Växjö: Jurist, Ludvig & Co

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jurist, Ludvig & Co i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-20 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och göra skillnad på en av Sveriges största juristbyråer? Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) erbjuder dig som jurist en bred kundbas som tillåter dig att vara både generalist men också möjligheten att nischa dig som specialialist inom olika områden. Vi har även slutit ett partneravtal med Lexly med ambitionen att tillsammans utöka våra juridiska tjänster och göra juridiken tillgänglig för alla.

Som jurist hos oss får du arbeta självständigt med utmanande uppdrag samtidigt som vi som arbetsgivare värdesätter att du har en fritid och ett privatliv utanför din yrkesroll. 

Därför kommer du trivas hos oss

Tf kontorschef Christine Fransson berättar:

På kontoret i Växjö blir du en del av ett team på 13 medarbetare. Som grupp värdesätter vi samarbete och en positiv anda med kundens bästa i fokus. Som chef drivs jag av att skapa en arbetsplats där vi har roligt och mår bra och kan utföra vårt arbete med stolthet. Jag uppskattar eget ansvarstagande och förväntar mig engagemang och driv av mina medarbetare. 

Vi ska nu bli fler och även växa på fler marknader. För oss är det viktigt att vi alltid är genuina och professionella i våra kundmöten och att vi arbetar med ett stort engagemang bakom det vi gör. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, ekonomi, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. Tillsammans kan ni därför alltid hjälpa kunderna med ett extra steg, och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas. För femte året i rad har vi blivit utnämnda till att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta med.

Om tjänsten 

Som jurist hos oss inkluderar ditt arbete:


• Juridisk rådgivning inom affärsjuridik, fastighetsrätt, generationsskifte eller ekonomisk familjerätt till våra befintliga kunder
• Ansvar för att skapa ett engagemang gentemot marknaden för att attrahera nya kunder
• Skapa ett internt och externt nätverk och ständig hålla dig uppdaterad i branschaktuella händelser

Vi ser gärna en betoning på familjerätt men uppdrag inom övriga områden förekommer.

Som anställd hos oss har du alltid möjlighet att själv påverka inriktningen på dina uppdrag. I din roll som jurist hos oss är en central uppgift att samverka med ekonomer, affärsrådgivare och fastighetsmäklare för att tillgodose kundens behov av rådgivning.

För att lyckas behöver du


• Ett stort yrkesmässigt engagemang
• Juristexamen
• Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete

Har du tidigare erfarenhet av konsultrollen eller inom serviceyrke så är det meriterande. Som person tycker du om att bygga värdeskapande nätverk och har en god kommunikationsförmåga. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya lösningar mot kund.

Vi hoppas att du sporras av att kunna påverka och driva förändringar när vi bygger kontor i framkant!

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande, har du någon fråga kring tjänsten så tveka inte på att höra av dig till kontorschef Christine Fransson på tel. 073-082 07 48 eller via christine.fransson@ludvig.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Jurist, bolagsjurist, familjerätt, familjerättsjurist, fastighetsrätt, affärsjurist, affärsjurist jobb, law, juridik, affärsjuridik, generationsskifte, advokat, advokatbyrå, immaterialrätt, paralegal, konsult, senior jurist, skattejurist, skatt

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Familjerättsjurist

Nedan visas andra jobb i Växjö som Familjerättsjurist.

Familjens Jurist söker nu jurist till vårt kontor i Växjö

Läs mer Aug 19
Familjens Jurist är Sveriges största och ledande familjejuridiska byrå. Vi tänker juridik på ett nytt, enklare och mer tillgängligt sätt och skapar trygghet i viktiga faser av människors liv. Hos oss får du arbeta med en tydlig värdegrund och meningsfulla arbetsuppgifter, vi kräver både hög professionalism och ett starkt engagemang från våra medarbetare. Franchisedriften inom Familjens Jurist har idag drygt 150 medarbetare runt om i landet och vi hoppas att du vill vara med på resan mot att befästa vår ledande ställning inom familjejuridik i Sverige.

Familjens Jurist i Växjö söker efter en ny kollega till vårt team. Vi söker en jurist som brinner för familjejuridik, tycker om personliga möten med kunder samt vill vara med att utveckla och driva företaget framåt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, Familjens Jurist tillämpar sex månaders provanställning. Startdatum enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med intressanta och utmanande familjerättsliga ärenden såsom upprättande av äktenskapsförord, arvskiften, bouppteckningar m.m.  Dina arbetsuppgifter kan även bestå bl.a. av att handlägga egna mål och processa i domstol. Arbetet medför även att du har omfattande såväl muntliga som skriftliga kontakter med klienter, motpartsombud och olika aktörer inom rättsväsendet. Du får ett stort eget ansvar, men arbetet på byrån präglas även av gemenskap och samarbete mellan kollegor.

Kravprofil

Du är inriktad på familjejuridik och har förmågan att arbeta självständigt samt att ta egna initiativ och arbetar hårt för att nå uppsatta mål. Du ska ha goda juridiska kunskaper och kunna uttrycka dig väl såväl muntligen som skriftligen. Du är noggrann och resultatinriktad samt har förmåga att bemöta människor i olika livssituationer. Det är också viktigt att du är utåtriktad med en positiv grundsyn och drivs av att skapa och utveckla goda affärs- och kundrelationer. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.


• Svensk juristexamen
• Minst tre års arbetslivserfarenhet inom Familjerätt

 Frågor?

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Franchisetagare Fredrik Leijonhielm.

E-post: Fredrik.Leijonhielm@familjensjurist.se  eller på 073-346 47 43.

Ansökan

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt via knappen "Ansök", dock senast 18e september 2022. Intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Jurist, Ludvig & Co Växjö

Läs mer Nov 29
Vill du vara med och göra skillnad på en av Sveriges största juristbyråer? Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) erbjuder dig som jurist en bred kundbas som tillåter dig att vara både generalist men också möjligheten att nischa dig som specialist inom olika områden. Vi har även slutit ett partneravtal med Lexly med ambitionen att tillsammans utöka våra juridiska tjänster och göra juridiken tillgänglig för alla.

Som jurist hos oss får du arbeta självständigt med utmanande uppdrag samtidigt som vi som arbetsgivare värdesätter att du har en fritid och ett privatliv utanför din yrkesroll. 

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Annika Granquist berättar:

På kontoret i Växjö blir du en del av ett team på 10 medarbetare. Som grupp värdesätter vi engagemang och tillsammans så arbetar vi med ett proaktivt arbetssätt. 

Vi ska nu bli fler och även växa på fler marknader. För oss är det viktigt att vi alltid är genuina och professionella i våra kundmöten och att vi arbetar med ett stort engagemang bakom det vi gör. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, ekonomi, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. Tillsammans kan ni därför alltid hjälpa kunderna med ett extra steg, och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas. För femte året i rad har vi blivit utnämnda till att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta med.

Om tjänsten 

Som jurist hos oss inkluderar ditt arbete:


• Juridisk rådgivning inom affärsjuridik, fastighetsrätt, generationsskifte eller ekonomisk familjerätt till våra befintliga kunder
• Ansvar för att skapa ett engagemang gentemot marknaden för att attrahera nya kunder
• Skapa ett internt och externt nätverk och ständig hålla dig uppdaterad i branschaktuella händelser

Som anställd hos oss har du alltid möjlighet att själv påverka inriktningen på dina uppdrag. I din roll som jurist hos oss är en central uppgift att samverka med ekonomer, affärsrådgivare och fastighetsmäklare för att tillgodose kundens behov av rådgivning.

För att lyckas behöver du


• Ett stort yrkesmässigt engagemang
• Juristexamen
• Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete

Har du tidigare erfarenhet av konsultrollen eller inom serviceyrke så är det meriterande. Som person tycker du om att bygga värdeskapande nätverk och har en god kommunikationsförmåga. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya lösningar mot kund.

Vi hoppas att du sporras av att kunna påverka och driva förändringar när vi bygger kontor i framkant!

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande, har du någon fråga kring tjänsten så tveka inte på att höra av dig till kontorschef Annika Granquist på tel. 070-6651240 eller via annika.granquist@ludvig.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Jurist, bolagsjurist, familjerätt, familjerättsjurist, fastighetsrätt, affärsjurist, affärsjurist jobb, law, juridik, affärsjuridik, generationsskifte, advokat, advokatbyrå, immaterialrätt, paralegal, konsult, senior jurist, skattejurist, skatt

Ansök nu

Familjens Jurist söker Jurist till Växjö

Läs mer Sep 17
Familjens Jurist är Sveriges största och ledande familjejuridiska byrå. Vi tänker juridik på ett nytt, enklare och mer tillgängligt sätt och skapar trygghet i viktiga faser av människors liv. Hos oss får du arbeta med en tydlig värdegrund och meningsfulla arbetsuppgifter, vi kräver både hög professionalism och ett starkt engagemang från våra medarbetare. Franchisedriften inom Familjens Jurist har idag drygt 150 medarbetare runt om i landet och vi hoppas att du vill vara med på resan mot att befästa vår ledande ställning inom familjejuridik i Sverige.

Familjens Jurist i Växjö söker en Jurist till vårt team. Vårt kontor är beläget i Växjö, men vi finns även där för våra kunder i Värnamo och Kalmar. Vi söker dig som brinner för familjejuridik, affärer, att vilja hjälpa människor, tycker om personliga möten med kunder samt vill vara med att utveckla och driva företaget framåt. Du kommer att få arbeta brett med olika typer av kunder.
Du har svensk juristexamen eller motsvarande. Vi ser helst att du har något års arbetslivserfarenhet av att självständigt arbeta med familjerättsliga ärenden, innefattande kundmöten, och då främst inom den ekonomiska familjerätten. Notarietjänstgöring och processvana är meriterande. 
Som person trivs du med att arbeta självständigt, med flera kundmöten om dagen. Du uttrycker dig tydligt och lättbegripligt i såväl tal som skrift och har förmågan att kunna förklara komplicerade juridiska resonemang på ett enkelt sätt. Du är initiativrik, har hög ansvarskänsla och motiveras av att på bästa sätt hjälpa dina kunder. Vi ställer höga krav på din servicekänsla och professionalism gentemot kunderna. Du har en hög social kompetens och lätt för att umgås och samarbeta med andra människor. Vi ser gärna att du har körkort och tillgång till bil eftersom arbetet utförs på flera orter i vårt distrikt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller enligt överenskommelse. Familjens Jurist tillämpar sex månaders provanställning. Startdatum enligt överenskommelse.

Frågor?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Franchisetagare Fredrik Leijonhielm E-mail: fredrik.leijonhielm@familjensjurist.se

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-10-31. Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Familjs Jurist söker jurist i Växjö

Läs mer Maj 20
Familjens Jurist är Sveriges största och ledande familjejuridiska byrå. Vi tänker juridik på ett nytt, enklare och mer tillgängligt sätt och skapar trygghet i viktiga faser av människors liv. Hos oss får du arbeta med en tydlig värdegrund och meningsfulla arbetsuppgifter, vi kräver både hög professionalism och ett starkt engagemang från våra medarbetare. Franchisedriften inom Familjens Jurist har idag drygt 150 medarbetare runt om i landet och vi hoppas att du vill vara med på resan mot att befästa vår ledande ställning inom familjejuridik i Sverige.

Familjens Jurist i Växjö söker en Jurist till vårt team. Vårt kontor är beläget i Växjö, men vi finns även i Kalmar. Vi söker dig som brinner för familjejuridik, affärer, att vilja hjälpa människor, tycker om personliga möten med kunder samt vill vara med att utveckla och driva företaget framåt. Du kommer att få arbeta brett med olika typer av kunder.

Du har svensk juristexamen eller motsvarande. Vi ser helst att du har något års arbetslivserfarenhet av att självständigt arbeta med familjerättsliga ärenden, innefattande kundmöten, och då främst inom den ekonomiska familjerätten. Notarietjänstgöring och processvana är meriterande.

Som person trivs du med att arbeta självständigt, med flera kundmöten om dagen. Du uttrycker dig tydligt och lättbegripligt i såväl tal som skrift och har förmågan att kunna förklara komplicerade juridiska resonemang på ett enkelt sätt. Du är initiativrik, har hög ansvarskänsla och motiveras av att på bästa sätt hjälpa dina kunder. Vi ställer höga krav på din servicekänsla och professionalism gentemot kunderna. Du har en hög social kompetens och lätt för att umgås och samarbeta med andra människor.

Vi ser gärna att du har körkort och tillgång till bil eftersom arbetet utförs på flera orter i vårt distrikt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller enligt överenskommelse. Familjens Jurist tillämpar sex månaders provanställning. Startdatum enligt överenskommelse.

Frågor?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Franchisetagare Fredrik Leijonhielm E-mail: fredrik.leijonhielm@familjensjurist.se

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-06-20. Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Ludvig & Co AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Ludvig & Co AB .

Rådgivare ekonomi och skatt | Redovisningskonsult, Ludvig & Co Växjö

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 19
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare. 

Om tjänsten

I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: 


• Uppdragsansvar och ev. kundansvar
• Upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning.
• Löpande konsultation och proaktiv rådgivning 

Därför kommer du trivas hos oss

Biträdande kontorschef Christine Fransson berättar:

På kontoret i Växjö blir du en del av ett team på 13 medarbetare. Som grupp värdesätter vi samarbete och en positiv anda med kundens bästa i fokus. Som chef drivs jag av att skapa en arbetsplats där vi har roligt och mår bra och kan utföra vårt arbete med stolthet. Jag uppskattar eget ansvarstagande och förväntar mig engagemang och driv av mina medarbetare.

Vi ska nu bli fler medarbetare och även växa på fler marknader. Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild gårdsbutik eller byggfirma till större lantbruksföretag. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

För att lyckas behöver du


• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Stort yrkesmässigt engagemang
• Tidigare arbetat i en konsulterande roll, inom service eller liknande erfarenhet

Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund.

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Biträdande kontorschef Christine Fransson, christine.fransson@ludvig.se eller tel. 0470-74 57 04

Vi ser fram emot din ansökan!  

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Redovisningskonsult, redovisning, senior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, senior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, senior accountant, senior redovisningsekonom

Ansök nu

Jurist, Ludvig & Co Växjö

Familjerättsjurist
Läs mer Nov 29
Vill du vara med och göra skillnad på en av Sveriges största juristbyråer? Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) erbjuder dig som jurist en bred kundbas som tillåter dig att vara både generalist men också möjligheten att nischa dig som specialist inom olika områden. Vi har även slutit ett partneravtal med Lexly med ambitionen att tillsammans utöka våra juridiska tjänster och göra juridiken tillgänglig för alla.

Som jurist hos oss får du arbeta självständigt med utmanande uppdrag samtidigt som vi som arbetsgivare värdesätter att du har en fritid och ett privatliv utanför din yrkesroll. 

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Annika Granquist berättar:

På kontoret i Växjö blir du en del av ett team på 10 medarbetare. Som grupp värdesätter vi engagemang och tillsammans så arbetar vi med ett proaktivt arbetssätt. 

Vi ska nu bli fler och även växa på fler marknader. För oss är det viktigt att vi alltid är genuina och professionella i våra kundmöten och att vi arbetar med ett stort engagemang bakom det vi gör. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, ekonomi, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. Tillsammans kan ni därför alltid hjälpa kunderna med ett extra steg, och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas. För femte året i rad har vi blivit utnämnda till att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta med.

Om tjänsten 

Som jurist hos oss inkluderar ditt arbete:


• Juridisk rådgivning inom affärsjuridik, fastighetsrätt, generationsskifte eller ekonomisk familjerätt till våra befintliga kunder
• Ansvar för att skapa ett engagemang gentemot marknaden för att attrahera nya kunder
• Skapa ett internt och externt nätverk och ständig hålla dig uppdaterad i branschaktuella händelser

Som anställd hos oss har du alltid möjlighet att själv påverka inriktningen på dina uppdrag. I din roll som jurist hos oss är en central uppgift att samverka med ekonomer, affärsrådgivare och fastighetsmäklare för att tillgodose kundens behov av rådgivning.

För att lyckas behöver du


• Ett stort yrkesmässigt engagemang
• Juristexamen
• Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete

Har du tidigare erfarenhet av konsultrollen eller inom serviceyrke så är det meriterande. Som person tycker du om att bygga värdeskapande nätverk och har en god kommunikationsförmåga. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya lösningar mot kund.

Vi hoppas att du sporras av att kunna påverka och driva förändringar när vi bygger kontor i framkant!

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande, har du någon fråga kring tjänsten så tveka inte på att höra av dig till kontorschef Annika Granquist på tel. 070-6651240 eller via annika.granquist@ludvig.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Jurist, bolagsjurist, familjerätt, familjerättsjurist, fastighetsrätt, affärsjurist, affärsjurist jobb, law, juridik, affärsjuridik, generationsskifte, advokat, advokatbyrå, immaterialrätt, paralegal, konsult, senior jurist, skattejurist, skatt

Ansök nu

Ekonom med chefsambitioner, Ludvig & Co Växjö och Älmhult

Administrativ chef
Läs mer Dec 13
Vill du vara med att driva och utveckla vårt kontor i Växjö och Älmhult tillsammans med kontorens 14 medarbetare? Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är Sveriges största rådgivningsföretag. Just nu är hela organisationen på en stor resa inom digitalisering, nya arbetssätt och tillväxt. Vi söker dig med hjärtat på rätt ställe och passion för att leda och utmana våra medarbetare till att ge de vassaste råden. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.


Därför skulle du trivas som biträdande kontorschef!

Kontorschef Christoffer Lewinowitz berättar:

"På kontoren i Växjö och Älmhult blir du min högra hand och en del av ett team på totalt 14 medarbetare. Som grupp värdesätter vi generositet, prestigelöshet och tillsammans så strävar vi efter ett proaktivt arbetsätt med mycket engagemang i det vi gör. Det finns en helt unik kompetens på kontoret med medarbetare som besitter spetskompetens från både grön såsom blå näring. Stämningen är väldigt god och det bästa är hur kul vi har på jobbet, både med våra kollegor såsom med kunderna. På kontoret arbetar det ekonomer, fastighetsmäklare, affärs- och familjerättsjurister. Våra medarbetare har stor möjlighet att påverka vad de vill utveckla sig inom och hur de vill arbeta. Här lyckas vi kombinera fördelarna med att arbeta på det stora bolaget fast på det lokala kontoret. Som chef drivs jag av samarbete och nyfikenhet och tror att du också gör det."

Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande från en enskild frisörsalong eller byggfirma till större lantbruksföretag. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. En bred kompetensbas!

Tillsammans kan vi alltid hjälpa kunderna med att nå sina mål. Och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas. 

Om tjänsten 

Som biträdande kontorschef har du personalansvar för kontorets medarbetare och ekonomiskt ansvar för kontorets resultat. Din viktigaste uppgift är att bygga starka team genom att coacha och inspirera medarbetare som i sin tur kan leverera god lönsamhet och tillväxt. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:


• Driva försäljnings- och marknadsföringsarbetet
• Kund och leveransansvar, dvs ha egna kunduppdrag
• Fördela och tillsätta rätt resurser för rätt uppdrag
• Tillsammans med medarbetarna hjälpa kunder att driva och utveckla deras verksamheter
• Driva på utvecklingen av arbetssätt inom redovisning och affärsrådgivning

I rollen som biträdande kontorschef ansvarar du även för att upprätthålla ett gott arbetsklimat och informationsflödet i ditt team. Du kommer att erbjudas utbildningar, nätverksträffar och möjlighet att dela erfarenheter med andra kollegor inom företaget. Kontoret ingår tillsammans med de andra kontoren i region sydöst där ni aktivt arbetar med kompetensutbyte inom regionen. 

För att lyckas behöver du


• Utbildning inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet inom ekonomi och redovisning
• Ett stort yrkesmässigt engagemang
• Förmågan att leda, sprida energi och motivera andra människor. Det är inget krav att du tidigare arbetat som chef, vi värdesätter även dina sociala färdigheter vid fråmvaro av tidigare chefserfarenhet.

Som person är du driven, kommunikativ och förtroendeingivande både i rollen som ledare och som operativ konsult.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor kring tjänsten kontakta kontorsenhetschef Christoffer Lewinowitz, tel. 038359456 alt. christoffer.lewinowitz@ludvig.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

 

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Kontorschef, biträdande kontorschef, Redovisningskonsult, Accountant, Senior accountant, Sr. accountant, Manager, Financial accountant, Financial controller, Accounting specialist, Controller, redovisningsekonom, senior redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningsspecialist, rådgivare, auktoriserad redovisningskonsult, bokslut, årsredovisning, jobb, arbete, karriär, entreprenör, ägarledda företag, konsult, ekonomi, ekonom, civilekonom, ekonomiservice, rådgivning, redovisningsassistent, lantmästare, agronom, skatt

Ansök nu

Rådgivare ekonomi och skatt | Redovisningskonsult, Ludvig & Co Växjö

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 1
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare. 

Om tjänsten

I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: 


• Uppdragsansvar och ev. kundansvar
• Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning.
• Tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelning

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Annika Granquist berättar:

På kontoret i Växjö blir du en del av ett team på 13 medarbetare. Som grupp värdesätter vi sammarbete och tillsammans så strävar vi efter ett proaktivt arbetsätt med mycket engagemang i det vi gör. Som chef drivs jag av hjälpa småföretagere och förväntar mig engagemang och driv av mina medarbetare.

Vi ska nu bli fler medarbetare och även växa på fler marknader. Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till större lantbruksföretag. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

För att lyckas behöver du


• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Stort yrkesmässigt engagemang
• Tidigare arbetat i en konsulterande roll, inom service eller liknande erfarenhet

Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund.

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Kontorschef Annika Granquist, annika.granquist@ludvig.se eller tel. 0470-745728

Vi ser fram emot din ansökan!  

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Redovisningskonsult, redovisning, senior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, senior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, senior accountant, senior redovisningsekonom

Ansök nu

Kontorschef till Ludvig & Co i Växjö och Älmhult

Kontorschef, bank
Läs mer Nov 8
Vill du vara den som driver och utvecklar vårt kontor i Växjö och Älmhult tillsammans med kontorens 10 medarbetare? Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) är Sveriges största rådgivningsföretag. Just nu är hela organisationen på en stor resa inom digitalisering, nya arbetssätt och tillväxt. Vi söker dig med hjärtat på rätt ställe och passion för att hela tiden fortsätta utmana våra medarbetare till att ge Sveriges bästa rådgivning. 

För att skapa framgångsrika företagare är det viktigt för oss att vara genuina och professionella i kundmötet och att vi arbetar med ett stort engagemang för det vi gör. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

Därför skulle du trivas!

Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande från en enskild frisörsalong eller byggfirma till större lantbruksföretag. Vi är på en spännande utvecklingsresa och söker dig som har ett stort intresse för tillväxt och digitalisering. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. En bred kompetensbas!

Tillsammans kan vi alltid hjälpa kunderna med ett extra steg. Och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas. 

Om tjänsten 

Som kontorschef har du peronalansvar för kontorets medarbetare och ekonomiskt ansvar för kontorets resultat. Din viktigaste uppgift är att bygga starka team genom att coacha och inspirera medarbetare som i sin tur kan leverera god lönsamhet och tillväxt. Dina uppgifter består bl.a. i att: 


• Driva försäljnings- och marknadsföringsarbetet
• Kund och leveransansvar 
• Fördela och tillsätta rätt resurser för rätt uppdrag
• Tillsammans med medarbetarna hjälpa kunder att driva och utveckla deras verksamheter
• Jobba med eget kundarbete

I rollen som kontorschef har du även ansvar för att upprätthålla ett gott arbetsklimat och informationsflödet i din grupp. Du kommer att erbjudas utbildningar, nätverksträffar och möjlighet att dela erfarenheter med andra kollegor inom företaget. Kontoret ingår tillsammans med 10 andra kontor i Region sydöst, regionen där ni tillsammans arbetar aktivt med kompetensutbyte inom regionen. 

För att lyckas behöver du


• Utbildning inom ekonomi, juridik, affärsrådgivning eller fastighetsförmedling
• Bred arbetslivserfarenhet inom något av våra tjänsteområden
• Ett stort yrkesmässigt engagemang
• Förmågan att leda, sprida energi och motivera andra människor

Som person är du driven, kommunikativ och förtroendeingivande både i rollen som ledare och som operativ konsult.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista datum för ansökan är dock senast 2021-11-30. Vid frågor kring tjänsten kontakta Regionchef Kenneth Kling, tel. 036 - 34 23 83 alt. kenneth.kling@ludvig.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

 

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst. 

Sökord: Kontorschef, biträdande kontorschef, Redovisningskonsult, Accountant, Senior accountant, Sr. accountant, Manager, Financial accountant, Financial controller, Accounting specialist, Controller, redovisningsekonom, senior redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningsspecialist, rådgivare, auktoriserad redovisningskonsult, bokslut, årsredovisning, jobb, arbete, karriär, entreprenör, ägarledda företag, konsult, ekonomi, ekonom, civilekonom, ekonomiservice, rådgivning, redovisningsassistent, lantmästare, agronom, skatt

Ansök nu