Växjö: Vi söker Strategisk Inköpare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker Strategisk Inköpare i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vi söker en Inköpare i vår kunds PUR-team som består av 21 personer med olika roller.

Tjänsten är inledningsvis ett tidsbegränsat konsultuppdrag men kan leda till anställning hos kund för rätt person.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Huvudansvaret i denna roll är följande;

• Sourcing av nya delar till våra projekt och produktion
• Utveckla våra affärsrelationer med våra leverantörer
• Leda, och/eller stödja i förhandlingar, leverans- eller kostnadsrelaterade frågor
• Bidra till utvecklingen av våra leverantörsstrategier
• Ansvarig för den dagliga affären med våra leverantörer



Vem är du?
Vi ser att du har erfarenhet av arbete inom inköp och dokumenterad förhandlingsförmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom industrisegment och i nya utvecklingsprojekt.

Med din kommunikationsförmåga, och fördomsfria sätt i kombination med ett driv och vilja att leda och ta egna initiativ får du jobbet gjort. Du är en lagspelare och vill vara en del av ett fantastiskt team!
Eftersom kund arbetar i en global miljö behövs god kommunikationsförmåga på engelska och svenska.
Det är önskvärt att du har arbetserfarenhet inom SAP samt besitter ett tekniskt intresse/erfarenhet.


Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden löpt ut.
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Inköpare.

Buyer

Läs mer Nov 20
Position Description


Here at Volvo CE, we are driven by the idea that by imagination, hard work and technology innovation, we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter and more connected. It is up to us!


Our organization is made up by people who believe in great people and great teamwork. We are a truly global company, and we believe in the advantage of a diverse and creative workplace that brings out the best in everyone.


As a Buyer for Volvo Construction Equipment, you will be responsible for the operational part of purchasing for a set portfolio of suppliers and commodities.


You will be a part of our team in Braås, where we are 19 people in different roles within Purchasing. Seven of those are working in the same role as you managing a number of commodities.
We will gladly share our expertise and experience with you and are looking forward to learning from yours.


This is how you could make an impact


You will work with suppliers on a day-to-day basis and do the purchasing for 7 different production sites in Europe such as our Hauler and Wheel loader sites in Braås and Arvika, our component site in Hallsberg and Eskilstuna and Volvo Powertrain production sites in Sweden and France. You will source new parts to our projects and our production, contribute to develop our business relations with our suppliers and drive or support in negotiations. Furthermore, you are a key player to drive improvement activities both internal and with suppliers.


You will also represent purchasing in many different and exiting new development projects and for sourcing of new components to our production. To have good working relations with our suppliers are important, so to meet with them on a regular basis and contribute to develop our supplier strategy is a part of this role.


So, who are you?


We are curious to get to know you! We assume that you are driven and take own initiatives You are a target-oriented individual with a business mindset. We imagine that you are well organized and have a general technical understanding. You are an open-minded team player with good communication
skills.


Required competencies
Minimum bachelor's degree in engineering or economics, or other valid education.
Fluent in English and Swedish.
Work experience within Purchasing and/or Supply Chain having a holistic view.
General technical understanding and interest.

Are we a perfect match?


This is a great opportunity so give me a call and I will gladly tell you more about us and this position!
I am really looking forward to viewing your application!


Emanuel Tirenå
Head of Site Purchasing & Supply Chain
Phone: +46 700- 897801


Union representatives
Dennis Andersson, Akademikerna, +46 790 608063
Thomas Andersson, Unionen, +46 70 0897659
Jimmy Lönnetun, Ledarna, +46 70 0897634


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Administratör, Inköps- och Rekryteringsansvarig

Läs mer Nov 6
Vi söker nu en kompetent Administratör, Inköps- och Rekryteringsansvarig med språkkunskaper anpassade för att möta våra leverantörer och arbetsstyrka från Mellanöstern. Denna roll är avgörande för att stärka vårt team och fördjupa våra relationer med internationella partners.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administration av dagliga kontorsaktiviteter
Inköp och förhandling med leverantörer
Rekrytering och onboarding av ny personal
Optimering av administrativa processer

Kvalifikationer:
Flytande i arabiska språket, både i tal och skrift
Bra kunskap i engelska, både i tal och skrift
Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens
Erfarenhet av administrativt arbete, inköp och rekrytering
Utmärkta organisatoriska och kommunikativa färdigheter

Är du den vi söker? Skicka din ansökan till oss idag och bli en värdefull del av vårt team!


Job Posting: Administrator, Purchasing and Recruitment Manager
We are currently seeking a skilled Administrator, Purchasing and Recruitment Manager with language proficiency catered to engage with our suppliers and workforce from the Middle East. This role is crucial for strengthening our team and deepening our ties with international partners.
Key Responsibilities:
Administration of daily office operations
Conducting procurement and negotiation with suppliers
Recruiting and onboarding new staff
Enhancing administrative processes

Qualifications:
Proficiency in Arabic, both written and spoken
Good command of English, both written and spoken
Strong analytical skills and problem-solving ability
Experience in administration, procurement, and recruitment
Excellent organizational and communication skills

Are you the one we're looking for? Submit your application today and become an invaluable part of our team!

Ansök nu

TopWork söker inköpare

Läs mer Okt 17
TopWork söker inköpare till vår kund i Alvesta!
 
I rollen som inköpare kommer du att ansvara för de dagliga inköpen till vår kunds produktion. Du kommer att utveckla relationerna med leverantörer och säkerställa att vår kund bibehåller sin position som en pålitlig och kvalitetssäker underleverantör.
 
Du kommer också att: Arbeta tätt med den interna produktionen
Planera och frisläppa orderförslag
Utföra inköpsaktiviteter
Arbeta med fakturahantering
Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin sen tidigare. Har du arbetat med Monitor och Excel tidigare är det meriterande.
 
För att trivas i den här rollen behöver du gilla att arbeta med inköp och människor. Då arbetet är varierande och man jobbar i team, behöver du vara duktig på att kommunicera och samarbeta, vara noggrann och gillar utveckling.
Gillar du att jobba med förbättringar och vill omsätta dina kunskaper i ett arbete? Då är du kanske rätt person för oss!

Ansök nu

Produktansvarig

Läs mer Sep 29
BSR är marknadsledande inom området optimering av bilmotorer för prestanda och miljö. Vi erbjuder professionell trimning till flertalet europeiska bilmodeller, bl.a. med den av BSR utvecklade trimteknologin PPC Tuning System. Vi har hög kompetens och erfarenhet inom programmering, motor- och emissionsteknik och har sedan 1991 utfört optimering av styrprogram för bilmotorer. Egen produktutveckling och komplett testutrustning gör oss till marknadsledande. På huvudkontoret i Växjö är vi cirka 15 medarbetare och omsätter drygt 30 miljoner. Läs gärna mer på www.bsr.se
Produktansvarig
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet som kan driva och utveckla vår produktportfölj. Som produktansvarig kommer du få arbeta i en internationell miljö med leverantörer från Sverige och utlandet.
I arbetet ingår arbetsuppgifter såsom:
Delaktig i framtagning av nya produkter.
Förhandla avtal med leverantörer
Administrera BSR:s egenutvecklade Webbshop
Inköp

Profil
Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av liknande roll. Du har mycket goda kunskaper i Excel. Meriterande om du har programmeringskunskaper.
Du är välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till gmb@bsr.se
Intervjuer sker löpande så vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast.
Övrig information
Omfattning: Tills vidare med tillämpad provanställning. Heltid, måndag - fredag, kontorstider
Arbetsort: Växjö
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Krav: B-körkort

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Poolia Sverige AB .

Säljare till Kinnarps i Växjö

Innesäljare
Läs mer Nov 13
Kinnarps Group fortsätter växa och utökar nu sitt team i Växjö! Har du en passion för att bygga långsiktiga relationer och utveckla kunder? Vill du utvecklas i rollen som säljare hos ett bolag i framkant, med fokus på hållbarhet och miljö? Då kan det vara dig vi söker! Till Kinnarps söker vi en relationsskapande säljare med placering i Växjö. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan idag.

Det här är Kinnarps
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Läs mer på www.kinnarps.se
Om din roll
I rollen som säljare får du möjlighet att vara med att växa och förbättra Kinnarps affär i syfte att öka marknadsandelar samt utveckla försäljningen inom området Kronobergs län. Du arbetar inom Kinnarps affärsområden: kontor, skola och omsorg och kommer att tilldelas en kundbas sedan tidigare vilka behöver bearbetas, besökas och vårdas där fokus ligger på proaktivitet och kvalitet. Vidare kommer du även att arbeta parallellt med att finna nya kunder och möjligheter. Som säljare är det av vikt att du upprätthåller och skapar goda relationer med både nya som befintliga kunder.
Tjänsten passar dig som trivs med mycket eget ansvar och som vill vara med och påverka Kinnarps försäljning. Tillsammans med dina kompetenta kollegor deltar du i förbättringsaktiviteter och utvecklar ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet.
Fokus i din roll

Proaktiv, långsiktig bearbetning genom värdeförsäljning till befintliga kunder


Prospektbearbetning och nykundsförsäljning


Driva och ansvara över affären/projektet, från början till slut


Att säkerställa- och administrera affären i företagets datorsystem, exempelvis CRM-, ritnings- och offertsystem


Budgetansvar


Kundvårdande aktiviteter


Vara behjälplig i upphandlingsarbete


Vem är du?
Vi ser att du som söker har ett genuint intresse för försäljning och gärna några års erfarenhet. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska samt innehar B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system samt om du har arbetat med offentliga kunder eller med försäljning inom affärsområdena kontor, skola och omsorg.
Som person är du tävlingsinriktad, resultatorienterad och prioriterar kvalité och långsiktighet. Du är en god kommunikatör såväl i tal som i skrift och bekväm i att hålla presentationer för kunder och andra intressenter. Vi letar efter dig med ett positivt mindset som ser möjligheter, är lösningsorienterad och har ett strategiskt tänk och ser affärsmöjligheter längre fram i tiden. Du är organiserad och bekväm i att driva projekt och affärer med många kontaktytor såväl internt- som externt, samt van vid att arbeta med en bred produktportfölj innefattande flertalet leverantörer och produktalternativ.
Bra för dig att veta

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning.


Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag kl. 08:00-17.00.


Placeringsort Växjö.


Du rapporterar till Försäljningschef.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Lovisa Fransson på 072-987 27 50.

Ansök nu

Volution Sweden AB söker Teknisk Kommunikatör

Marknadskommunikatör
Läs mer Okt 6
Volution Sweden AB fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en Teknisk Kommunikatör till sitt kontor i Växjö alternativt Hälleforsnäs!

Denna tjänst är en tillsvidareanställning på heltid.
I denna rekrytering har Volution Sweden AB valt att samarbeta med Poolia som håller i urval och intervjuer.
Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare.

Om tjänsten
I rollen som Som Teknisk Kommunikatör hos Volution Sweden ansvarar du för extern teknisk kommunikation på alla våra marknader (tillsammans med våra systerbolag), genom kommunikationskanaler som LinkedIn, YouTube, webb, nyhetsbrev, fackpress och broschyrmaterial.

Rollen är en del av teknikavdelningen och kommer samarbeta tätt med andra avdelningar så som marknad och produktansvariga där du säkerställer att Volution Sweden marknadsförings- och kommunikationsplan underhålls och följs. Arbete med översättningar, renderingar utifrån tekniska filer och illustrationer är också en del av din arbetsvardag

- Utformar och underhåller säljande och tekniska beskrivningar av ventilationsprodukter i vårt PIM-system.
- Skriver tekniska manualer och uppmärksammar när redan existerande manualer behöver revideras och anpassas för att alltid vara up-to-date.
- Ur ett kundperspektiv ser du även till att webbsidor och broschyrer innehåller relevant, attraktiv och korrekt information om våra produkter.
- Vidare planerar, samordnar och utarbetar du kommunikationsmaterial i samarbete med andra avdelningar inom företaget för att sedan säkerställa att förväntat resultat uppnås genom bland annat språkgranskning.
- Att skapa struktur och effektivisera våra manualer och produkttexter ligger högt på din agenda.


Hos oss får du en spännande roll och ett varierande arbete tillsammans med ett väl erfaret och kompetent team.
Du får en stor påverkansmöjlighet att utveckla och stärka våra varumärken, främja vår försäljning och öka våra produkters värde och vara högst bidragande i vår utvecklingsresa!



Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller erfarenhet av att arbeta i rollen som teknisk skribent/teknisk kommunikatör.

Har du erfarenhet av program som till exempel Solid Works Visulize och Adobe Creative Cloud är det meriterande. Förståelse och att kunna skriva i övriga nordiska språk är även det meriterande.

För oss är dina personliga egenskaper av stor vikt- att du har tekniskt intresse och förståelse för slutanvändaren som skall förstå våra tekniska beskrivningar. Du är prestigelös och en driven kommunikatör i såväl tal som skrift. Rollen samarbetar nära med andra funktioner, så att du gillar att arbeta i olika uppsättningar/team är för oss en självklarhet, likaväl har inte något emot att ta fram texter och beskrivningar på egen hand.



Om verksamheten
Volution Sweden AB ingår i Volution-koncernen som är ett börsnoterat bolag med huvudkontor i UK. Gruppen består av ett flertal företag som främst arbetar inom ventilation. I nordiska divisionen ingår Volution Sweden, VoltAir System, Pamon och Air Connection med huvudkontor i Växjö. Vi är inne i en expansiv fas och vi vill fortsätta växa genom förvärv av nya verksamheter och genom organisk tillväxt i våra befintliga verksamheter. Verksamheten i Växjö är sedan 2022 baserad centralt i nya fräscha lokaler.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Volution Sweden AB söker Strategisk Inköpare

Inköpare
Läs mer Aug 25
Volution Sweden AB fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en Strategisk Inköpare för den nordiska divisionen av Volutionkoncernen till sitt kontor i Växjö!


Denna tjänst är en tillsvidareanställning på heltid.
I denna rekrytering har Volution Sweden AB valt att samarbeta med Poolia som håller i urval och intervjuer.
Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare.

Om tjänsten
I rollen som strategisk inköpare kommer du att arbeta strategiskt och långsiktigt för den nordiska delen av koncerner med Leverantörer av material, produkter och tjänster främst inom Europa och Asien. Samarbete kommer även ske med övriga delar av koncernen i att utveckla en strategi för det långsiktiga inköpsarbetet.

- Du utvärderar och utvecklar leverantörer och samarbetspartners ur process-, kvalitets-, produkt- och miljösynpunkt.
- Du driver utveckling och optimering av försörjningsmetoder enligt uppgjord strategi.
- Förhandlar med leverantörer för att förbättra kostnader, kvalitet och ledtider och säkerställer att våra leverantörer uppfyller koncernens compliance-krav.
- Ansvarar för att bygga och underhålla goda relationer med leverantörer och samarbeta med andra delar av företaget för att säkra den bästa kostnaden, kvaliteten och leveranssäkerheten.
- Du medverkar vid utvecklingen av företagets inköpsfunktion och strategier.


Här får du en arbetsplats med korta beslutsvägar och ett arbetsområde som präglas av ständig förbättring och miljötänk. Så trivs du i ett företag som genomsyras av teamkänsla genom hela organisationen samt där du har chans att påverka är detta rätt roll för dig!

Det erbjuds utbildningar för dig att utvecklas i din roll och viss flexibilitet att arbeta hemifrån.



Vem är du?
- Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning inom inköp.
- Du har en gedigen erfarenhet från liknande roll i tillverkande företag och gärna någon erfarenhet av våra två huvudmaterial som är plast och metall.
- Vi arbetar i en internationell miljö vilket ställer krav på mycket goda svenska och engelska kunskaper i både tal och skrift.
- Goda IT-kunskaper och vana vid att arbeta i affärssystem är ett krav.

Utöver kompetens lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper såsom engagemang, intresse och attityd.
- Du trivs med att arbeta i team och är trygg i att arbeta självständigt.
- Tycker om att bygga långsiktiga leverantörsrelationer.
- Du är nyfiken och intresserad av teknik.
- Ansvarstagande och lösningsorienterad.
- Besitter ett strategiskt tankesätt och en god förmåga att förhandla och påverka.



Om verksamheten
Volution Sweden AB ingår i Volution-koncernen som är ett börsnoterat bolag med huvudkontor i UK. Gruppen består av ett flertal företag som främst arbetar inom ventilation. I nordiska divisionen ingår Volution Sweden, VoltAir System, Pamon och Air Connection med huvudkontor i Växjö. Vi är inne i en expansiv fas och vi vill fortsätta växa genom förvärv av nya verksamheter och genom organisk tillväxt i våra befintliga verksamheter. Verksamheten i Växjö är sedan 2022 baserad centralt i nya fräscha lokaler.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Regionansvarig säljare till Corroventa

Account manager
Läs mer Jul 7
Brinner du för att fånga affärsmöjligheter och bygga starka relationer med såväl nya som befintliga kundkontakter? Vill du ansvara för din egen region och representera ett varumärke med egentillverkade premiumprodukter? Då har vi helt rätt tjänst för dig! Till Corroventa söker vi en resultatinriktad och förtroendeingivande regionansvarig säljare med god teknisk förståelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning och har utgångspunkt från ditt hemmakontor.
Urval sker löpande och intervjuer beräknas påbörjas v. 31. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Detta får du
På Corroventa välkomnas du till ett multinationellt företag med en spännande tillväxtstrategi och stor framåtanda. Varumärket har ett gott anseende, är väl inarbetat på marknaden och i ryggen finns en stark ägare. Det är en prestigelös och ambitiös kultur med ett starkt lagarbete som sitter i företagets väggar. Ambitionen är att vara en ledande kraft i branschen och tillhandahålla innovativ utrustning samt energieffektiva och hållbara lösningar. I tjänsten får du en gedigen introduktion och produktutbildning för att få den bästa tänkbara starten i din resa tillsammans med oss.
Om tjänsten
I rollen som regionansvarig säljare får du möjlighet att presentera Corroventas varumärke och tillhörande produktsortiment. Ditt främsta fokus är att utveckla såväl försäljning som långsiktiga kundrelationer inom ditt geografiska område. Det innebär ett dedikerat arbete med ansvar för hela säljprocessen, från att prospektera och genomföra kundmöten till avslutad affär med hög kundnöjdhet som resultat. Att upprätta offerter, ingå avtal och följa upp order är för dig en självklarhet. Du förvaltar en av företagets redan befintliga kundstock men bearbetar också nya kundrelationer på marknaden. Med den goda tekniska förståelse som du kommer utveckla hjälper du kunden att välja rätt lösning för sitt behov och besvarar specifika produktfrågor. Tillsammans med dina kollegor deltar du som en viktig representant på produktutbildningar, mässor och anordnade kundevent. Du ingår i ett säljteam bestående av åtta kollegor och rapporterar till nordisk försäljningschef.
Du erbjuds en stor egen frihet i att utveckla din region, skapa resultat och på riktigt göra skillnad genom din arbetsinsats. Det geografiska området består av Skåne, Blekinge, Kronoberg, Halland, Småland, Göteborg-Bohus samt delar av Öst och Västergötland. Den största delen av din arbetstid spenderas hos kund, vilket medför att resor är vanligt förekommande. Du genomför cirka 30 övernattningar per år i samband med kundbesök.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av B2B-försäljning och vana av att bearbeta såväl nya som befintliga kunder. Du har med fördel arbetat mot industri- eller byggsektorn. Om du tidigare varit i kontakt med avfuktnings- eller ventilationsprodukter ser vi det som starkt meriterande. För att lyckas i rollen har du en hög teknisk förståelse med förmågan att hitta en optimal lösning för kundens verksamhet. Du är skicklig på att skapa långsiktiga kundsamarbeten och bygga starka nätverk. Till dina kunskaper hör att du talar och skriver obehindrat på svenska och även har goda kunskaper i engelska. Körkort är ett krav.
Som person är du resultatinriktad och brinner för att fånga affärsmöjligheter. Du har en stark tävlingsmentalitet, tycker om att utvecklas inom försäljning och sätter höga målsättningar. I dialog med kund är du lyhörd och förtroendeingivande, samtidigt som du är rak och tydlig. Du trivs som allra bäst när du verkar som en samarbetspartner och arbetar nära dina kunder. Till dina egenskaper hör att du är strukturerad och har ett arbetssätt som präglas av planering och eget ansvar. Du är en sann lagspelare som alltid gör sitt yttersta för att teamet tillsammans ska nå nya höjder.
Om verksamheten
Corroventa utvecklar, tillverkar, säljer och hyr ut produkter av högsta kvalitet för vattenskador, fukt, lukt och radon. Vi är en av marknadsledarna och specialister på innovationer inom vår bransch. Våra produkter är kompakta, effektiva, ergonomiska och energisnåla. Vid akuta situationer och översvämningar har Corroventas kunder tillgång till en av de största hyrparkerna i Europa. Vi har säljkontor och maskindepåer på flera platser i Europa. All tillverkning av våra premiumprodukter sker på vår fabrik i Bankeryd, Småland.

Ansök nu

Säljare till Kinnarps i Växjö

Account manager
Läs mer Jul 4
Kinnarps Group fortsätter växa och utökar nu sitt team i Växjö! Har du en passion för att bygga långsiktiga relationer och utveckla kunder? Vill du utvecklas i rollen som säljare hos ett bolag i framkant, med fokus på hållbarhet och miljö? Då kan det vara dig vi söker! Till Kinnarps söker vi en relationsskapande säljare med placering i Växjö. Urval och intervjuer sker löpande hos Poolia under sommaren och kandidatpresentation till Kinnarps sker v.34.

Det här är Kinnarps
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Läs mer på www.kinnarps.se
Om din roll
I rollen som säljare får du möjlighet att vara med att växa och förbättra Kinnarps affär i syfte att öka marknadsandelar samt utveckla försäljningen inom området Kronobergs län. Du arbetar inom Kinnarps affärsområden: kontor, skola och omsorg och kommer att tilldelas en kundbas sedan tidigare vilka behöver bearbetas, besökas och vårdas där fokus ligger på proaktivitet och kvalitet. Vidare kommer du även att arbeta parallellt med att finna nya kunder och möjligheter. Som säljare är det av vikt att du upprätthåller och skapar goda relationer med både nya som befintliga kunder.
Tjänsten passar dig som trivs med mycket eget ansvar och som vill vara med och påverka Kinnarps försäljning. Tillsammans med dina kompetenta kollegor deltar du i förbättringsaktiviteter och utvecklar ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet.
Fokus i din roll

Proaktiv, långsiktig bearbetning genom värdeförsäljning till befintliga kunder


Prospektbearbetning och nykundsförsäljning


Driva och ansvara över affären/projektet, från början till slut


Att säkerställa- och administrera affären i företagets datorsystem, exempelvis CRM-, ritnings- och offertsystem


Budgetansvar


Kundvårdande aktiviteter


Vara behjälplig i upphandlingsarbete


Vem är du?
Vi ser att du som söker har ett genuint intresse för försäljning och gärna några års erfarenhet. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska samt innehar B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system samt om du har arbetat med offentliga kunder eller med försäljning inom affärsområdena kontor, skola och omsorg.
Som person är du tävlingsinriktad, resultatorienterad och prioriterar kvalité och långsiktighet. Du är en god kommunikatör såväl i tal som i skrift och bekväm i att hålla presentationer för kunder och andra intressenter. Vi letar efter dig med ett positivt mindset som ser möjligheter, är lösningsorienterad och har ett strategiskt tänk och ser affärsmöjligheter längre fram i tiden. Du är organiserad och bekväm i att driva projekt och affärer med många kontaktytor såväl internt- som externt, samt van vid att arbeta med en bred produktportfölj innefattande flertalet leverantörer och produktalternativ.
Bra för dig att veta

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning.


Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag kl. 08:00-17.00.


Placeringsort Växjö.


Du rapporterar till Försäljningschef.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Lovisa Fransson på 072-987 27 50.

Ansök nu