Växjö: Ekonomiassistent till Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-26 // Varaktighet: Heltid

Är du början av din karriär och har ett intresse för siffror? Vill du dessutom ha kul på jobbet och utvecklas i en spännande roll? Då har du hittat rätt! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en ekonomiassistent till Växjö-kontoret. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kund under minst 12 månader.

Kunden är en nordisk lösnings- och konsultpartner med tjänster inom bland annat digital transformation, cybersäkerhet och totalförsvar. I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ekonomifunktionen hos kund som består av cirka 20 personer med olika roller som idag finns representerade på olika orter. Du kommer att arbeta nära controllers samt ha kontakt med projektledare och enhetschefer. Ni kommer att ha återkommande projektgenomgångar och avstämningar i samband med projektupplägg och fakturering. Tillsammans med andra ekonomiassistenter kommer du att vara med att utveckla och förbättra arbetsuppgifter och rutiner.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.johansson@pn.se 

Du erbjuds

• Att vara del av ett företag som satsar och investerar i sina medarbetare
• En arbetsgivare som står på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet
• Att genom flextid lätt kunna kombinera jobbet med vardagen och skapa en bra work-life balance

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos kund kommer du att arbeta administrativt med vårt projektregister i deras affärssystem Agresso. Du kommer bland annat lägga upp projekt, fakturera samt göra avstämningar och avslut av projekt. Justering av tidrapporter och flytta kostnader kan också vara en del av din vardag. Du kommer att ha projekt inom några enheter som du ansvarar för men kommer vid behov även stötta andra enheter.

Vi söker dig som

• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Är flytande i svenska i såväl tal som skrift
• Har grundläggande kunskaper i engelska

Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet i en liknande roll eller är van att arbeta i ekonomisystem

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos kunden. Du är strukturerad och noggrann samtidigt som du drivs av att komma framåt i ditt arbete. Du tycker om att samarbeta med andra och är en lagspelare med ett prestigelöst och ödmjukt förhållningssätt. Du skapar bra relationer och motiveras av att hålla en god och hög service gentemot verksamheten.

Då tjänsten kan komma till att innebära arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

START: I augusti
OMFATTNING: Heltid
STAD: Växjö
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Johansson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Växjö som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent | Växjö | Manpower

Läs mer Apr 16
Vår kund i Växjö söker en engagerad ekonomiassistent som vill vara en del av ett dynamiskt team. Ta chansen att utveckla dina kunskaper inom ekonomi och bidra till företagets framgång.

Det här uppdraget innebär att du kommer att bli anställd av oss på Jefferson Wells men arbeta på plats hos vår kund i Växjö.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för fakturering och hantering av leverantörsfakturor hos vår kund. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa korrekt och effektiv hantering av både inkommande och utgående fakturor. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att registrera, kontrollera och matcha fakturor samt att följa upp och hantera eventuella avvikelser. Du kommer också att vara behjälplig vid bokföring och rapportering inom ekonomiområdet.



Den vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och har kunskaper inom bokföring, fakturering och löner. Du har en relevant utbildning inom ekonomi och kan använda dig av olika ekonomisystem. Du är noggrann, strukturerad och har goda analytiska förmågor. Hög arbetsmoral och förmåga att arbeta både självständigt och i team är viktigt.



Om oss

Vår kund är en etablerad aktör inom fastighetsförvaltning. Med en stark närvaro på marknaden och en gedigen erfarenhet, levererar de högkvalitativa tjänster till sina kunder. Företagets professionella team och dedikerade inställning säkerställer en effektiv och pålitlig fastighetsförvaltning.



Ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Balder Sörensen via e-post: Balder.sorensen@manpower.se eller telefonnummer: 0470-74 55 91.

Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!





Kort om uppdraget

Uppdragslängd: 1 år

Placeringsort: Växjö

Alternativ placeringsort:Kalmar

Typ av anställning: visstidsanställning

Tillsättning: enligt överenskommelse

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Hyresadministratör med inriktning mot system

Läs mer Apr 25
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Fastigheterna är av olika karaktär och ålder. Våra största hyresgäster är Växjö kommun och Linnéuniversitetet. Vi arbetar både som fastighetsförvaltare och byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet. Avdelningen Ekonomisk förvaltning består av sju medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som hyresadministratör kommer dina arbetsuppgifter att bestå av att vara superuser för bolagets kundreskontra, hyra och fakturering i vårt nya fastighetssystem. Du kommer vara en viktig del i implementeringen av ett nytt, modernt system med möjligheter att digitalisera och automatisera arbetet från avtalsskrivning till betalning. Rollen innebär att agera som mellanhand mellan systemleverantör och organisation i utvecklings- och implementationsarbete kopplat till kundfakturering/avisering, så att vi utnyttjar systemet på bästa sätt för att effektivisera vår fakturering/avisering.

Vidare ingår i tjänsten att sköta fakturering och ibland även hyresavisering. Du kommer att ansvara för arbetet med kundreskontra kopplat till fakturering som sker på avdelningen. Du deltar också i arbetet med kvartals-, tertial- och årsrapporter för avdelningen. Vi arbetar processorienterat och arbete pågår just nu med att ta fram avdelningens processer, där din roll blir att ansvara för att de säkerställs i systemstöd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och ser det som en fördel om du läst ekonomi. Du behöver ha erfarenhet av liknande arbete och gärna från ett fastighetsbolag. Har du arbetet med implementering av affärssystem är det meriterande.

För denna tjänst krävs mycket god systemvana och att du är van att arbeta med digitala verktyg. Som person är du noggrann, ansvarstagande och analytisk. För att lyckas i rollen behöver du även vara initiativtagande och utvecklingsinriktad. Du behärskar svenska i tal och skrift och är kommunikativ.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Hyresadministratör

Läs mer Mar 28
Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag under namnet Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Som hyresadministratör hos oss på Vidingehem arbetar du i nära samarbete med hyresutvecklare, controller och projekt- och gruppledare, medarbetarna på kundcenter och ekonomifunktion. I dina uppgifter ingår bland annat administration av hyresavisering och överföring av bokföringsunderlag till ekonomisystem.

Du har tät dialog med kundcenter och stödjer dem i samtalen med våra hyresgäster på frågor som uppstår. Du ansvarar också för att säkerställa att frågeställningar som uppkommer i kundprocessen hanteras inom organisationen på bästa sätt.
Du får en roll i implementeringen av nytt modernt fastighetssystem där du kan påverka grunddata som underlätta det strukturen i det löpande arbetet med hyresadministrationen i framtiden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utföra löpande fakturering och hyresavisering
• Hantera årlig hyresjustering
• Registrering av nya betalningssätt på uppdrag av hyresgäst
• Hantera löpande hyresjusteringar på uppdrag av verksamheten
• Säkerställa och underhålla grunddata för löpande hyresadministration
• Överföring av bokföring till ekonomisystem och avstämning kundreskontra
• Underhåller den ekonomiska delen i fastighetssystemet
• Kontakt med bank och andra myndigheter
• Löpande hyresgästkontakter
• Bevakning av villkor i hyresavtal och rapporter avseende ändringar hos hyresgäster
• Hantering av underlag till Hyresgästföreningen avseende hyresjusteringar
• Operativt stöd till hyresutvecklare och controller
• Behjälplig i hantering av lokalkontrakt
• Hantera lagfarter mm
• Stötta i försäkringsfrågor
• Löpande behov i verksamheten så som ex bensinkort mm

KVALIFIKATIONER
Du har en ekonomisk utbildning som lägst på gymnasienivå.
• 3-5 års relevant yrkeserfarenhet från arbete inom ekonomi.
• God förmåga att hantera de verksamhetssystem och digitala verktyg som används inom rollen.
• Goda kunskaper inom redovisning/bokslut.
• Mycket goda kunskaper i svenska såväl som tal som i skrift.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Växjö

Läs mer Apr 4
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Växjö!
Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du att arbeta med faktureringar, fakturakontroll, avstämningar, in- och utbetalningar, löpande bokföring. Det kommer även förekomma fler ekonomirelaterade uppgifter. Du kommer arbeta i vår kunds affärssystem. Rollen passar dig som vill ha koll på läget och tycker om att utföra varierande ekonomiuppgifter på ett effektivt och bra sätt.

Bakgrund

Vi söker dig som har kompetens inom ekonomi, fakturering och administration och har erfarenhet av att arbeta med ekonomi eller motsvarande. Du är nyfiken och intresserad och har tidigare jobbat med ekonomiuppgifter eller har en utbildning inom ekonomi.

Personliga egenskaper

Vi tror att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Du är alltid mån om att lämna ifrån dig ett felfritt och väl utfört arbete. Vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att vara anställd hos oss betyder att du behandlar alla med lika värde och respekt, alla ska ha kul och trivas på jobbet.

Viktigt för rollen

• Löpande bokföring
• Fakturering och betalningar
• Avstämningar
• God systemvana
• Serviceinriktad
• Relevant utbildning eller erfarenhet

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning / Heltid, dagtid / Växjö

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse.

Lernia tillämpar löpande urval, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, du söker tjänsten på www.lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Mar 28
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden.

Change starts here!


Fakulteten för teknik är en av Linnéuniversitetets fem fakulteter. Vi samlar universitetets utbildning och forskning inom tekniska ämnen. Verksamheten är organiserad i nio institutioner och ett fakultetskansli. Här finns också Linnaeus University Centre DISA och två Kunskapsmiljöer Linné: Grön hållbar utveckling och Digitala transformationer. Flera av forskargrupperna samverkar i styrkeområdet skogens värden.

Fakultetskansliet vid Fakulteten för teknik består av ca 50 kolleger som tillsammans ansvarar för att ge ett kvalificerat stöd till fakultetens verksamhet. Vi är verksamma både i Växjö och i Kalmar. Fakultetskansliet leds av kanslichefen och två tillförordnade sektionschefer.

Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med verksamhetsnära stöd inom ekonomiområdet, där du självständigt upprättar budget, bokslut och prognos vid en eller flera institutioner. Arbetet innebär också löpande bokföring, interna omföringar och löpande ekonomisk hantering. En viktig del av arbetet kommer vara projektredovisning och löpande hantering av ekonomistöd gällande fakultetens externfinansierade projekt. Som ekonom är du ett stöd till verksamhetens chefer gällande ekonomifrågor, du arbetar med att förse ledning och projektansvariga med uppföljningar av aktuell verksamhet, och medverkar även till att ta fram beslutsunderlag i ekonomiska frågor till fakultetsledning.

Det löpande ekonomiarbetet leds av fakultetens controller, och du kommer att ingå i en grupp av erfarna ekonomer. I rollen ingår att ha en kontinuerlig kommunikation med medarbetare inom fakulteten, inom universitetet, samt med externa finansiärer och andra aktörer. Kommunikationen sker både på svenska och engelska.

Kvalifikationer
Du ska ha:


• akademisk examen med ekonomisk inriktning på lägst kandidatnivå
• minst ett års erfarenhet som ekonom inom redovisning
• erfarenhet från budget- och prognosarbete
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• goda kunskaper i Excel och digitala system

Meriterande:
Det är meriterande om du har:


• erfarenhet från ekonomiarbete inom offentlig verksamhet
• erfarenhet från ekonomiarbete inom högskolesektorn
• erfarenhet av EU-redovisning
• erfarenhet av arbete inom projektredovisning
• erfarenhet av att arbeta i ekonomi­systemet Agresso
• erfarenhet av att arbeta i löne- och personalsystemet Primula

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna, och söker dig som:


• har god samarbetsförmåga
• är noggrann och kvalitetsmedvetenhet
• är självgående och lyhörd för verksamhetens behov
• besitter god kommunikativ förmåga och kan förmedla information på ett tydligt och enkelt sätt
• bidrar till gott klimat i arbetsgrupper

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Placeringsort är Kalmar eller Växjö, eftersom fakulteten har verksamhet på båda orter förekommer resor mellan orterna.
Omfattning: 100 %

Övrigt:
Individuell lönesättning tillämpas varför löneanspråk bör bifogas ansökan. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Information:
Upplysningar lämnas av kanslichef Mari Gerdin tel 073-049 37 93, controller Matilda Sjödahl, 070-307 89 35. För frågor som rör anställning och ansökningsförfarande, kontakta HR-partner Hanna Holgersson, hanna.holgersson@lnu.se.

Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 18 april.


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Professionals Nord Rekrytering AB .

Kickstarta din karriär: Bli elmätarbyte-tekniker hos Eltel!

Serviceelektriker, installation
Läs mer Nov 28
Trivs du med praktiska uppgifter och har du erfarenhet av ett tekniskt gymnasieprogram eller allmän händighet? Vi söker fler engagerade medarbetare för en spännande roll som elmätarbyte-tekniker hos Eltel!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Eltel flera montörer till spännande projekt. I den här positionen kommer du att arbeta med att byta elmätare. Du kommer till största del att arbeta självständigt och disponera en arbetsbil från Eltel. Ditt arbete kommer att utgå från din bostad eller de boenden som vi tillhandahåller på arbetsorten. Initialt kommer arbetet att utföras i Västergötland, men projektet kommer senare att sträcka sig längs Södermanland och Västmanland. När du arbetar på andra orter kommer vi att stå för resekostnader, boende och traktamente. Tjänsten inleds med en kombinerad teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Eltel´s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds:

• Möjlighet att skaffa dig ett nytt yrke inom den stabila och framtidsinriktade energibranschen på lång sikt.
• Tjänsten erbjuder goda möjligheter att tjäna bra med pengar tack vare Eltels pålitliga och generösa bonussystem!
• Arbete inom en organisation som har en genomtänkt och framgångsrik arbetsmetod.
• Möjligheten att arbeta halva månaden med full lön. 

Vad behövs för denna tjänst?

Vi söker dig som är bekväm med användning av verktyg, har B-körkort och är praktiskt lagd. Erfarenhet eller utbildning inom el eller ett annat tekniskt område är meriterande, men inte ett krav. Du bör också vara i god fysisk form eftersom arbetet är fysiskt krävande på grund av det praktiska arbetet som utförs i högt tempo under långa arbetsdagar och veckor.

Eftersom tjänsten innebär kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska på en god nivå.

För den här tjänsten kommer vi att kräva ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare teknisk erfarenhet av elinstallationer.

START: Löpande med projektplanering till 2025
OMFATTNING: Heltid
STAD: Resande med varierande projekt
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jonathan Gerafi

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#teknik #el #montör #eltel #elmontör #resande #elmontör #bonussystem #bonus

Ansök nu

Kickstarta din karriär: Bli elmätarbyte-tekniker hos Eltel!

Serviceelektriker, installation
Läs mer Okt 24
Trivs du med praktiska uppgifter och har du erfarenhet av ett tekniskt gymnasieprogram eller allmän händighet? Vi söker fler engagerade medarbetare för en spännande roll som elmätarbyte-tekniker hos Eltel!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Eltel flera montörer till spännande projekt. I den här positionen kommer du att arbeta med att byta elmätare. Du kommer till största del att arbeta självständigt och disponera en arbetsbil från Eltel. Ditt arbete kommer att utgå från din bostad eller de boenden som vi tillhandahåller på arbetsorten. Initialt kommer arbetet att utföras i Västergötland, men projektet kommer senare att sträcka sig längs Södermanland och Västmanland. När du arbetar på andra orter kommer vi att stå för resekostnader, boende och traktamente. Tjänsten inleds med en kombinerad teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Eltel´s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds:

• Möjlighet att skaffa dig ett nytt yrke inom den stabila och framtidsinriktade energibranschen på lång sikt.
• Tjänsten erbjuder goda möjligheter att tjäna bra med pengar tack vare Eltels pålitliga och generösa bonussystem!
• Arbete inom en organisation som har en genomtänkt och framgångsrik arbetsmetod.
• Möjligheten att arbeta halva månaden med full lön. 

Vad behövs för denna tjänst?

Vi söker dig som är bekväm med användning av verktyg, har B-körkort och är praktiskt lagd. Erfarenhet eller utbildning inom el eller ett annat tekniskt område är meriterande, men inte ett krav. Du bör också vara i god fysisk form eftersom arbetet är fysiskt krävande på grund av det praktiska arbetet som utförs i högt tempo under långa arbetsdagar och veckor.

Eftersom tjänsten innebär kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska på en god nivå.

För den här tjänsten kommer vi att kräva ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare teknisk erfarenhet av elinstallationer.

START: Löpande med projektplanering till 2025
OMFATTNING: Heltid
STAD: Resande med varierande projekt
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jonathan Gerafi

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#teknik #el #montör #eltel #elmontör #resande #elmontör #bonussystem #bonus

Ansök nu

Distriktsäljare till LAPP Miltronic

Utesäljare
Läs mer Sep 5
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för LAPP Miltronics räkning en distriktsäljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos LAPP Miltronic. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Rollen passar dig som har erfarenhet av att arbeta med resultatorienterad försäljning, är driven och duktig på att utveckla befintliga affärer och nya affärsmöjligheter samt har en teknisk bakgrund. Vi ser att du har goda erfarenheter av att arbeta i en konsultativ och rådgivande roll gentemot kund och är van med att arbeta via grossister och installatörer.

Du kommer att ingå i kundteam Projekt och Distribution Syd där du tillsammans med Sales Advisor ansvarar för kunderna inom ert område där ni säkerställer att kunderna får den bästa möjliga rådgivande hjälpen att välja rätt produkter utifrån sortimentet. Ni kommer tillsammans att ansvara för bearbetningen av utvalda kunder, rikstäckande elgrossister och elinstallatörer på den svenska marknaden från Linköping – Strömstad och söderut. Målsättningen är att bygga ett långsiktigt samarbete där LAPP Miltronic är kundens förstahandsval.

Du kanske jobbar inom branschen idag och känner att du står och stampar och utvecklingen stagnerat? Välkommen ombord, denna roll på LAPP Miltronic kan vara den perfekta tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter
I rollen som distriktsäljare kommer du i huvudsak att jobba i fält där du utför fysiska besök hos elinstallatörer och elgrossister för att bygga och utveckla relationer samt identifiera nya affärsmöjligheter. 

Du kommer även att:

• Tillsammans med en Sales Advisor säkerställa nya och befintliga affärsmöjligheter samt ta hjälp av andra funktioner för att nå framgång i affärsmöjligheten
• Utifrån affärsplanen kommer du ha fokus på att skapa efterfrågan av produkter och tjänster hos industrin och industriinstallatörer samt bygga relationer med de elgrossister och elinstallatörer som jobbar med dessa kunder och projekt
• Ansvara för att det finns en tydlig planering för besök och aktiviteter för att säkerställa och stärka LAPP Miltronics position på marknaden.
• Utöka ditt kontaktnät hos kunder inom deras sälj/ säljledning – inom industri, installation, säkerhet, telekom samt KAM grupper
• Jobba proaktivt på fältet genom kundbesök samt med att identifiera nya affärsmöjligheter hos kunden, driva befintliga affärsmöjligheter mot avslut – offerter, offertuppföljning, specificera avtal och att vinna nya affärer

Vi söker dig som:
Drivs av att hitta nya affärsmöjligheter samt utvecklingsmöjligheter i befintliga affärer. Vi ser att du har en positiv inställning samt förmågan att se potentiell tillväxt av LAPP Miltronic produkter ute hos kunderna. Givetvis värdesätter och strävar du efter att uppnå kundnöjdhet i världsklass! Vi ser att du har en teknisk bakgrund och försäljningserfarenhet för att kunna klara av rollen på bästa sätt. Rollen kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift samt goda kunskaper i Office-paketet. Tjänsten kräver att du har möjlighet att genomföra resor inom Sverige. 

Det är meriterande om du har arbetat i ärendehanteringssystem samt om du har kunskap inom elinstallation, automation samt el-applikationer och industriella styrsystem. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur bra du kommer att trivas i rollen hos LAPP Miltronic. Vi ser att du uppskattar kundkontakt och är relationsskapande samt självgående. I denna roll kommer du långt med entreprenörsanda, tydligt affärstänk, struktur och fokus. Rollen kräver även att du är ihärdig och har förmågan att prioritera rätt saker för att få resultatet av ditt arbete.

START: Omgående alt. enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Heltid 
URVAL: Sker löpande
STAD: Södra Sverige. Flexibel placering i distriktet förslagsvis Jönköping, Borås eller Värnamo , ytterligare utgångsorter kan diskuteras.
KONTAKT: Marija Biletic 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Distriktsäljare till LAPP Miltronic

Utesäljare
Läs mer Aug 3
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för LAPP Miltronics räkning en distriktsäljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos LAPP Miltronic. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Rollen passar dig som har erfarenhet av att arbeta med resultatorienterad försäljning, är driven och duktig på att utveckla befintliga affärer och nya affärsmöjligheter samt har en teknisk bakgrund. Vi ser att du har goda erfarenheter av att arbeta i en konsultativ och rådgivande roll gentemot kund och är van med att arbeta via grossister och installatörer.

Du kommer att ingå i kundteam Projekt och Distribution Syd där du tillsammans med Sales Advisor ansvarar för kunderna inom ert område där ni säkerställer att kunderna får den bästa möjliga rådgivande hjälpen att välja rätt produkter utifrån sortimentet. Ni kommer tillsammans att ansvara för bearbetningen av utvalda kunder, rikstäckande elgrossister och elinstallatörer på den svenska marknaden från Linköping – Strömstad och söderut. Målsättningen är att bygga ett långsiktigt samarbete där LAPP Miltronic är kundens förstahandsval.

Du kanske jobbar inom branschen idag och känner att du står och stampar och utvecklingen stagnerat? Välkommen ombord, denna roll på LAPP Miltronic kan vara den perfekta tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter
I rollen som distriktsäljare kommer du i huvudsak att jobba i fält där du utför fysiska besök hos elinstallatörer och elgrossister för att bygga och utveckla relationer samt identifiera nya affärsmöjligheter. 

Du kommer även att:

• Tillsammans med en Sales Advisor säkerställa nya och befintliga affärsmöjligheter samt ta hjälp av andra funktioner för att nå framgång i affärsmöjligheten
• Utifrån affärsplanen kommer du ha fokus på att skapa efterfrågan av produkter och tjänster hos industrin och industriinstallatörer samt bygga relationer med de elgrossister och elinstallatörer som jobbar med dessa kunder och projekt
• Ansvara för att det finns en tydlig planering för besök och aktiviteter för att säkerställa och stärka LAPP Miltronics position på marknaden.
• Utöka ditt kontaktnät hos kunder inom deras sälj/ säljledning – inom industri, installation, säkerhet, telekom samt KAM grupper
• Jobba proaktivt på fältet genom kundbesök samt med att identifiera nya affärsmöjligheter hos kunden, driva befintliga affärsmöjligheter mot avslut – offerter, offertuppföljning, specificera avtal och att vinna nya affärer

Vi söker dig som:
Drivs av att hitta nya affärsmöjligheter samt utvecklingsmöjligheter i befintliga affärer. Vi ser att du har en positiv inställning samt förmågan att se potentiell tillväxt av LAPP Miltronic produkter ute hos kunderna. Givetvis värdesätter och strävar du efter att uppnå kundnöjdhet i världsklass! Vi ser att du har en teknisk bakgrund och försäljningserfarenhet för att kunna klara av rollen på bästa sätt. Rollen kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift samt goda kunskaper i Office-paketet. Tjänsten kräver att du har möjlighet att genomföra resor inom Sverige. 

Det är meriterande om du har arbetat i ärendehanteringssystem samt om du har kunskap inom elinstallation, automation samt el-applikationer och industriella styrsystem. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur bra du kommer att trivas i rollen hos LAPP Miltronic. Vi ser att du uppskattar kundkontakt och är relationsskapande samt självgående. I denna roll kommer du långt med entreprenörsanda, tydligt affärstänk, struktur och fokus. Rollen kräver även att du är ihärdig och har förmågan att prioritera rätt saker för att få resultatet av ditt arbete.

START: Omgående alt. enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Heltid 
URVAL: Sker löpande
STAD: Södra Sverige. Flexibel placering i distriktet förslagsvis Jönköping, Borås eller Värnamo , ytterligare utgångsorter kan diskuteras.
KONTAKT: Marija Biletic 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Ekonomiassistent till Växjö!

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 26
Är du början av din karriär och har ett intresse för siffror? Vill du dessutom ha kul på jobbet och utvecklas i en spännande roll? Då har du hittat rätt! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en ekonomiassistent till Växjö-kontoret. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kund under minst 12 månader.

Kunden är en nordisk lösnings- och konsultpartner med tjänster inom bland annat digital transformation, cybersäkerhet och totalförsvar. I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ekonomifunktionen hos kund som består av cirka 20 personer med olika roller som idag finns representerade på olika orter. Du kommer att arbeta nära controllers samt ha kontakt med projektledare och enhetschefer. Ni kommer att ha återkommande projektgenomgångar och avstämningar i samband med projektupplägg och fakturering. Tillsammans med andra ekonomiassistenter kommer du att vara med att utveckla och förbättra arbetsuppgifter och rutiner.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.johansson@pn.se 

Du erbjuds

• Att vara del av ett företag som satsar och investerar i sina medarbetare
• En arbetsgivare som står på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet
• Att genom flextid lätt kunna kombinera jobbet med vardagen och skapa en bra work-life balance

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos kund kommer du att arbeta administrativt med vårt projektregister i deras affärssystem Agresso. Du kommer bland annat lägga upp projekt, fakturera samt göra avstämningar och avslut av projekt. Justering av tidrapporter och flytta kostnader kan också vara en del av din vardag. Du kommer att ha projekt inom några enheter som du ansvarar för men kommer vid behov även stötta andra enheter.

Vi söker dig som

• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Är flytande i svenska i såväl tal som skrift
• Har grundläggande kunskaper i engelska

Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet i en liknande roll eller är van att arbeta i ekonomisystem

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos kunden. Du är strukturerad och noggrann samtidigt som du drivs av att komma framåt i ditt arbete. Du tycker om att samarbeta med andra och är en lagspelare med ett prestigelöst och ödmjukt förhållningssätt. Du skapar bra relationer och motiveras av att hålla en god och hög service gentemot verksamheten.

Då tjänsten kan komma till att innebära arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

START: I augusti
OMFATTNING: Heltid
STAD: Växjö
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Johansson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Affärsadministratör till Combitech

Administrativ assistent
Läs mer Jun 26
Har du erfarenhet inom administration och vill ha en viktig och drivande roll? Combitech behöver nu stärka upp teamet med en affärsadministratör, där du får möjlighet att arbeta omväxlande och utvecklas på en arbetsplats med fokus på hållbarhet!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Combitech en affärsadministratör i Växjö. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Combitech. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Combitech är en nordisk lösnings- och konsultpartner med tjänster inom bland annat digital transformation, cybersäkerhet och totalförsvar. Combitech är ett självständigt bolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab. Rollen som affärsadministratör finner du i enheten Competence Supply & Partner Network, vilket är en av de nyare funktionerna på Combitech som befinner sig i en spännande utvecklingsresa. Teamet är idag 10 personer som samarbetar för att gemensamt uppnå en magnifik service för bolaget Combitech samt deras kunder där de har ramavtal för konsulttjänster. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Combitechs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.johansson@pn.se 

Du erbjuds

• Att vara del av ett företag som satsar och investerar i sina medarbetare
• En arbetsgivare som står på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare
• Att genom flextid lätt kunna kombinera jobbet med vardagen och skapa en bra work-life balance

Arbetsuppgifter

I rollen som affärsadministratör ingår du i en stödfunktion inom organisationen. Funktionen hanterar allt från inflöde av beställningar från kunder, ser till att nätverk med underkonsulter/partnerbolag får information om konsulttjänster via annonser, till att administrativt supportera kollegor internt med avtal- samt stöddokumentation. Rollen innebär också att ha kunskap om olika affärssystem som används internt för att registrera och hantera projekt. Kommunikation och relationer internt i organisationen är en väsentlig del i funktionen för att utföra arbetsuppgifterna.

Vi söker dig som

• Har arbetslivserfarenhet från en administrativ roll, meriterande om det är inom IT-, konsult eller bemanningsbranschen
• Har ett starkt intresse för dokumentation och struktur

Vi ser det även fördelaktigt om du tidigare har arbetat med eller har någon tidigare kunskap kring CRM system Lime eller liknande affärssystem

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Combitech. Du har en god samarbetsförmåga och drivs av att dela kunskap, då du dagligen arbetar tätt tillsammans med kollegor i teamet samt övriga organisationen. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är flexibel för att på ett professionellt sätt kunna hantera situationer som kan uppstå. Du är även noggrann och kvalitetsmedveten i dina arbetsuppgifter.

Då tjänsten kan komma till att innebära arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

START: Augusti
OMFATTNING: Heltid
STAD: Växjö
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Johansson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu