Växjö: Redovisningskonsult med erfarenhet, Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult med erfarenhet, Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-20 // Varaktighet: Heltid

Är du en ambitiös och engagerad redovisningskonsult som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Följ med oss på vår spännande resa! Aspia är ett marknadsledande företag inom redovisning och erbjuder kunder en mängd andra företagsnära tjänster. Till vårt kontor i Växjö söker vi nu flera erfarna redovisningskonsulter som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

Som redovisningskonsult hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du arbetar på uppdrag av kund och arbetet utförs på kontoret eller förlagt hos kund. Du stödjer och coachar mer juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd och att kvaliteten i vår leverans är hög.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

- Upprätta bokslut och årsredovisningar
- Inkomstdeklarationer, privatpersoner och juridiska personer
- Kvalitetssäkra periodbokslut
- Löpande rapporteringar till kund
- Konsultationer och kundrådgivning
- Löpande bokföring

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar och stöttar varandra.

Vem är du?

En lämplig bakgrund för denna tjänst inom redovisning är att du:

- innehar högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning
- har tidigare erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
- har minst två års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.
- har arbetat självgående i ovanstående uppgifter
- är flytande i svenska, såväl i tal som skrift

För att du ska trivas i rollen som redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar samarbete och trivs att arbeta i team. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka.

Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling!

Praktiskt om tjänsten:

Placeringsort: Växjö.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Caroline Säfström: caroline.saefstroem@aspia.se

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Emelie Ljuhs: emelie.ljuhs@aspia.se.

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 55 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Växjö som Redovisningskonsult.

Erfaren redovisningskonsult till Ekonova

Läs mer Sep 19
Vi söker sociala och drivna personer som vill bidra till att våra kunder känner sig trygga i rollen att driva företag. Du arbetar idag som redovisningskonsult med redovisning, bokslut, årsredovisningar och deklarationer samt rådgivning.

Vi vill ge våra kunder den bästa kundupplevelsen och därför behöver du vara serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Du är van att jobba självständigt och med stort engagemang för kunder och kollegor. Du blir en del i vårt team och samarbetar gärna för att utveckla vår verksamhet.

Våra kunder är i huvudsak små och medelstora ägarledda företag, vilket är både spännande och utmanande eftersom du blir involverad i kundernas hela verksamhet. Du har en möjlighet att vara en del av dina kunders framgång.

Om Ekonova:
Ekonova är idag sju medarbetare med stark teamkänsla och stor mångfald. Just nu är vi i en expansionsfas och söker efter nya kollegor som vill vara med på vår resa.

Du får möjlighet att vara med att bygga framtidens redovisningsbyrå och arbeta på en inspirerande arbetsplats. Vår ambition är att genom vår expertis, tjänster och produktportfölj kan hjälpa våra kunder att bli mer framgångsrika och lönsammare än deras branschkollegor. Vi tror på moderna verktyg, smarta rutiner, digitalisering och automation. Framförallt är det våra duktiga medarbetare, som målmedvetet och engagerat tar hand om våra kunder, som gör det möjligt. Vi lägger stor vikt på våra medarbetares utveckling. Vi vill ge dem de bästa förutsättningarna för att de ska må bra och vara redo för att ta hand om våra kunder på bästa sätt.

Redovisningsbranschen är under förändring och vi är med på banan, så du måste gilla förändringar och utmaningar.

Vi tillämpar provanställning 6 månader

Vi finns på Grusåsvägen 10 i Växjö i moderna kontorslokaler med bra arbetsmiljö.

Vi söker dig som:
- Har god svenska i både tal och skrift
- Har efter gymnasieutbildning - Ekonomisk utbildning
- Har erfarenhet & kunskap kring löpande redovisning, deklarationer, bokslut m.m.
- Jobbat som redovisningskonsult 2-4 års erfarenhet


Vi ser helst att du är en person som :

- Tror på din egna förmåga
- Är självgående & teamplayer
- Tycker om att ha många bollar i luften
- Älskar att jobba digitalt och automatiserat


Detta erbjuder vi:
- Möjlighet till att påverka vår utveckling framåt
- Vara en del av vår resa till framtidens redovisninsgbyrå
- Möjlighet att till viss del jobba på distans
- Friskvård
- Flexibla arbetstider
- Härliga teamaktiviteter


Är du den vi söker? Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Hela rekryteringsprocessen kommer att hållas av YF WorkForce, du kommer att bli anställd av Ekonova.

Ansök nu

Redovisningskonsult för en delad tjänst inom redovisning och revision

Läs mer Aug 23
Är du en driven redovisningskonsult eller har god erfarenhet från hantering av redovisningsfrågor från nuvarande eller tidigare anställning och som skulle tycka att det vore intressant att även arbeta med revisionsfrågor? Är du bra på att bibehålla och bygga långvariga relationer? Då söker vi dig som vill följa med oss på vår spännande resa!
Vi söker nu en medarbetare till vårt kontor i Växjö för en delad tjänst inom redovisning och revision. Som medarbetare hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Arbetsuppgifterna som omfattas av tjänsten, som utförs på kontoret eller ute hos kund, består bland annat av:
- Löpande redovisning och avstämning av kundens bokföring
- Upprättande av bokslut och årsredovisning
- Framtagande av inkomstdeklarationer
- Konsultationer och rådgivning
- Granskning av företags räkenskaper så som revisorsassistent
Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.
Vi söker
En lämplig bakgrund för tjänsten hos oss är:
minst tre års erfarenhet av kvalificerat självgående redovisningsarbete
gymnasieutbildning inom ekonomi, gärna motsvarande eftergymnasial utbildning
erfarenhet av motsvarande arbete från redovisnings- eller revisionsbyrå alternativt arbete på ekonomiavdelning
goda språkkunskaper i svenska, såväl i tal som skrift

Du är nytänkande, har en stark drivkraft och samarbetar bra med dina kollegor. Du är bra på att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter och du har en god analytisk förmåga, ett affärsmässigt tänkande samt förmåga att etablera förtroendefulla kontakter. Vana av att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar samt lokal förankring är meriterande.
Vi erbjuder
Hos oss på Access Revision får du stora möjligheter till erfarenhetsutbyte, utbildning och personlig utveckling. Vi är måna om balansen mellan arbete och privatliv. Du får arbeta med frihet under ansvar med flexibel arbetstid och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där vi tillsammans sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!
Vilka är vi?
Access Revision är en lokalägd organisation med kontor i Växjö, Emmaboda och Ronneby. Vi har många års erfarenhet som auktoriserade revisorer och rådgivare till en stor mängd företag av olika storlek och i olika branscher. Tillgänglighet, kunskap och personligt engagemang för varje kund är vägledande i vårt dagliga arbete. Mer information om oss finns på www.accessrevision.se


Låter detta som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande.
Ansökan med CV och personligt brev lämnas på följande mejladress: torbjorn.carlsnas@accessrevision.se
Om du har frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Torbjörn Carlsnäs, tel: 0720-88 33 51

Ansök nu

Affärsrådgivare med passion för siffror

Läs mer Aug 29
Affärsrådgivare med passion för siffror!
Nu har du chansen att bli en av oss och skapa förutsättningar för företag som vill utvecklas hållbart och för människor som vill förverkliga idéer och visioner.
Om Almi Kronoberg
På Almi tar vi utgångspunkt i företagens behov och via affärsutveckling, finansiering och riskkapital bistår vi dem i deras hållbara tillväxtresa. Det kan gälla såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag som satsar på tillväxt och expansion. Vårt mål är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. På Almi arbetar vi med företag i utveckling och erbjuder våra kunder finansiering och rådgivning. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.almi.se/kronoberg
Om tjänsten
Som medarbetare på Almis kontor i Växjö kommer du till en miljö som präglas av teamkänsla och glädje. Vi värdesätter olikheter! Vi driver ett aktivt mångfaldsarbete och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.
Som företagsrådgivare hos Almi får du möjlighet att arbeta med många spännande aktörer inom vår region. Du får en fri roll med stora möjligheter att utveckla både dig själv och Almi under trygga förutsättningar.
Som affärsrådgivare hos Almi kommer du att vara ett bollplank till våra kundföretag när det kommer till ekonomi och affärsutveckling. Vi använder ett uppskattat visualiseringsverktyg för att simulera ett företags affär och tillsammans med kunderna går du bland annat igenom: Företagets ekonomi kopplat till affärsmodellen på ett nytt visuellt sätt, eventuella utmaningar och hur företaget kan finansieras framåt.
Många av våra kunder hör av sig till oss för rådgivning. Vi jobbar även uppsökande mot Kronobergs små och medelstora företag, för att nå dem som ännu inte känner till oss. Vi åker på kundbesök över hela regionen och utifrån företagens behov erbjuder och levererar vi Almis tjänster.
Om dig
För att trivas hos oss bör du stimuleras av att ta och knyta nya kontakter, affärsutveckling, att i dialog med kunderna bistå i deras tillväxt och att till stora delar arbeta självständigt. Du är en engagerad person som har förmågan att arbeta självständigt och även trivs i samarbetet med kollegor. Du tycker om att aktivt arbeta med kunder och ge det lilla extra för att på ett positivt sätt överraska och utmana kunden i sina tankegångar.
Ett annat av våra viktiga uppdrag, är att utveckla ännu fler företag som drivs av kvinnor och personer med utländsk bakgrund. Så du, liksom vi, värdesätter mångfald och ett inkluderande förhållningssätt.
Det är en fördel om du har goda kontakter inom näringslivet i vår region. Om du inte redan har det, så räds du inte att med högt engagemang bygga ditt nätverk.
Formella krav
B-körkort och vi ser helst att du har tillgång till att använda egen bil i tjänsten.
Högskoleutbildning inom ekonomi
God svenska i tal och skrift
Boende i Kronobergs län

Omfattning och placering
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på Almis kontor i Växjö. Vi arbetar till stora delar ute hos kund, till viss del på kontoret och någon gång emellanåt är det möjligt att arbeta hemifrån.
Har du frågor om tjänsten, så svarar vi gärna
För frågor om företaget och tjänsten är du välkommen att ringa Jennifer Carlsson (Almi) på telefon 0706 – 05 81 83
För frågor om rekryteringen är du välkommen att ringa Ewa-Marie Åström (Head Consulting Group) på telefon 0738-01 04 46
Ansökan
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Head Consulting Group och det är till dem du skickar din ansökan. Rekryteringen sker med löpande urval.
Vi undanber oss påringning från andra rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Redovisningskonsult till Växjö kontoret

Läs mer Aug 29
Förtroendeingivande redovisningskonsult till Sveriges bästa arbetsplats
Känns det som att tiden är mogen för nya utmaningar?
Talenom Redovisning AB är en omtänksam redovisningsbyrå som vill vara en del av våra kunders vardag så att de kan fokusera på det de gör bäst.
Vi söker nu en ambitiös, redovisningskonsult på heltid som vill bli en del av vårt team i Växjö.
Här finns en stor möjlighet att växa kunskapsmässigt och professionellt – samtidigt som du blir en del av en stark gemenskap och laganda.
Tillsammans är vi ca 10 medarbetare som arbetar för att skapa mervärde för våra kunder. Hos oss finns det värme, personligheter och möjligheter att utvecklas. Vi tycker att det viktigt att medarbetare får utrymme att uttrycka idéer och åsikter – därför strävar vi ständigt efter att alltid hålla högt i tak för alla. Tillsammans eftersträvar vi respekt, utveckling, laganda och engagemang – och att ha roligt ihop
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir varierande inom bokföring, bokslut, deklarationer och andra tjänster som hjälper företag att utvecklas. Vi arbetar nära våra kunder vilket betyder mycket kundkontakt och förmågan att kommunicera och förklara ekonomi så att alla förstår är en viktig egenskap. Du kommer lära känna flera olika företag och branscher och en förmåga att vara flexibel och hantera flera arbetsuppgifter parallellt är en fördel. Arbetet innebär ett eget kundansvar där det samtidigt finns stöd från andra kollegor och tillsammans levereras det som kunderna efterfrågar. Vi hjälper våra kunder hitta lösningar på olika frågeställningar och vi är angelägna om att hela tiden hjälpa till.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har YH-examen som redovisningskonsult eller minst 1 års arbetslivserfarenhet som redovisningskonsult. Meriterande om du har jobbat digitalt med löpande bokföring i Fortnox tidigare.
Vi förväntar oss att du är :
· Förtroendeingivande
· Socialt kompetent med en positiv syn på livet
· Engagerad och målmedveten
· Autentisk och jordnära
· God samarbetsförmåga och förmåga att bidra till ett positivt arbetsklimat
· Strukturerad och lösningsorienterad
· Noggrann
· Stresstålig
Du är inte rädd för att ta dig an utmaningar- I vårt team så får du ett starkt stöd så att du kan fokusera på att betjäna kunder och lyckas med dina uppgifter.
Du måste ha vilja och mod att lyckas, du är ett hårt arbetande och målinriktat proffs. Du är redo att utvecklas och öppen för det nya.
Talenom är ett börsnoterat familjeföretag som erbjuder trygghet som hos ett stort företag, men med äkthet och känslor som hos ett litet företag. Hos oss får du träffa och hjälpa företagare med tjänster som verkligen behövs och som ger mervärde för våra kunder.
Lyckligt Företagande är vårt främsta mål varje dag.
Vi rekryterar löpande, sista ansökningsdagen är den 20 september

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Aspia AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Aspia AB .

Junior Redovisningskonsult, Växjö

Redovisningskonsult
Läs mer Aug 15
Studerar du ekonomi på universitet eller högskola och söker efter ditt första jobb efter examen? Till vårt kontor i Växjö söker vi nu dig som vill rivstarta din karriär som redovisningskonsult hos oss på Aspia. Aspia är marknadsledande inom redovisning och erbjuder en mängd företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Häng med på vår resa!

Ditt uppdrag

I rollen som junior redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ger input och feedback till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker normalt både på vårt eget kontor samt ute hos kund.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

- Löpande bokföring
- Upprättande av månadsbokslut
- Månatliga avstämningar
- Rapportering till kund

Hos oss på Aspia får du lära dig redovisningsyrket från grunden. Vi utmanar dig, stöttar dig och tror på dig!

Vem är du?

Vi söker dig som studerar/har studerat ekonomi på universitet, högskola eller yrkeshögskola och kommer ta din examen senast januari 2023 eller september 2023. Vi ser gärna att du vid examen uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se). Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

För att du ska trivas och utvecklas i rollen som junior redovisningskonsult hos oss tror vi att du är en driven person som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du också trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta parallellt med flera uppgifter.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid med primärt tillträdesdatum i januari 2023 eller i september 2023. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort: Växjö.
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Skicka din ansökan till oss senast 9 september. Du söker enkelt med CV och genom att besvara ett par urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. När du skickat din ansökan kommer du att få en inbjudan till att genomföra ett eller flera arbetspsykologiska tester. Testerna mäter problemlösningsförmåga och/eller personliga egenskaper.

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 200 medarbetare på drygt 55 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Junior Redovisningskonsult, Växjö

Redovisningskonsult
Läs mer Sep 1
Studerar du ekonomi på universitet eller högskola och söker efter ditt första jobb efter examen? Till vårt kontor i Växjö söker vi nu dig som vill rivstarta din karriär som redovisningskonsult hos oss på Aspia. Aspia är marknadsledande inom redovisning och erbjuder en mängd företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Häng med på vår resa!

Ditt uppdrag

I rollen som junior redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ger input och feedback till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker normalt både på vårt eget kontor samt ute hos kund.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

- Löpande bokföring
- Upprättande av månadsbokslut
- Månatliga avstämningar
- Rapportering till kund

Hos oss på Aspia får du lära dig redovisningsyrket från grunden. Vi utmanar dig, stöttar dig och tror på dig!

Vem är du?

Vi söker dig som studerar/har studerat ekonomi på universitet, högskola eller yrkeshögskola och kommer ta din examen senast januari 2023 eller september 2023. Vi ser gärna att du vid examen uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se). Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

För att du ska trivas och utvecklas i rollen som junior redovisningskonsult hos oss tror vi att du är en driven person som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du också trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta parallellt med flera uppgifter.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid med primärt tillträdesdatum i januari 2023 eller i september 2023. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort: Växjö.
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Skicka din ansökan till oss senast 9 september. Du söker enkelt med CV och genom att besvara ett par urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. När du skickat din ansökan kommer du att få en inbjudan till att genomföra ett eller flera arbetspsykologiska tester. Testerna mäter problemlösningsförmåga och/eller personliga egenskaper.

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 200 medarbetare på drygt 55 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Junior Redovisningskonsult, Växjö

Redovisningskonsult
Läs mer Jan 19
Studerar du ekonomi på universitet eller högskola och söker efter ditt första jobb efter examen? Till vårt kontor i Växjö med start i september 2022 eller i januari 2023 söker vi nu dig som vill rivstarta din karriär som junior redovisningskonsult hos oss på Aspia. Aspia är marknadsledande inom redovisning och erbjuder en mängd företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Häng med på vår resa!

Ditt uppdrag

I rollen som junior redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ger input och feedback till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker normalt både på vårt eget kontor samt ute hos kund.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

- Löpande bokföring
- Upprättande av månadsbokslut
- Månatliga avstämningar
- Rapportering till kund

Hos oss på Aspia får du lära dig redovisningsyrket från grunden. Vi utmanar dig, stöttar dig och tror på dig!

Vem är du?

Vi söker dig som studerar ekonomi på universitet, högskola eller yrkeshögskola och kommer ta din examen senast september 2022 alternativt januari 2023. Vi ser gärna att du vid examen uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se). Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

För att du ska trivas och utvecklas i rollen som junior redovisningskonsult hos oss tror vi att du är en driven person som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du också trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta parallellt med flera uppgifter.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Praktiskt om tjänsten

Tjänsterna är på heltid med tillträdesdatum i september 2022 eller i januari 2023. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort: Växjö.
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Skicka din ansökan till oss senast 9 februari 2022. Du söker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. Vi genomför urval efter sista ansökningsdag och bjuder sedan in till ett digitalt rekryteringstillfälle under vecka 10.

Under ansökningsperioden kommer samtliga sökande bli inbjudna till att göra arbetspsykologiska tester, vilka ligger till grund för det första urvalet tillsammans med din ansökan. Vår ambition är att du ska få besked om hur du ligger till i processen 1–2 veckor efter sista ansökningsdag. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens och potential.

Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Rosenqvist Willner på malin.rosenqvist.willner@aspia.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Junior Redovisningskonsult, Växjö/Kristianstad/Halmstad/Varberg

Redovisningskonsult
Läs mer Sep 3
Studerar du ekonomi på universitet eller högskola och söker efter ditt första jobb efter examen? Till våra kontor i Kristianstad, Halmstad, Varberg och Växjö söker vi nu dig som vill rivstarta din karriär som junior redovisningskonsult hos oss på Aspia. Häng med på vår spännande resa! Aspia är marknadsledande inom redovisning och erbjuder en mängd företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare.

Ditt uppdrag

I rollen som junior redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team mot våra kunder och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ge input till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker normalt både på vårt eget kontor samt ute hos kund. Vi hoppas att vi snart kan återgå till att få sitta på plats tillsammans igen.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

- Löpande bokföring
- Upprättande av månadsbokslut
- Månatliga avstämningar
- Rapportering till kund

Vi arbetar i team där vi tillsammans ser till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ger input till varandra utifrån våra roller. Hos oss på Aspia får du lära dig redovisningsyrket från grunden. Vi utmanar dig, stöttar dig och tror på dig!

Vem är du?

Vi söker dig som studerar ekonomi på universitet eller yrkeshögskola och kommer ta din examen senast januari 2022, alternativt september 2022. Vi ser gärna att du vid examen uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se). Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

För att du ska trivas i rollen som junior redovisningskonsult och utvecklas hos oss tror vi att du är en driven person, som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta med flera uppgifter parallellt.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Praktiskt om tjänsten

Tjänsterna är på heltid med tillträdesdatum i januari 2022 eller september 2022. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort: Kristianstad, Halmstad, Varberg eller Växjö.
Ansökan

Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Skicka din ansökan till oss senast 15 september 2021. Du söker enkelt med CV och genom att besvara några urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. Vi kommer att genomföra urval efter sista ansökningsdag och bjuda in till ett digitalt rekryteringstillfälle i mitten av oktober 2021.

Under ansökningsperioden kommer samtliga sökande bli inbjudna till att göra arbetspsykologiska tester, vilka ligger till grund för det första urvalet tillsammans med din ansökan. Vår ambition är att du ska få besked om hur du ligger till i processen 1-2 veckor efter sista ansökningsdag.

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens och potential.

Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Rosenqvist Willner på malin.rosenqvist.willner@aspia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Senior Redovisningskonsult, Växjö

Redovisningskonsult
Läs mer Jul 8
Drivs du av att arbeta affärsnära och bygga långsiktiga kundrelationer? Är du en driven och engagerad redovisningskonsult som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Följ med oss på vår spännande resa!?Aspia är ett marknadsledande företag inom redovisning och erbjuder kunder en mängd andra företagsnära tjänster. Till vårt kontor i Växjö söker vi?dig som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

Din roll

Som redovisningskonsult hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du arbetar på uppdrag av kund och arbetet utförs på kontoret eller förlagt hos kund. Du stödjer och coachar mer juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd och att kvaliteten i vår leverans är hög.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

- Upprätta bokslut samt års- och koncernredovisningar
- Inkomstdeklarationer
- Kvalitetssäkra månadsbokslut
- Löpande rapporteringar till kund
- Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Vem är du?

En lämplig bakgrund för denna tjänst inom redovisning är:

-
Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning

-
Erfarenhet av motsvarande arbete från redovisnings- eller revisionsbyrå

-
Cirka tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer, årsredovisningar och koncernredovisningar

-
Varit självgående i ovanstående uppgifter i minst två år

-
Flytande i svenska, såväl i tal som skrift


För att du ska trivas i rollen som redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar att arbeta i team. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka.

Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling!

Ansökan

Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi går snart på semester men kommer att börja arbeta med urval och intervjuer från och med v.32. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Jeanette Hjelm: jeanette.m.hjelm@aspia.se

Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du höra av dig till Emelie Jorland på HR: emelie.jorland@aspia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu