Växjö: Platschef med regionsansvar till globalt bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Platschef med regionsansvar till globalt bolag i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

För Sodexos räkning söker vi nu en platschef som vill driva och utveckla Sodexos verksamheter i sydöstra Sverige. Det här är en roll där du erbjuds en fartfylld och varierande vardag, där du får vara med och göra skillnad. Har du mångårig och bred erfarenhet från servicebranschen och känner dig redo för en ny utmaning i karriären? Har du dessutom haft personalansvar och ekonomiskt ansvar tidigare? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som platschef på Sodexo har du det yttersta ansvaret för leverans mot kund, där du agerar lyhört för kundernas behov samt säkerställer att Sodexo fullföljer sitt uppdrag på bästa sätt.

Dina ansvarsområden inkluderar:

• Övergripande ansvar för den totala driften.
• Personalansvar för ett 40-tal medarbetare inom städ och utemiljö. Du säkerställer en säker arbetsmiljö och hög produktivitet i ditt team.
• Ansvar för budget, resultat och kvalitet, samt för uppföljning och utveckling av verksamheten.
• Att upprätthålla goda relationer med kunder och utveckla samarbetena för ökad lönsamhet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid. Arbetet sker huvudsakligen under kontorstid men viss flexibilitet krävs. Du kommer ansvara för regionen Växjö, Kalmar, Karlshamn och Karlskrona med omnejd. Eftersom dina medarbetare arbetar på olika orter är resande en naturlig del av din vardag. Vi ser med fördel att du som söker bor i Växjö, men möjlighet till annan placeringsort inom ansvarsområdet finns.

Vem är du?
Vi söker dig med flexibel inställning som trivs i en händelserik roll med omväxlande arbetsuppgifter. Ditt ledarskap och din känsla för hög servicenivå sprider glädje och bidrar till en bättre vardag för både kunder och medarbetare. Du är en problemlösare som får saker att hända. Vidare är du strukturerad, har god planeringsförmåga och förstår vikten av att arbeta proaktivt.

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker:

• Har mångårig och bred erfarenhet från servicebranschen. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat i en liknande roll och/eller inom service management eller motsvarande bransch.
• Har haft personalansvar och ekonomiskt ansvar.
• Besitter ett starkt kund- och verksamhetsfokus samt vilja och förmåga att utveckla både dig själv och andra.
• Har administrativ erfarenhet samt god dator- och systemvana.
• Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
• Har B-körkort. Detta är en förutsättning då du kommer köra i tjänsten.

Om Sodexo
Sodexokoncernen är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för både kunder och medarbetare, och utmärker sig genom en hållbar affärsmodell och ett brett serviceutbud. Sodexo bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där de har verksamhet. Med omsorg servar 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov, med syftet att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv, för alla.

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till utveckling och tillväxt - då är du välkommen till Sodexo! 

Om rekryteringsprocessen
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Adecco och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

Har du specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på marie.fedeli@adecco.se eller +4673 684 16 54. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Platschef. Mellanchef. Avdelningschef. Distriksansvarig. Service management. Facility management. Städservice. Växjö. Karlshamn. Karlskrona. Kalmar. Adecco.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Växjö som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef till Vöfabs förvaltningsadministration!

Läs mer Sep 27
Vöfab är ett kommunalt fastighetsbolag, ägt av Växjö kommun. Vöfab äger och förvaltar lokaler såsom skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö stad. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre.

Över 30 000 människor i alla åldrar vistas dagligen i våra fastigheter. Vårt syfte är därför att skapa miljöer för människor att växa i genom livet. Den 1 januari blir vi ett större bolag då Vöfab slås ihop med Videum och delar av Vidingehem. Vi söker nu förstärkning till vår fastighetsservice.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en engagerad ledare och vill bidra till Vöfabs fortsatta framgångar?

Vi rekryterar nu en enhetschef till enheten förvaltningsadministration inom avdelningen teknisk förvaltning. I rollen ansvarar du för att leda och utveckla enheten som ansvarar för Vöfabs interna och externa service. Tillsammans säkerställer ni att Vöfab som fastighetsägare efterföljer gällande regler och lagstiftning. Vidare hanterar enheten myndighetskrav, bevakningstjänster, passage/larm, fastighetssystem och SOS-kontakter. Gruppen består av både fastighetsadministratörer och driftingenjörer.

Inom samma enhet finns även gruppen energi och teknik, där du tillsammans med gruppledaren och Vöfabs energistrateg arbetar proaktivt med att optimera och utveckla våra fastigheter och dess system. Vi strävar efter att ligga i framkant inom energifrågor. Utöver det strategiska arbetet är gruppen även tillgänglig för Vöfabs tekniker. Gruppen inkluderar både driftingenjörer och drifttekniker.

Som enhetschef ansvarar du för budget, personalfrågor och skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö. Totalt ansvar du för ett team om cirka 16 medarbetare. Rapportering sker direkt till avdelningschef för teknisk förvaltning.

KVALIFIKATIONER
Vi tänker att du som söker har utbildning inom fastighets- eller teknisk förvaltning alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen som enhetschef inom förvaltningsadministration behöver du trivas med ett utvecklingsorienterat och personalnära ledarskap. Som person är du målfokuserad, prestigelös och har förmågan att förutse problem och hitta effektiva lösningar. Vi tänker att rollen passar dig som har ett genuint intresse för byggnadsteknik, verksamhet och människor.

Vidare trivs du i rollen som ledare och tror på dina medarbetares förmåga att växa och utvecklas. Du har lätt för att bygga upp goda relationer och värnar om ett gott samarbete, både externt och internt. Du är skicklig på att främja engagemang kring mål och strategier och har förmågan att kunna förmedla och kommunicera. Som person är du ansvarstagande och självgående.

Tjänsten förutsätter körkort, klass B och goda datorkunskaper.

Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Enhetschef till enheten strategisk hållbarhet tillika verksamhetscontroller

Läs mer Sep 20
Länsstyrelsen Kronoberg är en statlig myndighet. Vi arbetar för ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Hos oss arbetar 220 engagerade medarbetare med kompetenser inom många olika expertområden. Vi genomför de uppdrag vi får från riksdag och regering och driver utveckling i länet i samverkan med olika aktörer. Vårt kontor ligger i centrala Växjö och för oss är det viktigt att vår arbetsplats präglas av tillit, öppenhet, ansvar och respekt.



Beskrivning
Avdelningen för utveckling och stöd är en av fyra avdelningar på länsstyrelsen.

Inom vår avdelning finns ett fyrtiotal medarbetare uppdelade på fem olika enheter, varav enheten för strategisk hållbarhet är en.

Vi leder och samordnar flera olika områden, till exempel klimat- och energifrågor och hållbarhetsledning inklusive miljöledning. Vi ansvarar också för länsstyrelsens samlade verksamhetsplanering och uppföljning och ett antal projekt med inriktning mot förenkling för företagen.

Vi samverkar med både med andra enheter och med externa aktörer. Arbetssättet är processinriktat och vi arbetar ofta med nationella, internationella och regionala projekt med externa medel.    

Vår arbetsplats är fylld av kunskap – här möts du av omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter, ett gott samarbete och god gemenskap.

Arbetsuppgifter
Du leder enhetens verksamhet mot myndighetens vision, mål och uppdrag och du ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Du leder sju erfarna och kompetenta medarbetare och skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö som bidrar till engagemang, trivsel och utveckling.

Arbetet kräver ett aktivt och verksamhetsnära ledarskap där du bidrar till utveckling av såväl gruppen som de enskilda medarbetarna.

Du ansvarar för budget, redovisning och uppföljning för enheten och de projekt som finns på enheten.

I egenskap av verksamhetscontroller ansvarar du för länsstyrelsens samlade verksamhetsplanering och uppföljning där du också stöttar cheferna. Du hjälper ledningen att ta fram övergripande planeringsdirektiv och du har det övergripande ansvaret för länsstyrelsens styrdokument. Du är också en nyckelperson i arbetet med länsstyrelsens årsredovisning.   

I rollen som verksamhetscontroller ingår du i länsstyrelsens ledningsgrupp där du är sekreterare.

Kvalifikationer
Du har

- minst en treårig akademisk utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten
- gedigen erfarenhet av statligt arbete
- erfarenhet av att arbeta med verksamhetsplanering och uppföljning
- mycket goda kunskaper i svenska språket såväl muntligt som skriftligt

Det är meriterande om du har

- tidigare chefserfarenhet med personalansvar
- intresse och engagemang i klimat- och energifrågor
- vana av att arbeta i projekt
- intresse och erfarenhet av att arbeta med tillväxtfrågor

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmågan att se helheter och att hantera intressen som står i konflikt med varandra på ett klokt sätt

Du är en god administratör som är bra på att planera och prioritera.

Som person är du driven och strukturerad. Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att skapa och utveckla relationer.

Du är en trygg person som utövar ett tydligt och tillitsfullt ledarskap.

Du ser vikten av att vara en närvarande chef och kan hantera stressiga och pressande situationer på ett bra sätt. Du är empatisk och prestigelös.

Övrigt
Chefsuppdrag på 4 år med möjlighet till förlängning

Förtroendearbetstid samt möjlighet till distansavtal.

 




Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

Ansök nu

Sektionschef för utbildning och forskning

Läs mer Sep 6
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden.

Change starts here!


Universitetsledningens kansli främsta uppdrag är att vara ett strategiskt och beredande stöd till Linnéuniversitetets ledningsprocesser. I avdelningens uppdrag ingår bland annat att utifrån universitetets mål och vision samordna arbetet med verksamhetsplanering och uppföljning, verksamhetsutveckling, upprätthållande och kvalitetssäkring av myndighetsutövning, vilket inkluderar interna regelverk och beslutsstruktur samt relevant juridik. I avdelningens uppdrag ingår även utredningar, ärendehandläggning och universitetsövergripande samordning inom en rad områden såsom utbildnings- och forskningsfrågor och hållbarhet. Inom avdelningen finns ca 30 anställda med placering både i Kalmar och Växjö. Avdelningen leds av en planeringschef.

Avdelningen befinner sig i en organisationsförändring där vi söker en sektionschef för en nybildad sektion för utbildning och forskning. Sektionen har det övergripande ansvaret för att genomföra utredningar, ärendehandläggning samt annan universitetsövergripande samordning och beredning av utbildnings- och forskningsrelaterade frågor samt hållbarhet. Att bereda underlag och utgöra stöd till universitetets råd inom hållbarhet, utbildning och forskning är exempel på verksamhetsområden som sektionen arbetar med. Sektionen ansvarar även för att utifrån statistiskt underlag och universitetsgemensamma nyckeltal genomföra prognoser, uppföljning och analys.

Arbetsuppgifter
Som sektionschef är du underställd planeringschefen och har ansvar för sektionens personal, arbetsmiljö, verksamhet och dess utveckling. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, genomföra och följa upp den egna verksamheten. Du är en erfaren chef som i samråd med planeringschefen leder verksamheten i strategisk mening för att kunna erbjuda ett än mer kvalificerat och anpassat lednings- och verksamhetsstöd till organisationen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk examen på lägst kandidatnivå, kombinerad med:


• chefserfarenhet inom offentlig förvaltning eller större organisation
• erfarenhet av personalansvar och arbetsmiljöarbete
• engagemang och intresse av ett medarbetarnära ledarskap
• dokumenterat god erfarenhet av utvecklingsarbete
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och god förmåga att kommunicera på engelska.

Ovan beskriven kompetens är grundläggande krav för befattningen. Därutöver är kunskap om arbete med statistik och analys samt forskningsrelaterade frågor meriterande. Även erfarenhet av arbetsledande uppgifter inom högskola/universitet är önskvärd och meriterande.

Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Du har en god förmåga att ta till dig nya kunskaper och omsätta dessa i ditt arbete. Du har ett coachande och samverkansinriktat förhållningssätt och trivs med ett prestigelöst och tillitsfullt arbetsklimat. Du kan jobba målinriktat och har visat förmåga att driva förbättringar och projekt i mål med önskat resultat tillsammans med dina medarbetare.

Anställningsvillkor
Anställning: Tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Placeringsort: Va?xjo? eller Kalmar. Då anställningen innebär arbete i både Kalmar och Växjö måste du vara beredd att i varierad grad tjänstgöra på båda orterna.

Kontakt
Planeringschef tillika avdelningschef, Karin Järplid, karin.jarplid@lnu.se
För mer information om anställningsprocessen kontakta HR partner Stina Andersson, stina.andersson@lnu.se

Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast 27 september, 2024.


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Enhetschef inom teknisk förvaltning

Läs mer Maj 21
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Fastigheterna är av olika karaktär och ålder. Våra största hyresgäster är Växjö kommun och Linnéuniversitetet. Vi arbetar både som fastighetsförvaltare och byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en enhetschef inom avdelningen för teknisk förvaltning. Teknisk förvaltning består av avdelningschefen samt sex enhetschefer med olika ansvarsområden: en enhetschef för underhåll, en enhetschef för vår förvaltningsadministration och fyra enhetschefer för vår fastighetsdrift där denna tjänst är placerad. Fastighetsdriften levererar helheten mot våra kunder med kompetenser som till exempel tekniker, hantverkare, vaktmästare och fastighetsskötare.

Tillsammans med övriga enhetschefer och medarbetare samverkar du för att säkerställa att våra fastigheter drivs effektivt och hållbart, samtidigt som du upprätthåller och utvecklar starka relationer med våra kunder. Arbetsuppgifterna kommer att inkludera personalansvar, budgetansvar, omvärldsbevakning, kundrelationer, arbetsmiljö och fastighetsförvaltning.

Som enhetschef kommer du att spela en central roll där du har möjlighet att påverka och bidra till utvecklingen av Vöfab och därmed även vår framgång.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom fastighet eller bygg samt minst några års erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen eller liknande. Saknar du eftergymnasial utbildning kan kunskap och erfarenhet från många års arbete inom fastighetsbranschen eller liknande bedömas som motsvarande. Du behöver ha erfarenhet av att vara ledare och vi ser helst att du har en bakgrund som chef. Meriterande är om du har erfarenhet av offentlig sektor.

Som ledare är du stabil och trygg. Ditt ledarskap grundas på tillitsbaserad styrning och du är prestigelös, har förmåga att skapa delaktighet och engagemang och ger dina medarbetare förutsättningar för att lyckas. För rollen krävs även god strategisk och kommunikativ förmåga samt att du kan samarbeta med olika intressenter.

Övriga kvalifikationer är god svenska i tal och skrift samt B-körkort.

Som del i vårt urval använder vi oss av två tester som de sökande som uppfyller kvalifikationerna för tjänsten kommer att få genomföra. Inbjudan att göra tester mailas ut när publiceringstiden för annonsen har gått ut.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Enhetschef till enheten för statsbidrag

Läs mer Maj 15
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
Som enhetschef på enheten för statsbidrag ansvarar du för avdelningens arbete med statsbidragshandläggning.

Du håller ihop, planerar och stöttar medarbetare i handläggningsprocessen med att fördela statsbidrag (både organisations-, projekt- och verksamhetsbidrag) till civila samhället.

MUCF fördelar statsbidrag på uppdrag från regeringen. Statsbidragen styrs av förordningar. Du ansvarar för att hanteringen av statsbidragen sker effektivt och med hög kvalitet. Du har budget-, personal- och verksamhets- samt arbetsmiljöansvar för din enhet. Du ansvarar för enhetens verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning och bidrar i arbetet med budgetunderlag och årsredovisning.

Du arbetar med utvecklingsarbetet för bidragsgivningen i dialog med avdelningschef. Du kvalitetssäkrar enhetens arbetsprocesser och ger stöd i handläggningsfrågor. Du har personalansvar för ca 15 medarbetare, arbetar i nära samarbete med avdelningschefen samt rapporterar direkt till avdelningschefen.

Omvärldsbevakning av relevant område samt frågor från media och allmänheten kan förekomma, likaså att ingå i avdelningsöverskridande uppdrag på myndigheten. Anställningen kan innebära en del resor inom Sverige.

Kvalifikationer
Du har akademisk examen inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller statsvetenskap. Du har lång och bred erfarenhet av myndighetsutövning. Du är insatt i förvaltningsjuridik och har mångårig erfarenhet av ärendehantering. Du är van att fatta självständiga beslut och att kunna förklara dessa både internt och externt. Då statsbidragen i perioder diskuteras medialt behöver du vara trygg i att hantera mediafrågor och ta fram underlag för dessa, vilket görs i samarbete med avdelningschefen. Anställningen kräver mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och i skrift på svenska och engelska.

Har du tidigare arbetat med statsbidrag är det ett plus.

Avdelningen får ofta nya uppdrag som kan påverka handläggningen på kort och lång sikt. Du behöver därför kunna planera och organisera avdelningens handläggningsprocess på ett flexibelt och effektivt sätt med ett hållbarhetsfokus och medarbetarnas bästa i åtanke. För att kunna stödja enhetens medarbetare krävs att du sätter dig in i handläggningsfrågor och på kort tid lär dig de förordningar som gäller för de bidrag myndigheten delar ut. Du bör också ha en dokumenterad chef- eller ledarerfarenhet. Du är en närvarande chef som arbetar med att skapa förutsättningar för medarbetaren att utvecklas genom att ta tillvara deras kunskaper och kreativitet. Du är strukturerad och sätter upp mål för verksamheten, kan prioritera, skapa delaktighet och driver arbetet framåt. Du är bra på att bygga relationer och skapa nätverk, har lätt att anpassa dig till nya och ibland snabba uppdrag. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av engagemang inom föreningslivet.

Vi emotser din ansökan på svenska. 

Villkor
Enhetschefen har sin grundanställning som handläggare med ett treårigt förordnande som enhetschef. Provanställning tillämpas i normalfallet. 

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Adecco Sweden AB .

Däckskiftare till Motorsport AB i Växjö!

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Sep 27
Inför den kommande däckbytarsäsongen söker vi nu två drivna och noggranna däckskiftare till vår kund Motorsport AB i Växjö. Arbetet är på heltid under säsongen med start i slutet av oktober. Har du erfarenhet av däckbyte sedan innan och är sugen på att få arbeta med ett roligt gäng? Ansök redan idag!

Om tjänsten:

• Heltid under säsong
• Arbetet innebär främst däckbyten, men kan även omfatta enklare underhållsarbete och kundkontakt

Vi söker dig som:

• Har arbetat som däckbytare tidigare
• Är stresstålig och gillar att arbeta i ett högt tempo
• Är noggrann och har ett öga för detaljer
• Har ett bra bemötande och trivs med att hjälpa kunder

Du kommer att arbeta med det fysiska däckbytet där du behöver bli självgående relativt omgående. Du får hjälp av andra kollegor som sköter tvätt/framplock och andra tekniska bitar. Tidigare erfarenhet av däckskifte är därför ett krav!

Tveka inte att söka! Säsongsanställningen startar snart, och vi rekryterar löpande.

OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

KONTAKTINFORMATION

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Ellen på ellen.roenmark@adecco.se Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se

Ansök nu

Montörer till Volvo CE i Braås

Maskinmontör
Läs mer Sep 17
Om tjänsten
Vi söker engagerade medarbetare med intresse för produktion och en fallenhet för montering till uppdrag med start löpande hos Volvo CE Braås, via oss på Adecco. I din roll som montör hos Volvo CE Braås kommer din huvudsakliga arbetsuppgift innebära montering av fordonets komponenter. Här får du möjlighet att utnyttja din praktiska sida, då monteringen av varje maskin görs från grunden. Detta hantverk ställer höga krav på dig som montör, men ger också ett variationsrikt och utvecklande arbete.
Arbetsgruppen omfattas av ett öppet arbetsklimat där en jobbar nära sina kollegor och stor vikt läggs vid att skapa och behålla en god arbetsmiljö och ett gott samarbete med alla som finns runt omkring.
Arbetet är förlagt på dagtid. Vid behov kan även andra skift förekomma

Observera att denna annons riktar sig för kommande uppdrag.

Om dig
Du som ansöker bör ha viss förkunskap och erfarenhet av montering, gärna från industrisektorn. Vidare önskar vi att du även har erfarenhet från arbete som krävt hög stresstålighet, antingen från ex. tillverkningsindustri eller annat område som exempelvis servicebranschen. För rollen krävs det att du är ansvarstagande och besitter en hög arbetsmoral samt månar om att organisationens rutiner, regler och policys efterlevs. Som person är du driven och positivt inställd till ny kunskap och utveckling. Du är plikttrogen och du ser din del i kedjan och trivs med att arbeta i högt tempo. Vidare är du en flexibel och god lagspelare som med ödmjukhet tar ansvar för din egen såväl som teamets prestation, likväl som att du bidrar till gruppens välbefinnande och trivsel på arbetet.

För att lyckas bra i rollen som montör är det viktigt att du:

- Har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
- Är ansvarsfull och noggrann i ditt arbete samt bidrar med en effektiv arbetsinsats
- Visar intresse och respekterar din ledare och arbetskamrater
- Är van vid arbete i högt tempo
- Behärskar svenska språket väl, i tal såväl som skrift

Det är särskilt meriterande om du har relevant yrkesutbildning eller erfarenhet inom industri/teknik eller fordon. Vänligen bifoga dina eventuella behörigheter i din ansökan, såsom travers eller andra behörigheter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Vår kund, Volvo CE Braås, är etablerad 3 mil norr om Växjö och är världsledande i sin bransch. Volvos anläggning i Braås är platsen där världens första ramstyrda dumper föddes 1966. Dessutom är anläggningen den första CO2-neutrala fabriken inom hela fordonsindustrin.
Organisationen är i ständig utveckling och är därför i behov av ytterligare medarbetare. Tjänsten som montör är ett konsultuppdrag med start löpande efter behov. Uppdragets längd är 6 månader, med god möjlighet till ytterligare förlängning.
Arbetstiderna är på dagtid måndag till torsdag 06:30 – 15:30, fredag 06:30 – 14:30. Vid behov kan även andra skift förekomma.

Notera att tjänsten är del i vår konsultbemanning, där du får en anställning hos Adecco och hyrs ut till våra kundföretag. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss på Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Drogtest och bakgrundskontroll förekommer.

Adecco använder tester som en del i rekryteringsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommenatt kontakta ansvarig rekryterare via accsverige@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Denna rekrytering innefattar videointervju som en viktig del i processen om du gå vidare efter din ansökan. Vi rekommenderar dig att utföra din videointervju omgående för att öka dina chanser.

Ansök nu

Säkerhetstekniker till CERTEGO

Servicetekniker, data
Läs mer Okt 7
Vill du vara med och skapa en tryggare värld genom att arbeta med kompletta säkerhetslösningar? Vill du dessutom ha arbetskamrater som gör din arbetsvardag rolig, utvecklande och intressant. Då kan CERTEGO vara rätt arbetsplats för dig.

Om oss 

CERTEGO är en ledande nordisk leverantör av kompletta säkerhetslösningar. Våra värderingar: Jag tar ansvar, Vi vill alltid bli bättre, och Tillsammans gör vi det enkelt hjälper oss framåt i arbetet till att uppnå vår vision-att vara Norra Europas främsta expert på oberoende tillträdes- och övervakningslösningar, vi vill att säkerhet ska vara tryggt och enkelt för ännu fler.  Hos oss få du arbeta tillsammans med härliga kollegor i ett sammansvetsat gäng där alla hjälps åt att lyckas. På Växjö-filialen är vi 15 kollegor som hjälps åt inom elektronik och inom mekanik. Du kommer till ett team med mångårig kompetens vilket gör att du har möjlighet till att utvecklas inom området.

Om rollen 

Du kommer främst att arbeta med elektroniska säkerhetsprodukter så som larm, passersystem, kamerasystem, brandlarm etc., Det innebär också att vi ständigt håller dig uppdaterad. Du får en varierande vardag där du möter våra kunder och möjlighet att anta olika typer av utmaningar. 

Jourtjänstgöring kan bli aktuell i denna tjänst. 

Om dig

För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av säkerhetsinstallationer inom elektronik (larm, passagesystem) Det är önskvärt att du har gymnasial utbildning med inriktning /el/tele eller annan relevant utbildning kopplat till tjänsten.Personlighetsmässigt är du tekniskt intresserad och trivs där du får vara social och behjälplig. Med fördel är du kreativ och lösningsorienterad samt trivs i en roll där dessa egenskaper kommer till användning. Framför allt är du positiv och förstår värdet i att låta CERTEGOs värderingar guida dig i arbetet.  Goda kunskaper i svenska, tal och skrift samt B-körkort är krav.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Då dina uppdrag kan komma att bli säkerhetsklassade krävs även svenskt medborgarskap samt godkänt utdrag från polisens belastningsregister. 

 

CERTEGO erbjuder

CERTEGO har som målsättning att vara branschens främsta arbetsgivare. En del i det är att vi lägger stor vikt vid din personliga utveckling och erbjuder bra anställningsvillkor. Du kan få ta del av vinstdelning, personlig servicebil där vi erbjuder miljövänliga alternativ samt friskvårdsbidrag. För oss är det viktigt att du trivs och vi arbetar för en hög teamkänsla. Kollektivavtal finns mellan SVEMEK och IF METALL. 

Vill du veta mer om hur en arbetsdag kan komma att se ut och bekanta dig med eventuella blivande kollegor? Följ oss på Facebook och LinkedIn! Där kan du också se nyheter inom CERTEGO och se våra lediga tjänster. 

Kontaktuppgifter

Detta är en rekrytering med samarbete mellan CERTEGO och Adecco.  

Du blir anställd av CERTEGO och tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag är dock 241014

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carina Falck carina.falck@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säkerhetstekniker till CERTEGO

Servicetekniker, data
Läs mer Sep 16
Vill du vara med och skapa en tryggare värld genom att arbeta med kompletta säkerhetslösningar? Vill du dessutom ha arbetskamrater som gör din arbetsvardag rolig, utvecklande och intressant. Då kan CERTEGO vara rätt arbetsplats för dig.

Om oss 

CERTEGO är en ledande nordisk leverantör av kompletta säkerhetslösningar. Våra värderingar: Jag tar ansvar, Vi vill alltid bli bättre, och Tillsammans gör vi det enkelt hjälper oss framåt i arbetet till att uppnå vår vision-att vara Norra Europas främsta expert på oberoende tillträdes- och övervakningslösningar, vi vill att säkerhet ska vara tryggt och enkelt för ännu fler.  Hos oss få du arbeta tillsammans med härliga kollegor i ett sammansvetsat gäng där alla hjälps åt att lyckas. På Växjö-filialen är vi 15 kollegor som hjälps åt inom elektronik och inom mekanik. Du kommer till ett team med mångårig kompetens vilket gör att du har möjlighet till att utvecklas inom området.

Om rollen 

Du kommer främst att arbeta med elektroniska säkerhetsprodukter så som larm, passersystem, kamerasystem, brandlarm etc., Det innebär också att vi ständigt håller dig uppdaterad. Du får en varierande vardag där du möter våra kunder och möjlighet att anta olika typer av utmaningar. 

Jourtjänstgöring kan bli aktuell i denna tjänst. 

Om dig

För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av säkerhetsinstallationer inom elektronik (larm, passagesystem) Det är önskvärt att du har gymnasial utbildning med inriktning /el/tele eller annan relevant utbildning kopplat till tjänsten.Personlighetsmässigt är du tekniskt intresserad och trivs där du får vara social och behjälplig. Med fördel är du kreativ och lösningsorienterad samt trivs i en roll där dessa egenskaper kommer till användning. Framför allt är du positiv och förstår värdet i att låta CERTEGOs värderingar guida dig i arbetet.  Goda kunskaper i svenska, tal och skrift samt B-körkort är krav.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Då dina uppdrag kan komma att bli säkerhetsklassade krävs även svenskt medborgarskap samt godkänt utdrag från polisens belastningsregister. 

 

CERTEGO erbjuder

CERTEGO har som målsättning att vara branschens främsta arbetsgivare. En del i det är att vi lägger stor vikt vid din personliga utveckling och erbjuder bra anställningsvillkor. Du kan få ta del av vinstdelning, personlig servicebil där vi erbjuder miljövänliga alternativ samt friskvårdsbidrag. För oss är det viktigt att du trivs och vi arbetar för en hög teamkänsla. Kollektivavtal finns mellan SVEMEK och IF METALL. 

Vill du veta mer om hur en arbetsdag kan komma att se ut och bekanta dig med eventuella blivande kollegor? Följ oss på Facebook och LinkedIn! Där kan du också se nyheter inom CERTEGO och se våra lediga tjänster. 

Kontaktuppgifter

Detta är en rekrytering med samarbete mellan CERTEGO och Adecco.  

Du blir anställd av CERTEGO och tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag är dock 241007.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carina Falck carina.falck@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Betongarbetare till Heidelberg Materials!

Betongarbetare
Läs mer Sep 3
Vi söker en entusiastisk och kompetent individ med utbildning inom bygg- och anläggning och med kunskap inom ritningsläsning för uppdrag hos Heidelberg Materials i Vislanda! Du kommer jobba i en fartfylld och varierande miljö inom ett växande bolag där du får möjlighet att utvecklas i din roll som betongarbetare.

Ansvarsområden:
• Utföra betongarbete enligt specificerade ritningar och instruktioner.
• Arbeta i olika byggprojekt relaterade till betong, inklusive gjutning, formning och armering.
• Samarbeta effektivt med teammedlemmar och ledning för att säkerställa att betongprojekt utförs inom angivna tidsramar.

Kvalifikationer:
• Avslutad utbildning inom bygg- och anläggning,
• Utbildning inom ritningsläsning och användning av det i tidigare roller.
• Traverskort är önskvärt men inte ett krav.
• Starkt engagemang och driv att lära dig.
• Teamspelare med god kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta självständigt.
• Flytande svenska i tal och skrift.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö inom betongbranschen och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av ett framgångsrikt och växande företag inom betongbranschen, skicka in din ansökan idag!

Om ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

Kontaktinformation
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Ellen Rönmark på ellen.roenmark@adecco.se 
Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se

Ansök nu

CE-chaufför för extrajobb!

Distributionsförare
Läs mer Sep 2
Vi söker nu en CE-chaufför som vill arbeta extra på dagtid och även nattetid hos vår kund inom logistik! Studerar du eller har en annan sysselsättning på minst 50% och vill arbeta extra som CE-chaufför? Ansök redan idag!

Vi söker dig som har:
- CE körkort 
- En annan sysselsättning på minst 50% (exempelvis studier, föräldrarledighet eller annat deltidsjobb)
- Gillar ett högt tempo och fartfyllda arbetspass
- Kan flyande svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat inom logistikbranschen tidigare men inte ett krav. 

Du kommer att bli timanställd och arbeta extra vid behov, det kan vara pass både på dagtid och på nattetid. Vi ser gärna att du är flexibel och kan ta pass som erbjuds med relativt kort varsel! 
Bakgrundskontroller kommer genomföras som ett steg i rekryteringsprocessen.
 

OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Ellen Rönmark på ellen.roenmark@adecco.se 
Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se

Ansök nu