Växjö: Strategisk inköpare till Dasa Control Systems

Hitta ansökningsinfo om jobbet Strategisk inköpare till Dasa Control Systems i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-08 // Varaktighet: Heltid

Dasa Control Systems är ett väletablerat företag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi ingår i en stabil koncern vars storlek möjliggör för oss att växa globalt och arbeta långsiktigt. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen.

Vi söker nu en strategisk inköpare med kapacitet och vilja att driva hela inköpsprocessen och vara med och utveckla det strategiska inköpsarbetet till nästa nivå. Vi erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill vara med på vår tillväxtresa.

Om tjänsten:

I rollen som strategisk inköpare har du främst strategiskt men även operativt inköpsansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ta fram och leda strategiska initiativ för att utveckla och optimera våra inköpsaktiviteter så att dessa möter företagets målsättningar angående pris, kvalitet, leverans och hållbarhet. Du bygger upp en konkurrenskraftig leverantörsflora genom att identifiera, benchmarka och utvärdera leverantörer i hela världen, dock främst inom Europa. Med fokus på kostnad, leverans och kvalitet förhandlar du självständigt fram avtal med såväl befintliga som potentiella leverantörer. På Dasa jobbar du i en tvärfunktionell miljö med övriga avdelningar, och som strategisk inköpare ingår du i avdelningen Finance Operations som består av produktionschef, produktionsteamet samt en inköpare/ekonom. Rapporteringen sker till ansvarig avdelningschef tillika ekonomichef. Resor förekommer i tjänsten.


Huvudsakliga arbetsuppgifter: förhandling av leverantörsavtal och framtagning av ramavtal
bygga nya och utveckla befintliga relationer med leverantörer
följa upp, utvärdera och arbeta med våra policys kopplat till inköp och leverantörsavtal
delta i produktutvecklingsprojekt och förbättringsprojekt
delta i lageroptimeringsarbetet
dagligt inköp med redan upphandlade leverantörer samt bevakningar av leveranser

Din bakgrund för att lyckas

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av strategiskt inköp i ett tillverkande företag, gärna av tekniska komponenter. Du är en god förhandlare och du har även erfarenhet av att besöka och utveckla leverantörer. Att jobba med ständiga förbättringar, digitalisering och effektiviseringar av processer är en självklarhet för dig, och du har god erfarenhet av att jobba i affärssystem. Du har även eftergymnasial utbildning med inriktning mot exempelvis ekonomi, ingenjör eller motsvarande.


Som person är du målinriktad, lösningsorienterad och kommunikativ med förmåga att självständigt driva utvecklingen inom ditt ansvarsområde framåt. Du har ett brinnande intresse för att skapa lönsamhet och affärer. Du är noggrann och analytisk och du optimerar inköpsprocesserna med god förståelse för helheten. Du är en sann lagspelare som uppskattar att jobba tillsammans med dina kolleger mot gemensamma mål, och du har förmågan att skapa förtroende och bygga goda långsiktiga relationer såväl inom organisationen som med leverantörer.

Ansökan

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi jobbar med löpande urval. Detta är en direktanställning hos Dasa Control Systems, som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård, OnePartnerGroup, på telefonnummer 0470-32 38 39 eller mail emma.hordegard@onepartnergroup.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Inköpare.

Kategoriledare IT

Läs mer Feb 16
Södra Inköp eftersträvar effektivitet i världsklass, hållbara affärer samt glädje längst vägen. Här finns ett engagerat gäng med kompetens inom hela inköpskedjan.

Just nu söker vi dig som vill arbeta som Kategoriledare för vår IT-kategori.

Dina framtida arbetsuppgifter

Nu finns möjligheten för dig som vill ansvara för framtagning, utveckling, implementering och uppföljning av inköpskategorins mål och strategier. Ditt uppdrag består i att säkerställa försörjning av IT kategorin med avseende på bästa tänkbara kvalitet, tillgänglighet, hållbarhet och kostnadsoptimering. Alltid med säkerheten i fokus.

Du uppnår ditt uppdrags mål genom att leda ditt kategoriteam bestående av beställare, ansvara för upphandlingar samt samarbeta med taktisk inköpare inom din kategori. Du ansvarar också för leverantörsstyrning, riskhantering samt hållbarhet inom din kategori.

Viktigt för framgång i denna roll är att arbeta med förändringsledning och bidra till utveckling av arbetssätt samt till goda samarbeten såväl internt som externt.

Din erfarenhet

Vi vänder oss till dig med högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller supply chain eller genom arbete erhållen kvalificerad erfarenhet. Du har flera års erfarenhet från strategiskt inköp och besitter gärna kunskap om inköpssystem. Du har också kunskap inom förhandling och har förmåga att skriva och förstå avtal.

Utöver ovanstående har du:

- Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift
- God datorvana och kunskaper i Excel samt gärna erfarenhet av arbete i modernt systemstöd för inköp




För att lyckas och trivas i rollen ser vi dig som är strukturerad, modig och säkerställer framdrift i dina åtaganden. Du har förmågan att själv leda, planera och prioritera ditt och andras arbete. Du är resultatorienterad med ett långsiktigt perspektiv i åtanke samt har ett starkt intresse för att göra affärer. Vi ser att du är en kommunikativ person som förmedlar information tydligt i såväl muntlig som skriftlig form samt att du har förmåga att skapa långsiktiga relationer.

Din arbetsgivare Södra

Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra anställda.

Placering

Placeringsort är huvudkontoret i Växjö.

Start sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?

Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare Kristina Tingdahl på kristina.tingdahl@sodra.com.

Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Anna Lind Flender, anna.lindflender@sodra.com eller på 0470- 891 47.

För fackliga frågor vänligen kontakta:

Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com

Erik Karlsson, SACO, på erik.c.karlsson@sodra.com

Ansök via länken nedan senast den 29 februari 2024.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer, så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss.

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Vi söker Strategisk Inköpare

Läs mer Nov 16
Om tjänsten
Vi söker en Inköpare i vår kunds PUR-team som består av 21 personer med olika roller.

Tjänsten är inledningsvis ett tidsbegränsat konsultuppdrag men kan leda till anställning hos kund för rätt person.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Huvudansvaret i denna roll är följande;

• Sourcing av nya delar till våra projekt och produktion
• Utveckla våra affärsrelationer med våra leverantörer
• Leda, och/eller stödja i förhandlingar, leverans- eller kostnadsrelaterade frågor
• Bidra till utvecklingen av våra leverantörsstrategier
• Ansvarig för den dagliga affären med våra leverantörer



Vem är du?
Vi ser att du har erfarenhet av arbete inom inköp och dokumenterad förhandlingsförmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom industrisegment och i nya utvecklingsprojekt.

Med din kommunikationsförmåga, och fördomsfria sätt i kombination med ett driv och vilja att leda och ta egna initiativ får du jobbet gjort. Du är en lagspelare och vill vara en del av ett fantastiskt team!
Eftersom kund arbetar i en global miljö behövs god kommunikationsförmåga på engelska och svenska.
Det är önskvärt att du har arbetserfarenhet inom SAP samt besitter ett tekniskt intresse/erfarenhet.


Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden löpt ut.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Buyer

Läs mer Nov 20
Position Description


Here at Volvo CE, we are driven by the idea that by imagination, hard work and technology innovation, we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter and more connected. It is up to us!


Our organization is made up by people who believe in great people and great teamwork. We are a truly global company, and we believe in the advantage of a diverse and creative workplace that brings out the best in everyone.


As a Buyer for Volvo Construction Equipment, you will be responsible for the operational part of purchasing for a set portfolio of suppliers and commodities.


You will be a part of our team in Braås, where we are 19 people in different roles within Purchasing. Seven of those are working in the same role as you managing a number of commodities.
We will gladly share our expertise and experience with you and are looking forward to learning from yours.


This is how you could make an impact


You will work with suppliers on a day-to-day basis and do the purchasing for 7 different production sites in Europe such as our Hauler and Wheel loader sites in Braås and Arvika, our component site in Hallsberg and Eskilstuna and Volvo Powertrain production sites in Sweden and France. You will source new parts to our projects and our production, contribute to develop our business relations with our suppliers and drive or support in negotiations. Furthermore, you are a key player to drive improvement activities both internal and with suppliers.


You will also represent purchasing in many different and exiting new development projects and for sourcing of new components to our production. To have good working relations with our suppliers are important, so to meet with them on a regular basis and contribute to develop our supplier strategy is a part of this role.


So, who are you?


We are curious to get to know you! We assume that you are driven and take own initiatives You are a target-oriented individual with a business mindset. We imagine that you are well organized and have a general technical understanding. You are an open-minded team player with good communication
skills.


Required competencies
Minimum bachelor's degree in engineering or economics, or other valid education.
Fluent in English and Swedish.
Work experience within Purchasing and/or Supply Chain having a holistic view.
General technical understanding and interest.

Are we a perfect match?


This is a great opportunity so give me a call and I will gladly tell you more about us and this position!
I am really looking forward to viewing your application!


Emanuel Tirenå
Head of Site Purchasing & Supply Chain
Phone: +46 700- 897801


Union representatives
Dennis Andersson, Akademikerna, +46 790 608063
Thomas Andersson, Unionen, +46 70 0897659
Jimmy Lönnetun, Ledarna, +46 70 0897634


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Administratör, Inköps- och Rekryteringsansvarig

Läs mer Nov 6
Vi söker nu en kompetent Administratör, Inköps- och Rekryteringsansvarig med språkkunskaper anpassade för att möta våra leverantörer och arbetsstyrka från Mellanöstern. Denna roll är avgörande för att stärka vårt team och fördjupa våra relationer med internationella partners.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administration av dagliga kontorsaktiviteter
Inköp och förhandling med leverantörer
Rekrytering och onboarding av ny personal
Optimering av administrativa processer

Kvalifikationer:
Flytande i arabiska språket, både i tal och skrift
Bra kunskap i engelska, både i tal och skrift
Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens
Erfarenhet av administrativt arbete, inköp och rekrytering
Utmärkta organisatoriska och kommunikativa färdigheter

Är du den vi söker? Skicka din ansökan till oss idag och bli en värdefull del av vårt team!


Job Posting: Administrator, Purchasing and Recruitment Manager
We are currently seeking a skilled Administrator, Purchasing and Recruitment Manager with language proficiency catered to engage with our suppliers and workforce from the Middle East. This role is crucial for strengthening our team and deepening our ties with international partners.
Key Responsibilities:
Administration of daily office operations
Conducting procurement and negotiation with suppliers
Recruiting and onboarding new staff
Enhancing administrative processes

Qualifications:
Proficiency in Arabic, both written and spoken
Good command of English, both written and spoken
Strong analytical skills and problem-solving ability
Experience in administration, procurement, and recruitment
Excellent organizational and communication skills

Are you the one we're looking for? Submit your application today and become an invaluable part of our team!

Ansök nu

TopWork söker inköpare

Läs mer Okt 17
TopWork söker inköpare till vår kund i Alvesta!
 
I rollen som inköpare kommer du att ansvara för de dagliga inköpen till vår kunds produktion. Du kommer att utveckla relationerna med leverantörer och säkerställa att vår kund bibehåller sin position som en pålitlig och kvalitetssäker underleverantör.
 
Du kommer också att: Arbeta tätt med den interna produktionen
Planera och frisläppa orderförslag
Utföra inköpsaktiviteter
Arbeta med fakturahantering
Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin sen tidigare. Har du arbetat med Monitor och Excel tidigare är det meriterande.
 
För att trivas i den här rollen behöver du gilla att arbeta med inköp och människor. Då arbetet är varierande och man jobbar i team, behöver du vara duktig på att kommunicera och samarbeta, vara noggrann och gillar utveckling.
Gillar du att jobba med förbättringar och vill omsätta dina kunskaper i ett arbete? Då är du kanske rätt person för oss!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från OnePartnerGroup Sydost AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från OnePartnerGroup Sydost AB .

Projektledare till Micropower Group

Applikationsingenjör
Läs mer Apr 5
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande bransch då elektrifiering av produkter och marknader är högaktuellt. Här står företaget i framkant inom litiumjonteknologi. 
 
Micropower har sitt säte i Växjö där även huvudproduktionen av batteriladdare ligger samt deras batterifabrik som är en av de största i Europa. Koncernen har även egna bolag i Europa, Kina och USA för både försäljning, service och utveckling. Med en omsättning överstigande 1,8 miljarder SEK och ett kraftfullt team på ca 500 anställda så satsar Micropower i sin 5-årsplan att tredubbla omsättningen. Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.
 
Med placering i Växjö söker nu Micropower en Projektledare med ansvar för att driva våra projekt för framtagande av systemlösningar inom batteriladdare och batterisystem till befintliga och nya kundsegment. Om du vill vara en del av Micropowers värld i ständig förändring och följa med på en spännande resa framåt, är detta tjänsten för dig.
 
 
Ansvar Arbetsuppgifter
Vill du arbeta i teknikens framkant? Vill du aktivt delta i energiomställningen? Söker du en roll med stor påverkansmöjlighet? Om du svarar ja på dessa frågor så har vi jobbet för dig.
I rollen som Projektledare kommer du att ansvara för styrning och ledning av tekniska kundprojekt i samtliga projektfaser. Detta inkluderar nära samarbete med så väl den egna organisationen som kund och slutanvändare för att säkerställa framgångsrika leveranser. Du kommer att leda projektteam, kommunicera mål och ansvarsområden och tydligt specificera tekniska lösningar, med hänsyn till krav, tidplan, budget, omfattning och kvalitet.

Kundprojekt består vanligtvis av design, integration, testning och leverans av systemlösningar inom batteriladdare och batterisystem. Utöver detta hanterar du planering kring kompetens- och resursbehov, samt rapporterar projektstatus, ekonomi och riskbedömningar vidare till styrgrupp och projektägare.
Dina huvuduppgifter:
Övergripande ansvar för den tekniska omfattningen av ett eller flera parallella projekt
Ansvara för och driva interna/externa projektmöten
Leda det tekniska arbetet, människor och team
Hantera tekniska krav, design och dokumentation
Hantera verifieringen och kvaliteten på de tekniska leveranserna
Bidra till att genomföra projektverksamheten på ett effektivt och kvalitetssäkrat sätt
Analysera och hantera projekt- och tekniska risker
Applikationsavdelningen består idag av ca 19 personer och du rapporterar till chefen för Applikationsenheten.

 
Erfarenheter Kompetens
Vi letar efter dig med en högskole- eller civilingenjörsexamen och en gedigen erfarenhet inom projektarbete. Du har erfarenhet av att leda människor och team i tekniska kundprojekt sedan tidigare, samt du har en förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skift.

Vidare tror vi att du är skicklig på att bygga kontakter, orädd för att söka svar, även när du ställs inför utmanande frågor och situationer. För att lyckas i den här rollen behöver du trivas med sociala interaktioner, ha förmåga att kommunicera tydligt och effektivt samt ha en god förståelse för projektledningsmetoder och verktyg. Vi tror att du har starka ledaregenskaper och förmåga att motivera och leda team, är drivande, proaktiv och har ett genuint intresse för att uppmuntra till samarbete.
Meriterande färdigheter:
Erfarenhet av arbete med systemlösningar till kund
Erfarenhet av utvecklingsprojekt med flera ingenjörsdiscipliner, tex. el, mekanik, mjukvara
Erfarenhet av att arbeta med projektteam på flera orter och i olika länder
Erfarenhet av att utveckla projektprocesser och rutiner

 
 
Erbjudande
Du får en central roll i att säkerställa våra projekt och leveranser av systemlösningar inom batteriladdare och batteriersystem till kund. Hos Micropower får du utvecklas och utveckla. Du erbjuds en nyckelposition inom en snabbväxande och välmående koncern. Du får stor frihet att själv påverka innehållet i rollen, där dina insatser innebär en stor inverkan på koncernens resultat.
 
Din ansökan
Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Micropower som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.  
 
Kultur och värderingar
Micropower strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en säker och givande arbetsplats för våra medarbetare. Vi uppmuntrar till en företagsomfattande säkerhetskultur vilket innebär att alla ansvarar för att göra varje arbetsdag hälsosam och säker – från högsta ledning och genom hela företaget. Vi anser att en hälsosam miljö är nödvändig för samhällets, våra medarbetares och vår verksamhets välbefinnande och är grunden för en hållbar och stark ekonomi. Ledarskap är en topprioritering för Micropower, eftersom det är den starkaste drivkraften för prestanda, välbefinnande och företagskultur. Att förbättra våra medarbetares prestationer och engagemang är en annan viktig prioritering. I slutändan är det som gör vår kultur stark inte bara att våra anställda vet skillnaden mellan rätt och fel, utan att de genom sina handlingar visar att det är sin egen belöning att göra det rätta.

Varmt välkommen till oss!

Ansök nu

Montörer till Micropower i Växjö

Elmontör
Läs mer Apr 5
Vill du arbeta för ett marknadsledande företag som utvecklar och skapar framtidens batterier och batteriladdning?  Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu efter fler medarbetare till produktionen med placering i Växjö.
 
Din roll hos oss
Vi söker noggranna och engagerade medarbetare som vill vara en del av vårt produktionsteam. Du kommer arbeta i produktionen och arbetsuppgifterna kan variera beroende på vilken avdelning just du arbetar på. Viss del av arbetet utförs på lina, där varje station har specifika moment som ska utföras. Som produktionsmedarbetare kommer du att arbeta tillsammans med ett team med olika erfarenhetsnivå.
 
Exempel på arbetsuppgifter
Elektronisk montering/delmontering enligt givna ritningar och instruktioner
Lödning för vissa moment inom montering
Arbete i packningsstation där du färdigställer de sista detaljerna och packar produkterna för utleverans
Arbete inom avdelningen för kablage
 


Din profil
Vi söker dig som har intresse/erfarenhet inom elektronik eller viljan att lära dig mer inom området. Grundläggande förståelse inom elkunskap samt erfarenhet av montering är meriterande. Har du erfarenhet av lödning är även det meriterande. Vi ser att du är en noggrann person med öga för detaljer för att säkerställa kvaliteten på produkterna. I övrigt söker vi dig som:
 
Har goda datorkunskaper
Gillar att samarbeta och arbeta i team
Kan läsa och förstå ritningar


För att vara aktuell för tjänsten krävs att du är över 18 år och ostraffad i belastningsregistret.
 
Om Micropower
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande bransch då elektrifiering av produkter och marknader är högaktuellt. Här står företaget i framkant inom litiumjonteknologi. Micropower har sitt HQ i Växjö där även huvudproduktionen av batteriladdare ligger samt deras batterifabrik som är en av de största i Europa. Koncernen har även egna bolag i Europa, Kina och USA för både försäljning och utveckling. Med en omsättning överstigande 1 miljard SEK och ett kraftfullt team på ca 450 anställda så satsar Micropower i sin 5-årsplan att tredubbla omsättningen.

Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.
 
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Micropower. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
 
Övrig information
Ort: Växjö
Arbetstider: Skiftarbete dag/kväll
Omfattning: Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet
Tillträde: Enligt överenskommelse
 
Nyfiken på att veta mer?
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Stina Olsson på stina.olsson@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Ansök nu

Apputvecklare/Fullstack-utvecklare

Applikationsutvecklare
Läs mer Apr 15
Micropower är ett växande företag i en industri som genomgår en stor omvandling från fossila bränslen till gröna, elektriska alternativ. Micropower ligger i framkant av denna förändring.
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför kompletta batterisystem, laddarlösningar och kraftomvandlare, för industriella applikationer. Koncernen verkar i en spännande miljö då stora delar av industrin är mitt uppe i en elektrifieringsresa där Micropowers system och produkter är centrala.
 
Micropower har sitt huvudkontor i Växjö där även FoU-centret för laddarteknik finns, samt produktionsanläggningar för litiumjonbatterier och batteriladdare. Koncernen har även kontor i Göteborg och Stockholm, samt egna bolag i Finland, Tyskland och USA. Koncernen har idag ca 500 anställda. Med en omsättning på 1,8 miljarder SEK (2023), så satsar bolaget på fortsatt stark, global tillväxt, inom flera spännande industriapplikationer. Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.

 
Är du intresserad av att arbeta med den senaste tekniken? Vill du bidra till övergången till förnybar energi? Söker du en roll med stor påverkansmöjlighet? Om du svarar ja på dessa frågor har vi det perfekta jobbet för dig!
 
 
Din roll I teamet:
För att stärka vårt utvecklingsteam för mjukvara i Växjö söker vi nu en passionerad och driven apputvecklare/fullstack-utvecklare. I den här rollen kommer du att:

• Ha en ledande roll i att utforma och forma appens arkitektur.
• Fatta kritiska beslut om teknikstack och implementation.
• Fungera som länken mellan vår app och våra batteriladdare och batterier, för att säkerställa sömlös kommunikation.
• Hålla dig uppdaterad om apparnas krav, både för Apple och Google-plattformarna.
• Samarbeta med ett mångsidigt team av experter och berika vår gemensamma kunskap inom batteriteknik.
• Använda din kreativitet och problemlösningsförmåga för att tackla unika utmaningar.
 
Utmaningen:
Vår största utmaning ligger i att säkerställa att våra appar kommunicerar väl med våra batteriladdare och batterier, med olika protokoll, inklusive Bluetooth och mer. Du kommer att spela en avgörande roll i att designa vår apparkitektur och välja rätt verktyg för att övervinna dessa utmaningar.
 
Vem är du?
För denna position ser vi gärna att du har ett par års erfarenhet som applikationsutvecklare eller liknande. Vi ser det som meriterande om du besitter en omfattande förståelse och praktisk erfarenhet av hela livscykeln för apputveckling. Från konceptualisering och kravspecifikation till design, implementation, testning och distribution. Du är öppensinnad och nyfiken med god samarbetsförmåga. En stark engelskkunskap krävs för effektivt samarbete med vårt globala team och kunder. 
Vad kan vi erbjuda?
• Tillfälle att arbeta med projekt där apputveckling möter batteriteknologi.
• Påverka viktiga arkitektoniska beslut och forma framtidens apputbud.
• Samarbeta med ett dedikerat team som främjar kreativitet och problemlösning.
 
Ansökan:
Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Micropower som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Fransson på telefonnummer 070-149 70 60.

Ansök nu

Kundansvarig Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 18
Nytt
ICAs redovisninsgbyrå söker nu en Redovisningsekonom med kundansvar till kontoret i Växjö.
 
Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka och den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant och ICA Affärsservice satsar på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden. Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att göra våra kunders vardag enklare. Vill du, så finns det fantastiska möjligheter att utvecklas tillsammans med oss!
 
Hur kommer din vardag att se ut?
Du kommer att arbeta i kundteam, där du som redovisningsekonom med kundansvar har det yttersta ansvaret mot de ICA butiker som ingår i din kundstock. Du besöker ett flertal av dina kunder runtom i Sverige årligen. Ett team av kollegor hjälper dig med reskontratjänster och grundbokföring. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden består av:
 
Sammanställning och kvalitetssäkring av månadsrapporter till din kundstock och de
ICA-handlare som du är ansvarig för.
Upprättande av årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer.
Övriga konsulttjänster som privata deklarationer, budget och ekonomiska analyser.
Ekonomisk rådgivning.

 
Din bakgrund och personliga egenskaper
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper från arbetslivet. Du har erfarenhet inom redovisning, med fördel från en konsultbyrå eller ett detaljhandelsföretag. Som person är du noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du trivs med kundkontakt, har förmågan att skapa förtroende och upprätthålla goda relationer. Rollen passar dig som är driven, positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära nya saker. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss.  Självklart har du god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. 
Ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsten. Detta är en direktanställning hos ICA Affärsservice som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.

Ansök nu

Fastighetstekniker till Sveafastigheter

Fastighetsförvaltare
Läs mer Mar 6
Sveafastigheter äger, förvaltar och utvecklar hyresrätter över hela Sverige. Vi arbetar för att erbjuda en bredd av hyresrätter som står sig över tid där människor trivs och känner sig trygga. Som fastighetstekniker bidrar du till denna trygghet - är du den vi söker? 
 
Om Sveafastigheter 
Söker du en stabil organisation och grupp? Då är du varmt välkommen till Sveafastigheter. Vi är ett bolag som arbetar hårt - och har kul på vägen. Med vår strävan efter att vara en partner som jobbar långsiktigt och hållbart, så ser vi till att våra hyresgäster trivs och känner sig trygga. 
 
Om tjänsten 
Som fastighetstekniker har du ett löpande ansvar över drift, driftoptimering och felavhjälpande underhåll för cirka 380 lägenheter i Växjö. Som person är det av högsta vikt att du är service minded. Du ser ett gott bemötande som en självklarhet. Proaktivitet och ett lösningsfokuserat arbetssätt är andra viktiga egenskaper vi tror att du besitter. Erfarenhet av fastighetsbranschen sedan tidigare krävs för att du ska passa i denna roll. Har du en teknisk utbildning med dig kommer denna kunskap att vara till nytta och fördelaktigt är även kunskap gällande VVS/styr och regler och/eller el. 
 
Exempel på arbetsuppgifter
Ta emot, hantera och åtgärda felanmälningar 
Rutinmässiga ronderingar och kontroller 
Beställningar och uppföljningar av reparationer och underhållsåtgärder 
Tillsyn av VVS-relaterade system
Lägenhetsbesiktningar 
Skötsel av inre och yttre miljö
Energioptimering av fastigheter

 
Krav för tjänsten
B-körkort 
IT-kunskaper - hantering av dator, tillhörande program/system och mobil. 
Svenska flytande i tal- och skrift 
Engelska baskunskaper i tal- och skrift 

 
Ansökningsprocessen
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsten. Detta är en direktanställning hos Sveafastigheter som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.

Ansök nu

Kundansvarig Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 5
ICAs redovisninsgbyrå söker nu en Redovisningsekonom med kundansvar till kontoret i Växjö.
 
Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka och den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant och ICA Affärsservice satsar på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden. Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att göra våra kunders vardag enklare. Vill du, så finns det fantastiska möjligheter att utvecklas tillsammans med oss!
 
Hur kommer din vardag att se ut?
Du kommer att arbeta i kundteam, där du som redovisningsekonom med kundansvar har det yttersta ansvaret mot de ICA butiker som ingår i din kundstock. Du besöker ett flertal av dina kunder runtom i Sverige årligen. Ett team av kollegor hjälper dig med reskontratjänster och grundbokföring. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden består av:
 
Sammanställning och kvalitetssäkring av månadsrapporter till din kundstock och de
ICA-handlare som du är ansvarig för.
Upprättande av årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer.
Övriga konsulttjänster som privata deklarationer, budget och ekonomiska analyser.
Ekonomisk rådgivning.

 
Din bakgrund och personliga egenskaper
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper från arbetslivet. Du har erfarenhet inom redovisning, med fördel från en konsultbyrå eller ett detaljhandelsföretag. Som person är du noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du trivs med kundkontakt, har förmågan att skapa förtroende och upprätthålla goda relationer. Rollen passar dig som är driven, positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära nya saker. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss.  Självklart har du god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. 
Ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsten. Detta är en direktanställning hos ICA Affärsservice som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.

Ansök nu