Växjö: CI (Continuous Improvement) ansvarig – Lammhult

Hitta ansökningsinfo om jobbet CI (Continuous Improvement) ansvarig – Lammhult i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-22 // Varaktighet: Heltid

Vi letar nu efter en CI ansvarig till vårt fantastiska team i ”Tyco Fire Protection Products” i Lammhult. Du blir en del av den globala Johnson Controls familjen och står med ett starkt fundament och styrka från våra andra enheter runt om i värden.
Våra produkter i fabriken är prefabricerade rör som är 100 % anpassade efter kunders önskemål. Rören kapas, svetsas, läcktestas, målas, monteras och packas i fabriken. Stämningen är hög med mycket skratt och humor. Här hjälper vi varandra och gillar att ta tag i arbetet för att leverera våra produkter med hög kvalitet och på utsatt tid.
Vad du kommer att göra
Du kommer att vara ansvarig för att driva förbättringsaktiviteter, projekt och att EH&S drivs, följs upp och efterlevs. Du är en del av ledningsgruppen där vi tillsammans arbetar för att realisera våra långa och kortsiktiga strategier och mål. För att lyckas i rollen kommer du att arbeta tätt med alla funktioner på företaget. Du kommer också att bli delaktig och driva ”Johnson Controls Management System”, detta för att alltid försöka bli lite bättre varje dag och säkerställa att våra medarbetare känner delaktighet i en säker arbetsmiljö. Dina viktigaste arbetsuppgifter kommer att vara följande;
Ansvarig för CI projekten på Johnson Controls i Lammhult
Identifiera potentiella utvecklingsområden
Driva CI aktiviteter mot uppsatta mål
Med utgångspunkt från data (produktivitet, effektivitet, OEE, genomloppstid) analysera och presentera förbättringsaktiviteter på kort & lång sikt
VSM och Kaizen kommer att vara utgångspunkten för alla förbättringar
Driva, följa och åtgärda EH&S frågor
Vara behjälplig vid större insatser på fabriken såsom reparation och service

Vad vi letar efter
Vi letar efter dig som har en passion för att göra saker bättre både för våra medarbetare och för vår verksamhet. Du ser utmaningar som möjligheter och har ett starkt driv att hitta effektivare och smartare arbetssätt för att vi skall kunna leverera våra produkter i rätt tid med rätt kvalité med ett stort säkerhetstänk. Du är erfaren och kreativ som tänker nytt men uppskattar även andra personers åsikter. Du har en god kommunikativ förmåga som gör att du vill inspirera och coacha teamet till att nå gemensamma mål och bli lite bättre varje dag. Du har erfarenhet från industrin och av LEAN, 5S, FMEA, VSM och ISO standarder och brinner för att ansvara för ett brett område där du både hanterar operativa och strategiska frågor och utmaningar.

För att lyckas i rollen tror vi att du har följande kunskap och erfarenhet:
Relevant teknisk utbildning –med fokus på produktion
Flera års erfarenhet som CI (Continuouse Improvement)
Stort fokus på processer, flöden
Kunskaper av process- och produktionsanalyser
Kundfokuserad
Du talar och skriver Svenska och Engelska obehindrat



Arbetsstället är på fabriken i Lammhult.
Låter detta intressant? Skicka ditt CV och ansökan via vår websida. Om du har några frågor angående jobbet så kontaktar du Platschef Markus Svensson på markus.svensson@jci.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Administrativ utvecklare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Administrativ utvecklare.

Enhetschef till Växjö stiftskansli

Läs mer Jun 18
Växjö stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift och består av 176 församlingar i Småland och på Öland. Stiftets grundläggande uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingslivet. Stiftskansliet, där ca 60 personer arbetar, är beläget i det vackra området kring Östrabo i Växjö.



Vill du vara med och forma en ny enhet och tillsammans med kollegorna fortsätta att utveckla och effektivisera arbetet och processer? Gillar du att driva utvecklingsprocesser och projekt? Är du en trygg ledare som ser till både människor och resultat? Vill du jobba på en av Växjös allra vackraste arbetsplatser? Välkommen till oss på Växjö stiftskansli!


Arbetsbeskrivning 
Som enhetschef ansvarar du för ett tiotal medarbetare som arbetar med framför allt intern service och gemensamma frågor.

Enheten omfattar administrativt stöd till verksamheten, växel, vaktmästare, trädgårdsmästare och husföreståndare. Syftet med enheten är dels att underlätta för övriga enheter på kansliet att bidra till arbetet i församlingar och pastorat runt om i Småland. I enheten ligger också arbetet med att underhålla biskopsgården Östrabo i ett bra och representativt skick och att hantera den representation som sker inom ramen för biskopens uppdrag. Förutom personal- och budgetansvar ansvarar du för att service och kvalitet upprätthålls och utvecklas. Du arbetar nära dina medarbetare i ett operativt ledarskap, du inspirerar och får dem att växa och utvecklas i sina roller. Service är ett ledord och du arbetar kontinuerligt för att tillsammans med medarbetarna utveckla arbetet och underlätta för verksamheten.

I ditt uppdrag kommer du också att driva interna utvecklingsprojekt och processer, både själv och tillsammans med kollegor på kansliet. Som enhetschef ingår du i stiftskansliets ledningsgrupp, där du tillsammans med övriga chefer arbetar för utveckling av hela stiftsorganisationen. Du rapporterar till stiftsdirektorn.

 

Vem vi söker
Vi tror att du har en akademisk utbildning inom ett relevant område. Du är trygg i ditt ledarskap och har erfarenhet från t ex kundservice, facility management eller liknande. Du drivs av att ge service och se resultat, och av att arbeta nära människor. Du skapar tillitsfulla relationer och leder med tydlighet. Dina erfarenheter omfattar utvecklingsarbete och förändringsledning. Har du dessutom erfarenhet från inköp och projektledning är det meriterande. Du har B-körkort. Självklart delar du Svenska kyrkans värderingar, och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen till ett roligt och utvecklande arbete, tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor i den vackra miljön kring biskopsgården Östrabo!

 

Övrigt om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde omgående, eller efter överenskommelse.



Mer information
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta stiftsdirektor Camilla Ruben,  
tel. nr 0470-77 38 87 eller HR-generalist Therese Lindén tel. nr 0470-77 38 66. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2023-08-20. 

Intervjuer planeras till den 24/8 och 25/8.



Ange diarienummer S 2023-0338 i din ansökan

Ansök nu

Produktägare till IST

Läs mer Maj 5
På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör skillnad i samhället, det gör vi genom att effektivisera och digitalisera skolan. Vi drivs av vår vision att alla har rätt till en bra skola och att vi med vår erfarenhet, kunskap och teknik ser till att alla lär sig mer.

För att stärka vår produktledning söker vi just nu en produktägare, Product owner, till vår avdelning Strategy & Vision med placering antingen i Växjö eller Stockholm.

Om IST

Vi är det ledande EdTech-företaget i Skandinavien med över fem miljoner användare och 450 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland.

Tillsammans med våra användare utvecklar vi digitala lösningar för ett bättre sätt att lära. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolor för att förändra världen.

Vår vision är att skapa de bästa möjligheterna för alla att lära sig mer.

Om rollen

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid som produktägare med placering antingen i Växjö eller Stockholm där vi erbjuder en hybrid arbetsplats, med flexibiliteten att arbeta både från kontoret och på distans.

Du kommer att ingå i ett produktledningsteam tillsammans med andra produktägare och Product Managers och även jobba tätt ihop med UX/UI designers. I rollen som produktägare är du ansvarig för flera mindre system och jobbar tätt ihop med ett eller flera utvecklingsteam.

- Du arbetar tillsammans med utvecklingsteamen för att leverera mjukvara som möter kundernas förväntningar.
- Du har en nyckelroll i att prioritera backlogen för dina system för att möta ISTs gemensamma strategi och vision och säkerställa hållbara produkter med bra kvalitet.
- Dina dagliga uppgifter består bla av att bryta ner krav, skriva user stories och ta fram acceptanskriterier.
- Du har bra kunskap om ISTs produktvision och är en expert på dina system och hur användarna använder systemen. Du är också ansvarig för att föra denna kunskap vidare till utvecklingsteamen.
- Du har en passion för att förstå användarna och göra dem nöjda genom att skapa de bästa produkterna på marknaden.


- Du arbetar tätt tillsammans med UX/UI för att uppnå den bästa användarupplevelsen.

Vi letar efter dig som har

- ...erfarenhet från utvecklingsprojekt
- ...ett stort driv och är självgående
- ...analytisk förmåga att kunna förstå kunder och deras behov


- ...tycker om att ha många kontaktytor, att jobba tillsammans och att dela med dig av din kunskap till andra
- ...lätt för att kommunicera
- ...relevant högskole- eller universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet
- ...flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Du kan ha tidigare erfarenhet som produktägare men det är inget krav utan du kan ha haft andra roller som gett dig bra förutsättningar för att nu ta klivet mot produktägare. Det är en fördel om du har en teknisk bakgrund och förståelse för mjukvaruutveckling. Vi tror att du är en person som snabbt anpassar dig till nya situationer och trivs i en agil, ständigt föränderlig miljö.

Ansök

Om detta låter som rätt utmaning för dig, se till att ansöka så snart som möjligt. Ansök före 31 maj 2023 http://career.ist.com - men vänta inte, ansökningar behandlas löpande. Om du har några frågor, tveka inte att maila oss.

För mer information kontakta Linda Oredsson, linda.oredsson@ist.com, eller HR ansvarig Maria Midholt, maria.midholt@ist.com.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Dokumentationstekniker

Läs mer Jan 5
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Hos oss på E.ON är du med och gör skillnad på riktigt. Vi har storleken och ambitionen som krävs för att ställa om till hållbar energiproduktion i samhället. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi superkrafter som gör skillnad – idag och för framtiden.    

Din roll hos oss på E.ON
Vi söker nu en Dokumentationstekniker till vårt team som i första hand ska utföra dokumentation av anläggnings- och nätinformation i våra digitala system. Som Dokumentationstekniker får du arbeta i en ständigt utvecklande miljö med varierande arbetsuppgifter som innefattar långsiktig planering och effektiv hantering av ärenden. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med dokumentationskollegor samt projektbeställare, projektörer, underhållsingenjörer och nättekniker som arbetar med lokalnät vilket ger dig spännande kunskap om elnätets uppbyggnad och möjlighet att påverka och implementera våra framtida arbetssätt inom dokumentation.

I din roll som Dokumentationstekniker kommer du tillsammans med ditt team exempelvis att ansvara för:?


* Dokumentation vid nyanslutningar
* Dokumentering av reinvesteringsprojekt i DP-Power
* Slutdokumentation i projekt
Arbetsbegäran


Kvalifikationer
Till rollen söker vi dig som är nyfiken på elkraftsbranschen och vill bidra till en viktig del av energiomställningen. Som dokumentationstekniker hanterar du och ditt team många parallella ärenden, därmed ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter där du utvecklat din förmåga att prioritera uppgifter och strukturera processer. För att trivas i rollen ser vi att du tycker det är kul och spännande att ha många interna och externa kontakter som med exempelvis våra entreprenörer.

Ditt team
I din roll som dokumentationstekniker kommer du att tillhöra dokumentationsgruppen inom E.ON Lokalnät som består av cirka tio kollegor. Teamet karaktäriseras av arbetsglädje, nyfikenhet och inkludering där vi tillsammans tar beslut och driver våra processer framåt. Din blivande chef, Martin Wåhlander, värderar delaktighet, inkludering och transparens där en tydlig bild av vår vision och mål är drivkraften. Hos oss kommer du få chansen att utvecklas och växa i en bransch som ständigt satsar för framtiden!

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är 19/1.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: 
Martin Wåhlander, + 730 658429

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Per Carlsson, Unionen, +46 706 035425
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Driven verksamhetsutvecklare

Läs mer Dec 16
Välkommen till regionens administrativa hjärta, kanslienheten! Här tar vi hjälp av varandras kompetenser och erfarenhet och arbetar tillsammans för Region Kronobergs invånare och medarbetare.

Kanslienheten ansvarar bland annat för regionens arkiv, diarium, patientnämndsverksamhet, nämndadministration och övrigt administrativt stöd till den politiska organisationen. Inom kanslienheten finns också verksamhetsansvar för regiongemensamma IT-system inom dokument- och ärendehanteringsområdet.

Just nu söker vi en driven projektledare/verksamhetsutvecklare till kanslienheten som kan hålla ihop och driva pågående utvecklings- och förändringsarbete vad gäller regionövergripande dokument- och ärendehanteringsfrågor med fokus på digitalisering. I Region Kronoberg sker allt digitaliseringsarbete i tydlig samverkan mellan verksamhet och IT, vilket innebär att det i tjänsten kommer ingå ett nära samarbete med representanter från Regionens IT-verksamhet. Region Kronoberg har en gemensam styr- och samverkansmodell för IT-stöd. Modellen baseras på PM3 och har till syfte att skapa möjlighet att planera och styra IT-system och IT-tjänster samt säkerställa en verksamhetsorienterad IT, där verksamheten driver och IT stödjer. Arbetet utgår från en årligen beslutad objektplan.

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

ARBETSUPPGIFTER
Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att leda och driva projekt som omfattar verksamhetsutveckling, förändringsprocesser och införande av nya arbetssätt inom dokument- och ärendehanteringsområdet med särskilt fokus på regiongemensamma digitaliseringsprojekt. Vidare ingår att vara delobjektledare från verksamheten för de IT-stöd som används inom dokument- och ärendehantering. Som delobjektledare är din roll att prioritera, planera, driva och följa upp aktiviteter och utveckling för IT-stöden. Arbetet sker i nära dialog och samarbete med regionens IT-verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för området. Du har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av systemförvaltning är meriterande liksom dokumenterad erfarenhet av projektledning.

För att lyckas i rollen måste du ha förmåga att motivera och engagera andra. Du är van att självständigt driva större projekt och har erfarenhet av riskanalysarbete och projektuppföljning. Du är drivande och målinriktad samtidigt som du har god förmåga att samordna ditt arbete med nära kollegor och andra samarbetspartners inom organisationen. Du är prestigelös och hjälpsam samt duktig på att kommunicera och på att identifiera och lösa problem. Att kommunicera klart och tydligt, både i tal och skrift, är ingen svårighet för dig. Du har förmåga att se helheten, förstår komplexa system samt har en pedagogisk förmåga att presentera och förklara beroende på vem eller vilka som är mottagare. Dina personliga egenskaper kommer därför att vara av avgörande betydelse.

Du har god kunskap om och vana vid digitala verktyg. I rollen som projektledare behöver du också kunna förhålla dig till förändrade förutsättningar och kunna föreslå alternativa sätt att komma framåt.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Tyco Building Services Products (Sweden) AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Tyco Building Services Products (Sweden) AB .

Kundtjänstmedarbetare med känsla för orderhantering (Lammhult)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 5
Hos Johnson Controls (TYCO) söker vi en ny kundtjänstmedarbetare till vår division Fire Suppression &; Building Products, där vi är specialiserade på en mängd produkter, applikationer och system utformade för brandskydd till industri- och offshoresegment. Vi söker till Lammhult och en till Mölndal (Göteborg). Vi behöver dig i vårt team så snart som möjligt!
Du kommer att få bra träning, lära dig mycket och utvecklas i rollen. Dessutom kommer du att vara en del av ett starkt nordiskt team som hjälper och stöttar varandra. Du blir en del av en fantastisk arbetsmiljö och ett marknadsledande företag med intern yrkeskompetens som aktivt används för att vidareutveckla medarbetarna.
Som kundsupport på vårt kontor i Lammhult kommer du att arbeta i en bred och varierad roll, där du har daglig kontakt med våra kunder gällande orderhantering, priser och prisförfrågningar.
Din vardag kommer att bestå av:
Orderhantering i företagets olika system
Kundrelation och service på den svenska och internationella marknaden
Svara på förfrågningar via e-post och telefon
Registrering av nya kunder, produkter och uppföljning av varuleveranser
Hantera frågor om leveranser, logistik och reklamatione

Vi är öppna för nyutexaminerade kandidater och det är en stor fördel om du har erfarenhet från kundservice eller en teknisk hantverkarbakgrund. Du är en bra lagspelare som tar de uppgifter och det ansvar du får på allvar.
Vi söker personer med följande kvalifikationer:
Bra på kunddialog och är en framåtblickande lagspelare som håller huvudet kallt under hektiska perioder.
Du är hårt arbetande, flexibel och praktisk, och du har inga problem med att bekanta dig med företagets produkter.
Du är bra på kommunikation, både i tal och skrift på svenska och engelska, och är intresserad och nyfiken på hur saker fungerar.
Det är viktigt att du har goda systemkunskaper och det är en stor fördel om du har erfarenhet av SAP och Salesforce.
Det är en fördel om du talar finska, norska eller danska som andraspråk.

Du kommer att vara en del av ett företag som har ett gott rykte för sin goda arbetsmiljö där ni tar hand om varandra, och vi letar också efter dessa värderingar hos nya medarbetare. Det är viktigt att behålla den här goda kulturen där vi backar upp varandra. Därför prioriterar vi närvaro på kontoret och viktigheten av att alla drar sin del av lasten.
Arbetstiden är 06:30 - 16:00 Måndag - Torsdag. Fredag 06:30 - 13:00 (ingen lunchrast på fredagar).
Johnson Controls kan erbjuda:
Konkurrenskraftiga pensions-, försäkrings- och lönevillkor
Intressanta arbetsuppgifter inom ett spännande ämnesområde i ständig utveckling
Personlig utveckling (Tillgång till professionella globala nätverk och online kurser)
Innovativa produkter och lösningar från ett av världens ledande företag
Bra och spännande teknisk kollegial miljö

Låter detta som något för dig? Skicka oss ett CV och ansökan, vi behandlar kontinuerligt.
För ytterligare information, vänligen kontakta Sales Manager, Viktoria Weding; e-post: viktoria.weding@jci.com eller kontakta Talent Acquisition Partner, Iben Lund; E-post: Iben.lund@jci.com

Ansök nu

Direct Sales Representative – Fire Suppression Products (Homebased)

Internationell säljare
Läs mer Sep 15
Are you a strong salesperson that loves to travel with work? And do you want to be a part of a global company that put sustainability and diversity high on the agenda? Then read more here.
What you will do
In this position, you will be responsible for the development of our Portables Business in Scandinavia. In connection with this product portfolio, you need to sell sustainable Non-Fluorinated Foam and Water Extinguishers as well as some uniquely positioned solutions.
How you will do it
Identify prospects utilizing creative lead generation techniques
Develop and expand existing and new business by maintaining strong relationships with multiple customer departments and key decision makers, designer and specifier
Utilize creative lead generation techniques to develop and expand key vertical markets
Develop working knowledge of industry practices and standards
Maintain and extend the existing network of customers
Implement business plans and initiatives in coordination with other business functions
Visit relevant channel partners and end users
Follow up on relevant projects and leads
Conduct relevant market analyses
Achieve and exceed agreed sales targets



What we look for
Required
Proven track record in sales and/or Fire Protection sales
Previous experience in commercial functions
Customer focused with ability to understand customer's needs and initiate actions to accommodate customer's requirements
High level of sensibility towards customers to influence and interact
Comfortable approach to people at all levels
Excellence commercial skills and a good technical knowledge in fire protection
Use of ERP/Business Software (SAP, Salesforce.com, Power BI)
Fluent verbal and written in English and Swedish (or one of the Nordic languages)
Good user knowledge of MS Windows (Word, Excel, PowerPoint)
Availability to travel intensively in the designated area (once in a week international travel to be planned)

Preferred
Fire protection sales experience
Technical degree
Creative / pro-active / open mindset
You can live anywhere in Sweden, but it’s an advantage if you live close to an international airport



You will join a team of approximate 130 salesperson (Outside, Inside sales and Operations in Germany), so you will always have co-workers to turn to if you need help/sparring. Within Johnson Controls you will have great carrier opportunities, locally and globally. Work life balance and flexibility is important for us in the team. We also provide a competitive salary package and company car.
Send us your application today through our website, as we screen incoming applications continuously. We will remove the job ad from our website when we have found the right candidate.
If you have any questions about this role, please contact Juergen Hilberath (Sales Director EMEA Portables) juergen.hilberath@jci.com If you have any questions regarding the recruitment process you can contact Ida Lindgren (Senior Talent Acquisition Partner) at ida.lindgren@jci.com

Ansök nu

Warehouse Supervisor

Processtekniker, tillverkningsindustri
Läs mer Jan 18
Tyco Fire Protection Products (a part of Johnson Controls) is currently searching for a new Warehouse Supervisor to our warehouse in Lammhult, Sweden!
What you will do
Your main tasks will be to supervise and coordinate the daily warehousing activities. You will implement production, efficiency, quality, and customer service standards and achieve the appropriate level of volume within time limits. Ultimately, you should be able to ensure that daily operations meet and exceed daily performance expectations and to increase the company’s overall market share.
How you will do it
In the role as Warehouse Supervisor, you will partake in several exciting responsibilities.
Ensure consistency and accuracy of inventories. Prepare in anticipation the kitting and consolidation of material for work orders
Follow up standard work on PFEP (Follow up standard work on materials control)
Ensure follow up on best practices on receiving, putaway, & deliver of materials
Ensure material availability on system on a timely basis
Manage a budget and propose cost-reducing changes
Develop and implement new methodologies, tools and process to lead the warehouse and inventory in an efficiency manner
Resolve quality regulations for production procedures and finished products according to internal and external demands
Follow all Health & Safety and Environmental requirements that are defined on work instructions or communicated in training



What we look for
Minimum 2 years of experience managing warehouse personnel, stock and cycle counts
Excellent verbal and written communication skills – Fluency in Swedish and English
Skill to work under constrained time scales and demanding work loads
Strong Personal Computer working capabilities
Knowledge of continuous improvement, lean logistics and six sigma, is desirable



We offer a competitive salary package and an environment with high employee satisfaction. You will report to our Head of Logistics & Distribution that is placed in Dubai. The communication between him will be online/remote. Therefore, you must be comfortable with remote leadership. Your working tasks are at the warehouse in Lammhult, therefore you have to live at a drive distance to Lammhult.
If you are interested in this position, please send us your application at our website as soon as possible, as we screen on a continuous basis. For more information, contact Thor Falch (Logistics Supervisor) at thor.falch@jci.com.

Ansök nu

Produktionsteknisk ansvarig (Manufacturing engineer) – Lammhult

Produktionsingenjör, bygg
Läs mer Nov 11
Vi letar nu efter en Produktionsteknisk ansvarig till vårt fantastiska team i ”Tyco Fire Protection Products” i Lammhult. Du blir därför en del av den globala Johnson Controls familjen och står med ett starkt fundament och styrka från våra andra enheter runt om i värden.
Våra produkter i fabriken är prefabricerade rör som är 100 % anpassade efter kunders önskemål. Rören kapas, svetsas, läck-testas, målas, monteras och packas i fabriken. Stämningen är hög med mycket skratt och humor. Här hjälper vi varandra och gillar att ta tag i arbetet för att leverera våra produkter med hög kvalitet och på utsatt tid.
Vad du kommer att göra
Du kommer att vara ansvarig för att driva förbättringsaktiviteter, projekt och att kvalitetsfrågor drivs, följs upp och åtgärdas. Du är en del av ledningsgruppen där vi tillsammans arbetar för att realisera våra långa och kortsiktiga strategier och mål. För att lyckas i rollen kommer du att arbeta tätt med alla funktioner på företaget. Du kommer också att bli delaktig och driva ”Johnson Controls Manufacturing System” (Johnson Controls produktionssystem), detta för att alltid försöka bli lite bättre varje dag och säkerställa att våra medarbetare känner delaktighet i en säker arbetsmiljö. Dina viktigaste arbetsuppgifter kommer att vara följande;
Driva, följa och åtgärda kvalitetsfrågor
Driva förbättringsaktiviteter på kort och lång sikt
Säkerställa att produktionen aldrig stannar pga. brist av förbrukningsmaterial etc.
Vara behjälplig vid större insatser på fabriken såsom reparation och service
Beställa tjänster av externa intressenter
Robot ansvarig gällande funktion, service, reparation, inköp förbrukningsartiklar
Hantera/Skapa inköps orders
Ansvara för handverktyg i produktionen
Ansvara för taggar till lås och varuautomat



Vad vi letar efter
Vi letar efter dig som har en passion för att göra saker bättre både för våra medarbetare och för vår verksamhet. Du är en erfaren och kreativ kollega som tänker nytt men uppskattar även andra personers åsikter. Du har ett starkt inre driv som gör att du vill inspirera teamet till att bli bättre varje dag. Du har erfarenhet från industrin och av LEAN, 5S, WSM, tycker om att ha ansvar för ett brett område där du både hanterar operativa och strategiska frågor och utmaningar. Självklart brinner du för produktion och industri.


För att lyckas i rollen tro vi att du har följande kunskap och erfarenhet:
Relevant teknisk utbildning – gärna med fokus på produktion
Flera års erfarenhet som produktionsteknisk ansvarig eller likande
Stort fokus på processer, automation och produktion
Kundfokuserad
Du talar och skriver obehindrat på Svenska och Engelska



Arbetsstället är på fabriken i Lammhult.
Låter detta intressant? Skicka ditt CV och ansökan via vår websida. Om du har några frågor angående jobbet så kontaktar du Platschef Markus Svensson på markus.svensson@jci.com.

Ansök nu

Produktionsteknisk ansvarig (Manufacturing engineer) – Lammhult

Produktionsingenjör, bygg
Läs mer Okt 5
Vi letar nu efter en Produktionsteknisk ansvarig till vårt fantastiska team i ”Tyco Fire Protection Products” i Lammhult. Du blir därför en del av den globala Johnson Controls familjen och står med ett starkt fundament och styrka från våra andra enheter runt om i värden.
Våra produkter i fabriken är prefabricerade rör som är 100 % anpassade efter kunders önskemål. Rören kapas, svetsas, läck-testas, målas, monteras och packas i fabriken. Stämningen är hög med mycket skratt och humor. Här hjälper vi varandra och gillar att ta tag i arbetet för att leverera våra produkter med hög kvalitet och på utsatt tid.
Vad du kommer att göra
Du kommer att vara ansvarig för att driva förbättringsaktiviteter, projekt och att kvalitetsfrågor drivs, följs upp och åtgärdas. Du är en del av ledningsgruppen där vi tillsammans arbetar för att realisera våra långa och kortsiktiga strategier och mål. För att lyckas i rollen kommer du att arbeta tätt med alla funktioner på företaget. Du kommer också att bli delaktig och driva ”Johnson Controls Manufacturing System” (Johnson Controls produktionssystem), detta för att alltid försöka bli lite bättre varje dag och säkerställa att våra medarbetare känner delaktighet i en säker arbetsmiljö. Dina viktigaste arbetsuppgifter kommer att vara följande;
Driva, följa och åtgärda kvalitetsfrågor
Driva förbättringsaktiviteter på kort och lång sikt
Säkerställa att produktionen aldrig stannar pga. brist av förbrukningsmaterial etc.
Vara behjälplig vid större insatser på fabriken såsom reparation och service
Beställa tjänster av externa intressenter
Robot ansvarig gällande funktion, service, reparation, inköp förbrukningsartiklar
Hantera/Skapa inköps orders
Ansvara för handverktyg i produktionen
Ansvara för taggar till lås och varuautomat



Vad vi letar efter
Vi letar efter dig som har en passion för att göra saker bättre både för våra medarbetare och för vår verksamhet. Du är en erfaren och kreativ kollega som tänker nytt men uppskattar även andra personers åsikter. Du har ett starkt inre driv som gör att du vill inspirera teamet till att bli bättre varje dag. Du har erfarenhet från industrin och av LEAN, 5S, WSM, tycker om att ha ansvar för ett brett område där du både hanterar operativa och strategiska frågor och utmaningar. Självklart brinner du för produktion och industri.


För att lyckas i rollen tro vi att du har följande kunskap och erfarenhet:
Relevant teknisk utbildning – gärna med fokus på produktion
Flera års erfarenhet som produktionsteknisk ansvarig eller likande
Stort fokus på processer, automation och produktion
Kundfokuserad
Du talar och skriver obehindrat på Svenska och Engelska



Arbetsstället är på fabriken i Lammhult.
Låter detta intressant? Skicka ditt CV och ansökan via vår websida. Om du har några frågor angående jobbet så kontaktar du Platschef Markus Svensson på markus.svensson@jci.com.

Ansök nu