Växjö: SOS-operatör

Hitta ansökningsinfo om jobbet SOS-operatör i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Växjö där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst.

Vi erbjuder dig

- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
- Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället


Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Utbildad undersköterska
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsterna är med start 3/1-23, 17/1-23 och 28/2-23

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 30/10-22 .
Har du frågor? Använd mail på rekryteringssidan i Teamtailor.



SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som SOS-operatör

Nedan visas andra jobb i Växjö som SOS-operatör.

SOS-operatör Växjö

Läs mer Sep 3
Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker dig som vill vara med och skapa trygghet och säkerhet för alla som ringer nödnumret 112. Våra medarbetare utför fantastiska insatser under dygnets alla timmar och vi vill bli fler! I Växjö söker vi nu fler SOS-operatörer med start under våren 2020.

Din vardag som SOS-operatör
Ingen dag är den andra lik. Du kommer att möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på Sveriges nödnummer 112 där du kommer hantera allt från felringningar till akuta sjukdomsfall, trafikolyckor och bränder. Du är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Växjö där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kolleger.
För att få rätt förutsättningar och bli trygg i din roll som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på tre månader. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Se gärna filmen där Johan beskriver jobbet som SOS-operatör.

Vad kan SOS Alarm erbjuda dig?


• Du får göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande chefer och kollegor
• Möjligheten att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
• Du får samverka tillsammans med bl.a. polis, räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället

Är du rätt för oss?
Du är empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga. Du är en tålmodig, orädd och lyhörd person med hög arbetsmoral som har lätt för att prata med människor.

Vi söker dig som


• Har minst 5 års arbetslivserfarenhet
• Trivs med att arbeta enligt tydliga ramar och riktlinjer
• Utmanas av att arbeta mot uppsatta mål
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i komplexa IT-system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
• Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast 30 september 2019. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida.
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Åsa Gundén (gruppchef) på tel. 072-141 77 25 eller asa.gunden@sosalarm.se eller Marina Persson (gruppchef) på tel. 072 201 64 91 eller marina.persson@sosalarm.se 

När du skickar in din ansökan till oss på SOS Alarm godkänner och samtycker du till att SOS Alarm behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer här.


SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Dygnet runt larmar vi ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

Ansök nu

SOS - operatör Växjö

Läs mer Sep 3
Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler hjältar som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Det handlar om att ge den hjälpsökande rätt hjälp i rätt tid. Vi står för människors lika värde och att alla som ringer till SOS Alarm ska mötas på ett empatiskt och professionellt sätt.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Du kommer att möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på en SOS-central där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar och bli trygg i din roll som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på tre månader. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Se gärna filmen där Johan beskriver jobbet som SOS-operatör.

Vad kan SOS Alarm erbjuda dig?


• Att göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande chefer och kollegor
• Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
• Du får samverka tillsammans med bl.a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället

Är du rätt för oss?
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi söker dig som


• Har tidigare arbetslivserfarenhet inom räddningstjänst, vård- eller serviceyrken
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
• Har intresse för samhällsfrågor

 Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. 

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast 23 september 2018. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekrytering@sosalarm.se. Har du frågor kring tjänsten, kontakta gruppchef Marina Persson,  072-201 64 91.

OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida https://www.sosalarm.se/karriar/lediga-tjanster/

På vår hemsida kan du även få svar på de vanligaste frågorna gällande rollen som SOS-operatör.

När du skickar in din ansökan till oss på SOS Alarm godkänner och samtycker du till att SOS Alarm behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer här.

 


SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler – som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Ansök nu

SOS - operatör Växjö

Läs mer Mar 8
Vill du vara med och bidra till ett tryggare Sverige? Som SOS-operatör är du en del av navet som skapar trygghet och säkerhet för alla som ringer nödnumret 112. Våra medarbetare utför fantastiska insatser under dygnets alla timmar och vi vill bli fler! I Växjö söker vi nu SOS-operatörer med start under hösten 2018.

ROLLEN

Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon bara är i behov av en trygg röst. Med utvecklade intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats.

I rollen som SOS-operatör arbetar du systematiskt, metodiskt och faktabaserat samt visar engagemang, respekt och medkänsla. För att klara det behöver förnuft och fakta balanseras med känsla i varje enskild situation. Som stöd finns processer, rutiner och riktlinjer samt fantastiska kollegor för att kunna fatta rätt beslut. Arbetet bedrivs på en SOS-central där du sitter i en öppen miljö. I pågående samtal samverkar du med kollegor och samarbetspartners som till exempel polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. På sikt finns det möjlighet att utvecklas i rollen som SOS-operatör genom att arbeta som handledare, ambulansdirigent och räddningsåtgörare.

Titta gärna på filmen, där Martin berättar om hur det är att arbeta på SOS Alarm: https://youtu.be/t-ndvLj_nLw

VI SÖKER DIG



• Minst fem års arbetslivserfarenhet och fullgjord gymnasieutbildning.
• Meriterande om du arbetat inom vård, akutsjukvård, räddningstjänst eller som polis, livräddare och väktare.
• Svenskt medborgarskap och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska och gärna något ytterligare språk.
• Erfarenhet av dygnsgående tjänst, då arbetstiderna hos oss är förlagda till dag-, kväll- och nattpass.
• Stort engagemang, ansvarskänsla, empati och är trygg i dig själv.
• En utpräglad känsla för att vilja hjälpa andra människor och ett stort tålamod.
• Förmåga att samverka och bidra till ett öppet och förtroendefullt arbetsklimat.
• God datorvana då allt arbete sker i våra system som visas på minst tre datorskärmar.
• Meriterande om du har erfarenhet av roll som arbetsledare

VI ERBJUDER

Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö och att få vara med på resan om att skapa ett tryggare Sverige för alla. Hos oss får du en unik operatörsutbildning på 14 veckor i samband med din anställning. I utbildningen varvas teori med praktik samt handledning mellan varje teoripass så att vi säkerställer att du lär dig arbetet på bästa sätt. Delar av utbildningen är förlagd till SOS Alarms skola i Uppsala, resterande tid är man på sin ”hemmacentral” med handledare som utbildar och introducerar praktiskt i arbetet. Vidare erbjuds även kontinuerlig kompetensutveckling för att bibehålla hög kvalitet i det dagliga arbetet. 

Välkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast den 26 mars 2018. Har du frågor kring tjänsten/arbetsplatsen eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Gruppchef Marina Persson marina.persson@sosalarm.se OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida https://sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/. 

Innan en eventuell anställning är hälsoundersökning på företagshälsovården obligatorisk samt registerkontroll hos Säpo. 

På vår hemsida kan även du få svar på de vanligaste frågorna gällande rollen som SOS-operatör.

 


SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler – som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från SOS Alarm Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från SOS Alarm Sverige AB .

Gruppchef

Administrativ chef
Läs mer Maj 4
SOS Alarm har en unik verksamhet. Vi vet hur Sverige mår, i realtid. Dygnet runt, året om hanterar vi larm och koordinerar hjälpresurser vid olyckor, kriser och störningar. På uppdrag av svenska staten ansvarar vi för nödnumret 112 och har en central roll i samhällets krisberedskap.

Med tillgång till lägesbilder, information och avancerad teknik kan vi erbjuda ett tjänsteutbud och ett helhetsperspektiv inom larmhantering som ingen annan har. I nära samverkan med våra kunder och partners stärker vi den svenska trygghetskedjan.

Vår verksamhet bygger i grunden på tillit och djupt förankrade värderingar. Hos oss går ett professionellt agerande hand i hand med en tydlig empatisk kompass. Det egna ansvaret är lika självklart som att vi samarbetar och hjälps åt. Vi delar alla drivkraften att utvecklas och hitta nya lösningar.

SOS Alarm ägs av oss alla gemensamt - genom staten och Sveriges kommuner och regioner. Tillsammans skapar vi ett tryggare Sverige för alla, nu och i framtiden. I vår resa söker vi nu en Gruppchef till Växjö.

Din vardag som Gruppchef

I rollen som Gruppchef är du en av tre Gruppchefer som tillsammans med Platschef och produktionssamordnare leder såväl det operativa som det strategiska arbetet på SOS-centralen i Växjö. Tillsammans utgör ni en lokal ledningsgrupp som ansvarar för leverans mot verksamhetens gemensamma mål.

Du är närmaste chef för en grupp medarbetare, sjuksköterskor och operatörer. Du har en coachande roll, där du får varje enskild medarbetare att utvecklas samt skapa goda förutsättningar för hela gruppen. Tillsammans i ledningsgruppen kommer du att vara en viktig pusselbit i det löpande kvalitetsarbetet och utveckling av verksamheten. I arbetet ingår även avtalsuppföljning samt utvecklingsarbete tillsammans med våra kunder och nationella samverkanspartners.

Till dina arbetsuppgifter hör även att hålla medarbetarsamtal, vara aktiv i schemaläggning tillsammans med bemanningsavdelningen, kompetensförsörjning och rekrytering av operatörer och sjuksköterskor.

Arbetstidens förläggning är som grund dagtid, men i din roll som Gruppchef kan du behöva arbeta flexibla tider utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder dig

Du får möjlighet att gå våra interna ledarutbildningar och andra utbildningar som utvecklar dig i rollen som ledare hos oss. Du får även möjlighet att omge dig av kollegor med ett otroligt engagemang med viljan att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Vi söker dig

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda människor och är van att arbeta utifrån ett värderingsbaserat ledarskap i en befattning med personalansvar. Med din goda samarbetsförmåga, och som en närvarande och trygg ledare kommer du att vara framgångsrik i rollen som gruppchef. Du är en inspiratör, har lätt för att engagera och involvera teamet, samt lätt för att kommunicera i tal och skrift. Stor hänsyn tas till dina personliga egenskaper.

Du har förståelse för frågeställningar som uppkommer i en verksamhet som arbetar 24/7/365. Meriterande för tjänsten är att du har erfarenhet från någon form av liknande verksamhet och/eller är legitimerad sjuksköterska. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Ditt arbete kännetecknas av ett driv där du bidrar till att utveckla en verksamhet i förändring. Du tar initiativ och driver frågor på olika nivåer i organisationen.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585) på all personal. Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Urval och intervjuer sker löpande i denna rekryteringsprocess och därför ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 19 Maj.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Therese Ledel 010-140 81 99

Ansök nu