Växjö: Platschef med regionsansvar till globalt bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Platschef med regionsansvar till globalt bolag i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

För Sodexos räkning söker vi nu en platschef som vill driva och utveckla Sodexos verksamheter i sydöstra Sverige. Det här är en roll där du erbjuds en fartfylld och varierande vardag, där du får vara med och göra skillnad. Har du mångårig och bred erfarenhet från servicebranschen och känner dig redo för en ny utmaning i karriären? Har du dessutom haft personalansvar och ekonomiskt ansvar tidigare? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som platschef på Sodexo har du det yttersta ansvaret för leverans mot kund, där du agerar lyhört för kundernas behov samt säkerställer att Sodexo fullföljer sitt uppdrag på bästa sätt.

Dina ansvarsområden inkluderar:

• Övergripande ansvar för den totala driften.
• Personalansvar för ett 40-tal medarbetare inom städ och utemiljö. Du säkerställer en säker arbetsmiljö och hög produktivitet i ditt team.
• Ansvar för budget, resultat och kvalitet, samt för uppföljning och utveckling av verksamheten.
• Att upprätthålla goda relationer med kunder och utveckla samarbetena för ökad lönsamhet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid. Arbetet sker huvudsakligen under kontorstid men viss flexibilitet krävs. Du kommer ansvara för regionen Växjö, Kalmar, Karlshamn och Karlskrona med omnejd. Eftersom dina medarbetare arbetar på olika orter är resande en naturlig del av din vardag. Vi ser med fördel att du som söker bor i Växjö, men möjlighet till annan placeringsort inom ansvarsområdet finns.

Vem är du?
Vi söker dig med flexibel inställning som trivs i en händelserik roll med omväxlande arbetsuppgifter. Ditt ledarskap och din känsla för hög servicenivå sprider glädje och bidrar till en bättre vardag för både kunder och medarbetare. Du är en problemlösare som får saker att hända. Vidare är du strukturerad, har god planeringsförmåga och förstår vikten av att arbeta proaktivt.

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker:

• Har mångårig och bred erfarenhet från servicebranschen. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat i en liknande roll och/eller inom service management eller motsvarande bransch.
• Har haft personalansvar och ekonomiskt ansvar.
• Besitter ett starkt kund- och verksamhetsfokus samt vilja och förmåga att utveckla både dig själv och andra.
• Har administrativ erfarenhet samt god dator- och systemvana.
• Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
• Har B-körkort. Detta är en förutsättning då du kommer köra i tjänsten.

Om Sodexo
Sodexokoncernen är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för både kunder och medarbetare, och utmärker sig genom en hållbar affärsmodell och ett brett serviceutbud. Sodexo bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där de har verksamhet. Med omsorg servar 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov, med syftet att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv, för alla.

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till utveckling och tillväxt - då är du välkommen till Sodexo! 

Om rekryteringsprocessen
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Adecco och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

Har du specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på marie.fedeli@adecco.se eller +4673 684 16 54. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Platschef. Mellanchef. Avdelningschef. Distriksansvarig. Service management. Facility management. Städservice. Växjö. Karlshamn. Karlskrona. Kalmar. Adecco.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Växjö som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef till livsmedels- och hälsoskyddsenheten

Läs mer Okt 24
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Som ett led i att samla kompetens och ansvarsområden inom samhällsbyggnad har Växjö kommun skapat en ny förvaltning - Samhällsbyggnadsförvaltningen. I denna förvaltning samlas funktioner och kompetens inom allt från utveckling, planering och drift av nya stadsdelar, bebyggelse och infrastruktur till livsmedelskontroll och vattenförsörjning.

Miljö- och byggavdelningen, som är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen, arbetar för att våra kommuninvånare ska ha en god miljö, både inomhus och utomhus. De ska ha förutsättningar till en god hälsa och deras livsmedel ska vara säkra. För att uppnå detta arbetar vi med tillsyn och kontroll samt övervakning av vatten och luft.

Vi ger god service och är tillgängliga, professionella och rättssäkra i vår myndighetsutövning. Vårt arbete medverkar till en långsiktig hållbar samhällsutveckling. Vill du vara med och skapa en hållbar framtid för nuvarande och kommande generationer?

Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamheten, personalen och ekonomin inom din enhet. Enheten består av ca 16 personer med inriktning på kontroll och tillsyn av hälsoskydd, tobak, serveringstillstånd samt livsmedel. I dina arbetsuppgifter ingår planering och uppföljning av verksamhet och budget. Du ansvarar också för styrande dokument så som internbudget, kontrollplan, taxa m.m. Du bevakar omvärlden, regelverk och nya riktlinjer som är nödvändiga för att kunna bedriva verksamheten inom gällande ramar och föreskrifter. Som enhetschef är du en del av avdelningens ledningsgrupp och deltar vid nämndsammanträden. Som enhetschef arbetar du nära dina medarbetare och är den som i vissa fall driver eller deltar i olika samverkansgrupper.

I din roll som chef ingår kontakter med såväl kommunens invånare, företag och organisationer som med vår interna organisation och politiker. Du har en vilja att utveckla och skapa väl fungerande team som tillsammans löser uppdragen.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har relevant akademisk utbildning, samt god kunskap om miljöbalken eller livsmedelslagstiftningen i Sverige. Som enhetschef behöver du ha erfarenhet av tillsynsfrågor inom miljö- och hälsoskyddsområdet eller livsmedelskontroll. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och stötta medarbetare gärna i en roll med personalansvar.

För att lyckas som enhetschef behöver du ha god kommunikativ förmåga som innebär att du förmedlar information tydligt och enkelt, håller andra informerade och ger specifik och konstruktiv feedback.

Vi söker dig som är målfokuserad, flexibel och strukturerad och har förmågan att uppmärksamma/förutse problem och hitta effektiva lösningar. Du förstår verksamhetsstrategier och prioriteringar, samt tillämpar denna kunskap för att uppnå mål. Du är flexibel och har förmågan att uppmärksamma problem och hitta effektiva lösningar.

Som enhetschef har du förmåga att bygga och behålla goda relationer. Samarbeten är också av vikt samt att du möter nya utmaningar och förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du tar initiativ och driver arbetet framåt gentemot enhetens mål och samordnar resurser utifrån det.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav och du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi kommer att intervjua kandidater löpande så ansök så snart du har möjlighet. Vi använder oss av tester som del i vår urvalsprocess. Bedöms du uppfylla grundkraven för tjänsten får du ett mail med inbjudan att genomföra två tester.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu

Enhetschef till VA-avdelningen

Läs mer Okt 20
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
VA-avdelningen, en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen, försörjer tätorterna med dricksvatten, tar hand om och renar dag- och spillvatten samt producerar biogas. På avdelningen är vi idag cirka 70 medarbetare. Avloppsenheten är en av fyra enheter inom VA-avdelningen och ansvarar för driften av alla avloppsverk och pumpstationer inom verksamhetsområdet samt produktion av biogas. I enheten ingår även en verkstad (el och mekanisk) som servar hela avdelningen.

Vi har en intressant och utvecklande arbetsplats med ständigt nya utmaningar för att möta framtidens krav i en kommun som växer. Vi arbetar aktivt för att förbättra verksamheten och deltar i olika utvecklingsprojekt både internt inom avdelning och förvaltning, men även koncernövergripande och externt. Vårt arbete medverkar till en långsiktig och hållbar samhällsutveckling. Vi söker dig som vill vara med och skapa en hållbar framtid för nuvarande och kommande generationer.

Som enhetschef för avloppsenheten på VA-avdelningen har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för drygt 20 medarbetare. Enheten består av tre grupper med en gruppledare för varje grupp.

Du ansvarar för avdelningens avloppsverksamhet, biogasproduktion och verkstad samt alla tillhörande anläggningar. Utöver det verksamhetsmässiga ansvaret har du ett samordningsansvar på Sundet som arbetsplats, då det är flera inom avdelningen som har sin arbetsplats där.

Du ingår i VA-avdelningens ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer och avdelningschef. Du kommer att ha din arbetsplats på Sundet och rapporterar till avdelningschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med ett verksamhets- och personalnära ledarskap och som gillar att arbeta med verksamhetsutveckling. Du som söker är en person som är målfokuserad, flexibel, strukturerad och har förmågan att uppmärksamma/förutse problem och hitta effektiva lösningar. Vi tror att du kommer att lyckas i rollen om du har ett genuint intresse för både verksamhet och människor samt mod att driva viktiga frågor.

Du trivs i rollen som chef och ledare och tror på dina medarbetares förmåga att växa och utvecklas. Samtidigt har du lätt för att bygga upp goda relationer och är lyhörd för att värna om ett gott samarbete, både externt och internt. Du är duktig på att skapa engagemang kring mål och strategier och har förmågan att kunna förmedla och kommunicera.

Du som söker har en relevant eftergymnasial teknisk utbildning eller har på annat sätt skaffat dig motsvarande kunskap. Vi ser gärna att du har tidigare chefserfarenhet.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu

Enhetschef till Förarprovs kontor i Växjö

Läs mer Jun 2
Vill du vara med och driva vårt Förarprovskontor i Växjö mot framtiden? Sök jobbet som enhetschef på Trafikverket och bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.


Enhetschef till Förarprovs kontor i Växjö

Arbetsuppgifter

Hos Förarprov jobbar du med kunden i centrum. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. Vårt mål är trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. På Förarprov möter vi ett stort antal kunder varje dag. Vi ser olikheter hos både medarbetare och kunder som en styrka och hos oss är utveckling en självklarhet.
Förarprov är en resultatenhet i Trafikverket och har cirka 600 medarbetare i hela landet fördelade på 34 orter. I Växjö arbetar det i dagsläget 12 medarbetare.
Vår nuvarande enhetschef har bestämt sig för att gå över till andra uppgifter inom Trafikverket, därför letar vi nu efter ersättare till honom.
Som enhetschef planerar, leder och följer du upp den dagliga verksamheten på kontoret. Du är första linjens chef och leder enheten genom starkt engagemang, öppenhet, samarbete och samverkan med medarbetarna och i samråd med avdelningschefen.
Verksamheten på kontoret drivs så att kunderna ges de bästa förutsättningarna och arbetsklimatet präglas av delaktighet och arbetsglädje bland medarbetarna. Du har personal-, kund-, budget- och verksamhetsansvar för kontorets verksamhet. Som enhetschef är du medlem i avdelningens ledningsgrupp och stödjer avdelningschefen i arbetet med att utveckla avdelningen.

Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Dessa skickas ut strax efter att sista ansökningsdagen har passerat.
Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.
De första intervjuerna är preliminärt planerade att hållas den 27-29 juni på plats i Växjö.



Kvalifikationer

Vem är du?
Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. 
Vi söker dig som:
har universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp (120 hp) inom ett för tjänsten relevant område, alternativt har du annan utbildningsbakgrund som vi i kombination med relevant erfarenhet kan bedöma som likvärdig 
har flerårig aktuell chefserfarenhet av personal-, kund-, budget- och verksamhetsansvar
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har körkort för manuellt växlad personbil

Det är meriterande om du:
har erfarenhet av förändringsarbete inriktat på arbetsklimat
har erfarenhet av att driva en serviceinriktad verksamhet med dagliga personliga kontakter
har erfarenhet av arbete inom statlig/ offentlig verksamhet.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Enhetschef till Måltidsorganisationen

Läs mer Maj 9
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Måltidsorganisationen ansvarar för måltider inom förskola, skola och omsorgen. I organisationen arbetar cirka 300 medarbetare som kock eller måltidsbiträde med placering i något av de drygt 100 köken. Totalt lagas drygt 25 000 portioner dagligen. Köken består av tillagningskök, mottagningskök och serveringskök.

Verksamheten strävar efter att kunna servera den miljömässigt bästa maten i en rik och trivsam miljö där människor och kulturer möts. Måltiden ska vara en helhetsupplevelse som berikar barnens, elevernas och omsorgstagarnas vardag. Maten ska hålla hög kvalitet, vara näringsriktig och hälsofrämjande.

Du som brinner för offentliga måltider, ledarskap och samverkan med andra så är du välkommen att söka detta spännande jobb!

Vi söker nu en enhetschef som tillsammans med oss vill fortsätta utveckla måltiderna till kommunens viktigaste matgäster. Vårt arbete genomsyras av hållbarhet och att vi vågar pröva nya vägar för att skapa framtidens måltider.

Som enhetschef inom måltidsorganisationen har du en viktig roll då du engagerat arbetar för att leverera den bästa maten till våra matgäster. Du har en aktiv roll i samverkan mellan Växjö kommuns verksamheter för att uppnå uppsatta mål.

Som enhetschef ansvarar du för enhetens verksamhet, personal och budget samt verkställande av beslut. Du har personalansvar för måltidspersonalen i ca 15 kök. Dina arbetsuppgifter är bland annat planering och utveckling med ett tydligt kundfokus och ett kontinuerligt förbättringsarbete. Du arbetar tillsammans med dina medarbetare för att skapa god trivsel och tillåtande klimat i de olika arbetsgrupperna.

Du kommer att ingå i måltidsorganisationens ledningsgrupp som leds av verksamhetschefen. I ledningsgruppen förväntas du bidra till den övergripande utvecklingen av Växjö kommuns offentliga måltider.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning och chefserfarenhet inom området. Du har gedigen erfarenhet inom kök- och måltidsområdet.

Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att behålla och skapa nya relationer. Du har ett genuint intresse för samverkan
med interna och externa aktörer. Vidare tar du gärna egna initiativ för att utveckla verksamheten och agera när andra tvekar.

Du tar dig an och löser uppkomna utmaningar på ett effektivt sätt samt har lätt för att förutse konsekvenser, i svåra situationer ser du möjligheter snarare än hinder. Du kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt och har lätt för att inspirera, coacha och utveckla dina medarbetare.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Adecco Sweden AB .

Montörer till Volvo CE i Braås

Maskinmontör
Läs mer Nov 24
Om tjänsten
Vi söker engagerade medarbetare med intresse för produktion och en fallenhet för montering till uppdrag med start löpande hos Volvo CE Braås, via oss på Adecco. I din roll som montör hos Volvo CE Braås kommer din huvudsakliga arbetsuppgift innebära montering av fordonets komponenter. Här får du möjlighet att utnyttja din praktiska sida, då monteringen av varje maskin görs från grunden. Detta hantverk ställer höga krav på dig som montör, men ger också ett variationsrikt och utvecklande arbete.
Arbetsgruppen omfattas av ett öppet arbetsklimat där en jobbar nära sina kollegor och stor vikt läggs vid att skapa och behålla en god arbetsmiljö och ett gott samarbete med alla som finns runt omkring.
Arbetet är förlagt på dagtid. Vid behov kan även andra skift förekomma

Observera att denna annons riktar sig för kommande uppdrag.

Om dig
Du som ansöker bör ha viss förkunskap och erfarenhet av montering, gärna från industrisektorn. Vidare önskar vi att du även har erfarenhet från arbete som krävt hög stresstålighet, antingen från ex. tillverkningsindustri eller annat område som exempelvis servicebranschen. För rollen krävs det att du är ansvarstagande och besitter en hög arbetsmoral samt månar om att organisationens rutiner, regler och policys efterlevs. Som person är du driven och positivt inställd till ny kunskap och utveckling. Du är plikttrogen och du ser din del i kedjan och trivs med att arbeta i högt tempo. Vidare är du en flexibel och god lagspelare som med ödmjukhet tar ansvar för din egen såväl som teamets prestation, likväl som att du bidrar till gruppens välbefinnande och trivsel på arbetet.

För att lyckas bra i rollen som montör är det viktigt att du:

- Har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
- Är ansvarsfull och noggrann i ditt arbete samt bidrar med en effektiv arbetsinsats
- Visar intresse och respekterar din ledare och arbetskamrater
- Är van vid arbete i högt tempo
- Behärskar svenska språket väl, i tal såväl som skrift

Det är särskilt meriterande om du har relevant yrkesutbildning eller erfarenhet inom industri/teknik eller fordon. Vänligen bifoga dina eventuella behörigheter i din ansökan, såsom travers eller andra behörigheter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Vår kund, Volvo CE Braås, är etablerad 3 mil norr om Växjö och är världsledande i sin bransch. Volvos anläggning i Braås är platsen där världens första ramstyrda dumper föddes 1966. Dessutom är anläggningen den första CO2-neutrala fabriken inom hela fordonsindustrin.
Organisationen är i ständig utveckling och är därför i behov av ytterligare medarbetare. Tjänsten som montör är ett konsultuppdrag med start löpande efter behov. Uppdragets längd är 6 månader, med god möjlighet till ytterligare förlängning.
Arbetstiderna är på dagtid måndag till torsdag 06:30 – 15:30, fredag 06:30 – 14:30. Vid behov kan även andra skift förekomma.

Notera att tjänsten är del i vår konsultbemanning, där du får en anställning hos Adecco och hyrs ut till våra kundföretag. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss på Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Drogtest och bakgrundskontroll förekommer.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Adecco använder tester som en del i rekryteringsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Ellen Nilsson via Ellen.Nilsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Denna rekrytering innefattar videointervju som en viktig del i processen om du gå vidare efter din ansökan. Vi rekommenderar dig att utföra din videointervju omgående för att öka dina chanser.

Sökord
Montör, Industri, Tillverkningsindustri,Yrkesutbildning, Fordon, Braås, Växjö, Volvo CE Braås, Adecco

Ansök nu

Strategisk inköpare till Volvo Braås

Finansekonom
Läs mer Nov 21
Är du en erfaren inköpare med ett strategiskt tankesätt? Har du intresse av att utveckla affärsrelationer och leda förhandlingar? Besitter du de kvalifikationer som krävs för att driva framgångsrika inköpsinitiativ? Då kan detta vara din nästa utmaning!

Vi söker en engagerad och kunnig inköpare till Volvo Braås dynamiska PUR-team. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att excellera i rollen, ser vi fram emot din ansökan. Detta är möjligheten att bli en viktig del av Volvos framgångsrika team och bidra till deras fortsatta tillväxt.

Om tjänsten
Till Volvo Braås PUR-team söker vi nu en strategisk inköpare. Teamet består idag av 21 personer med olika roller. I rollen som inköpare kommer du att ha ansvar för att leda och genomföra strategiskt inköpsarbete genom att initiera och driva inköps- och kostnadsreduceringsprocesser. Du kommer även att utveckla och implementera segmentstrategier inom ditt ansvarsområde samt driva strategiska inköpsaktiviteter inom den relevanta varugruppen.

Huvudsakliga ansvarsområden:
• Sourcing av nya komponenter till våra projekt och produktion
• Utveckla affärsrelationer med leverantörer
• Ledning och/eller stödja i förhandlingar samt hantera leverans- eller kostnadsrelaterade frågor
• Bidra till utvecklingen av våra leverantörsstrategier
• Ansvarig för den dagliga verksamheten med våra leverantörer

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100 %. Tjänsten behöver tillsättas omgående så urval kommer ske löpande. Du blir anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund.

Om dig
Vi ser att du är en kommunikativ och öppensinnad person med erfarenhet av att arbeta inom inköp. Din drivkraft och vilja att ta egna initiativ gör att du når dina mål. Du är en lagspelare som trivs med att vara en del av Volvos fantastiska team.

Kvalifikationer:
• Erfarenhet av arbete inom inköp och bevisade förhandlingsegenskaper
• Fördelaktigt med erfarenhet från arbete inom industrisektorn och i nya utvecklingsprojekt
• God kommunikationsförmåga på engelska och svenska är nödvändig på grund av vårt globala arbetsklimat
• Fördelaktigt med erfarenhet av arbete med SAP och tekniskt intresse/erfarenhet

Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

Kontaktinformation
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Sebastian Baard på sebastian.baard@adecco.se

Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se

Ansök nu

Konsultchef/Business Manager till Karlskrona och Växjö

Personalchef/HR-chef
Läs mer Okt 13
Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Är du driven, vill arbeta med försäljning och att bygga långsiktiga relationer?
Vi vill välkomna en ny kollega till vårt fantastiska team och söker nu en Konsultchef/Business Manager (nedan Business Manager) som brinner för att bygga värdeskapande relationer där du har kund, kandidat och konsult i fokus.
Om tjänsten
Adecco har i mer än 20 år varit en viktig del av arbetsmarknaden i Karlskrona och Växjö. Vi har genom åren samarbetat med hundratals bolag och givit tusentals människor arbete. Vår styrka är att vi är en global aktör samtidigt som vi har lokal förankring och stor kunskap om den nära marknaden.
Nu söker vi ytterligare en Business Manager till Adecco med placering i Karlskrona eller Växjö.
Vi är ett affärsorienterat team som arbetar med uthyrnings- och rekryteringstjänster av både kollektivpersonal och tjänstemän till våra kunder.
Som Business Manager är du ledare med personalansvar för ett antal konsulter som arbetar hos våra kunder. Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, kräver det att du är lösningsfokuserad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar och trivs lika bra att jobba självständigt som i grupp.
Tempot är högt och vi har ett stort fokus på försäljning och relationsskapande aktiviteter.
Vi strävar efter att ha ett nära samarbete och att kontinuerligt bygga relationer med kund, konsult och kollegor. Rollen är varierande, vilket kräver att du är lösningsfokuserad och flexibel.
Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager.
Ansvarsområde
Arbetsuppgifterna är varierande med alltifrån rekrytering av konsulter, merförsäljning, nykundsbearbetning, utvecklingssamtal samt en stor del planering och personalfrågor.
Stort fokus ligger på att bibehålla och utveckla befintliga kunder men också att bearbeta nya potentiella kunder. Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om respektive kund.
Du initierar och ger förslag till förbättring, effektivisering och utveckling så att samarbetet mellan Adecco och kunden kan bli framgångsrikt, både på kort och lång sikt.
Hos oss är vikten av samarbete högre än den individuella prestationen, vilket medför att vi vid behov hjälper varandra med olika uppgifter.
Vi arbetar dagligen med våra värderingar - Passion, Entrepreneurship, Responsibility, Customer Centricity and Team Spirit och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa situationer.
Kvalifikationer
Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Säljdriven: du drivs av att göra affärer och tar tillvara affärsmöjligheter på bästa sätt. Du har redan ett affärsnätverk och bra koll på näringslivet i regionen.
Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna prioritera och agera.
Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.
Systemvana: Det är en fördel om du är van att arbeta i olika system.
Erfarenhet: Det väger tungt om du har erfarenhet från bemannings-rekryteringsbranschen alt har du i närtid erfarenhet från en kundorienterad verksamhet med direkt ansvar för leverans av tjänster som präglas av hög servicegrad, schemaläggning, korta deadline och snabba beslut.
Övrigt: B-körkort är ett krav (Ett plus om du kan använda egen bil i tjänsten).



Om dig
Du drivs av att bygga förtroendeingivande relationer. Du är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har stort fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden.
Du är en god ledare och förebild som bidrar till en hög kund och konsultnöjdhet.
Du brinner för affären och leverans där du har kund, konsult och kandidat i fokus! Som person är du ansvarstagande, proaktiv, arbetar strukturerat och när det krävs så har du inga problem att ta snabba beslut.
Vi söker dig som vill ha kul på jobbet i ett litet och tight team och som mer än gärna sprider positiv energi. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!
Vi erbjuder
Du tillhör team i Karlskrona/Växjö och kontoret i Karlskrona ligger mitt i stan i det nya kvarteret Pottholmen och i Växjö har vi kontoret i BYN i Iconhuset.
Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård. Tjänsten är tillsvidare och vi tillämpar sex månaders provanställning. Start är enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.


Din ansökan
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, senaste dag för ansökan är den 17 november. Du ansöker via länken nedan.
Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Regional Branch Manager Susanne Zec på susanne.zec@adecco.se eller 0736-84 77 57.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varför välja oss
Det är en spännande tid att vara en del av vårt team! Vi är stolta över att vara ett ledande globalt företag vars kunskap är efterfrågad och vi bryr oss om att göra det bästa jobbet vi kan för att säkerställa en bättre framtid för alla. Vi gör detta genom att bygga vår Future@Work strategi som ett enat team av 30 000+ kollegor som arbetar i över 60 länder globalt.
Som en av världens största arbetsgivare tror vi på talang oberoende av bakgrund och fokuserar på de olika och unika färdigheter som våra medarbetare har med sig. Vi strävar efter att främja en kultur av tillhörighet och syfte, en miljö där alla kan trivas och känna sig engagerade och där skillnad respekteras och värderas. Vårt engagemang för rättvisa, lika möjligheter, inkludering och mångfald är en del av vårt bredare engagemang för att respektera grundläggande mänskliga rättigheter i hela vår värdekedja. Adecco Group är stolt över att vara en arbetsgivare för lika möjligheter.

Ansök nu

Orderhandläggare till Växjö

Orderadministratör
Läs mer Okt 16
OM TJÄNSTEN
Vi söker en engagerad och kompetent orderhanterare till vår kund i Växjö. Vår kund är inne i en spännande period med övergång till det nya affärssystemet SAP och behöver en passionerad individ som kan hjälpa dem navigera genom denna förändring. Detta är ett temporärt uppdrag som sträcker sig önskvärt från november 2023 till september 2024.

Arbetsuppgifter:
Som orderhanterare kommer du att ha en central roll i att ta emot och hantera order i kundens M3-system. Ditt arbete kommer att vara avgörande under övergången till SAP, där din kunskap om M3 kommer att värderas högt. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

Ta emot och registrera order i M3-systemet.
Säkerställa att orderprocessen är smidig och effektiv.
Bidra till en framgångsrik övergång till SAP.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100 %. Tjänsten behöver tillsättas snabbt så urval kommer ske löpande. Du blir anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund.

OM DIG
För att trivas och vara framgångsrik i denna roll letar vi efter någon som är serviceinriktad, ambitiös och har gedigen kunskap i affärssystemet M3. Utöver detta är följande egenskaper och erfarenheter meriterande:

Organiserad: Du är välstrukturerad och kan hantera flera uppgifter samtidigt med precision och noggrannhet.
Kommunikativ: Du har utmärkta kommunikationsförmågor och kan samarbeta effektivt med olika team inom organisationen.
Flexibel: Du är anpassningsbar och trivs med förändring, vilket är viktigt under övergången till SAP.
Erfarenhet av SAP & M3: Om du har tidigare erfarenhet av SAP är detta en fördel, men det är inte ett krav.
Passion för förbättring: Du är en person som alltid strävar efter att hitta bättre sätt att utföra arbetsuppgifter på och är villig att lära dig nya saker.

OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Sebastian Baard på sebastian.baard@adecco.se

Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se

Ansök nu

Truckförare till livsmedelsföretag i Ingelstad

Livsmedelsarbetare, mejeri
Läs mer Okt 18
Är du en erfaren och duktig truckförare på jakt efter nytt jobb? Är du driven, trivs med samarbete och besitter hög arbetsmoral. Då har vi uppdraget som passar just dig!

Om jobbet:
Vår kund är ett livsmedelsföretag som producerar, packar och levererar olika livsmedel. Produktionen sker i Tingsryd och Ingelstad. Organisationen är i ständig utveckling och med många avdelningar med olika arbetsmoment och varierande teknisk svårighetsgrad.
Nu behöver vi stärka upp deras logistikavdelning med duktiga truckförare. Arbetsuppgifterna innebär, truckkörning i produktionen samt godsmottagningen vid in och utleverans.

Vem är du?
Vi söker dig som förstår att rätt attityd och samarbete är nyckeln till framgång för företaget. Det krävs att du är arbetsvillig och besitter hög arbetsmoral, förmåga att se möjligheter istället för problem. Vi vill se driv, passion och engagemang.

Vidare är det viktigt att du:
• Är ansvarsfull och noggrann i ditt arbete samt bidrar med en positiv arbetsinsats.
• Visar intresse och respekt för ditt arbete och dina kollegor.
• Har 2-3 års erfarenhet av truckkörning
• Flytande svenska i både i tal och skrift.
• Har god datorvana och god fysik.
• Truckkort A & B
• Klarar av skiftarbete och har hög flexibilitet avseende arbetstid.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen:
Tjänsten är ett konsultuppdrag med placering hos vår kund i Ingelstad. Det kan förekomma något pass i Tingsryd så du måste vara bekväm med det och ha möjlighet att ta dig både till Ingelstad och Tingsryd.
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden AB. Olika arbetstider förekommer.
Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.
Vi tillsätter löpande så skicka in din ansökan redan idag!
I vår rekryteringsprocess använder vi oss av en videointervju som du själv spelar in via en länk vi skickar på din mejl. För att gå vidare i rekryteringsprocessen är det viktigt att du omgående gör videointervjun för att komma vidare i urvalet.

OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, får vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Sebastian Baard på sebastian.baard@adecco.se

Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se

Ansök nu