Växjö: Automationsingenjör i början av karriären Andritz har tjänsten för dig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Automationsingenjör i början av karriären Andritz har tjänsten för dig i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-23 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Andritz enhet i Växjö utvecklar, säljer och levererar massatorkar till den globala massaindustrin, en expertis- och produktutveckling som pågått i många år. I Växjö är vi ca 70 medarbetare, varav ett mindre antal konsulter.

Andritz i Växjö växer organiskt och har en stark orderingång. Därför välkomnar vi fler kollegor inom vår avdelning Process & Automation. I dagsläget är vi 4 processingenjörer och 4 automationsingenjörer, med målet att så snart som möjligt vara 5 i varje team. På automationssidan söker vi nu en driven, kommunikativ, strukturerad och positiv automationsingenjör. Här får du chansen att jobba med många kunder och intressanta projekt i en internationell miljö. Är du i starten av din karriär inom el och automationskonstruktion, är noggrann och tycker om att arbeta i projekt? Då är detta tjänsten för dig!

I rollen ansvarar du för el, instrumentation och automation i våra kommersiella projekt. I projekten har du också ansvar för uppfyllelse av såväl de tekniska kraven som budget och tidplan. Du optimerar och underhåller befintliga lösningar samt deltar i utvecklingen av nya mjuk- och hårdvaruapplikationer. Du stöttas av mer seniora kollegor i frågeställningar som dyker upp längs vägen.

Du arbetar med Andritz PLC-system knutet till produkten och testar och checkar komponenter i den lokala verkstaden. På site deltar du i utcheckning och igångkörning av produkten, där du utbildar kundens personal i användning och drift.

Uppstår hinder på vägen är det viktigt att du använder god problemlösningsförmåga för att komma framåt.
Du både deltar i och driver olika utvecklingsprojekt samt sköter kommunikation med kunder, andra Andritz-enheter samt leverantörer.

I rollen erbjuds du utveckling inom ditt område och god chans att påverka din vardag. Du arbetar i ett kompetent team där kunskapsutbyte är en självklarhet. Andritz i Växjö är kända för den fina kamratandan som råder hos oss sedan många år tillbaka. Vi sitter i fina lokaler på Öster i Växjö och har nära till lunchrestaurangen Kvarnhagskällan som ligger i samma hus. Vill du ta en promenad runt den närliggande sjön Trummen, så hinner du även det på lunchrasten. Vi uppmuntrar till rörelse och har förstås ett friskvårdbidrag till våra anställda.

För våra automationsingenjörer är resor ofrånkomliga. Somliga älskar att resa och andra föredrar att arbeta endast på hemmaplan. Resor är en del av tjänsten. Andritz ingår i en global koncern och våra kunder finns i olika delar av världen. Arbetet sker till viss del hos våra kunder, vilket ger dig möjlighet att ta del av och uppleva nya kulturer i samband med dessa besök. Resor är, i största möjliga mån, planerade i god tid, för att möjliggöra en balans mellan arbete och privatliv.

Tjänsten är en direktrekrytering till Andritz och tillträde sker enligt överenskommelse.



Din profil
För att lyckas i rollen har du utbildning inom automation, helst på universitetsnivå men KY/YH-utbildning är också aktuellt. Du bör också ha kunskap om industriell kommunikation, HMI och frekvensomformare.

Har du erfarenhet av Siemens PLC och/eller Comos är det meriterande.

Som person är du engagerad, orädd, noggrann, kommunikativ, uthållig och strukturerad. Du ska tycka om att bygga relationer och kommunicera både internt och externt. Att slutföra är mycket viktigt och självklart för dig.

Vidare har du goda kunskaper i både engelska och svenska, såväl tal som skrift.
Tidigare erfarenhet av processindustri är meriterande, men inget krav.

Vi använder oss av löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För rekryteringen ansvarar Inpeople Sverige AB och all kontakt sker genom ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg, 0470-747672.

Välkommen med din ansökan!



Om företaget
ANDRITZ i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm.

Genom att torka våt pappersmassan till torra balar bidrar Andritz till att minska transporternas påverkan på klimatet då massa är en vanlig exportprodukt som skeppas över hela världen. En genomsnittlig massatork kan vara ca 50 m lång, 20 m hög och ca 15 m bred. Tekniken som används för att torka den våta massan är utvecklad i Växjö och innebär förenklat att massan formas till en bana där banan är luftburen genom torken och torkar i flera våningsplan. Med hjälp av värme förångas vattnet i massan och när den uppnått rätt torrhalt komprimeras den i balar. Processen är långt mer komplicerad än här beskrivet, men ger ändå en första förståelse för våra anläggningar. Läs gärna mer om koncernen på www.andritz.com


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Automationsingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Växjö som Automationsingenjör, maskin.

Erfaren Automationsingenjör

Läs mer Mar 25
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.


Jobbeskrivning
Vill du forma din roll utifrån dig egen kompetens och utveckling?
Som automationsingenjör på AFRY har du möjligheten att arbeta i intressanta projekt mot olika typer av verksamheter och kunder. Vi söker fler drivna automationsingenjörer till vårt kontor i Växjö I denna roll får du möjligheten att forma din roll utifrån din egen kompentens och utveckling. Du kan även få chansen att påverka dina uppdrag, ute hos kund eller inhouse. Vi söker fler drivna automationsingenjörer till vårt kontor i Växjö. Hos oss kommer du att få arbeta med bland annat PLC programmering och HMI programmering, genomföra driftsättningar, göra felsökningar och leda delprojekt, allt utifrån din erfarenhet och din utveckling framåt.
Gruppen består av kunniga och engagerade kollegor där erfarenhet- och kunskapsdelning är en stark del av kulturen. Vi samarbetar med kollegor inom andra geografier och teknikområden, vilket ger dig fantastiska möjligheter att få se vad AFRY har att erbjuda i din egen kompetensutveckling.


Kravspecifikation
För att lyckas i denna roll tror vi att du motiveras av att arbeta i en utmanande och dynamisk arbetsmiljö. På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om de medarbetare vi söker. Vi vill att du ser möjligheter, är nyfiken och har en vilja att tillsammans med oss vidareutveckla verksamheten.
För att lyckas i rollen vill vi att du har vissa grundförutsättningar, vilka är specificerade enligt nedan:
Du har flera års arbetslivserfarenhet av att arbeta som automationsingenjör eller liknande
Du har arbetat med driftsättning och PLC/HMI programmering, SCADA eller liknande
Du kan tala och skriva på svenska
Du har körkort för personbil
Utöver dessa krav är det också viktigt att du har ett driv och kan samarbeta med andra



Ytterligare information
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket mer!
Har du frågor eller vill veta mer får du gärna kontakta oss, du hittar kontaktuppgifter nedan:

Magnus Lagnelöv
Section Manager
+46 70 327 78 38
magnus.lagnelov@afry.com

Emma Karlsson
Talent Acquisition Partner
+46 72 200 83 53
emma.m.karlsson@afry.com

Sista ansökningsdag: 2024-04-26
Vi tar inte emot ansökningar via e-mail. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Kundfokuserad Field Service Commissioning Engineer till KUKA

Läs mer Nov 22
Har du en passion för teknik och erfarenhet eller utbildning inom automation, mekatronik eller elinstallation? Vill du ha en arbetsgivare som inte bara värderar din kompetensutveckling, utan också stöttar dig i att uppnå dina karriärsmål? Se då hit!

KUKA är ett globalt automationsföretag med en omsättning på cirka 3,9 miljarder euro och cirka 15 000 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Augsburg, Tyskland. Som en av världens ledande leverantörer av intelligenta automationsrobotlösningar erbjuder KUKA kunderna allt de behöver på marknader som fordon, elektronik, metall & plast, konsumentvaror, e-handel/detaljhandel och hälsovård.

OM TJÄNSTEN:

Som Commissioning Engineer är ditt huvudsakliga uppdrag att utföra felsökning på KUKA’s robotsystem ute hos kund samt driftsättning av robotsystemet och modifiering av robotprogram. I förlängningen kan det även ingå att utföra utbildning på robotsystem inför kund på KUKA's utbildningsanläggningar. Kunduppdragen är av varierande karaktär och längd och en sak är säker, ingen vecka blir den andra lik. Tillsammans med ditt team, som är passionerat och dedikerat till att uppfylla kundens behov, kommer du att arbeta hårt för att leverera högkvalitativ service och support.

Du arbetar självständigt med en servicebil samt de reservdelar och verktyg du kan tänkas behöva. Du ansvarar för dokumentation och rapporterar avslutade uppdrag för att kunden skall känna sig trygg under hela processen. Transparent kommunikation på en hög teknisk nivå är avgörande för att säkerställa ett smidigt arbete och hög kvalitet på resultatet. Som Commissioning Engineer ansvarar du för ärenden i hela Sverige, men främst södra halvan. Övernattning några gånger i veckan är därmed att förvänta.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Felsökning och åtgärdande av tekniska problem relaterade till installation och drift av robotsystem
• Installation och igångsättning av industrirobotar och automatiseringssystem hos kund
• Modifiering av befintliga robotprogram på kundutrustning
• Upprätthålla noggrann dokumentation och rapportera om fälttjänstaktiviteter
• Upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet genom att leverera högkvalitativ service och support

DU ERBJUDS:

• Marknadsmässiga löner
• Friskvårdsbidrag
• Individuell utvecklingsplan
• Årlig hälsokontroll
• Sociala aktiviteter inom företaget
• Arbetstidsförkortning
• Flexibel arbetstid
• Kollektivavtal (Teknikeravtalet)

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning på KUKA. Tjänsten är på heltid och du kommer utgå från KUKAS kontor i Göteborg. Bor du på annan ort går det bra att utgå hemifrån. Tjänsten förväntas starta omgående eller enligt överrenskommelse.

Din profil
Vi söker dig som har en utbildning inom mekatronik, el, maskinteknik eller automation alternativt har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. För att lyckas i tjänsten som Commissioning Engineer ser vi att du har ett par års erfarenhet av service och/eller installation av maskin, robot eller fordon. Är du även van vid att arbeta på resande fot, är detta meriterande. Eftersom du kommer att kommunicera med både svensktalande och icke-svensktalande personer är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska flytande.

Viktigt för tjänsten är:

• Att du har en utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig inom El/Mekatronik/Automation
• Att du innehar B-körkort och är öppen för att resa och övernatta i tjänsten
• Att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Att du är en samarbetsvillig person som sätter kunden och dennes behov i fokus

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Senior Automationsingenjör | Corrpal Systems

Läs mer Sep 12
Om Corrpal Systems AB

Corrpal Systems AB i Ystad tillverkar, säljer och installerar maskinlinjer för materialhantering till wellpappindustrin. Vi är en ledande aktör inom vår nisch och vår styrka är vår kvalitet och vår förmåga att flexibelt lösa våra kunders olika behov. Vår marknad är huvudsakligen Europa, men våra installationer finns över hela världen. Vår ägare är Göpfert Maschinen GmbH, www.goepfert.de (http://www.goepfert.de/), som är världsledande på konverteringsmaskiner till wellpappindustrin. Corrpal Systems omsättning är drygt 200 msek och vi har ca 50 anställda. Vi är inne i ett expansivt skede och behöver förstärka vår organisation.

Vad vi kan erbjuda dig

För rätt person finns mycket goda anställningsvillkor där arbetsplatsen är i stort sett hela världen. Vi erbjuder löpande personlig utveckling och en arbetsplats med hög teknisk kompetens. När du inte reser finns möjlighet att arbeta från hemmet.

Arbetsbeskrivning

Vi fortsätter att förstärka vårt tekniska team och rekryterar nu en automationsingenjör till vårt teknikteam. Som automationsingenjör hos oss på Corrpal Systems kommer du att arbeta tillsammans med kollegor för att designa och utveckla maskinlinjer för wellpappindustrin över hela världen. Du kommer att arbeta med automationslösningarna i våra maskiner och system. Arbetet innefattar förberedande av PLC-program, HMI-lösningar med hjälp av Siemens mjukvaror. Du kommer också att ansvara för att testa, verifiera och driftsätta, produkterna och systemen, samt bistå med teknisk support till organisationen. Du kommer vara en viktig person hos oss när det kommer till arbetet med att ständigt förbättra våra automationslösningar.

Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial teknisk utbildning såsom högskole- eller en yrkeshögskoleutbildning inom automation. Har du erfarenhet av arbete med Siemens är detta starkt meriterande.

- Vi ser gärna att du har erfarenhet av programmering och driftsättning av maskiner.

- Viss kännedom om högnivåspråk är meriterande.

- Kännedom eller kunskaper av positionerande rörelser i maskiner.

- Goda kunskaper i programmering. Gärna från maskin byggande företag.

Som person är du driven, analytisk och har en stark förmåga att lösa tekniska problem. Du är också öppen för att vara en bidragande del när det kommer till teknikutveckling av våra produkter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Corrpal Systems med HIREQ. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakta oss gärna redan idag. Vi utlovar en snabb rekryteringsprocess där du inte kommer att behöva vänta mer än max tre dagar innan vi har bedömt din ansökan. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Automationsingenjör | Corrpal Systems

Läs mer Aug 14
Om Corrpal Systems AB

Corrpal Systems AB i Ystad tillverkar, säljer och installerar maskinlinjer för materialhantering till wellpappindustrin. Vi är en ledande aktör inom vår nisch och vår styrka är vår kvalitet och vår förmåga att flexibelt lösa våra kunders olika behov. Vår marknad är huvudsakligen Europa, men våra installationer finns över hela världen. Vår ägare är Göpfert Maschinen GmbH, www.goepfert.de (http://www.goepfert.de/), som är världsledande på konverteringsmaskiner till wellpappindustrin. Corrpal Systems omsättning är drygt 200 msek och vi har ca 50 anställda. Vi är inne i ett expansivt skede och behöver förstärka vår organisation.

Vad vi kan erbjuda dig

För rätt person finns mycket goda anställningsvillkor där arbetsplatsen är i stort sett hela världen. Vi erbjuder löpande personlig utveckling och en arbetsplats med hög teknisk kompetens. När du inte reser finns möjlighet att arbeta från hemmet.

Arbetsbeskrivning

Vi fortsätter att förstärka vårt tekniska team och rekryterar nu en automationsingenjör till vårt teknikteam. Som automationsingenjör hos oss på Corrpal Systems kommer du att arbeta tillsammans med kollegor för att designa och utveckla maskinlinjer för wellpappindustrin över hela världen. Du kommer att arbeta med automationslösningarna i våra maskiner och system. Arbetet innefattar förberedande av PLC-program, HMI-lösningar med hjälp av Siemens mjukvaror. Du kommer också att ansvara för att testa, verifiera och driftsätta, produkterna och systemen, samt bistå med teknisk support till organisationen. Du kommer vara en viktig person hos oss när det kommer till arbetet med att ständigt förbättra våra automationslösningar.

Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial teknisk utbildning såsom högskole- eller en yrkeshögskoleutbildning inom automation. Har du erfarenhet av arbete med Siemens är detta starkt meriterande.

- Vi ser gärna att du har erfarenhet av programmering och driftsättning av maskiner.

- Viss kännedom om högnivåspråk är meriterande.

- Kännedom eller kunskaper av positionerande rörelser i maskiner.

- Goda kunskaper i programmering. Gärna från maskin byggande företag.

Som person är du driven, analytisk och har en stark förmåga att lösa tekniska problem. Du är också öppen för att vara en bidragande del när det kommer till teknikutveckling av våra produkter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Corrpal Systems med HIREQ. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakta oss gärna redan idag. Vi utlovar en snabb rekryteringsprocess där du inte kommer att behöva vänta mer än max tre dagar innan vi har bedömt din ansökan. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Erfaren Automationsingenjör

Läs mer Jun 30
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Söker du en ny utmaning till hösten?
Som automationsingenjör på AFRY har du möjligheten att arbeta i intressanta projekt mot olika typer av verksamheter och kunder. AFRY söker nu fler drivna Automationsingenjörer. Hos oss kommer du att få arbeta med PLC programmering och HMI programmering, genomföra driftsättningar, göra felsökningar och leda delprojekt.
Gruppen består av kunniga och engagerade kollegor där erfarenhets- och kunskapsdelning är en stark del av kulturen. Vi samarbetar med kollegor inom andra geografier och teknikområden, vilket ger dig fantastiska möjligheter att få se vad AFRY har att erbjuda i din egen kompetensutveckling


Kravspecifikation
För att lyckas i denna roll tror vi att du motiveras av att arbeta i en utmanande och dynamisk arbetsmiljö. På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om de medarbetare vi söker. Vi vill att du ser möjligheter, är nyfiken och har en vilja att tillsammans med oss vidareutveckla verksamheten.
För att lyckas i rollen vill vi att du har vissa grundförutsättningar, vilka är specificerade enligt nedan:
Du har flera års arbetslivserfarenhet av att arbeta som automationsingenjör
Du har arbetat med driftsättning och PLC/HMI programmering, SCADA och liknande.
Du kan tala och skriva på svenska
Du har körkort för personbil
Utöver dessa krav är det också viktigt att du har ett driv och kan samarbeta med andra



Ytterligare information
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket mer!
Denna annonsen kommer att vara utannonserad under sommar- och semestertider och din ansökan kommer hanteras först vecka 33. Om du har någon fråga om tjänsten kan det vara svårt att nå oss just under semestertider. Men skicka gärna ett sms om du har någon specifik fråga så försöker vi återkomma så snart vi kan.

Magnus Lagnelöv
Section Manager
+46 70 327 78 38
Magnus.Lagnelov@afry.com

Emma Karlsson
Talent Aquisition Partner
+46 72 200 83 53
emma.m.karlsson@afry.com

Sista ansökningsdag: 2023-08-20
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB .

Säsongsarbete inom fastighetsskötsel till HSB Sydost i Växjö

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Apr 6
Dina arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu 3 fastighetsskötare för sommarjobb 2024. Det är de yttre miljöerna som står i fokus i detta uppdrag. Plocka upp och hålla rent runtom husen och fixa med att grönytor och gemensamhetsytor hålls fina under säsongen. Allt för att öka trivseln för de som bor i fastigheterna.
Uppdraget är ett sommarjobb via Inpeople och med chans till arbete mellan 5 och 10 veckor, heltid. Start v 25 eller v 28.


Arbetsuppgifter

• Yttre skötsel inom fastigheterna
• Gräsklippning
• Trimning av gräskanter
• Ogräsbekämpning (mekaniskt, med bekämpningsmedel, hetvatten mm)
• Klippning av häckar och buskar
• Rondering och skräpplockning (inkl. miljöhusen/soprum mm)
• Allmänna andra fastighetsskötarsysslor
• Köra redskapsbärare (liten midjestyrd hjullastare)


Din profil
Denna tjänst kräver vana vid praktiskt arbete och att man tar ansvar för att få saker gjorda. Du trivs både med att arbeta självständig och tillsammans med kollegor. Tjänsten kräver att du innehar B-körkort och har du dessutom erfarenhet av trädgårdsskötsel sedan tidigare är det meriterande. Även vana vid att köra åkgräsklippare och hantera olika handverktyg som exempelvis grästrimmer. Har du jobbat med service tidigare så är det meriterande.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.
På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss på HSB Sydost får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge-län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Automationstekniker till CGV Automation i Växjö

Automationstekniker, maskin
Läs mer Apr 16
Vad du kommer att arbeta med
Som automationstekniker på CGV är din huvudsakliga arbetsuppgift att programmera (PLC/HMI/Scada) och ge support till produktion och montage gällande automationsrelaterade frågor. Du har ansvar vid driftsättning, vilket ibland innebär boende på annan ort samt att under en kort tid arbeta utanför normal arbetstid.
I rollen arbetar du tvärfunktionellt i team med mekanik och projektledare. I projektgruppen representerar du automationsavdelningen och ansvarar för att arbetet inom denna funktion genomföres inom planerad tid och budget. Du håller även projektledaren informerad om hur arbetet fortskrider samt vid behov har du kontakt med kund och andra samarbetspartners.
Du agerar problemlösande och bidrar aktivt till nya tekniska lösningar inom teamet.


Vem tror vi att du är?
Vi tror att du är en person som har goda kunskaper inom el, minst på gymnasienivå. Kanske arbetar du idag som industrielektriker och vill ta steget till automation? Tidigare erfarenhet av PLC-programmering är ett plus, men i gruppen finns god kompetens att föra vidare om du har intresset av att lära!

Arbetet som automationstekniker innebär många kontaktytor både internt och externt vilket ställer höga krav på din förmåga att kommunicera, samarbeta och bygga relationer.

Du talar och skriver obehindrad svenska och har goda kunskaper i engelska.

För att lyckas som automationstekniker behöver du ha lätt för driva fram lösningar på tekniska utmaningar på ett lyhört och metodiskt sätt. Som person är du strukturerad, noggrann, lösningsorienterad och van att arbeta mot deadlines.

B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en direktrekrytering till CGV Automation med placering i Växjö. Du arbetar heltid, dagtid med flexmöjlighet. Vid igångsättningar tillämpas särskilda rutiner. Tillträde enligt överenskommelse och urval sker löpande.

I denna rekrytering samarbetar CGV Automation med Inpeople, vid frågor är du välkommen att ta en första konfidentiell kontakt med ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg på 072-5444800.
Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Vad gör CGV Automation?
CGV Automation (en del av C Gunnarssons Verkstads AB) har i dagsläget 10 anställda automationstekniker men ser nu fram emot att utöka verksamheten med ytterligare en kollega inom automation samt en teknisk projektledare. Automationsgraden på våra sågverksanläggningar ökar varje år och utvecklingen av nya maskiner är beroende av en tät integration mellan automationssystem och mekanik. CGV har därför under många år satsat stora resurser på att bygga upp kompetens och system som är anpassade till att styra sorteringsanläggningar för sågverksindustrin. Innovationsgraden är hög och du som medarbetare har god möjlighet att påverka både vidareutveckling och din tjänst i stort.

Redan 1981 levererade CGV PLC-styrningar till våra maskiner, ökade krav på prestanda gjorde att vi 2007 gick över till PC-baserade styrsystem.
Dessa system har betydligt mer kapacitet än traditionella PLC-system och gör det möjligt för oss att ligga i absoluta framkant i den tekniska utvecklingen.

Vår grupp består av medarbetare med hög teknisk kompetens och med fokus på stark teamkänsla. Vi är frikostiga med vår hjälp till kollegor och arbetar tillsammans för att alla gruppens projekt ska röra sig framåt. Välkommen in i teamet!

Ansök nu

Kundsupport till expansivt företag i Växjö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 15
Dina arbetsuppgifter
Till vårt attraktiva kundföretag i Växjö söker vi nu dig som vill jobba med support åt bolagets kunder. Kundsupporten består av drygt 50 medarbetare som arbetar för att leverera ett professionellt bemötande och utföra service i världsklass till bolagets kunder. Kunderna är till största del externa, både inom offentlig och privat sektor.

Som kundsupport tar du emot inkommande ärenden via mail och telefon vilka kan avse allt från leverans- till produktfrågor. Ingen dag är den andra lik och du får ständigt nya frågor att hantera. Du arbetar från deras fina kontor med alla tänkbara bekvämligheter så som gym, personalmatsal och grymt kaffe samt om du föredrar det en viss del på distans hemifrån, när du är varm i kläderna.

Uppdraget är initialt ett vikariat till början av 2026 och startar enligt överenskommelse. Tjänsten är på 100 % där arbetstiderna är förlagda måndag till fredag mellan kl. 08:00 – 17:00. Initialt kommer du vara anställd av Inpeople och på sikt finns möjlighet till anställning hos kundföretaget för rätt person.


Din profil
Vi söker dig som alltid har kunden i största fokus. Du trivs med att ta ansvar, är strukturerad och noggrann och driver ditt arbete framåt. Du är lyhörd inför din omgivning och är mån om att uppnå ett gott arbete tillsammans med andra. Dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer lyckas i rollen.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice i någon form. Du har lägst gymnasieutbildning och hanterar Office-paketet obehindrat. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Erfarna montörer sökes till fin industri i Växjö

Montör, metallprodukter
Läs mer Apr 12
Vad du kommer att arbeta med
För kommande uppdrag är vi nu på jakt efter duktiga, erfarna och härliga montörer till vår populära kund i Växjö.
Kunden är en tillverkande industri med gott ryckte och god personalpolitik.
Vi söker främst dig som vill och kan arbeta kvällsskift, men även morgonskift skulle kunna bli aktuellt.
Skriv gärna i din ansökan vilket du kan tänka dig!
Arbetet går ut på att montera ventilationsaggregat, eller delar av dessa. Man utgår ifrån ritningar och arbetar med både standardmodeller samt kundanpassade varianter.



Vem tror vi att du är?
Vi söker dig som har erfarenhet av lite mer avancerad montering sedan tidigare.
Du kan läsa ritningar och hantera diverse verktyg utan bekymmer. Kanske är du utbildad snickare eller har jobbat med liknande montering tidigare. Om inte så kanske du alltid älskat att skruva med bilar, motorcyklar eller traktorer.
Du är en självständig lagspelare som alltid gör det lilla extra. Då det är ett fysiskt arbete förutsätter det att du gillar att röra på dig och arbeta med kroppen.
Vidare är du gärna en problemlösare som tar tag i saker som dyker upp. Du arbetar lätt tillsammans med andra och kommer överens med alla i din omgivning.
Gillar du dessutom att ta lite extra plats i gruppen och pusha ditt team framåt, så ser vi detta som mycket positivt.
Du behärskar obehindrat svenska i tal och skrift.
Inledningsvis erbjuds du en anställning hos oss på Inpeople, med goda chanser till anställning direkt hos företaget längre fram.
Just nu har vi inga tillgängliga platser hos vår kund, men detta kan ändras snabbt.
Du är därför varmt välkommen med din ansökan, för att eventuellt kunna starta upp inom några veckor, eller senare i vår/höst.


Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Databas Administratör Oracle - IGT Växjö/ remote

Databasadministratör
Läs mer Mar 22
Dina arbetsuppgifter
På IGT i Växjö söker vi för närvarande en Databas Administratör som vill bidra till att leverera förstklassiga spelupplevelser.I denna tjänst kan man jobba både remote eller på plats i Växjö. IGT:s uppdrag är att erbjuda högkvalitativt innehåll, tjänster och lösningar till den globala reglerade spelbranschen. Med stor drivkraft och expertis skapar IGT underhållande och ansvarsfulla spelupplevelser för spelare över hela världen.

Nu har du möjlighet att arbeta i en företagskultur som präglas av individuellt ansvar och flexibilitet. Vi tror att du har en passion för teknik, kreativa lösningar och en ansvarsfull, professionell attityd. Som person är du engagerad, självgående och har en vilja att ständigt lära och dela med dig av din kunskap.

Du kommer att vara en del av vårt utvecklingsteam, som består av en grupp dedikerade kollegor som säkerställer driften, konstruktionen och underhållet av framtida spelsystem.

I rollen som Databas Administratör tar du ansvar och driver arbete inom databaser i samråd med stackholders och klienter, med fokus på förvaltning och vidareutveckling.

Tjänsten är heltid och långsiktig, där du är anställd av Inpeople och arbetar på IGT. Arbetet utförs på kontoret i Växjö, men vi ser gärna också sökande från andra delar i Sverige och då finns möjligheten att jobba helt remote.


Din profil
För att lyckas i den här rollen tror vi att du har 1-2 års erfarenhet av databasutveckling och det är viktigt att du har erfarenhet av Oracle och kan hantera installation, drift, förvaltning och felsökning. Vi ser gärna att du jobbat med PL/ och GIT och känner dig bekväm i detta.
Du besitter en metodisk och analytisk tankegång och trivs med att arbeta på ett strukturerat och organiserat sätt. Som person är du engagerad, proaktiv när det gäller att driva arbetsuppgifter framåt, och trivs med nära samarbete med dina kollegor. Du tar betydande personligt ansvar och känner ägarskap för dina uppgifter. Vi värderar högt dina personliga egenskaper.
Hos IGT är koncernspråket engelska och du kommer ha kollegor över hela världen. Vi ser därför att du som söker talar och skriver flytande i både svenska och engelska.

Som anställd på Inpeople har du en passion för att erbjuda service. Du förstår att högt engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du trivs med att ta ansvar och stödjer fullt ut vår laganda, som vi kallar 'Inspirit.' På Inpeople värderar vi egenskaper som en balanserad ålders- och könsfördelning, liksom etnisk och kulturell mångfald, tillför både oss och våra kunders verksamhet. Vi tillämpar alltid löpande urvalsprocesser i våra rekryteringsförfaranden. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan!


Om företaget
IGT is a global leader in gaming. It is listed on the New York Stock Exchange under the trading symbol "IGT," and its holding company headquarters are in the United Kingdom, with operating headquarters in Rome, Italy; Las Vegas, Nevada; and Providence, Rhode Island. The Company attracts the industry’s top talent, with approximately 11,000 employees across the globe. Values that shape our culture; We are responsible, We are authentic, We are collaborative, We are pioneering, We are passionate.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Produktionstekniker Automation, kvällsskift, till Micropower i Växjö

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Apr 10
Dina arbetsuppgifter
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande miljö då stora delar av industrin är mitt uppe i en elektrifiering där Micropowers produkter och system är centrala. Företaget har en lång tradition av batteriladdning och har de senaste åren också byggt upp ett starkt varumärke för batterier med litiumjonteknologi.
Micropower har sitt huvudkontor i Växjö där även största produktionsanläggningen av batteriladdare ligger samt deras nya högautomatiserade fabrik för batteritillverkning.
Koncernen har även kontor i Göteborg och Stockholm samt egna bolag i Finland, Tyskland, USA och Kina, för både försäljning och utveckling. Med en omsättning överstigande 1,4 miljard SEK och ett kraftfullt team på ca 500 anställda så satsar Micropower i sin 5-årsplan att tredubbla omsättningen. Nyligen togs det första spadtaget för en helt ny anläggning i Växjö, som beräknas stå klar 2024/2025.
Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.
Vi hjälper nu Micropower Sweden AB att hitta en Produktionstekniker med inriktning automation med placering i Växjö.


Vad du kommer att arbeta med
Med en fortsatt stark tillväxt behöver nu Micropower Sweden förstärka personalstyrkan med en Produktionstekniker, inriktning automation/support.
Då arbetet hos företaget bedrivs i 2-skift, finns nu ett behov av en produktionsteknisk resurs på kvällen, för att kunna vara behjälplig och supporta både produktion och automationsprocesserna. Utöver det dagliga arbetet kring support och felavhjälpning kommer stora möjligheter ges till att engagera sig i företagets förbättringsresa inom automation & digitalisering, det ständiga förbättringsarbetet och övrig utveckling inom området.

Rollen innebär ansvar och arbete kring felavhjälpning och support till produktionen. Att arbeta med förbättringar och optimeringar av de automatiserade processerna.
Som Produktionstekniker tillhörd du avdelningen produktionsteknik som i dagsläget består av 17 personer med olika funktioner. Bland annat Projektledare, Produktionstekniker, Provningstekniker, Produktionsberedare samt även ansvariga för fastigheterna.
Du rapporterar närmst och har ett tätt samarbete med Produktionsteknisk chef på Micropower Sweden AB.
Vidare består, som nämnt ovan, dina arbetsuppgifter av bland annat optimering av automatiserade produktionslinor och processer, felsökning och direkt felavhjälpning i processer, utförande av underhåll av företagets utrustning samt att ta fram produktionshjälpmedel. Du kommer delta i projekt inom avdelningen, övertagande av automationsprocesser samt arbeta med ständiga förbättringar mot högre kvalitet och produktivitet.


Din profil
Till denna roll söker vi dig med flerårig erfarenhet av produktionsteknik inom automation från tillverkande industri. Du har stark kompetens inom PLC programmering, robotteknik och processoptimering.
Du har kunskap och förståelse kring pneumatik/ el och kan enkelt sätta dig in i olika automatiserade processer och avhjälpa fel/initiera förbättringar. Med fördel har du även tidigare deltagit i automationsprojekt, har beprövad förmåga att effektivisera produktionsflöden samt säkerställa hög kvalitet, vi tror dessutom att du har ett gediget teknikintresse.
Du som söker har troligtvis någon form av eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
För att trivas och bli långsiktig i företaget och rollen tror vi att du som person är prestigelös och hjälpsam. För dig är det lätt att möta alla typer av människor på ett enkelt och pedagogiskt sätt, du är ödmjuk och ser dig själv som en del av teamet och delar gärna med dig av din kunskap.
Du tar ansvar, är bra på problemlösning och har lätt för att driva dina arbetsuppgifter framåt på egen hand. Du är analytisk, ordningsam och strukturerad i ditt sätt att arbeta.

Tjänsten är på heltid och du erbjuds en anställning direkt hos Micropower Sweden AB.
Arbetstiderna är förlagda kvällsskift, måndag-torsdag.


Om företaget
Här välkomnar vi dig till ett företag där du får utvecklas och utveckla! Du får stora möjlighet att påverka innehållet i rollen, där din insats innebär en stor påverkan på produktionsorganisationens resultat.
Koncerner är snabbväxande, välmående och med höga ambitioner inom produktion.
Tekniknivån är hög, med en tydlig ambition att öka automation och digitalisering inom koncernen.
En arbetsgivare för dig som gillar när det händer grejer och där du som anställd kan få stort inflytande i stort som smått.
Vi tillämpar alltid löpande urval i våra processer och ser därför att du skickar din ansökan redan idag om intresse finns! Vi ser fram emot att läsa den.
Vid frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare, Ida Petersson på telefonnummer 073-0927916 eller maila till ida.petersson@inpeople.se

Kultur och värderingar: Micropower strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en säker och givande arbetsplats för våra medarbetare. Vi uppmuntrar till en företagsomfattande säkerhetskultur vilket innebär att alla ansvarar för att göra varje arbetsdag hälsosam och säker – från högsta ledning och genom hela företaget.
Vi anser att en hälsosam miljö är nödvändig för samhällets, våra medarbetares och vår verksamhets välbefinnande och är grunden för en hållbar och stark ekonomi.
Ledarskap är en topprioritering för Micropower, eftersom det är den starkaste drivkraften för prestanda, välbefinnande och företagskultur.
Att förbättra våra medarbetares prestationer och engagemang är en annan viktig prioritering.
I slutändan är det som gör vår kultur stark inte bara att våra anställda vet skillnaden mellan rätt och fel, utan att de genom sina handlingar visar att det är sin egen belöning att göra det rätta.
Varmt välkommen till oss!

Ansök nu