Växjö: Förbättringsledare till Enertech AB i Ljungby

Hitta ansökningsinfo om jobbet Förbättringsledare till Enertech AB i Ljungby i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Till vårt trevliga kundföretag Enertech i Ljungby söker vi en Förbättringsledare!

Vi är inne i en spännande fas och behöver nu förstärka med nya kollegor på vår kvalitetsavdelning. Vi söker därför en Förbättringsledare med ansvar för att vidareutveckla och driva vårt förbättringsarbete.

Vill du vara med att utveckla vår verksamhet och samtidigt bidra till en hållbar framtid? För rätt person kan vi erbjuda en utmanande tjänst i ett spännande företag med korta beslutsvägar, hög puls och allt under ett tak.

I rollen som Förbättringsledare driver och utvecklar du vårt förbättringsarbete genom lean- och Six Sigmametodiken. Din viktigaste uppgift blir att stödja, följa upp förbättringsportföljen, projekt mot uppsatta mål, strategiska initiativ och driva övergripande problemlösningar och förbättringsprojekt.

Du kommer att arbeta tvärfunktionellt som både kravställare och support till vår organisation. Vi erbjuder en omväxlande vardag med ett varierande innehåll av arbetsuppgifter och att vara med på vår tillväxtresa. Läs gärna mer om oss på www.enertech.se

Din profil
Du som antar denna utmaning har troligen en eftergymnasial utbildning inom relevant område, meriterande är om du genomgått en Blackbeltutbildning. Utöver din teoretiska bakgrund har du dokumenterade ledaregenskaper och god förmåga att motivera och coacha medarbetare i olika delar av organisationen. Vidare är du van att:
  Driva projekt och har ett stort intresse och engagemang för förändrings- och förbättringsarbete sett över hela verksamheten.
Underhålla och utveckla det goda samarbetet inom organisationen med direktrapportering till kvalitets- och miljöchefen.
Insamling, analys och presentation av data till hela organisationen.
Utbilda, stötta och coacha personalen och gruppchefer i deras kontinuerliga arbete samt tillhandahålla organisationen med de verktyg och den struktur som är nödvändiga för att nå framgång i arbetet.

Vad erbjuder vi?
Energisektorn har ständigt ökande krav på högre effektivitet, minimal miljöpåverkan samt kvalitativa produkter. En utmaning som Enertech AB tagit på allvar och något som driver oss framåt.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och därmed utvecklas tillsammans med varandra. Med våra svensktillverkade produkter av hög kvalitet ges du alla möjligheter att få arbeta i en bransch som står inför sin största omställningsresa någonsin. 

Tillsammans med en stark koncern och hängivna medarbetare ges rätt person möjligheten att komma in i en spännande tillväxtresa. Vi har vårt huvudkontor i de småländska skogarna och mer specifikt i Ljungby.

Uppdraget är en direktrekrytering till Enertech AB i Ljungby!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby.
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Ansök senast 20 november.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Organisationsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Organisationsutvecklare.

Senior projektledare till Södras strategifunktion

Läs mer Okt 10
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden, där våra medlemmars gemensamma ägande ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Inom strategifunktionen leder vi Södras koncernövergripande arbete med vår gemensamma strategi för att säkra vår framtida konkurrenskraft och förmåga att förädla och förnya skogsgårdens värden.

Som senior projektledare arbetar du i en dynamisk miljö där du får ta ett stort ansvar och bidra till att utveckla och stärka Södras strategiska förmåga och framdrift.

Det här får du jobba med på Södra
Som senior projektledare kommer du att leda strategiska projekt och initiativ av varierande innehåll, storlek, komplexitet och längd. Du får en avgörande roll i att avgränsa frågeställningar, identifiera problem, samla in och analysera data, dra slutsatser och utveckla business case. Du kommer även att sätta ihop och leda projektgrupper med kompetenser från hela organisationen, svara mot styrgrupper och presentera resultat i olika sammanhang. Vidare ingår att bidra till vidareutvecklingen av våra arbetssätt, samt identifiera problem och lösningar tillsammans med övriga delar av organisationen. Beroende på de uppdrag du arbetar med kan resor till våra bruk, sågverk och andra delar i verksamheten vara aktuella.

Strategifunktionen är en relativt ny funktion inom Södra och består idag av en senior projektledare, en analytiker, en strategiledare (rekryterande chef) och Södras strategichef. Funktionen utgår främst från Växjö. Tjänsten som senior projektledare är en tillsvidareanställning med placering i första hand i Växjö eller Värö. Placering på andra orter sker i överenskommelse med rekryterande chef.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som projektledare i en industriell miljö där du har visat på god förmåga att samarbeta med olika kompetenser på flera nivåer. Du är skicklig på att inspirera och leda andra samtidigt som du är nyfiken, lyhörd och kan fånga in olika perspektiv. Du trivs när du får arbeta självständigt, leda och planera ditt arbete och är mån om att utveckla dina kompetenser och snabbt ta till dig nya arbetssätt och kunskapsområden. Du motiveras av att uppnå resultat och lösa problem och vill bidra till att utveckla Södra.

Vi ser också att du har:
- Högskole-/universitetsutbildning på avancerad nivå eller motsvarande kunskap och erfarenhet
- Erfarenhet från projektledning från tillverkningsindustri
- Intern bakgrund inom Södra är meriterande
- Kunskaper i och erfarenheter av agila arbetssätt och förändringsledning är meriterande
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Goda kunskaper i talad och skriven svenska och engelska
- B-körkort









Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vill du veta mer?
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta rekryterande chef Stina Karlsson på stina.karlsson@sodra.com. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Robin Kalmendal på robin.kalmendal@sodra.com eller +46724623582.

Fackliga frågor hänvisas till:
Teddy Hedlund, Unionen teddy.hedlund@sodra.com
Erik Karlsson, Saco erik.c.karlsson@sodra.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 29/10. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare

Läs mer Nov 22
Tycker du det är roligt med förändringsarbete och brinner för att skapa effektiva processer? Har du dessutom ett intresse för digitalisering, ledningssystem och verksamhetsstöd? Som Verksamhetsutvecklare erbjuds du en roll där kvalitet och utveckling står i fokus, i en stimulerande miljö som genomsyras av engagemang, kunskap och ansvar.

Ditt nya jobb

Som verksamhetsutvecklare arbetare du med att utveckla och förvalta Bravidas processer och ledningssystem. Du arbetar tvärfunktionellt med fyra huvudsakliga fokusområden; kvalitet, ledningssystem/produktionsstöd, arbetsmiljö och miljö.

Rollen är bred och varierande och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att


• Uppdatera, utveckla och förvalta processer, rutiner och ledningssystem
• Arbeta med digital utveckling
• Driva förändringsprojekt och implementera nya arbetssätt
• Planera och genomföra internrevisioner
• Delta i externa revisioner kopplat till ISO certifieringar
• Driva ständiga förbättringar
• Vara en nyckelperson i samarbetet med kvalitet- och miljöansvariga
• Arrangera workshops och andra typer av förbättringsforum
• Bedriva förebyggande arbetsmiljö- och säkerhetsarbete samt genomföra utredningar vid eventuella incidenter

I rollen som verksamhetsutvecklare ingår du i verksamhetsutvecklingsteamet för Division Syd som rapporterar till verksamhetsutvecklingschefen. Teamet består av fyra verksamhetsutvecklare som stöttar sina respektive geografiska regioner inom divisionen. Rollen innebär även att du ingår i ledningsgruppen för de regioner du stöttar, där också HR-partner, försäljningschef, controller, avdelningschefer och regionchef ingår. Utöver ditt lokala regionansvar deltar du även i koncerngemensamma förändringsprojekt för att främja ett effektivt och ändamålsenligt nyttjande av Bravidas ledningssystem.

Tjänsten utgår från något av våra kontor i Jönköping, Växjö eller Kalmar och innebär resor 1–3 dagar i veckan med en del övernattningar.  

Vi söker dig som

Vi söker dig med en relevant eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, såsom processförbättringar, digitalisering och arbete med ledningssystem. Du har en förståelse för utmaningarna vid implementering av förändringar och system i organisationer och grundar ditt arbetssätt på relevant statistik och fakta. Erfarenhet från bygg-, installations- eller anläggningsbranschen är meriterande, liksom kunskap i digitala produktionsstödssystem. Rollen kräver körkort B.

Som person är du serviceinriktad och trivs med att utföra dina arbetsuppgifter utifrån höga krav på kvalitet och noggrannhet. Du beskriver troligtvis dig själv som en analytisk och strategisk person som gärna arbetar nära människor. På Bravida värdesätter vi teamkänslan. Stämningen är öppen och vänlig och vi hjälps åt i jobbet, men du måste också kunna leda dig själv och fatta egna beslut. Du motiveras både av att utveckla andra människor och verksamheter samt att utveckla dig själv, kompetensmässigt och personligt. Du uppskattar att både ge och ta feedback som en del i utvecklingen!

Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom förmåner som tjänstebil, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! 

Hur söker jag jobbet?

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2023-12-10. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess. 


Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se
.

www.Bravida.se

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare med inriktning projekt

Läs mer Okt 26
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Region Kronoberg driver utvecklingsarbete i projektform. Inom FoUU forskning utveckling och utbildning finns enheten Utveckling och innovation som bland annat erbjuder metodstöd och coachning till verksamheter inom Region Kronoberg, för att Region Kronoberg ska kunna driva behovsstyrt och effektivt utvecklingsarbete mot uppsatta mål och strategier. Du kommer vara en del av en enhet med flertalet verksamhetsutvecklare och specialister vilka utbildar, stödjer och agerar interna konsulter till verksamheter inom Region Kronoberg.
Utveckling och innovation söker nu förstärkning till teamet, för att kunna erbjuda metodstöd, utbildning och stöd i projektmetodik samt för att stödja i projektutveckling och att söka projektmedel från externa finansiärer.

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".


ARBETSUPPGIFTER
Utveckla och förvalta region Kronobergs projektmodell
Utbilda i och erbjuda stöd i projektmetodik och projektledning
Matcha projekt med nationella och internationella projektutlysningar
Tillsammans med verksamheter utveckla projekt utifrån behov och mål samt att söka projektmedel
I arbetsuppgifterna ingår även att driva och genomföra beslutade verksamhetsutvecklingsuppdrag, i projektform.


KVALIFIKATIONER
Du har en relevant utbildning på högskolenivå och några års yrkeserfarenhet inom projektledning och/eller verksamhetsutveckling. Det är en merit om du har erfarenhet av att genomföra utbildningar.

Rollen kräver såväl strategisk förmåga som operativt driv. Du är van vid krav och behovshantering och har förmåga att sammanställa större mängder information till konkreta och realistiska planer och mål samt knyta dessa till strategiska mål i organisationen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att söka projekt eller handlägga projektansökningar.
I denna roll har du kontakt med många olika personer och grupper i region Kronobergs olika verksamheter, därför är det av stor vikt att du är pedagogisk och kommunikativ och har förmåga att förklara det komplexa på ett enkelt sätt. Du är lyhörd, kommunikativ, coachande och har lätt för att etablera och utveckla goda relationer. Du är drivande och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet. I ditt uppdrag samarbetar du med nära kollegor och andra samarbetspartners inom organisationen.



ÖVRIGT
Bifoga endast betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Vi planerar att genomföra intervjuer den 28 och 30 november och kommer att rekrytera kontinuerligt under ansökningstiden.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare omsorgsförvaltningen

Läs mer Nov 3
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Just nu är omsorgsförvaltningen inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus på vår omställning mot en god och nära vård och omsorg. Omställningen är en förflyttning som handlar om att skapa en mer personcentrerad nära vård och omsorg som möter invånarnas behov på ett bättre sätt. Det innebär också en vård och omsorg som är av fortsatt hög kvalitet och effektivt möter den demografiska utvecklingen. Förflyttningen handlar om att flytta fokus från sjukdomar och organisation till en vård och omsorg som är designad för människor samt att vårdens och omsorgens insatser ger stöd till ett gott liv med god hälsa. En mer tillgänglig, närmare vård och omsorg kan tillsammans med nya arbetssätt innebära att resurserna kan användas bättre och därmed räcka till fler. För att lyckas med omställningen behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Är det du?

Du kommer att tillhöra förvaltningens utvecklingsavdelning som idag består av 15 personer inom verksamhetsutveckling, support och förvaltning samt administration. Där du kommer att vara en av åtta verksamhetsutvecklare som arbetar med verksamhetsutveckling.

Ditt uppdrag innebär att du arbetar med verksamhetsutveckling i projekt- och uppdragsform, med fokus på omställningen mot en god och nära vård och omsorg samt digitalisering. Det innebär att tillsammans med verksamheter utveckla och implementera arbetssätt och metoder, involvera interna och externa intressenter och att omvärldsbevaka för omvandling till verksamhetsutveckling utifrån vår gemensamma utvecklingsprocess från idé till nyttorealisering.

Vi arbetar processorienterat inom Växjö Kommun för att förbättra samhällsservicen till våra mottagare och invånare, där du kommer ha en central roll som processhandledare i vårt processutvecklingsarbete.

Tillsammans med verksamheten kommer du:

• Driva och leda processutveckling, utvecklings- och implementeringsarbete samt projekt kopplat till vår omställning mot en god och nära vård och omsorg.

• Ge metodstöd i utvecklingsarbete och processarbete, där din roll är att stödja och coacha verksamhet och deltagare.

• Planera och genomföra utbildningsinsatser, workshops och processkartläggningar ute i verksamheten.

• Omvärldsbevaka inom angivna uppdrag och områden.

• Ge metodstöd och coacha verksamheten kring systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Minst treårig högskoleexamen inom ett relevant område (exempelvis socialt arbete eller hälso- och sjukvård) eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.

• Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorgsverksamhet.

• Arbetat flera år med projektledning, utvecklingsarbete och kvalitetsarbete med fördel inom socialt arbete eller hälso- och sjukvård eller offentlig verksamhet.

All förändring sker i nära samverkan med de avdelningar och verksamheter som berörs av utvecklingen, vilket innebär att du kommer samarbeta inom flera olika områden och med olika professioner inom förvaltningen. Arbetet innebär även stor samverkan med andra myndigheter, organisationer och leverantörer. Då arbetet innebär mycket samverkan internt och externt ställs höga krav på din samarbetsförmåga för att kunna driva arbetet framåt. Vi tror att du är en person som är trygg i dig själv och inger förtroende genom din erfarenhet. Är lösningsfokuserad, har handlingsförmåga och engagemang samt kan självständigt driva ditt arbete från idé till realisering. Du har förmåga att snabbt växla mellan olika frågor och att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätts.

Du har lätt för att engagera människor och skapa samsyn samt delaktighet i förändringsprocesser. För att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer i förvaltningen krävs att du har god kommunikativ förmåga, såväl i tal som skrift, samt god datorvana.

Urval och rekrytering sker löpande.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Lokalstrateg

Läs mer Okt 16
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har intresse och kompetens för att arbeta som lokalstrateg med ansvar för lokal-, och hållbarhetsfrågor på omsorgsförvaltningen i Växjö kommun. Tjänsten är placerad vid avdelning uppdrag & uppföljning vars huvuduppdrag är att utifrån gällande lagstiftning stödja nämnd och förvaltningschefs uppdrag att tillse att verksamheten ges förutsättningar och resurser för att kunna fullgöra sitt uppdrag och följa gällande regelverk. I detta ingår förvaltningsövergripande verksamhetsplanering, processer & rapportering, verksamhetsuppföljning, privata utförare, patientsäkerhetsarbete och nämndsadministration. Avdelningen består idag av 11 medarbetare.

Du erbjuds ett stimulerande arbete där ditt uppdrag är att agera som samordnare inom omsorgsförvaltningen när det gäller lokalbehov och hållbarhetsfrågor tillsammans med befintlig lokalstrateg. Arbetet sker i nära samarbete med verksamheten samt andra förvaltningar inom Växjö kommun och kräver att du har en helhetsförståelse för de olika delarna.

Konkreta arbetsuppgifter för lokalstrategen kan vara att:
• Systematiskt kartlägga befintliga verksamhetslokaler och behov av förändringar.
• I samarbete med lokalförsörjningsavdelningen och verksamheten ta fram kostnadseffektiva förslag på lämpliga lösningar på lokalbehov.
• Stötta verksamheten i lokalfrågor
• Ta fram underlag och planer för förvaltningens arbete med hållbara Växjö 2030, stötta verksamheten i genomförandet, samt följa upp och återkoppla resultatet
• Vara ett stöd för verksamheten i omställningen av bilparken

Förutom ovanstående medverkar du i arbetet med internbudget, delårs- och årsrapporter samt att utreda frågeställningar från verksamhet och nämnd. Att föredra ärenden eller utredningar för exempelvis ledningsgrupp och omsorgsnämnd är en del av arbetet. I arbetet ingår att kunna leda grupper i samband med tvärprofessionella uppdrag.

Du är medspelare i ett team med olika professioner som stöttar varandra där ett gemensamt ansvar tas för avdelningens olika frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller erfarenhet inom området som arbetsgivaren finner lämplig. Du ska ha erfarenhet och kompetens inom områdena lokalförsörjning och hållbarhet samt ha erfarenhet av att ha arbetat med uppföljning och utredning. Du ska ha en god administrativ förmåga där du har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Goda datafärdigheter är viktigt, liksom B-körkort. Det är meriterande med erfarenhet från att verka i en politiskt styrd organisation.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som innefattar god organisationsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande. Du är en strategisk, drivande, uthållig och positiv person, som kommunicerar på ett tydligt sätt både skriftligt och muntligt, där budskap når fram. Du kan göra kloka prioriteringar, väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Du visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. En stark förmåga är att du kan samarbeta med andra människor i olika konstellationer och relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Empleo Växjö AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Empleo Växjö AB .

Empleo söker fordonsmontörer

Fordonsmontör
Läs mer Nov 1
Till vår kund i Lessebo söker vi en montör

Till vår kund i Lessebo som är ett ledande företag inom påbyggnadsbranschen för lastbilar söker vi nu en montör.

Arbetet är varierat och består i att bygga påbyggnadssystem på lastbilar. I anläggningen bygger man idag kranar, lastväxlare, liftdumpers, sopbilsaggregat och snöröjningsaggregat. 

I din roll som montör kommer du att jobba i ett team om två. Projekten ni tilldelas tar från en vecka upp till en månad att slutföra. Ni ansvarar för montering från uppstart av projektet till dess lastbilen är ombyggd och en slutbesiktning har gjorts.
Ni utgår från färdiga ritningar och följer scheman för att montera systemen som skall på plats.

Din profil
Vi söker dig som innehar någon form av praktisk gymnasieutbildning, gärna mot verkstad, fordon eller liknande.
Du har med fördel praktisk erfarenhet som montör. Du är van vid att arbeta utifrån ritningar och manualer. Du har viss kunskap om mekanik, hydraulik och pneumatik.

Som personal är du driftig, engagerad och har en god social förmåga. Du trivs med att arbeta både enskilt och i grupp samt bidrar du gärna med god stämning och öppenhet gentemot dina kollegor.
Vidare har du även ett gott ordningssinne och arbetar strukturerat. En god flexibilitet är också önskvärt då arbetsuppgifterna är av varierad karaktär.

Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Uppdraget är ett inhyrningsuppdrag där du blir anställd hos Empleo för att sedan arbeta ute hos vårt kundföretag i Växjö. För rätt person finns möjlighet till anställning hos kund efter en tids inhyrning.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Lessebo.
Omfattning: Tillsvidare.
Lön: Enligt kollektivavtal

Ansök nu

Empleo söker fordonsmontörer

Fordonsmontör
Läs mer Nov 23
Till vår kund i Lessebo söker vi en montör

Till vår kund i Lessebo som är ett ledande företag inom påbyggnadsbranschen för lastbilar söker vi nu en montör.

Arbetet är varierat och består i att bygga påbyggnadssystem på lastbilar. I anläggningen bygger man idag kranar, lastväxlare, liftdumpers, sopbilsaggregat och snöröjningsaggregat. 

I din roll som montör kommer du att jobba i ett team om två. Projekten ni tilldelas tar från en vecka upp till en månad att slutföra. Ni ansvarar för montering från uppstart av projektet till dess lastbilen är ombyggd och en slutbesiktning har gjorts.
Ni utgår från färdiga ritningar och följer scheman för att montera systemen som skall på plats.

Din profil
Vi söker dig som innehar någon form av praktisk gymnasieutbildning, gärna mot verkstad, fordon eller liknande.
Du har med fördel praktisk erfarenhet som montör. Du är van vid att arbeta utifrån ritningar och manualer. Du har viss kunskap om mekanik, hydraulik och pneumatik.

Som personal är du driftig, engagerad och har en god social förmåga. Du trivs med att arbeta både enskilt och i grupp samt bidrar du gärna med god stämning och öppenhet gentemot dina kollegor.
Vidare har du även ett gott ordningssinne och arbetar strukturerat. En god flexibilitet är också önskvärt då arbetsuppgifterna är av varierad karaktär.

Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Uppdraget är ett inhyrningsuppdrag där du blir anställd hos Empleo för att sedan arbeta ute hos vårt kundföretag i Växjö. För rätt person finns möjlighet till anställning hos kund efter en tids inhyrning.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Lessebo.
Omfattning: Tillsvidare.
Lön: Enligt kollektivavtal

Ansök nu

Är du duktig på java och redo för en ny utmaning?

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 8
Vill du sitta i toppmodernt designade lokaler i centrala Växjö?

När du öppnar dörren och kliver in hos oss så möts du av en kontorsmiljö som är inspirerande, modern och erbjuder allt från en charmig takterrass för trevliga grillkvällar till spelhörnor där man kan samlas en stund för att hämta energi och kreativitet.

Din framtida vardag kommer att innehålla delar som: Bygga och utveckla företagets betalnings- och transaktionslösningar
Utveckling i Java och Kotlin
Jobba med den senaste tekniken och utveckla dina och företagets kreativa sidor
Tillsammans med kollegor ständig utveckla verksamheten och hitta smarta arbetssätt
Flexibla arbetstider och stor valfrihet
Goda personliga förmåner och villkor
Vi söker dig som gillar att programmera och gärna provar nya tekniker, kanske är det din nästkommande idé som kommer ta teamet, tekniken och företaget till nästa nivå? Låter detta som något du vill bli en del av? Då vill vi gärna titta närmare på din ansökan redan idag!

Som utvecklare ingår du i paymentteamet bestående av 11 personer där ni till vardags arbetar i mindre projektteam. I Växjö sitter totalt 45 personer som alla verkar för att bibehålla den familjära, mångkulturella och trevliga företagskulturen.

Din profil
De senaste åren har du troligen arbetat som utvecklare i Java och åren innan dess var du förmodligen student inom IT på högskolenivå. Är du även flytande i andra språk än java så ser vi det som meriterande. Du har de senaste åren skapat dig en trygghet i din roll och är van vid att självständigt lösa dina delar av ett teams projekt. Har du jobbat med betalnings- eller transaktionslösningar, är detta klart meriterande.

Tycker du att denna tjänst verkar utvecklande och intressant, då kanske det är just denna utmaning som blir din nästa?

Uppdraget är en direktrekrytering till vår kund som erbjuder goda personliga villkor och tillsvidareanställning.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Ansök nu

Empleo söker fordonsmontörer

Fordonsmontör
Läs mer Dec 8
Till vår kund i Lessebo söker vi en montör

Till vår kund i Lessebo som är ett ledande företag inom påbyggnadsbranschen för lastbilar söker vi nu en montör.

Arbetet är varierat och består i att bygga påbyggnadssystem på lastbilar. I anläggningen bygger man idag kranar, lastväxlare, liftdumpers, sopbilsaggregat och snöröjningsaggregat. 

I din roll som montör kommer du att jobba i ett team om två. Projekten ni tilldelas tar från en vecka upp till en månad att slutföra. Ni ansvarar för montering från uppstart av projektet till dess lastbilen är ombyggd och en slutbesiktning har gjorts.
Ni utgår från färdiga ritningar och följer scheman för att montera systemen som skall på plats.

Din profil
Vi söker dig som innehar någon form av praktisk gymnasieutbildning, gärna mot verkstad, fordon eller liknande.
Du har med fördel praktisk erfarenhet som montör. Du är van vid att arbeta utifrån ritningar och manualer. Du har viss kunskap om mekanik, hydraulik och pneumatik.

Som personal är du driftig, engagerad och har en god social förmåga. Du trivs med att arbeta både enskilt och i grupp samt bidrar du gärna med god stämning och öppenhet gentemot dina kollegor.
Vidare har du även ett gott ordningssinne och arbetar strukturerat. En god flexibilitet är också önskvärt då arbetsuppgifterna är av varierad karaktär.

Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Uppdraget är ett inhyrningsuppdrag där du blir anställd hos Empleo för att sedan arbeta ute hos vårt kundföretag i Växjö. För rätt person finns möjlighet till anställning hos kund efter en tids inhyrning.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Lessebo.
Omfattning: Tillsvidare.
Lön: Enligt kollektivavtal

Ansök nu

Empleo rekryterar Affärsingenjör

Planeringsingenjör, elkraft
Läs mer Dec 8
Till vår kund VEAB rekryterar vi en Affärsingenjör med intresse för energi.

Energibranschen är en spännande bransch som står inför många utmaningar och förändringar. Vår kund VEAB stärker nu upp sin organisation med en affärsingenjör på affärsområde - kraft och värme.

Området är uppdelat i tre sektioner; Produktion, Nät och Kund.
Sektionen kund ansvarar för marknadsfrågorna gällande värme, kyla och energilösningar vilket bland annat innebär ansvar för intäkter, eftermarknad, försäljning och installation hos kund.
Avdelningen har även ansvar för energitjänster, laddningsstationer, solceller och driver affärsutveckling utifrån ett omvärldsperspektiv.

I din roll som affärsingenjör kommer du bland annat att jobba med:

• Utveckling och förvaltning av produkter och tjänster
• Affärsanalys/kalkyler
• Utvecklingsprojekt


Energibranschen är under stark utveckling och verksamheten rustar för att möta nya krav från kunder och leverantörer. Med visionen ” att vara regionens självklara infrastrukturaktör” ställer vi krav på oss själva. I led i detta söker vi dig som vill tillsammans med oss bidra till nästa steg i utvecklingen.

Din Profil:

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning för området med erfarenhet och kompetens inom energi eller energitjänster. 

Det krävs att du har ett gediget intresse för analys, mätvärden, kundernas användning och kan sätta dig in i deras verksamheter och behov.
Som person är du resultatorienterad med god förmåga att fatta beslut samt att ditt arbetssätt präglas av förståelse och lyhördhet inför kundernas önskemål.
Om du har erfarenhet av projektledning så är detta meriterande då man arbetar i team inom sektionen.

Dina personliga egenskaper kännetecknar av att du är en duktig relationsbyggare med god social kompetens och förmåga att samarbeta med såväl kunder som med arbetare.
Naturligtvis är du en utmärkt kommunikatör, såväl skriftligt som muntligt.  

Växjö Energi har ambitionen att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi månar om våra medarbetare och eftersträvar en god balans mellan arbete, familj och fritid.

Växjö Energi är en del av Växjö kommun.


Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö
Omfattning: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: 20221231

Ansök nu

ÅGL Logistik etablerar sig på Nylanda och söker Lagerpersonal

Lagerarbetare
Läs mer Dec 15
Till vårt trevliga kundföretag ÅGL Logistik i Växjö söker vi dig som vill vara med på en spännande resa.

Verksamheten kommer inom kort att etablera sig på Nylanda i Växjö och behöver fler medarbetare för att göra lagbygget komplett i ett uppstartsskede. Vi gillar tillväxt och ser fram emot en spännande resa tillsammans! Läs gärna mer om vår etablering Läs mer här: 

Här får du en unik möjlighet att bli en del av en nyetablering, en spännande chans till både personlig och professionell utveckling! Vi kommer successivt att starta upp såväl befintliga som nya kunder med olika behov och lösningar, där ditt huvudsakliga ansvar innefattar:
  Att lasta och lossa bilar
Köra truck, såväl motvikts- som skjutstativstruck
Plocka och packa samt
Ut- och inleverans
Dialog med kunder och chaufförer
 
Du kommer ha en omväxlande roll där den ena dagen inte är den andra lik. Med ett öppet sinne och god flexibilitet har du en spännande framtid hos oss. Vi söker dig som vill vara med och ta plats i vårt positiva och glada team, där idéer, kundfokus och kvalitet är i främsta fokus!

Visst vill även du bli en del av vårt team? Vi är redo för att introducera fler kollegor!

Din profil
Vi söker dig som innehar minst gymnasial utbildning samt praktisk erfarenhet som Lagerarbetare eller Truckförare. Har du varit med och byggt om eller byggt upp lagerverksamheter är detta meriterande, likaså om du har haft en kreativ roll i ditt team.

Vi ser gärna att du är van att jobba operativ med viljan att kontinuerligt sträva efter att jobba smart, rätt och effektivt. Som person är du driven, ansvarsfull och noggrann. Du har en hög flexibilitet och ställer dig positiv till att jobba med olika uppgifter samt öppen för att lära dig nya saker.

Vi ställer krav på truckkort B1 samt B3-4 och god körvana, B-körkort och önskvärt. Har du även erfarenhet av att jobba som chaufför och innehar C- och/eller CE-körkort, är detta meriterande. Grundläggande goda IT-kunskaper ser vi som en självklarhet för att kunna jobba modernt och digitalt. 

Arbetstiden är förlagd till dagtid med placering i Växjö.  

Uppdraget är en direktrekrytering till ÅGL i Växjö!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Januari/Februari 2023.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid, dagtid 7-16.
Lön: Enligt gällande kollektivavtal.
Ansök: Senast 31 december.

Ansök nu