Växjö: Jobba extra som HLR- utbildare för Presto Brandsäkerhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobba extra som HLR- utbildare för Presto Brandsäkerhet i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-13 // Varaktighet: Deltid

Tycker du om att lära ut och dela dina kunskaper med andra? Brinner du lite extra för hälsa och säkerhet? För uppdrag till Presto Brandsäkerhet söker vi nu dig som vill utbilda inom HLR, Första hjälpen och grundläggande brandsäkerhet. Uppdraget är på timmar där du själv bokar upp dig på antal dagar du kan arbeta.

Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi söker utbildare som har en grundläggande kompetens och erfarenhet av att utbilda inom något ämne inom de utbildningsområden Presto erbjuder sina kunder. Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:

• Grundläggande Brandsäkerhet
• Första hjälpen och HLR

Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i företagets system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning.
Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då Presto håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.
Presto säljer, bokar och anordnar allt praktiskt inför kurstillfället. Inför kursstart har deras produktionsavdelning bokat maskiner, lokaler och skickat ut litteratur till utbildningsplatsen.
Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kund.

Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.


Vem är du?
• Du har en annan huvudsakligsysselsättning, studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
• God datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
• Du ska vara godkänd att kunna genomföra avtalad utbildning, alternativt uppfylla alla lagkrav som myndighet ställer för att kunna bli utbildare
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Du innehar B-körkort och det meriterande om du har tillgång till egen bil (har du inte tillgång till egen bil måste du själv kunna ta dig till Prestos kunder för att utföra utbildningarna)

Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga och du ser alltid till kundens bästa i alla uppdrag. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att förmedla dina kunskaper.


Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.
Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.

Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.


VARMT välkommen in med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Utbildningskonsulent, företag

Nedan visas andra jobb i Växjö som Utbildningskonsulent, företag.

Utbildare

Läs mer Dec 2
Vi på Fortnox drivs av en ständig vilja att göra det svåra enklare. Att göra det tråkiga roligare. Och att ge småföretagare inspiration, kunskap och information för ett effektivare företagande. För att lyckas med det letar vi efter en ytterligare kollega som kan hjälpa oss på resan. Är det du eller känner du någon som vi borde träffa?

Om tjänsten
Vi lär ut och hjälper våra kunder att komma igång med Fortnox och med sin digitaliseringsresa. Eftersom vi säljer allt fler program och tjänster, behöver vi också en ny stjärna till vårt team.
Du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra utbildare, men du kommer i många fall hålla i utbildningar ensam, både i större och mindre grupper. Dina arbetsuppgifter kommer framförallt att innebära planering, genomförande och uppföljning av utbildningar. Dina deltagare kommer att vara allt från erfarna redovisningskonsulter och revisorer till oerfarna småföretagare. Detta betyder att det är viktigt att kunna bemöta grupperna både kunskapsmässigt men även i uttryck. 
Du kommer att utbilda både via webben, i livestreamade möten, på plats ute hos kund och på våra olika event. Tjänsten innebär därför en del resor, så gillar du variation tror vi att du kommer trivas utmärkt!
Om dig
Vi tror att du har en stor passion för att lära ut. Vi söker med andra ord dig som är pedagogisk, social och ansvarstagande. Till största del planerar du din egen agenda, därför är det viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ och kan ansvara för genomförande och uppföljning.
Digitalisering och modernisering av arbetssätt är något vi verkligen brinner för på Fortnox, och vi ser det som meriterande om du har kännedom om förändringsprocessen kring löpande redovisning. Du har säkert egna erfarenheter som vi kommer ha stor nytta av, kanske språkkunskaper eller så har du drivit eget företag.

Hos oss arbetar vi för att utvecklas och att bidra till utveckling och framgång för Sveriges småföretagare, och för Fortnox. Du kommer att märka av vår laganda och den goda stämningen så fort du kliver innanför våra dörrar!
Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic MTF. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarnas bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet. Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.
Bra att veta
Utbildning och introduktion kommer att ges vid arbetets start.
Tillträde: snarast, enligt överenskommelse
Arbetstid: heltid
Sista ansökningsdatum: Vi intervjuar löpande, så tveka inte utan sök nu!
Vid frågor, kontakta vår utbildningschef Anna Ericsson, anna.ericsson@fortnox.se 
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Utbildare

Läs mer Okt 15
Vi på Fortnox drivs av en ständig vilja att göra det svåra enklare. Att göra det tråkiga roligare. Och att ge småföretagare inspiration, kunskap och information för ett effektivare företagande. För att lyckas med det letar vi efter en ytterligare kollega som kan hjälpa oss på resan. Är det du eller känner du någon som vi borde träffa?

Om tjänsten
Vi lär ut och hjälper våra kunder att komma igång med Fortnox och med sin digitaliseringsresa. Eftersom vi säljer allt fler program och tjänster, behöver vi också en ny stjärna till vårt team.
Du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra utbildare, men du kommer i många fall hålla i utbildningar ensam, både i större och mindre grupper. Dina arbetsuppgifter kommer framförallt att innebära planering, genomförande och uppföljning av utbildningar. Dina deltagare kommer att vara allt från erfarna redovisningskonsulter och revisorer till oerfarna småföretagare. Detta betyder att det är viktigt att kunna bemöta grupperna både kunskapsmässigt men även i uttryck. 
Du kommer att utbilda både via webben, i livestreamade möten, på plats ute hos kund och på våra olika event. Tjänsten innebär därför en del resor, så gillar du variation tror vi att du kommer trivas utmärkt!
Om dig
Vi tror att du har en stor passion för att lära ut. Vi söker med andra ord dig som är pedagogisk, social och ansvarstagande. Till största del planerar du din egen agenda, därför är det viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ och kan ansvara för genomförande och uppföljning.
Digitalisering och modernisering av arbetssätt är något vi verkligen brinner för på Fortnox, och vi ser det som meriterande om du har kännedom om förändringsprocessen kring löpande redovisning. Du har säkert egna erfarenheter som vi kommer ha stor nytta av, kanske språkkunskaper eller så har du drivit eget företag.

Hos oss arbetar vi för att utvecklas och att bidra till utveckling och framgång för Sveriges småföretagare, och för Fortnox. Du kommer att märka av vår laganda och den goda stämningen så fort du kliver innanför våra dörrar!
Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic MTF. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarnas bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet. Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.
Bra att veta
Utbildning och introduktion kommer att ges vid arbetets start.
Tillträde: snarast, enligt överenskommelse
Arbetstid: heltid
Sista ansökningsdatum: Vi intervjuar löpande, så tveka inte utan sök nu!
Vid frågor, kontakta vår utbildningschef Anna Ericsson, anna.ericsson@fortnox.se 
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Utbildare

Läs mer Jun 7
Vi har ett uppdrag.
Att skapa framtiden för alla Sveriges småföretagare.

Sedan 2001 har vi frigjort tid och effektiviserat bokföring för tusentals företagare.
Idag erbjuder Fortnox allt från molnbaserad administration till finansiella tjänster och försäkringslösningar till över 270 000 kunder. Men, vi tänker inte stanna där. Vi är på en historisk förändringsresa och du behövs.

Om tjänsten
Vi lär ut och hjälper våra kunder att komma igång med Fortnox och med sin digitaliseringsresa. Eftersom vi säljer allt fler program och tjänster, behöver vi också en ny stjärna till vårt team.
Du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra utbildare, men du kommer i många fall hålla i utbildningar ensam, både i större och mindre grupper. Dina arbetsuppgifter kommer framförallt att innebära planering, genomförande och uppföljning av utbildningar. Dina deltagare kommer att vara allt från erfarna redovisningskonsulter och revisorer till oerfarna småföretagare. Detta betyder att det är viktigt att kunna bemöta grupperna både kunskapsmässigt men även i uttryck.
Du kommer att utbilda både via webben, i livestreamade möten, på plats ute hos kund och på våra olika event. Tjänsten innebär därför en del resor, så gillar du variation tror vi att du kommer trivas utmärkt!
Om dig
Vi tror att du har en stor passion för att lära ut. Vi söker med andra ord dig som är pedagogisk, social och ansvarstagande. Till största del planerar du din egen agenda, därför är det viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ och kan ansvara för genomförande och uppföljning.

Digitalisering och modernisering av arbetssätt är något vi verkligen brinner för på Fortnox, och vi ser det som meriterande om du har kännedom om förändringsprocessen kring löpande redovisning. Har du dessutom erfarenhet av e-learning och programmet Articulate eller liknande system är det ett stort plus. Du har säkert egna erfarenheter som vi kommer ha stor nytta av, kanske språkkunskaper eller så har du drivit eget företag.

Hos oss arbetar vi för att utvecklas och att bidra till utveckling och framgång för Sveriges småföretagare, och för Fortnox. Du kommer att märka av vår laganda och den goda stämningen så fort du kliver innanför våra dörrar!
Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic MTF. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarnas bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet. Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.
Bra att veta
Utbildning och introduktion kommer att ges vid arbetets start.
Tillträde: snarast, enligt överenskommelse
Arbetstid: heltid
Sista ansökningsdatum: Vi intervjuar löpande, så tveka inte utan sök nu!
Vid frågor, kontakta vår utbildningschef Anna Ericsson, anna.ericsson@fortnox.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Utbildare

Läs mer Maj 8
Vi har ett uppdrag.
Att skapa framtiden för alla Sveriges småföretagare.

Sedan 2001 har vi frigjort tid och effektiviserat bokföring för tusentals företagare.
Idag erbjuder Fortnox allt från molnbaserad administration till finansiella tjänster och försäkringslösningar till över 270 000 kunder. Men, vi tänker inte stanna där. Vi är på en historisk förändringsresa och du behövs.

Om tjänsten
Vi lär ut och hjälper våra kunder att komma igång med Fortnox och med sin digitaliseringsresa. Eftersom vi säljer allt fler program och tjänster, behöver vi också en ny stjärna till vårt team.
Du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra utbildare, men du kommer i många fall hålla i utbildningar ensam, både i större och mindre grupper. Dina arbetsuppgifter kommer framförallt att innebära planering, genomförande och uppföljning av utbildningar. Dina deltagare kommer att vara allt från erfarna redovisningskonsulter och revisorer till oerfarna småföretagare. Detta betyder att det är viktigt att kunna bemöta grupperna både kunskapsmässigt men även i uttryck.
Du kommer att utbilda både via webben, i livestreamade möten, på plats ute hos kund och på våra olika event. Tjänsten innebär därför en del resor, så gillar du variation tror vi att du kommer trivas utmärkt!
Om dig
Vi tror att du har en stor passion för att lära ut. Vi söker med andra ord dig som är pedagogisk, social och ansvarstagande. Till största del planerar du din egen agenda, därför är det viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ och kan ansvara för genomförande och uppföljning.

Digitalisering och modernisering av arbetssätt är något vi verkligen brinner för på Fortnox, och vi ser det som meriterande om du har kännedom om förändringsprocessen kring löpande redovisning. Har du dessutom erfarenhet av e-learning och programmet Articulate eller liknande system är det ett stort plus. Du har säkert egna erfarenheter som vi kommer ha stor nytta av, kanske språkkunskaper eller så har du drivit eget företag.

Hos oss arbetar vi för att utvecklas och att bidra till utveckling och framgång för Sveriges småföretagare, och för Fortnox. Du kommer att märka av vår laganda och den goda stämningen så fort du kliver innanför våra dörrar!
Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic MTF. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarnas bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet. Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.
Bra att veta
Utbildning och introduktion kommer att ges vid arbetets start.
Tillträde: snarast, enligt överenskommelse
Arbetstid: heltid
Sista ansökningsdatum: Vi intervjuar löpande, så tveka inte utan sök nu!
Vid frågor, kontakta vår utbildningschef Anna Ericsson, anna.ericsson@fortnox.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Poolia Sverige AB .

Redovisningsekonom till Ecovice!

Ekonomikonsult
Läs mer Maj 9
Med ett digitalt arbetssätt och en hjälpande hand är vi på Ecovice våra kunders externa ekonomiavdelning. Vi ser helheten ur kundens perspektiv och med kreativa ögon. Vill du också göra det? Vi är ett team med unga och drivna medarbetare med ett nytänkande arbetssätt. Ecovice arbetar med kostnadseffektiva lösningar och hjälper partners med företagsfrågor för att driva bolag framåt och finna nya möjligheter. Vi vet att bokföringen kommer bli helt automatiserad. Och vi vet att det är snart. Är du redo att vara med i den omställningen?

Om tjänsten
För närvarande är vi "den lilla" personliga ekonomibyrån, men med stor ambition om att växa! Vi satsar helhjärtat på att vara digitaliserade, närvarande och rådgivande i alla situationer med våra kunder. Nu söker vi ytterligare en glad, lyhörd och socialt kompetent redovisningskonsult som gillar ett arbetsklimat med högt i tak! Vår ambition är också att ha roligt på jobbet!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer bland annat att få arbeta med
* Löpande redovisning
* Kontering och avstämning av såsom leverantörsskulder, moms, skatt, utlägg mm
* Avstämningar mot bankkonto
* Automatiserad kvittohantering och fakturahantering
* Bolag som inkluderas i K2 regelverket
* Månadsbokslut och årsredovisningar
* Lön


Vem är du?
Vi söker Dig som är utbildad ekonom med några års erfarenhet mot redovisning. Du har ett brinnande intresse för ekonomi, du är en social och nyfiken person, villig att praktiskt lära dig mer inom redovisning.
Kanske har du arbetat med delar av ovan beskrivna arbetsuppgifter men Du vill nu ta chansen att få arbeta med helheten? På Ecovice erbjuds fräscha lokaler, glada kollegor som gärna stöttar dig i din utveckling. Economics & Advice i Växjö är i en tillväxtfas och söker nu ytterligare en redovisningskonsult.
Uppdraget startar som ett konsultuppdrag på Poolia med goda möjligheter till förlängning hos Ecovice.


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Svevia

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 2
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Redovisningsekonom till ekonomistödsfunktionen, Svevia. Vi kombinerar det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora miljardföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Brinner du för redovisning, förändringsarbete och ledarskap? Vill du arbeta nära affärsverksamheten och ledning i ett bolag med ett starkt hållbarhetsfokus och en öppen kultur där beslutsvägarna är korta? Då kan rollen som Redovisningsekonom vara rätt tjänst för dig!

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Svevia där Poolia hanterar rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Redovisningsekonom på Svevia ingår du i ett team bestående av elva ekonomer. Ditt primära ansvarsområde är att fungera som en stöttande funktion med din expertiskompetens mot ett 40-tal arbetschefer och lika många ekonomer som arbetar på Svevias kontor runt om i Sverige. Du kommer förstärka avdelningen vad gäller arbete med kreditkontroller, vilket vi gärna ser att du har erfarenhet av, alternativt ett genuint intresse för att lära dig. Hos Svevia får du vara med och vidareutveckla rutiner, manualer och införa samt förbättra processer. I rollen rapporterar du till Chefen för Ekonomistöd. Ekonomisystemet som används är Agresso.

Svevia erbjuder en arbetsplats med öppet landskap i stora lokaler med fint ljusinsläpp. Här är det högt i tak och en härlig stämning, där man i gruppen hjälps åt att hantera de ärenden och arbetsuppgifter som för stunden är aktuella. Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Framgången skapar vi som ett lag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Ekonomisk support gentemot linjeekonomer
- Periodstängning och bokslut
- Balanskontoavstämningar av olika slag, bl. a lönerelaterade konton
- Kreditbedömning & kredituppföljning
- Kravhantering
- Momshantering och punktskatter


Vem är du?
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi och dokumenterad erfarenhet av löpande redovisning. Du är trygg i din expertis och besitter goda kunskaper i affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av momshantering. Har du tidigare arbetat i Agresso finner vi det meriterande, men det är inget krav.

Som person har du en hög servicekänsla och motiveras av att ge support till andra kollegor. Du är kommunikativ, relationsskapande och har en god pedagogisk förmåga, både i tal och skrift. För att passa hos oss behöver du drivas av löpande förbättringsarbete och tycka det är spännande med förändringar. Vi hoppas att just DU ska hjälpa oss att bygga framtidens Svevia!


Om verksamheten
Svevia är specialist på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Och som specialist måste vi alltid vara lite bättre än våra konkurrenter – varje dag. Det är en utmaning som vi gillar. Vårt framgångsrecept bygger på en företagskultur där vi delar med oss av våra kunskaper och vår erfarenhet. Vi är den ledande driftentreprenören och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. Men framförallt är vi ett modernt serviceföretag där varje medarbetares personliga initiativförmåga och yrkesskicklighet är avgörande för kundupplevelsen. Tillsammans gör vi mer nytta och bidrar med större värde för våra kunder, vår omvärld och varandra.
Svevia är ett statligt ägt bolag med högt driv och en stark entreprenörsanda. Enligt de statliga direktiven ställs höga krav på transparens och rapportering och Svevia arbetar i allt väsentligt som ett noterat bolag. https://www.svevia.se/

Ansök nu

Redovisningsekonom till Svevia

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 28
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Redovisningsekonom till ekonomistödsfunktionen, Svevia. Vi kombinerar det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora miljardföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Brinner du för redovisning, förändringsarbete och ledarskap? Vill du arbeta nära affärsverksamheten och ledning i ett bolag med ett starkt hållbarhetsfokus och en öppen kultur där beslutsvägarna är korta? Då kan rollen som Redovisningsekonom vara rätt tjänst för dig!

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Svevia där Poolia hanterar rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Redovisningsekonom på Svevia ingår du i ett team bestående av elva ekonomer. Ditt primära ansvarsområde är att fungera som en stöttande funktion med din expertiskompetens mot ett 40-tal arbetschefer och lika många ekonomer som arbetar på Svevias kontor runt om i Sverige. Du kommer förstärka avdelningen vad gäller arbete med kreditkontroller, vilket vi gärna ser att du har erfarenhet av, alternativt ett genuint intresse för att lära dig. Hos Svevia får du vara med och vidareutveckla rutiner, manualer och införa samt förbättra processer. I rollen rapporterar du till Chefen för Ekonomistöd. Ekonomisystemet som används är Agresso.

Svevia erbjuder en arbetsplats med öppet landskap i stora lokaler med fint ljusinsläpp. Här är det högt i tak och en härlig stämning, där man i gruppen hjälps åt att hantera de ärenden och arbetsuppgifter som för stunden är aktuella. Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Framgången skapar vi som ett lag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Ekonomisk support gentemot linjeekonomer
- Periodstängning och bokslut
- Balanskontoavstämningar av olika slag, bl. a lönerelaterade konton
- Kreditbedömning & kredituppföljning
- Kravhantering
- Momshantering och punktskatter


Vem är du?
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi och dokumenterad erfarenhet av löpande redovisning. Du är trygg i din expertis och besitter goda kunskaper i affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av momshantering. Har du tidigare arbetat i Agresso finner vi det meriterande, men det är inget krav.

Som person har du en hög servicekänsla och motiveras av att ge support till andra kollegor. Du är kommunikativ, relationsskapande och har en god pedagogisk förmåga, både i tal och skrift. För att passa hos oss behöver du drivas av löpande förbättringsarbete och tycka det är spännande med förändringar. Vi hoppas att just DU ska hjälpa oss att bygga framtidens Svevia!


Om verksamheten
Svevia är specialist på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Och som specialist måste vi alltid vara lite bättre än våra konkurrenter – varje dag. Det är en utmaning som vi gillar. Vårt framgångsrecept bygger på en företagskultur där vi delar med oss av våra kunskaper och vår erfarenhet. Vi är den ledande driftentreprenören och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. Men framförallt är vi ett modernt serviceföretag där varje medarbetares personliga initiativförmåga och yrkesskicklighet är avgörande för kundupplevelsen. Tillsammans gör vi mer nytta och bidrar med större värde för våra kunder, vår omvärld och varandra.
Svevia är ett statligt ägt bolag med högt driv och en stark entreprenörsanda. Enligt de statliga direktiven ställs höga krav på transparens och rapportering och Svevia arbetar i allt väsentligt som ett noterat bolag. https://www.svevia.se/

Ansök nu

Proffssäljare VVS till Carpings

VVS-tekniker
Läs mer Mar 8
Du är kanske VVS-montör och vill använda din kunskap till försäljning? Jobbar du i grossistbranschen och längtar tillbaka till tiden då du sålde originalprodukter? Eller är du helt enkelt en driven säljare som söker nya utmaningar inom VVS-branschen?

Carpings söker en driven säljare med ansvar för Småland, Blekinge och Öland.

Vår säljare, Kurt, går i pension efter 30 år på företaget och lämnar ett välskött distrikt bakom sig. Carpings ger dig bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas som säljare. Trivs du att arbeta fritt under ansvar så är den här tjänsten rätt för dig!

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Carpings säljare arbetar modernt från hemmet, med mail, telefon, digitala möte men framförallt fysiska besök hos kunder runt om i distriktet. I tjänsten har tidigare säljare kört ca 4000 mil/år och haft ca två övernattningar per månad.

Arbetsdagen består i att ta hand om befintliga kunder, men även hitta nya.

En viktig del blir att förse kunderna med deras dagliga behov av VVS material men räkna på större projekt.

Tjänsten är resultatstyrd och du planerar dina arbetsveckor själv. Genom en grundlig introduktionsplan hjälper vi alla våra säljare komma igång. Dina kollegor är många och vi stöttar med råd och administration.

Vi erbjuder fast grundlön kombinerat med ett generöst provisionssystem samt tjänstebil. Tjänsten är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats.

Vem är du?
Dina kunskaper inom VVS produkter kommer bli nyckeln till att kunna ge dina kunder professionella råd och ett proffsigt bemötande. Du ska vara intresserad av försäljning och det är meriterande med dokumenterad säljerfarenhet. Kanske har du praktisk erfarenhet inom VVS och kan våra termer och begrepp.

Självklart trivs du med kundkontakter och har lätt för att skapa relationer.

Som person är du ansvarstagande, social och trivs med att arbeta självgående.

Om verksamheten
AB Hugo Carping är ett familjeägt grossistföretag i VVS-branschen sedan 1947. Företaget ingår tillsammans med VS Produkter i Carpingsgruppen som 2021 omsatte drygt 160 miljoner. Carpings förser marknaden med ett både brett och djupt sortiment av VVS-material och arbetar alltid med välkända varumärken och originalprodukter.

Läs mer på https://carpings.se/

Ansök nu

Proffssäljare VVS till Carpings

VVS-tekniker
Läs mer Mar 9
Du är kanske VVS-montör och vill använda din kunskap till försäljning? Jobbar du i grossistbranschen och längtar tillbaka till tiden då du sålde originalprodukter? Eller är du helt enkelt en driven säljare som söker nya utmaningar inom VVS-branschen?

Carpings söker en driven säljare med ansvar för Småland, Blekinge och Öland.

Carpings ger dig bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas som säljare. Trivs du att arbeta fritt under ansvar så är den här tjänsten rätt för dig!

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Carpings säljare arbetar modernt från hemmet, med mail, telefon, digitala möte men framförallt fysiska besök hos kunder runt om i distriktet. I tjänsten har tidigare säljare kört ca 4000 mil/år och haft ca två övernattningar per månad.

Arbetsdagen består i att ta hand om befintliga kunder, men även hitta nya.

En viktig del blir att förse kunderna med deras dagliga behov av VVS material men räkna på större projekt.

Tjänsten är resultatstyrd och du planerar dina arbetsveckor själv. Genom en grundlig introduktionsplan hjälper vi alla våra säljare komma igång. Dina kollegor är många och vi stöttar med råd och administration.

Vi erbjuder fast grundlön kombinerat med ett generöst provisionssystem samt tjänstebil. Tjänsten är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats.

Vem är du?
Dina kunskaper inom VVS produkter kommer bli nyckeln till att kunna ge dina kunder professionella råd och ett proffsigt bemötande. Du ska vara intresserad av försäljning och det är meriterande med dokumenterad säljerfarenhet. Kanske har du praktisk erfarenhet inom VVS och kan våra termer och begrepp.

Självklart trivs du med kundkontakter och har lätt för att skapa relationer.

Som person är du ansvarstagande, social och trivs med att arbeta självgående.

Om verksamheten
AB Hugo Carping är ett familjeägt grossistföretag i VVS-branschen sedan 1947. Företaget ingår tillsammans med VS Produkter i Carpingsgruppen som 2021 omsatte drygt 160 miljoner. Carpings förser marknaden med ett både brett och djupt sortiment av VVS-material och arbetar alltid med välkända varumärken och originalprodukter.

Läs mer på https://carpings.se/

Ansök nu