Växjö: Corporate System Administrator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Corporate System Administrator i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör skillnad i samhället, det gör vi genom att effektivisera och digitalisera skolan. Vi drivs av vår vision att alla har rätt till en bra skola och att vi med vår erfarenhet, kunskap och teknik ser till att alla lär sig mer. Just nu har vi en spännande öppning då vi nu söker en Corporate System Administrator till vår avdelning inom IST Cloud där vi under en tidsbegränsad period behöver stärka upp.

Är du en strukturerad och IT-intresserad person som vill vara med och göra skillnad inom skola och EdTech? Då är det här något för dig!

Om rollen

På avdelningen Corporate IT inom IST så arbetar vi för att IT ska vara hjälpmedlet som underlättar i vardagen för våra medarbetare. Vi ser till att vi har säkra och uppdaterade enheter att jobba med, datorer så som mobiltelefoner.

Avdelningen ansvarar för att utveckla och driva IT framåt med vår leverantör av hårdvara och tjänster. Du har ett omväxlande arbete där du bland annat internt supporterar våra medarbetare när de har problem med sin dator, installerar om maskiner i ett annat land via våra system, tittar på förbättrade åtgärder med hjälp av vår leverantör.

I rollen som Corporate System Administrator rapporterar du till Head of Cloud Services. Du har primär placering i Växjö men vi erbjuder en hybrid modell. När det kommer till Corporate IT så ingår det även resor mellan våra kontor i Skandinavien och Tyskland.

Tjänsten är ett vikariat för vår ordinarie Corporate System administrator som ska vara föräldraledig. Vikariatet sträcker sig under perioden 2023 04 01 - 2023 10 31.

Vem är du?

Vi söker dig som är lösningsorienterad och trivs med att supportera andra. Du ska vara bekväm med att ta på dig uppgifter som känns omöjliga och där du har mycket kontakt med våra medarbetare i våra nordiska länder samt Tyskland.

Vi anser att du har ett gediget intresse inom IT och att hitta sätt att lösa problem på och på eget initiativ driva avdelningen framåt.

- Du är en driven, strukturerad och organiserad person med ett stort intresse för resultat och förbättring.

- Du klarar av att växla fokus och hantera flera arbetsuppgifter parallellt med förmågan att kunna lyfta blicken och se ett helhetsperspektiv.

- Du är digitalt nyfiken och modig genom att söka nya vägar och verktyg.

- Du har god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, såväl verbalt som skriftligen.

- Du har kunskap inom system som SCCM, Jamf, Microsoft server. Du vet dina vägar runt både Microsoft och Mac och har ett gott säkerhetstänk.

- Du hanterar kontakten med vår leverantör av IT utrustning samt hantering, installation och utlämning på plats på våra kontor.

- Du jobbar med alla våra interna system så som lokalt AD och Azure. Lokala installationer av system från Atlassian men även molnlösningar som Office365

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och söker dig som stämmer väl överens med IST's värderingar.

Om oss
Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Vi är Skandinaviens ledande #edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Din ansökan
Vill du vara med och bidra till att skapa framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande? Sök redan idag! Vi återkopplar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 19/2. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta antingen rekryterande chef Daniel Römer; daniel.romer@ist.com eller vår HR Business Partner Madeleine Jägervall; madeleine.jagervall@ist.com

Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Växjö som Systemadministratör.

Specialistadministratör

Läs mer Okt 27
Vad du kommer att arbeta med
Vi söker en driven och engagerad Specialistadministratör till Atea i Växjö. Vill du vara en del av ett dynamiskt arbetsteam där ditt administrativa kunnande och din serviceförmåga får skina? Då kan det vara just dig vi söker!

I rollen som Specialistadministratör kommer du att spela en central roll i att säkerställa smidiga arbetsflöden och processer inom ett specifikt område. Du kommer att vara nyckeln till att utföra administrativa uppgifter, fungera som rådgivare inom ditt specialistområde, och arbeta nära Ateas team för att erbjuda enastående service. Du kommer jobba utifrån arbetsprocesser och rutiner, samtidigt som du tar ansvar för att förbättra och förändra dessa för att nå Ateas uppsatta mål.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Utföra administrativa uppgifter på operativ nivå, samt inom tilldelat specialistområde.
• Agera serviceinriktad rådgivare till både kollegor och kunder.
• Jobba i uppdrag kopplade till rutiner, processer och projekt.
• Vara delaktig i att driva utveckling och förenkla arbetssätt.

Tjänsten ingår i affärsområdet Software Cloud & Services där du kommer tillhöra avdelningen Software center som jobbar med mjukvara och licenser. I din roll kommer du vara ansvarig för att hålla dig kontinuerligt uppdaterad på vilka tjänster och produkter som finns inom relevant område och som Atea erbjuder till sina kunder.

Tjänsten är ett vikariat under ett år via Inpeople, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-17.00. Tjänsten förväntas tillträdas under oktober.


Vad kan vi erbjuda dig?
Atea bjuder in dig till en spännande möjlighet – att bli en stolt medlem i deras engagerade och högkompetenta gäng på Software Center, bestående av runt 50 skickliga kollegor som verkar i nära samarbete. I rollen som Specialistadministratör tillhör du ett team med 12 fantastiska kollegor.

På Atea får du möjligheten att arbeta på ditt sätt. Atea sätter kunden i centrum och anpassar sig efter företagets behov. Det innebär att du kan välja var du vill jobba för dagen – hos kunder, på kontoret eller hemifrån. Vi tror att denna flexibilitet ökar hållbarheten, effektiviteten och glädjen i arbetet.


Din profil
Vi söker en driven och nyfiken person som sprider positiv energi till arbetsgruppen och i dialog tillsammans med kund. Du är ansvarsfull och noggrann samt drivs av att jobba med problemlösning på ett effektivt sätt. Du ska kunna jobba självständigt med dina administrativa arbetsuppgifter men även kunna bidra till gruppens gemensamma mål genom att samarbeta tillsammans med dina kollegor.

Vi ser gärna att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller har tidigare arbetserfarenheter inom ekonomi och/eller administration. Om du har jobbat inom kundtjänst eller kundsupport är även detta meriterande för tjänsten. Vi förväntar oss att du har förmågan att kunna utrycka dig professionellt på svenska och engelska i både tal och skrift. Tidigare kunskaper i systemen Dynamics 365, Navision och Officepaketet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen hos oss på Atea.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Product Owner

Läs mer Apr 6
At IST we think personality is just as important as skill. We have a busy time ahead of us, and we’re searching for several people to join us as we take on these new challenges. Right now, we are on the lookout for?a Product Owner to join our Strategy and Vision department in Sweden.

About us

More than 5 million users. 400 co-workers and 9 offices. From Stockholm in Sweden to Schmalkalden in central Germany. We are the leading Edtech company in Scandinavia!

For more than 35 years we have made the everyday life easier for students, parents, teachers and managers. Together with our users we develop digital solutions for a better way of learning. We combine technical competence with work experience from schools to change the world.? Do you also want to make a difference? Welcome!

We offer a fulltime position as Product Owner with placement at our Växjö or Stockholm office and possibilities for partly flexible workplace. On a personal level we strive for continuity, equal possibilities for all and flexibility to balance the work-life puzzle of all employees.

About the role

As a Product Owner at IST you will work as a part of our Strategy and Vision department where you will join a team of other Product Owners, Product managers and UX Designers located in Växjö, Linköping and Stockholm, Sweden. ?

- You work hands-on together with the development team to prioritize, plan and deliver software that meets the customers’ expectations. You are also responsible for release and maintenance coordination for your responsible systems.

- You have a key role in leading the priorities and product backlog towards our common strategy and vision and ensure sustainable products and product quality.

- Your daily tasks include handling and breaking down requirements and specifying acceptance criterias.

- You make sure to have good knowledge about our vision and?become a product expert and know our users' ways of working. You are responsible for bringing that knowledge to the team.

- You have a passion for understanding our users and making them satisfied creating the best products.

- You work in close collaboration with UX Designers to define the best possible user experience.

About you

To be the right person for this job, you have quite a few years' experience in development projects of various sizes. You might also, but do not have to have, experience from being a Product owner. It’s an advantage if you have a technical background and understanding of software development. And as you will on a regular basis talk to Scandinavian customers you also need to talk and understand Swedish.

You either have an academic degree in a software related field or you have worked in a similar role before. We believe you have great communication skills and a true commitment, not only contributing to the team and the people around you, but to the organization as a whole. As a person you show great responsibility, tend to make things happen and welcome change. We believe that you quickly adapt to new situations and enjoy being part of an agile, constantly changing environment.

Apply

If this sound like the right challenge for you, make sure to apply as soon as possible at?https://career.ist.com/. We will not consider applications submitted by e-mail.?Apply before 2023-04-09 - but don’t wait, applications are processed continuously.

If you have any questions, don’t hesitate to send us an e-mail or give us a call.

We’re looking forward to hearing from you!

For more information, get in contact with recruiting manager Linda Oredsson at? linda.oredsson@ist.com (mailto:hanna.kullsten@ist.com) or HR Maria Midholt maria.midholt@ist.com.

Ansök nu

Specialistadministratör

Läs mer Aug 25
Vad du kommer att arbeta med
Vi söker en driven och engagerad Specialistadministratör till Atea i Växjö. Vill du vara en del av ett dynamiskt arbetsteam där ditt administrativa kunnande och din serviceförmåga får skina? Då kan det vara just dig vi söker!

I rollen som Specialistadministratör kommer du att spela en central roll i att säkerställa smidiga arbetsflöden och processer inom ett specifikt område. Du kommer att vara nyckeln till att utföra administrativa uppgifter, fungera som rådgivare inom ditt specialistområde, och arbeta nära Ateas team för att erbjuda enastående service. Du kommer jobba utifrån arbetsprocesser och rutiner, samtidigt som du tar ansvar för att förbättra och förändra dessa för att nå Ateas uppsatta mål.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Utföra administrativa uppgifter på operativ nivå, samt inom tilldelat specialistområde.
• Agera serviceinriktad rådgivare till både kollegor och kunder.
• Jobba i uppdrag kopplade till rutiner, processer och projekt.
• Vara delaktig i att driva utveckling och förenkla arbetssätt.

Tjänsten ingår i affärsområdet Software Cloud & Services där du kommer tillhöra avdelningen Software center som jobbar med mjukvara och licenser. I din roll kommer du vara ansvarig för att hålla dig kontinuerligt uppdaterad på vilka tjänster och produkter som finns inom relevant område och som Atea erbjuder till sina kunder.

Tjänsten är ett vikariat under ett år via Inpeople, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-17.00. Tjänsten förväntas tillträdas under oktober.


Vad kan vi erbjuda dig?
Atea bjuder in dig till en spännande möjlighet – att bli en stolt medlem i deras engagerade och högkompetenta gäng på Software Center, bestående av runt 50 skickliga kollegor som verkar i nära samarbete. I rollen som Specialistadministratör tillhör du ett team med 12 fantastiska kollegor.

På Atea får du möjligheten att arbeta på ditt sätt. Atea sätter kunden i centrum och anpassar sig efter företagets behov. Det innebär att du kan välja var du vill jobba för dagen – hos kunder, på kontoret eller hemifrån. Vi tror att denna flexibilitet ökar hållbarheten, effektiviteten och glädjen i arbetet.


Din profil
Vi söker en driven och nyfiken person som sprider positiv energi till arbetsgruppen och i dialog tillsammans med kund. Du är ansvarsfull och noggrann samt drivs av att jobba med problemlösning på ett effektivt sätt. Du ska kunna jobba självständigt med dina administrativa arbetsuppgifter men även kunna bidra till gruppens gemensamma mål genom att samarbeta tillsammans med dina kollegor.

Vi ser gärna att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller har tidigare arbetserfarenheter inom ekonomi och/eller administration. Om du har jobbat inom kundtjänst eller kundsupport är även detta meriterande för tjänsten. Vi förväntar oss att du har förmågan att kunna utrycka dig professionellt på svenska och engelska i både tal och skrift. Tidigare kunskaper i systemen Dynamics 365, Navision och Officepaketet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen hos oss på Atea.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Socialt och mångsidigt extrajobb i Växjö!

Läs mer Aug 2
Är du på jakt efter ett extrajobb som är väldigt mångsidigt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag till vår kunds verksamhet i Växjö! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden.



Om jobbet

I rollen kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Växjö. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för gruppar gällande datorerna. Uppdraget str'cker sig över ett fåtal dagar i slutet på augusti.

Är det dig vi söker till tjänsten?

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad.

Krav för tjänsten är att du

* har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - deltidsjobb, studier, pensionär, egenföretagare, elitidrottare mm
* Behärskar svenska i både tal och i skrift
* B-körkort
* Har ett tekniskt intresse
* vara tillgänglig för att jobba den 28 augusti

Meriterande för tjänsten är att du har tillgång till bil för att ta dig runt till kunderna i Växjö.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson, sabina.larsson@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail.

Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: urvalsfrågor, telefonintervju, videointervju och slutligen referenstagning.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Kort om uppdraget

Placeringsort: Växjö

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Socialt och mångsidigt extrajobb i Växjö!

Läs mer Jul 11
Är du på jakt efter ett extrajobb som är väldigt mångsidigt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag till vår kunds verksamhet i Växjö! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden.



Om jobbet

I rollen kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Växjö. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för gruppar gällande datorerna.

Är det dig vi söker till tjänsten?

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad.

Krav för tjänsten är att du

* har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - deltidsjobb, studier, pensionär, egenföretagare, elitidrottare mm
* Behärskar svenska i både tal och i skrift
* B-körkort
* Har ett tekniskt intresse

Meriterande för tjänsten är att du har tillgång till bil för att ta dig runt till kunderna i Växjö.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Carlström, mathilda.carlstrom@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail.

Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: urvalsfrågor, telefonintervju, videointervju och slutligen referenstagning.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Kort om uppdraget

Placeringsort: Växjö

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från IST Group AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från IST Group AB .

Customer Support Technician

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 5
Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen.

Vi söker nu en engagerad Customer Support Technician till vårt supportteam. Vill du också göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss!

Om rollen
Som Customer Support Technician kommer du att spela en central roll i att tillhandahålla användar- och teknisk support för våra kunder. I denna position kommer du att fokusera på att lösa kundärenden via telefon och kundportal, vilket är kärnan i att säkerställa en effektiv användarupplevelse.

På supporten kommer du att vara en del av ett vänligt och professionellt team där varje individ bidrar till teamets framgång. Arbetsmiljön präglas av samarbete och ömsesidig respekt som skapar en positiv atmosfär. Supportteamet strävar gemensamt efter att överträffa förväntningar och leverera högkvalitativ service till våra användare.

Som Customer Support Technician kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att inkludera:

- Tillhandahålla förstklassig support och tekniska lösningar för användare med tekniska problem kopplade till våra system och applikationer.

- Felsöka och diagnostisera problem relaterade till system- och applikationsfunktionalitet.

- Samarbeta nära med vårt utvecklingsteam för att rapportera och lösa komplexa tekniska frågor.

- Hantera och eskalera ärenden enligt företagets supportprocessen

Om dig
Din passion för kundsupport ihop med din tekniska expertis kommer att göra dig värdefull för våra användare. Om du söker en meningsfull roll där du kan göra skillnad och samtidigt vara en del av ett kompetent team, ser vi fram emot att välkomna dig till vårt supportteam.

Vi söker härmed en engagerad person med följande kompetens och kvalifikationer:

- Erfarenhet av teknisk support, särskilt inom systemstöd och applikationsområdet.

- Förståelse för system- och applikationsarkitektur och funktionalitet.

- Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att förklara tekniska begrepp på ett användarvänligt sätt.

- Grundläggande kunskap om programmering och databashantering är starkt meriterande.

- Teamspelare med förmåga att arbeta effektivt i en snabb och energisk miljö

- Relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

- Professionellt förhållningssätt i alla kundsituationer.

- Erfarenhet av att arbeta med IT-system.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2023-12-10. Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Denna roll är på visstid på grund av ett föräldravikariat.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Amra Eljami, Head of Support & Maintenance amra.eljami@ist.com eller vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta HR@ist.com.

Ansökningar vill vi ha via ansökningslänken för att värna om persondataskyddet.

Bakgrundskontroller kan komma att genomföras i rekryteringsprocessen.

Vi hoppas att du vill bli en del av teamet och vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Tech Lead or Senior Developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 7
At IST we strive to create a positive impact on society through products and solutions that give more people the ability to learn more. We have a busy time ahead of us, and we’re looking for several people to join us as we take on these new challenges. We are currently looking for multiple Tech Leads or Senior Developers to our HQ in Växjö.

About IST Group

IST Group is a renowned Scandinavian Edtech company that is dedicated to transforming education into a global Edtech solution. In the ever-changing world of education technology, we are leading the way. Every day, IST's solutions make a difference for millions of people around the world.

Together with our users we develop digital solutions for a better way of learning. We combine technical competence with work experience from schools to change the world. Do you also want to make a difference?

About the Tech Lead role

A Tech Lead at IST is a team-based role, working part time as a developer, but also having extended responsibilities regarding system/software architecture and authority regarding technical decisions in your team.

A Tech Lead works closely with our architects and other team’s Tech Leads on technical matters ranging from regular product development to softer issues like defining and maintaining technical strategies and guidelines. Typical product development tasks for a Tech Lead could be maintaining a healthy micro service eco-system and system architecture as features are added, identifying, and managing the team’s technical debt and prioritizing technical work together with the team’s Product Owner.

About the Senior Developer role

You will join a 100 people strong development department and one of our cross functional development teams consisting of developers, testers, a tech lead and a product owner, focusing on either platform or product teams.

We believe in self organizing teams which will give you both freedom, responsibility and involvement while developing you team’s systems - making work technically challenging and fun for all!

We strive for a truly innovative culture and have multiple activities or methods to boost innovation. We are using modern technologies such as Docker, Rancher/Kubernetes, Vue.js, Octopus Deploy and are constantly evaluating our next improvements!

About you

To be the right person for this job, you have several years of experience as a developer in both backend and frontend. You are keen on new technologies and work in a structured manner. You will cooperate with a lot of people outside of your team and are therefore a good communicator.

Besides being tech savvy, you understand that aspects of development such as readable and testable code, an ease of operation, and an outstanding UX (including performance considerations), are highly important success factors for any software.

Competence and experience

The following skills and experience are required or highly valuable:

- Solution architecture

- Java

- Spring, Hibernate

- REST

- , No

- JavaScript/TypeScript

- Vue.js, React

- HTML5, CSS

- Docker, Rancher, Kubernetes

Apply

If this sound like the right challenge for you, make sure to apply as soon as possible at https://career.ist.com/! Apply before December 10th - but don’t wait, applications are processed continuously. Background checks is part of the recruitment process.

If you have any questions related to the roles, please contact either one of:

- Tor Händevik, Head of Platform Development, tor.handevik@ist.com

- Staffan Spjuth, Head of Back Office Development, staffan.spjuth@ist.com

- Bengt Welin, Head of Front Office Development, bengt.welin@ist.com

Or for general questions around the recruitment, contact HR@ist.com.

We’re looking forward to hear from you!

Ansök nu

Chief Financial Officer (CFO) till IST Group

Chef, Corporate Finance
Läs mer Jun 2
På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör skillnad i samhället genom att effektivisera och digitalisera skolan. Vi drivs av vår vision att alla har rätt till en bra skola och att vi med vår erfarenhet, kunskap och teknik ser till att alla lär sig mer.

Vi står inför en spännande tillväxtresa med ambitionen att äntra nya marknadssegment inom konsumentmarknaden. För att lyckas i denna tillväxtresa och lyfta Skandinaviens marknadsledande Edtechbolag mot nya höjder söker vi nu vår nästa Chief Financial Officer.

Om rollen

Rollen som CFO är en nyckelroll i IST:s fortsatta tillväxtresa där du kommer ansvara för både dagliga operativa som strategiska finansfrågor för koncernen. Rollen ingår i koncernledningen.

Ansvarsområden för CFO spänner över ett större område och inkluderar en generell finansiell översikt och ansvar liksom finansiell strategi, planering, budgeting och forecast/rapportering. Du ansvarar för investeringar, såsom inköp och uppköp, och tar ett helhetsansvar för koncernens avtal vad gäller uppföljning, kvalitet, informationssäkerhet och marginal. Du arbetar ständigt med lönsamhet i fokus och är en viktig kulturbärare internt.

Exempel på andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen som CFO är:

- Finansieringsfrågor gällande fastigheter/byggnation

- Valutaväxling

- Ansvar för att säkerställa kvalitet och rutiner för månadsrapporteringar

- Kassaflödesanalyser och redovisningar

- Proaktivt arbete med resultatförbättringar

I rollen ingår ett övergripande ansvar för våra koncernövergripande stödfunktioner, Finance, Standard & Governance samt Real Estate inkluderat, samt direkt personalansvar för både medarbetare och chefer.

Placeringsort är i Växjö där vårt koncernhuvudkontor finns. Då vi har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland ingår också en del resor i tjänsten inom dessa länder.

Vem är du?

Du har tidigare erfarenhet som CFO eller från motsvarande roll. Genom din samlade erfarenhet har du senior kunskap inom koncernredovisning och koncernstyrning. Vi vill tro att du är en operativ visionär, som intresserar sig lika delar för detaljer som för helheten och snabbt kan växla strategiskt tänkande till operativt handlande.

Bolaget kommer inom närmsta framtid stå inför en uppgradering av affärssystem. Genom din tekniska och analytiska kompetens kommer du ta lead i omställningen och leda bolaget mot än mer värdeskapande och framåtriktade insatser.

Då IST finns på fyra marknader ses det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en internationell kontext, gärna inom IT-sektorn, liksom erfarenhet från IPO. Engelska är koncernspråket varför mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav, utöver det samma i svenska. Behärskar du även tyska ses det som meriterande. Rollen kräver gott tekniskt kunnande inom IT.

För oss är gott ledarskap en viktig och prioriterad fråga och den synen vill vi att du delar och att du också har med dig erfarenhet av att leda och motivera andra från tidigare roller. Din akademiska bakgrund bör vara på Magister/Masternivå inom Business Administration, ekonomi eller annat relaterat fält.

För att du ska trivas bra i rollen som CFO finns det vissa personliga egenskaper som vi också tror är viktiga, som att du är:

- En resultatinriktad och handlingskraftig person med förmåga att driva både strategiska frågor och operativt arbete

- En duktig kommunikatör, med förmåga att skapa förtroende och bygga relationer

- Analytisk med en förmåga att lyfta blicken och se helheten

- En engagerad och ödmjuk ledare som drivs av att se andra växa

Om oss
Över 5 miljoner användare, 400 medarbetare och 9 kontor. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!
I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Din ansökan
Vill du ta dig an CFO-rollen i Skandinaviens ledande Edtech-företag? Då hoppas vi att vi hör från dig.
Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2023-06-30. Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Mikael Wahlberg, mikael.wahlberg mikael.wahlberg@ist.com alternativt Head of HR Maria Midholt maria.midholt@ist.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Tester

Systemtestare
Läs mer Sep 27
We are looking for a Tester, to join our Tech & Development team.

As a Tester at IST you will work with quality assurance of our software and contributes throughout the entire software development process to ensure high quality outcome.

As a Tester, you are responsible for:

- Evaluate and give feedback on subject under test

- Test design and test execution

- Continuous improvement of your craftsmanship and our ways of working

- Improve processes used during software development and test

- Improve tools used during software development and tests

We believe you have a Bachelor or Master’s degree in computer science, informatics or similar. You have some years of professional experience within software testing. You are ISTQB certified as well as communicative and proficient in spoken and written English.
We have a preferred candidate on this position. Please apply latest 9th of October.

Ansök nu

Tester

Systemtestare
Läs mer Sep 27
We are looking for a Tester, to join our Tech & Development team.

As a Tester at IST you will work with quality assurance of our software and contributes throughout the entire software development process to ensure high quality outcome.

As a Tester, you are responsible for:

- Evaluate and give feedback on subject under test

- Test design and test execution

- Continuous improvement of your craftsmanship and our ways of working

- Improve processes used during software development and test

- Improve tools used during software development and tests

We believe you have a Bachelor or Master’s degree in computer science, informatics or similar. You have some years of professional experience within software testing. You are ISTQB certified as well as communicative and proficient in spoken and written English.
We have a preferred candidate on this position. Please apply latest 9th of October.

Ansök nu

UX Designer to IST

Användbarhetsdesigner
Läs mer Apr 12
Vårt UX-team växer!
Vi vill bli fler med passion för användarupplevelser och en vilja att ständigt förbättra dessa. Vi letar alltid efter nya, smartare och mer användarvänliga lösningar för de utmaningar våra användare möter varje dag. För att lyckas måste vi ha rätt personer på plats - hoppas att det är du!

Vi letar efter dig som har...

- ...relevant utbildning inom UX/interaktionsdesign eller likvärdigt.

- ...minst 3 års erfarenhet av att arbeta som UX Designer.

- ...jobbat med research, insikts- och konceptarbete för att ta fram underlag och strategier för utveckling och design.

- ...erfarenhet av designprocesser och av att föra människor samman genom att leda workshops, idésessioner och designsprintar.

- ...erfarenhet av att sätta upp olika typer av användartester.

- ...lätt för att kommunicera och visualisera dina idéer digitalt genom prototyper och skisser.

- ...jobbat med verktyg som Figma och Adobe XD.

- ...god förståelse för tillgänglig och hållbar design.

- ...tycker om att ha många kontaktytor, att jobba tillsammans och att dela med dig av din kunskap till andra.

- ...flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Meriterande

- Arbetat med verktyg som Usability Hub el liknande.

Om rollen

Du kommer att ingå i produktledningsteamet och arbeta tillsammans med produktchefer, produktägare, utvecklare samt andra designers med rollen som våra användares röst i varje beslut.

I rollen som UX Designer kommer du driva arbetet med att förbättra användarupplevelsen i våra produkter. I denna roll får du tillsammans med dina UX-kollegor chansen att lyfta UX i organisationen och förbättra vår designprocess. Du får dela och sprida din kunskap över våra team genom att visa dem det verkliga värdet av användarcentrerad design.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Belägen i Stockholm eller Växjö, där vi erbjuder en hybrid arbetsplats, med flexibiliteten att arbeta både från kontoret och på distans. Om detta låter som rätt utmaning för dig, se till att ansöka så snart som möjligt. Ansök före 15 maj 2023 http://career.ist.com - men vänta inte, ansökningar behandlas löpande. Om du har några frågor, tveka inte att maila oss.

För mer information kontakta Cecilia Andersson, cecilia.andersson@ist.com, eller HR ansvarig Maria Midholt, maria.midholt@ist.com. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu