Växjö: Property Manager/Fastighetsförvaltare, Volvo Group Real Estate, Braås

Hitta ansökningsinfo om jobbet Property Manager/Fastighetsförvaltare, Volvo Group Real Estate, Braås i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Är du initiativrik, ansvarstagande och en kreativ person som gillar att driva mot tydliga resultat? Ser du god service och partnerskap som en självklarthet? Då skall du fortsätta läsa för du kan mycket väl vara den vi letar efter till vårt team!


Om oss
Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar och anläggningsmaskiner samt marina och industriella motorer under varumärket som Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks och Volvo Penta.
Volvo Group Real Estate stöttar verksamheten med investeringar, byggprojekt, och felavhjälpande- och planerat fastighetsunderhåll. Vi är ett globalt team med cirka 300 anställda.


Vårt team i Braås tillhör Region Middle och Division Europe Industrial and Office (EUD), som förvaltar Volvokoncernens strategiska fabriker i Sverige, Belgien och Ryssland. Våra medarbetare arbetar som nära affärspartners till de lokala intressenterna och anpassar våra anläggningar till den senaste tekniken.


Detta kommer du att få arbeta med
Som Property Manager ansvar du för löpande och planerat underhåll, på kort- och lång sikt av våra fastigheter och dess byggnader i Region Middle samt bistår med projektledning, styrning och koordinering av mindre ombyggnationer. Vidare säkerställer du budgetering, finansiell uppföljning och rapportering i specifika system. Du har löpande kontakt med kunder för att övervaka såväl dagliga som framtida behov och tillhandahålla tekniska råd samt kostnadsberäkningar.


Utöver detta kommer du att:
Ansvara för för service avtal (SCR) mot kunder och leverantörer
Ansvara för operationell leverantörshantering och kontroll genom månatliga möten etc.
Delta och vara aktiv i kund- och nätverksmöten
Kontinuerligt arbeta med förbättringar och utveckling av tjänsteportföljen

Tjänsten är placerad i Braås och du kommer att rapportera till Director Region Middle inom EUD. I din roll kommer du att arbeta med dina kollegor inom förvaltning och projektledning på Volvo Group Real Estate men även dina kollegor på Volvo Construction Equipment i Braås. Inom Region Middle pågår för närvarande stora satsningar för att möta framtiden, en spännande resa som du i denna roll kommer att få vara en del av i stor utsträckning.


Vem är du?
Som person ser vi att du motiveras av att förbättra, innovera och bevara fastigheter. För dig är utveckling av dig själv och ditt team den självklara vägen till framgång. Du har en gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och/eller projektledning relaterat till fastigheter samt en förmåga att vara affärsorienterad och noggrann. Du gillar att tillhandahålla god service, är bra på att kommunicera och att återkoppla såväl internt som ut mot övriga intressenter. Du har förmågan att upprätthålla goda relationer med både kollegor och kunder och har en förståelse för beslutsprocesser i större organisationer.


Kvalifikationer:
Civil-/ Högskoleingenjör inom fastighet eller motsvarande
Teknisk kunskap om byggnadskonstruktion och fastighetsinstallationer
Erfarenhet av leverantörshantering och styrning
Goda kunskaper i analys av fakta och annan information
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett spännande arbete i en internationell miljö som möjliggör stora utvecklingsmöjligheter både på ett professionellt och personligt plan. Du kommer att få möjlighet att arbeta med mycket motiverade och kompetenta medarbetare som strävar efter att erbjuda tjänster av hög kvalitet, möta kollegornas behov samtidigt som vi söker kostnadseffektiva lösningar. Vi på Volvo Group Real Estate vill ge dig goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra - för när du lyckas, lyckas vi tillsammans.


Placeringsort: Braås, Sverige
Tjänsteresor: Begränsat


Låter det spännande?
Slå oss en signal om du har frågor kring tjänsten så berättar vi mer. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan. Hoppas vi ses!

Anställande chef: Nicklas Runeborg, Director Region Middle, +46 737 656 272
Emelie Fransson, HR Business Partner, +46 739 022 011

Sista ansökningsdag: 2022-10-20


Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Fastighetsförvaltare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Fastighetsförvaltare.

Fastighetsförvaltare

Läs mer Aug 5
För kunds räkning rekryterar Jobway en fastighetsförvaltare med bakgrund som uthyrning eller förvaltning av bostäder. Du är stationerad runt Stockholm.



Är du på jakt efter en ny utmaning i en härlig miljö där vi hjälper varandra och strävar mot att ha en stark sammanhållning för att uppnå bästa resultat. I rollen som fastighetsförvaltare kommer du ansvara för ett team där arbetar du i ett företag som vill växa och utvecklas tillsammans med dig. Du kommer förvalta fastigheter runt om i Stockholm och i Gävle. Låter detta som något för dig, tveka inte att ansöka redan idag!

Arbetsuppgifter:

Enhetsansvar för personal, budget och resultat.
Utveckla och förvalta våra kommersiella fastigheter tillsammans med våra Hyresgäster.
Du ansvar för utveckling av fastighetsbeståndet och förvaltning av befintliga fastigheter.
Driva utveckling och enligt ägardirektiv och hållbarhetskrav för verksamheten.
Ansvara för upphandlingar och genomförande av projekt & entreprenader.
Ansvar för hyresfrågor med stöd från Hyresadministration.
Ansvara för resultatet och förvaltning av bolagets fastigheter i Stockholm och Gävle.
Placeringsort Stockholm


Du erbjuds:  

privatägt bolag med stabil ekonomi.
Tjänstebil ingår.
En spännande expansiv resa med hållbarhetstänk.
Egen budget för trivsel och personalvård.
En stabil lokal organisation med lång erfarenhet i branschen.


Vi söker dig som:

Vi ser att du har ca 5 års erfarenhet från en likvärdig roll.
Erfarenhet av personalansvar
Har B-körkort.
God förståelse för ekonomi och kommersiell uthyrning.
God förhandlingsförmåga.
God erfarenhet av kommersiella hyresjuridik
Erfarenhet av förvaltning av bostäder och erfarenhet av bostadsavtal.




Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan!

Eventuella frågor besvaras av rekryterare Oscar Thiele på mejl Oscar.Thiele@jobway.se. eller 073 – 5811804. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Ansök nu

Fastighetsförvaltare

Läs mer Aug 5
För kunds räkning rekryterar Jobway en fastighetsförvaltare med bakgrund som uthyrning eller förvaltning av bostäder. Du är stationerad runt Växjö.



Är du på jakt efter en ny utmaning i en härlig miljö där vi hjälper varandra och strävar mot att ha en stark sammanhållning för att uppnå bästa resultat. I rollen som fastighetsförvaltare kommer du ansvara för ett team där arbetar du i ett företag som vill växa och utvecklas tillsammans med dig. Du kommer förvalta väletablerade fastigheter runt om i Växjö. Låter detta som något för dig, tveka inte att ansöka redan idag!

Arbetsuppgifter:

Enhetsansvar för personal, budget och resultat.
Utveckla och förvalta våra kommersiella fastigheter tillsammans med våra Hyresgäster.
Du ansvar för utveckling av fastighetsbeståndet och förvaltning av befintliga fastigheter.
Driva utveckling enligt ägardirektiv och hållbarhetskrav för verksamheten.
Ansvara för upphandlingar och genomförande av projekt & entreprenader.
Ansvar för hyresfrågor med stöd från Hyresadministration.




Du erbjuds:  

Ett privatägt bolag med stabil ekonomi.
Tjänstebil ingår.
En spännande expansiv resa med hållbarhetstänk.
Egen budget för trivsel och personalvård.
En stabil lokal organisation med lång erfarenhet i branschen.


Vi söker dig som:

Vi ser att du har ca 5 års erfarenhet från en likvärdig roll. Du kan tidigare ha arbetat som entreprenadingenjör, projektledare, projektingenjör, förvaltare och uthyrare.
Har B-körkort.
God förståelse för ekonomi och kommersiell uthyrning.
God förhandlingsförmåga.
Meriterande om du arbetat med hyres- och bostadsavtal.


Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan!

Eventuella frågor besvaras av rekryterare Oscar Thiele på mejl Oscar.Thiele@jobway.se. eller 073 – 5811804. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Ansök nu

Anläggningskoordinator

Läs mer Jul 11
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
På kultur- och fritidsförvaltningen har man antagligen några av de roligaste och viktigaste jobben inom kommunen. Vi jobbar med det som invånarna själva väljer att göra på sin fria tid, det som får människor att utvecklas och må bra och som förgyller vardagen. Det handlar helt enkelt om att möjliggöra en aktiv fritid. Vi hjälper till att göra Växjö till en härlig plats att bo, leva och verka i.

Nu söker vi dig som vill anta utmaningen att bidra till utvecklingen av våra anläggningar.

Anläggningskoordinatorn ska fungera som en sammanhållande funktion kring anläggningar och fastigheter samt planering av dessa gällande projekthantering och investeringar mm. Arbetsuppgifterna handlar bla om att:
• Vara beställare av drift och skötsel gentemot utförare
• Samordna förvaltningens anläggningsbehov med fastighetsägare
• Utveckla, underhålla och sköta investeringsplaneringen för befintliga anläggningar
• Genomföra diverse utredningar gällande förvaltningens anläggningar
• Fungera som stöd vid projektering av nya kultur- och fritidsanläggningar
• Ta fram och upprätthålla anläggningsplan för förvaltningens anläggningar
• Representera förvaltningen i Växjö kommuns stadsutvecklingsteam

I uppdraget ingår också att bidra i förvaltningens säkerhets respektive miljöarbete. Som anläggningskoordinator bistår du i upphandlingar kopplat till anläggningarna av drift, skötsel, underhåll och byggnation. Du utreder, planerar, genomför och slutför olika projekt både självständigt och i samarbete med andra. Arbetet består också av att skriva rapporter, yttranden och andra former av skrivelser. I många delar samverkar du med både förenings- och näringslivet. Rollen är mångfacetterad - strateg, projektledare, utredare och konsultativt stöd till förvaltningsledningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som kan anses vara likvärdig. Du har erfarenhet av såväl anläggningar/fastigheter som kultur- och fritidsförvaltningens verksamhetsområden. Det är inte det ena eller det andra som är viktigast för oss, utan kombinationen av bägge dessa delar.

Utifrån de verksamheter som bedrivs inom kultur- och fritidsförvaltningen ser vi gärna att du även har erfarenhet av:
• upphandlingar och uppföljning av tjänster, produkter och entreprenader
• avtalshantering
• investeringsplanering

Du har stort kundfokus, är initiativtagande och samtidigt strukturerad. Du har intresse och erfarenhet av att planera, driva, leda och genomföra olika förändrings- och utvecklingsprojekt. Du är noggrann och lägger lika stor vikt vid detaljerna som helheten.

För att lyckas i ditt arbete är det viktigt att du har förmåga att samverka såväl internt som externt. Du har förmågan att samla olika intressen och skapa de bästa lösningarna för helheten.

Uppdraget kräver att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska, både i tal och skrift.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Kommersiell Förvaltare

Läs mer Mar 18
Nivika är ett snabbväxande fastighetsbolag med fokus på långsiktigt ägande, en effektiv nybyggnation samt med en investeringstrategi som syftar till att vara flexibel och anpassningsbar gentemot fastighetsmarknaden.
-Med småländsk klokskap och med känsla för kvalitet utvecklar och förvaltar vi hus för generationer.
Drivs du av att utveckla fastigheter och att bygga långsiktiga kundrelationer? Nivika fortsätter sin tillväxtresa och vi söker nu en kommersiell förvaltare som gillar högt tempo och nära kontakt med kunder och kollegor.

Om rollen
Du kommer att arbeta inom ditt affärsområde och du har ett helhetsansvar för de kommersiella fastigheterna som du är tilldelad. Du kommer ansvara för affären och dess offertarbete, samt ansvara för omförhandling och framtagande av erbjudanden, till såväl nya som befintliga kunder till Nivika. Du kommer delta i budget och analys av utfall och prognos för fastigheterna du ansvarar för.

Om dig
Du är en driven och social person som gillar nätverkande och kundkontakt. Det är meriterande om du jobbat med förvaltning och fastighetsutveckling. Men du kan även ha en annan bakgrund som tex, mäklare Har du jobbat inom byggbranschen är det också meriterande. Du är målinriktad, ordningsam och självgående. Du trivs i ett omväxlande arbete i ofta högt tempo och uppskattar värdet av ett bra samarbete med såväl kollegor som kunder. Du kommer vara ansiktet utåt och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Som person är du affärsdriven och kommunikativ. För att bli framgångsrik i rollen krävs det att man både är handlingskraftig och uthållig. Det är en stor fördel om du besitter ett stort närverk inom det regionala näringslivet.
Urval tillämpas löpande därför ber vi dig skicka in din ansökan så fort som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Volvo Business Services AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Volvo Business Services AB .

Design Engineer Electrical Installation – Volvo Construction Equipment

Civilingenjör, drift och underhåll, elkraft
Läs mer Sep 21
Do you want to take part in creating a more sustainable future?


At Volvo Construction Equipment, we are driven by the idea that we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter and more connected, through talented employees, imagination and technological innovations.


Volvo CE Technology in Braås is expanding to face the industry challenges linked to automation, electromobility and connectivity. We are committed to building a better tomorrow and are proud of our innovative spirit resulting in world leading products, autonomous haulers and the first vehicle built with fossil- free steel and much more, always with a great team spirit and collaboration.


Right now, we are looking for a Design engineer with knowledge in the electrical area who have the drive and passion to contribute to great teamwork, continuous improvements and excellent innovations to meet future business challenges.


This is us, your new colleagues


Volvo CE in Braås, located close to Växjö, develops Articulated haulers and Wheel loaders. We are four design engineering teams responsible for new products and feature development, and aftermarket quality. In this movie you can meet some of our engineers Build a better future with us in Braås


Today these teams consist of engineers working in a supportive open landscape, closely together with production, purchasing, suppliers and aftermarket. Together with your new colleagues, you will create products that represent quality, safety and care for the environment. We benefit from having the production line at the same location, as well as a global network within the Volvo Group.


As a design engineer within the Installation team you will be responsible for the installation of all electrical systems related to high and low voltage, automation, electromobility and connectivity. This includes routing and designing of cable harnesses and installing electrical components in our machines using 3D modeling software.


At Volvo CE you will be part of a global and diverse team of highly skilled professionals. We have a strong company culture based on our values. This is central to all our work. We believe in Trust - we trust each other, Passion - we have passion for what we do, Change - we change to stay ahead, Performance - we are profitable to shape our future, and Customer success - we make our customers win!


Who are you?


We believe it is the right mindset and attitude that will make a difference within our organization. If you see yourself working in an environment that challenges you to combine your technical skills with a team-based attitude, then we believe you have the prerequisites to be successful in this position.


Key attributes
You are positive, flexible and a great team player.
You have a passion for innovation, continuous improvements and product development.
You are eager to learn and build on your own and the team’s development.
You feel a profound sense of accountability for the team’s deliveries and have the capability & interest to take the leading role when needed.



Knowledge & experience
To be successful in your new role you need the following knowledge/experience:
M.Sc./B.Sc. degree in Electrical/Mechanical engineering or equivalent
Experience from Electrical or Mechanical Design
Strong communication skills in English, spoken and written.
Catia v5 or similar 3D-modelling software.



Are we a perfect match?


Our offer to you is some really skilled colleagues and some truly exciting challenges to work with. Welcome to be part of the technology shift for real. If this sounds interesting to you, welcome to send in your application.


Curious, and have some questions? Don’t hesitate to contact us!


For further information please contact:


Head of Installation, Mikael Fransson, +46 (0)470 38 75 46


Union Representatives:
Dennis Andersson, Akademikerna, +46 (0)79 06 08 063
Thomas Andersson, Unionen, +46 (0)70 08 97 659
Jimmy Lönnetun, Ledarna, +46 (0)70 08 97 634


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Maintainability Engineer Volvo CE Braås

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Sep 12
At Volvo Construction Equipment, we are driven by the idea that we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter, and more connected, through talented employees, imagination, and technological innovation. With our mission “Building tomorrow together” as our guiding star, Volvo CE is heading up a major technology shift. We have global presence, and we are passionate pioneers who walk the talk about bringing concrete sustainable solutions to the world today and for the generations to come.


Come, and be part where everything’s begins.


Who are we?


The Diagnostics & Maintainability Engineering (D&ME;) department is a main contributor to high machine availability, low Total Cost of Ownership, and high customer satisfaction. Our mission is to increase profits for customers during the entire machine lifecycle by increasing the machine availability and making the operators, dealers and mechanics more efficient.
In the Diagnostics & Maintainability team within the global D&ME; department, we manage the after-market support for our product portfolio in the domain of Diagnostics, Maintainability & Aftermarket Readiness.
We are a multinational and multicultural team, colleagues with unique experiences, knowledge and opinions. Open feedback culture and respect for each other is an essential cornerstone for our success.


Key Responsibilities
You are the owner of maintainability for the products developed in Braås.
You are the main interface for maintainability topics within aftermarket functions.
You will develop and define maintenance cost overtime for technical areas & applications for products developed in Braås.
You will secure, maintain & develop roadmaps with input from Sales Regions.
You will define repair strategies through failure modes analysis together with technology/product owners.
You are responsible for verifying and validating maintainability requirements for early developments and secure proper implementation in the products.
Continuously build & share knowledge within the maintainability domain and new technologies to fulfill customer needs.

What you should bring along:
Technical degree (MSc or BSc) in engineering or equivalent education.
Good technical knowledge and experience in the aftermarket and product support area.
Customer results-oriented mindset.
Good knowledge of data driven analysis in the maintainability domain.
Good network and communication skills.
Fluent in written and spoken English, preferably also fluent Swedish.

Curious and want to know more?


For more information, please contact Per-Åke Persson, Head of Diagnostic and Maintainability Engineering Autonomous & Articulated Haulers and Rigid Dump Trucks +46 (0)70 003 4450


Union Representatives:
Dennis Andersson, Akademikerna, +46 470 548063
Thomas Andersson, Unionen, +46 (0)700 89 7659
Jimmy Lönnetun, Ledarna, +46 (0)470 387634


Welcome with your application.


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via e-mail. Please use our career site.
See you soon, future team member!

Ansök nu

Mjukvarutestare, Autonomous & Articulated Haulers

Produktutvecklare
Läs mer Jun 29
Vill du vara med och utveckla framtidens transportlösningar?


Just nu pågår ett av de största teknikskiften någonsin och hos oss är du med och utvecklar framtidens teknik för att elektrifiera våra maskiner och skapa smarta uppkopplade och självkörande fordon. Volvo Construction Equipment är med och leder omställningen till hållbara, miljövänliga transportlösningar med målet att bli ett fossilfritt företag och vi söker nu fler mjukvarutestare till vårt team.


Om oss
Volvo CE i Braås, världsledande på dumprar, ligger bara 25min utanför Växjö. Vi utvecklar autonoma ramstyrda dumprar och hjullastare. Vi gör allt från produktplanering, försäljning, och marknadsföring till inköp och tillverkning av kompletta maskiner. Hos oss blir du del av ett globalt team av talangfulla ingenjörer med stor mångfald. Vi erbjuder en inkluderade arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas och jobba med världsledande produkter.


Möt några av våra ingenjörer i vår korta film: Build a better future with us in Braås.


Ditt nya Team
Testteamet består av 15 skickliga ingenjörer som arbetar i tvärfunktionella projekt i en agil miljö. Teamet ansvarar för testning av våra produkter. Från mjukvara till delsystem och certifieringsprov på komplett maskin för Volvo CE:s autonoma och ramstyrda dumprar.


Rollen
Som mjukvarutestare har du en viktig roll i produktutvecklingsprocessen. Du testar programvaror, både internt utvecklad programvara och programvara från externa partners. Du deltar i funktionsutvecklingsprocessen och ansvarar för tvärfunktionella samordningsmöten, tidsplanering, verifieringsplanering samt administration och testutveckling.


Din bakgrund
För att lyckas i din nya roll tror vi att du har en universitetsutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet. Du är bekant med mjukvarutestning och har ett strukturerat sätt att arbeta och dokumentera. Vi tror också att du är angelägen om att lära och arbeta med din egen och teamutvecklingen. Du gillar att jobba med problemlösning.


Erfarenhet/kunskap inom några av följande områden kommer att vara till nytta och är meriterande:
Testplanering, Testutveckling, Inbyggda mjukvarusystem, Mjukvarutestning inom fordonsindustri samt agila arbetssätt.


Körkort: B


Välkommen med din ansökan!


Nyfiken, och har några frågor? Välkommen att kontakta oss!
Mårten Gustafsson, Head of Testing, marten.gustafsson@volvo.com, +46 70 089 7604


Annonstiden inkluderar semesterperioden så svar på eventuella frågor kan dröja. Vi återkommer så snart vi kan.


Fackliga företrädare:
Thomas Andersson, Unionen, thomas.t.andersson@volvo.com
Dennis Andersson, Akademikerna, dennis.andersson.4@volvo.com
Jimmy Lönnetun, Ledarna, jimmy.lonnetun@volvo.com


Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida.

Ansök nu

Juniora och seniora konstruktörer till Volvo CE

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Jun 29
Vill du vara med och utveckla framtidens transportlösningar?
Just nu pågår ett av de största teknikskiften någonsin och hos oss är du med och utvecklar framtidens teknik för att elektrifiera våra maskiner och skapa smarta uppkopplade och självkörande fordon.
Volvo Construction Equipment är med och leder omställningen till hållbara, miljövänliga transportlösningar med målet att bli ett fossilfritt företag och vi söker nu fler konstruktörer till våra team.


Det här är vi
Volvo CE i Braås, världsledande på dumprar, ligger bara 25min utanför Växjö. Vi utvecklar autonoma ramstyrda dumprar och hjullastare. Vi gör allt från produktplanering, försäljning, och marknadsföring till inköp och tillverkning av kompletta maskiner. Hos oss blir du del av ett globalt team av talangfulla ingenjörer med stor mångfald. Vi erbjuder en inkluderade arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas och jobba med världsledande produkter.


Ditt nya team
Vi är idag fyra konstruktionsteam som arbetar med mekanisk konstruktion. Vi har en inkluderande arbetsmiljö med samarbete i fokus.
Vi söker nu både juniora konstruktörer och mer erfarna konstruktörer inom samtliga områden:


Exterior: Exteriör design och konstruktion med fokus på plast och tunnplåt.
Structure: Svetsade och gjutna konstruktioner för ramar och lyftramverk
Installation: Installation av delsystem som motor/drivlina, hydraulik, el, autonomi
Technical Improvement: Kvalitet- och kostnadsförbättringar av befintliga produkter


Din bakgrund
Vi tror att rätt inställning och attityd kommer att göra skillnad i vår bransch. Du är positiv, flexibel och en bra lagspelare. Du har hög teknisk kompetens och gillar att vara med och påverka de tekniska lösningarna. Du är kreativ och har ett innovativt tänkande och vill utveckla din kompetens och dela detta med dina kollegor.
Vi använder avancerade 3D-verktyg, VR och simulerings program i vårt utvecklingsarbete.


Du bör ha följande erfarenhet:
Ingenjörsutbildning på högskolenivå
Ha en god kommunikationsförmåga på engelska
Erfarenhet av 3D-CAD

Om oss
Möt några av våra ingenjörer i vår korta film: Build a better future with us in Braås


Välkommen med din ansökan!


Är du nyfiken och vill veta mer, maila oss!
Jan-Olof Andersson, Exterior, jan-olof.joa.andersson@volvo.com
Marcus Andersson, Structure, marcus.andersson.10@volvo.com
Mikael Fransson, Installation, mikael.mf.fransson@volvo.com
Per Lagerlöf, Technology Improvement, per.lagerlof@volvo.com


Annonstiden inkluderar semesterperioden så svar på eventuella frågor kan dröja. Vi återkommer så snart vi kan.


Fackliga företrädare:
Thomas Andersson, Unionen, thomas.t.andersson@volvo.com
Dennis Andersson, Akademikerna, dennis.andersson.4@volvo.com
Jimmy Lönnetun, Ledarna, jimmy.lonnetun@volvo.com


Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida.

Ansök nu

Projektledare Logistik Volvo CE

Logistiker
Läs mer Jul 1
Vill du vara med och utveckla en mer hållbar framtid?'


Just nu pågår ett av de största teknikskiften i vår bransch, hos oss är du med och utvecklar framtidens tekniska lösningar för att elektrifiera våra maskiner. Volvo Construction Equipment är med och leder omställningen till hållbara och miljövänliga transportlösningar med målet att bli ett fossilfritt företag 2040.

I Braås, strax utanför Växjö, är vi ett stolt gäng som utvecklar och tillverkar framtidens ramstyrda dumpermodeller.


Rollen
Som Projektledare med fokus på logistik leder du ett team som utvecklar olika delar i vår logistikprocess inom produktion. Det kan exempelvis vara att driva omställning av vår interna logistikflöden, utrustningsinvesteringar eller som logistiks delprojektledare i våra produktutvecklingsprojekt. Du har ansvar för tidplan och för att leda team mot ett gemensamt mål. Storleken på teamen du leder varierar med omfattningen på projekten. Som projektledare inom logistik får du en spännande inblick i flera delar av organisationen då du leder både projekt kopplat till produktions strategiska utvecklingsplan eller utför förstudier och utredningar inför kommande projekt. Här finns stora möjligheter att utveckla fabriken, organisationen, teamet och dig själv.


Teamet
Inom avdelningen Produktionsteknik blir du en del av vårt Produktionsutvecklingsteam som idag består av 9 ingenjörer som arbetar som projektledare eller specialister. Vi arbetar nära varandra i ett öppet och stödjande arbetsklimat.


Vem är du?
Vi söker dig som har passion för att göra saker bättre för både människor och verksamhet. Du är en prestigelös och kreativ projektledare som är nytänkande och uppskattar olika perspektiv. Att arbeta tvärfunktionellt är en självklarhet för dig. Du har en stark egen inre motor och vilja att inspirera din omgivning till att nå högt engagemang och ett utvecklande samarbete. Självklart brinner du?för logistik samt flöden och vill vara med och ta fram nya spännande lösningar för framtiden.

För att lyckas i din nya roll tror vi att du har följande kunskaper och erfarenheter:
Relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande
Erfarenhet och kunskaper inom internlogistik
Erfarenhet från projektledning
Drivande, strukturerad och resultatinriktad samt har förmågan att skapa delaktighet och engagemang genom god samarbetsförmåga
Goda kunskaper i svenska och engelska

Välkommen med din ansökan!

För mer information kontakta:
Karl Johan Arfvidsson, Teknikchef, +46 70 0897665.


Fackliga representanter:?
Thomas Andersson, Unionen, thomas.t.andersson@volvo.com
Dennis Andersson, Akademikerna, dennis.andersson.4@volvo.com
Jimmy Lönnetun, Ledarna, jimmy.lonnetun@volvo.com


Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida.

Ansök nu