Växjö: Orderadministratör / orderagent till Foxway

Hitta ansökningsinfo om jobbet Orderadministratör / orderagent till Foxway i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Foxway.

Om företaget:

Foxways vision är att göra det digitala livet enklare. Foxway vill förenkla IT-tjänster och göra dem hållbara så att kunderna kan fokusera på det de är bäst på. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och ambitionen är att vara det ledande företaget i Europa för hållbara IT-tjänster och återvinning av elektronik. Alla steg hanteras in-house vilket gör företaget unika på marknaden. Foxway är här för att hjälpa kunderna att hitta sin väg i det digitala livet.

Huvudkontoret finns i fina lokaler i centrala Växjö. Här får du möjligheten att vara en del av en härlig gemenskap på ett bolag som är under en stark tillväxt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som orderadministratör ansvarar du för att säkerställa att kundernas ordrar hanteras på rätt sätt samt säkerställer rätt support till kunderna och interna intressenter. Dina arbetsuppgifter innefattar orderläggning och administration i form av leveransplanering, validering och fakturering av kundordrar. Därtill ansvarar du även för att lösa kundärenden och avvikelser som sker. Kommunikationen sker via e-mail och telefon och det administrativa arbetet sker i affärssystemet Jeeves samt ärendehanteringssystemet Service Now. Ärendena varierar i komplexitet och du kommer att vara en viktig del i Foxways leverans till kund, som verkar både nationellt och globalt. Genom detta kommer du att skapa dig kunskap om större delen av den operativa verksamheten.

Vidare har du ett nära samarbete med dina kollegor där ni tillsammans är lösningsorienterade och säkerställer nöjda kunder.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• God dator-och systemvana
• Det är meriterande med erfarenhet inom administration och/eller kundsupport
• Det är meriterande med erfarenhet av Jeeves och/eller Service Now
• Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

Du som söker denna tjänst är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har en vilja att hjälpa andra. Vidare anstränger du dig för att leverera lösningar och har ständigt kunden i fokus. Du är en person som trivs med högt tempo och kan arbeta med flera uppgifter parallellt och skapar struktur bland dessa. Du trivs i en internationell atmosfär och är bekväm med att ha breda kontaktytor, varav du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du värnar om dina kollegor och har en teamanda.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: orderadministratör, orderagent, order, administration, administratör, kundsupport, support, kund, kundservice, service, fakturering, ärende, Jeeves, Service Now, digitalisering, IT, rekrytering, heltid, Foxway, Växjö

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Ordermottagare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Ordermottagare.

Innesäljare/ordermottagare

Läs mer Apr 5
Abena AB säljer och marknadsför förbrukningsartiklar inom Sverige till offentlig sektor och företag. Genom egna starka varumärken, brett sortiment, leveranssäkerhet, kvalitet/miljömedvetenhet och engagerade medarbetare skapar vi långsiktiga kundrelationer. Vårt huvudkontor ligger i Växjö, vi är runt 60 medarbetare och omsätter runt 500 miljoner kronor. Abena AB ingår i den danska Abena-koncernen som är en av Europas mest betydande för produkter inom hygiensektorn samt av förbrukningsartiklar. Läs gärna mer på www.abenaab.se.


Innesäljare/Ordermottagare
Om oss
Abena är ett expansivt företag som framgångsrikt kombinerar sin storleksmässiga styrka med ett familjeägt företags fördelar, såsom korta beslutsvägar och flexibilitet, för att på bästa sätt kunna svara på marknadens behov. Våra värderingar - öppenhet, flexibilitet, socialt ansvar och affärsetik - är utmärkande för vår företagskultur och genomsyrar all vår verksamhet.
Dina arbetsuppgifter
Som Innesäljare/Ordermottagare på Abena blir du en del av ett drivet och engagerat team som tillsammans ser till att uppfylla kundernas krav och förväntningar. Du kommer på ett självständigt sätt att arbeta med löpande mottagning, registrering och bevakning av kundorder. Dina främsta arbetsuppgifter kommer innebära löpande kundkontakt, ordermottagning, registrering av order i vårt affärssystem SAP.
Förutom att du arbetar nära och långsiktigt tillsammans med Abenas kunder, så kommer du även ha många interna kontaktytor med bland annat sälj-, produkt-, inköp- och logistikfunktionen. Ditt närmsta team inom supportavdelningen består idag av sex engagerade kollegor som arbetar tätt tillsammans för att uppfylla kundens förväntningar. Tillsammans med dina kunniga kollegor bidrar du till utvecklingen av kundservicefunktionen.
Din profil
För att lyckas i rollen som Innesäljare/Ordermottagare hos oss ser vi gärna att du är en driven och kommunikativ person med hög känsla för service. Du är lösningsorienterad, prestigelös och har en positiv inställning. Du visar ett stort engagemang och vilja till att utvecklas. Då tjänsten innebär mycket kontakt både intern inom Abena och externt med kunder har du en god förmåga att skapa relationer och kan sätta dig in i kundens behov och förväntningar. Du arbetar organiserat och flexibelt och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.
Placeringsort är vid huvudkontoret i Växjö. Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning och du rapporterar till vår Supportchef.
För att vara aktuell för tjänsten har du med fördel
kunskap och erfarenhet av att arbeta med kundservice och försäljning
kunskap och erfarenhet av att arbeta i digitala verktyg, större affärssystem samt Officepaketet
erfarenhet av SAP
talar och skriver obehindrat på svenska och engelska



Din ansökan
Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast, senast 22 april 2022. Ansök via mail till suza@abenaab.se ange referens Innesäljare/Ordermottagare i din ansökan.
Har du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta HR-chef Camilla Hiljanen på telefon 0470-446 03 eller mail cahi@abenaab.se. För specifika frågor om tjänsten kontakta Supportchef Suzan Samardziovska telefon 0470 – 446 16 eller mail suza@abenaab.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Orderadministratör till Nordens ledande IT-företag

Läs mer Mar 30
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag som är ett vikariat som sträcker sig fram till 2023. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Företaget är ett en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt.

Vi berättar mer om företaget vid en intervju.

Arbetsuppgifter:

Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service
• God systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Övrig information:

Start: Maj
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: orderadministratör, order, administration, administratör, kundtjänst, kundservice, service, ärenden, orderläggning, IT-företag, IT-infrastruktur, heltid, Växjö

Ansök nu

Orderadministratör till Nordens ledande IT-företag

Läs mer Feb 25
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Företaget är ett en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt.

Vi berättar mer om företaget vid en intervju.

Arbetsuppgifter:

Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service
• God systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: orderadministratör, order, administration, administratör, kundtjänst, kundservice, service, ärenden, orderläggning, IT-företag, IT-infrastruktur, heltid, Växjö

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Bravura Sverige AB .

Säljare till kommande rekrytering

Account manager
Läs mer Sep 8
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget.

Om företaget:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Vi är ett tillväxtföretag som tror på att skapa skillnad genom högre engagemang. När vi är framgångsrika blir effekten att människor får jobb och företag stärks genom rätt medarbetare. Idag är vi ett av de snabbast växande rekryterings-och bemanningsföretagen i Sverige.

Vi jobbar med företag i Växjö med omnejd inom försäljning och söker nu säljare för kommande rekryteringar. Kunderna är varierande och vi berättar mer om detta vid en intervju.

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare ansvarar du för hela försäljningsprocessen. Detta innebär att du arbetar självständigt med allt från prospektering och boka möten, till att göra behovsanalyser, presentera lösningar, skapa mervärde för kunden samt driva processen till ett avslut.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet med kundbemötande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• Tidigare säljerfarenhet är meriterande

I den här rekryteringsprocessen läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Vi tror att du som söker tjänsten är målinriktad, drivs av att göra affärer och trivs i en fartfylld miljö där du själv tar stort eget ansvar. Vi ser även att du är initiativtagande och strukturerad.

För att lyckas i rollen krävs en nyfikenhet, mod och utvecklingsvilja.
Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och är förtroendeingivande. Du motiveras av att skapa goda resultat och du ser dig som en team-player som värdesätter gemenskap bland dina kollegor.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljare, sälj, försäljning, kundservice, kundbemötande, service, Sales, account manager, kundsupport, Växjö

Ansök nu

Säljare / Junior Account Manager

Account manager
Läs mer Apr 26
Har du som mål att bli bäst inom företagsförsäljning och göra skillnad för både företag och människor genom framgångsrika affärer? Drivs du av utmaningar, att arbeta mot tydliga mål och att ständigt bli bättre? Då ska du fortsätta läsa och ansöka längre ner.

Om företaget

Bravura är ett rekryterings- och bemanningsföretag där vårt företagande har utgångspunkt i en övertygelse om att jobb är något fundamentalt för alla människor. Vi tror att människor och företag gör skillnad för varandra och vi har möjlighet att vara länken däremellan. Så stärker vi företag genom människor och människor genom jobb.

Vi är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande och entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat.

Om tjänsten

Som Account Manager hos oss arbetar du med att bygga upp din egen kundbas och du har möjlighet att skaffa dig ett stort kontaktnät i näringslivet. Du kommer i kontakt med företag inom olika branscher i hela tjänstemannasektorn och vi lovar dig en allmänbildande och utvecklande roll.

Du ansvarar för affären från ax till limpa vilket innebär att du självständigt prospekterar och bokar möten hos potentiella kundföretag. Väl ute på dina kundmöten gör du behovsanalys och presenterar våra lösningar inom rekrytering och bemanning. Du prisförhandlar och skriver offerter samt har ett tätt samarbete med dina kollegor på rekryterings- och bemanningsavdelningen. Du har eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer med dina kunder, det är en entreprenöriell miljö där du får driva dina egna affärer!

Sales Trainee Program

Sales Trainee Program är en del av Bravuras långsiktiga målsättning mot att bli bäst i världen på det vi gör. Vi vill med detta program ge dig bästa förutsättningarna att lyckas i din roll. Du kommer:

- Utvecklas inom försäljning och nå nya höjder
- Lära dig grunderna inom B2B-försäljning inklusive: mötesteknik & mötesstruktur, prissättning & förhandlingsteknik, affärsförståelse & kundfokus med mera.
- Vara del av ett framgångskoncept och snabb tillväxtresa
- Jobba tillsammans med härliga kollegor i en kultur som präglas av engagemang, glädje och framgång


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi tror på människors potential att utvecklas. Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå.

För att lyckas i denna rollen är du social och tar gärna första steget i ett samtal. Du får energi av att umgås och föra dialoger med nya människor. Du ser det som en naturlig del att sätta upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Trots att du kan stöta på ett bakslag så förblir du motiverad och effektiv i ditt arbete. Har du förmågan att förhandla och sälja in idéer till andra, så har du goda förutsättningar att lyckas i den här rollen.

För att kunna utföra arbetet behövs dock att du har (eller planerar att ta) B-körkort samt goda kunskaper i svenska och bekväm med att uttrycka dig på engelska.

Givetvis delar du våra värderingar: inspirerande, generös, pålitlig och målinriktad, vilket även innefattar att du har ett fördomsfritt förhållningssätt. Det är starkt meriterande med erfarenhet inom service och försäljning.

Övrig information

Start: 8 augusti
Plats: Växjö
Lön: Fast + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna Frågor och svar - Bravura (https://www.bravura.se/fragor-och-svar)

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: Karriärsida - Bravura (https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772)

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport: Kontakta oss - Bravura (https://www.bravura.se/kontakt?gclid=CjwKCAjwjZmTBhB4EiwAynRmDwrOO9TBUCRbvUbbB898KkzqB-SD280AupAGV-iReyMObYzo99ZUdxoCF7oQAvD_BwE) så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supporttekniker till Foxway

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 15
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Foxway.

Om företaget:

Med över 1000 anställda i sex olika länder hjälper Foxway sina kunder att hitta rätt väg i det digitala livet. Foxway löser sina kunders digitala problem, för att användare och medarbetare ska kunna fokusera på det de gör bäst.

Foxway vill bli det ledande företaget i Europa när det kommer till hållbara digitala tjänster och cirkularitet. De erbjuder en helhetslösning kring digitala verktyg och teknik med processer som effektiviserar och underlättar vardagen för användaren. Som en partner hjälper de sina kunder att identifiera styrkor och utvecklingsområden i deras verksamhet och stöttar upp med de insatser som behöver göras för att nå uppsatta mål. Med över 10 års erfarenhet av att digitalisera verksamheter utifrån verksamhetsnytta och behov erbjuder de en partner som har både teknisk kompetens och väl förankrad verksamhetsförståelse. Läs gärna mer på www.foxway.com



Arbetsuppgifter:

Som IT-konsult tillhör du teamet Tech Solutions bestående av kompetenta teknikkonsulter som har olika kompetensinriktningar. I rollen arbetar du med drift, support och utveckling av kundernas IT-miljöer i en andra linjes supportorganisation. Det innefattar metodisk felsökning och felavhjälpning av både datorer och telefoner i system som Microsofts Windows, Endpoint & Azure. Du är delaktig i att ständigt utveckla teamets processer och metoder genom att exempelvis utbilda första linjen, delta i workshops och skriva teknisk dokumentation. Vidare arbetar du dels självständigt, dels i grupp. Hos Foxway erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar som du löser tillsammans med dina kollegor och kunder.

Tjänstens placering är flexibel där du kan utgå från något av Foxways kontor i Göteborg, Malmö och Växjö. Det finns möjlighet till att arbeta hemifrån utifrån en hybridmodell.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Teknisk bakgrund i form av arbetslivserfarenhet eller relevant eftergymnasial utbildning
• Några års arbetslivserfarenhet av support och drift i en roll som Service Desk tekniker, IT konsult, IT drifttekniker eller liknande
• Praktisk erfarenhet och kunskap om Microsoft-miljöer som Microsoft Endpoint, Microsoft SCCM eller O365
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med erfarenhet och kunskap inom ITIL v4

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för IT och teknik, samt drivs av att ständigt utveckla din tekniska kompetens. Vidare sätter du alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar för att skapa god kundnöjdhet. Du motiveras av en roll som handlar om att agera problemlösande i kundens miljö. Som person är du nyfiken på att lära, tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samt utför dessa på ett strukturerat sätt. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Därtill har du en öppen, prestigelös och positiv inställning till andra människor.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Något av Foxways kontor i Göteborg, Malmö eller Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: drift, support, servicedesk, 1st line, 2nd line, 3rd line, tekniker, IT, Tech, Microsoft, molnlösningar, kundkontakt, teknik, flexibelt, hemifrån, distans, konsult, affär, göteborg, malmö, växjö

Ansök nu

Supporttekniker till Foxway

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 14
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Foxway.

Om företaget:

Med över 1000 anställda i sex olika länder hjälper Foxway sina kunder att hitta rätt väg i det digitala livet. Foxway löser sina kunders digitala problem, för att användare och medarbetare ska kunna fokusera på det de gör bäst.

Foxway vill bli det ledande företaget i Europa när det kommer till hållbara digitala tjänster och cirkularitet. De erbjuder en helhetslösning kring digitala verktyg och teknik med processer som effektiviserar och underlättar vardagen för användaren. Som en partner hjälper de sina kunder att identifiera styrkor och utvecklingsområden i deras verksamhet och stöttar upp med de insatser som behöver göras för att nå uppsatta mål. Med över 10 års erfarenhet av att digitalisera verksamheter utifrån verksamhetsnytta och behov erbjuder de en partner som har både teknisk kompetens och väl förankrad verksamhetsförståelse. Läs gärna mer på www.foxway.com



Arbetsuppgifter:

Som IT-konsult tillhör du teamet Tech Solutions bestående av kompetenta teknikkonsulter som har olika kompetensinriktningar. I rollen arbetar du med drift, support och utveckling av kundernas IT-miljöer i en andra linjes supportorganisation. Det innefattar metodisk felsökning och felavhjälpning av både datorer och telefoner i system som Microsofts Windows, Endpoint & Azure. Du är delaktig i att ständigt utveckla teamets processer och metoder genom att exempelvis utbilda första linjen, delta i workshops och skriva teknisk dokumentation. Vidare arbetar du dels självständigt, dels i grupp. Hos Foxway erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar som du löser tillsammans med dina kollegor och kunder.

Tjänstens placering är flexibel där du kan utgå från något av Foxways kontor i Göteborg, Malmö och Växjö. Det finns möjlighet till att arbeta hemifrån utifrån en hybridmodell.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Teknisk bakgrund i form av arbetslivserfarenhet eller relevant eftergymnasial utbildning
• Några års arbetslivserfarenhet av support och drift i en roll som Service Desk tekniker, IT konsult, IT drifttekniker eller liknande
• Praktisk erfarenhet och kunskap om Microsoft-miljöer som Microsoft Endpoint, Microsoft SCCM eller O365
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med erfarenhet och kunskap inom ITIL v4

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för IT och teknik, samt drivs av att ständigt utveckla din tekniska kompetens. Vidare sätter du alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar för att skapa god kundnöjdhet. Du motiveras av en roll som handlar om att agera problemlösande i kundens miljö. Som person är du nyfiken på att lära, tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samt utför dessa på ett strukturerat sätt. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Därtill har du en öppen, prestigelös och positiv inställning till andra människor.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Något av Foxways kontor i Göteborg, Malmö eller Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: drift, support, servicedesk, 1st line, 2nd line, 3rd line, tekniker, IT, Tech, Microsoft, molnlösningar, kundkontakt, teknik, flexibelt, hemifrån, distans, konsult, affär, göteborg, malmö, växjö

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till DHL Freight

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 15
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning.

Om företaget:

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.

DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Avdelningen består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.

I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig
• God dator/systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Erfarenhet inom kundservice är meriterande

Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i datamiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera.

Övrig information:

Start: 17 oktober
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundservice, kundtjänstmedarbetare, service, kund, transport, logistik, ärenden, telefon, mail, chatt, team, rekrytering, uppdrag, heltid, Växjö, DHL Freight

Ansök nu