Växjö: Analytiker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Analytiker i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-06 // Varaktighet: Heltid

Dina framtida arbetsuppgifter
Som Analytiker kommer du att ingå i Södras strategifunktion där din roll är att stötta verksamheten med analys och processtöd. Dina arbetsuppgifter består i att förbereda, samordna och presentera nulägesanalyser inom flera olika områden. Exempelvis gör du omvärldsanalyser inom bland annat hållbarhet, geopolitik, makroekonomi, ny lagstiftning och digital utveckling och drar slutsatser om vilka effekter dessa kan få för verksamheten. Dina slutsatser och rapporter utgör därmed en viktig del i det beslutsmaterial som strategiavdelningen genererar för att verksamheten ska kunna göra faktabaserade och välgrundade vägval.

Du kommer ingå i en matrisgrupp bestående av representanter från flera olika avdelningar inom Södra, vilket innebär att du kommer få ett en god inblick i hela Södras verksamhet och etablerar ett brett kontaktnät. Då strategifunktionen är under uppbyggnad kommer du att få arbeta i en dynamisk miljö där du får chansen att påverka arbetsprocessernas utformning och vidareutveckla de digitala analysverktyg som implementeras.

Din erfarenhet
För att trivas i rollen ser vi att du är analytisk i ditt arbetssätt och duktig på att förstå och bearbeta komplex information. Du har ett starkt intresse för de utmaningar vi står inför i samhället, ny teknik och innovation. Du är nyfiken på att använda digitala analysverktyg och trivs med att arbeta faktabaserat. Vidare har du ett öppet förhållningssätt samt har en förmåga att granska verksamheten från flera olika perspektiv och att sammanställa och presentera dina slutsatser.

Som person är du engagerad, flexibel med stark initiativförmåga och trivs i en miljö där du ges stort inflytande att själv påverka och utveckla arbetsprocesserna. Du har en förmåga att självständigt driva analys, är kommunikativ samt har förmågan att förmedla dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt. Förutom ovanstående ser vi även att du uppfyller följande:

- Högskoleexamen inom ekonomi eller som ingenjör
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- God datorvana
- B-körkort

Därtill är det meriterande om du har erfarenhet från konsultbranschen eller analysarbete.

Placering/Anställning
Tjänsten gäller tillsvidare på heltid med placeringsort Växjö, eventuellt annan enhet inom Södra. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Din arbetsgivare Södra
Ur idén om att man är starkare tillsammans, bildades Södra år 1938. Idag är Södra Sveriges största skogsägarförening med 52 000 familjeskogsbrukare där skogen brukats i generationer. I vår medlemsägda skogsindustri jobbar 3 100 medarbetare med att förädla skogsråvaran och skapa värde för människor och miljö genom förnybara produkter inom trä, massa, biomaterial och energi. Vi har hela världen som marknad och är stora nog att påverka klimatomställningen där skogen spelar en viktig roll. Tillsammans kan vi bidra till ett naturligare samhälle för kommande generationer.

Vill du veta mer?
Har du frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR-Direkt på 0470-89500. Har du frågor kring verksamheten eller tjänsten, vänligen kontakta Strategiledare Maria Bergön på 0470-89260. Fackliga frågor hänvisas till Teddy Hedlund, Unionen, teddy.hedlund@sodra.com eller Erik Karlsson, SACO, erik.c.karlsson@sodra.com.

Ansök via länken nedan senast den 25:e september 2022. Välkommen med din ansökan!

Följ oss gärna på Facebook, Instagram #jobbapåsödra.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Verksamhetsanalytiker

Nedan visas andra jobb i Växjö som Verksamhetsanalytiker.

Verksamhetscontroller

Läs mer Jan 17
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden.

Change starts here!


Universitetsledningens kansli främsta uppdrag är att stödja universitetsledning, vicerektorer och universitetets ledningsprocesser. Kansliet spelar en central roll i arbetet med universitetets mål och vision. I uppdraget ingår att samordna arbetet med verksamhetsplanering och uppföljning, verksamhetsutveckling, upprätthållande och kvalitetssäkring av myndighetsutövning, vilket inkluderar interna regelverk och beslutsstruktur samt relevant juridik. I uppdraget ingår även utredningar, ärendehandläggning och universitetsövergripande samordning inom en rad områden såsom utbildnings- och forskningsfrågor, lika villkor samt hållbarhet. Inom avdelningen finns 30 anställda med placering både i Kalmar och Växjö och vi söker nu en verksamhetscontroller.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller arbetar du med att stötta planeringschefen i att utveckla planerings- analys- och uppföljningsprocesser för verksamhetsplanering och uppföljning. Det innebär även att ha förståelse för och arbeta med de verktyg som knyter an till processerna. Arbetet kräver ett nära samarbete med personal och ledningsfunktioner på olika nivåer inom universitetet och du får en central roll i många utvecklingsfrågor.

Du ansvarar för att koordinera och leda arbetet med återrapporteringen av universitetets särskilda regeringsuppdrag, liksom universitetets årsredovisning. Du har även en central roll i arbetet med universitetets verksamhetsplan, budgetunderlag till regeringen samt beredningen av universitetets strategiska medel. Du behöver ha förståelse för ekonomiska underlag men universitetets ekonomiavdelning ansvarar för att ta fram den finansiella redovisningen och ekonomiska uppföljningen.

Du rapporterar till planeringschefen, men bereder och föredrar även ärenden för universitetsledningen såväl skriftligt som muntligt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst kandidatexamen i för tjänsten relevant inriktning. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av arbete med centrala ledningsprocesser, planering, uppföljning samt av att analysera verksamhet i en större organisation eller myndighet.

Du är en god skribent och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du är en tydlig kommunikatör och har vana av att bereda ärenden och föredra dessa för styrelse eller motsvarande. Du har god datorvana och erfarenhet av administrativa system med intresse av att utveckla digitala arbetssätt med relevans för Linnéuniversitetets verksamhetsplanering och uppföljning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat arbete från lärosäte och kännedom om de lagar och regler som styr verksamheten inom högskoleområdet.

För arbetet krävs ett mycket gott ordningssinne och noggrannhet samt förmågan att strukturera och planera. Vidare är helhetsperspektivet centralt samtidigt som du har ett verksamhetsnära fokus. Som person har du god förmåga att se samband, kunna skapa enkla och tydliga strukturer samt beskriva dem på ett pedagogiskt sätt. Du är målmedveten, effektiv, analytisk samt drivs av att utveckla, kvalitetssäkra och förbättra verksamheten. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, självständighet och initiativförmåga, därför kommer vikt att läggas vid personlig lämplighet.

Ansta?llningsvillkor
Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då kansliet finns på två orter förekommer resor mellan orterna.
Ansta?llning: Tillsvidare, 100 %, startdatum enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Mer information la?mnas av:
Avdelningschef och tillika planeringschef Karin Järplid, karin.jarplid@lnu.se.
Fra?gor ga?llande ansta?llningsvillkor besvaras av HR-partner Stina Andersson, stina.andersson@lnu.se

Fackliga fo?retra?dare na?s via universitetets va?xel pa? tfn: 0772-28 80 00.

Va?lkommen med din anso?kan senast den 7 februari. Dnr HR-2024/18. 


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare Logistik Södra Skog

Läs mer Dec 11
Det är i skogen allt börjar - och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra nästan 52.000 medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet.

Med kunskap och engagemang verkar vi på Södra för att skapa ett lönsamt och långsiktigt hållbart skogsbruk genom att bland annat tillhandahålla väldigt bra skogliga tjänster.

Har du förmågan att utveckla försörjningsstrukturer och logistikflöden? Om du är redo för en utmaning där du kan göra verklig skillnad genom att forma vår framtid inom logistik och flödesanalys - då är detta en chans att bli en del av vårt dedikerade team på Södra Skog!

Det här får du jobba med på Södra

Din roll kommer vara varierande och kommer att inkludera allt från att utveckla och dokumentera arbetsrutiner till att driva och medverka inom projekt och samarbeta med olika delar av vår organisation för att säkerställa en effektiv och framåtblickande logistik i enlighet med Södras försörjningsstrategi.

Du känner dig trygg i ditt beslutsfattande och har samtidigt en passion för att utnyttja digitala möjligheter och har ett naturligt och högt driv för att göra verksamhetsförflyttningar kombinerat med en ödmjuk framtoning.

Vidare kommer du vara länken mellan verksamheten och IT-utveckling och kommer samarbeta tvärfunktionellt för att säkerställa en smidig logistikkedja.

Fler ansvarsuppgifter:

- Hålla i utbildning inom området för flöde och logistik

- Coacha och utveckla inom områdena för systemutveckling, kravställning och tester

- Delta i projekt

- Samverka med övriga affärsområden i logistikfrågor

- Flödes- och försörjningsanalyser

Vem söker vi?

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du tryggt vilar på en tidigare erfarenhet där du har arbetat med att analysera och skapa försörjningsstrukturer utifrån framtagna försörjningsstrategier. Din bakgrund har någon form av eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain eller ekonomi och/eller likväl arbetslivserfarenhet inom något av områdena.

Vidare ser vi att dina personliga egenskaper är av god samarbets- och kommunikationsförmåga, såväl inom arbetsgruppen som gentemot externa kunder och leverantörer.

Tjänsten kräver även en mycket god analytisk och problemlösningsförmåga samt att du trivs med ett självständigt arbete där du har förmågan att utifrån egna insikter förverkliga uppgifter tillsammans med den operativa verksamheten.

Övriga kvalifikationer:

- Du behärskar det svenska såväl som det engelska språket väl i både tal och skrift

- Du har en god datavana och är bekväm att arbeta i Excel

- B-körkort

Tjänsten omfattar heltid och är tillsvidare med start enligt överenskommelse.

Placeringsorter är möjliga på något av våra bruk i Värö, Mörrum, Mönsterås eller på huvudkontoret i Växjö. Resor förekommer i tjänsten.

Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vill du veta mer?

Har du några frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande Försörjningschef Thomas Frick, thomas.frick@sodra.com eller +46722096610.

Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av ansvarig rekryterare Kristina Tingdahl, kristina.tingdahl@sodra.com.

Fackliga frågor besvaras av:

Teddy Hedlund, Unionen, teddy.hedlund@sodra.com

Erik Karlsson, Saco, erik.c.karlsson@sodra.com

Fredrik Dacke, Saco, fredrik.dacke@sodra.com

Robert Andersson, Ledarna, robert.andersson@sodra.com

Vad tror du, kan det här vara något för dig?

Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig och få din ansökan till oss senast den 29 december.

Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle

Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Ansök nu

Verksamhetsanalytiker/Strateg

Läs mer Mar 23
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".



ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:

• Förse ledningen inom primärvård, psykiatri och rehab (PPR) med beslutsstödsmaterial
• Stödja ledning, program och projekt i analys och verksamhetsutveckling
• Utveckla verksamhetsuppföljning och beslutsstödsystem kopplat till verksamhetsutveckling och förändringsarbeten.
• Ta fram relevanta KPI:er för uppföljning av verksamhetsutveckling och förändringsarbeten.
• Utbildning av chefer- och medarbetare i datadriven analys- och tillhörande analysverktyg

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning inom statistik, ekonomi eller motsvarande.

Du ska ha en analytisk förmåga samt förmåga att se större samband även i ett helhetsperspektiv. Du behöver vara mål- och processorienterad samt vara en god och pedagogisk kommunikatör. Du behöver ha god samarbetsförmåga och servicekänsla samt en lösningsorienterad attityd.

Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskap av att arbeta i BI-system, gärna Qlikview/Qliksense samt stor erfarenhet av att arbeta i Excell.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi kommer att genomföra intervjuer den 2/5 och 8/5 på eftermiddagen.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Affärskonsult inom order & logistik genom M3CS unika konsultprogram!

Läs mer Okt 13
Har du en bakgrund inom logistik eller försäljning- och kundorderhantering och söker en ny spännande karriärmöjlighet? Nu söker vi dig som vill arbeta inom ERP området med ett av världens största affärssystem och ha en roll som både fokuserar på verksamhet och applikationen så är detta program något för dig. Vi söker dig som vill vidareutvecklas till affärskonsult genom M3CS unika program, med start i januari. På M3CS välkomnas du till ett familjärt och välmående bolag där din kompetens och utvecklingspotential står i fokus.

OM TJÄNSTEN
Konsultprogrammet syftar till att du under sex månader utbildas inom affärssystemet Infor M3 för att du därefter ska kunna arbeta som affärskonsult i både nationella och internationella kundprojekt. Utbildningsblocken kommer att hållas på M3CS kontor i Linköping, Stockholm, Göteborg och Malmö, där du får träffa andra kollegor inom programmet och bygga ett nätverk inom M3CS. Målet är att du under utbildningen arbetar med en mentor i projekt, för att sedan bli mer självständig efter programmets slut.

Konsultprogrammet är en unik karriärmöjlighet där du genom utbildningen får specialistkompetens inom affärssystemet M3 som du kombinerar med din kompetens från arbetslivet. Detta ger dig goda förutsättningar att förstå kundens verksamhet och utmaningar och stötta dem i utvecklingen av deras process- och systemlösningar inom området order och logistik. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du till starten av konsultprogrammet kommer att anställas direkt hos M3CS.

#

Så här beskriver en medarbetare företagskulturen och hur det är att arbeta på M3CS:

Mitt jobb som affärskonsult är kul och utmanade och jag har fantastiska kollegor där vi har kul tillsammans både i arbetet och privat. Det är alltid en härlig och familjär stämning på kontoret och våra samarbeten kännetecknas av en ödmjukhet och respekt för varandras specialistkompetens, där vi hjälps åt för att stärka varandra i arbetet.

Du erbjuds


* En unik möjlighet till vidareutveckling där du efter avslutat utbildningsprogram blir affärskonsult på ett familjärt och välmående bolag.
* Goda karriärs-och utvecklingsmöjligheter inom bolaget där du erbjuds möjligheten att gå utbildningar och ta olika certifieringar.
* Ett företag med härlig organisationskultur som kännetecknas av goda samarbeten med kollegor och där man gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans.
* En roll med bra lönevillkor och förmåner. På M3CS erbjuds du ett generöst friskvårdsbidrag, förmåner via M3CS Förmånsportal, företagshälsovård, flexibilitet i arbetet samt möjlighet till bonus i din roll.


ARBETSUPPGIFTER
Som affärskonsult kommer du vara med på kundens digitala resa när de väljer att byta eller uppgradera sitt affärssystem. Du kommer exempelvis att:


* Jobba nära slutkund inom ditt processområde
* Hjälpa kunder att effektivisera processer i samband med implementering och utveckling av process- och systemlösningar inom Infor M3.
* Genomföra workshops för att analysera ett företags processer. Utifrån resultaten av workshops ta fram lösningar efter kundernas behov.
* Supportera kunder i deras affärssystemlösning och i deras integrationer mot andra system. Vid behov utbilda personal vid implementation av Infor M3.
* Bli specialist inom en specifik inriktning inom Infor M3.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett till två års arbetslivserfarenhet från en roll inom order och logistik eller liknande roll tillsammans med utbildning inom ditt område. Alternativt längre arbetslivserfarenhet.
- Har en god systemvana samt erfarenhet av systemet Infor M3.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har B-körkort.
- Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet som affärskonsult.

#

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Problemlösande
* Resultatinriktad
* Kommunikativ
* Pedagogisk
* Lyhörd samt har en god samarbetsförmåga.


Övrig information


* Start: Mitten av januari 2023.
* Placering: Växjö, Malmö, Linköping, Stockholm och Göteborg
* Resor: Det förekommer resor i de projekt som kräver detta.
* Omfattning: Heltid, tills vidare med inledande provanställning.
* Rekryteringsprocessen och frågor kring denna hanteras av Academic Work.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


INFORMATION OM FÖRETAGET
M3CS är ett svenskt konsultföretag som grundades 2020. Vi är idag över 80 anställda med fokus på att implementera och sälja affärssystemet Infor M3 / CloudSuite med best of breed produkter som exempelvis Novacura, iCore, Medius, Vince, Extend, etc. Vår vision är att bli det självklara valet för alla M3 kunder. För att uppnå detta vill vi optimera nyttan av kundernas M3 lösning genom att erbjuda de bästa konsulterna, expertisen och branschkunskapen.

Ansök nu

Business Analyst

Läs mer Okt 18
Flygledartornet är ett nytt initiativ hos oss på Södra vars syfte är att knyta samman alla delar i värdekedjan, från våra skogsägande medlemmar till våra kunder inom pappersmassa, sågade trävaror och energi. Vi söker nu dig med intresse för verksamhetsutveckling som vill vara del av resan!

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Business Analyst består dina arbetsuppgifter av att utifrån vår värdekedjas olika delar förbereda, samordna och presentera analyser att använda som beslutsstöd för verksamheten. Vidare utmanar du nuläget och föreslår förändringar och förbättringar genom att exempelvis ta fram underlag för kompetens- och processutveckling. Din roll är koordinerande och innebär en hel del utredning, planering och dokumentation, där du samarbetar med medarbetare från olika delar i värdekedjan samt med externa parter som exempelvis konsulter.

Vem är du?

För att lyckas och trivas i rollen har du förståelse för skoglig eller industriell verksamhet samt för tillämpning av analysmetoder. Du har en relevant förvärvad utbildning på högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Som person är du kreativ och genom ett pedagogiskt förhållningssätt utmanar du gärna befintliga strukturer, processer och intressenter. Du har en god kommunikationsförmåga och förstår värdet av goda relationer såväl internt som externt. Du är strukturerad och kan enkelt prioritera dina arbetsuppgifter. Du har med fördel kunskap om kooperativa ägandeformer och dess egenskaper men det är inte ett krav för tjänsten. Förutom ovanstående har du:

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- God datavana

- B-körkort

- Erfarenhet av projektledning är meriterande

Placering/Anställning

Tjänsten gäller tillsvidare på heltid med placeringsort Växjö, alternativt på distans några dagar i veckan. Resor i tjänsten förekommer. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi är Sveriges största skogsägarförening med 53 000 medlemmar. Vår internationella industrikoncern förädlar våra medlemmars skog till allt från pappersmassa, konstruktionsmaterial och trävaror till förnybar energi och textilmassa för klädtillverkning. Vi utvecklar hela tiden nya användningsområden för vår förnybara råvara och skapar långsiktigt hållbar tillväxt och framtid.

Vill du veta mer?

För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-Direkt på 0470-895 00. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen kan du kontakta Chef Flygledartornet Stefan Ekberg på 0470-89975. För fackliga frågor vänligen kontakta Teddy Hedlund, Unionen, teddy.hedlund@sodra.com eller Erik Karlsson, SACO, erik.c.karlsson@sodra.com.

Ansök via länken nedan senast den 1:a november 2022. Välkommen med din ansökan!

Följ oss gärna på (https://www.facebook.com/sodragroup), (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Södra Skogsägarna ekonomisk fören

Nedan visas andra jobb i Växjö från Södra Skogsägarna ekonomisk fören .

Rekryterare till Södra

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Nov 22
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden - understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.

När vi nu tar nästa steg för att vidareutveckla vårt Rekryteringscenter uppstår en möjlighet att bli en del av ett team som har som uppdrag att hitta dagens och morgondagens Södra-stjärnor

Det här får du jobba med på Södra

Att jobba som rekryterare på Södra innebär att du är en nyckelspelare. Du kommer vara en av de allra första kontaktytorna våra blivande medarbetare har med oss och därigenom påverka vår framtida kompetensförsörjning. En viktig uppgift är att beskriva vilka vi på Södra är och vilka möjligheter du som medarbetare har att växa inom Södra. Det proaktiva arbetet av talangförsörjning kommer framåt vara av stor vikt och här kommer ditt bidrag tillsammans med övriga kollegor bli helt vitalt för att vi ska lyckas. Den resan vill vi göra tillsammans med dig!

Rekryteringsteamet - som du blir en del av, är stolta över att ha uppdraget att rekrytera för hela Södra-koncernen, ett uppdrag från våra tre massabruk i Värö, Mönsterås och Mörrum till den skogliga verksamheten som sträcker sig över hela Götaland. Våra sågverk med den magiska doften av trä, våra Funktioner som finns som ett nav över hela Södra och Innovation med framtidens produkter. Alla med samma vision att med “Rötterna i skogen skapa framtiden”

Du kommer att vara en av våra experter inom rekryteringsområdet, och genom ett coachande förhållningssätt kommer du därmed kunna utmana, men även stödja, våra chefer när det kommer till valet av kandidat. Båda dessa situationer tror vi att du ser som en naturlig del och trivs att verka i.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på någon av våra större enheter i Växjö, Värö, Mönsterås eller Mörrum.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har arbetat självständigt med rekrytering eller search i några år och i och med det erfarenhet av att via relevanta kanaler och annan form av proaktivt uppsökande rekrytering. Du är passionerad och engagerad, vill bidra till utveckling av våra processer. Nyfikenheten att vilja förstå Södras verksamhet samt applicera den kunskapen i praktiskt arbete är något som kommer naturligt för dig. Du har en relevant universitet- eller högskoleutbildning

Därtill även den där särskilda förmågan som bara vissa personer har - du är den som vet hur man hittar den "gyllene nålen i höstacken"

För att du ska trivas i rollen är du en person som trivs med ordning och reda, och är van vid att kavla upp ärmarna samt planera din tid och dina möten självständigt när det mellan varven blir mycket att göra. Du kommer att omge dig med ett helt gäng väldigt prestigelösa, målmedvetna och inkluderande kollegor som ställer upp för varandra

Andra saker som vi ser som meriterande är att du har erfarenhet från:

- Arbete med kompetensbaserade rekryteringsprocesser
- Att tolka och återkoppla problemlösnings- samt personlighetstester som används i våra processer (erfarenhet av Assessios verktyg ses som extra meriterande, dock inget krav)
- Teamtailors rekryteringsverktyg

Så här är det att jobba på Södra

Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?

Har du några frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande chef Anna Cardell på 0470-89077 eller på anna.cardell@sodra.com

Fackliga frågor besvaras av Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com och Erik Karlsson, Saco, på erik.c.karlsson@sodra.com.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 6:e december. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Utvecklare inom fossilfri skogsteknik

Beräkningsingenjör, elkraft
Läs mer Mar 20
Södra strävar efter att vara ledande i samhällets resa mot klimatneutralitet med ambitionen att utsläppen av fossila växthusgaser ska vara halverade fram till 2030 och netto noll år 2040. Inom affärsområdet Södra skog ser vi stora möjligheter genom miljöanpassning av skogsmaskiner samt rundvirkes- och flistransporter. Vi behöver nu bredda vår tekniska kompetens inom området och söker dig som har kunskap om fordonsutveckling, elektrifiering, biodrivmedel eller liknande.

Vi erbjuder en unik möjlighet att tillsammans med oss driva förändring och ställa om skogsbruket på riktigt - för ett hållbart samhälle i enlighet med vår strategi ”från en familj till en annan”.

Det här får du jobba med på Södra

I rollen kommer du i nära samverkan med specialister på den Skogstekniska avdelningen, andra Södrakollegor och externa parter driva utvecklingen inom fossilfri och energieffektiv skogsteknik genom att leda och delta i utvecklingsprojekt.

Du bidrar med teknisk kompetens kopplat till fordon och arbetsmaskiner och redogör för möjligheter och alternativ genom beräkningar och omvandlingar. Vidare deltar du aktivt i relevanta nätverk och arbetsgrupper inom området, exempelvis med forskningsinstitutioner och branschkollegor.

Du kommer också arbeta nära Södras entreprenörer inom drivning, skogsvård och transport för att implementera resultaten av projektet.

Du tillhör avdelningen för Skogsteknik som idag består av specialister inom transport, vägar, aptering, skogsteknik och avverkning. Rollen är ny på Södra och ger dig stor frihet att tillsammans med oss hitta vägar för att nå vårt mål om fossilfritt skogsbruk.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö eller annan ort efter överenskommelse.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande samt praktisk projektledarerfarenhet inom utveckling och förändringsarbete. Vidare har du erfarenhet av elektrifiering, biodrivmedel eller annan teknisk utveckling av fordon, maskiner eller närliggande områden. Du känner dig bekväm i att göra beräkningar, omvandlingar och analyser och har enkelt för att identifiera lösningar på de frågor som uppstår.

Som person trivs du i att driva förändring genom att tänka nytt, tänka om och prova dig fram. Vidare har du förmågan att bygga och bibehålla goda relationer, ta nya kontakter och arbeta över gränserna. Du är duktig på att samordna och involvera den kompetens som krävs och har därav en god kommunikativ förmåga och är handlingskraftig.

Utöver ovanstående har du:

- B-körkort
- Språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Så här är det att jobba på Södra

Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?

Har du frågor om tjänsten eller verksamheten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Joel Persson på 0470-856 29, joel.persson@sodra.com. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du maila till kajsa.aberg@sodra.com.

Fackliga frågor besvaras av

Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com

Fredrik Dacke, Saco, på fredrik.dacke@sodra.com

Robert Andersson, Ledarna, på robert.andersson@sodra.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 12 april. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle

Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle.

Ansök nu

Ledarskapsutvecklare

Organisationsutvecklare
Läs mer Mar 19
Södra fungerar som en bro mellan 52.000 familjeskogsbruk och den globala marknaden - understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.

Nu har du möjlighet att vara med på vår resa i den spännande rollen som Ledarskapsutvecklare!

Det här får du jobba med på Södra

Vi vill vara en organisation i tiden med ledare och medarbetare som präglas av våra värderingar där alla är ambassadörer, har rätt kompetens och säkrar våra strategiska förflyttningar. I rollen som ledarskapsutvecklare bidrar du aktivt till att utveckla både Södras syn på ledarskap och ett ledarskapserbjudande som stärker Södra som en lärande organisation där engagerade ledare och medarbetare verkar och där mångfald och inkludering skapar förutsättningar för att attrahera, behålla och utveckla människor över tid och förändring.

Du kommer bland annat att:

- Identifiera och adressera Södras möjligheter och utmaningar kopplat till ledarskap med stöd av data och forskning.
- Utveckla, leda och följa upp Södras övergripande ledarskapserbjudande för synergier och skalbarhet.
- Initiera, utveckla, genomföra och följa upp läraktiviteter med syfte att utveckla ledarskapsförmågor hos individer, team och organisation.
- Skapa partnerskap, samarbeta med intressenter och leda nätverk för att främja en kultur av lärande och utveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö, Värö, Mönsterås eller Mörrum. I tjänsten ingår resor till samtliga nämnda orter.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är prestigelös och kan utveckla förtroende, tillit och psykologisk trygghet i relationer, situationer och förändring. Du lyckas integrera hållbarhetsperspektiv i ledarskapsutvecklingen för att främja resultat, hållbarhet och ansvarsfullt ledarskap. Vidare har du förmågan att se och förstå organisationen som en helhet och integrera olika delar och perspektiv för att identifiera möjligheter till förbättring.

Då du kommer ha stora kontaktytor inom hela företaget är det av vikt att du besitter en god samarbetsförmåga och att du kan kommunicera effektivt med olika delar av organisationen för att främja gemensamma mål. Vidare besitter du förmågan att analysera och förstå komplexa system och deras inbördes samband, inklusive organisationens struktur, processer och kulturella dynamik samt kan värdera vilken typ av ledarskap och koncept som är relevant var.

Södra blir alltmer digitaliserat så att du har ett intresse av den tekniska utvecklingen inom branschen, inklusive digitalisering, automatisering och nya teknologier ser vi som en stor fördel.

För att vara aktuell för tjänsten har du dessutom:

- En eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap eller likvärdig erfarenhet.
- Arbetserfarenhet från en ledande befattning och ledarskapsutveckling.
- B-körkort
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare, Madelene Svaleklev, på madelene.svaleklev@sodra.com. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef, Camilla Keen, på camilla.keen@sodra.com
eller 0470-89 178.

Fackliga frågor hänvisas till:

- Teddy Hedlund, Unionen, teddy.hedlund@sodra.com
- Erik Karlsson, SACO, erik.c.karlsson@sodra.com

Vi ser fram emot att höra från dig!
Skicka din ansökan via länken senast den 2 april 2024. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Ansök nu

Senior projektledare till Södras strategifunktion

Organisationsutvecklare
Läs mer Okt 10
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden, där våra medlemmars gemensamma ägande ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Inom strategifunktionen leder vi Södras koncernövergripande arbete med vår gemensamma strategi för att säkra vår framtida konkurrenskraft och förmåga att förädla och förnya skogsgårdens värden.

Som senior projektledare arbetar du i en dynamisk miljö där du får ta ett stort ansvar och bidra till att utveckla och stärka Södras strategiska förmåga och framdrift.

Det här får du jobba med på Södra
Som senior projektledare kommer du att leda strategiska projekt och initiativ av varierande innehåll, storlek, komplexitet och längd. Du får en avgörande roll i att avgränsa frågeställningar, identifiera problem, samla in och analysera data, dra slutsatser och utveckla business case. Du kommer även att sätta ihop och leda projektgrupper med kompetenser från hela organisationen, svara mot styrgrupper och presentera resultat i olika sammanhang. Vidare ingår att bidra till vidareutvecklingen av våra arbetssätt, samt identifiera problem och lösningar tillsammans med övriga delar av organisationen. Beroende på de uppdrag du arbetar med kan resor till våra bruk, sågverk och andra delar i verksamheten vara aktuella.

Strategifunktionen är en relativt ny funktion inom Södra och består idag av en senior projektledare, en analytiker, en strategiledare (rekryterande chef) och Södras strategichef. Funktionen utgår främst från Växjö. Tjänsten som senior projektledare är en tillsvidareanställning med placering i första hand i Växjö eller Värö. Placering på andra orter sker i överenskommelse med rekryterande chef.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som projektledare i en industriell miljö där du har visat på god förmåga att samarbeta med olika kompetenser på flera nivåer. Du är skicklig på att inspirera och leda andra samtidigt som du är nyfiken, lyhörd och kan fånga in olika perspektiv. Du trivs när du får arbeta självständigt, leda och planera ditt arbete och är mån om att utveckla dina kompetenser och snabbt ta till dig nya arbetssätt och kunskapsområden. Du motiveras av att uppnå resultat och lösa problem och vill bidra till att utveckla Södra.

Vi ser också att du har:
- Högskole-/universitetsutbildning på avancerad nivå eller motsvarande kunskap och erfarenhet
- Erfarenhet från projektledning från tillverkningsindustri
- Intern bakgrund inom Södra är meriterande
- Kunskaper i och erfarenheter av agila arbetssätt och förändringsledning är meriterande
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Goda kunskaper i talad och skriven svenska och engelska
- B-körkort









Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vill du veta mer?
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta rekryterande chef Stina Karlsson på stina.karlsson@sodra.com. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Robin Kalmendal på robin.kalmendal@sodra.com eller +46724623582.

Fackliga frågor hänvisas till:
Teddy Hedlund, Unionen teddy.hedlund@sodra.com
Erik Karlsson, Saco erik.c.karlsson@sodra.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 29/10. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 13
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden - understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Södras Finanscenter i Växjö som tillsammans med sitt team ansvarar för att effektivt tillgodose ledning, affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid.

Det här får du jobba med på Södra

Som Redovisningsekonom är din huvudsakliga uppgift att arbeta med löpande redovisning såsom skatt, moms, anläggning och lager. Du arbetar med avstämning mot huvudbok, dokumentation, intern kontroll, deklarationer samt bokslutsrapportering för företag inom koncernen. Du ansvarar även för att arbetet utförs enligt tidplan och gällande rutiner samt regelverk och fungerar som ett stöd till verksamheten och internt inom funktionen.

Då vi ser en snabb teknisk och digital utveckling inom redovisningsområdet kommer du även att driva utveckling, digitalisering och förbättring av såväl processer som system.

Tjänsten är ett vikariat på 1,5 år, med placering i Växjö. Tillträde sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom har du civilekonomexamen eller motsvarande utbildning samt gärna erfarenhet av redovisningsarbete och bokslutsrapportering. Du har kännedom om lagar, regler och praxis inom området. Vidare har du god datorvana, är trygg med att arbeta i Excel samt har goda systemkunskaper relaterat till redovisning och ekonomiprocesser. Du behärskar både det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.

Som person är du driven, initiativtagande och gillar att utmana dig själv. Du är kommunikativ och har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer med såväl interna som externa kontakter. Dessutom är du flexibel med god förmåga att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du är van vid att jobba i varierande arbetsintensitet och motiveras att arbeta mot deadlines.

Ytterligare egenskaper som är meriterande för rollen är att du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete. Vidare har du en stark drivkraft att arbeta med ständiga förbättringar och bidrar med engagemang och nytänkande. Du har också ett gediget intresse för hur verksamheten styrs och drivs.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i större affärssystem, gärna Dynamics 365, men det är inget krav.

Så här är det att jobba på Södra

Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?

Har du frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande chef Kristina Johannesson på 0470-890 41. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du maila till kajsa.aberg@sodra.com.

Fackliga frågor besvaras av Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com eller Erik Karlsson, Saco, på erik.c.karlsson@sodra.com.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 1 mars. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Kategoriledare IT

Inköpare
Läs mer Feb 16
Södra Inköp eftersträvar effektivitet i världsklass, hållbara affärer samt glädje längst vägen. Här finns ett engagerat gäng med kompetens inom hela inköpskedjan.

Just nu söker vi dig som vill arbeta som Kategoriledare för vår IT-kategori.

Dina framtida arbetsuppgifter

Nu finns möjligheten för dig som vill ansvara för framtagning, utveckling, implementering och uppföljning av inköpskategorins mål och strategier. Ditt uppdrag består i att säkerställa försörjning av IT kategorin med avseende på bästa tänkbara kvalitet, tillgänglighet, hållbarhet och kostnadsoptimering. Alltid med säkerheten i fokus.

Du uppnår ditt uppdrags mål genom att leda ditt kategoriteam bestående av beställare, ansvara för upphandlingar samt samarbeta med taktisk inköpare inom din kategori. Du ansvarar också för leverantörsstyrning, riskhantering samt hållbarhet inom din kategori.

Viktigt för framgång i denna roll är att arbeta med förändringsledning och bidra till utveckling av arbetssätt samt till goda samarbeten såväl internt som externt.

Din erfarenhet

Vi vänder oss till dig med högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller supply chain eller genom arbete erhållen kvalificerad erfarenhet. Du har flera års erfarenhet från strategiskt inköp och besitter gärna kunskap om inköpssystem. Du har också kunskap inom förhandling och har förmåga att skriva och förstå avtal.

Utöver ovanstående har du:

- Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift
- God datorvana och kunskaper i Excel samt gärna erfarenhet av arbete i modernt systemstöd för inköp




För att lyckas och trivas i rollen ser vi dig som är strukturerad, modig och säkerställer framdrift i dina åtaganden. Du har förmågan att själv leda, planera och prioritera ditt och andras arbete. Du är resultatorienterad med ett långsiktigt perspektiv i åtanke samt har ett starkt intresse för att göra affärer. Vi ser att du är en kommunikativ person som förmedlar information tydligt i såväl muntlig som skriftlig form samt att du har förmåga att skapa långsiktiga relationer.

Din arbetsgivare Södra

Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra anställda.

Placering

Placeringsort är huvudkontoret i Växjö.

Start sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?

Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare Kristina Tingdahl på kristina.tingdahl@sodra.com.

Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Anna Lind Flender, anna.lindflender@sodra.com eller på 0470- 891 47.

För fackliga frågor vänligen kontakta:

Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com

Erik Karlsson, SACO, på erik.c.karlsson@sodra.com

Ansök via länken nedan senast den 29 februari 2024.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer, så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss.

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu