Växjö: Objektledare/Projektledare inom medicinsk multimedia, Bild- och funktionsme

Hitta ansökningsinfo om jobbet Objektledare/Projektledare inom medicinsk multimedia, Bild- och funktionsme i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-17 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en verksamhetsnära objektledare/projektledare till vår nyinrättade objektorganisation för IT- stöd avseende medicinsk multimedia inom Bild- och funktionsmedicin och övrig sjukvård.

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Kliniken bild- och funktionsmedicin omfattar avdelningarna röntgen i Växjö och Ljungby, mammografi och klinisk fysiologi. Vi har i uppdrag att utföra och skriva svar på ca 150 000 undersökningar årligen. Här arbetar läkare, röntgensjuksköterskor, sjuksköterskor, biomedicinska analytiker, undersköterskor och medicinska sekreterare i en högteknologisk verksamhet med modern utrustning.

Vi som arbetar inom avdelningen har till uppgift att utveckla, förvalta och tillhandahålla IT-stöd inom området medicinsk multimedia till verksamheten för Region Kronoberg. Vi är i dag 8 medarbetare som arbetar tillsammans med placering på röntgen i Växjö, Ljungby och klinisk fysiologi. Vårt arbete är verksamhetsdrivet där kärnverksamhetens behov styr.

Bild- och funktionsmedicin har under 2022 infört ett nytt och modernt radiologiskt informationssystem (RIS) och regiongemensamt bildhanteringssystem (PACS). Införandet har genomförts i projektform som nu övergår i en implementations- och förvaltningsfas.
För denna fas har en objektorganisation skapats baserat på Region Kronobergs styr- och samverkansmodell för IT-stöd. Organisationen består av objektägare, objektledare och specialister från både verksamhet och IT. Modellen bygger på pm3.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som objektledare innebär att leda och driva det verksamhetsnära uppdraget att utveckla och förvalta det regiongemensamma objektet medicinsk multimedia. Som objektledare förstår du verksamhetensprocesser och håller ihop och leder arbetet med behov och IT-utveckling ur ett verksamhetsperspektiv.

Du rapporterar till objektets styrgrupp och ansvarar för att omsätta plan till genomförande med hjälp av operativa roller med specialistkunskap. Du samarbetar tätt med din speaking-partner Objektledare IT som har huvudansvar för det IT-tekniska perspektivet. Tillsammans planerar och prioriterar ni inom det uppdrag/objektplan som styrgruppen beslutat, vid nya behov eller avvikelser från plan ansvarar du för att beslutsunderlag tas fram för att möjliggöra beslut enligt regionens inriktning.

Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga. I din vardag leder du ett engagerat team som tillsammans löpande hanterar intressanta, omväxlande och stimulerande utmaningar inom verksamhetsnära förvaltning och utveckling av IT-stöd. Du samarbetar nära objektledare IT samt med verksamhetsansvariga inom regionens vårdverksamheter och externa leverantörer.

Som objektledare är omvärldsbevakning och att inspirera andra naturliga delar av dina arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar att samarbeta och jobba i lag med erfarenhet av att arbeta som Objektledare/projektledare och/eller med förvaltningsledning samt har relevant universitets- eller högskoleutbildning. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt vedertagna projektmodeller. Du har erfarenhet av att arbeta med införandeprojekt och lanseringar av IT tjänster som används på bred front.

Tidigare erfarenhet av kontinuitetsarbete och förändringsledning är meriterande samt erfarenhet av radiologiska informations och bildhanteringssystem. Med fördel har du erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård.

Flytande svenska i tal och skrift är ett krav samt goda kunskaper i engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Vi planerar intervjuer följande dagar:
11/4 kl.13.00 -16.00
14/4 kl. 8.30-15.00

ÖVRIGT
Bifoga endast betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Växjö som Projektledare, IT.

Business Operations Manager

Läs mer Dec 5
Job Details

Hours: Full Time

Location: Fully remote. This opportunity is open to you if you can legally work remotely from one of our home countries in Sweden.



Contract: Permanent

At Play’n GO we enjoy a flexible freedom to shape our own days. Everyone we hire is unique and every role we fill has certain performance expectations. The day-to-day challenges of work and life will be unique to you but our commitment to helping you find a balance will never vary.

From the GO

At Play’n GO our purpose is to entertain. Our pleasure is in working with people ready to make a difference that lasts. We are pioneers. We were the first entertainment supplier to recognise the potential of gaming on the GO and create the innovative mobile games which supercharged our industry and inspired our name. Today, Play’n GO is the leading gaming entertainment supplier to casinos in regulated markets the world over. And we are still growing.

With growth comes opportunity. This could be yours. Are you ready to help us face challenges and find solutions that get us both to the next level of excellence?



What the role entails:

- Experienced individual contributor who requires minimal supervision.

- Functions as the point of contact for various applications to assist in user management, security, maintenance, and optimization.

- Understands the infrastructure and capabilities of the system applications to maximize its use.

- Keeps on learning on the new enhancements and features of the applications together with their add-ons.

- Finding solutions for automation and integration between the applications.

- Breaks projects into doable actions and sets time frames and ensures that deadlines are met.

- Assigns tasks to internal teams and assists with schedule management

- Analyses risks and opportunities for improvements.

- Creates and maintains comprehensive documentation, plans, processes, and reports of the applications.

- Develops strategies for the various applications.

- Creates a project management calendar for fulfilling changes of the applications.

- Prepares presentations and documentations to inform our employees of how to use the applications.

- Issues and has responsibility of all the appropriate legal paperwork’s and licenses for those applications.

- Performs project management and functions as the first point of contact to any 3rd party collaborations.



What we ask of you:

- Qlik Sense app development

- Customer Success best practices framework knowledge

- Project management

- Strong Business Acumen

- Process creation and optimization



What’s in it for you?

If you feel great, you’ll do great. Our employees know that their package of benefits, activities, and initiatives are some of the most generous in the industry. From challenges to chill outs, the fun we share at play helps inspire excellence from the go.

Apply now to find out more. It’s your best move. This opportunity will remain open until we meet the right candidate.

GO for it.

We believe the way forward relies on well-regulated gaming and player safety. Our commitment to this sets the standard for our industry.

Ansök nu

Objektledare IT/Projektledare

Läs mer Apr 5
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Vi som arbetar inom Informationsteknik har i uppdrag att skapa förutsättningar och ansvara för att IT-stöd aktivt möjliggör och stödjer verksamhetsutveckling på strategisk, taktisk och operativ nivå. Ansvaret innebär även att skapa och säkerställa förutsättningar för att regionens IT-försörjning är ändamålsenlig, kostnadseffektiv, säker och robust.

Vårt meningsfulla uppdrag tas på stort allvar och arbetet utförs med stolthet och trygghet. Vi arbetar strukturerat med en framåtriktad anda som fokuserar på det som skapar värde. I varje situation strävar vi efter att vara den självklara partnern till Region Kronobergs verksamheter.

Inom Informationsteknik är vi idag cirka 125 medarbetare med olika yrkesbakgrund fördelade på 9 avdelningar. Vi sitter i gemensamma lokaler på Sigfridsområdet i Växjö. Det är en härlig gemenskap på vår arbetsplats och vi är måna om att skapa bästa möjliga trivsel.

Som objektledare-IT/projektledare-IT tillhör du avdelningen IT lednings- och verksamhetsstöd. På avdelningen är vi 11 medarbetare som bland annat arbetar som objektledare-IT för kärn- och stödobjekten, samt objektledare för objekten Digital arbetsplats samt Leverans & tjänstestöd. Avdelningen har även i uppdrag att säkerställa att relevanta processer och modeller finns som stöd för styrning, leverans och uppföljning av IT-tjänster.

Informationsteknik Region Kronoberg - Ett meningsfullt uppdrag



ARBETSUPPGIFTER
Inom Region Kronoberg är den digitala utvecklingen i fokus och som objektledare-IT har du en nyckelroll i digitaliseringsarbetet, då du leder det tekniknära arbetet inom ett eller flera förvaltningsobjekt.

Du arbetar systematiskt och långsiktigt med att säkerställa verksamhetens behov av lämpligt tekniskt stöd och du kommer att vara involverad i hela livscykeln, från behovsinventering till avveckling. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga, då förvaltningsmodellen bygger på samverkan mellan de som arbetar verksamhets- respektive tekniknära. I praktiken innebär detta att arbetet kommer att ske i tätt samarbete med objektledaren från verksamheten. Tillsammans planerar, leder och följer ni upp genomförandet av objektplanernas mål.

Då lösningar och tjänster för verksamhetens behov ofta spänner över flera objekt, är samarbete mellan olika förvaltningsobjekt mycket vanligt och en nyckelfaktor för ett lyckat resultat.

Region Kronoberg står inför många spännande utmaningar inom IT-området. Du kommer få möjligheter att leda såväl transformerande uppdrag som nödvändigt förvaltningsarbete samt uppdrag med en stor spännvidd i allt från djup teknik, till att förbättra våra invånares kontakter med Region Kronoberg i form av bland annat olika e-tjänster.

Du kommer vara delaktig i vidareutvecklingen av förvaltningsmodellen styr och samverkan, som bygger på PM3.

Tack vare ditt IT-intresse och intresset av att leda andra tror vi att du på olika sätt kan bidra till ett livskraftigt Kronoberg. Vi ser fram emot att ta del av din kunskap och dina erfarenheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar att jobba tillsammans med andra och som anser att en av dina viktigaste uppgifter är att hålla ihop laget.

Du har erfarenhet av att arbeta som projektledare och/eller förvaltningsledare inom IT samt har relevant universitets- eller högskoleutbildning.

Erfarenhet av projektmodeller utgår vi från att du har. Regionen använder Projektil. Du känner även till ITIL, PM3 samt har erfarenhet av förbättringsarbete. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande med erfarenheter från hälso- och sjukvård.

För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, driven, initiativtagande, strukturerad och noggrann. Du är flexibel och lyhörd inför kundens behov samt har lätt för att samarbeta. Genom att vara tydlig och kommunikativ är du bra på att leda och coacha andra. Du behöver trivas med att arbeta i en föränderlig och komplex organisation.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.


Vi gör löpande urval och intervjuer under ansökningsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Projektledare inom mjukvaruutveckling till IGT i Växjö

Läs mer Mar 1
IGT Sweden Interactive AB i Växjö skapar, utvecklar och levererar casinospel till den europeiska marknaden. IGT globalt är en organisation som bland annat utvecklar och underhåller kompletta mjukvarulösningar för serverbaserade spelmaskiner. Det går bra för IGT Sweden Interactive och de söker nu efter en Projektledare med erfarenhet inom mjukvaruutveckling till Växjö-kontoret. Vi på Maxkompetens söker dig som drivs att av leda projekt och vill bli en del av ett engagerat team som skapar casinospel för spelautomater i världsklass.

Vill du veta mer om IGT? Här finner du mer information: https://www.igt.com/

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Projektledare inom mjukvaruutveckling på IGT kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att ansvara och leda interna spelprojekt. Du kommer tillsammans med dina kollegor både utforma nya samt vidareutveckla befintliga spel för olika länder inom den europeiska marknaden. Som Projektledare kommer du på ett Agilt arbetssätt driva projekten framåt och genom problemlösning stötta dina kollegor i syfte om att nå framgångsrika resultat.

I Växjö sitter cirka 45 kollegor som du arbetar nära dagligen och i rollen som Projektledare inom mjukvaruutveckling kommer du rapportera direkt till ansvarig Manager i Växjö. På IGT kommer du arbeta i ett framgångsrikt och energifullt team som skapar spel i världsklass.

Din profil
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutveckling från tidigare yrkesroll. Vidare har du som söker goda kunskaper av att driva Agila utvecklingsprojekt, antingen från tidigare yrkesroll alternativt via relevant utbildning.

Som person är du lyhörd, driven och initiativtagande i ditt tillvägagångssätt. Vidare trivs du i en yrkesroll där du får vara spindeln i nätet och ha många interna- som externa kontaktytor. Som projektledare är du inkluderande, flexibel samt lösningsorienterad i ditt sätt att leda. Som person mår du som bäst på arbetet när du får arbeta i en tvärfunktionell arbetsgrupp där man tillsammans hittar rätt lösningar för varje enskilt projekt.

För att trivas på IGT har du som kollega en god samarbetsförmåga samt förstår vikten att genom kommunikation skapa förståelse och sprida kunskap. Hos IGT är koncernspråket engelska och du kommer ha kollegor över hela världen. Vi ser därför att du som söker talar och skriver flytande i både svenska och engelska.

För att vara aktuell för rollen har du som söker:
Arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutveckling.
God erfarenhet av att driva/arbeta inom Agila projekt.
Goda kunskaper inom Office programmet.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Har du som söker arbetat inom spel-sektorn i en likvärdig yrkesroll sedan tidigare ser vi det som meriterande för tjänsten. IGT använder sig av JIRA som arbetsverktyg i sina spelprojekt. Har du som söker arbetslivserfarenhet av att arbeta inom JIRA ser vi det som positivt.

Vi kommer lägga mycket vikt vid din personlighet i denna rekryteringsprocess.

Övrig information
Placeringsort: Växjö
Start: Vid överenskommelse
Varaktighet: Tills vidare
Arbetstid: måndag-fredag, dagtid
IGT Sweden Interactive har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos IGT i deras lokaler, beläget på I11-området i Växjö. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Lisa Andersson på telefon 073- 436 81 02.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
IGT is the global leader in gaming. We enable players to experience their favorite games across all channels and regulated segments, from Gaming Machines to Lotteries to Interactive. We have a well-established local presence and relationships with governments and regulators in more than 100 countries around the world and create value by adhering to the highest standards of service, integrity, and responsibility. IGT has over 12,000 employees.

IGT is committed to sustaining a workforce that reflects the diversity of the global customers and communities we serve, and to creating a fair and inclusive culture that enables all our employees to feel valued, respected and engaged. IGT is an equal opportunity employer. We provide equal opportunities without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, gender expression, pregnancy, marital status, national origin, citizenship, covered veteran status, ancestry, age, physical or mental disability, medical condition, genetic information, or any other legally protected status in accordance with applicable local, state, federal laws, or other laws. We thank all applicants for applying; however, only those selected to interview will be contacted.

Ansök nu

Project Manager till TimberTec

Läs mer Feb 5
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att TimberTec har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och TimberTec en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

TimberTec är en del av Genii Group som utvecklar och implementerar affärssystem för träindustrin med ett starkt fokus på att optimera och effektivisera processer för att minska onödig avverkning och utsläpp och därmed skapa en win-win-situation som gynnar både miljön och kundernas lönsamhet.
TimberTec har störst marknadsandel i Europa och satsar nu på att växa och bli störst i världen inom deras område. Företaget grundades 1999 i Eutin, Tyskland och har nu över 130 anställda. Nu ligger fokus på tillväxt i Norden med utgångspunkt från deras kontor i Växjö. Utvecklingen av systemen görs av deras kollegor i Tyskland medan deras team i Växjö fokuserar på implementering och konfiguration av deras allt-i-ett-affärsystem tillsammans med deras kunder.

Förutom ett starkt fokus på utbyte och feedback lägger TimberTec stor vikt vid personlig utveckling. Eftersom de är ett företag med platta hierarkier kommer du att utföra dina uppgifter självständigt och med en hög grad av kreativ frihet inom det område som anförtrotts dig. Här har du chansen att ta din karriär i egna händer och gå din egen väg. TimberTec stöttar dig hela vägen!

Arbetsuppgifter:

Som projektledare hos TimberTec är du den centrala personen som ansvarar för att samarbetet fungerar och att projektets mål uppnås. Du har det övergripande och strategiska ansvaret för att planera, leda och följa upp projekten samt se till att budgeten hålls. Du säkerställer även riskhantering och kvalité samt ger affärsrådgivning som t.ex. att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder. Vidare genomför du kontinuerlig uppföljning av projektets framdrift och identifierar eventuella avvikelser för att ta initiativ till nödvändiga åtgärder för att uppnå önskat resultat. Du fungerar som en länk mellan teamet, kunderna och andra intressenter och håller alla informerade om projektets utveckling och eventuella förändringar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Planera, genomföra och följa upp projektet med fokus på kontrakt, mål, finansiell påverkan och kvalitetssäkring
- Kontinuerlig uppföljning, riskhantering och planering
- Kontrollera projektbudgeten, inklusive fakturering och utgifter
- Ge affärsrådgivning, inklusive att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder
- Ledarskap och coaching av projektteamet samt kundteamet för att säkerställa att alla arbetar samordnat

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av projektledning gärna av ERP implementation
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet från träindustrin är meriterande
• Kunskaper i tyska eller finska är meriterande

Som person är du nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du bidrar med nya idéer och perspektiv. Vidare stimuleras du av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges friheten/möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. Du är öppen inför förändringar och har lätt att anpassa dig efter nya situationer samt ser möjligheter i förändringar och motiveras av nya utmaningar. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan prata med människor på alla nivåer i företaget, du känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Project Manager till TimberTec

Läs mer Jan 29
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att TimberTec har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och TimberTec en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

TimberTec är en del av Genii Group som utvecklar och implementerar affärssystem för träindustrin med ett starkt fokus på att optimera och effektivisera processer för att minska onödig avverkning och utsläpp och därmed skapa en win-win-situation som gynnar både miljön och kundernas lönsamhet.
TimberTec har störst marknadsandel i Europa och satsar nu på att växa och bli störst i världen inom deras område. Företaget grundades 1999 i Eutin, Tyskland och har nu över 130 anställda. Nu ligger fokus på tillväxt i Norden med utgångspunkt från deras kontor i Växjö. Utvecklingen av systemen görs av deras kollegor i Tyskland medan deras team i Växjö fokuserar på implementering och konfiguration av deras allt-i-ett-affärsystem tillsammans med deras kunder.

Förutom ett starkt fokus på utbyte och feedback lägger TimberTec stor vikt vid personlig utveckling. Eftersom de är ett företag med platta hierarkier kommer du att utföra dina uppgifter självständigt och med en hög grad av kreativ frihet inom det område som anförtrotts dig. Här har du chansen att ta din karriär i egna händer och gå din egen väg. TimberTec stöttar dig hela vägen!

Arbetsuppgifter:

Som projektledare hos TimberTec är du den centrala personen som ansvarar för att samarbetet fungerar och att projektets mål uppnås. Du har det övergripande och strategiska ansvaret för att planera, leda och följa upp projekten samt se till att budgeten hålls. Du säkerställer även riskhantering och kvalité samt ger affärsrådgivning som t.ex. att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder. Vidare genomför du kontinuerlig uppföljning av projektets framdrift och identifierar eventuella avvikelser för att ta initiativ till nödvändiga åtgärder för att uppnå önskat resultat. Du fungerar som en länk mellan teamet, kunderna och andra intressenter och håller alla informerade om projektets utveckling och eventuella förändringar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Planera, genomföra och följa upp projektet med fokus på kontrakt, mål, finansiell påverkan och kvalitetssäkring
- Kontinuerlig uppföljning, riskhantering och planering
- Kontrollera projektbudgeten, inklusive fakturering och utgifter
- Ge affärsrådgivning, inklusive att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder
- Ledarskap och coaching av projektteamet samt kundteamet för att säkerställa att alla arbetar samordnat

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av projektledning gärna av ERP implementation
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet från träindustrin är meriterande
• Kunskaper i tyska eller finska är meriterande

Som person är du nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du bidrar med nya idéer och perspektiv. Vidare stimuleras du av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges friheten/möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. Du är öppen inför förändringar och har lätt att anpassa dig efter nya situationer samt ser möjligheter i förändringar och motiveras av nya utmaningar. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan prata med människor på alla nivåer i företaget, du känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från REGION KRONOBERG

Nedan visas andra jobb i Växjö från REGION KRONOBERG .

Sektionsledare till avdelning 61, Rättspsykiatriska regionkliniken

Sjuksköterska, psykiatrisk vård
Läs mer Apr 23
Nytt
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Rättspsykiatriska regionkliniken är en specialistenhet inom rättspsykiatrin och vårdar både kvinnor och män. Vi tar även emot patienter från kriminalvården som är i behov av psykiatrisk omvårdnad och behandling. Vid Rättspsykiatriska regionkliniken i Växjö finns 10 olika avdelningar med olika profilinriktningar.
Klinikens uppdrag är att ge högkvalificerad rättspsykiatrisk vård och göra risk-bedömningar av personer som av domstol dömts till rättspsykiatrisk vård. Målet är att patienterna ska överföras till sin hemregion, annan regionklinik eller Kriminalvården när de är färdigvårdade. Patienterna ska erbjudas professionell vård baserad på vetenskap och beprövad erfarenhet.

Avdelning 61 är en slutenvårdsavdelning som innehar 10 vårdplatser. Huvudinriktning på patientklientel är personlighetsstörningar. Avdelning 61 arbetar med patienter som har behov av en strukturerad vardag med omvårdnad som kräver en hög riskmedvetenhet. Enheten hanterar stundom akuta förfrågningar såväl som långsiktiga behandlings-insatser.


ARBETSUPPGIFTER
Som sektionsledare är du ansvarig för att vårdprocesserna fortskrider på avdelningen. Processerna utgår från patientens vårduppdrag från remitterande enhet från patienternas olika hemregioner. Som sektionsledare är du ett stöd till, samt handleder avdelningens sjuksköterskor, vårdlag och är insatt i varje patients vårdprocess och främjar tillsammans möjlighet för teamarbete ur ett tvärprofessionellt perspektiv. Du har en övergripande arbetsledande funktion på enheten, och utgör den samordnade länken i nätverksarbetet. Syftet med nätverksarbetet är att samverka och planera kring patientens behov och vårduppdrag med olika aktörer, såsom t ex patienternas hemregioner, men även hemkommuner som patienterna tillhör.

En stor del i sektionsledarrollen är att driva utvecklingsarbete, både på avdelningen men även klinikövergripande med uppdrag av och tillsammans med avdelningschef. Meriterande är således om du är van att självständigt leda projekt, har en stor portion av organisatorisk förmåga, erfarenhet av teamarbete samt är van vid att vara involverad i många olika saker samtidigt.

KVALIFIKATIONER
Du ska vara sjuksköterska, gärna med vidareutbildning inom psykiatri. Vi vill att du har ett intresse för att utveckla vården på avdelningen tillsammans med avdelningschef, avdelningspersonal och vårdutvecklare. Meriterande är således om du är van att leda projekt i team och har erfarenhet av teamarbete och tvärprofessionellt arbete. Du är som person lösningsfokuserad och strukturerad. Dina personliga egenskaper består av en positiv grundinställning, god samarbetsförmåga, engagemang och god organisatorisk förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och förmåga att arbetsleda.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Nyfiken på psykiatrin? Sök vårt traineeprogram för sjuksköterskor

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 4
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till primärvård, psykiatri och rehab! Ett verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvård, psykiatri och rehab består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 vårdguiden, specialistpsykiatri, rehab- och habiliteringsverksamheter samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå.

Specialistpsykiatrin barn, unga och vuxna i Region Kronoberg bedriver en modern och specialiserad psykiatrisk vård i samverkan med närstående och andra vårdgivare. Vi eftersträvar en god arbetsmiljö med motiverade och kompetenta medarbetare. Vi ser det som en förutsättning för att lyckas med vårt uppdrag. Verksamheten är organiserad i vårdenheter där personalen kan arbeta i heldygnsvård, öppenvård, dagsjukvård, mobilt team och får följa patienten i hela vårdkedjan. Heldygnsvården består akutavdelningen, allmänpsykiatriska avdelningen, psykosavdelningen och äldrepsykiatriska avdelningen.

ARBETSUPPGIFTER
Traineeprogrammet som pågår 20 veckor, ger dig som sjuksköterska en unik möjlighet att få bred kunskap och praktisk erfarenhet av arbete med patienter med psykiska funktionshinder i olika vårdformer. Tycker du att det vore intressant att få större kännedom om det psykiatriska vårdarbetet? Då är traineeprogrammet något för dig!

Vi erbjuder dig:
- Placering inom heldygnsvården
- Inblick i flera olika vårdprocesser på olika vårdenheter.
- Självständigt arbete med stöd av erfarna sjuksköterskor på varje arbetsplats.
- En personlig mentor under hela traineeperioden.
- Valbar del t ex hos våra vårdgrannar
- Träffar med andra traineesjuksköterskor och mentorer.
- Föreläsningar om psykiatriska diagnoser och behandlingsmetoder.
- Tillsvidareanställning med placering inom Specialistpsykiatrin barn, unga och vuxna.

Har du klinisk erfarenhet som sjuksköterska i minst 1 år, ges du möjlighet att söka betald vidareutbildning till specialistsjuksköterska inom psykiatrisk vård.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är
- Legitimerad sjuksköterska.
- Engagerad i ditt arbete och bidrar till ett gott arbetsklimat.
- Initiativrik och duktig på att skapa och bibehålla goda kontakter.
- Har lätt för att ställa om till rådande situationer, och tycker om när din dag är innehållsrik och varierande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Innan erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

ÖVRIGT
Bifoga endast betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Timavlönad sjuksköterska till bemanningsenheten i Växjö

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 1
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

ARBETSUPPGIFTER
Som timavlönad sjuksköterska kommer du att spela en viktig roll i vårt dagliga avdelningsarbete och utföra vanliga sjuksköterskeuppgifter. Vi erbjuder flexibla arbetsdagar som inkluderar dag-, kvälls- och nattpass, såväl vardagar som helger.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig legitimerad sjuksköterska med en äkta passion för vården.
Tidigare yrkeserfarenhet som akutsjuksköterska är meriterande och det är särskilt fördelaktigt om du har arbetat inom Region Kronoberg och med journalsystemet Cambio Cosmic.

Du utmärker dig genom din förmåga att skapa en positiv arbetsmiljö genom vänlighet och ett starkt samarbetsfokus.
Du är snabb på att identifiera och genomföra lösningar när problem uppstår, vilket gör att arbetsflöden flyter smidigare och gynnar patienten.
Som timavlönad är det viktigt att du kan arbeta kontinuerligt, har tillgång till mobiltelefon och kan ta pass med kort varsel.

Det är också av yttersta vikt att du behärskar det svenska språket och kan kommunicera både i tal och skrift.

ÖVRIGT
Vänligen bifoga betyg, intyg och legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Arbetsterapeut till Rättspsykiatriska Regionkliniken, Växjö

Arbetsterapeut
Läs mer Apr 10
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som arbetsterapeut kommer du att ingå i ett tvärprofessionellt team tillsammans med läkare, sjuksköterskor, skötare, socionomer, behandlingspedagoger, psykologer, sjukgymnaster, pedagoger. Du kommer att arbeta mot olika avdelningar vilket innebär nära samverkan med avdelningspersonal. Det arbetsterapeutiska arbetet består av att genomföra arbetsterapeutiska utredningar kring exempelvis om vilket stöd patienten kan vara i behov av i vardagen samt även inför utslussning. Arbetet handlar också om olika interventioner, både individuella eller i grupp, vilka främjar aktivitet och delaktighet i vardagen. I dina arbetsuppgifter ingår även att handleda, planera och genomföra olika projekt i samråd med avdelningspersonal och andra professioner.

Arbetsuppgifterna är omväxlande då du både har din tillhörighet i teamet samtidigt som du är en inspiratör och handleder/igångsätter avdelningspersonal i olika aktiviteter/interventioner.



KVALIFIKATIONER
Legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet av arbetsterapeutiskt bedömnings- och behandlingsarbete inom psykiatrisk vård är meriterande, men inget krav. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom initiativkraft, ansvarstagande och problemlösningsförmåga. Du är en positiv, flexibel och engagerad person. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är intresserad av att arbete med människor och bra på att motivera patienter med psykiatrisk problematik.

I samband med rekryteringen begär vi utdrag från brotts- och misstankeregistret samt drogtest via vår företagshälsovård. Därför ser vi gärna att du anger ditt fullständiga personnummer i ansökan.
Vi begär också utdrag ur brotts- och misstankeregistret samt alkohol-och drogtest via vår företagshälsovård.

Du är välkommen som nyexaminerad, det finns fyra arbetsterapeuter som handleder och stöttar dig inledningsvis.


ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Rekrytering sker löpande under ansökningsperioden.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029

Ansök nu

Arbetsterapeut

Arbetsterapeut
Läs mer Apr 11
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som arbetsterapeut kommer du att ingå i ett tvärprofessionellt team tillsammans med läkare, sjuksköterskor, skötare, socionomer, behandlingspedagoger, psykologer, sjukgymnaster, pedagoger. Du kommer att arbeta mot olika avdelningar vilket innebär nära samverkan med avdelningspersonal. Det arbetsterapeutiska arbetet består av att genomföra arbetsterapeutiska utredningar kring exempelvis om vilket stöd patienten kan vara i behov av i vardagen samt även inför utslussning. Arbetet handlar också om olika interventioner, både individuella eller i grupp, vilka främjar aktivitet och delaktighet i vardagen. I dina arbetsuppgifter ingår även att handleda, planera och genomföra olika projekt i samråd med avdelningspersonal och andra professioner.

Arbetsuppgifterna är omväxlande då du både har din tillhörighet i teamet samtidigt som du är en inspiratör och handleder/igångsätter avdelningspersonal i olika aktiviteter/interventioner.

KVALIFIKATIONER
Legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet av arbetsterapeutiskt bedömnings- och behandlingsarbete inom psykiatrisk vård är meriterande, men inget krav. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom initiativkraft, ansvarstagande och problemlösningsförmåga. Du är en positiv, flexibel och engagerad person. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är intresserad av att arbete med människor och bra på att motivera patienter med psykiatrisk problematik.

I samband med rekryteringen begär vi utdrag från brotts- och misstankeregistret samt drogtest via vår företagshälsovård. Därför ser vi gärna att du anger ditt fullständiga personnummer i ansökan.
Vi begär också utdrag ur brotts- och misstankeregistret samt alkohol-och drogtest via vår företagshälsovård.

Du är välkommen som nyexaminerad, det finns fyra arbetsterapeuter som handleder och stöttar dig inledningsvis.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

ST-läkare inom allmänmedicin

ST-läkare
Läs mer Jan 2
Välkommen till primärvård, psykiatri och rehab! Ett verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvård, psykiatri och rehab består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 vårdguiden, specialistpsykiatri, rehab- och habiliteringsverksamheter samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå.

I Region Kronoberg är vi beredda att satsa rejält på dig som väljer att göra din ST i allmänmedicin hos oss. Du blir en viktig och värdefull läkare i arbetet för en god och nära vård i Kronobergs län. Du har möjlighet att arbeta på privat eller offentlig, stor eller liten vårdcentral, på landet eller i stan. De vårdcentraler som tar emot ST-läkare ska ha god handledningskapacitet.

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

ARBETSUPPGIFTER
Satsa på att bli ST-läkare i allmänmedicin i Region Kronoberg - Vi satsar på dig!

Vi blickar mot framtiden och ökar antalet ST-platser i allmänmedicin.

Aldrig tidigare har Region Kronoberg gjort en så offensiv satsning på ST-läkare i allmänmedicin. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling och har en konkurrenskraftig lön.

Att göra ST i allmänmedicin i Region Kronoberg innebär att du tillsammans med dina ST-kollegor ingår i en mycket välutvecklad utbildningsorganisation med ett genomarbetat introduktionsprogram och genomtänkt struktur för teoretisk utbildning och klinisk tjänstgöring, handledning och feedback.

Du får mycket god handledning av erfarna kollegor och du har stora möjligheter att själv påverka din utbildning och utveckla specialintressen. Du disponerar 110 000 kr för kurser och litteraturinköp.

Vi använder oss av hemsidan www.stforum.se för att lättare sköta dokumentation och förmedla information om till exempel utbildningsaktiviteter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad läkare samt har gjort svensk AT eller BT. Du har ett genuint intresse för allmänmedicin, har god kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu