Växjö: VD - Getinge Disinfection

Hitta ansökningsinfo om jobbet VD - Getinge Disinfection i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Till framgångsrika Getinge Disinfection söker vi en VD som med ett engagerat och inspirerande ledarskap skall leda och driva vidareutvecklingen av verksamheten.

 

Om tjänsten

I rollen förväntas du att fortsätta bygga och leda verksamheten, vilket innebär ett helhetsansvar för bolagets mål, strategier, tillväxt och lönsamhet. Det är en strategiskt viktig position i den fortsatta positiva utvecklingen av bolaget i Växjö som ingår i den globala framgångsrika Getinge-koncernen.

Du leder vidareutvecklingen med ett stort fokus på produktion och produktkvalitet, för att fortsatt vara ett Center of Excellence inom sitt affärsområde. Du är ansvarig för att säkerställa att verksamheten har rätt förutsättningar för att nå uppsatta och framtida mål. Då företaget tillverkar medicinskteknisk utrusning är produktkvalitet ett prioriterat fokusområde för verksamheten. Din organisation består av cirka 150 dedikerade och stolta medarbetare, varav sju är direktrapporterande. Du leder, följer upp och coachar dina medarbetare samt säkerställer att de har rätt förutsättningar för att leverera i sina respektive roller. I rollen arbetar du nära ett flertal bolag inom koncernen inkluderat egenägda globala säljbolag för att ytterligare stärka bolagets och koncernens unika marknadsposition och tillväxt.

Som VD tar du över ett etablerat, och välrenommerat lönsamt bolag som är en del i en världsomspännande och framgångsrik koncern. Tillsammans med dina medarbetare har ni viljan och passionen att fortsatt driva utvecklingen av produkter till kunder inom hälsa och sjukvård så att de kan rädda liv här och nu. 

 


Om dig

Vi söker dig som är en erfaren och trygg ledare som framgångsrikt har lett en tillverkande produktionsverksamhet. Du har sedan tidigare erfarenhet av P/L-ansvar och är därmed van att balansera kostnader och intäkter. Du har en god förståelse och ett genuint intresse för produktion samt har verkat i en internationell miljö. Det är en fördel om du har erfarenhet av förbättringsarbete, implementering av processer och/eller stödsystem. Vidare är du väl förtrogen med ISO-standarder och det är meriterande om du har verkat i en verksamhet med högt ställda kvalitetskrav.  Du har även väl utvecklade ledaregenskaper som präglas av ett inkluderande förhållningssätt där din kommunikativa förmåga får ta plats.

 

 

Getinge Disinfection tar ordet!

Passion driver Getinge framåt! Fem företagsvärderingar återspeglar vårt varumärkeslöfte Passion for Life: passion, samarbete, öppenhet, professionellt genomförande och ägarskap. Utöver det uppmärksammar vi det som är viktigt i samarbete med alla våra intressenter: att stödja vårt mål att bli deras valda företag. Vi har alltid våra kunder i åtanke, och ser kvalitet som en integrerad del av vårt dagliga arbete. Vi anammar en lärande kultur och är fast beslutna att bygga ett långsiktigt hållbart företag. Här välkomnas du till en verksamhet som är stolta över det vi gör, som besitter mycket kompetens och som värdesätter högst att leverera med kvalitet. För rätt person finns stora möjligheter för en vidare karriär, såväl nationellt som internationellt, inom koncernen.

  

Getinge Disinfection AB är ett helägt dotterbolag till Getinge AB som är moderbolaget i den koncern i vilken Getinge Disinfection ingår. Bolaget i Växjö är mycket lönsamt, ingår i affärsområdet Surgical Workflow och finns etablerat i Växjö med cirka 150 medarbetare. Getinge Disinfection bedriver utveckling, tillverkning och försäljning av desinfektionsutrustning huvudsakligen till sjukhus.

 

 

Bra att veta

Du rapporterar till VP Manufacturing inom affärsområdet Surgical Workflow. Tjänsten är placerad på företaget i Växjö. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 16 oktober.

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Växjö som Verkställande direktör.

VD till Kronobergs Bilaffär / Newmanbil

Läs mer Aug 30
Kronobergs Bilaffär och Newmanbil grundades år 1946 och är i dag ledande bilåterförsäljare med verksamhet på fem orter i Småland, Halland och Skåne. Man representerar idag Honda, Opel, Fiat, Suzuki, Peugeot, Subaru, Isuzu, Alfa Romeo, Kia och Jeep. Koncernen omsätter drygt 600 MSEK och är ägarledd.

VD till Kronobergs Bilaffär / Newmanbil

Om oss
Kronobergs Bilaffär och Newmanbil är välkända återförsäljare av nya och begagnade fordon och tillhandahåller även högkvalitativ eftermarknad för flertalet märken. Vi har idag vårt säte i Växjö med försäljning samt serviceverksamhet vilket vi även har på våra övriga orter där vi finns; Ljungby, Älmhult, Laholm och Hässleholm. Vår anda präglas av ett starkt kundfokus med högklassiga produkter och engagerad personal.

Brinner du för att leda, motivera och utveckla medarbetare samtidigt som du optimerar kundtillfredsställelse och driver verksamheten framåt på ett lönsamt och kostnadseffektivt sätt? Då är det kanske dig vi söker?

Dina arbetsuppgifter
Som VD förväntas du aktivt utveckla bolagets affärsrörelse och vårda de båda bilbolagens varumärke i syfte att stärka vår position på den regionala marknaden. Du ansvarar för verksamhetens ledning, strategiska utveckling och resultat. För att lyckas i denna roll är du en närvarande och synlig ledare med starkt intresse för människor och en förmåga att lyfta och få ihop teamet mot tydliga gemensamma mål. Tillsammans med våra chefer utvecklar och driver du filialernas verksamhet i enlighet med företagets långsiktiga mål och utifrån den lokala marknadens förutsättningar. Du har ett intresse av vad som händer inom branschen på marknaden och det dagliga arbetet utgörs av strategiskt operativt arbete och personalledning. Befattningen är placerad i Växjö men tjänsten innehåller även resor till övriga filialer. Rapportering sker till ägarna.

Huvudsakliga ansvarsområden Leda och motivera medarbetarna till utveckling och se till att en bra arbetsmiljö upprätthålls.
Leda och utveckla bolaget mot fastställda och planerade mål i enlighet med Kronobergs Bilaffärs visioner.
Analysera och följa upp verksamheten
Vidareutveckla processer och arbetssätt kopplat till koncernen i stort
Se till att kundnöjdhetsmätningar håller en hög nivå
Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som VD ser vi att du har tidigare dokumenterad ledarskapserfarenhet, samt är trygg som person och i din roll som ledare. Du är en utpräglad lagspelare som tycker om att coacha och leda personalen mot uppsatta mål. Din kommunikation är rak och tydlig och du har lätt för att samarbeta och skapa nya relationer. Har du erfarenhet från en säljorienterad organisation sedan tidigare är det ett stort plus då det präglar hela vår kultur och verksamhet. Som person är du utåtriktad och intresserad av din omgivning, du är prestigelös och har förmågan att bygga förtroendefulla och positiva relationer både internt och externt.

För att vara aktuell för tjänsten har du Dokumenterad ledarskapserfarenhet
God ekonomisk insikt
Erfarenhet av att arbeta med processförbättringar
Språkmässigt behärskar du svenska och engelska såväl i tal som skrift.
Din ansökan
Sista ansökningsdatum är den 11:e september 2022, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då löpande urval och tillsättning av tjänsten tillämpas. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Fransson på 070 149 70 60 alt anna.fransson@onepartnergroup.se.

Ansök nu

VD till Kronobergs Bilaffär / Newmanbil

Läs mer Jun 17
Kronobergs Bilaffär och Newmanbil grundades år 1946 och är i dag ledande bilåterförsäljare med verksamhet på fem orter i Småland, Halland och Skåne. Man representerar idag Honda, Opel, Fiat, Suzuki, Peugeot, Subaru, Isuzu, Alfa Romeo, Kia och Jeep. Koncernen omsätter drygt 600 MSEK och är ägarledd.

VD till Kronobergs Bilaffär / Newmanbil

Om oss
Kronobergs Bilaffär och Newmanbil är välkända återförsäljare av nya och begagnade fordon och tillhandahåller även högkvalitativ eftermarknad för flertalet märken. Vi har idag vårt säte i Växjö med försäljning samt serviceverksamhet vilket vi även har på våra övriga orter där vi finns; Ljungby, Älmhult, Laholm och Hässleholm. Vår anda präglas av ett starkt kundfokus med högklassiga produkter och engagerad personal.

Brinner du för att leda, motivera och utveckla medarbetare samtidigt som du optimerar kundtillfredsställelse och driver verksamheten framåt på ett lönsamt och kostnadseffektivt sätt? Då är det kanske dig vi söker?

Dina arbetsuppgifter
Som VD förväntas du aktivt utveckla bolagets affärsrörelse och vårda de båda bilbolagens varumärke i syfte att stärka vår position på den regionala marknaden. Du ansvarar för verksamhetens ledning, strategiska utveckling och resultat. För att lyckas i denna roll är du en närvarande och synlig ledare med starkt intresse för människor och en förmåga att lyfta och få ihop teamet mot tydliga gemensamma mål. Tillsammans med våra chefer utvecklar och driver du filialernas verksamhet i enlighet med företagets långsiktiga mål och utifrån den lokala marknadens förutsättningar. Du har ett intresse av vad som händer inom branschen på marknaden och det dagliga arbetet utgörs av strategiskt operativt arbete och personalledning. Befattningen är placerad i Växjö men tjänsten innehåller även resor till övriga filialer. Rapportering sker till ägarna.

Huvudsakliga ansvarsområden Leda och motivera medarbetarna till utveckling och se till att en bra arbetsmiljö upprätthålls.
Leda och utveckla bolaget mot fastställda och planerade mål i enlighet med Kronobergs Bilaffärs visioner.
Analysera och följa upp verksamheten
Vidareutveckla processer och arbetssätt kopplat till koncernen i stort
Se till att kundnöjdhetsmätningar håller en hög nivå
Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som VD ser vi att du har tidigare dokumenterad ledarskapserfarenhet, samt är trygg som person och i din roll som ledare. Du är en utpräglad lagspelare som tycker om att coacha och leda personalen mot uppsatta mål. Din kommunikation är rak och tydlig och du har lätt för att samarbeta och skapa nya relationer. Har du erfarenhet från en säljorienterad organisation sedan tidigare är det ett stort plus då det präglar hela vår kultur och verksamhet. Som person är du utåtriktad och intresserad av din omgivning, du är prestigelös och har förmågan att bygga förtroendefulla och positiva relationer både internt och externt.

För att vara aktuell för tjänsten har du Dokumenterad ledarskapserfarenhet
God ekonomisk insikt
Erfarenhet av att arbeta med processförbättringar
Språkmässigt behärskar du svenska och engelska såväl i tal som skrift.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Fransson på 070 149 70 60 alt anna.fransson@onepartnergroup.se. Under veckorna 28-32 är det på grund av semestrar enklast att nå oss via mail. Sista ansökningsdagen är den 21 augusti 2022, men skicka gärna din ansökan så snart du kan.

Ansök nu

VD till Filtrena

Läs mer Mar 21
Lakers Group är en nordeuropeisk koncern som erbjuder eftermarknadstjänster inom vatten- och avloppsindustrin. Koncernen består av individuella företag i Norden, Tyskland och UK. Vårt mål är att samla flera entreprenörsföretag i en nordeuropeisk familj utan att förlora det lokala företagets värde, engagemang, kunskap och identitet. Lakers Groups besitter idag ett starkt team som alltid strävar efter rätt kompetens på alla positioner.
Laker Group ingår sedan november 2021 i Vestum AB som är noterade på Stockholmsbörsen

Vestum är en svensk förvärvsdriven koncern som förvärvar och utvecklar specialistbolag inom segmenten Water, Services och Infrastructure. Vestum söker aktivt efter kvalitetsbolag med bevisade affärsmodeller, starka marknadspositioner och förutsägbara kassaflöden där Vestum har förutsättningar att vara med och bidra till fortsatt positiv utveckling.


Sedan 2019 ingår Växjöföretaget Filtrena i Lakersgruppen, och är ett av de starka förvärven i Lakersfamiljen. Filtrena grundades 2004 och är idag ett väletablerat företag inom filter- och vattenbehandlingsindustrin. Sedan starten har det familjegrundade bolaget erbjudit skräddarsydda tjänster och produkter med fokus på kvalitét och hållbarhet och företaget har vuxit till att idag omsätta ca 36 miljoner.

Vi söker nu en driven och trygg ledare som har kapacitet och vilja att driva bolaget vidare mot tillväxt med bibehållen stabilitet, kundfokus och lönsamhet.

Ditt uppdrag
Som VD på Filtrena kommer du fortsätta att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Din främsta uppgift blir att stötta, utveckla och skapa engagemang hos dina medarbetare. Lika viktigt blir att utveckla affären genom att aktivt arbeta med försäljning och strategisk planering för att skapa en god grund för tillväxt. Försäljningsavdelningen består av fyra innesäljare och utgör största avdelningen i företaget. Dessutom jobbar tre medarbetare med enkel produktion, lager och logistik samt administration och en person med vattenanalyser i laboratoriet Totalt kommer du att ha personalansvar för 8 personer.

I din roll ingår även inköp från externa leverantörer men även från andra bolag inom gruppen. Du förväntas arbeta strategiskt med analysarbete och tillväxtstrategi, och genom att identifiera och utvärdera risker fatta affärsmässiga beslut om bolaget väg framåt. Du säkerställer att verksamhetsmål, budget och resultat för organisationen uppfylls samt ansvarar för rapportering.

Du rapporterar till Lakers ledningsgrupp.

Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som VD hos oss bör du trivas med att arbeta i en entreprenöriell koncern med tydligt affärsfokus där du får stort ansvar och handlingsfrihet att forma verksamheten. Du är målinriktad och använder proaktivt praktiska lösningar och metoder för att nå långsiktiga mål.

Vi tror att du har din bakgrund inom försäljning, kanske arbetar du idag som försäljningschef, affärsområdeschef, vice VD eller något liknande och är redo att ta nästa steg.

Som person är du prestigelös och trygg och du sprider positiv energi till din omgivning. Vi söker dig som står för ett modernt, transparent och coachande ledarskap och du har en god förmåga att engagera och utveckla dina medarbetare. Du har ett starkt driv i kombination med hög affärsmässighet och vilja att utveckla och växa din verksamhet.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderingar i vår rekrytering.

För att vara aktuell för tjänsten har du Några års dokumenterad erfarenhet av ledande befattning inom privat näringsliv
Erfarenhet av B2B försäljning med mycket goda resultat
Relevant utbildning, gärna med ekonomisk inriktning
Erfarenhet av budgetansvar och prognosarbete

Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Detta är en direktanställning hos Lakersgruppen som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39 eller mail emma.hordegard@onepartnergroup.se.

Ansök nu

VD till växande entreprenörsbolag

Läs mer Feb 14
Einar Operating är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar varumärken, bolag, tjänster och produkter inom FOOD, FM och SPORTS. Koncernen når synergier genom att samordna personal, försäljning, marknadsföring, produktion, sortimentsutveckling, inköp och distribution. All verksamhet som bedrivs går under devisen ”The basics of everyday life”, och vi skapar på det sättet genuina värden för våra kunder.
Vi har haft en stadig tillväxt sedan starten 2003 och omsättningsmålet inför 2022 är runt 90-100 miljoner kronor. Omsättningsökningen 2022 jämfört med föregående år förväntas landa på ca 26 %. Resan har bara börjat.

Vill du bli en nyckelperson på vår resa? Vi söker nu en VD för bolagen inom affärsområdena FM och FOOD vilka omsätter ca 55 Mkr i bolagen EC Life, Kallskänksgourmé, Einar Food och Ingers. Eftersom rollens natur är att vara VD för dessa divisioner och bolag som samarbetar, kommer själva anställningen att ligga i koncernens ägarbolag Einar Operating där rollen också innefattar personalansvar för ekonomi, IT och marknad. Totalt kommer du att ha personalansvar för 6-7 personer.
I rollen rapporterar du till koncern-VD och styrelsen.

Ditt uppdrag

Vi söker en driven ledare som har kapacitet och vilja att gå in och ta verksamheten till sig såväl operativt som strategiskt och föra affärerna till nästa nivå på flera plan. Ditt uppdrag blir att utveckla ett helhetserbjudande inom allt som ligger inom ”The basics of everyday life”.

Du driver vår tillväxt genom bland annat förvärv, upphandling/ sälj, etableringar på nya orter samt genom att utveckla tjänster i ongoing business och produktutveckling i ongoing business.

En väsentlig del av tjänsten är att i ongoing business följa upp nyckeltal för lönsamhet och ekonomistyra bolagen och projekten. Din profil är därför tydligt inriktad mot ekonomi och ledarskap.

Mer om Din profil

För att bli framgångsrik i rollen som VD hos oss bör du trivas med att arbeta i en entreprenöriell koncern med tydligt affärsfokus där det ska hända mycket och där du får stort ansvar och goda möjligheter att vara med och forma vår framtida verksamhet. Du behöver vara strategiskt affärsmässig med ett starkt analytiskt och ekonomiskt tänk, du har alltså lätt för att göra ekonomiska lönsamhetskalkyler och prognoser utifrån ett marknadsperspektiv. Du är målinriktad och använder proaktivt praktiska lösningar och metoder för att nå långsiktiga mål.

Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd inför verksamhetens skiftande behov. Du har både förmåga att snabbt identifiera väsentligheter men kan också urskilja detaljer för att kunna sätta dessa i ett större perspektiv.

Du rapporterar till vår styrelse som har möten 4-6 gånger per år, där du som VD medverkar och redovisar resultat mot uppsatta verksamhetsmål.

Som person är du prestigelös och intresserad av din omgivning. Du fungerar väl i grupp och är bra på att samarbeta och bygga förtroendefulla, långsiktiga relationer inom och utom koncernen för bolagets bästa. Du drivs av utveckling och entreprenörskap och vill tillsammans med oss i vårt lag göra vår resa som en del av din karriär. Som VD innebär det ett intensivt och roligt arbete och du ser därför fram emot att ”leva VD-livet”, som innebär att du ständigt står med flaggan främst i ledet när vi siktar mot nya höjder.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderingar i vår rekrytering.

För att vara aktuell för tjänsten har du god vana av att arbeta i ledande befattning inom privat näringsliv
relevant utbildning, gärna med ekonomisk inriktning
erfarenhet av budgetansvar och personalansvar, med fördel erfarenhet av att leda genom chefer
Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Detta är en direktanställning hos Einar Operating som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39 eller mail emma.hordegard@onepartnergroup.se.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från VEM Chefsrekrytering & Interim AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från VEM Chefsrekrytering & Interim AB .

Rådgivningschef Företag och Lantbruk

Avdelningschef, bank
Läs mer Aug 10
Om tjänsten

I din roll som Rådgivningschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla Länsförsäkring Kronobergs utbud av banktjänster inom Företag och Lantbruk. Du får ett stort eget mandat att påverka och driva affären utifrån upprättade strategiska- och affärsmässiga planer och budgetar, som du självklart är med och utformar. Tjänsten innebär både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du säkerställer en fortsatt stark tillväxt inom lantbruksaffären och vidareutvecklar bankens företagsaffär, i vilka du själv även har ett visst kundansvar. Bankens fokus på lokalkännedom, närhet till kund och en utmärkt servicenivå är prioriterade områden för dig. Du har personalansvar för sex skickliga och engagerade rådgivare till vilka du agerar bollplank, vägleder, entusiasmera och stöttar i beslut.

 

Som Rådgivningschef företräder du affärsområdet Bank och Liv och sitter i ledningsgruppen för banken. Du förväntas att aktivt bidra till vidareutveckling av affärsområdet och representerar Länsförsäkring Kronoberg på ett föredömligt sätt. Det förekommer kontinuerliga interna samarbeten med andra affärsområden och avdelningar inom Länsförsäkring Kronoberg samt kontakt och nätverksbyggande med kunder, externa samarbetspartners och kollegor inom Länsförsäkringsgruppen.

 

 

Om dig


Vi söker dig som har en akademisk examen inom relevant område för uppdraget alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du god erfarenhet av att driva och utveckla affärer samt har förståelse för kreditgivning. Du är trygg i och trivs med en rådgivande roll. Erfarenhet från bank och/eller försäkring samt kunskap eller ett nätverk inom den agrara näringen är meriterande, men inget krav. Tillika är ledarbakgrund en fördel, men inget krav.

 

För att lyckas i rollen tror vi att du har goda prestigelösa ledaregenskaper med förmåga att entusiasmera, utveckla och motivera medarbetare. Du är van vid att ta initiativ, vara proaktiv och drivs av att uppnå satta mål. Din samarbetsförmåga är god och du är duktig på att bygga relationer. Ett sinne för affärer och en förmåga att analysera faller dig naturligt. 

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

 

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö. Vi tillämpar löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Compliance Officer

Försäkringsjurist
Läs mer Jun 6
Vill du arbeta i en specialistroll med ett brett uppdrag genom hela verksamhetens affär? Vi söker nu en Compliance Officer till Länsförsäkring Kronoberg, med ansvar för regelefterlevnadsfrågor.

 

 

 

Om tjänsten

Som Compliance Officer är du ansvarig för strategi, implementering och uppföljning av regelefterlevnadfrågor inom de regelverk som gäller för framför allt försäkringsverksamheten.

 

Rollen som Compliance Officer är bred, vilket innebär att du kommer arbeta med en mängd av spännande frågor inom bolagets samtliga affärsområden och inom stabsfunktionen. Du utgör ett stöd för styrelsen, vd, ledning och andra medarbetare för att bedriva verksamheten med god intern styrning och kontroll med iakttagande av gällande regelverk. Du ser till att policys, rutiner och riktlinjer efterlevs samt utifrån den oberoende kontroll- och rådgivningsfunktion du har, genomför riskanalyser, planerar, rapporterar och följer upp verksamhetens regelefterlevnad. I uppdraget kommer du även att vara företagets kontaktperson gällande GDPR-frågor.

 

Att omvärldsbevaka och informera och utbilda verksamheten i nya lagar och regler är aktuella delar i rollen. Tillika förväntas du bidrar till det löpande förbättringsarbetet och utvecklingen av de egna processerna för att säkra en god regelefterlevnad.  

 

Rollen spänner över ett brett spektra, varför de interna kontaktytorna är många samt att du har kontinuerlig kontakt med företagets styrelse och rapporterar till vd. Externt finns värdefulla nätverk inom Länsförsäkringsgruppen och inom Länsförsäkringar AB samt externa myndigheter och instanser.

                                           

 


Om dig

Vi söker efter dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom juridik eller ekonomi eller annan lämplig utbildningsbakgrund till uppdraget. Du har ett par års erfarenhet av arbete med regelverksfrågor. Kanske har du erfarenhet från försäkring, bank, juristbyrå, kreditmarknadsbolag eller från en näringsverksamhet eller en myndighetsutövande roll? Erfarenhet av regelverk avseende försäkringsrörelse är meriterande, men inget krav.

 
Du är van och skicklig på att tillämpa regelverk för granskning, rådgivning och stöd. Att arbeta självständigt likväl som att samarbeta med dina kollegor för att nyttja varandras kompetenser och nå bästa möjliga utfall är för dig en självklarhet. För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en uttalad vilja att arbeta brett och har förmåga att ge proaktiva råd. Du är kommunikativt skicklig i tal och skrift och kan kommunicera pedagogiskt.

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

 

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö och du rapporterar till Länsförsäkring Kronobergs vd. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar därmed din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti.

Ansök nu

Rådgivningschef Företag och Lantbruk

Avdelningschef, bank
Läs mer Jun 21
Vill du vara med att utveckla bankaffären och kunderbjudandet inom Företag och Lantbruk i ett lokalt, kundägt bolag med en tydlig värdegrund, där kundupplevelsen är i fokus och som har ett av Sveriges mest kända varumärken?

 

 

 

Om tjänsten

I din roll som Rådgivningschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla Länsförsäkring Kronobergs utbud av banktjänster inom Företag och Lantbruk. Du får ett stort eget mandat att påverka och driva affären utifrån upprättade strategiska- och affärsmässiga planer och budgetar, som du självklart är med och utformar. Tjänsten innebär både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du säkerställer en fortsatt stark tillväxt inom lantbruksaffären och vidareutvecklar bankens företagsaffär, i vilka du själv även har ett visst kundansvar. Bankens fokus på lokalkännedom, närhet till kund och en utmärkt servicenivå är prioriterade områden för dig. Du har personalansvar för sex skickliga och engagerade rådgivare till vilka du agerar bollplank, vägleder, entusiasmera och stöttar i beslut.

 

Som Rådgivningschef företräder du affärsområdet Bank och Liv och sitter i ledningsgruppen för banken. Du förväntas att aktivt bidra till vidareutveckling av affärsområdet och representerar Länsförsäkring Kronoberg på ett föredömligt sätt. Det förekommer kontinuerliga interna samarbeten med andra affärsområden och avdelningar inom Länsförsäkring Kronoberg samt kontakt och nätverksbyggande med kunder, externa samarbetspartners och kollegor inom Länsförsäkringsgruppen.

 

 

Om dig


Vi söker dig som har en akademisk examen inom relevant område för uppdraget alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du god erfarenhet av att driva och utveckla affärer samt har förståelse för kreditgivning. Du är trygg i och trivs med en rådgivande roll. Erfarenhet från bank och/eller försäkring samt kunskap eller ett nätverk inom den agrara näringen är meriterande, men inget krav. Tillika är ledarbakgrund en fördel, men inget krav.

 

För att lyckas i rollen tror vi att du har goda prestigelösa ledaregenskaper med förmåga att entusiasmera, utveckla och motivera medarbetare. Du är van vid att ta initiativ, vara proaktiv och drivs av att uppnå satta mål. Din samarbetsförmåga är god och du är duktig på att bygga relationer. Ett sinne för affärer och en förmåga att analysera faller dig naturligt. 

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

 

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö. Rekryteringsprocessen påbörjas innan sommarperioden och kommer återupptas och avslutas efter sommaren. Vi tillämpar därför löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 6 juli 2022.

Ansök nu

Fastighets- och serviceansvarig

Fastighetschef
Läs mer Jun 6
Om tjänsten

Som Fastighets- och serviceansvarig har du ett övergripande ansvar för bolagets nya fastighetsbestånd och servicefunktion. I rollen kommer du att arbeta brett med förvaltning, drift, underhåll och utveckling av fastigheterna samt förhyrda kontor samt trygga en unik servicenivå som bidrar till positiva upplevelser för medarbetare och kunder. Fastighetsinnehavet och dess utveckling står för en del av bolagets aktiva kapitalförvaltning, varför det strategiska arbetet kring framtida fastighetsinvesteringar är en del av uppdraget.  

 

I rollen ansvarar du för att upprätta, implementera och följa upp drifts-, underhålls- samt investeringsplaner för samtliga fastigheter samt förhyrda kontor. Du är högst delaktig och drivande i arbetet med en aktiv fastighetsstrategi och du arbetsleder fastighet- och servicefunktion vilket omfattar två medarbetare. Att upprätta affärsplan, prognoser och budget inom din funktion tillsammans med analyser och beslutsunderlag för fastighetsrelaterade investeringar är viktiga delar i din roll. Fastighetsbeståndet (inklusive förhyrda kontor) består av kontor, affärslokaler samt lägenheter och finns på ett flertal orter i framför allt Småland, med ett totalt bestånd på cirka 8 000 m2. Som Fastighets- och serviceansvarig har du breda kontaktytor internt såväl som externt. Entreprenad- och leverantörsupphandlingar driver du tillsammans med inköpsavdelningen för att i nästa steg vara projektansvarig gentemot upphandlade leverantör för renovering-, om- och tillbyggnationer och fastighetsrelaterade tjänster.

 

Ditt övergripande mål är att bidra till kund- och medarbetarunika upplevelser, detta genom att säkerställa en hög servicenivå samt utveckla processer för att skapa en effektiv fastighets- och serviceförvaltning. I rollen rapporterar du till Ekonomichefen.

 


Om dig

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning inklusive drift samt med erfarenhet inom olika tekniska områden kopplat till fastighetsområdet. En god förståelse för fastighetsekonomi och förmågan att analysera och kalkylera kostnader inom området är viktiga parametrar för att lyckas i rollen. Du har insikt och kunskap i frågor rörande hyres-, fastighets- samt entreprenadjuridik samt hyressättning.

 

Som person har du en god förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer och att leverera högklassig service är naturligt för dig. Du är strategisk och analytisk samtidigt som du är affärsorienterad med tydligt målfokus. Du prioriterar struktur i ditt arbetssätt och har ett öga för såväl detaljer som helheten. Du trivs när du får driva samt vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbete. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara kommunikativt skicklig samt trivas i en ledande roll och att coacha och utveckla personal.

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö och du rapporterar till Ekonomichef. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar därmed din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Compliance Officer

Försäkringsjurist
Läs mer Maj 12
Vill du arbeta i en specialistroll med ett brett uppdrag genom hela verksamhetens affär? Vi söker nu en Compliance Officer till Länsförsäkring Kronoberg, med ansvar för regelefterlevnadsfrågor.

 

 

 

Om tjänsten

Som Compliance Officer är du ansvarig för strategi, implementering och uppföljning av regelefterlevnadfrågor inom de regelverk som gäller för framför allt försäkringsverksamheten.

 

Rollen som Compliance Officer är bred, vilket innebär att du kommer arbeta med en mängd av spännande frågor inom bolagets samtliga affärsområden och inom stabsfunktionen. Du utgör ett stöd för styrelsen, vd, ledning och andra medarbetare för att bedriva verksamheten med god intern styrning och kontroll med iakttagande av gällande regelverk. Du ser till att policys, rutiner och riktlinjer efterlevs samt utifrån den oberoende kontroll- och rådgivningsfunktion du har, genomför riskanalyser, planerar, rapporterar och följer upp verksamhetens regelefterlevnad. I uppdraget kommer du även att vara företagets kontaktperson gällande GDPR-frågor.

 

Att omvärldsbevaka och informera och utbilda verksamheten i nya lagar och regler är aktuella delar i rollen. Tillika förväntas du bidrar till det löpande förbättringsarbetet och utvecklingen av de egna processerna för att säkra en god regelefterlevnad.  

 

Rollen spänner över ett brett spektra, varför de interna kontaktytorna är många samt att du har kontinuerlig kontakt med företagets styrelse och rapporterar till vd. Externt finns värdefulla nätverk inom Länsförsäkringsgruppen och inom Länsförsäkringar AB samt externa myndigheter och instanser.

                                           

 


Om dig

Vi söker efter dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom juridik eller ekonomi eller annan lämplig utbildningsbakgrund till uppdraget. Du har ett par års erfarenhet av arbete med regelverksfrågor. Kanske har du erfarenhet från försäkring, bank, juristbyrå, kreditmarknadsbolag eller från en näringsverksamhet eller en myndighetsutövande roll? Erfarenhet av regelverk avseende försäkringsrörelse är meriterande, men inget krav.

 
Du är van och skicklig på att tillämpa regelverk för granskning, rådgivning och stöd. Att arbeta självständigt likväl som att samarbeta med dina kollegor för att nyttja varandras kompetenser och nå bästa möjliga utfall är för dig en självklarhet. För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en uttalad vilja att arbeta brett och har förmåga att ge proaktiva råd. Du är kommunikativt skicklig i tal och skrift och kan kommunicera pedagogiskt.

 

 

Länsförsäkring Kronoberg tar ordet!

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Vi är ca 155 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd och Alvesta. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår övertygelse är att verka så nära våra kunder som möjligt, varför vi lägger mycket kraft på att lära känna just våra kunders behov och förväntningar. Den personliga relationen till kunderna är viktig och kunderna är även våra ägare.

 

För att trivas hos oss och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du delar vår värdegrund. Vår vision är att vi tillsammans skapar trygghet och möjligheter. Vår verksamhet präglas av att vi är nära, engagerade och handlingskraftiga.

 

Vi erbjuder dig att arbeta med spännande utvecklingsinitiativ som möter en omvärld i snabb förändring och med stora möjligheter att göra skillnad - internt inom vårt bolag, inom hela Länsförsäkringsgruppen samt inte minst för de många kunderna i Kronoberg.

 

 

 

Bra att veta

Tjänsten utgår från Länsförsäkring Kronobergs kontor i Växjö och du rapporterar till Länsförsäkring Kronobergs vd. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 3 juni 2022.

Ansök nu