Växjö: Redovisningskonsult till Talenom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult till Talenom i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-02 // Varaktighet: Heltid

Förtroendeingivande redovisningskonsult till Sveriges bästa arbetsplats
Känns det som att tiden är mogen för nya utmaningar?
Talenom Redovisning AB är en omtänksam redovisningsbyrå som vill vara en del av våra kunders vardag så att de kan fokusera på det de gör bäst.
Vi söker nu en ambitiös, redovisningskonsult på heltid som vill bli en del av vårt team i Växjö.
Här finns en stor möjlighet att växa kunskapsmässigt och professionellt – samtidigt som du blir en del av en stark gemenskap och laganda.
Tillsammans är vi ca 10 medarbetare som arbetar för att skapa mervärde för våra kunder. Hos oss finns det värme, personligheter och möjligheter att utvecklas. Vi tycker att det viktigt att medarbetare får utrymme att uttrycka idéer och åsikter – därför strävar vi ständigt efter att alltid hålla högt i tak för alla. Tillsammans eftersträvar vi respekt, utveckling, laganda och engagemang – och att ha roligt ihop
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir varierande inom bokföring, bokslut, deklarationer och andra tjänster som hjälper företag att utvecklas. Vi arbetar nära våra kunder vilket betyder mycket kundkontakt och förmågan att kommunicera och förklara ekonomi så att alla förstår är en viktig egenskap. Du kommer lära känna flera olika företag och branscher och en förmåga att vara flexibel och hantera flera arbetsuppgifter parallellt är en fördel. Arbetet innebär ett eget kundansvar där det samtidigt finns stöd från andra kollegor och tillsammans levereras det som kunderna efterfrågar. Vi hjälper våra kunder hitta lösningar på olika frågeställningar och vi är angelägna om att hela tiden hjälpa till.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har YH-examen som redovisningskonsult eller minst 1 års arbetslivserfarenhet som redovisningskonsult. Meriterande om du har jobbat digitalt med löpande bokföring i Fortnox tidigare.
Vi förväntar oss att du är :
Förtroendeingivande
Socialt kompetent med en positiv syn på livet
Engagerad och målmedveten
Autentisk och jordnära
God samarbetsförmåga och förmåga att bidra till ett positivt arbetsklimat
Strukturerad och lösningsorienterad
Noggrann
Stresstålig

Du är inte rädd för att ta dig an utmaningar- I vårt team så får du ett starkt stöd så att du kan fokusera på att betjäna kunder och lyckas med dina uppgifter.
Du måste ha vilja och mod att lyckas, du är ett hårt arbetande och målinriktat proffs. Du är redo att utvecklas och öppen för det nya.
Talenom är ett börsnoterat familjeföretag som erbjuder trygghet som hos ett stort företag, men med äkthet och känslor som hos ett litet företag. Hos oss får du träffa och hjälpa företagare med tjänster som verkligen behövs och som ger mervärde för våra kunder.
Lyckligt Företagande är vårt främsta mål varje dag.
Vi rekryterar löpande, sista ansökningsdagen är den 20 september

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Växjö som Redovisningskonsult.

Redovisningskonsult till marknadsledande Visma

Läs mer Mar 15
Är du en ekonom med erfarenhet och intresse för redovisning och analys? Vill du ta ditt nästa steg in i en marknadsledande koncern med många utvecklingsmöjligheter där endast du sätter gränsen för hur långt du vill gå? Läs isåfall vidare om tjänsten som redovisningskonsult på Visma!

OM TJÄNSTEN

Om Visma Enterprise

Visma Enterprise AB ingår i en av Europas största IT-koncern och levererar marknadsledande som effektiviserar verksamheter runt om i Sverige. På våra 12 kontor arbetar cirka 330 anställda med våra lösningar som tillsammans producerar över en miljon lönespecifikationer varje månad. Nu söker vi dig som vill utöka vårt redan roliga och högkompetenta team med just det du brinner för!

Om rollen

I rollen som redovisningskonsult kommer du att ha ett helhetsansvar för redovisning och rapportering av interna bolag i Visma koncernen. Du ingår i ett team med 5 st kollegor och din placeringsort är Växjö.

Hej! Mitt namn är Mirela och jag är chef för vårt team inom Financial control. Vi sköter redovisning och rapportering för fyra Visma bolag. Vår leverans av detta är centralt i vårt arbete, som vi alltid ser till att sköta på bästa möjliga sätt. Jag tycker även det är viktigt att ha kul på jobbet och att alla får ta plats. I mitt team jobbar ett härligt gäng med olika kompetenser och erfarenheter. Jag söker efter dig som gillar ett omväxlande arbete och som vill utveckla såväl dig själv som vår leverans. Du har hög arbetsmoral, stort engagemang och glimten i ögat. Jag ser fram emot din ansökan!

Du erbjuds

Hos oss jobbar du i ett av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.

Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Redovisning och rapportering
* Avstämning och analys månadsvis av bolaget
* Leverantörs- och kundreskontra
* Fakturering, in- och utbetalningar
* Redovisning av skatter och moms
* Utveckling av interna processer inom området och i systemen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av redovisning
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i Google sheet eller Excel
- Har intresse för ekonomi och IT

Det är meriterande om du har


* Examen från ekonomistudier på yrkeshögskole-/högskole-/universitetsnivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt


För att passa och trivas i rollen ser vi gärna att du är noggrann, självständig och framåtsträvande. Du har en god numerisk analytisk förmåga samt god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du trivs med ett självständigt och omväxlande arbete. Vidare är du en initiativrik och ansvarstagande person som bidrar till gruppen med ett positivt förhållningssätt.

Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Växjö
* Arbetstider: Kontorstider
* Om uppdraget: Det är initialt ett konsultuppdrag och med förutsättning att ni trivs med varandra blir du direktanställd av Visma därefter


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Visma här!

Ansök nu

Redovisningskonsult

Läs mer Feb 29
Vill du arbeta inom redovisningsområdet på ett digitalt, modernt och hållbart sätt? VALIDI, den nya tidens redovisnings- och verksamhetskonsult, söker dig med ett intresse för företagande, långsiktiga kundrelationer, system och digitalisering till sitt kontor i Växjö.

 

Om tjänsten

 

I rollen som Redovisningskonsult hos VALIDI kommer du att få arbeta med varierande och personligt utvecklande arbetsuppgifter inom vårt tjänsteutbud. Du ges möjlighet att arbeta med uppdrag i olika branscher och med varierande storlek på kundföretag.

 

På vårt kontor i Växjö arbetar vi mycket med att stötta våra kunder gällande digitalisering och anpassning av system, allt för att effektivisera deras processer och samtidigt säkerställa en korrekt redovisning. Samtidigt som vi utvecklar våra kunder digitalt arbetar vi med löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, månads- och årsbokslut, rapportering, analyser, löner rapportering av moms, skatter och avgifter, upprättande av inkomstdeklarationer samt årsredovisningar och koncernredovisningar. I rollen ingår mycket kundkontakt och eget ansvar för att säkerställa leverans av god kvalitet till våra kunder.

 

Om dig

 

Vi söker dig som har några års erfarenhet av redovisning, relevant utbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Om du dessutom har erfarenhet av att ta ansvar för hela eller delar av redovisningsprocessen inklusive månads- och årsbokslut samt hantering av löner så ser vi det som meriterande. Även erfarenhet av affärssystemet Fortnox och Microsoft Business Central är meriterande.

 

Som person är du intresserad av utveckling och digitalisering inom redovisningsområdet. Du har ett tydligt engagemang för nära kundrelationer och att bidra till en god teamkänsla. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, förespråkar proaktivitet och tar gärna egna initiativ till förbättringsmöjligheter. VALIDI lägger särskilt stor vikt vid din personlighet och värdesätter förmåga till självledarskap, vilket ger dig stora möjligheter att själv påverka din framtida utveckling och kompetens.

 

VALIDI tar ordet!

 

På VALIDI kommer du att vara en viktig del av vårt växande företag och team, där du ges möjligheten att utvecklas och trivas i en innovativ och nytänkande företagskultur. Självklart använder vi digitala verktyg för att skapa en flexibel arbetsmiljö för våra medarbetare. Hos oss på VALIDI är teamkänslan viktig.

 

Läs mer om oss på www.validi.se och ansök redan idag för att vara med på vår spännande resa!

 

Bra att veta

 

Tjänsten är placerad i Växjö med möjlighet att till viss del arbeta på distans beroende på uppdrag. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval.

 

VEM är VEM?

 

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Redovisningskonsult till Luminor Revision i Växjö eller Älmhult

Läs mer Dec 15
Luminor Revision är en medelstor revisionsbyrå i Kronobergs län med kontor i Växjö, Älmhult och Markaryd. Hos oss får du chansen att arbeta med en stor variation av kunder och uppdrag samtidigt som du själv får möjlighet att påverka din utveckling. Vi har en prestigelös företagskultur där alla anställda hjälps åt för att bistå våra kunder på bästa sätt. Dessutom är vi övertygade om att en bra balans mellan arbetsliv och fritid ger det bästa resultatet både för våra medarbetare och för oss som företag.
Vi söker redovisningskonsulter till kontoren i Växjö eller Älmhult. Placeringsort bestäms i samråd med den sökande men arbetet kan komma att utföras på båda orterna oavsett placeringsort. Hos oss får du möjligheten att arbeta med löpande redovisning, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer samt rådgivning till byråns kunder som verkar inom olika branscher. Initialt kommer tyngdpunkten ligga på löpande bokföring och bokslut och vi ser gärna att du har några års praktisk erfarenhet från liknande arbete. Du kommer att arbeta i ett team med både seniora och juniora redovisningskonsulter. Vi arbetar i en digital miljö och de program vi huvudsakligen använder är Fortnox och Capego det är meriterande om du har erfarenhet av dessa. Tidigare arbete på revision- eller redovisningsbyrå är också meriterande.
Du bör vara öppen och social som person, gilla att skapa relationer och bygga nätverk, vara lösningsorienterad samt ha ett affärsmässigt tänk. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och vi erbjuder även en kontinuerlig vidareutbildning för att upprätthålla fortsatt hög kvalitet på dina kunskaper.

Ansök nu

Rådgivare ekonomi, Växjö

Läs mer Aug 21
Vill du göra skillnad för företagare, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till utveckling? På Ludvig & Co, Sveriges största konsultbyrå för småföretagare, får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom exempelvis redovisning, bokslut och deklarationshjälp. Klicka HÄR (https://ludvig.se/tjanster/ekonomitjanster/) för att läsa mer om våra tjänster.

Hos oss i Växjö blir du en viktig del i ett växande team där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att utvecklas med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Du har mig, Christine, som din närmaste chef. Vi söker nu dig som har flera års erfarenhet inom redovisning och ekonomi.

Din framtida roll & utveckling
I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med rådgivning inom ekonomi. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. vara:

- Upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning samt eget kundansvar.

- Tillsammans med din affärschef arbeta för att effektivisera uppdragen och arbetsfördelning.

- Du, liksom övriga medarbetare, kommer också att ha en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster.

Vi har ett brett utbud av utbildningar inom ekonomi, kunskapsnätverk och möjlighet till att bli Auktoriserad Redovisningskonsult.

För att lyckas behöver du
Vi söker dig :

- Som idag jobbar inom ekonomi, antingen som konsult eller på en ekonomiavdelning och har akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning.

- Om du blir ditt bästa jobb-jag i team där din samarbetsförmåga, affärsmässighet och vilja att bidra till utveckling är avgörande, kan rollen passa dig. Du är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer.

Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt.

Bli en del av Ludvig & Co
När du blir en del av Ludvig & Co bidrar du till trygghet & växtkraft för människor, samhälle och företagande i hela Sverige. Hos oss finns utvecklingsmöjligheterna oavsett var du bor och oberoende av om du vill vara specialist, rådgivare eller ledare. Därför kan du kombinera ett flexibelt och dynamiskt jobb hos oss med livet du vill leva. Vi är starkast tillsammans och genom samarbete, tillit & inkludering skapar vi den bästa arbetsplatsen.
Det finns ett Vi i Ludvig. Väx tillsammans med oss!

Ansök nu

Junior redovisningskonsult, Växjö

Läs mer Dec 25
Studerar du ekonomi på universitet eller högskola och söker efter ditt första jobb efter examen? Till vårt kontor i Växjö söker vi nu dig som vill rivstarta din karriär som redovisningskonsult hos oss på Aspia. Vi är marknadsledande inom redovisning och erbjuder en mängd företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Häng med på vår resa!

Ditt uppdrag

I rollen som redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ger input och feedback till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker normalt både på vårt eget kontor samt ute hos kund.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

- Löpande bokföring
- Upprättande av månadsbokslut
- Månatliga avstämningar
- Rapportering till kund

Hos oss på Aspia får du lära dig redovisningsyrket från grunden. Vi utmanar dig, stöttar dig och tror på dig!

Vem är du?

Vi söker dig som studerar/har studerat ekonomi på universitet, högskola eller yrkeshögskola och kommer ta din examen senast september 2024 eller januari 2025. Vi ser gärna att du vid examen uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se). Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

För att du ska trivas och utvecklas i rollen som junior redovisningskonsult hos oss tror vi att du är en driven person som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du också trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta parallellt med flera uppgifter.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid med primärt tillträdesdatum i september 2024 och januari 2025. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Placeringsort: Växjö.
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Du söker enkelt med CV och genom att besvara ett par urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. När du skickat in din ansökan kommer du inom kort att få en inbjudan till att genomföra två olika arbetspsykologiska tester. Testerna mäter problemlösningsförmåga och personliga egenskaper.

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens och potential att växa i rollen.

På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från VXOjobb HB

Nedan visas andra jobb i Växjö från VXOjobb HB .

Eventpersonal till Adamaswear AB

Eventsäljare/Eventförsäljare
Läs mer Mar 6
Vi söker dig som är intresserad av att representera & sälja våra produkter på diverse event runt om i Sverige, mestadels fotbollscuper och liknande event.
Vi ser gärna att du är serviceinriktad och har lätt att hantera snabba kontakter då vi ofta är välbesökta och mycket folk på besök samtidigt.
Vår målgrupp är främst fotbollsspelare i alla åldrar, men även andra träningsformer, så vi ser gärna att du har intresse i någon form av träning.
Fortsatt ser vi att du är flexibel och kan ta egna beslut vid behov
Vad erbjuder vi
Du får en komplett utbildning kopplat till vårt sortiment och upplägg.
Vi erbjuder ett kul och spännande koncept där ersättnings utgår efter utfört event samt så står vi för transport & logi vid behov.
Vi är alltid minst 2 personer på varje event, så du har alltid en kollega med dig.
Eventen infaller i största utsträckning på helger under vår, sommar & tidig höst.
Krav:
B-körkort
Svenska i tal & skrift

Låter det intressant?
Varm välkommen med din ansökan senast 5 april

Ansök nu

Ekonomi- och administrativ chef till Regionteatern

Ekonomichef
Läs mer Mar 15
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för två regioner. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö.
Regionteaterns verksamhet omfattar teater, dans och olika evenemang på turné i skolor, bygdegårdar och på andra typer av scener, främst i Kronoberg och Blekinge, samt på de egna scenerna i Växjö och i Karlshamn.
Regionteatern Blekinge Kronoberg söker ekonomi- och administrativ chef
Vill du ha ett brett och omväxlande arbete? Är du en erfaren ekonom med goda ledaregenskaper? Då kan du vara den vi söker som ny ekonomi- och administrativ chef till Regionteatern Blekinge Kronoberg.
Som ekonomi- och administrativ chef leder du ekonomiarbetet och administrationen på Regionteatern och det omfattar även personalansvar för avdelningens medarbetare. Du ansvarar för och framställer budgetunderlag, budgetprognoser samt ekonomisk rapportering, bedömning och analys. Du samordnar delårsrapporter och årsredovisning i sin helhet. I rollen ingår även ansvaret för lönehantering i alla dess delar, såsom pensionsrapporter och olika kollektivavtalade ersättningar och rapporter. Du har en aktiv roll i ledningsgruppen och du fungerar som stöd till VD och chefer, samt ansvarar för att planera, driva och utveckla Regionteaterns ekonomi och verksamhetsstyrning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Avdelningschef för ekonomiavdelningen vilket innebär personalansvar för medarbetare på avdelningen bland annat kring arbetsmiljö och medarbetar- och lönesamtal.
Övergripande ansvar för redovisning, bokföring, ekonomiska rapporter, årsbokslut och deklaration.
Ansvara för lönehanteringens samtliga delar, allt från tidredovisningssystem till rapporteringar till olika myndigheter.
Ansvarig tillsammans med VD för framtagning av budgetförslag till styrelsen.
Ekonomiska redovisningar till bland annat teaterns ägare och till Statens kulturråd.
Hantera bankkontakter, bland annat gällande placeringar utifrån givna ramdokument.
Administrera och upphandla företags- och fastighetsförsäkringar.
Ansvarig för avtal och upprättande av kontrakt med regissörer, scenografer, kompositörer m.fl. upphovsberättigade personalkategorier samt personer på F-skatt.
I övrigt förekommande arbetsuppgifter som är kopplade till tjänsten och verksamheten.

Kvalifikationer – vi söker dig med:
Civilekonomexamen eller motsvarande och minst fem års erfarenhet.
Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete samt arbete på högre chefsnivå, gärna inom
politiskt styrd verksamhet.
Erfarenhet och förmåga att som chef och ledare arbeta med utvecklings- och förändringsarbete.
Erfarenhet och kunskap av att tillämpa kollektivavtal och grundläggande arbetsrätt.
Meriterande är att du har erfarenhet av finans- och bolagsfrågor inom offentlig verksamhet.
Goda kunskaper i Office, framför allt Excel.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper:
Strukturerad, ansvarstagande och noggrann med förmåga att hantera komplexa frågor.
God pedagogisk förmåga att kunna förklara ekonomi för icke ekonomer.
Som chef är du prestigelös och kommunikativ och har ett inkluderande ledarskap.

Anställningsform:
Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 17 mars 2024.
Vi tillämpar löpande rekrytering så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan om du är intresserad av tjänsten.
För information om tjänsten kontakta VD Niklas Borefors, mail niklas.borefors@regionteatern.se eller HR-chef Linda Abrahamsson, tel 0470-700509.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Venture Design

Redovisningschef
Läs mer Jan 22
Venture Design verkar som grossister av ute -och inomhusmöbler. Företaget grundades i sin nuvarande form under 2014 och hade 2022 en omsättning på 368 MSEK. Idag har vi över 200 återförsäljare runt om i hela Skandinavium och ca 20 länder till, runt om i Europa, såväl klassiska möbelbutiker som onlinebaserade företag. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra produkter ur ett hållbarhets- och miljövänligt-perspektiv. Ett företagande som bland annat tydligt genomsyras av nytänkande, där vi själva både designar, utvecklar, marknadsför och distribuerar möbler med skandinavisk stil och hög prisvärdhet. Vårt svenska kontor är placerat i Växjö, vårt kinesiska kontor finns i Guangzhou och lagerverksamheten bedrivs från Knäred.
Gasellvinnare 2021, gasellföretag 2022 och 2023 i Kronobergs län.
I rollen som Redovisningsansvarig har du det övergripande ansvaret för vår redovisning- och bokslutsprocess.
Vi söker dig som trivs i en flexibel organisation med högt i tak. Hos Venture Design kommer du ha en omväxlande och utmanande vardag. Då företaget växer snabbt finns oändliga möjligheter att sätta egen prägel på hur processer och uppföljningar ska byggas och implementeras för att effektivisera ditt och ditt teams jobb med bibehållen kontroll.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
Månad -och årsbokslut, årsredovisning ink koncernredovisning samt deklarationer
Löpande bokföring och avstämning
Resultatuppföljning och viss analys
Intern och extern rapportering
Budget och prognos
Kassaflödesanalys och prognoser
Externa kontakter såsom banker och revisioner
Stöd och rådgivning i ekonomifrågor
Ansvara för interna och externa tillämpliga regelverk efterlevs gällande redovisning, rapportering och moms
Kontinuerligt driva förbättringar och effektiviseringar av ekonomiavdelningens arbetssätt

Vem är du?
För att lyckas i denna roll är du en handlingskraftig och teaminriktad person som är kunnig inom ditt område. Du är flexibel, är van vid att arbeta självständigt, effektivt och strukturerat. Din kommunikativa och serviceinriktade sida gör att du har förmågan att skapa goda relationer både externt och internt och på så sätt bidra till ett gott samarbete och en härlig kultur inne på kontoret. Vidare är du nyfiken och en problemlösare.
Krav på kunskap
Eftergymnasial examen inom ekonomi/redovisning
Tidigare erfarenhet av liknande roll/arbete med personalansvar
Goda kunskaper i MS Excel
Kommunicera i svenska och engelska, tal och skrift

Meriterande kunskap
Hogia bokslut och årsredovisning
Fortnox
Koncernredovisning

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett roligt och utmanande jobb i en föränderlig och spännande miljö. En rolig arbetsplats med högt i tak och schysta förmåner, där du har möjlighet att sätta egen prägel. Sunda värderingar där prestigelöshet och frihet under ansvar råder.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kommer att tillsättas omgående.
ARBETSTID
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: VÄXJÖ
Omfattning: Heltid – tillsvidare, med en inledande provanställning
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Sista ansökningsdag: 2024-02-04
KONTAKTPERSON
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta;
Linnea Eriksson på linnea@venturedesign.se eller 076-8794057

Ansök nu

Kommunikatör till Växjö Citysamverkan

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Okt 20
Vi söker dig som älskar kommunikation och Växjö City!
Vi söker nu dig som brinner för samverkan, marknadsföring och Växjö City. Har du nära till skratt, smittande entusiasm och svart bälte i Instagram så kanske Du är den vi söker.
Som kommunikatör på Växjö Citysamverkan AB har du en utmanande och spännande roll på Växjös kanske mest omväxlande och roligaste arbetsplats.
Du har en central roll i företagets externa och interna kommunikation. Du ansvarar för spännande och inspirerande innehåll gällande all kommunikation och vidrör content writing i diverse olika former som hemsida, sociala medier, redaktionella texter, nyhetsbrev, marknadsmaterial, pressmeddelanden m.m.
Som person krävs det att du är ordningsam och strukturerad. Du har en stor social kompetens, har förmågan att fatta egna beslut och känner ansvar. Du är en kreativ entusiasmerande människa som tycker om mötet med människor och att arbeta i högt tempo.
Erfarenhet från projektledning, kommunikation, media och/eller event är ett krav.
Kunskaper inom Photoshop, Wordpress, Indesign, sociala medier och fotografering är väldigt meriterande.
Du behärskar god svenska i tal och skrift.
Tjänstegrad: 100%
Då urval och intervjuer sker löpande så ber vi Dig skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Kontaktperson för frågor:
Joakim Olofsson 0733-68 32 00

Ansök nu

Kundtjänst Tysktalande till Venture Design

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 14
Vår kundtjänst söker en tysktalande medarbetare, är det du?
Nu söker vi en tysktalande talang till vårt team. Kan du tyska, engelska och svenska i både skrift och tal, tveka inte att söka!
Som medarbetare hos Venture Design erbjuder vi en utvecklande och varierande arbetsplats med möjlighet till en intern karriärsresa där glädje, engagemang, energi, effektivitet, trygghet och ödmjukhet/respekt står i centrum.
I rollen kommer du ansvara för våra tysktalande kunder.
Din främsta uppgift är att förmedla en fantastik service och komma med lösningar och svar. Kontakten med våra kunder kommer ske via mail och telefon.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:?
Reklamationshantering mot våra företagskunder?(med inriktning på våra tysktalande kunder).
Spårning av leveranser.
Besvara produktfrågor.

Vem är du?
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse och vi ser att du är social och utåtriktad med ett stort servicetänk.
Det är nödvändigt att du kan kommunicera mycket väl, både i tal och skrift, på tyska och engelska.
Du har en god förmåga att hantera stressiga situationer och kan hålla flera saker i gång samtidigt när situationen kräver.
Vi söker dig som är prestigelös och engagerad i din yrkesroll. Du ska ha förmåga att strukturera upp, se vad som behöver?prioriteras?och känna dig bekväm med att jobba självständigt och i team. Vi ser att du kan fatta egna beslut och acceptera att man inte kan göra klart allt varje dag utan får lämna arbetsmoment öppna från en dag till en annan. Tidigare erfarenheter av liknande arbete är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du vill utvecklas och växa med oss.
Är du den vi söker? Tveka inte på att ansöka!
ARBETSTID
Start: Enligt överenskommelse
Ort/Placering:?VÄXJÖ
Omfattning:?Heltid – tillsvidare, med en inledande provanställning
Lön:?Individuell lönesättning?tillämpas.
Sista ansökningsdag: 2023-12-06
Venture Design verkar som grossister av ute -och inomhusmöbler. Företaget grundades i sin nuvarande form under 2014 och har 2022 en omsättning på 370 MSEK. Idag har vi över 200 återförsäljare runt om i hela Skandinavium och ca 20 länder till, runt om i Europa, såväl klassiska möbelbutiker som onlinebaserade företag. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra produkter ur ett hållbarhets- och miljövänligt-perspektiv. Ett företagande som bland annat tydligt genomsyras av nytänkande, där vi själva både designar, utvecklar, marknadsför och distribuerar möbler med skandinavisk stil och hög prisvärdhet. Vårt svenska kontor är placerat i Växjö, vårt kinesiska kontor finns i Guangzhou och lagerverksamheten bedrivs från Knäred.
Gasellvinnare 2021 och 2022 i Kronobergs län.
KONTAKTPERSON/ANSÖKAN
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta;
Tilda Lindstedt, tilda@venturedesign.se eller på 0470-55 40 06
https://venturedesign.se/
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att ansöka!

Ansök nu

Kundtjänst Export till Venture Design

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 14
Serviceinriktad medarbetare till vårt härliga gäng på Kundtjänst.
Vi söker nu en ny talang till vårt team, meriterande om du har exporterfarenhet! Vi erbjuder en utvecklande och varierad arbetsplats med möjlighet till en intern karriärsresa, där glädje, engagemang, effektivitet, energi, trygghet och ödmjukhet/respekt står i centrum.
Som medarbetare hos Venture Design har du möjlighet att påverka din arbetsroll genom ditt engagemang och driv.
I rollen kommer du i kontakt med många delar av organisationen och framför allt våra kunder, som är våra återförsäljare.
Din huvudsakliga funktion är att leverera en fantastisk service och ett proffsigt bemötande där du kommer med proaktiva lösningar och svar. Du kommer ha daglig kontakt med företagets kunder via mail och telefon. Då företaget har såväl svenska som internationella kunder behöver du hantera både svenska och engelska i tal och skrift. Din roll har stor betydelse i vår strävan efter att blir marknadens bästa kundservice.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
Reklamationshantering mot våra företagskunder
Spårning av leveranser
Besvara produktfrågor
Exportfrågor gällande sändningar utanför EU.

Vem är du?
Dina personliga egenskaper är av stor betydelse och vi ser att du är social och utåtriktad med ett stort servicetänk.
Det är nödvändigt att du kan kommunicera mycket väl, både i tal och skrift, på svenska och engelska.
Du har en god förmåga att hantera stressiga situationer och kan hålla flera saker i gång samtidigt när situationen kräver.
Vi söker dig som är prestigelös och engagerad i din yrkesroll. Du ska ha förmåga att strukturera upp, se vad som behöver?prioriteras?och känna dig bekväm med att jobba självständigt och i team. Vi ser att du kan fatta egna beslut och acceptera att man inte kan göra klart allt varje dag utan får lämna arbetsmoment öppna från en dag till en annan. Tidigare erfarenheter av liknande arbete är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du vill utvecklas och växa med oss.
Är du den vi söker? Tveka inte på att ansöka!
ARBETSTID
Start: Enligt överenskommelse
Ort/Placering:?VÄXJÖ
Omfattning:?Heltid – tills vidare, med en inledande provanställning
Lön:?Individuell lönesättning?tillämpas.
Sista ansökningsdag: 2023-11-24
Venture Design verkar som grossister av ute -och inomhusmöbler. Företaget grundades i sin nuvarande form under 2014 och har 2022 en omsättning på 370 MSEK. Idag har vi över 200 återförsäljare runt om i hela Skandinavium och ca 20 länder till, runt om i Europa, såväl klassiska möbelbutiker som onlinebaserade företag. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra produkter ur ett hållbarhets- och miljövänligt-perspektiv. Ett företagande som bland annat tydligt genomsyras av nytänkande, där vi själva både designar, utvecklar, marknadsför och distribuerar möbler med skandinavisk stil och hög prisvärdhet. Vårt svenska kontor är placerat i Växjö, vårt kinesiska kontor finns i Guangzhou och lagerverksamheten bedrivs från Knäred.
Gasellvinnare 2021 och 2022 i Kronobergs län.

KONTAKTPERSON/ANSÖKAN
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta;
Tilda Lindstedt, tilda@venturedesign.se eller på 0470-55 40 06
https://venturedesign.se/
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att ansöka!

Ansök nu