Växjö: Junior Innesäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Innesäljare i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-16 // Varaktighet: Heltid

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Är du nyfiken på försäljning och vill lära dig detta, samt bli en del av vårt härliga säljteam?
Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Du är positiv, har lätt för att kommunicera med andra människor. Du gillar utmaningar, blir inspirerad av att nå uppsatta mål och gärna lite av en tävlingsmänniska.
Vi har inga krav på tidigare erfarenhet inom försäljning, där lär vi dig allt från grunden! Det är dock klart meriterande med ett par års arbetslivserfarenhet, gärna där du haft någon form av kundkontakt.
Vi kräver goda kunskaper i svenska både tal och skrift.
Du kommer att arbeta i fräscha och moderna lokaler mitt i Växjö city med utsikt mot nya kommunhuset. Vi söker nu fler medarbetare till vårt team. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att över telefon sälja tjänster/produkter för kända och väletablerade företag.

Vi erbjuder:
- Garantilön samt provision.
- Hel eller deltidstjänst.
- Dagtid.
- Ett roligt arbete med sköna arbetskollegor.
- En grundlig introduktion och gedigen säljutbildning.
- En arbetsplats med engagerade chefer och coacher.
- Möjlighet att utvecklas och avancera inom företaget.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Innesäljare.

Innesäljare till Debe Flow Group

Läs mer Jan 9
Om företaget

Debe Flow Group verkar för en renare värld och är därför en helhetsleverantör av svensktillverkad utrustning för vattenförsörjning, geoenergi, vattenrening, cirkulation, avlopp samt styr- och reglerteknik för vattenburna värmesystem. Sedan år 1956 har de etablerat sig som ett marknadsledande bolag på den svenska marknaden och i övriga Europa. Trots att de har vuxit under de senaste åren finns kundnärheten, flexibiliteten och lyhördheten kvar som kärnvärden i verksamheten. Med huvudkontor i Stockholm och verksamhet i Växjö, Borås och Marbäck är de idag cirka 100 anställda i koncernen. Debe Flow Group är inne i en otroligt positiv och kraftig tillväxtfas och de ser optimistiskt på framtiden.

Företaget har vuxit genom förvärv av några tillverkande bolag som alla har spetskompetens inom sitt område. Det finns ett genomgående fokus på produktutveckling och innovation och de levererar såväl helhetslösningar och enskilda produkter till sina kunder i Europa.

I tjänsten som innesäljare arbetar man från kontoret i Växjö där omkring 15 personer är stationerade idag.

Om tjänsten
I rollen som innesäljare i Debe Flow Group tillhör du ett team om tre innesäljare och två utesäljare som inom segmentet vattenrening. De samarbetar med och bearbetar återförsäljare, framförallt VVS-installatörer, brunnsborrare m.fl., där de i slutändan ser till att exempelvis privatpersoner och lantbrukare med egen brunn får ett tjänligt och bra vatten.

Arbetet består i att skapa nya kundrelationer såväl som att bygga vidare på samarbetet med befintliga återförsäljare. I denna roll ansvarar du för att per telefon se till att detta sker på bästa sätt. Det är ett självständigt jobb med mycket frihet under ansvar men du ingår i ett team med kollegor som har mångårig erfarenhet av branschen.
I dina arbetsuppgifter ingår, förutom kundbearbetning via telefon, offertskrivande och uppföljning av dessa, kontakt med befintliga återförsäljare samt vägledning och rådgivning åt kunder.

Kvalifikationer och egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som innesäljare tror vi att du tidigare har trivts i en roll inom försäljning, gärna som innesäljare. Har du erfarenhet från VVS-branschen är det mycket meriterande men det är inget krav.

Som person är du engagerad och driven. Du motiveras av att ge kunderna utomordentlig service för att bygga goda relationer och utveckla affären. Samtidigt tycker du om att jobba mot mål, både individuella och på gruppbasis. Det är en händelserik miljö med många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på struktur och förmåga att arbeta i team.

Hos Debe Flow Group erbjuds du ett stimulerande och intressant arbete i en organisation med utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Plats: Växjö

- Omfattning: Heltid

- Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till sofie@astaagency.se.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Innesäljare till Debe Flow Group

Läs mer Dec 11
Om företaget
Debe Flow Group verkar för en renare värld och är därför en helhetsleverantör av svensktillverkad utrustning för vattenförsörjning, geoenergi, vattenrening, cirkulation, avlopp samt styr- och reglerteknik för vattenburna värmesystem. Sedan år 1956 har de etablerat sig som ett marknadsledande bolag på den svenska marknaden och i övriga Europa. Trots att de har vuxit under de senaste åren finns kundnärheten, flexibiliteten och lyhördheten kvar som kärnvärden i verksamheten. Med huvudkontor i Stockholm och verksamhet i Växjö, Borås och Marbäck är de idag cirka 100 anställda i koncernen. Debe Flow Group är inne i en otroligt positiv och kraftig tillväxtfas och de ser optimistiskt på framtiden.

Företaget har vuxit genom förvärv av några tillverkande bolag som alla har spetskompetens inom sitt område. Det finns ett genomgående fokus på produktutveckling och innovation och de levererar såväl helhetslösningar och enskilda produkter till sina kunder i Europa.

I tjänsten som innesäljare arbetar man från kontoret i Växjö där omkring 15 personer är stationerade idag.

Om tjänsten
I rollen som innesäljare i Debe Flow Group tillhör du ett team om tre innesäljare och två utesäljare som inom segmentet vattenrening. De samarbetar med och bearbetar återförsäljare, framförallt VVS-installatörer, brunnsborrare m.fl., där de i slutändan ser till att exempelvis privatpersoner och lantbrukare med egen brunn får ett tjänligt och bra vatten.

Arbetet består i att skapa nya kundrelationer såväl som att bygga vidare på samarbetet med befintliga återförsäljare. I denna roll ansvarar du för att per telefon se till att detta sker på bästa sätt. Det är ett självständigt jobb med mycket frihet under ansvar men du ingår i ett team med kollegor som har mångårig erfarenhet av branschen.
I dina arbetsuppgifter ingår, förutom kundbearbetning via telefon, offertskrivande och uppföljning av dessa, kontakt med befintliga återförsäljare samt vägledning och rådgivning åt kunder.

Kvalifikationer och egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som innesäljare tror vi att du tidigare har trivts i en roll inom försäljning, gärna som innesäljare. Har du erfarenhet från VVS-branschen är det mycket meriterande men det är inget krav.

Som person är du engagerad och driven. Du motiveras av att ge kunderna utomordentlig service för att bygga goda relationer och utveckla affären. Samtidigt tycker du om att jobba mot mål, både individuella och på gruppbasis. Det är en händelserik miljö med många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på struktur och förmåga att arbeta i team.

Hos Debe Flow Group erbjuds du ett stimulerande och intressant arbete i en organisation med utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Plats: Växjö

- Omfattning: Heltid

- Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till sofie@astaagency.se.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Säljare

Läs mer Apr 12
Om tjänsten
Vi söker just nu en säljare till ett av våra kundföretag i Växjö.
Du som söker bör vara bosatt i närregionen, då tjänsten kan komma att leda till en anställning på företaget.

Du som söker denna tjänst kommer arbeta med försäljning av vattenreningslösningar, där du som säljare behöver ha ett driv och servicefokus.
Arbetsmomenten innebär att planera och driva försäljning. Dina kunder kommer vara främst företagskunder och din uppgift är att bygga långsiktiga relationer.
Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet inom försäljning, samt att det finns intresse och driv för att utvecklas och kunna ta sig vidare inom yrket. Arbetet innebär mycket eget ansvar. Resor förekommer i arbetet ca 20 dagar per år.

Start sker omgående för rätt person
Arbetstider: Dagtid

Din profil
Önskemål/Krav:
- Tidigare erfarenhet inom försäljning
- B-körkort

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Ansök nu

Jobba Hemma

Läs mer Apr 6
Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma!
Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? Jobba hemma/på våra kontor
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja & har jobbat med försäljning
? Har dator, internet & headset

Ansök nu

Jobba Hemma

Läs mer Mar 28
Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma!
Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? Jobba hemma/på våra kontor
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja & har jobbat med försäljning
? Har dator, internet & headset

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Meet a Group international AB .

Personalplanerare Växjö

Personaladministratör
Läs mer Apr 17
Nytt
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om jobbet

På Connect Bus spelar vi en avgörande roll i att främja hållbarhet och tillväxt samtidigt som vi ger värdefulla samhällstjänster. Genom att erbjuda kollektivtrafik möjliggör vi daglig pendling, skolskjutsar och färdtjänstresor för tusentals människor varje dag. Som en del av vårt team får du möjlighet att vara med och forma framtidens hållbara samhälle samtidigt som du deltar i vår spännande tillväxtresa.

Som personalplanerare hos oss på Connect Bus i Växjö spelar du en nyckelroll i att säkerställa att vår personalresurs används effektivt och att vi kan erbjuda en pålitlig och högkvalitativ kollektivtrafikservice till våra passagerare.

Om dig

Du är en engagerad och ansvarstagande person som brinner för att skapa en smidig och effektiv kollektivtrafikupplevelse för våra resenärer. Som vår framtida Personalplanerare är du en självgående person med förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och fatta snabba beslut i en ibland pressad miljö.

Du är en kommunikativ person som trivs med att samarbeta med olika intressenter, inklusive förare, andra teammedlemmar och externa parter, för att säkerställa att vår kollektivtrafik lever upp till högsta standard. Du har även förmågan att arbeta strategiskt och långsiktigt för att planera och optimera vår personalresurs.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du har förmågan att snabbt anpassa dig till förändrade förhållanden och prioritera dina uppgifter efter behov.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Personalplanerare på Connect Bus, är din roll central för att säkerställa en smidig och effektiv drift av vår trafik. Du kommer att leda, fördela och övervaka personalbemanningen för att säkerställa att vi har rätt personer på rätt plats vid rätt tidpunkt. Det innebär att du arbetar aktivt med schemaläggning, bemanningsplanering samt semester- och ledighetsplanering för våra anställda.

Att hålla koll på lönerapporteringen är också en viktig del av din roll. Dessutom är du ansvarig för att upprätthålla en öppen och effektiv kommunikation med vår trafikpersonal, vilket innebär att du erbjuder stöd och vägledning vid behov.

När det uppstår personalavvikelser är du den som agerar snabbt och proaktivt för att lösa situationen. Du arbetar med att hantera akut personaltillsättning för att säkerställa minimal inverkan på våra resenärer.

Din passion för att skapa en smidig och hållbar kollektivtrafikupplevelse, tillsammans med din förmåga att hantera komplexa situationer och samarbeta med olika intressenter, gör dig till en viktig del av vårt team här på Connect Bus.

Ditt team

På Connect Bus är vi stolta över vårt engagerade och dynamiska team som arbetar tillsammans för att säkerställa en smidig och pålitlig kollektivtrafik för våra resenärer. Som en del av vårt team kommer du att vara placerad på vår depå i Växjö, där du kommer att arbeta nära dina kollegor för att säkerställa att den dagliga driften fungerar som den ska.

Vi värnar om alla våra medarbetare och tror på styrkan i samarbete och gemensamt ansvarstagande. Vi strävar alltid efter att skapa en positiv och stödjande arbetsmiljö där varje medlem i teamet känner sig sedd, uppskattad och respekterad.

Kvalifikationer och färdigheter

Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande, samt 1–2 års erfarenhet av kollektivtrafikbranschen.

Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta med Office-paketet samt goda kunskaper i planeringssystem. Erfarenhet av schemaläggning och personalhantering är meriterande.

Du har goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift.

Du har stark organisatorisk förmåga och förmåga att arbeta i högt tempo samt goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter.

Du har förmåga att fatta snabba och korrekta beslut under pressade situationer. Dessutom erhåller du kunskap om relevant lagstiftning och avtal inom kollektivtrafiksektorn.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning efter provanställning.

Omfattning: Heltid, enligt överenskommelse.

Ansökningsperiod

Skicka in din ansökan senast den 2024-05-17, vi kommer att behandla inkomna ansökningar efter hand, så du behöver vänta inte till sista ansökningsdag.

 

Om oss 

Connect Bus är ett av Nordens ledande företag för persontransporter i den allmänna kollektivtrafiken! Vi erbjuder ett brett utbud av transportlösningar, inklusive linjebussar, flexlinjebussar och fasta fordon för färdtjänst och skolskjutstrafik.

Med över 3 700 medarbetare och en imponerande flotta på över 2 700 fordon, spridda över 64 depåer, är vi stolta över att vara den tredje största kollektivtrafikoperatören i Norge och den femte största i Sverige! Vårt team består av högt kvalificerade och erfarna individer, som arbetar tillsammans för att säkerställa högsta kvalitet och tillförlitlighet i alla våra tjänster.

På Connect Bus är det viktigt att varje anställd delar vår vision och våra värderingar. Med visionen att leda omställningen till hållbart resande genom innovation och engagerade medarbetare, strävar vi efter att skapa en arbetsmiljö där varje individ känner sig delaktig och engagerad i att uppnå våra gemensamma mål.

Vår värdegrund:

Ansvarstagande: Vi tar hand om människor och miljö genom säkra och hållbara prioriteringar

Engagerade: Vi utför vårt arbete med stolthet och löser dagens och morgondagens utmaningar

Inkluderande: Vi har plats för alla och skapar tillsammans de bästa upplevelserna och resultaten

Ansök nu

Simskoleansvarig Alvesta Simsällskap

Sportledare
Läs mer Apr 11
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Alvesta Simsällskap vill vara en värdefull del i hela familjens fritid, oavsett om du är ung eller gammal, inriktad mot motions- eller tävlingssimning.

Klubben har funnits i över 100 år men har sedan hösten 2014 tillgång till en nyrenoverad simhall centralt i Alvesta. I vår förening bedriver vi simskola för barn från 5 års ålder, utbildning i vuxencrawl men vi har även ca 25 aktiva tävlingssimmare. Vi ser gärna att föreningen utvecklas ytterligare.

Vi söker nu efter en ny timanställd medarbetare om kan ansvara och utveckla simskoleverksamheten i föreningen.

 

Arbetsuppgifter

Som simskoleansvarig krävs det att man är på plats i simhallen under de 6 timmar på söndagarna då all simskoleverksamhet pågår. Detta för att kunna ha nära kontakt med våra simledare samt att kunna säkerställa att det finns tillräckligt med simledare för att utbildningen ska kunna genomföras på ett säkert sätt. Förutom söndagarna ansvarar man även för sommarsimskolan som pågår under ca 3 veckor i mitten av juni. Tjänsten innebär även en del administration, exempelvis krävs det att man hanterar inkommande mejl under veckans alla dagar, rapporterar simledarnas närvaro samt justerar grupperna så att eleverna hamnar i rätt nivå baserat på deras kunskaper.

 

Utbildning/ erfarenhet

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar, om du har deltagit i Svenska Simförbundets utbildningar eller på annat sätt har erfarenheter som kan ge dig en bra grund.

 

Vi söker dig som har ett lugnt och tryggt arbetssätt när du är i kontakt med barnen och deras anhöriga. Du har ett gott bemötande då service och social kompetens är en självklarhet för dig i ditt arbete. Som simskoleansvarig har du ett välkomnande sätt, ett sinne för ordning och reda samt en förmåga att skapa en positiv stämning hos såväl barnen som dina medarbetare. Vi förutsätter att du är en person som vill vara med och utveckla vår verksamhet, både i och utanför bassängen och håller med om att ”Träning ska göra dig glad”.

Ansök nu

Simskoleansvarig Alvesta Simsällskap

Sportledare
Läs mer Apr 16
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Alvesta Simsällskap vill vara en värdefull del i hela familjens fritid, oavsett om du är ung eller gammal, inriktad mot motions- eller tävlingssimning.

Klubben har funnits i över 100 år men har sedan hösten 2014 tillgång till en nyrenoverad simhall centralt i Alvesta. I vår förening bedriver vi simskola för barn från 5 års ålder, utbildning i vuxencrawl men vi har även ca 25 aktiva tävlingssimmare. Vi ser gärna att föreningen utvecklas ytterligare.

Vi söker nu efter en ny timanställd medarbetare om kan ansvara och utveckla simskoleverksamheten i föreningen.

 

Arbetsuppgifter

Som simskoleansvarig krävs det att man är på plats i simhallen under de 6 timmar på söndagarna då all simskoleverksamhet pågår. Detta för att kunna ha nära kontakt med våra simledare samt att kunna säkerställa att det finns tillräckligt med simledare för att utbildningen ska kunna genomföras på ett säkert sätt. Förutom söndagarna ansvarar man även för sommarsimskolan som pågår under ca 3 veckor i mitten av juni. Tjänsten innebär även en del administration, exempelvis krävs det att man hanterar inkommande mejl under veckans alla dagar, rapporterar simledarnas närvaro samt justerar grupperna så att eleverna hamnar i rätt nivå baserat på deras kunskaper.

 

Utbildning/ erfarenhet

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar, om du har deltagit i Svenska Simförbundets utbildningar eller på annat sätt har erfarenheter som kan ge dig en bra grund.

 

Vi söker dig som har ett lugnt och tryggt arbetssätt när du är i kontakt med barnen och deras anhöriga. Du har ett gott bemötande då service och social kompetens är en självklarhet för dig i ditt arbete. Som simskoleansvarig har du ett välkomnande sätt, ett sinne för ordning och reda samt en förmåga att skapa en positiv stämning hos såväl barnen som dina medarbetare. Vi förutsätter att du är en person som vill vara med och utveckla vår verksamhet, både i och utanför bassängen och håller med om att ”Träning ska göra dig glad”.

Ansök nu

SOMMARUPPDRAG Växjö - Allmän SSK eller Specialist SSK

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 2
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Våren är kommen och sommaren är runt hörnet! Nu söker vi på Big Care leg. sjuksköterskor till hyruppdrag i Växjö på diverse olika uppdrag sommaren 2024.

Kommande sommarbehov

-Det finns sommaruppdrag där även du som specialistutbildad SSK kommer att kunna hitta något passande.

- Det finns alla olika typer av uppdrag som exempelvis kan sträcka sig över månader med heltidstimmar eller ströpass alt. intensivt korttidskontrakt. Vi anpassar uppdrag efter dina behov och önskemål.

Kvalifikationskrav

-Svenskt legitimerad sjuksköterska

-Två års dokumenterad yrkeserfarenhet som sjuksköterska

-Adekvat svenska i tal såväl som skrift

Meriterande

-Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner.

Ansök nu

SEMCON Energy Academy 2024

Civilingenjör, energi
Läs mer Mar 31
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi på Semcon drivs av en genuin nyfikenhet på människor och deras beteenden och allt vi gör handlar om människorna som använder våra produkter och lösningar. Som energikonsult på Semcon får man möjlighet att arbeta med en bred variation av projekt och kunder inom energibranschen. Här får du chansen att vara med och påverka framtiden.

Till hösten 2024 startar vi vår årliga Energy Academy, en språngbräda för dig som söker möjligheter att växa inom energibranschen inom roller såsom:

Energiingenjör

Elingenjör

Projektör

Eldokumentatör

Elkraftsingenjör

Projektledare inom energi

Elkonstruktör

Processingenjör


Energy Academy sträcker sig över 6 månader och innehåller utöver ditt uppdrag även utbildningar, kunskapsutbyten och möjlighet till nätverkande. Du får chansen att fördjupa dig inom exempelvis energikartläggning, eldokumentation, datoriserade system och projektledning i vår egen metodik XLPM. Efter programmet övergår du i en tillsvidareanställning hos oss på Semcon och fortsätter din resa.

För att du ska trivas i en konsultroll på Semcon är du en person som gillar att träffa nya människor och har en förmåga att bygga relationer. Vi tror även du är en person som värderar ett gott samarbete och som gärna hjälper till där det behövs. Du trivs med att jobba förbättringsorienterat.

Vi ser att du har en examen inom exempelvis energisystem, maskinteknik, elektroteknik, energiteknik, energi-och miljöteknik för att få rätt förutsättningar i rollen. Troligen har du kommit i kontakt med energibranschen via ett sommarjobb, extrajobb eller så har du kanske hunnit arbeta något eller några år inom branschen. Oavsett så är du nyfiken på vad branschen har att erbjuda.

Du behöver ha flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Vad gör oss unika i en värld av valmöjligheter?
Vi tror att det är vår kultur. En stark, välkomnande och inkluderande företagskultur gör människor engagerade. Och det är när vi blir engagerade och inspirerade som vi utvecklar de verkligt framstående produkterna och lösningarna. Läs mer om vår kultur här: Kultur som strategi | Semcon
Ansökan
Är du intresserad av att delta i 2024 års Energy Academy välkomnar vi dig att skicka in en ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval och programmet är tänkt att starta i september men tillträdesdatum kan diskuteras.

För denna roll ser vi att du kan utgå från Växjö, Kalmar eller Karlskrona.

Vid frågor om tjänsten/programmet är du välkommen att kontakta Pär nedan.

Pär Tudén,
0765 698 916 par.tuden@semcon.com
Team Manager

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

SEMCON Energy Academy 2024

Civilingenjör, energi
Läs mer Mar 21
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi på Semcon drivs av en genuin nyfikenhet på människor och deras beteenden och allt vi gör handlar om människorna som använder våra produkter och lösningar. Som energikonsult på Semcon får man möjlighet att arbeta med en bred variation av projekt och kunder inom energibranschen. Här får du chansen att vara med och påverka framtiden.

Till hösten 2024 startar vi vår årliga Energy Academy, en språngbräda för dig som söker möjligheter att växa inom energibranschen inom roller såsom:

Energiingenjör

Elingenjör

Projektör

Eldokumentatör

Elkraftsingenjör

Projektledare inom energi

Elkonstruktör

Processingenjör


Energy Academy sträcker sig över 6 månader och innehåller utöver ditt uppdrag även utbildningar, kunskapsutbyten och möjlighet till nätverkande. Du får chansen att fördjupa dig inom exempelvis energikartläggning, eldokumentation, datoriserade system och projektledning i vår egen metodik XLPM. Efter programmet övergår du i en tillsvidareanställning hos oss på Semcon och fortsätter din resa.

För att du ska trivas i en konsultroll på Semcon är du en person som gillar att träffa nya människor och har en förmåga att bygga relationer. Vi tror även du är en person som värderar ett gott samarbete och som gärna hjälper till där det behövs. Du trivs med att jobba förbättringsorienterat.

Vi ser att du har en examen inom exempelvis energisystem, maskinteknik, elektroteknik, energiteknik, energi-och miljöteknik för att få rätt förutsättningar i rollen. Troligen har du kommit i kontakt med energibranschen via ett sommarjobb, extrajobb eller så har du kanske hunnit arbeta något eller några år inom branschen. Oavsett så är du nyfiken på vad branschen har att erbjuda.

Du behöver ha flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Vad gör oss unika i en värld av valmöjligheter?
Vi tror att det är vår kultur. En stark, välkomnande och inkluderande företagskultur gör människor engagerade. Och det är när vi blir engagerade och inspirerade som vi utvecklar de verkligt framstående produkterna och lösningarna. Läs mer om vår kultur här: Kultur som strategi | Semcon
Ansökan
Är du intresserad av att delta i 2024 års Energy Academy välkomnar vi dig att skicka in en ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval och programmet är tänkt att starta i september men tillträdesdatum kan diskuteras.

För denna roll ser vi att du kan utgå från Växjö, Kalmar eller Karlskrona.

Vid frågor om tjänsten/programmet är du välkommen att kontakta Pär nedan.

Pär Tudén,
0765 698 916 par.tuden@semcon.com
Team Manager

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu