Växjö: Projektledare Bygg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare Bygg i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-20 // Varaktighet: Heltid

Om arbetsplatsen
Vöfab är ett kommunalt fastighetsbolag, ägt av Växjö kommun. Vöfab äger och förvaltar cirka 400 000 kvadratmeter i form av lokaler som skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö stad. Vi äger cirka 167 fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Över 30 000 människor i alla åldrar vistas dagligen i våra fastigheter. Vårt syfte är därför att skapa miljöer för människor att växa i genom livet.
Vöfab är idag 96 anställda inom olika yrkesgrupper. Bolaget är just nu inne i en förändringsresa med bildandet av ett nytt lokalbolag och kommer växa ytterligare i antal fastigheter och anställda. Vi behöver förstärka vår projektavdelning med ytterligare en projektledare bygg. Är det du?
Arbetsuppgifter
Du arbetar i huvudsak med att planera och projektleda ny -och ombyggnation för våra fastigheter. Du är drivande i hela processen från projektredovisning, upphandling, om- och nybyggnadsplanering, budget, uppföljning samt besiktning. Du agerar som beställare för våra projekt och ansvarar för planering, projektering och genomförande av projektet. Du har tät kontakt med konsulter och entreprenörer samt vår beställare kommunen.
Vi arbetar med hållbarhet i våra projekt. Miljöbyggnad, träbyggnad, återbruk och energioptimering är områden vi vill utveckla ännu mer.
I arbetsuppgifterna ingår också fortlöpande gemensamt arbete med verksamhetsutveckling gällande rutiner och kvalitetsdokument samt övriga digitala systemstöd som effektiviserar vårt dagliga arbete. Du rapporterar till projektchefen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har byggnadsingenjörsexamen eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av byggbranschen och har erfarenhet av projektledning. Det är positivt, men inget krav om du har utbildning inom entreprenadjuridik, LOU, Bas-U+P samt utbildnings som kontrollansvarig.
Du är kvalitetsmedveten, ansvarstagande och har förmågan att fatta beslut och driva projekt framåt. Vi söker dig som är en lagspelare med förmågan att bygga goda relationer. Du är tydlig och kommunikativ, såväl muntligt som skriftligt. Har ett systematiskt arbetssätt och ett engagemang i dina uppdrag. Vidare är du flexibel och strukturerad och har god datorvana. B-körkort är ett krav.


Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Omgående eller efter överenskommelse
Ansökan
Ansök senast: 2022-10-09

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Växjö som Projektledare, bygg och anläggning.

Konstruktör / Kalkylator till Assemblin Ventilation i Växjö

Läs mer Sep 15
Information om företaget här

Utmaningen

Som Kalkylator på Assmeblin är det du som gör första skissen och kalkylen på de förfrågningar som kommer in. Du får olika typer av underlag att utgå från där du med hjälp av leverantörer, konstruktörer och projektledare räknar på lösningar som uppfyller de krav som efterfrågas. Det är en nyckelposition i företaget där du får en central roll med många kontaktytor. Det är mycket skissande, räknande och ritande i Cad. Det finns en väletablerad process, bra program och bra stöd för att komma in i rollen. Anledningen till att vi söker personal är då en tidigare kollega går i pension.

Vem är du?

Som person ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och gillar att jobba med kalkyler eller inköp. Du är lösnings orienterad och har inga problem att jobba i team. Mycket kommer vara upp till personlighet och viljan att ta sig an den här viktiga rollen.



Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer:

- Erfarenhet av ventilation
- Erfarenhet av konstruktion
- Svenska och Engelska i tal & skrift


Meriterande om...

- Erfarenhet som kalkylator
- Har ett intresse för sälj


Placeringsort: Växjö

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

ISS söker en Projektledare El till kund inom fordonsindustrin i Braås

Läs mer Sep 22
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS har inlett ett spännande samarbete med en stor kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad Projektledare El till kundens site i Braås, Är du en affärsdriven och målinriktad projektledare som vill vara med och driva projekt inom el från start till slut? Sök då denna tjänst hos oss!

Om rollen
Vi tar ansvar för att ge dig de bästa förutsättningarna och det stöd du behöver för att lyckas hos vår kund. Du blir en del av ett motiverat team. I rollen som Projektledare El kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta med den dagliga driften inom el. Teamets arbetsuppgifter innefattar allt från att planera, leda samt utföra skötsel, reparationer, montage och elektriska installationer inom fastigheter i kontors- och industrimiljö.

Du ansvarar för att fastighetens elsystem uppfyller gällande krav på funktion och bidrar till ökad kundnöjdhet. Vi ser det som självklart att du löpande arbetar med förbättringar och dokumentation samt medverkar och utför olika projekt gentemot kund.

Tjänsten är på heltid och beredskap kan ingå i tjänsten.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Driva och styra projekt inom el
• Löpande projektekonomiska arbetsuppgifter
• Upprättande och uppföljning av arbetsmiljöplaner
• Hantera ändringsarbeten
• Planera och utföra projektmöten
• Utföra slutbesiktning med kund och stämma av att kund är nöjd
• Arbetsledning av medarbetare samt leverantörer som engageras i projekten

Vi erbjuder
Självklart erbjuder vi dig en trygg anställning hos ISS. Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

ISS värderingar är Kvalitet, Ansvar, Ärlighet och Entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vem söker vi?
Vi söker dig som helt eller delvis arbetat med projektledning av el-projekt inom industri eller fastighetssektorn. Du har förmodligen en elteknisk utbildning och några års erfarenhet av arbete som elektriker. Har du en utbildning med praktik eller motsvarande utbildning och erfarenhet som ger minst B behörighet är vi nyfiken även på dig. Det är meriterande om du har goda teoretiska och praktiska kunskaper av tekniska installationer i fastigheter och kunskap om el-dokumentation. Vi ser också att det är meriterande om du har dokumenterad utbildning eller erfarenhet inom styr och regler, ECY-certifikat och/eller Auktorisation A/AL. Vi ser gärna att du har certifikat för Heta arbeten och liftar samt B-körkort.

Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper (t ex Microsoft Office och ärendehanteringssystem).

Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Som person har du en god samordningsförmåga, är administrativt effektiv och kvalitetsinriktad. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! I din ansökan bifogar du CV, men vi önskar ej personliga brev. Med anledning av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenstagning.

Rekryteringen sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare EL till Växjö

Läs mer Sep 16
Vill du arbeta hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? På Bravida är vi teknikproffs som gör jobbet ordentligt. Nu söker vi efter en projektledare till vår El-avdelning i Växjö som vill växa tillsammans med oss. Intresserad? Sök jobbet redan idag!

Om jobbet
Som projektledare på Bravida ansvarar du för installationsprojekt från projektplanering till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:


• Att framgångsrikt driva entreprenad projekt inom teknikområdet
• Bidra i projektering tillsammans byggföretag och Bravidas andra discipliner (t.ex. vs, vent och Automation)
• Att utveckla och bevara kundrelationer
• Att merförsälja inom projektet
• Arbete med bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete
• Att leda och engagera medarbetare
• Att vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten
• Att ansvara för kalkyl, resultat och utförande av projekt

Som projektledare på Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse.

Våra kunder är bland annat, byggföretag, fastighetsägare, fastighetsförvaltningsbolag, Regioner och kommuner. Vi på Bravida kan ta oss an spännande uppdrag som få andra företag klarar. Varje dag jobbar vi tillsammans för att bli ännu bättre på det vi gör. Det finns dessutom stora möjligheter till utveckling inom företaget. Här blir du en i gänget!

Vi söker dig med

• Gedigen erfarenhet av liknande arbete inom installation/byggbranschen
• Kunskap inom entreprenadjuridik och ekonomi
• B- körkort

Om du har kunskaper inom Bim och Dalux ses detta som meriterande för tjänsten.

Som person är du en lagspelare med stark drivkraft att leda projekten framåt och engagera ditt arbetslag mot ett gemensamt mål. Du lyckas skapa merförsäljning genom att utveckla och etablera nya kundrelationer. I ditt arbete är du strukturerad och har utvecklat ett systematiskt arbetssätt då du håller ihop projektets alla delar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du bidrar till vår positiva anda på arbetsplatsen. 

Bravida som arbetsgivare
Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom fina förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi!

Hur söker jag jobbet?
Sista ansökningsdatum: 21 oktober

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vill du veta hur våra medarbetares vardag ser ut? Följ oss på Facebook,  LinkedIn och Instagram där kan du också se nyheter inom Bravida och lediga tjänster.  

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.

Ansök nu

Byggkonsult

Läs mer Sep 13
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 130 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Efterfrågan på konsulttjänster är fortsatt stor bland våra kunder och vi behöver förstärka organisationen med en byggkonsult. Du blir en del av vår konsultgrupp inom HSB Sydost och utgår från något av kontoren i Kalmar, Kronoberg eller Blekinge län. Vi söker vi dig som brinner för projektledning och att bygga förtroendeingivande relationer. Vi erbjuder en tillsvidareanställning i en spännande och utvecklande miljö.

Arbetsuppgifter

I rollen som byggkonsult erbjuder vi dig en möjlighet att få använda din analytiska förmåga och tekniska kompetens för att hjälpa våra kunder att projektleda såväl stora som små till- eller ombyggnadsprojekt. Du arbetar på uppdrag från kunden och hjälper dem från idé till slutförande. Våra kunder är främst bostadsrättsföreningar kopplade till HSB men även andra fastighetsägare.

Som byggkonsult arbetar du huvudsakligen med:

- Projektering, upphandling, byggledning och besiktningar
- Rådgivning till kunder och medlemmar i byggtekniska frågor
- Upprättande av förfrågningsunderlag
- Utföra kund- och underhållsplansbesök


Eftersom HSB Sydost har verksamhet runt om i hela Kronoberg, Blekinge och Kalmar län förväntas du vara rörlig i tjänsten.





Kvalifikationer:

Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Byggteknisk utbildning eller motsvarande
- Relevant arbetslivserfarenhet inom byggbranschen som till exempel byggledare, beställare eller platschef
- Tidigare erfarenhet av kundkontakt och gärna entreprenörskap
- Kunskap inom entreprenadjuridik (ABT06)
- Goda datakunskaper
- B-körkort


Personliga egenskaper:

Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter i fokus. Vi söker dig med hög social kompetens som har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Du är duktig på att hantera kunden, lyssna av deras behov och uppfylla högt ställda förväntningar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:

Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:

Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan:

Välkommen med din ansökan senast den 2022-10-03. Löpande urval kommer ske under perioden för annonsering, så tveka inte med att skicka in din ansökan snarast. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Jimmy Stark, Verksamhetschef Fastighetsutveckling, 010-451 30 58.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Byggkonsult

Läs mer Sep 16
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 130 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Efterfrågan på konsulttjänster är fortsatt stor bland våra kunder och vi behöver förstärka organisationen med en byggkonsult. Du blir en del av vår konsultgrupp inom HSB Sydost och utgår från något av kontoren i Kalmar, Kronoberg eller Blekinge län. Vi söker vi dig som brinner för projektledning och att bygga förtroendeingivande relationer. Vi erbjuder en tillsvidareanställning i en spännande och utvecklande miljö.

Arbetsuppgifter

I rollen som byggkonsult erbjuder vi dig en möjlighet att få använda din analytiska förmåga och tekniska kompetens för att hjälpa våra kunder att projektleda såväl stora som små till- eller ombyggnadsprojekt. Du arbetar på uppdrag från kunden och hjälper dem från idé till slutförande. Våra kunder är främst bostadsrättsföreningar kopplade till HSB men även andra fastighetsägare.

Som byggkonsult arbetar du huvudsakligen med:

- Projektering, upphandling, byggledning och besiktningar
- Rådgivning till kunder och medlemmar i byggtekniska frågor
- Upprättande av förfrågningsunderlag
- Utföra kund- och underhållsplansbesök


Eftersom HSB Sydost har verksamhet runt om i hela Kronoberg, Blekinge och Kalmar län förväntas du vara rörlig i tjänsten.





Kvalifikationer:

Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Byggteknisk utbildning eller motsvarande
- Relevant arbetslivserfarenhet inom byggbranschen som till exempel byggledare, beställare eller platschef
- Tidigare erfarenhet av kundkontakt och gärna entreprenörskap
- Kunskap inom entreprenadjuridik (ABT06)
- Goda datakunskaper
- B-körkort


Personliga egenskaper:

Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter i fokus. Vi söker dig med hög social kompetens som har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Du är duktig på att hantera kunden, lyssna av deras behov och uppfylla högt ställda förväntningar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:

Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:

Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan:

Välkommen med din ansökan senast den 2022-10-03. Löpande urval kommer ske under perioden för annonsering, så tveka inte med att skicka in din ansökan snarast. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Jimmy Stark, Verksamhetschef Fastighetsutveckling, 010-451 30 58.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Vöfab, Växjö Fastighetsförvaltning AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Vöfab, Växjö Fastighetsförvaltning AB .

Vaktmästare till Vöfab

Skolvaktmästare
Läs mer Aug 19
Arbetsuppgifter
Som vaktmästare inom idrottsanläggningar arbetar du i första hand med underhåll och skötsel av idrotts-och friluftsanläggningar samt andra idrotts- och rörelseytor. Arbetsuppgifterna består av enklare fastighetsskötsel och reparationer, rondering samt lås och larm hantering. Som vaktmästare kommer du var en resurs och finnas till hands vid evenemang som genomförs på idrottsanläggningarna.
Som vaktmästare inom skola och förskola är ditt uppdrag att säkerställa att våra lokaler fungerar tillfredställande för såväl elever som personal. I ditt arbete kommer du att arbeta med löpande underhåll av inventarier, tillsyn av lokaler, larm och lås och enklare reparationer samt avfallshantering. Du kan även komma att hantera vissa tekniskt relaterade arbetsuppgifter. Du har ett nära samarbete med rektorer och övrig personal på skolan.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har gymnasial utbildning samt erfarenhet av arbete med underhåll, skötsel av fastighet/idrotts- och friluftsanläggningar och/ eller erfarenhet av hantverksyrket. Du är händig och har ett naturligt driv och får saker gjorda. Du har god samarbetsförmåga, och trivs med att ge god service. Du motiveras av att skapa nöjda kunder!
Du behöver har grundläggande datorvana och gärna ett intresse för teknik.
B-körkort erfordras.
Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Extrajobb till Vöfabs reception

Receptionist, telefonist
Läs mer Apr 14
Vöfab är ett kommunalt fastighetsbolag, ägt av Växjö kommun. Vöfab äger och förvaltar cirka 340 000 kvadratmeter i form av lokaler som skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö stad. Vi äger cirka 130 fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. I genomsnitt vistas cirka 30 000 människor i alla åldrar dagligen i våra fastigheter.
Vi behöver förstärkning i vår reception under våren och sommaren och söker dig som är intresserad av ett extrajobb.
Arbetsuppgifterna i vår reception är att ta emot samtal och besökare för att hänvisa vidare till personal på företaget. Du tar emot inkommande post och paket och distribuera vidare till personal. Du kommer även ta hand om Vöfabs allmänna inkommande e-post. Därutöver detta är nyckelutlämning till våra entreprenörer en viktig funktion för receptionen samt att hantera intern service såsom att sköta kaffemaskin, diskmaskin och fikabeställningar.
På sikt kan du också komma att hantera arbetsuppgifter kring våra leverantörsfakturor, såsom skanning, tolka och verifiera leverantörsfakturor i samt se till att fakturorna förs över till vårt ekonomisystem.
Vi söker dig som fullgjort gymnasiet och som har god samarbets -och kommunikationsförmåga, är flexibel och tar initiativ. Har du erfarenhet från serviceyrket är det ett plus.
Vi önskar att du kan arbeta ca halvtid v.23-26, samt heltid v.27-32 och därefter vid behov till och med september.
Receptionens öppettider är: Måndag torsdag 7.30-16 med stängt för lunch 12-12.45. Fredag 7.30-15 med stäng för lunch 12.12.45
Frågor om tjänsten besvaras av ekonomichef Eva Kjellberg, eva.kjellberg@vofab.se
Välkommen med din ansökan, vi gör löpande urval och intervjuer så välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Sista ansökningsdag är den 30 april.

Ansök nu

Cad-ansvarig

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Mar 31
Om arbetsplatsen
Vöfab är ett kommunalt fastighetsbolag, ägt av Växjö kommun. Vöfab äger och förvaltar cirka 350 000 kvadratmeter i form av lokaler som skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö stad. Vi äger cirka 130 fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Vi har många spännande projekt i gång både i vårt befintliga fastighetsbestånd och nybyggnationer. I genomsnitt vistas cirka 30 000 människor i alla åldrar dagligen i våra fastigheter. Vårt syfte är därför att skapa miljöer för människor att växa i genom livet. Vi i söker nu en cad-ansvarig till vår projektenhet, bestående av 10 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Du är ansvarig och drivande i frågor som rör ritningar i alla våra projekt. Det innebära bland annat att granska ritningar och ritningsfiler, hantera CAD-ritningar, strukturera och gallra ritningsfiler. Du ansvarar även för BIM-modeller samt 3D modeller. Du är med i ett tidigt skede i projekteringen samt i uppstart och avslut av projekt. Du ansvara för att revidera, uppdatera och arkivera Vöfabs ritningsarkiv. Arbetet innebär att vara kontaktperson både internt och externt. I rollen kommer du även att beräkna areor som underlag till hyreskontrakt. Du kommer ha en aktiv roll i att förvalta fastighetsbasen inklusive BIM-modeller. Vi ser gärna att du har intresse av att växa i rollen och inom en tid kunna vara delaktigt i underhållsplanering av våra fastigheter samt i mindre projekt.
I arbetsuppgiften ingår också fortlöpande gemensamt arbete med verksamhetsutveckling gällande rutiner och digitala systemstöd som effektiviserar vårt dagliga arbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i ritningsteknik inom bygg/fastighet, byggnadsutformning eller annan relevant utbildning/erfarenhet, som vi bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper i AutoCad, BIM, Bygghandlingar 90 och ett sinne för struktur och ordning.
Du trivs i en roll där du får ta eget ansvar och driver dina egna processer framåt. Du har god samarbets- och serviceförmåga. Du är bra på att förvalta samtidigt som du förstår vikten av förbättringar. Har du tidigare erfarenhet av projekt inom bygg- och fastighetsbranschen ser vi det som meriterande.
Vi erbjuder dig!
Vi erbjuder ett arbete i ett företag med många spännande byggprojekt och med ett varierat fastighetsbestånd. För rätt person finns det möjlighet att utvecklas och växa i yrkesrollen och som individ. Just nu är vi inne i en förändringsresa där Vöfab tillsammans med Videum och Vidingehem ska bilda ett lokalbolag. Vi berättar gärna mer om oss, vilka uppdrag vi har samt vad vi kan erbjuda just dig vid ett personligt möte.

Ansök nu

Projektledare Underhåll

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Mar 11
Om arbetsplatsen
Vöfab är ett kommunalt fastighetsbolag, ägt av Växjö kommun. Vöfab äger och förvaltar cirka 350 000 kvadratmeter i form av lokaler som skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö stad. Vi äger cirka 130 fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Vi har många spännande projekt i gång både i vårt befintliga fastighetsbestånd och nybyggnationer. I genomsnitt vistas cirka 30 000 människor i alla åldrar dagligen i våra fastigheter. Vårt syfte är därför att skapa miljöer för människor att växa i genom livet.
Vi strävar efter mångfald på arbetsplatsen och tycker det är viktigt med hållbarhetsarbete. Vi är just nu inne i en förändringsresa där Vöfab tillsammans med Vidingehem och Videum ska bilda ett lokalbolag. Vill du vara med på resan?
Arbetsuppgifter
Du arbetar i huvudsak med att planera och projektleda både små och stora underhållsarbeten för våra fastigheter. Du är drivande i hela processen från projektredovisning, upphandling, underhållsplanering, budget, uppföljning samt besiktning. Du är delaktig i hela förvaltningsprocessen och arbetet förutsätter ett tätt samarbete med vår fastighetsservice, entreprenörer, konsulter samt med våra hyresgäster.
I arbetsuppgifterna ingår också fortlöpande gemensamt arbete med verksamhetsutveckling gällande rutiner och kvalitetsdokument samt övriga digitala systemstöd som effektiviserar vårt dagliga arbete. Du rapporterar till projektchefen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av byggbranschen, tex som arbetsledare eller byggledare. Det är positivt om du har utbildning som byggnadsingenjör, inom entreprenadjuridik, LOU och Bas -P+U.
Du är kvalitetsmedveten, ansvarstagande och har förmågan att fatta beslut och driva projekt framåt. Vi söker dig som är en lagspelare med förmågan att bygga goda relationer. Du är tydlig och kommunikativ, har ett engagemang i dina uppdrag. Vidare är du flexibel och strukturerad och har goda IT-kunskaper. B-körkort är ett krav.

Ansök nu