Växjö: Personlig assistent till Vikaholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personlig assistent till Vikaholm i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vikaholm är ett särskilt boende med personlig assistans där du jobbar individuellt med din omsorgstagare. På Vikaholm bor det fem omsorgstagare med olika behov där varje omsorgstagare har personlig assistans. Det finns en positiv anda bland medarbetarna och personalen har omsorgstagarens bästa i centrum. På Vikaholm jobbar man tillsammans i grupp, lösningsfokuserat, stöttande och interagerar så väl inom boendet som i andra sociala sammanhang med omsorgstagaren.

Arbetet hos omsorgstagaren innefattar hjälp vid dusch, påklädning, matlagning, anpassad träning m.m. Du som assistent hjälper också till med handling. Omsorgstagaren badar på simhall en gång i veckan med hjälp av två assistenter som är med i badet. Vissa perioder kan omsorgstagaren behöva mer hjälp fysiskt och arbetet kan då upplevas som tyngre. Hjälpmedel finns.


KVALIFIKATIONER
För att bli aktuell för tjänsten krävs godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vårdarutbildning med påbyggnad, skötarutbildning, barnskötare med lägst två års utbildning eller annan utbildning som vi anser lämplig för verksamheten, t.ex. beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning på högskolenivå om minst 120 hp.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans och arbete med personer med funktionsnedsättning. Vi söker dig som är lugn, trygg och flexibel. Det är viktigt att du har ett stort omsorgstagarfokus, är lyhörd och kan ta egna initiativ.

För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/.

Omsorgsförvaltningen ställer krav på vaccination mot Covid-19 vid nyanställning.


ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Växjö som Personlig assistent.

Söker du ett deltidsarbete där du gör stor skillnad?

Läs mer Sep 7
Vi söker en personlig assistent åt en glad, pigg och aktiv 30-årig kvinna med CP-skada. På kunds begäran ska du som söker vara en kvinna mellan 30-50 år som gillar att shoppa, fika och att gå ut och umgås och hitta på olika aktiviteter. Du ska vara flexibel, lyhörd, ödmjuk och kunna ha öga för vad som behöver göras.

Arbetet innefattar att vara med i kundens vardag med allt vad det innebär. Man är med vid olika aktiviteter och utflykter samt det vardagliga livet såsom hushållssysslor och matlagning m.m. Kunden som söker en personlig assistent är själv väldigt delaktig i arbetet vilket innebär att du som personlig assistent ska kunna samarbeta och känna av situationen.

Som personlig assistent ska du vara en hjälpande hand i det dagliga livet, så det är viktigt att personkemin stämmer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt flexibilitet, så skriv och berätta om dig själv i ansökan.

Anställningsform

Vi söker två tjänster vardera ca 35%, men möjlighet till en 70% tjänst finns om vi hittar rätt person.

Arbetstiden är förlagd till både dagtid, kväll och helg. Arbetstiden är oftast 06.45-08.15, 13.30-20.00 eller 11.00-22.00. Det kan därför innebära att man ibland får arbeta delade turer då du jobbar både morgontur och kommer tillbaka på eftermiddagen.

Möjligheten finns att enbart arbeta morgonpassen, skriv det i din ansökan isåfall.



Om Frösunda Personlig Assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.




Övrig information:

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 30 september 2022.

Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta verksamhetschef Amila Ganic på 010 130 37 67, eller via mejl på amila.ganic@frosunda.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Timvikarie till man i 70-års åldern

Läs mer Aug 29
Vi söker dig som vill arbeta vid behov hos vår kund i Växjö.

Kunden är en man i 70-års åldern och som behöver hjälp med allt det vardagliga i hushållet. Kunden har inget kommunikativt tal men kan uttrycka vad han gillar och inte gillar.

Du bör vara lugn och gärna med lite erfarenhet av vårdyrket.

Körkort är inget krav men en fördel.

Arbetet innebär både dag och nattid så du bör vara flexibel.



Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.

Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Övrig information
- Anställningsform: Vid behov
- Omfattning: Deltid
- Arbetstid: Flexibelt
- Tillträde: Omgående


Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 2022-09-30

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:

Verksamhetschef Jessica Palm

jessica.palm@frosunda.se

010-130 37 68

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Tycker du om att arbeta med människor och söker ett deltidsjobb?

Läs mer Aug 24
Tycker du om att arbeta med människor, har en positiv inställning till livet och vill ha ett meningsfullt arbete på deltid?

Just nu söker vi en personlig assistent som vill arbeta deltid hos en äldre kvinna i Växjö.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära att arbeta utifrån kundens behov och önskemål. Vår kund är en person med en muskelsjukdom, som behöver hjälp med det mesta. Det är viktigt att du som assistent är lösningsfokuserad och ser möjligheter istället för hinder. Kunden har ett intresse för matlagning vilket är ett plus om du också har. Du som söker måste enligt kundens önskemål vara kvinna, meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom vården.

Om Frösunda Personlig assistans:

Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag



Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.



Om anställningen:

- Anställningsform: Visstidsanställning, så länge uppdraget vara, schemarad på 45%.

- Arbetstid: Enbart kvällstid, 17.00-21.30

- Startdatum: Omgående, eller enligt överenskommelse



Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 30 september 2022.



Kontakt:

Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta:

Verksamhetschef Amila Ganic 010-130 37 67 eller via mejl på amila.ganic@frosunda.se eller Verksamhetschef Jessica Palm 010 130 37 68 eller via mejl på jessica.palm@frosunda.se



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Söker du ett extrajobb och vill göra skillnad som personlig assistent?

Läs mer Aug 17
Personlig assistent sökes till en kille på 13 år i Växjö. Vi söker dig som har en positiv inställning och vill ha ett meningsfullt arbete. Du vill vara med och göra vardagen för vår kund strukturerad, meningsfull och trygg. Har du ett sinne för ordning, lek och motivation? Då är det dig vi söker!

Om jobbet:
Frösunda Personlig Assistans AB söker dig om är ute efter att arbeta extra vid behov, med möjlighet till eventuell schemarad framöver. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att arbeta utifrån kundens behov och önskemål. Vår kund är en utåtriktad och social kille som uppskattar lek och bus. Han har ett behov av närhet, trygghet och struktur. Det är viktigt att du som assistent kan bemöta honom på rätt sätt, arbeta lösningsorienterat, förebyggande och motiverande. Kunden använder sig av tecken som stöd då han inte har något eget verbalt tal och arbetar med bilder som stöd.

Tjänsten innebär aktiv tillsyn, vara ett socialt stöd, se kunden och vara lyhörd. Som assistent är man även ett stöd i kundens vardag, med bland annat personlig omvårdnad, kommunikation, lek och aktiviteter. Du som söker måste kunna simma, då kunden älskar att bada. Du kommer arbeta mestadels i kundens hemmiljö tillsammans med hans familj.

Om Frösunda Personlig assistans:

Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag

Om anställningen:

- Anställningsform: Tim och behovsanställd, med möjlighet till eventuell schemarad

- Arbetstid: Varierande arbetstid utifrån kundens behov. Dag, kväll, helg och natt.
- Startdatum: Omgående, eller enligt överenskommelse
- Innan anställning kan påbörjas måste utdrag ur belastningsregistret lämnas. Det är en fördel om du inför en intervju har förberett med att beställa registerutdrag från polisen. Blanketten går att hämta på länken nedan https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/




Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 30 september 2022.



Kontakt:

Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta:

Verksamhetschef Amila Ganic 010-130 37 67 eller via mejl på amila.ganic@frosunda.se



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en medarbetare i Alvesta!

Läs mer Jul 29
Frösunda söker dig som vill arbeta som personlig assistent åt en man med glimten i ögat som är bosatt i Alvesta.

Arbetet är omväxlande från personlig omvårdnad till hjälp med alla vardagliga hushållssysslor. Du bör vara praktiskt lagd, social och ha nära till skratt. Har du dessutom ett intresse för motorer och data är det ett stort plus!

B-körkort är ett krav. Du bör inte ha några pälsdjur såsom katt, hund och häst då vår kund är allergiker. Vi önskar också att du är rökfri.

Som personlig assistent är du en hjälpande hand i det dagliga livet, vilket gör att det är mycket viktigt att personkemin stämmer. Vi vill därför att du i ditt personliga brev berättar lite om dig själv.



Övrig information

- Anställningsform: Tillsvidareanställning

- Omfattning: 85%

- Arbetstid: Dagtid, kvällstid och helger.

- Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 20220828

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Jessica Palm, telefon: 010 130 37 68, e-post: jessica.palm@frosunda.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vad innebär ett jobb på Frösunda?

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.

Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från VÄXJÖ KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Växjö från VÄXJÖ KOMMUN .

Kockar till Norra delen av kommunen (Rottne, Braås och Lammhult)!

Kock, storhushåll
Läs mer Sep 23
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Som kock älskar du att laga mat och vill ha en central roll som är både varierande och ansvarsfullt. Ett arbete som utförs med stor flexibilitet och en naturlig servicekänsla. Nu söker pigga och glada kockar till våra kök på Sjöliden i Braås, Lammengatan i Lammhult och Sörgården i Rottne.

Ditt arbete omfattar tillagning och planering av måltider. Du beställer varor och säkerställer våra leveranser. Du utför egenkontroll viss servering, disk och städuppgifter. Du ska ha kunskap om och förståelse för födoämnesallergier och människors individuella behov. Du ska ha en känsla för helheten. Du är med och säkerställer att lagar, miljö-, hälso- och säkerhetsföreskrifter följs.

Både Sjöliden, Lammengatan och Sörgården är kök där mat till båda skola/förskola och omsorgen tillagas, ca 500 portioner på varje ställe. Båda köken är igång veckans alla dagar vilket innebär att du kommer jobba helg en gång i månaden ungefär.

KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig med kockutbildning och i andra hand dig som har erfarenhet av arbete i storkök eller har annan köksutbildning.

Vi vill att du har ett stort intresse för matlagning, att du ger god service och har ett trevligt bemötande mot våra kunder. Det är viktigt med en god samarbetsförmåga både i arbetsgruppen, och mot våra kunder och gäster. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt ha datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förväntar oss att du är en god företrädare för Växjö kommun.

ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställningsblanketter kan hämtas på www.polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Undersköterskor sökes till Östers hemvård!

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Sep 23
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Östers hemvård är beläget på Öster samt Högstorp centralt i Växjö. Behovet hos våra omsorgstagare har ökat och en av våra kollegor går i pension. Vi söker därför två nya kollegor till vår grupp!

FRAMTID, vi arbetar med god och nära vård och omsorg för att möta framtidens utmaningar! Tillsammans i teamet med sjuksköterskor, rehab och biståndshandläggare ska vi arbeta för att ständigt utveckla vår verksamhet för att omsorgstagarna ska känna sig trygga, involverade och nöjda med den vård och omsorg vi erbjuder. Vi ska också arbeta för att utveckla verksamheten för att Du som medarbetare ska känna dig stolt över ditt arbete och att du ska trivas på vår gemensamma arbetsplats. Arbeta för framtiden innebär även att ta gemensamt ansvar för vår miljö och vi tar oss framåt på cykel!
REFLEKTION Det är viktigt för oss att fundera över varför vi är på jobbet, vad vi gör och för vem vi gör det, men också att vi reflekterar över händelser och upplevelser vad var det som hände? Vad kan jag lära mig av det? Hur kan jag agera för att detta ska eller inte ska hända igen?
ANSVAR. Du tar ansvar för vad du säger och gör, för ditt bemötande och för att dina arbetsuppgifter utförs på ett korrekt sätt. Du tar också ansvar för din egen professionalitet genom att hålla dig uppdaterad på rutiner, riktlinjer och lagar som gäller för ditt uppdrag.
MÖTET. Mötet med omsorgstagarna och anhöriga ska vara det centrala i vårt arbete. Att arbeta professionellt och att respektera de som kommer i kontakt med oss i vår roll är viktigt. Du som vill arbeta med oss har ett gott bemötande, visar empati, respekt och hänsyn mot alla du möter i din yrkesroll. Du ger omsorg och vård utifrån var och ens behov.
ÅTERKOPPLING. Förmågan att kommunicera och återkoppla händelser av betydelse för verksamheten är viktig. Kommunikation mellan kollegor, chef, sjuksköterskor och rehab är en förutsättning för att vi ska leverera bästa möjliga vård och omsorg där våra omsorgstagare känner sig trygga.
TEAMET Vi ska vara ett gäng där alla ska känna sig inkluderade, sedda och att man ska trivas och utvecklas på arbetet. I teamet ingår även legitimerade professioner och biståndshandläggare. Vi visar omtanke om våra omsorgstagare, varandra, anhöriga, chefer och om oss själva.

KVALIFIKATIONER
Vårt uppdrag som medarbetare i hemvården är att se till att omsorgstagarens behov är i centrum och att de omsorgstagare samt anhöriga som kommer i kontakt med oss känner sig trygga med hemvård! I vårt arbete med god och nära vård och omsorg är det viktigt att omsorgstagare är delaktig i såväl planering som utförande av insatser. I vår hemvårdsgrupp söker vi därför en glädjespridande undersköterska som inte är rädd för en utmaning. Som undersköterska i hemvården arbetar vi i andra människors hem och behöver därför ha stor respekt och vara lyhörda i vår yrkesroll. Du behöver inte ha erfarenhet för denna tjänst, det får du när du arbetar hos oss! Vill du vara med och arbeta framåt tillsammans med oss?

För att kunna arbeta hos oss behöver du vara utbildad undersköterska, vara flexibel, behärska det svenska språket, kunna cykla samt ha ett gott bemötande.

Hos oss är det självklart att erbjuda en heltidsanställning. Skulle du av någon anledning vilja ha en lägre tjänstgöringsgrad finns möjlighet att ansöka om detta!

Omsorgsförvaltningen ställer krav på vaccination mot Covid-19 vid nyanställning.

För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Medarbetare till Projektenhet Kronoberg

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Sep 23
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Växjö kommun söker nu medarbetare till ett projekt riktat gentemot flyktingar från Ukraina. Projektet syftar till att de personer som har kommit till Sverige i enlighet med EU:s massflyktsdirektiv ska få individuellt anpassade insatser mot utbildning och arbete samt känna en större social delaktighet.

Projektet ska genom ett koordinerande arbetssätt ge deltagarna insatser såsom praktik, språkkurser, rådgivning, hälsofrämjande insatser och socialt stöd. Fokus är att med individen i centrum skapa individuella kompetenshöjande insatser som på lång sikt leder till en framgångsrik etablering i det svenska samhället och självförsörjning.

Vi söker därför ett flertal projektmedarbetare med olika inriktningar, som projektledare, samordnare, koordinator, studie-/yrkesvägledare samt handledare.

Tillsättning av tjänsterna sker under förutsättning att projektet godkänns av finansiären (ESF-rådet).

KVALIFIKATIONER
Du som söker någon av tjänsterna ska ha relevant utbildning och erfarenhet för tjänsten. Det är meriterande ifall du har arbetat med ett koordinerande arbetssätt inom arbetsmarknadsområdet och förmåga att samverka med olika aktörer är ett måste. Du bör också ha erfarenhet av arbete med flyktingar. Språkkunskaper i polska, ryska eller ukrainska är också meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu

Projektsamordnare till Projektenhet Kronoberg

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 23
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 6 500 tillsvidareanställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem helägda bolag. Växjö kommun expanderar och näringslivet växer. Vi jobbar aktivt för att skapa en hållbar framtid bland annat genom högt satta miljömål. Vi förbättrar ständigt vår verksamhet, kan jobbet och ser behoven i samhället. Vi möter både medborgare och medarbetare med respekt.

Resurscentrum Heder Kronoberg är en länsövergripande stödfunktion i arbetet mot våld i nära relation, med särskild inriktning mot hedersrelaterat våld och förtryck. Verksamheten ska bistå med stöd till yrkesverksamma som möter våldsutsatta och är ett av fyra nationella pilotprojekt för att utveckla en modell som kan spridas vidare i landet. Växjö kommun är projektägare och verksamheten drivs i samarbete med länets samtliga kommuner och Region Kronoberg.

Resurscentrum Heder hamnar under samma ledning som Familjefrid Kronoberg som är en länsövergripande behandlingsverksamhet mot våld i nära relationer där länets kommuner och Region Kronoberg ingår.

Projektets övergripande mål är att bidra till en likvärdig tillgång till stöd och hjälp för våldsutsatta i länet, med särskilt fokus på hedersrelaterat våld och förtryck. Verksamheten ska vara en förstärkning för alla aktörer inom länet som möter utsatta individer utan att ta över något av deras ansvar.

Kronobergs län har, för Resurscentrum Heder Kronoberg, valt en bred definition av våldsutsatta som inkluderar alla former av våld i nära relationer men riktas främst till personer utsatta för, eller i risk att utsättas för, hedersrelaterat våld och förtryck, inklusive könsstympning och barn- och tvångsäktenskap.

ARBETSUPPGIFTER
Växjö kommun söker en projektsamordnare till projektenheten.

Projektsamordnaren ska
- vara sammanhållande i processen kring att skriva projektansökningar
- skriva projektansökan till utlysningar inom till exempel Europeiska sociala fonden (ESF), Tillväxtverket, Allmänna arvsfonden, Asyl- migrations- och integrationsfonden (AMIF), samordningsförbunden i länet och Delegation för unga och nyanlända i arbete (Dua)
- starta upp arbetet/processen när medel beviljas
- stödja och processleda uppdateringen av överenskommelser inom arbetsmarknadsarbetet samt
- ansvara för administration vid styrgruppsmöten inom Arbetsmarknadssamverkan Kronoberg.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten ska ha relevant utbildning och erfarenhet för arbetet. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat med såväl processen kring ansökningar som planering, uppstart och ledning av projekt. Du ska ha en förmåga att samverka med olika aktörer, både internt och externt, och ett brett kontaktnät inom länet är meriterande. Du måste också ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i text.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu

Biträdande rektorer till förskolor i södra Växjö kommun

Förskolechef
Läs mer Sep 22
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Har du idéer för framtiden och drivs av utmaningar? Då har du möjligheten att vara en del i att bygga en ny spännande organisation tillsammans med rektor och biträdande rektorer för Uråsa förskola, Nöbbele, förskola, Ingelstad förskola, Helenetorp förskola, förskolan Trummen samt nybyggda Torpar förskola som öppnar januari 2023.

Vi erbjuder dig ett roligt och utvecklande uppdrag där du leder kompetenta medarbetare och utvecklar verksamheten. Tillsammans med övriga biträdande rektorer ansvarar du för det operativa arbetet vid några förskolor i området. Du ingår i ledningsgruppen och bistår rektor i att planera, styra, följa upp och utvärdera enheternas utbildning. Under ledning av rektor skapar du förutsättningar för den pedagogiska kvaliteten och för en god hälsofrämjande arbetsmiljö.

Du kommer att vara närmaste chef för förskollärare, barnskötare och förskoleresurser och bl.a. ansvara för att bemanningen fungerar med utgångspunkt i behov och god resursplanering. Du ansvarar för frågor rörande barn och familjer inom aktuella enheter och du leder och coachar dina medarbetare och ger stöd i prioriteringar i arbetet. I dina arbetsuppgifter ingår även att genomföra medarbetar- och lönesamtal, vissa administrativa uppgifter samt att ha en aktiv del i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du kommer samarbeta i olika konstellationer och arbetsgrupper för att nå verksamhetens mål och bidra till utveckling, och du förväntas kunna leda olika forum och nätverk.

Som chef är det viktigt att du kan ta ansvar och prioritera samt att du vågar fatta beslut och be om hjälp. Du uppmuntrar, inspirerar och engagerar dina medarbetare genom att arbeta tillsammans med dem mot våra gemensamma mål, utveckla samarbetet i gruppen och bygga ett lag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en pedagogisk högskoleexamen samt flerårig erfarenhet av arbete inom förskola. Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av en ledande roll. Ett plus är också om du är bra på och brinner för arbetet kring de olika planerna som ingår i förskolans verksamhetsår, t.ex, likabehandlingsplan, barnhälosplan, krisplan och den systematik som följer med detta.

Du har en god insikt i förskolans styrdokument och kan driva ett systematiskt kvalitetsarbete. Du har en kunskap i pedagogisk dokumentation och har viljan att ta Reggio Emilias filosofi i dialog med organisation och praktik.

Du är målfokuserad, flexibel och strukturerad och har förmågan att uppmärksamma/förutse problem och hitta effektiva lösningar. Du är bra på att kommunicera och är en lyhörd och tydlig ledare som har förmågan att påverka och inspirera din omgivning och göra medarbetarna delaktiga i arbetet att nå verksamhetens mål.

Samarbete med andra faller sig naturligt för dig och du har lätt för att skapa goda relationer och se helheten i organisationen. Vi ser även att du är modig, kreativ och prestigelös i ditt ledarskap. Du inspirerar till arbetsglädje och utifrån ett utvecklande och nära ledarskap bidrar du till både din egen och andras utveckling.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

Läs mer om vad som händer i våra skolor/förskolor på https://pedagog.vaxjo.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Projektsamordnare till Projektenhet Kronoberg

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 23
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Växjö kommun söker en projektsamordnare till projektenheten.

Projektsamordnaren ska
- vara sammanhållande i processen kring att skriva projektansökningar
- skriva projektansökan till utlysningar inom till exempel Europeiska sociala fonden (ESF), Tillväxtverket, Allmänna arvsfonden, Asyl- migrations- och integrationsfonden (AMIF), samordningsförbunden i länet och Delegation för unga och nyanlända i arbete (Dua)
- starta upp arbetet/processen när medel beviljas
- stödja och processleda uppdateringen av överenskommelser inom arbetsmarknadsarbetet samt
- ansvara för administration vid styrgruppsmöten inom Arbetsmarknadssamverkan Kronoberg.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten ska ha relevant utbildning och erfarenhet för arbetet. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat med såväl processen kring ansökningar som planering, uppstart och ledning av projekt. Du ska ha en förmåga att samverka med olika aktörer, både internt och externt, och ett brett kontaktnät inom länet är meriterande. Du måste också ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i text.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu