Växjö: Energicontroller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Energicontroller i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-03 // Varaktighet: Heltid

Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.



ARBETSUPPGIFTER
Som energicontroller har du en viktig roll att följa upp, analysera och kommunicera energistatistik för att ge förutsättningar för att bolaget ska nå uppsatta energimål. Du arbetar både i verksamheten för att medvetandegöra våra kollegor och du arbetar även för ökad medvetenhet hos våra hyresgäster.

Beskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter
- Uppföljning och analys av statistik, avvikelser, energiåtgärder, löpande frågor mm.
- Arbeta operativt i våra mätvärdesinsamlings- och analyssystem för energi.
- Hantera IMD data
- Genomföra aktiviteter för ökad energimedvetenhet och beteendeförändring som riktar sig till våra hyresgäster.
- Arbeta nära kollegor i verksamheten för ökad medvetenhet och delaktighet kring våra fastigheters prestanda och hur vi får en förflyttning till att nå uppsatta energimål.
- Deltar i bolagets energigrupp


KVALIFIKATIONER
Utbildningsbakgrund
- Relevant utbildning inom energi

Kompetens och yrkeserfarenhet
- Minst 5 års relevant yrkeserfarenhet från branschen
- Förstå byggnaden och systemen som helhet
- Erfarenhet att hantera analys-, statistik- och uppföljningsarbete av data
- Visualisera och delge data till olika intressenter
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Önskvärd kompetens
- Erfarenhet av beräkningar av livscykelkostnader
- Kunskap om förnyelsebar energi
- Kunskap om försörjnings- och energisystem
- Erfarenhet från prismodeller på el och fjärrvärme
- Entreprenadjuridik, bygglagstiftning, branschregler

För att lyckas med uppdraget har du följande personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning och motivation. Som person ser vi att du är ambitiös och ansvarsfull. Du är kommunikativ, har god samarbetsorienterad och är öppen och lyhörd för din omgivning. Vidare är du analytisk och strukturerad och har en god slutledningsförmåga.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Civilingenjör, energi

Nedan visas andra jobb i Växjö som Civilingenjör, energi.

SEMCON Energy Academy 2024

Läs mer Mar 21
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi på Semcon drivs av en genuin nyfikenhet på människor och deras beteenden och allt vi gör handlar om människorna som använder våra produkter och lösningar. Som energikonsult på Semcon får man möjlighet att arbeta med en bred variation av projekt och kunder inom energibranschen. Här får du chansen att vara med och påverka framtiden.

Till hösten 2024 startar vi vår årliga Energy Academy, en språngbräda för dig som söker möjligheter att växa inom energibranschen inom roller såsom:

Energiingenjör

Elingenjör

Projektör

Eldokumentatör

Elkraftsingenjör

Projektledare inom energi

Elkonstruktör

Processingenjör


Energy Academy sträcker sig över 6 månader och innehåller utöver ditt uppdrag även utbildningar, kunskapsutbyten och möjlighet till nätverkande. Du får chansen att fördjupa dig inom exempelvis energikartläggning, eldokumentation, datoriserade system och projektledning i vår egen metodik XLPM. Efter programmet övergår du i en tillsvidareanställning hos oss på Semcon och fortsätter din resa.

För att du ska trivas i en konsultroll på Semcon är du en person som gillar att träffa nya människor och har en förmåga att bygga relationer. Vi tror även du är en person som värderar ett gott samarbete och som gärna hjälper till där det behövs. Du trivs med att jobba förbättringsorienterat.

Vi ser att du har en examen inom exempelvis energisystem, maskinteknik, elektroteknik, energiteknik, energi-och miljöteknik för att få rätt förutsättningar i rollen. Troligen har du kommit i kontakt med energibranschen via ett sommarjobb, extrajobb eller så har du kanske hunnit arbeta något eller några år inom branschen. Oavsett så är du nyfiken på vad branschen har att erbjuda.

Du behöver ha flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Vad gör oss unika i en värld av valmöjligheter?
Vi tror att det är vår kultur. En stark, välkomnande och inkluderande företagskultur gör människor engagerade. Och det är när vi blir engagerade och inspirerade som vi utvecklar de verkligt framstående produkterna och lösningarna. Läs mer om vår kultur här: Kultur som strategi | Semcon
Ansökan
Är du intresserad av att delta i 2024 års Energy Academy välkomnar vi dig att skicka in en ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval och programmet är tänkt att starta i september men tillträdesdatum kan diskuteras.

För denna roll ser vi att du kan utgå från Växjö, Kalmar eller Karlskrona.

Vid frågor om tjänsten/programmet är du välkommen att kontakta Pär nedan.

Pär Tudén,
0765 698 916 par.tuden@semcon.com
Team Manager

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

SEMCON Energy Academy 2024

Läs mer Mar 16
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi på Semcon drivs av en genuin nyfikenhet på människor och deras beteenden och allt vi gör handlar om människorna som använder våra produkter och lösningar. Som energikonsult på Semcon får man möjlighet att arbeta med en bred variation av projekt och kunder inom energibranschen. Här får du chansen att vara med och påverka framtiden.

Till hösten 2024 startar vi vår årliga Energy Academy, en språngbräda för dig som söker möjligheter att växa inom energibranschen inom roller såsom:

Energiingenjör

Elingenjör

Projektör

Eldokumentatör

Elkraftsingenjör

Projektledare inom energi

Elkonstruktör

Processingenjör


Energy Academy sträcker sig över 6 månader och innehåller utöver ditt uppdrag även utbildningar, kunskapsutbyten och möjlighet till nätverkande. Du får chansen att fördjupa dig inom exempelvis energikartläggning, eldokumentation, datoriserade system och projektledning i vår egen metodik XLPM. Efter programmet övergår du i en tillsvidareanställning hos oss på Semcon och fortsätter din resa.

För att du ska trivas i en konsultroll på Semcon är du en person som gillar att träffa nya människor och har en förmåga att bygga relationer. Vi tror även du är en person som värderar ett gott samarbete och som gärna hjälper till där det behövs. Du trivs med att jobba förbättringsorienterat.

Vi ser att du har en examen inom exempelvis energisystem, maskinteknik, elektroteknik, energiteknik, energi-och miljöteknik för att få rätt förutsättningar i rollen. Troligen har du kommit i kontakt med energibranschen via ett sommarjobb, extrajobb eller så har du kanske hunnit arbeta något eller några år inom branschen. Oavsett så är du nyfiken på vad branschen har att erbjuda.

Du behöver ha flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Vad gör oss unika i en värld av valmöjligheter?
Vi tror att det är vår kultur. En stark, välkomnande och inkluderande företagskultur gör människor engagerade. Och det är när vi blir engagerade och inspirerade som vi utvecklar de verkligt framstående produkterna och lösningarna. Läs mer om vår kultur här: Kultur som strategi | Semcon
Ansökan
Är du intresserad av att delta i 2024 års Energy Academy välkomnar vi dig att skicka in en ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval och programmet är tänkt att starta i september men tillträdesdatum kan diskuteras.

För denna roll ser vi att du kan utgå från Växjö, Kalmar eller Karlskrona.

Vid frågor om tjänsten/programmet är du välkommen att kontakta Pär nedan.

Pär Tudén,
0765 698 916 par.tuden@semcon.com
Team Manager

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

SEMCON Energy Academy 2024

Läs mer Mar 26
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi på Semcon drivs av en genuin nyfikenhet på människor och deras beteenden och allt vi gör handlar om människorna som använder våra produkter och lösningar. Som energikonsult på Semcon får man möjlighet att arbeta med en bred variation av projekt och kunder inom energibranschen. Här får du chansen att vara med och påverka framtiden.

Till hösten 2024 startar vi vår årliga Energy Academy, en språngbräda för dig som söker möjligheter att växa inom energibranschen inom roller såsom:

Energiingenjör

Elingenjör

Projektör

Eldokumentatör

Elkraftsingenjör

Projektledare inom energi

Elkonstruktör

Processingenjör


Energy Academy sträcker sig över 6 månader och innehåller utöver ditt uppdrag även utbildningar, kunskapsutbyten och möjlighet till nätverkande. Du får chansen att fördjupa dig inom exempelvis energikartläggning, eldokumentation, datoriserade system och projektledning i vår egen metodik XLPM. Efter programmet övergår du i en tillsvidareanställning hos oss på Semcon och fortsätter din resa.

För att du ska trivas i en konsultroll på Semcon är du en person som gillar att träffa nya människor och har en förmåga att bygga relationer. Vi tror även du är en person som värderar ett gott samarbete och som gärna hjälper till där det behövs. Du trivs med att jobba förbättringsorienterat.

Vi ser att du har en examen inom exempelvis energisystem, maskinteknik, elektroteknik, energiteknik, energi-och miljöteknik för att få rätt förutsättningar i rollen. Troligen har du kommit i kontakt med energibranschen via ett sommarjobb, extrajobb eller så har du kanske hunnit arbeta något eller några år inom branschen. Oavsett så är du nyfiken på vad branschen har att erbjuda.

Du behöver ha flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Vad gör oss unika i en värld av valmöjligheter?
Vi tror att det är vår kultur. En stark, välkomnande och inkluderande företagskultur gör människor engagerade. Och det är när vi blir engagerade och inspirerade som vi utvecklar de verkligt framstående produkterna och lösningarna. Läs mer om vår kultur här: Kultur som strategi | Semcon
Ansökan
Är du intresserad av att delta i 2024 års Energy Academy välkomnar vi dig att skicka in en ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval och programmet är tänkt att starta i september men tillträdesdatum kan diskuteras.

För denna roll ser vi att du kan utgå från Växjö, Kalmar eller Karlskrona.

Vid frågor om tjänsten/programmet är du välkommen att kontakta Pär nedan.

Pär Tudén,
0765 698 916 par.tuden@semcon.com
Team Manager

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Affärsingenjör strategiska initiativ

Läs mer Okt 28
Växjö Energi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla i Växjö kommun. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Vi ligger ständigt i framkant med ny teknik och skapar utveckling genom att vara regionens självklara infrastrukturaktör. Vi har förmånen att verka inom verkligt utvecklingsintensiva och samhällsviktiga sektorer – Miljö, Energi och IT-infrastruktur baserat Bredband. Med stort engagemang och starkt miljöfokus skapar våra hängivna medarbetare prisvärda och samhällsnyttiga tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder idag och i framtiden.

Växjö Energi siktar framåt! Med utgångspunkt i vårt uppdrag, i intensiv omvärldsspaning och i samtalen med våra kunder och samarbetspartners och i Växjö kommuns strategiska planering, Hållbara Växjö 2030, har vi utmejslat och tagit ett levande strategiskt initiativ för framtiden. Vi har antagit en långsiktig strategisk plan för hållbar affärsutveckling, med flera strategiska och utmanande initiativ för att säkerställa vårt uppdrag – att skapa hållbar utveckling i Växjöregionen med affärsmässig samhällsnytta. Avdelningen för Strategi och Omvärldsrelationer har i uppgift att stödja organisationen och medverka till genomförande av den strategiska planens intentioner.

Ett initiativ som redan 2020 pekades ut i den strategiska planen är Minusutsläpp genom koldioxidinfångning (bio-CCS) och nu pågår intensivt arbete för att få minusutsläpp att bli verklighet. Växjö Energi har nationellt stöd genom Energimyndigheten för förberedande arbeten och vi leder ett klustersamarbete i Sydsverige för en transport och lagring av koldioxid. På Sandviksverket testas just nu en ny, världsunik teknik för att fånga in koldioxid. För att få initiativet att bli verklighet söker vi EU-medel för en fullskaleanläggning.

Drivs du av utmaningar och ser möjligheter i det mesta samtidigt som du har ett starkt klimat- och samhällsintresse och vill realisera innovationer kan detta vara drömjobbet för dig!

ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Samverka internt och extern för genomförande av Växjö Energis strategiska initiativ med speciellt fokus på koldioxidinfångning.
• Leda, delta och utveckla projekt och samarbeten inom Växjö Energis satsning på koldioxidinfångning och andra strategiska initiativ.
• Söka extern medfinansiering nationellt och internationellt för Växjö Energis strategiska initiativ.
• Rapportera resultat av beviljade externfinansierade projekt till finansiärer.
• Aktivt bidra i omvärldsbevakning med tillhörande analyser, för att stötta organisation och styrelse att hålla den strategiska planen aktuell.
• Vidmakthålla och utveckla goda relationer med kunder, medarbetare inom Växjö kommunkoncern, universitet, projektpartners, regionala näringslivet och andra intressenter som berörs av Växjö Energis strategiska initiativ.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i uppdraget bedömer vi att du behöver följande kvalifikationer

• Civilingenjör inom energi, process, miljö, ekonomi eller motsvarande.
• Förmåga att bygga affärsrelationer.
• God ledarskapsförmåga.
• Strukturerad med förmåga att förstå komplexa samband.
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska.
• Vilja att göra världen bättre.

Du utgår från vårt kontor i Växjö och du kommer jobba i avdelningen för Strategi och Omvärldsrelationer, som är centralt placerat inom Växjö Energi. Du kommer samverka och leda projekt inom energibolaget och med externa partners.

ÖVRIGT
Växjö Energi har ambitionen att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi månar om våra medarbetare och eftersträvar en god balans mellan arbete, familj och fritid.

Växjö Energi är en del av Växjö kommun.

Vi undanber oss samtal från annonsörer eller andra försäljare. Beslut om annonsering har tagits.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet, därför sker ansökan enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se), se länk ovan.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Växjöbostäder AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Växjöbostäder AB .

Gruppledare och Aktivitetsvärdar för sommar- och lovaktiviteter

Ungdomsledare
Läs mer Jan 5
Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad och större samhällsnytta? Då ska du jobba med barnen i Vidingehems bostadsområden!

Bostadssociala gruppen på Vidingehem erbjuder aktiviteter för barn under sommarlovet och på andra skollov. Vi erbjuder även aktiviteter där både unga och äldre kan delta tillsammans. Vi söker dig med ett socialt engagemang och intresse för idrotts- och föreningsliv. Tjänsterna innebär att du i våra bostadsområden möter barn och äldre på deras fritid samt planerar, organiserar och leder arbetet för att fylla barnens fritid med värdefulla aktiviteter. Genom din närvaro bidrar du till trygghet för våra hyresgäster.

Arbetsbeskrivning Aktivitetsvärdar:
Planera, organisera och leda aktiviteter för barn i bostadsområden.
Arbetstid v.25-30 (juni-juli 2023), schemalagd arbetstid eftermiddag och kväll, 23 h/vecka. Viss planeringstid förekommer. Vi ser gärna att du kan arbeta på övriga skollov under året.

Arbetsbeskrivning Gruppledare för Aktivitetsvärdar:
Planera, organisera och leda aktiviteter för barn i bostadsområden samtidigt som du har gruppledaransvar. I gruppledaransvaret ingår att samordna aktiviteterna, arbetsledning och arbetsmiljöansvar för en grupp aktivitetsvärdar. Du ansvarar för viss schemaläggning samt introduktion av aktivitetsvärdar. Arbetet sker på uppdrag av ansvarig för Bostadssociala gruppen som har det yttersta personalansvaret. Du samverkar och kommunicerar med övriga aktörer som bedriver sommar- och trygghetsaktiviteter i Växjö kommun.
Arbetstid v. 25-30 (juni-juli 2023). Det kan eventuellt finnas behov fler veckor. Schemalagd arbetstid eftermiddag och kväll, ca 23 h/vecka. Viss planeringstid förekommer. Vi ser gärna att du kan arbeta på övriga skollov under året.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av idrottsliv, föreningsliv eller socialt arbete och har förmåga att planera och genomföra aktiviteter främst för barn. Det är meriterande om du jobbat med generationsövergripande aktiviteter där unga och äldre möts. Du har erfarenhet av ledarskap eller en förmåga att planera och organisera för att få arbetsgruppen att se och arbeta mot samma mål. Du tar ansvar och visar engagemang. Du är flexibel, har god samarbetsförmåga och kan skapa och underhålla relationer. Du kan utrycka dig väl i svenska språket i både tal och skrift. Att kunna tala ytterligare språk är meriterande.

Lokalkännedom och B-körkort är önskvärt, dock ej ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer och tillsättning sker löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan snarast!

Utdrag ur belastningsregister kommer att begäras vid anställning.

Ansök nu

Projektledare installation

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 3
Vid årsskiftet 2022/2023 går våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bilder ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare installation har du en viktig roll i att driva både små och större underhållsprojekt från start till mål inom ditt kompetensområde. Du är även delaktig i nyproduktion och renoveringsprojekt utifrån kompetensområdet. Stort fokus ligger på hållbarhet för miljö, ekonomi och våra hyresgäster och att bevara fastigheternas värde. Du är delaktig i framtagande av underlag för budget och ansvarar sedan för att genomföra dina tilldelade projekt med upphandling, uppföljning av kostnader och kvalité samt slutredovisningar. Arbetet som projektledare är utåtriktat och sker i samverkan både internt med vår organisation och externt med våra hyresgäster, leverantörer samt entreprenörer.

Beskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter
- Helhetsansvar för genomförande av projekt kopplade till underhåll
- Leda projekten från start till mål
- Kommunikation med hyresgäster
- Inventera status i befintligt bestånd och upprätthålla rätt data för våra produkter
- Delaktig i nyproduktion och renoveringsprojekt

KVALIFIKATIONER
Utbildningsbakgrund
- Relevant utbildning

Kompetens och yrkeserfarenhet.
- Minst 10 års relevant yrkeserfarenhet från branschen på installationssidan (vs, vent, el, hiss, styr)
- Förstå byggnaden och systemen som helhet
- Kunskap om bygglagstiftning, entreprenadjuridik, upphandling och branschregler
- Goda kunskaper inom data och administration
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Önskvärd kompetens.
- Erfarenhet av lagen om offentlig upphandling

För att lyckas med uppdraget har du följande personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning och motivation. Som person är du samarbetsorienterad och är tydlig och rak i din kommunikation. Du är social och utåtriktad, samt ansvarstagande. Du är lösningsorienterad och har stort kundfokus. Vidare är du affärsmässig, strukturerad och serviceinriktad. Du är van att ha många bollar i luften samtidigt och ser helhet.

Ansök nu

Projektledare bygg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 3
Vid årsskiftet 2022/2023 går våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bilder ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare bygg har du en viktig roll att driva både små och större projekt från start till mål. Det avser både nybyggnadsprojekt och även ombyggnationer till bostäder och större renoveringsprojekt. Stort fokus ligger på hållbarhet för miljö, ekonomi och våra hyresgäster. Du är delaktig genom hela projekten från planering, förfrågan, upphandling, genomförande och uppföljning. Arbetet som projektledare är utåtriktat och sker i samverkan både internt med vår organisation och externt med våra hyresgäster, leverantörer samt entreprenörer.

Beskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter
- Helhetsansvar för genomförande av projekt kopplade till investeringar och reinvesteringar
- Leda projekten från start till mål
- Delaktig i utvecklingen av framtidens boende
- Kommunikation med hyresgäster, myndigheter, entreprenörer m.fl.


KVALIFIKATIONER
Utbildningsbakgrund
- Högskoleingenjör inom bygg

Kompetens och yrkeserfarenhet.
- Minst 5 års relevant yrkeserfarenhet från branschen eller minst 10 år om utbildning saknas
- Förstå byggnaden och systemen som helhet
- Kunskap om bygglagstiftning, entreprenadjuridik, upphandling och branschregler
- Goda kunskaper inom data och administration
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Önskvärd kompetens
- Erfarenhet av lagen om offentlig upphandling

För att lyckas med uppdraget har du följande personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning och motivation. Som person är du samarbetsorienterad och är tydlig och rak i din kommunikation. Du är social och utåtriktad, samt ansvarstagande. Du är lösningsorienterad och har stort kundfokus. Vidare är du affärsmässig, strukturerad och serviceinriktad. Du är van att ha många bollar i luften samtidigt och ser helhet.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare inriktning ledning och affär

Organisationsutvecklare
Läs mer Jan 3
Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare har du en viktig roll i att stötta och samordna ledningsarbetet i bolaget och därigenom är du med och skapar förutsättningar för att vi ska nå våra mål och vår vision. Du kommer inom och utom organisationen arbeta med att identifiera nya affärsmöjligheter tillsammans med kollegor som gagnar bolaget och våra hyresgäster.

Beskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter
Operativt ledningsstöd med tillhörande uppdrag och ansvar såsom
- planera ledningsgruppens arbete i dialog med VD. Protokollföra och följa upp samt säkerställa beslutsunderlag
- samordna, sammanställa och stötta ledningsgruppens och VD:s löpande rapportering
- koordinera och följa upp arbetet med styr- och ledningsprocessen
- koordinera arbetet med framtagande av affärsplan och års- och hållbarhetsrapportering
- stödja i implementering av koncernövergripande uppdrag
- stödja i chefsmöten och ledningens kommunikation internt
- ta fram rapporter, statistik och genomföra analyser
- identifiera, leda och genomföra utvecklings- och utredningsprojekt
- samverka med externa aktörer och kommunkoncernen
- leda och facilitera workshops och liknande events
-löpande omvärldsbevaka

KVALIFIKATIONER
Utbildningsbakgrund
- Minst treårig högskoleutbildning inom relevant område

Kompetens och yrkeserfarenhet.
- flera års relevant yrkeserfarenhet
- erfarenhet av att genomföra behovsanalyser och nyttovärderingar för att identifiera utvecklingsbehov
- Kunskap om att genomföra dialoger och workshops eller liknande
- God förmåga att hantera verksamhetssystem och digitala verktyg
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Önskvärd kompetens.
- Erfarenhet av pedagogiskt arbete
- Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation

Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning och motivation. Som person ser vi att du är prestigelös och har stor integritet. Du är generalist och med fördel har du pedagogisk erfarenhet med dig. Du är analytisk med ett utvecklings- och resultatfokus. Vidare är du drivande, självgående, kommunikativ och har god samarbetsförmåga.

Ansök nu

Projektledare måleri och golv

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 3
Vid årsskiftet 2022/2023 går våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bilder ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare för måleri och golv har du en viktig roll att driva både små och större projekt från start till mål. Stort fokus ligger på hållbarhet för miljö, ekonomi och våra hyresgäster och att bevara fastigheternas värde. Du är delaktig i framtagande av underlag för budget och ansvarar sedan för att genomföra dina tilldelade projekt med upphandling, uppföljning av kostnader och kvalité samt slutredovisningar. Arbetet som projektledare är utåtriktat och sker i samverkan både internt med vår organisation och externt med våra hyresgäster, leverantörer samt entreprenörer.

Beskrivning av huvudsakliga arbetsuppgifter
- Helhetsansvar för genomförande av projekt kopplade till underhåll
- Leda projekten från start till mål
- Uppföljning av utfört arbete kvalité och kostnadsmässigt
- Kommunikation med hyresgäster
- Inventera status i befintligt bestånd och upprätthålla rätt data för våra produkter
- Kvalitetssäkra arbetet inom kompetensområdet i bolaget

KVALIFIKATIONER
Utbildningsbakgrund
- Gymnasial utbildning

Kompetens och yrkeserfarenhet.
- Minst 10 års yrkeserfarenhet från branschen med någon del i arbetsledande ställning
- Burit kostnadsansvar
- Kunskap om bygglagstiftning, entreprenadjuridik, upphandling och branschregler
- Goda kunskaper inom data och administration
- Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Önskvärd kompetens
- Erfarenhet av lagen om offentlig upphandling

För att lyckas med uppdraget har du följande personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning och motivation. Som person är du samarbetsorienterad och är tydlig och rak i din kommunikation. Du är social och utåtriktad, samt ansvarstagande. Du är lösningsorienterad och har stort kundfokus. Vidare är du affärsmässig, strukturerad och serviceinriktad. Du är van att ha många bollar i luften samtidigt och ser helhet.

Ansök nu