Växjö: Är du Svevias nya tillskott Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du Svevias nya tillskott Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för redovisning och ledarskap? Vill du arbeta nära affärsverksamheten och ledningen i ett bolag med ett starkt hållbarhetsfokus? Då är rollen som redovisningsekonom rätt tjänst för dig!

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och. Nu söker vi åt kundens räkning en redovisningsekonom till ekonomistödsfunktionen, Svevia. Kunden kombinerar företagets gemenskap och lagkänsla med det stora miljardföretagets stabilitet. På arbetsplatsen får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg – med engagemang, samarbete och ansvar.

Som redovisningsekonom på Svevia ingår du i ett team bestående av tolv ekonomer. Du har kreditrisk och kravhantering som huvudkomponent, som du jobbar aktivt med. Du ska även, med din expertiskompetens, vara ett support mot ett 40-tal arbetschefer och ekonomer som arbetar på Svevias kontor runt om i Sverige. Du förväntas vara drivande inom området, och kunna instruera medarbetare.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
– Kreditbedömning & kravhantering
– Ekonomisk support gentemot linjeekonomer
– Bokslut och momshantering
– Balanskontoavstämningar av olika slag, bl. a lönerelaterade konton

Placering för tjänsten: Växjö. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Svevia där vi hanterar rekryteringsprocessen.

Din profil
Som Svevias nya medarbetare så kommer du att tillhöra avdelningen ekonomistöd som hanterar kund och leverantörskontrakt, löpande redovisning samt verksamhetsnära förvaltning av ekonomisystem Agresso. Det är meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av ekonomisystemet! Du kommer att ha en nyckelroll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med granskning och analys av data och enklare uppgifter i den löpande verksamheten.

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och/eller civilekonom, alternativt några års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll. Vi ser gärna att du har god datorvana och är bekväm med att arbeta i Excel. Som person är du noggrann, strukturerad och har ett starkt intresse av att arbeta utvecklingsinriktad tillsammans med dina kollegor. Du har en god samarbetsförmåga men räds inte att också ta egna initiativ. För att passa hos Svevia behöver du drivas av löpande förbättringsarbete och tycka det är spännande med förändringar. Är det dig vi beskriver? Ta då chansen och söka tjänsten redan idag! Vi hoppas att just DU ska hjälpa oss att bygga framtidens Svevia!

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom

Läs mer Aug 8
Som redovisningsekonom kommer du att få ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter med allt från löpande bokföring, kund- och leverantörshantering, momsredovisning och övriga deklarationer till ansvar för månads-, kvartals- och årsbokslut för ett eller flera av koncernens mindre bolag. I rollen ingång även kontakter med lokala redovisnings- och lönebyråer, hantering av myndighetsfrågor samt att aktivt medverka i förbättringsarbetet inom ekonomi vad gäller rutiner och arbetssätt.

För att lyckas i rollen som redovisningsekonom ser vi att du har en god teoretisk och praktisk erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete, så som bokföring, bokslutsarbete, momsredovisning och även kunskap kring gällande redovisningsregler. Som person är du noggrann, strukturerad och du har en hög service-anda med ett prestigelöst förhållningssätt vilket gör dig lätt att samarbeta med. Du strävar alltid efter att uppnå högsta kvalité i ditt arbete.

Du har en relevant utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning och/eller några års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Du har erfarenhet av någon typ av affärssystem. Din datavana är mycket god, framförallt i Excel men även i övriga MS Office program. Då koncernspråket är engelska behöver du behärska detta i både tal och skrift. Har du erfarenhet av arbete med utländsk moms och deklarationer ser vi det som meriterande.

Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande jobb i ett expansivt företag med internationell prägel, snabba beslutsvägar, öppet arbetsklimat, bra introduktion och goda karriärmöjligheter. Du blir del i en ekonomiavdelning där du arbetar tillsammans med tiotalet kollegor i ett öppet kontorslandskap där det alltid är god stämning.

Ansökan

Frågor gällande tjänsten besvaras av Finance Manager Balco AB Lena Freij på telefon 073-3175995. Sista ansökningsdag är 2022-09-11. Intervjuer och urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom sökes till Växjö

Läs mer Maj 27
Vi har en redovisningsekonom som har sagt upp sig och vi vill överbrygga glappet mellan den nuvarande redovisningsekonoms avslut, till dess vi har en ny anställd på plats.

För att få en trygg övergång vill vi att du är på plats från månadsskiftet maj/juni. Överlämning kan då starta med att ”sitta bredvid” när månadsrapporten maj tas fram och analyseras. Du ska sedan föra vidare kunskapen till den nyanställda personen.

Dina kvalifikationer

Vi önskar därför en redovisningsekonom med kunskap och erfarenhet beträffande upprättande av bokslut. Bokslutet görs på affärsområdet Wexnet varför det är meriterande om du tidigare arbetat med verksamheter som berör ekonomi inom stadsnät/digital kommunikation.

Uppdragets längd beräknas vara t.o.m. 15 oktober 2022.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Ansök nu

Är du Svevias nya tillskott? Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom!

Läs mer Sep 21
Brinner du för redovisning och ledarskap? Vill du arbeta nära affärsverksamheten och ledningen i ett bolag med ett starkt hållbarhetsfokus? Då är rollen som redovisningsekonom rätt tjänst för dig!

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och. Nu söker vi åt kundens räkning en redovisningsekonom till ekonomistödsfunktionen, Svevia. Kunden kombinerar företagets gemenskap och lagkänsla med det stora miljardföretagets stabilitet. På arbetsplatsen får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg – med engagemang, samarbete och ansvar.

Som redovisningsekonom på Svevia ingår du i ett team bestående av tolv ekonomer. Du har kreditrisk och kravhantering som huvudkomponent, som du jobbar aktivt med. Du ska även, med din expertiskompetens, vara ett support mot ett 40-tal arbetschefer och ekonomer som arbetar på Svevias kontor runt om i Sverige. Du förväntas vara drivande inom området, och kunna instruera medarbetare.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
– Kreditbedömning & kravhantering
– Ekonomisk support gentemot linjeekonomer
– Bokslut och momshantering
– Balanskontoavstämningar av olika slag, bl. a lönerelaterade konton

Placering för tjänsten: Växjö. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Svevia där vi hanterar rekryteringsprocessen.

Din profil
Som Svevias nya medarbetare så kommer du att tillhöra avdelningen ekonomistöd som hanterar kund och leverantörskontrakt, löpande redovisning samt verksamhetsnära förvaltning av ekonomisystem Agresso. Det är meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av ekonomisystemet! Du kommer att ha en nyckelroll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med granskning och analys av data och enklare uppgifter i den löpande verksamheten.

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och/eller civilekonom, alternativt några års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll. Vi ser gärna att du har god datorvana och är bekväm med att arbeta i Excel. Som person är du noggrann, strukturerad och har ett starkt intresse av att arbeta utvecklingsinriktad tillsammans med dina kollegor. Du har en god samarbetsförmåga men räds inte att också ta egna initiativ. För att passa hos Svevia behöver du drivas av löpande förbättringsarbete och tycka det är spännande med förändringar. Är det dig vi beskriver? Ta då chansen och söka tjänsten redan idag! Vi hoppas att just DU ska hjälpa oss att bygga framtidens Svevia!

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Ekonomichef till Håkanssons Maskinaffär

Läs mer Sep 8
Nu söker vi dig som vill arbeta med ekonomi och redovisning i ett privatägt bolag med placering i centrala Växjö. Hos oss blir du en central del i verksamheten!

Ditt uppdrag
Som Ekonomiansvarig ansvarar du ensam för företagets hela ekonomifunktion och löneadministration. Arbetet innefattar även månadsbokslut och årsbokslut.
Dina huvudsakligaarbetsuppgifter kommer innehålla:
  Löpande bokföring
Löpande redovisning (månads-, kvartals- och årsbokslut)
Resultat balansbudget
Kund- leverantörsreskontra
Fakturering vid större affärer
Rapportering av moms, skatt arbetsgivaravgifter
Lönehantering inklusive utbetalning
Kontakt med bank samt kontakt med revisor.
I denna tjänst arbetar du i ett tätt samarbete med ägaren och blir på så vis också en nyckelperson i företaget.

Erfarenhet
För rollen som ekonomiansvarig söker vi dig med minst 5 års erfarenhet från en liknande roll där du självständigt ansvarat för hela bokslutsprocessen. Du har troligtvis högskoleexamen inom ekonomi/redovisning eller motsvarande. Du har god systemvana och goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Din profil
Som person är du prestigelös, noggrann och har förmåga att självständigt prioritera. Du har praktisk erfarenhet från en liknande roll och mycket god förståelse för redovisning. Vi ser gärna att du är affärsdriven. För att trivas i rollen tycker du om att arbeta varierat med både högt och lågt. Du är strukturerad, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, har en god pedagogisk förmåga samt trivs med att arbeta både enskilt och i team. Du drivs också av att delta i arbetet med ständiga förbättringar för bolagets bästa.


Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Detta är en direktanställning hos Håkanssons Maskinaffär som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carolina Sköld på telefonnummer 0470-34 98 75 eller mail carolina.skold@onepartnergroup.se.

Ansök nu

Fastighetsekonom

Läs mer Apr 14
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Intresserad av att arbeta i en organisation där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är ledord? På HSB Sydost kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven verksamhet med fokus på att erbjuda det goda boendet. Nu söker vi förstärkning i form av en fastighetsekonom.

Arbetsuppgifter
I arbetet som fastighetsekonom ingår det att ansvara för kunder med administrativa avtal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att hantera bostadsrättsföreningars ekonomi. Det innebär att du sköter löpande bokföring, budget, bokslut, ekonomisk uppföljning och är en viktig rådgivande part till kunden. Arbetsuppgifter kan tillkomma under vissa perioder som att exempelvis medverka vid årsstämmor. Placeringsort är Växjö men arbete förekommer även i övriga delar av Kronoberg.

Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

- Högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning ekonomi.
- Tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning.
- Mycket goda kunskaper i Excel och van vid att jobba med bokföringssystem. Erfarenhet av Agresso är meriterande.
- B-Körkort


Personliga egenskaper
Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter viktigt. Vi söker dig med hög social kompetens som har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Du är duktig på att sätta kunden i fokus, lyssna av deras behov och uppfylla högt ställda förväntningar. Vi befinner oss mitt i en digital utveckling och hoppas att du vill vara en del av den resan. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet:
Heltid.
Tillsvidare.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 2022-04-08. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Niklas Blomqvist, driftchef, 010-451 30 48.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Växjö från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Kombinera extrajobb inom kundtjänst med studier i Växjö!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 21
Vi söker nu dig som med start i höst eller senare vill ha ett långsiktigt extrajobb, vid sidan om studier eller annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, inom säljande kundtjänst. Välkommen med din spontanansökan redan idag!

Nu söker vi fler stjärnor till våra kundtjänstpooler – där du erbjuds ett mångsidigt extrajobb som ställer krav både på service och försäljningsförmåga. Du jobbar i team med flera andra kollegor och drivs av att sätta och uppnå mål och höga resultat. Det är viktigt att du kan känna in kunden, som ofta bemöts via telefon, samt erbjuda den bästa lösningen för både företaget och kunden. Arbetspassen är flexibla och du väljer själv när du vill och kan jobba, men vi ser att du vill och kan jobba minst 2 pass i veckan.

Arbetet är av varierande karaktär och du kan komma att få olika typer av uppgifter, till exempel sälja via telefon eller ge rådgivning och support åt människor inom olika områden och situationer.

Din profil
Du är en glad och utåtriktad person som gillar att prova på olika saker och träffa nya människor. Du ska inte ha något problem med att ta för dig och verka som vårt företags ansikte utåt. Du har en hög känsla och intresse för både service och försäljning, samt ska du ha en blick för behovet på arbetsplatsen och alltid erbjuda en hjälpande hand när det behövs.

Meriterande:
- Kan arbeta minst två pass i veckan (veckodagar)
- Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
- Kunna arbeta under helger vid behov.

Utöver detta ser vi det som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av service (gärna på telefon). Vi värdesätter personliga egenskaper som stresstålighet, lagspelare, tidseffektivitet i ditt arbete och hög arbetsmoral.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Student i Växjö sökes för extrajobb som administratör!

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 21
Vi söker nu dig som med start i höst eller senare vill ha ett långsiktigt extrajobb, vid sidan om studier eller annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, inom administration. Skicka en spontanansökan redan idag!

Nu söker vi fler stjärnor till våra kundtjänstpooler – där du erbjuds ett mångsidigt och flexibelt extrajobb inom administration. Vi söker dig som tycker om att skapa struktur och ordning, som kan jobba både självständigt och inte är rädd för att ta egna initiativ. Du bör även vara redo att arbeta i team tillsammans med kollegor. Arbetspassen är flexibla och du väljer själv när du vill och kan jobba, men vi ser att du vill och kan jobba minst 2 pass i veckan. Behovet av personal förekommer både med framförhållning men även ersättning av sjuka kollegor, vilket gör hög tillgänglighet samt inhopp på kort varsel uppskattad.

Arbetet är av varierande karaktär och du kan komma att få olika typer av uppgifter, främst administration inom olika områden. Du tycker om att hjälpa andra, samt drivs av att utföra arbetet effektivt och noggrant. Du erbjuds ett flexibelt extrajobb som är enkelt att kombinera med studier, samt möjligheten att bli en del av en härligt arbetsplats med trevliga kollegor. Som konsult via StudentConsulting får du även stora möjligheter att utvecklas professionellt och knyta användbara kontakter för framtiden!

Din profil
Vi söker dig som studerar inom ett specifikt område, eller en generellt administrativ utbildning och som vill få ett bra första steg in i din framtida karriär. Du är en glad och utåtriktad person som gillar att prova på olika saker och träffa nya människor. Du ska inte ha något problem med att ta för dig och verka som vårt företags ansikte utåt. Du är lättlärd och har inga problem att ta egna initiativ om det skulle behövas.

Meriterande:
- Kan arbeta minst två pass i veckan (veckodagar)
- Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
- Kunna arbeta under helger vid behov.

Utöver detta ser vi det som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av service (gärna på telefon). Vi värdesätter personliga egenskaper som stresstålighet, lagspelare, tidseffektivitet i ditt arbete och hög arbetsmoral.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Studerande i Växjö? Extrajobba med kundservice!

Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Jul 21
Söker du ett långsiktigt extrajobb att kombinera med studier eller annan huvudsaklig syssla? Med uppstart i höst, så söker vi dig som vill jobba med kundkontakt under dina kommande studieår!

I denna spontanansökan så söker du som vill jobba extra med kundservice, såsom butiksmedarbetare, receptionist och restaurangmedarbetare. Arbetet utförs till största del tillsammans med ett team och kollegor, men även individuellt arbete kan förekomma. Tillsammans ansvarar ni för att företagets kunder tillfredsställs, och att ni hjälper kunderna med deras behov. Därav är du alltid en del av ett team och ordinarie personal kommer alltid att finnas på plats som du kan vända dig mot. Arbetsdagarna är flexibla och bokas utifrån din tillgänglighet samt kundens behov. Arbetspassen är också varierande, och kan bestå av både kortare och längre pass. Behovet av personal förekommer både med framförhållning men även ersättning av sjuka kollegor, vilket gör hög tillgänglighet samt inhopp på kort varsel uppskattad.

Du erbjuds ett flexibelt extrajobb som är enkelt att kombinera med studier. Du får även möjligheten att bli en del av en härligt arbetsplats med trevliga kollegor. Arbetet är välbetalt, och är en nyttig erfarenhet för kommande arbetslivserfarenheter. Som konsult via StudentConsulting får du även möjligheten att utvecklas professionellt och knyta användbara kontakter för framtiden!

Din profil
- För att du ska trivas i rollen och snabbt komma in i arbetet ser vi att du är driven och lättinlärd, men framför allt att du har en god samarbetsförmåga.

- Studerar 50% eller högre på gymnasiet, högskola eller universitet. Vi ser gärna också att du har minst 1,5 år kvar av dina studier. Du kommer behöva visa upp ett registreringsintyg som styrker detta.

- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

- Extra meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom servicebranschen.

Vi kommer att göra en bakgrundskontroll samt efterfråga referenser som en del av processen. Detta för att identifiera de mest lämpliga kandidaterna för uppdragen, vilket vi hoppas inkluderar dig.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

C & CE-chaufför sökes för heltidsuppdrag i Växjö!

Distributionsförare
Läs mer Sep 20
För kunds räkning söker vi C & CE-chaufförer till ett av nordens ledande företag inom logistiklösningar under sommaren. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär. Är du den vi söker? Sök nu!!

Arbetsuppgifterna består bland annat av lastning, lossning och transport av gods till kunder i Växjö med omnejd. Du utgår från organisationen i Växjö och distribuerar paket till privatpersoner/kunder/paketboxar.

Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på StudentConsulting och vara uthyrd till vår kund. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag, start är planerad till juni och planerar att fortgå fram till och med augusti, med goda möjligheter till förlängning.

Du är varmt välkommen att söka tjänsten även om du är bosatt en bit bort!

Din profil
- C/CE körkort
- Giltigt YKB
- Du ska vara ostraffad, utdrag ur belastningsregister kan förekomma för tjänsten.
- God kommunikationsförmåga i det svenska språket

Det är meriterande om du har ADR samt truckkort. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom transportyrket.

Är du den vi söker? Tveka inte utan ansök om tjänsten via länken nedan. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kommer att kunna tillsättas innan ansökningstidens slutdatum.

Låter tjänsten intressant för dig? Sök redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Vi söker nu en Onsite-tekniker i Ljungby för ett spännande uppdrag

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 1
Brinner du för IT och vill arbeta med att hjälpa kunder. Då har vi tjänsten för dig.

Nu söker ett av våra kundföretag dig som vill arbete som Onsite-tekniker på ett av Ljungbys ledande företag. Företaget har idag kontor på 24 orter där konsulter och tekniker arbetar dygnet runt och året om för att se till att deras kunder, stora som små har fungerande och lönsamma IT-system. De största kunderna återfinns inom bland annat dagligvaruhandel till myndigheter i norr till söder

Du som söker ska gärna ha erfarenhet inom IT och ha en god servicekänsla.
Du kommer att arbeta med att lösa nätverksrelaterade incidenter som inkommer i ett ärendehanteringssystem. Det kan handla om allt ifrån att installera nya datorer, hantera upplåsning av konton, /koppling av skrivare, uppgradering av programvaror till hantering av nätverksproblem eller att felsöka befintliga datorer och skrivares hård- och mjukvara.
Du kommer bland annat att arbeta inom områdena installation. driftsättning och teknisk support. Det är en omväxlande och utvecklande roll dig som brinner för teknik och som vill leverera förstklassig service.

Din profil
Vi söker dig som kan arbeta enskilt och även i ett team. För att lyckas tror vi att du har initiativkraft, framåtanda, engagemang, ansvarskänsla och vi förutsätter att du har social kompetens.
Du har ett brinnande intresse för IT och teknik och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar.

Har du tidigare arbetat som tekniker eller inom nätverk/drift samt behärskar svenska och engelska flytande så tror vi att du har rätt förutsättningar för att matcha rollen.

Stämmer denna ansökan in på dig. Tveka inte med att inkomma med din ansökan snarast. Vi rekryterar fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Är du Svevias nya tillskott? Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom!

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 21
Brinner du för redovisning och ledarskap? Vill du arbeta nära affärsverksamheten och ledningen i ett bolag med ett starkt hållbarhetsfokus? Då är rollen som redovisningsekonom rätt tjänst för dig!

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och. Nu söker vi åt kundens räkning en redovisningsekonom till ekonomistödsfunktionen, Svevia. Kunden kombinerar företagets gemenskap och lagkänsla med det stora miljardföretagets stabilitet. På arbetsplatsen får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg – med engagemang, samarbete och ansvar.

Som redovisningsekonom på Svevia ingår du i ett team bestående av tolv ekonomer. Du har kreditrisk och kravhantering som huvudkomponent, som du jobbar aktivt med. Du ska även, med din expertiskompetens, vara ett support mot ett 40-tal arbetschefer och ekonomer som arbetar på Svevias kontor runt om i Sverige. Du förväntas vara drivande inom området, och kunna instruera medarbetare.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
– Kreditbedömning & kravhantering
– Ekonomisk support gentemot linjeekonomer
– Bokslut och momshantering
– Balanskontoavstämningar av olika slag, bl. a lönerelaterade konton

Placering för tjänsten: Växjö. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Svevia där vi hanterar rekryteringsprocessen.

Din profil
Som Svevias nya medarbetare så kommer du att tillhöra avdelningen ekonomistöd som hanterar kund och leverantörskontrakt, löpande redovisning samt verksamhetsnära förvaltning av ekonomisystem Agresso. Det är meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av ekonomisystemet! Du kommer att ha en nyckelroll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med granskning och analys av data och enklare uppgifter i den löpande verksamheten.

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och/eller civilekonom, alternativt några års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll. Vi ser gärna att du har god datorvana och är bekväm med att arbeta i Excel. Som person är du noggrann, strukturerad och har ett starkt intresse av att arbeta utvecklingsinriktad tillsammans med dina kollegor. Du har en god samarbetsförmåga men räds inte att också ta egna initiativ. För att passa hos Svevia behöver du drivas av löpande förbättringsarbete och tycka det är spännande med förändringar. Är det dig vi beskriver? Ta då chansen och söka tjänsten redan idag! Vi hoppas att just DU ska hjälpa oss att bygga framtidens Svevia!

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu