggrann, långsiktig, ansvarsfull och full med energi så är detta ett jobb för dig! Du kommer att vara en mycket viktig del i en kontinuerligt växande produktionsprocess i ett spännande företag med god ekonomi, flertalet unika produkter, med en mycket driven och kompetent personal och allt detta i en spännande och växande global marknad.

Tjänsten är en direktrekrytering till Combi Wear Parts AB, Ljungby och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse
Ort/Placering: Ljungby
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas 
Ansökningstid: Senast 31 maj 2022

Ansök nu

Combi Wear Parts, Ljungby söker Arbetsledare

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Apr 25
Till vår trevliga kund Combi Wear Parts i Ljungby söker vi nu en Arbetsledare med fokus på ledning och utveckling av personal
Vi söker dig som är redo för nya spännande utmaningar när det gäller produktion, teknik- och processutveckling med fokus på ledning och utveckling av personal i ett tillverkande företag med egna produkter som agerar på en global marknad.. Du kommer att jobba i ett framgångsrikt företag med stort affärsdriv och en mycket spännande planerad framtida utveckling.

Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna med maskinteknisk inriktning. Utöver din utbildning har du ett genuint intresse och erfarenhet av personalledning, tillverkning och planering i en tillverkningsindustri med egentillverkade produkter . I denna tjänst kommer mycket av ditt fokus att ligga på ledning och utveckling av personal, styrning och förbättring av produktionsprocesser, kvalitetsarbete med ständiga förbättringar och ett nära samarbete med övriga medlemmar i produktionsteamet som består av produktionsansvariga, tre stycken  ytterligare arbetsledare, kvalitetspersonal och underhållsteam.
Du kommer att ansvara för ett skiftlag med 15-20 personer, vilket kräver en god social kompetens,. Det är av stor vikt att du är en lagspelare som har förmågan att bygga upp en god lagkänsla kopplat till ett mycket tydligt ledarskap och som under perioder kavlar upp ärmarna och visar vägen.
Som person är du öppen, nyfiken, tydlig, uthållig och driven. Du har lätt för att bygga upp och utveckla långsiktiga och förtroendefulla relationer.
För att vara den vi söker ser vi att du:
Har tidigare erfarenhet från tillverkade industri i rollen som Arbetsledare 
Känner dig trygg i ledarrollen, har en rak och tydlig ledarstil och har förmågan att leda och motivera din personal
Uppskattar att skapa och arbeta med struktur, ordning och reda.
Van att arbeta och leda i en mångkulturell miljö
Du skriver och talar flytande svenska och talar bra engelska. Även andra språk kan vara meriterande 

Är du också noggrann, långsiktig, ansvarsfull och full med energi så är detta ett jobb för dig! Du kommer att vara en mycket viktig del i en kontinuerligt växande produktionsprocess i ett spännande företag med god ekonomi, flertalet unika produkter, med en mycket driven och kompetent personal och allt detta i en spännande och växande global marknad.

Tjänsten är en direktrekrytering till Combi Wear Parts AB, Ljungby och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse
Ort/Placering: Ljungby
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas 
Ansökningstid: Senast 31 maj 2022

Ansök nu

Nordlo, Ljungby söker Klienttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 13
Vi söker nu en driven Klienttekniker till vår trevliga kund Nordlo, Ljungby
 
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att förbättras och utvecklas tillsammans ?
Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Då har vi jobbet för dig!

Hos Nordlo får du trevliga och vassa kollegor som gillar det de gör och har kul på jobbet. Nordlo jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. De vill vara bäst i branschen på att ta hand om sina medarbetare, och det gör de genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla.
Dina arbetsuppgifter

I rollen som Klienttekniker är du involverad i installation, drift och support på kundernas IT-miljö, med fokus på klientutrustning. Detta innebär i stora drag att se till att Nordlos kunders medarbetare har en fungerande IT-miljö i sin vardag. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på uppdrag och kund. Hos många kunder fungerar Nordlo som deras externa IT-avdelning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är konfiguration och utbyte av utrustning ute hos kund. Felsökning på plats avseende problem i klientutrustning och enklare felsökning i kundens servermiljö. Schemalagd bemanning i företagets Kundstöd, vilket innebär telefonsupport till anslutna företags medarbetare. Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller företaget.
Nordlo söker dig som vill vara med och stötta och vägleda kunderna i deras digitaliseringsresa med hjälp av deras IT-lösningar.

Dina kunskaper och erfarenheter

Gymnasial utbildning.
Du har en väl dokumenterad utbildning eller annan dokumenterad erfarenhet inom området.
Grundläggande IT-kunskaper och kunskaper i felsökning för klienter och server.
För att passa in i rollen som klienttekniker ser vi gärna att du har några års erfarenhet av IT-relaterat arbete.
Goda språkkunskaper i Svenska och Engelska, tal och skrift
 
Dina egenskaper

Du måste ha en god social kompetens, känna dig bekväm med att kommunicera med personer på alla nivåer i kundföretagen.
Du är driven, engagerad och gillar strukturerad problemlösning., har ett professionellt kundbemötande, du gillar att jobba med människor och att hjälpa dem i deras dagliga arbete ser vi som en självklarhet. Du är en lagspelare, som gillar att jobba och utvecklas tillsammans med ditt team. Du är självgående och har god förmåga att självständigt planerar dina arbetsdagar.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning hos Nordlo, Ljungby.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på empleo.se

Uppstart: Snarast efter överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby, resor inom Kronobergs län
Krav; Körkort B och önskvärt med tillgång till egen bil 
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningsdag: Senast 31 maj 2022

Ansök nu

Combi Wear Parts, Ljungby söker Arbetsledare

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Apr 29
Till vår trevliga kund Combi Wear Parts i Ljungby söker vi nu en Arbetsledare med fokus på ledning och utveckling av personal
Vi söker dig som är redo för nya spännande utmaningar när det gäller produktion, teknik- och processutveckling med fokus på ledning och utveckling av personal i ett tillverkande företag med egna produkter som agerar på en global marknad.. Du kommer att jobba i ett framgångsrikt företag med stort affärsdriv och en mycket spännande planerad framtida utveckling.

Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna med maskinteknisk inriktning. Utöver din utbildning har du ett genuint intresse och erfarenhet av personalledning, tillverkning och planering i en tillverkningsindustri med egentillverkade produkter . I denna tjänst kommer mycket av ditt fokus att ligga på ledning och utveckling av personal, styrning och förbättring av produktionsprocesser, kvalitetsarbete med ständiga förbättringar och ett nära samarbete med övriga medlemmar i produktionsteamet som består av produktionsansvariga, tre stycken  ytterligare arbetsledare, kvalitetspersonal och underhållsteam.
Du kommer att ansvara för ett skiftlag med 15-20 personer, vilket kräver en god social kompetens,. Det är av stor vikt att du är en lagspelare som har förmågan att bygga upp en god lagkänsla kopplat till ett mycket tydligt ledarskap och som under perioder kavlar upp ärmarna och visar vägen.
Som person är du öppen, nyfiken, tydlig, uthållig och driven. Du har lätt för att bygga upp och utveckla långsiktiga och förtroendefulla relationer.
För att vara den vi söker ser vi att du:
Har tidigare erfarenhet från tillverkade industri i rollen som Arbetsledare 
Känner dig trygg i ledarrollen, har en rak och tydlig ledarstil och har förmågan att leda och motivera din personal
Uppskattar att skapa och arbeta med struktur, ordning och reda.
Van att arbeta och leda i en mångkulturell miljö
Du skriver och talar flytande svenska och talar bra engelska. Även andra språk kan vara meriterande 

Är du också noggrann, långsiktig, ansvarsfull och full med energi så är detta ett jobb för dig! Du kommer att vara en mycket viktig del i en kontinuerligt växande produktionsprocess i ett spännande företag med god ekonomi, flertalet unika produkter, med en mycket driven och kompetent personal och allt detta i en spännande och växande global marknad.

Tjänsten är en direktrekrytering till Combi Wear Parts AB, Ljungby och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse
Ort/Placering: Ljungby
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas 
Ansökningstid: Senast 31 maj 2022

Ansök nu

Nordlo, Ljungby söker Klienttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 11
Vi söker nu en driven Klienttekniker till vår trevliga kund Nordlo, Ljungby
 
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att förbättras och utvecklas tillsammans ?
Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Då har vi jobbet för dig!

Hos Nordlo får du trevliga och vassa kollegor som gillar det de gör och har kul på jobbet. Nordlo jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. De vill vara bäst i branschen på att ta hand om sina medarbetare, och det gör de genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla.
Dina arbetsuppgifter

I rollen som Klienttekniker är du involverad i installation, drift och support på kundernas IT-miljö, med fokus på klientutrustning. Detta innebär i stora drag att se till att Nordlos kunders medarbetare har en fungerande IT-miljö i sin vardag. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på uppdrag och kund. Hos många kunder fungerar Nordlo som deras externa IT-avdelning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är konfiguration och utbyte av utrustning ute hos kund. Felsökning på plats avseende problem i klientutrustning och enklare felsökning i kundens servermiljö. Schemalagd bemanning i företagets Kundstöd, vilket innebär telefonsupport till anslutna företags medarbetare. Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller företaget.
Nordlo söker dig som vill vara med och stötta och vägleda kunderna i deras digitaliseringsresa med hjälp av deras IT-lösningar.

Dina kunskaper och erfarenheter

Gymnasial utbildning.
Du har en väl dokumenterad utbildning eller annan dokumenterad erfarenhet inom området.
Grundläggande IT-kunskaper och kunskaper i felsökning för klienter och server.
För att passa in i rollen som klienttekniker ser vi gärna att du har några års erfarenhet av IT-relaterat arbete.
Goda språkkunskaper i Svenska och Engelska, tal och skrift
 
Dina egenskaper

Du måste ha en god social kompetens, känna dig bekväm med att kommunicera med personer på alla nivåer i kundföretagen.
Du är driven, engagerad och gillar strukturerad problemlösning., har ett professionellt kundbemötande, du gillar att jobba med människor och att hjälpa dem i deras dagliga arbete ser vi som en självklarhet. Du är en lagspelare, som gillar att jobba och utvecklas tillsammans med ditt team. Du är självgående och har god förmåga att självständigt planerar dina arbetsdagar.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning hos Nordlo, Ljungby.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på empleo.se

Uppstart: Snarast efter överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby, resor inom Kronobergs län
Krav; Körkort B och önskvärt med tillgång till egen bil 
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningsdag: Senast 31 maj 2022

Ansök nu

Servicetekniker rekryteras till AMS Sweden AB

Underhållsmekaniker
Läs mer Maj 1
Till vår trevliga kund AMS Sweden söker vi flera Servicetekniker

Har du ett brinnande intresse för teknik och maskiner, tycker om att hjälpa andra samt känner ett stort ansvar för de arbeten du utför? Då kan det vara just dig vi söker!

Om tjänsten

Som Servicetekniker på AMS Sweden kommer du att arbeta med både äldre och nyare Hydraulikpressar och automationsutrustningar. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och omfattar
service av befintlig utrustning samt installation av ny kompletterande utrustning och uppgraderingar på plats hos våra kunder.

Som servicetekniker hos oss jobbar du bl.a. med:
  Felsökning i både el, hydraulik och styrning.
Kontroll av maskiner mot gällande regler
Installation, provkörning och ombyggnad av maskiner
Olika arbetsuppgifter i företaget också på hemmaplan
Vi söker dig som:
  Har aptit på tekniska utmaningar.
Gillar att resa, köra bil samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Tycker om att hjälpa kunden och att jobba med schysta arbetskamrater.
Har arbetserfarenhet, gärna inom styr reglerteknik och/eller hydraulik.
Är dokumenterat utbildad inom el eller styr reglerteknik.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du ska arbeta för att skapa trivsel och gemenskap samt fungera som en förebild för vårt företag och våra produkter. Du är bra på att samarbeta men kan även arbeta självständigt, ta egna beslut samt skapa och vårda kundrelationer.

Du har B-körkort, god PC-vana och känner dig bekväm med olika tekniska hjälpmedel samt att resa självständigt med kort framförhållning. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande. Vi erbjuder dig ett intressant arbete med frihet under ansvar och mycket kundkontakt.
Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade medarbetare i ett stabilt och framgångsrikt företag där trivselfaktorn är hög. Som servicetekniker utgår du hemifrån och/eller från kontoret i Ljungby. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är en direktrekrytering till AMS Sweden och vi tar gärna emot din ansökan redan idag! 
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse 
Ort/Placering: Tjänsten utgår hemifrån eller kontoret i Ljungby
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: 31 maj 2022

Ansök nu