Växjö: Butikssäljare till Polfärskt i Växjö/Kalmar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butikssäljare till Polfärskt i Växjö/Kalmar i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-27 // Varaktighet: Heltid

Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 2,7 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se (http://www.polfarskt.se/).





Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?

Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.



Butikssäljare till Polfärskt i Växjö

Tycker du om att bygga relationer och motiveras du av frihet och ansvar? Brinner du för försäljning? Vill du hamna i ett spännande sammanhang med starka varumärken och kvalitetsprodukter som satsar stort framöver? Då kan detta var en tjänst för dig.



Om tjänsten

Som butikssäljare hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Växjö med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder.

Körkort B krävs då detta är en rörlig roll där du kör lätt lastbil mellan butikerna. Körkort C är meriterande.



Vem är du?

Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare.



Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör!



Låter detta som din nästa utmaning?

Då är du varmt välkommen med din ansökan snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 15 februari. Vid eventuella frågor kontakta Emma Edqvist på emma.edqvist@polfarskt.se eller 072-710 56 31.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror

Nedan visas andra jobb i Växjö som Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror.

Varuplockare sökes till Future Eyewear Group i Växjö med omnejd

Läs mer Feb 8
Future Eyewear Group är det ledande företaget på sol-, sport-, & läsglasögon i Norden. Vi är ca 60 anställda i hela koncernen med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Future distribuerar årligen drygt 2,5 miljoner glasögon och goggles. Vi designar våra produkter på huvudkontoret i Sverige och tillverkar hos våra kontrakterade fabriker i Asien. Future Eyewear Group finns representerade med sina olika varumärken genom distributörer i mer än 25 länder världen över.

Om tjänsten

Som varuplockare kommer du att spela en viktig roll i att skapa en inspirerande och attraktiv butiksmiljö. Du kommer att åka till olika butiker och fylla på, fronta, underhålla samt beställa varor till butikerna.

Ditt huvudsakliga ansvar som varuplockare är att säkerställa att varorna är korrekt placerade och presenterade på ett sätt som ökar försäljningen. Du kommer att använda din goda organisationsförmåga för att planera och genomföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är kreativ, flexibel och har en god kommunikationsförmåga. Du är självgående och har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta självständigt och är van vid att ta egna initiativ för att lösa problem och uppnå resultat. Det är viktigt att du är noggrann och ha ett öga för detaljer i ditt arbete. Tidigare erfarenhet av varuplock/merchandiser eller liknande arbete inom detaljhandeln är meriterande, men inte ett krav.

Krav

- Körkort

- Tillgång till egen bil

Anställningsform

Tjänsten är en extratjänst, måndag-fredag. Du arbetar 10 timmar per fjärde vecka, alternativt 3 timmar i veckan. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med sex månaders prövotid. Du kommer vara anställd hos oss på Storesupport by Job&Talent; och arbeta för vår kund.

Om Storesupport by Job&Talent;
Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.



Ansökan

Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.

Är du intresserad?

I denna annons tar vi emot ansökningar för kommande uppdrag som börjar i december 2023. Vi kommer att återkoppla löpande till dig som är aktuell när vi fått in ett uppdrag som kan matcha dig och kundens behov. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varmt välkommen!

Ansök nu

Extra gympersonal sökes till Växjö!

Läs mer Jan 22
Fitness24Seven söker flexibel extrapersonal till Växjö

Om tjänsten
I ditt dagliga arbete sköter du om gymmet, vilket innebär allt från att arbeta i receptionen till att hålla maskiner och redskap hela och rena samt det allra viktigaste - att ta hand om våra träningssugna medlemmar. Du jobbar ibland själv och ibland tillsammans med andra kollegor.

Att arbeta i gymmiljö kräver att du har en trygghet i att hjälpa och socialisera med våra medlemmar oavsett deras träningsbakgrund. Du ser alltid till att alla medlemmar lämnar sina träningspass med ett leende på läpparna!

Du har ett brinnande intresse för träning och vill precis som vi göra världen till en lite hälsosammare plats.

Vi önskar att du har
en avslutad gymnasieutbildning samt minst 1 års erfarenhet av service och försäljning.

.. minst 1-2 år kvar av studier eller ett annat deltidsjobb.

vana att jobba i ett varierat högt tempo med flexibla arbetsuppgifter.

.. är flytande i tal och skrift i svenska samt har goda kunskaper i engelska.

.. brinner för träning och hälsa och vill sprida detta till andra

Det är meriterande om:

du har erfarenhet av att ha arbetat i reception eller på gym tidigare.

Arbetstider

Du kommer främst jobba på vår anläggning i Växjö men även andra anläggningar kan förekomma. Som behovsanställd arbetar du olika tider men vi behöver oftast hjälp runt kl. 15.30-19.15. Krav på tillgänglighet är minst två eftermiddagar/kvällar i veckan.

Lön: timlön & OB samt semesterersättning. Andra förmåner såsom betalt medlemskap och friskvårdsbidrag tillkommer vid anställning.

Join our workout squad. Sök tjänsten redan idag!

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

Vi är Fitness24Seven
För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt koncept är unikt - våra gym är öppna för alla våra medlemmar dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet utan extra kostnad. Alltid till marknadens bästa pris.

Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 270 anläggningar i 5 länder - Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven!

Ansök nu

Vill du jobba i butik sommar? - Växjö

Läs mer Apr 9
Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba i butik? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig!
Att jobba hos oss i sommar! - Srb Butikservice
Vi söker Merchandiser inom dagligvaruhandeln. Som merchandiser kommer du att jobba med ett brett produktutbud från flera välkända varumärken.
I butik säkerställer vi att kundens produkter är väl påfyllda, exponeras på rätt sätt och ger ett säljande och attraktivt intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, ansvara för påfyllnad och skötsel, kontrollera skyltning, skylta om vid behov, lägga beställningar samt ser över lagerstatus.
Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Du kan även komma besöka flera olika butiker under en arbetsdag varför du måste trivas med att byta miljö och gilla att träffa nya människor. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på Srb Butiksservice som vägleder dig.
Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som:
Är intresserad av att jobba med naturgodis i lösvikt & förpackat i dagligvaruhandeln
Kan arbeta veckorna 28, 29, 30, 31 ca 14 timmar i veckan
Bor i eller i närheten av Växjö
Har körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att besöka olika orter under ditt uppdrag så som Växjö, Ljungby, Älmhult, Tingsryd m.fl.

Vidare ser vi gärna att du:
Är lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning, kan arbeta effektivt och hålla ett bra tempo
Trivs med att ha ett fysiskt aktivt arbete
Är morgonpigg, då vi startar alla arbetsdagar på morgonen
Har tidigare erfarenhet av att jobba i butik eller inom dagligvaruhandeln

Vad erbjuder vi?
Lön enligt Handels kollektivavtal
Milersättning som startar och avslutas vid hemmet
Betald restid mellan butiker
Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning
Långsiktigt samarbete med ev. fasta timmar framöver
Möjlighet att ingå i vikariepoolen och jobba extra vid behov ex. arbetstoppar, kampanjer, sjukdom eller semester

Om Srb Butikservice
Sedan 1995 har vi på Srb Butiksservice hjälpt våra kunder med allt som rör merchandising. Vi säkerställa att deras varor ute i butik är påfyllda och exponeras på rätt sätt, samt ser till att det är fräscht och säljande för deras konsumenter. Med runt 300 anställda Merchandiser har vi en oslagbar närvaro i hela landet - från Ystad till Kiruna - och vi utför över 3000 butiksbesök varje vecka. Vi jobbar för kunder som exempelvis Axfood och Cloetta.
Ansökan
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi granskar ansökningar allt eftersom och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök senast 2 juni
Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb
#jobbjustnu

Ansök nu

Vi på Hemmakväll i11 söker en driven & detaljorienterad säljare

Läs mer Apr 15
Vi söker ny Butikssäljare till vår butik på Växjö i11. 

Tjänsten kommer att tillsättas under April-Maj månad och det är viktigt att du är tillgänglig för jobb hela sommarperioden.

Om tjänsten
Som butikssäljare innebär att du aktivt arbetar med försäljning inom våra produktgrupper Lösgodis, Konfektyr, Dryck, Snacks, Leksaker, samt vara målmedveten, nyfiken och engagerad i butikens verksamhet. Din uppgift är att med butikschefen och övriga medarbetare deltaga i utvecklingen av verksamheten.

Tjänsten innefattar bland annat kassaarbete, varumottagning, uppackning av varor, varupåfyllnad, exponering samt annat som kan dyka upp i butiken under arbetsdagen. Du kommer även ha ansvar över öppning och stängning av butiken.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av sälj- och butiksarbete inom detaljhandeln. Du har ett intresse för våra produktområden och brinner för att ge kundservice i världsklass. Du är bra på att hålla ordning runt om kring dig och att har ansvar att se till att butikens avdelningar är inbjudande, välfyllda och säljande. Det är viktigt att du är proaktiv och har lätt för samarbete och struktur, då vi är ett litet team i en stor butik där allas roller håller mycket ansvar. Du ser till att våra kunder känner sig välkomna genom att aktivt engagera dig i att ge den bästa möjliga personliga servicen samt att hjälpa dem vid behov och ta emot dem i kassan. 

Har du tidigare arbetat med försäljning inom något av våra produktområden är detta mycket meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kassahantering. Det är viktigt att du är flexibel gällande arbetstider och villig att arbeta under både morgnar, kvällar och helger.

Personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, drivkraft, ansvarstagande, god samarbetsförmåga, noggrannhet, högt tempo och ett genuint intresse för våra kunder är några av de egenskaper som vi värdesätter högt.

Hemmakväll värdesätter mångfald både vad det gäller etnicitet, ålder, kön och kulturell bakgrund. Hemmakväll lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. Du måste fyllt 18 år på grund av tobaksförsäljning.

 

Ända sedan starten 1994 har vi på Hemmakväll gjort allt för att du skall kunna njuta både de små och stora stunderna som hör till livets goda sida. På Hemmakväll tar vi godis riktigt och roligt allvar. 
Hos oss skall du alltid kunna njuta av det fräschaste och mest spännande godiset. Hitta de senaste inom snacks och dryck eller varför inte i kombination. Vi vill alltid vara först med det senaste och vår ambition är att alltid bjuda på upplevelser, alltid bjuda på överraskningar och alltid bjuda på oss själva. 

Hemmakväll är Sveriges största nöjeskedja, med ca 60 butiker utspridda över hela landet, och närmare 600 medarbetare.

Har vi väckt ditt intresse?

Vad roligt! Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 20-05-24. Du får svar senast efter ansökningstiden gått ut.

Kontakt

Har du frågor om tjänsten kontakta Natalie Jonsson, Bc.vaxjo2@hemmakvall.se

OBS! Inga ansökningar till denna mailadress.

 

Välkommen med din ansökan!

HEMMAKVÄLL

Ansök nu

SOMMARJOBB: Butiksmedarbetare Växjö

Läs mer Apr 11
öker du ett roligt och varierande sommarjobb där du får ta stort eget ansvar? Se hit! Vi söker nu en rutinerad sommarvikarier i Växjö.

KORT OM FÖRETAGET:
Vi på Dryckeskonsult har i över 15 års tid hjälpt butiker att öka sin försäljning och lönsamhet. Vi tillhandahåller alla de personalintensiva tjänster som krävs för att effektivisera driften och maximera försäljningen. Vi har också, som vårt namn antyder, en branschunik kompetens inom just dryckeskategorin.

HUVUDSAKLIGA ARBETUPPGIFTER:
I rollen kommer du under en arbetsdag, besöka olika butiker inom dagligvaruhandeln, och främst arbeta med dryckesplock och påfyllning. Rollen innefattar även andra typer av varuplock som kolonial och godis. Du kommer få ta stort eget ansvar över din arbetsdag och genomföra butiksbesöken självständigt. Denna erfarenhet kommer ge dig goda erfarenheter inför kommande åtaganden i arbetslivet! Introduktion med kollega sker enligt överenskommelse.


VI SÖKER DIG SOM:
- Är självgående, är en problemlösare och är serviceinriktad
- Är social och vågar söka upp och prata med nya personer i olika butiker för att snabbt förstå hur just de vill ha din hjälp
- Har arbetat med varuplock i dagligvaruhandel/fackhandel och kan hantera en handtruck
- Har god fysik då arbetet innebär en del tyngre lyft
- Har körkort och tillgång till bil.

INFORMATION OM TJÄNSTEN:
Tjänsten är en visstidsanställning på 50% under vecka 25-33 med möjlighet till förlängning. Arbetstid är förlagd dagtid och vardagar. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund.

ANSÖKAN:
Skicka in din ansökan till världens roligaste sommarjobb redan idag!
Rubricera din ansökan med "Sommarjobb Växjö". Orubricerade ansökningar behandlas inte.
Vi behåller dina ansökningshandlingar max 2 år för att kunna komma i kontakt med dig även för framtida rekryteringar där du har en aktuell profil.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Recruit Partner Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Recruit Partner Nordic AB .

Säljare med C-kort

Distributionsförare
Läs mer Feb 2
Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?

Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.

Som säljare med C-kort, hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Växjö med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder.

Körkort C krävs då detta är en rörlig roll där du kör lastbil mellan butikerna.

Vem är du?

Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare.



Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör!



Låter detta som din nästa utmaning?

Då är du varmt välkommen med din ansökan till emma.edqvist, senast 25 februari. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Emma Edqvist 072-710 56 31



Om oss

Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.

Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se (http://www.polfarskt.se/).

Ansök nu

Helgpersonal till Polfärskt i Kalmar och Växjö

Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Aug 22
Om oss

Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter över 3,0 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.

Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?

Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.



Helgpersonal till Polfärskt i Kalmar och Växjö

Driver du eget eller studerar du och söker ett extrajobb på helger? Tycker du om att bygga relationer och motiveras du av frihet och ansvar? Vill du hamna i ett spännande sammanhang med starka varumärken och kvalitetsprodukter som satsar stort framöver? Då kan detta var en tjänst för dig!



Om tjänsten

Som helgpersonal hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Kalmar och Växjö med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder.

Körkort B krävs då detta är en rörlig roll där du kör lätt lastbil mellan butikerna. Körkort C är meriterande.



Vem är du?

Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare.



Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör!



Låter detta som din nästa utmaning?

Då är du varmt välkommen med din ansökan snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 22 september. Vid eventuella frågor kontakta

Alexander Vestergård Kalmar på

alexander.vestergard@polfarskt.se eller på 073-424 66 00

Anders Svensson Växjö på

Anders.svensson@polfarskt.se eller på 070-246 11 65

Ansök nu

Regionchef Polfärskt Bröd Växjö

Teamledare
Läs mer Mar 17
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se (http://www.polfarskt.se/).

Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?

Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.



Driven Regionchef

Polfärskt söker en driven och engagerad Regionchef till vår verksamhet i Växjö. Tycker du om att vara spindeln i nätet i en verksamhet med högt tempo? Brinner du för att leda och utveckla andra människor? Tycker du det är roligt att arbeta med starka varumärken som växer på marknaden? Då kanske detta är tjänsten för dig!



Om tjänsten

Som Regionchef ansvarar du för Polfärskts verksamhet i Växjö. Tillsammans med ditt team arbetar du för att leverera marknadens bästa service till våra kunder. Exempel på arbetsuppgifter:

- Aktivt leda, följa upp och själv vara operativ i den dagliga verksamheten, som säljer och distribuerar bröd och kakor till alla livsmedelsbutiker i Växjö med omnejd.

- Coacha och utveckla medarbetare, säkerställa god personalnöjdhet.

- Skapa ett gott arbetsklimat med engagerade och motiverade medarbetare.

Vem är du?

Som person är du engagerad, prestigelös och operativ. Du gillar att genomföra ditt arbete tillsammans med andra. Du är van att ha ansvar för personal och arbetsmiljö i en bransch med högt tempo, gärna dagligvaruhandeln. Du ser variation mellan administrativa uppgifter på kontoret, varuplock på lagret och arbete som säljare i livsmedelsbutik som en rolig utmaning.

Vi ser gärna att du är en van datoranvändare, med erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem. Om du tycker det är roligt med hårdvara, som datorer och mobiltelefoner, är det ett plus.



Vad kan vi erbjuda dig?

Polfärskt Bröd är känt för sin kultur och entreprenörsanda där de anställda uppmanas till initiativ och att ta plats. Här får du styrkan som kommer av att jobba med några av marknadens starkaste varumärken i en nationell koncern som omsätter 3 miljarder. Samtidigt får du ansvaret och de snabba beslutsvägar som kännetecknar ett familjeföretag. Vi ger dig förutsättningar att lyckas och utvecklas i din roll som Säljchef och ser gärna att du med tiden växer in i ännu större roller i vår organisation.



Låter detta som din nästa utmaning?

Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast fredag 24 april 2023. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Entreprenadchef till LB-Hus AB

Produktionschef, bygg
Läs mer Aug 10
Om oss: Koncernen Svensk Husproduktion AB

Svensk Husproduktion AB, med dotterbolagen LB-Hus AB, Trivselhus AB och Svensk Husproduktion Projekt AB är en av Sveriges största småhustillverkare.

Svensk Husproduktion har en omsättning på ca 2 miljarder kronor, sysselsätter knappt 300 medarbetare och verkar inom affärssegmenten Styckehus, Bostadsutveckling, B2B samt Markutveckling.

Sedan starten 2012 har Svensk Husproduktion sakta byggts upp och blivit ett av Sveriges ledande husföretag. Vi arbetar för långsiktiga relationer med kunder, samarbetspartners och leverantörer. Vi ska bygga hus som varar i generationer, med smarta lösningar och hållbara material.

Läs mer på www.svenskhusproduktion.se (http://www.svenskhusproduktion.se/)





Om oss: LB-Hus AB

LB-Hus AB är en av landets ledande leverantörer av nyckelfärdiga småhus på totalentreprenad. Företaget är en del av ingår i Svensk Husproduktion AB, och har fabrik och huvudkontor i skånska Bromölla. LB-Hus omsätter knappt 1 miljard kronor och sysselsätter ca 125 medarbetare.

Genom våra husserier erbjuder vi färdigpaketerade huskollektioner med segmentets högsta standard och generösa ändringsmöjligheter inom givna ramar. Tack vare hög grad av standardisering, aktiv produktutveckling och stor prismedvetenhet ger vi våra kunder Mest hus för pengarna.

Läs mer om oss på www.lbhus.se (http://www.lbhus.se)



Om rollen

Nu söker vi en ny Entreprenadchef med övergripande ansvar för entreprenadverksamheten, dvs att byggprocessen, från planering till upphandling av entreprenörer och färdigställande, leds effektivt så att kvalitet, kostnadsbild och tidplan hålls samtidigt som miljö- och arbetsmiljökrav efterlevs. I rollen leder du utveckling av entreprenadavdelningen för att säkerställa ökad kvalitet och lönsamhet, och i samarbete med försäljningsorganisationen arbetar du för att ständigt förbättra vår kundnöjdhet. Rollen ingår i LB-Hus ledningsgrupp, och tillsammans med övriga kollegor i ledningen bidrar du till utveckling av bolagets processer och arbetssätt för att nå uppsatta övergripande mål för bolaget.

Ditt team består i dagsläget av cirka 15 medarbetare bestående av entreprenadingenjör, planerare, byggledare samt byggledarkonsulter. Då de är utspridda över landet kan lämplig bostadsort för denna roll vara var som i södra och västra Sverige. Antal resdagar i tjänsten är ca 50 dagar/år, dessa planerar du själv och många kan göras över dagen. Du rapporterar till VD.



Exempel på arbetsuppgifter

- Driva och säkerställa samtliga byggprocesser så att kvalitet, kostnadsbild och tidplan hålls.

- Leda, följa upp och utveckla medarbetare och ständigt förbättra arbetssätt inom avdelningen.

- Övergripande ansvar för kalkylering, upphandling, ledning av byggprocessen, myndighetskontakter, kundkontakter och samordning mot HK.

Skapa förbättrade och dokumenterade rutiner och arbetssätt.

- I samspel med Marknad- och Försäljningschef utveckla samarbetet mellan byggledning och säljkår för att uppnå bästa möjliga samspel mellan avdelningarna.

- Hantering av eventuella juridiska tvister gentemot entreprenörer och/eller kunder.

Vi söker

Vi söker dig med relevant erfarenhet av både entreprenadverksamhet inom småhusbranschen och ledarskap. Rätt person för rollen har Högskoleexamen inom byggnadsteknik och minst 5-10 års kvalificerad erfarenhet av:

Ledning av byggprocesser

Bostadsproduktion (prefabricering meriterande)

Upphandling av entreprenörer och kalkylering

Kundkontakt med privatkunder

Personal- och arbetsmiljöansvar

Myndighetskontakter

Ledningsgruppsarbete, meriterande

Vi ser även att du har goda kunskaper inom

MS Office

Entreprenadjuridik

Kalkylering

Byggarbetsmiljö, BAS-certifikat meriterande

Regelverk kring besiktningar, certifikat meriterande

Myndighetskrav kring nybyggnation

Ekonomisk uppföljning

Som person är du en trygg och engagerad ledare med en god förmåga att entusiasmera och bygga teamkänsla. Du är affärsmässig med stort resultat- och kostnadsfokus. Rätt person för rollen har god förmåga att arbeta strategiskt, strukturerat och systematiskt samtidigt som du är flexibel och lyhörd nog att bemöta både entreprenörer samt privatpersoner. Du har lätt för att kommunicera samt bygga relationer och förtroende i alla led.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 25 augusti 2023. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24 .

Ansök nu

Entreprenadchef till LB-Hus AB

Produktionschef, bygg
Läs mer Jul 26
Om oss: Koncernen Svensk Husproduktion AB

Svensk Husproduktion AB, med dotterbolagen LB-Hus AB, Trivselhus AB och Svensk Husproduktion Projekt AB är en av Sveriges största småhustillverkare.

Svensk Husproduktion har en omsättning på ca 2 miljarder kronor, sysselsätter knappt 300 medarbetare och verkar inom affärssegmenten Styckehus, Bostadsutveckling, B2B samt Markutveckling.

Sedan starten 2012 har Svensk Husproduktion sakta byggts upp och blivit ett av Sveriges ledande husföretag. Vi arbetar för långsiktiga relationer med kunder, samarbetspartners och leverantörer. Vi ska bygga hus som varar i generationer, med smarta lösningar och hållbara material.

Läs mer på www.svenskhusproduktion.se (http://www.svenskhusproduktion.se/)





Om oss: LB-Hus AB

LB-Hus AB är en av landets ledande leverantörer av nyckelfärdiga småhus på totalentreprenad. Företaget är en del av ingår i Svensk Husproduktion AB, och har fabrik och huvudkontor i skånska Bromölla. LB-Hus omsätter knappt 1 miljard kronor och sysselsätter ca 125 medarbetare.

Genom våra husserier erbjuder vi färdigpaketerade huskollektioner med segmentets högsta standard och generösa ändringsmöjligheter inom givna ramar. Tack vare hög grad av standardisering, aktiv produktutveckling och stor prismedvetenhet ger vi våra kunder Mest hus för pengarna.

Läs mer om oss på www.lbhus.se (http://www.lbhus.se)



Om rollen

Nu söker vi en ny Entreprenadchef med övergripande ansvar för entreprenadverksamheten, dvs att byggprocessen, från planering till upphandling av entreprenörer och färdigställande, leds effektivt så att kvalitet, kostnadsbild och tidplan hålls samtidigt som miljö- och arbetsmiljökrav efterlevs. I rollen leder du utveckling av entreprenadavdelningen för att säkerställa ökad kvalitet och lönsamhet, och i samarbete med försäljningsorganisationen arbetar du för att ständigt förbättra vår kundnöjdhet. Rollen ingår i LB-Hus ledningsgrupp, och tillsammans med övriga kollegor i ledningen bidrar du till utveckling av bolagets processer och arbetssätt för att nå uppsatta övergripande mål för bolaget.

Ditt team består i dagsläget av cirka 15 medarbetare bestående av entreprenadingenjör, planerare, byggledare samt byggledarkonsulter. Då de är utspridda över landet kan lämplig bostadsort för denna roll vara var som i södra och västra Sverige. Antal resdagar i tjänsten är ca 50 dagar/år, dessa planerar du själv och många kan göras över dagen. Du rapporterar till VD.



Exempel på arbetsuppgifter

- Driva och säkerställa samtliga byggprocesser så att kvalitet, kostnadsbild och tidplan hålls.

- Leda, följa upp och utveckla medarbetare och ständigt förbättra arbetssätt inom avdelningen.

- Övergripande ansvar för kalkylering, upphandling, ledning av byggprocessen, myndighetskontakter, kundkontakter och samordning mot HK.

Skapa förbättrade och dokumenterade rutiner och arbetssätt.

- I samspel med Marknad- och Försäljningschef utveckla samarbetet mellan byggledning och säljkår för att uppnå bästa möjliga samspel mellan avdelningarna.

- Hantering av eventuella juridiska tvister gentemot entreprenörer och/eller kunder.

Vi söker

Vi söker dig med relevant erfarenhet av både entreprenadverksamhet inom småhusbranschen och ledarskap. Rätt person för rollen har Högskoleexamen inom byggnadsteknik och minst 5-10 års kvalificerad erfarenhet av:

Ledning av byggprocesser

Bostadsproduktion (prefabricering meriterande)

Upphandling av entreprenörer och kalkylering

Kundkontakt med privatkunder

Personal- och arbetsmiljöansvar

Myndighetskontakter

Ledningsgruppsarbete, meriterande

Vi ser även att du har goda kunskaper inom

MS Office

Entreprenadjuridik

Kalkylering

Byggarbetsmiljö, BAS-certifikat meriterande

Regelverk kring besiktningar, certifikat meriterande

Myndighetskrav kring nybyggnation

Ekonomisk uppföljning

Som person är du en trygg och engagerad ledare med en god förmåga att entusiasmera och bygga teamkänsla. Du är affärsmässig med stort resultat- och kostnadsfokus. Rätt person för rollen har god förmåga att arbeta strategiskt, strukturerat och systematiskt samtidigt som du är flexibel och lyhörd nog att bemöta både entreprenörer samt privatpersoner. Du har lätt för att kommunicera samt bygga relationer och förtroende i alla led.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 25 augusti 2023. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24 .

Ansök nu

Logistik- och transportspecialist, HydraSpecma Component

Logistiker
Läs mer Feb 7
Om oss

HydraSpecma är en marknadsledande specialistleverantör av hydrauliska lösningar och komponenter till eftermarknaden och stora nordiska OEM-tillverkare. HydraSpecma skapar värde genom att tillhandahålla teknisk rådgivning om hydrauliska lösningar och produkter, snabba leveranser och har marknadens mest omfattande produktsortiment.
HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & Co i Danmark. Totalt är vi mer än 1300 medarbetare.
HydraSpecma Component ingår i divisionen Industry & Aftermarket. Bolaget förser främst marknaden i Sverige med lednings- och hydrauliksystem och finns på 10 orter i Sverige.

Vill du bli en av oss?

Läs mer på om HydraSpecma Component på vår hemsida.
Läs mer på vår hemsida https://www.hydraspecma.com (https://www.hydraspecma.com/)



Om rollen

Hydraspecma Component är i en tillväxtfas och där behöver vi en driven Logistik- och Transportspecialist som kan delta och bidra med att utveckla och effektiviserar vår logistik på lokal och nordisk basis. I denna roll säkerställer du tids- och kostnadseffektiva flöden, både inom och utanför bolaget. Ett urval av innehållet i din arbetsroll:

- Lagerhantering och centralisering av lager på lokal samt nordisk nivå

- Identifiera samt skapa förslag kring projektplan gällande logistikprojekt på lokal samt nordisk nivå

- Genomföra logistikprojekt i linje med verksamhetens uppsatta mål

- Leda projekt i nära samarbete med ansvarig chef

- Definiera och implementera förbättrade processer och rutiner inom logistikområdet

- Se över samt förhandla transport både mellan våra egna sajter samt ut mot kund

Vi finns utspridda på flertalet platser både i Sverige och i Norden. I denna roll tillhör du vår närmaste site inom Industry & Aftermarket som ligger i Ljungby, men bostadsort kan vara exempelvis Växjö, Jönköping eller Halmstad. Flexibilitet från vår sida finns när det gäller närvaro på plats. Det är dock viktigt att flexibilitet även finns från din sida samt att du kan resa vid behov. Du rapporterar till Nordic Logistic Manager.

Vi söker

Vi söker dig med relevant utbildning inom logistik och Supply Chain Management eller motsvarade arbetslivserfarenhet. Utöver det har du ca 3-5 års erfarenhet från en motsvarade roll där du fått bred erfarenhet kring logistikflöden, transport och lagerhantering. Du har erfarenheter av att leda projekt samt god förmåga att få med dig andra människor. Du är även affärsorienterad och har goda erfarenheter av att se över transportsamarbeten samt förhandla transport. Slutligen har du förmåga att lyfta blicken kring flöden och jobba utifrån ett helikopterperspektiv samtidigt som du vill jobba verksamhetsnära och ser till att vara ute i verksamheten. Du strävar efter ständiga förbättringar, har god kommunikativ förmåga och får andra att samarbeta.

Vi erbjuder

Hos oss får du jobba med logistik och transport i en koncern som identifierat det som ett nyckelområde för fortsatt tillväxt. Det innebär att vi erbjuder dig en nyckelroll där du har möjlighet att påverka och bidra. Dessutom kommer du in i en professionell, långsiktig och snabbrörlig kontext med tillväxt och stort framtidsfokus. Du kommer även in i en prestigelös kultur med högt engagemang och goda utvecklingsmöjligheter.



Ansökan

Är detta din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på www.recruitpartner.se (http://www.recruitpartner.se/) snarast då vi gör löpande urval, dock senast 21 februari 2023. Vid eventuella frågor är du välkommen att ringa ansvarig rekryterare Martina Nordberg på 073-624 77 24.

Ansök nu