Växjö: 2 Personliga Assistenter sökes till man i Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet 2 Personliga Assistenter sökes till man i Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-16 // Varaktighet: Heltid

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 30-årsåldern med en muskelsjukdom boendes i Växjö. Kunden har ett stort intresse för film, musik och sport.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna
- Hjälpa till vid personlig hygien, av- och påklädning och samt vid måltider
- Assistera vid förflyttningar. Permobil, lift och duschstol finns tillhands, men även andningsmask under natten


Tjänsten innebär arbetspass under dag- och nattpass mellan kl. 07.30-17:00 samt kl. 17:00-09:00 (3 timmar jour under natten).



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Du är lugn och inkännande som person samt förstår skillnaden mellan psykisk och fysisk funktionsvariation.

KRAV:

- Körkort, för att kunna köra kunden till sitt arbete



Omfattning: En tillsvidaretjänst på 65-70% med start omgående. En vikariat tjänst på 65-70% med start 1 maj 2023 fram till 30 april 2024.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

Om rekryteringsprocessen

Vi utgår ifrån vår värdegrund - kunskap, känsla, närhet och tillgänglighet. Det betyder att vi som arbetar på Olivia Personlig Assistans har en humanistisk människosyn och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till vårt arbete. I vår rekryteringsprocess innebär det att vi värdesätter dessa egenskaper hos dig. Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och /eller samordnare.

- För anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
- Blir det aktuellt med anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag ur polisens belastningsregister - vilket du enkelt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/).


Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Växjö som Personlig assistent.

Personlig assistent på deltid till en man i Grimslöv

Läs mer Nov 14
Söker du ett arbete som personlig assistent på deltid?

Vi söker nu en personlig assistent åt en trevlig man som bor i ett mysigt torp i Grimslöv. Arbetet innefattar att vara med i kunds vardag med allt vad det innebär, utöver sedvanliga arbetsuppgifter ingår det även matlagning och städning. Du som söker ska ha ett öga för vad som behöver göras.

Som personlig assistent ska du vara en hjälpande hand i det dagliga livet, det är därför viktigt att personkemin stämmer. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



Vi söker dig som:

- Är en lugn och trygg person som ser och tar ansvar över vad som behöver göras

- Har en förmåga att sätta dig in i någon annan situation och se personen

- Har körkort och bil då kund bor en bit ifrån busshållplatsen.

- Erfarenhet av arbete inom vården är meriterande men inget krav.

- Du bör ej vara pälsallergiker då hund finns på plats.

- Du ska behärska det svenska språket i både tal och skrift

Om anställningen:

Anställningsform: Deltidstjänst på ca 50%, visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar.

Arbetstid: Dagtid måndag-torsdag.

Startdatum: 1 december eller enligt överenskommelse

Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.



Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Sista ansökningsdag: 20 november 2023

Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta verksamhetschef Amila Ganic på 010 130 37 67, eller via mejl på amila.ganic@frosunda.se



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent sökes till kvinna i Växjö

Läs mer Okt 23
Vi söker nu en personlig assistent åt en 54-årig kvinna i Växjö. Arbetet innefattar att vara med i kundens vardag, hjälpa till med städ i hemmet, du är med vid olika aktiviteter så som handling eller utflykter etc. Kunden är på daglig verksamhet dagtid där du ska vara med och vara behjälplig.

På kunds begäran ska du som söker vara kvinna över 40 år. Du är positiv, lyhörd, ödmjuk och inlyssnande. Körkort och tillgång till bil är ett krav.

Som personlig assistent ska du vara en hjälpande hand i det dagliga livet, det är därför viktigt att personkemin stämmer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Frösunda Personlig assistans

Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Om anställningen:

Anställningsform: Timvikarie vid behov. Uppdraget är ganska få timmar, vi ser därför gärna att du har någon annan huvudsysselsättning.

Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse

Arbetstid: Dagtid 08,30-12,30 eller 08,30-16,30.

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdag 30 november 2023.

Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta verksamhetschef Amila Ganic på 010 130 37 67, eller via mejl på amila.ganic@frosunda.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent Växjö minst 34%

Läs mer Sep 28
Vi söker dig som kan arbeta varannan helg, tre vardagsnätter och hoppa in extra vid behov.



I arbetet ingår personlig omvårdnad, sondmatning, hostmaskin, sjukgymnastik, kommunikation, aktivering och skötsel av hemmet.

Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället.

Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Novum som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent.

Vem är du som sökande?

Vi söker dig man eller kvinna, som vill arbeta som personlig assistent åt en man i 50 års åldern bosatt i Växjö. Mannen är intresserad av idrott, böcker och politik.

Du är lyhörd noggrann och flexibel och tar egna passande initiativ. Det är också viktigt att du är ordningsam och ser till att det är rent och i ordning i lägenheten. Vi ser gärna att du tycker om att vara ute och kan inspirera till aktiviteter. Du ska kunna jobba självständigt men också i grupp. Det är önskvärt att du respekterar uppdragsgivarens kristna värdegrund.

- God svenska i tal och skrift är ett krav

- Ett krav är att du är rökfri

- Tidigare erfarenhet av liknande arbete är önskvärt



Om anställningen

Anställningen är baserad per timme med fasta tider varannan helg och tre vardagsnätter i månaden samt vid behov med möjlighet till tillsvidare anställning om allt fungerar bra. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Ansök nu

Personlig assistent till tonårstjej Växjö

Läs mer Aug 21
Beskrivning av tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en tonårstjej som har en svår epilepsisjukdom. Flickan har behov av aktiv tillsyn och stöd då det finns risk för epileptiska anfall. Epilepsisjukdomen påverkar även förmågor som till exempel minne och motorik, och hon har ett praktiskt hjälpbehov i synnerhet när hon har perioder med fler anfall. Tillsammans med sin familj bor flickan 1,5 mil söder om Växjö.

Vi söker en positiv och framåt tjej 18-35 år som kan ta egna initiativ, är ansvarsfull och ser olika möjligheter på lösningar. Du kommer att vara ett socialt stöd till flickan, ni hittar på aktiviteter tillsammans så det är bra om du gillar att vara fysiskt aktiv. Du är lyhörd, kreativ och påhittig. Vi söker en tjej som delar flickans intressen: smink, kläder, TikTok, spela spel (bl a dataspel), shopping, pyssel etc.

Du kommer arbeta mestadels i flickans hemmiljö tillsammans med hennes familj, så vi ser att du har ett ödmjukt och respektfullt förhållningssätt mot andra människor. För flickan och familjens bästa ser vi att du är ute efter en långsiktig anställning då vi värdesätter trygghet och kontinuitet.

På Frösunda arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund: Respekt, Engagemang och Nyfikenhet, vilket innebär att vi värdesätter dessa egenskaper hos dig. Vi söker människor som gillar utmaningar och brinner för att göra skillnad i omsorgen, för sina medmänniskor.

Vi erbjuder dig

- Ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras till att fatta egna kloka beslut

- Ett nära ledarskap
- Ett kundnära arbete
- Ansvarstagande - ansvar ger trygghet för kunden

- Ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll.
- Friskvårdsbidrag för ordinarie personal
- Interna utbildningar - Frösundaakademin
- Introduktionsutbildning

Krav och meriter
Meriterande är erfarenhet av epilepsi men det viktigaste är att personkemin stämmer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, så skriv och berätta om dig själv och dina intressen i ett personligt brev som du bifogar med ditt CV.

Krav på körkort manuell och/eller automat då assistenten kör familjens bil när flickan vill hitta på aktiviteter utanför hemmet. Krav att du är simkunnig då flickan gillar att bada i familjens pool.

Självklart är du rök- och tobaksfri.

Utdrag från belastningsregister

När du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning ska du innan anställningen påbörjas uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. På kunds begäran ska även enskilt utdrag uppvisas. Det är en fördel om du inför en intervju har förberett med att beställa registerutdrag från polisen. Se länkar:

http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Personliga egenskaper
Personlig Assistans handlar i grund och botten om engagemang. Ett engagemang för en annan medmänniska som behöver hjälp med de saker i vardagen som många tar för givet, exempelvis att klä sig själv, att ta en promenad, att överhuvudtaget få vardagen att fungera. Personliga assistenter gör skillnad för människor - på riktigt. Som personlig assistent förväntas du ha empatisk förmåga och en god förståelse för vad ett adekvat bemötande innebär för varje kund. Din vilja att ta ansvar och engagera är vad som ger våra kunder en kvalitativ assistans. Din arbetsplats är där kunden befinner sig.

Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Övrig information

- Anställningsform: Inledningsvis behov - fast tjänst från oktober

- Tjänstgöringsgrad: Deltid ca 50-75 %

- Arbetstid: vardagar eftermiddag och någon helg i månaden enligt överenskommelse

- Tillträde: enligt överenskommelse

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag: 2023-09-30

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:

Lotta Gill
lotta.gill@frosunda.se
010-130 32 29

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Frösunda söker behovsanställd till pigg och glad kille med Angelmans syn...

Läs mer Aug 14
Personlig assistans handlar om engagemang. Ett engagemang för en annan medmänniska som behöver hjälp med de saker i vardagen som många tar för givet, exempelvis klä sig själv, att ta en promenad, att få vardagen att fungera. Personliga assistenter gör skillnad för människor - på riktigt.

Som personlig assistent förväntas du ha empatisk förmåga och en god förståelse för vad ett adekvat bemötande innebär för varje kund. Din vilja att ta ansvar och engagera är vad som ger våra kunder en kvalitativ assistans. Din arbetsplats är där kunden befinner sig.

Beskrivning av tjänsten
Tjänsten innebär aktiv tillsyn, vara ett socialt stöd, se kunden och att vara lyhörd. Som assistent är man även ett stöd i kundens vardag, med bland annat personlig omvårdnad, kommunikation, lek och aktiviteter. Du kommer arbeta mestadels i kundens hemmiljö tillsammans med kundens familj. Erfarenhet av tidigare arbete som personlig assistans eller tecken som kommunikation ses som meriterande. Det viktigaste för oss är dock din vilja. Din vilja att göra skillnad för en annan människa som ger en assistans med hög kvalitet.

Kunden söker dig som:

- Är trygg och förstående.
- Är ordningsam.
- Är positiv.
- Är empatisk och lugn.
- Arbetar med lågaffektivt bemötande
- Arbetar förebyggande
- Förstår arbetet med lågaffektivt bemötande
- Använder dig av motiverande samtal
- Är lösningsfokuserad

Du som söker tjänsten behöver ha en stor mängd energi, vara lyhörd och ha stort tålamod. Vi ser det som en stor merit om du är positiv och lojal i ditt arbete, kan samspela med kunden och anhöriga. För vår kunds bästa ser vi att du är ute efter en långsiktig anställning då vi värdesätter trygghet och kontinuitet.

Meriterande är om du har erfarenhet av kommunikation via bildspel och tecken. Det är viktigt att du som assistent kan bemöta kunden på rätt sätt, att arbeta lösningsorienterat, förebyggande och motiverande. Arbetat handlar till stor del om arbeta proaktivt och lågaffektivt, där du som assistent förmedlar stabilitet och trygghet. Du måste ha sinne för lek, bus och motivation, samtidigt kunna se när det finns behov av närhet och trygghet.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll.

Frösunda erbjuder:

- Ett arbete där du får utveckla din kommunikationsförmåga via handledning
- Ansvarstagande - ansvar ger trygghet för kunden
- Friskvårdsbidrag för ordinarie personal
- Ett kundnära arbete
- Interna utbildningar - Frösundaakademin
- Introduktionsutbildning
- Ett nära ledarskap



Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Övrig information

- Anställningsform: behovsanställning med möjlighet till schemarad.

- Omfattning: vid behov

- Arbetstid: arbetspassen är förlagda vardag eftermiddag/kväll med jour (ca kl 16-08), samt helger (dag, kväll och jour)

- Tillträde: enligt överenskommelse

När du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning ska du innan anställningen påbörjas uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. På kunds begäran ska även enskilt utdrag uppvisas. Det är en fördel om du inför en intervju har förberett med att beställa registerutdrag från polisen. Se länkar:

http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Bifoga både CV och personligt brev.

Sista ansökningsdag: 2023-09-30

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:

Lotta Gill
lotta.gill@frosunda.se
010-130 32 29

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Olivia Personlig Assistans AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Olivia Personlig Assistans AB .

Personlig Assistent sökes till man i Växjö

Personlig assistent
Läs mer Nov 29
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 30-årsåldern med en muskelsjukdom boendes i Växjö. Kunden har ett stort intresse för film, musik och sport.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna
- Hjälpa till vid personlig hygien, av- och påklädning och samt vid måltider
- Assistera vid förflyttningar. Permobil, lift och duschstol finns tillhands, men även andningsmask under natten


Tjänsten innebär arbetspass under dag- och nattpass mellan kl. 07.30-17:00 samt kl. 17:00-09:00 (3 timmar jour under natten).



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Du är lugn och inkännande som person samt förstår skillnaden mellan psykisk och fysisk funktionsvariation.

KRAV:

- Körkort, för att kunna köra kunden till sitt arbete



För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.



Omfattning: Vikarie vid behov.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes till man i Växjö

Personlig assistent
Läs mer Nov 9
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 30-årsåldern med en muskelsjukdom boendes i Växjö. Kunden har ett stort intresse för film, musik och sport.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna
- Hjälpa till vid personlig hygien, av- och påklädning och samt vid måltider
- Assistera vid förflyttningar. Permobil, lift och duschstol finns tillhands, men även andningsmask under natten


Tjänsten innebär arbetspass under dag- och nattpass mellan kl. 07.30-17:00 samt kl. 17:00-09:00 (3 timmar jour under natten).



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Du är lugn och inkännande som person samt förstår skillnaden mellan psykisk och fysisk funktionsvariation.

KRAV:

- Körkort, för att kunna köra kunden till sitt arbete



För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.



Omfattning: Vikarie vid behov.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Jobb (extra) som Personlig Assistent finns strax utanför Växjö

Personlig assistent
Läs mer Nov 24
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en kvinna i 30-årsåldern med bland annat en ryggmärgsskada boendes cirka 1.5 mil sydöst om Växjö i sin lägenhet.

Hon har hund och gillar att hitta på saker, bland annat att titta på film, lyssna på musik eller att sjunga i kör.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
- Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
- Tunga lyft kan förekomma vid förflyttningar


Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider (du behöver kunna arbeta alla tider):

- Kl. 09-22

- Kl. 22-08 (vaken natt)



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare.

KRAV:

- Körkort och bil för att ta dig till arbetsplatsen

- Ej röka då kund inte tål detta

- Ej vara allergisk mot pälsdjur då kund har hund




För att komma till eventuell anställning behöver du ha ett BankID. Därtill önskar vi att du helst beställer ett belastningsregister till din digitala brevlåda om du har möjlighet då detta effektiviserar processen, detta beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)



Omfattning: Extra vid behov.

Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Uppdragsansvarig chef inom personlig assistans i Växjö

Administrativ chef
Läs mer Nov 14
Vi vill bli fler hos oss på Olivia Personlig Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Kvalitetsarbetet och dokumentation

Ekonomi och budget

Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

Arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som:

Trivs i sociala sammanhang och att skapa relationer

Är serviceminded

Är en pedagogisk kommunikatör

Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

Har vana av att jobba administrativt i olika system

Har B-körkort

Har erfarenhet av arbete inom Personlig assistans

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Placeringen är vårt kontor i Växjö.

Tjänsten är heltid och arbetstiden är måndag till fredag.

Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.

Tillträde: December 2023, enligt överenskommelse.

Om frågor och mer om rekryteringen

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 8 dec 2023, så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Lindstedt, rekryterare inom Team Olivia Personlig assistans, per mail: regina.lindstedt@teamolivia.se

Personlighetstester som komplement till din ansökan
Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering.

Om oss

Olivia Personlig Assistans är en av de större privata aktörerna inom personlig assistans i Sverige och är en del av Team Olivia. Vi erbjuder omsorgs- och rehabiliteringstjänster och har tio lokalkontor från Uppsala till Malmö. Vårt mål är att erbjuda den bästa omsorgen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Läs gärna mer om oss här; www.oliviapersonligassistans.se (http://www.oliviapersonligassistans.se/)

En del av Team Olivia

Olivia Personlig Assistans ingår i Team Olivia som är en ledande vård- och omsorgskoncern med tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. Vi finns nära våra kunder på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Våra 13 000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag Läs mer om Team Olivia här;
www.teamolivia.se (https://app.teamtailor.com/companies/59p_T9Vv69U/jobs/2921628/edit/www.teamolivia.se)

Ansök nu

Personlig Assistent sökes till kund i Växjö

Personlig assistent
Läs mer Okt 10
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Vår kund som är bosatt i Växjö söker just nu en kvinna som vill arbeta som personlig assistent.

I arbetsuppgifterna, som är många och varierande, ingår det bland annat:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna
- I tjänsten ingår dag, kväll, helg samt jour nattetid


Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov.

Som person är du:

- Lyhörd
- Initiativtagande
- En bra lagspelare
- Engagerande och entusiasmerande
- Flexibel
- Lugn




Meriterande är om du har:

- Körkort
- Tillgång till bil
- Ej rökare
- Erfarenhet av arbete som Personlig Assistent, inom Omsorg eller Äldreomsorg




För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.



Omfattning: Fast schemarad på cirka 50-70 %.

Tillträde: Enligt överenskommelse, helst per omgående.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes till kund i Växjö

Personlig assistent
Läs mer Sep 22
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Vår kund som är bosatt i Växjö söker just nu en kvinna som vill arbeta som personlig assistent.

I arbetsuppgifterna, som är många och varierande, ingår det bland annat:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna
- I tjänsten ingår dag, kväll, helg samt jour nattetid


Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov.

Som person är du:

- Lyhörd
- Initiativtagande
- En bra lagspelare
- Engagerande och entusiasmerande
- Flexibel
- Lugn




Meriterande är om du har:

- Körkort
- Tillgång till bil
- Ej rökare
- Erfarenhet av arbete som Personlig Assistent, inom Omsorg eller Äldreomsorg




För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.



Omfattning: Fast schemarad på cirka 50-70 %.

Tillträde: Enligt överenskommelse, helst per omgående.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu