Växjö: Handläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete. På Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är ungas villkor och civilsamhällets förutsättningar i fokus. Här växer kunskap fram som beslutsfattare använder när de prioriterar insatser för unga och för civilsamhället. Vi sprider kunskapen i mötet med människor, på såväl nationell som europeisk nivå. Vi fördelar också statsbidrag som ger små och stora organisationer möjlighet att växa och utvecklas. Internationella bidrag ger kommuner och organisationer möjlighet att arbeta praktiskt med ungdomspolitik på lokal, regional, nationell och europeisk nivå och ger unga möjlighet att tillbringa upp till ett år utomlands som volontär.

Vi erbjuder en modern arbetsplats med viktiga uppdrag som engagerar oss och våra målgrupper. Här får du stora möjligheter att utvecklas både i din yrkesroll och som person.

Vi är en av Sveriges hbtqi-strategiska myndigheter och arbetar aktivt med jämställdhetsintegrering. Vi har ett normkritiskt perspektiv och bedriver ett arbete för att motverka diskriminering bland unga.

ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar handläggning av nationella bidragsansökningar och redovisningar från organisationer som söker organisations-, projektbidrag- och verksamhetsbidrag utifrån befintliga förordningar och andra föreskrifter. Läs mer på www.mucf.se.
Handläggningen sker i samarbete med kollegor på avdelningen och med stöd från övriga funktioner på myndigheten. I arbetet ingår att ha kontakter med ansökare och aktörer som är intresserade av våra bidrag. Uppdraget kan också innebära att göra verksamhetsbesök hos bidragstagare. Handläggaren kommer att medverka i informationsspridning och erfarenhetsutbyten, samt i avdelningens utvecklings-, uppföljnings-, och analysarbete.

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning (om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ämnen som statsvetenskap, juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du ska ha relevant arbetslivserfarenhet i form av arbete på myndighet eller annan offentlig organisation eller på en organisation som söker/mottager bidrag från det offentliga. Du ska ha ett dokumenterat intresse och gärna kunskap om ett eller flera av våra arbetsområden; civila samhällets organisationer, demokratifrämjande arbete, arbete mot rasism och extremism, integrationsfrågor och Sveriges ungdoms- och civilsamhällespolitik.

Det kommer i urvalet och tillsättningen tillmätas stor vikt om du har om du har erfarenhet av statsbidragsansökningar inom ungdomspolitiken eller civilsamhällespolitiken .

Du ska kunna bemöta olika målgrupper på ett bra sätt utifrån målgruppens förutsättningar och behov. Det gör du genom god samarbetsförmåga såväl internt som externt och genom ett relationsskapande och nätverkande arbetssätt. Du är strukturerad och flexibel i ditt arbete och kan följa processer och rutinbeskrivningar. Du har god pedagogisk förmåga och kan förklara komplicerade processer för målgruppen i både stora och små sammanhang. Du känner dig bekväm i att delta i nya sammanhang och känner dig trygg i att representera myndigheten på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.

Avgörande egenskaper är att du är drivande och kan ta eget ansvar för att självständigt arbeta med olika processer i verksamheten men på ett ödmjukt sätt. Du ska vara lyhörd och bidra till ett gott samarbetsklimat. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.

Du ska kunna uttrycka dig mycket väl i tal och i skrift på svenska. Du har även goda kunskaper i Officepaketet och är van vid att sätta dig in i olika datasystem.

När du ansöker bifogar du ditt cv på svenska. I denna rekrytering använder vi inte personligt brev och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. I stället kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor.

ÖVRIGT
MUCF har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Växjö som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Trafikingenjör Länstrafiken Kronoberg

Läs mer Sep 4
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Länstrafiken Kronoberg är en förvaltning inom Region Kronoberg. Vårt uppdrag är att bidra till goda resmöjligheter i länet genom att erbjuda en väl fungerande allmän kollektivtrafik samt särskild kollektivtrafik för de kommuner som gett oss i uppdrag att upphandla/utföra färdtjänst och skolresor.
Länstrafiken utför över 10 miljoner resor om året inom den allmänna kollektivtrafiken och vårt övergripande mål är att vi ska få fler och nöjdare kunder.
Tjänsten är placerad på Nygatan 20 i Växjö.

ARBETSUPPGIFTER
Som trafikingenjör på länstrafiken blir du en viktig person för att vi ska kunna nå målen om ökat resande och ökad kundnöjdhet.
Du har fordonsansvar både för våra egna och upphandlade fordon. Du leder arbetet med fordonsspecifikationer vid upphandlingar och du leder också förhandlingarna med trafikföretagen gällande fordonsfrågor både i upphandlingar och under gällande trafikavtal.

Arbetet innefattar också fysisk planering av stationer, terminaler, framkomlighet vid skolor samt större trafikförändringar. Likaså vid utformning, placering och förändringar av busshållplatser. Här företräder du länstrafiken i samarbetet med övriga aktörer, och arbetar nära främst Trafikverket och länets kommuner.
Du kommer också leda arbetet med att ta fram länstrafikens hållplatsstrategi.
Tillsammans medtrafikutvecklarna planerar du också tillfälliga trafiklösningar som måste till när ordinarie körvägar inte är körbara.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleingenjörsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom fordon och/eller samhälls-trafikplanering.
Du har även förhandlingsvana.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av offentliga upphandlingar.
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
B-körkort krävs.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Projektutvecklare Regional utveckling

Läs mer Sep 3
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

För invånarna, på uppdrag av politiken och i samhandling med andra driver vi utveckling enligt Gröna Kronoberg, vår regionala utvecklingsstrategi.
Avdelningen Verksamhetsstöd arbetar med projektutveckling, projekthantering, verksamhetsutveckling och uppföljning, särskilt kopplat till Regionala utvecklingsstrategin.
Avdelningen ansvarar också för verksamhetsplanering, ekonomi, analys och internationella samarbeten samt sekretariatet för Strukturfondspartnerskapet Småland och Öarna.
Vi söker nu en vikarie på ca 1 år. Tjänsten är placerad på Nygatan 20 i Växjö.

ARBETSUPPGIFTER
Din roll är att inspirera och stötta organisationer i Kronobergs län att söka och driva EU-projekt som ska bidra till genomförandet av den regionala utvecklingsstrategin och smarta specialiseringsstrategin.
Du är en aktiv part under hela projektutvecklingen och bidrar med kunskap kring hur projekt planeras och struktureras för bästa möjliga resultat.
Du ska också ge vägledning i olika finansieringsformer och är även delaktig i beredning av projekt som söker medel från Region Kronoberg. Rollen som projektutvecklare förutsätter att du kan entusiasmera och mobilisera andra aktörer, både för dina egna och andras idéer. I rollen som projektutvecklare förekommer resor inom och utanför länet men också utanför Sverige.
Arbetet sker i nära samverkan med kollegor på Verksamhetsstöd och med dina motsvarande funktioner i andra regioner. I tjänsten ingår stöd till politiska nivån samt samarbete med kollegor på förvaltningen för Regional utveckling som arbetar inom exempelvis områdena näringslivsutveckling, samhällsbyggnad och kompetensförsörjning.

I tjänsten ingår i huvudsak följande arbetsuppgifter:

• Projektutveckling och projekthandläggning
• Stöd till politikerorganisation
• I övrigt förekommande administrativa uppgifter inom avdelningen
• Arbetet är varierande och innehållet kan växla över tid

KVALIFIKATIONER
Den vi söker ska ha följande kompetens:
• Akademisk relevant utbildning
• Krav på erfarenhet av processledning är meriterande
• Processledarutbildning är meriterande
• Erfarenhet av politisk organisation i offentlig förvaltning är önskvärt
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

För att trivas hos oss bör du vara självständig, ansvarstagande och ha en förmåga att ta egna initiativ. Du är prestigelös och har god samarbetsförmåga. Du är kommunikativ då du kommer att arbeta med många olika kontakter både internt och externt.

B-körkort krävs

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Utredare inom bedrägeri

Läs mer Sep 2
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Bedrägerisektionen tillhör utredningsenheten i region Syd. Brottsfenomenet bedrägeri utvecklas och förändras i takt med utvecklingen i samhället. Därför är en stor uppgift för bedrägerisektionen att utveckla verksamheten för att möta nya förutsättningar. Bedrägerisektionen ansvarar för handläggningen av regionens inkomna bedrägeribrottsärenden. Sektionen arbetar utifrån ett internationellt, nationellt, regionalt samt lokalt perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Som utredare på bedrägerisektionen kommer du att arbeta med brottsutredningar rörande ekonomisk brottslighet, såsom penningtvätt, bidragsbrott samt olika typer av bedrägeribrott.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat att
• självständigt handlägga och utreda brottsutredningar under ledning av polisiär förundersökningsledare eller åklagare
• hålla i förhör med målsägande, vittnen, misstänkte samt frihetsberövade
• skapa och upprätta kontakter, såväl internt som externt, för att skapa utredningsåtgärder
• i vissa fall delta vid hämtning till förhör, genomförande av husrannsakningar och telefonavlyssning
• skapa underlag inför beslut samt föredra detta inför åklagare och/eller förundersökningsledare

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman alternativt en akademisk examen inom juridik, ekonomi, kriminologi eller beteendevetenskap. Du kan även ha annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner jämförbar
• Goda kunskaper i svenska
• B-körkort
• God erfarenhet av Office-paketet

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• arbetslivserfarenhet av utredningsarbete
• arbetslivserfarenhet av analytiskt arbete
• arbetslivserfarenhet av rättskedjan, och inom dessa ramar tolka och tillämpa lagar och regler
• arbetslivserfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet
• god förmåga att uttrycka dig på engelska såväl i skrift som muntligt

Personliga egenskaper
Tjänsten som utredare ställer höga krav på dig att vara självgående. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppsätt och driver processer vidare i samverkan med din närmsta gruppchef och förundersökningsledare. Arbetet kan vara mycket intensivt i perioder vilket kräver att du är flexibel, med förmåga att snabbt anpassa dig till ändrade förhållanden och prioritera om dina arbetsuppgifter. Som utredare är det av vikt att du är stabil och kontrollerad i stressituationer.

Du ska ha förmåga att arbeta både självständigt och i grupp vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Eftersom arbetet innehåller mycket kontakter både internt och externt ska du ha en kommunikativ förmåga såväl verbalt som i skrift. Du har ett starkt engagemang och engagerar dig i medarbetardrivet förbättringsarbete.

Arbetet kräver att du har stor personlig mognad och du behöver kunna både se och aktivt arbeta med din egen utvecklingspotential.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Växjö
Arbetstid: Dagtid med flexibel arbetstid
Tillträde: tidig vår 2025
Funktion: utredare bedrägeri


Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Utvecklingsledare (ungas etablering)

Läs mer Jul 24
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
Vi söker en utvecklingsledare till avdelningen för kunskapsstöd med inriktning ungas etablering på arbetsmarknaden.

I tjänsten ingår att planera och genomföra strategiskt arbete för att fler unga i målgruppen Unga som varken arbetar eller studerar ska etablera sig i samhället.

Som utvecklingsledare kommer du att föreläsa, arrangera utbildningsdagar, leda workshops och representera myndigheten externt i samarbete med företrädare för offentlig verksamhet såsom kommuner, regioner andra statliga myndigheter liksom i samarbete med civilsamhället. Du kommer även att skriva redovisningar och rapporter.

I anställningen ingår även att delta i myndighetens övriga arbete utifrån behov.

Anställningen innebär tjänsteresor främst i Sverige.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.

Kunskap om arbetsmarknadsfrågor och/eller utbildningsfrågor är ett krav.  Du ska även ha erfarenhet av att projektleda och att arrangera utbildningar eller konferenser samt att själv processleda och föreläsa. Du har erfarenhet av att skriva redovisningar eller rapporter.

Anställningen kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift såväl på svenska som på engelska.

Det är önskvärt om du har erfarenhet av strategiskt planerings-, utvecklings- och uppföljningsarbete liksom erfarenhet av förändringsledning och tvärsektionella frågor.

Kanske har du redan erfarenhet av att arbeta med ett nationellt perspektiv eller så har du jobbat med ungdomsfrågor på lokal eller regional nivå och känner dig redo att lyfta ditt engagemang nationellt.

Som person är du bra på att prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är engagerad och tar stort eget ansvar. Du är analytisk, strukturerad och tycker om att hålla god administrativ ordning.  Du har lätt för att samarbeta med både kollegor och externa partners och skapar effekt av dina insatser. Att du är van att arbeta självständigt och utåtriktat är mycket betydelsefulla egenskaper i den här anställningen.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor
Tillsvidareanställning som i normalfallet inleds med sex månaders provanställning. 

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Regional utvecklingssamordnare kultur

Läs mer Aug 7
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
För invånarna, på uppdrag av politiken och i samverkan med andra driver vi utveckling enligt Gröna Kronoberg, vår regionala utvecklingsstrategi.

Kronoberg ska erbjuda ett hållbart och inkluderande kulturliv med både bredd och spets. Utifrån det politiska uppdraget leds och samordnas det regionala kulturuppdraget, vilket omfattar den statliga kultursamverkansmodellen och den regionala kulturplanen. Här ingår även ansvaret för konstnärlig gestaltning i Region Kronobergs lokaler samt de regionala kulturverksamheterna Bild och Form Kronoberg och Litteratur Kronoberg.

Som regional utvecklingssamordnare är du underställd verksamhetschef och tillhör enheten för kultur vilken är en del av förvaltningen Regional utveckling. I tjänsten förekommer resor i och utanför regionen.
På enheten finns fem utvecklingssamordnare och tre konsthandläggare som i nära samarbete processleder, utreder, utvecklar och analyserar. Uppgifterna handlar om kulturstöd, driftsstöd till organisationer, ägarfrågor kring bolag samt regionens interna konsthantering. Tjänsten är placerad på Nygatan 20 i Växjö.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt arbete bedrivs både internt inom organisationen och externt med regioner, kommuner, kulturaktörer, civilsamhälle och kulturskapare.
Inom området, och utifrån en omvärldsbevakning, arbetar du strategiskt med verksamhetsutveckling, analys och uppföljning samt utredning. Du process- och projektleder, bereder ärenden till kulturnämnden samt handlägger och administrerar ansökningar.

KVALIFIKATIONER
Du har akademisk utbildning inom relevant område och gärna erfarenhet av projekt- eller processledning, strategiskt arbete samt samverkan och nätverkande.
Vi ser också gärna att du har erfarenhet av regional och nationell kulturverksamhet samt av politiskt styrd verksamhet. Erfarenhet av kultursamverkansmodellen och att arbeta med flernivåstyrning är meriterande.
Du har vana av att skriva rapporter och planer och med lätthet kommunicerar du i tal och skrift anpassat för olika målgrupper både på svenska och engelska. Du arbetar på ett strukturerat sätt och har lätt för att samarbeta med andra.
B-körkort krävs.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Myndigheten För Ungdoms-och Civilsamhällesfrågor

Nedan visas andra jobb i Växjö från Myndigheten För Ungdoms-och Civilsamhällesfrågor .

Utvecklingsledare (ungas etablering)

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jul 24
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
Vi söker en utvecklingsledare till avdelningen för kunskapsstöd med inriktning ungas etablering på arbetsmarknaden.

I tjänsten ingår att planera och genomföra strategiskt arbete för att fler unga i målgruppen Unga som varken arbetar eller studerar ska etablera sig i samhället.

Som utvecklingsledare kommer du att föreläsa, arrangera utbildningsdagar, leda workshops och representera myndigheten externt i samarbete med företrädare för offentlig verksamhet såsom kommuner, regioner andra statliga myndigheter liksom i samarbete med civilsamhället. Du kommer även att skriva redovisningar och rapporter.

I anställningen ingår även att delta i myndighetens övriga arbete utifrån behov.

Anställningen innebär tjänsteresor främst i Sverige.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.

Kunskap om arbetsmarknadsfrågor och/eller utbildningsfrågor är ett krav.  Du ska även ha erfarenhet av att projektleda och att arrangera utbildningar eller konferenser samt att själv processleda och föreläsa. Du har erfarenhet av att skriva redovisningar eller rapporter.

Anställningen kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift såväl på svenska som på engelska.

Det är önskvärt om du har erfarenhet av strategiskt planerings-, utvecklings- och uppföljningsarbete liksom erfarenhet av förändringsledning och tvärsektionella frågor.

Kanske har du redan erfarenhet av att arbeta med ett nationellt perspektiv eller så har du jobbat med ungdomsfrågor på lokal eller regional nivå och känner dig redo att lyfta ditt engagemang nationellt.

Som person är du bra på att prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är engagerad och tar stort eget ansvar. Du är analytisk, strukturerad och tycker om att hålla god administrativ ordning.  Du har lätt för att samarbeta med både kollegor och externa partners och skapar effekt av dina insatser. Att du är van att arbeta självständigt och utåtriktat är mycket betydelsefulla egenskaper i den här anställningen.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor
Tillsvidareanställning som i normalfallet inleds med sex månaders provanställning. 

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Registrator
Läs mer Jul 8
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.


Enheten för strategi och utveckling ansvarar för planering och uppföljning på myndighetsnivå. Enheten hanterar myndighetens ekonomifrågor, ansvarar för myndighetens registratur och arkiv och ger stöd i upphandlingsprocesser och juridiska frågor.



Har du studerat juridik med inriktning förvaltningsrätt, statsvetenskap eller arbetat minst två år som registrator/dokumenthanterare? Då har vi kanske jobbet för dig.

Just nu kan vi erbjuda tidsbegränsad anställning till och med 2024-12-31, som ger dig en utmärkt möjlighet att få erfarenhet av statlig myndighetsverksamhet samtidigt som du får arbeta praktiskt inom arbetsområdena juridik och statlig förvaltning.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består framför allt av att hantera begäran om utlämnande av allmänna handlingar men även andra administrativa arbetsuppgifter som finns på myndigheten kan bli aktuella.

Tjänsten är placerad i Växjö och arbetets natur ger ingen möjlighet till distansarbete utan innebär att arbetet måste utföras från kontoret i Växjö.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom juridik med inriktning förvaltningsrätt, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Alternativt kan du ha minst två års erfarenhet av att arbeta som registrator/ dokumenthanterare eller motsvarande arbete inom offentlig förvaltning.

Du är strukturerad och tycker om att hålla god administrativ ordning och har lätt för att samarbeta med kollegor du ska även ha lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, ha ett professionellt och trovärdigt bemötande samt vara noggrann, effektiv och serviceinriktad.

Du kommer att få besvara förfrågningar från såväl allmänheten som myndigheter och behöver därför har lätt att uttrycka dig såväl muntligt som i skrift på svenska.

I denna rekrytering använder vi inte personligt brev, bifoga därför endast ditt CV på svenska. I stället kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor. 

Villkor
Anställningen är placerad i Växjö och det finns ingen möjlighet till distansarbete.  

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare (tidsbegränsad)

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 14
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar handläggning av nationella bidragsansökningar och redovisningar från organisationer som söker organisations-, projektbidrag- och verksamhetsbidrag utifrån befintliga förordningar och andra föreskrifter.

Läs mer på www.mucf.se.

Handläggningen sker i samarbete med kollegor på avdelningen och med stöd från övriga funktioner på myndigheten. I arbetet ingår att ha kontakter med ansökare och aktörer som är intresserade av våra bidrag. Uppdraget kan också innebära att göra verksamhetsbesök hos bidragstagare. Handläggaren kommer att medverka i informationsspridning och erfarenhetsutbyten, samt i avdelningens utvecklings-, uppföljnings-, och analysarbete.

Kvalifikationer
Det är avgörande för anställningen att du kan jobba på MUCF under perioden 2024-08-15--2024-12-20.

Du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning (om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ämnen som statsvetenskap, juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du ska ha relevant arbetslivserfarenhet i form av arbete på myndighet eller annan offentlig organisation. Arbete på en organisation som söker/mottager bidrag från det offentliga är meriterande. Du ska ha ett dokumenterat intresse och gärna kunskap om ett eller flera av våra arbetsområden; civila samhällets organisationer, demokratifrämjande arbete, arbete mot rasism och extremism, integrationsfrågor och Sveriges ungdoms- och civilsamhällespolitik.

Det kommer i urvalet och tillsättningen tillmätas stor vikt om du har om du har erfarenhet av statsbidragsansökningar inom ungdomspolitiken eller civilsamhällespolitiken .

Du ska kunna bemöta olika målgrupper på ett bra sätt utifrån målgruppens förutsättningar och behov. Det gör du genom god samarbetsförmåga såväl internt som externt och genom ett relationsskapande och nätverkande arbetssätt. Du är strukturerad och flexibel i ditt arbete och kan följa processer och rutinbeskrivningar. Du har god pedagogisk förmåga och kan förklara komplicerade processer för målgruppen i både stora och små sammanhang. Du känner dig bekväm i att delta i nya sammanhang och känner dig trygg i att representera myndigheten på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.

Avgörande egenskaper är att du är drivande och initiativrik och kan ta eget ansvar för att självständigt arbeta med olika processer i verksamheten men på ett ödmjukt sätt. Du ska vara lyhörd, aktiv på möten och bidra till ett gott samarbetsklimat. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.
 
Du ska kunna uttrycka dig mycket väl i tal och i skrift på svenska. Du har även goda kunskaper i Officepaketet och är van vid att sätta dig in i olika datasystem.

När du ansöker bifogar du ditt cv på svenska. I denna rekrytering använder vi inte personligt brev och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. I stället kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor.

Distansarbete från annan ort är inte möjlig, anställningen kräver att du är på plats på vårt kontor i Växjö. 

Villkor
Tidsbegränsad anställning.

Det är avgörande för anställningen att du kan jobba på MUCF under perioden 2024-08-15--2024-12-20.

Placeringsort: Växjö

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklingsledare inom civilsamhället

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 31
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
Myndigheten söker en (1) utvecklingsledare som ska arbeta med myndighetens uppdrag inom civilsamhällespolitiken.

Regeringen har gett myndigheten i uppdrag att etablera en stödfunktion för det civila samhället. Vi behöver därmed utöka vårt team och söker nu en engagerad och erfaren strategisk utvecklingsledare som brinner för samhällsfrågor, civilsamhället och har ett nationellt perspektiv. I denna roll kommer du att arbeta med att planera, utveckla, genomföra och rapportera myndighetens uppdrag inom civilsamhällespolitiken.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att samordna insatser inom myndighetens arbete med civilsamhällespolitiken. Det innebär också att leda processutvecklingsarbete och arrangera utbildningar, workshops och andra arrangemang utveckla metodmaterial samt att samverka med aktörer som är relevanta för arbetet. Arbetsuppgifterna inkluderar även utrednings- och uppföljningsarbete, att ta fram och sprida kunskap inom området samt att ta fram underlag och skriva rapporter. I anställningen ingår att representera myndigheten externt samt att föra dialog med det civila samhällets organisationer och offentlig verksamhet, såsom kommuner, regioner och andra statliga myndigheter.

Arbetet utgår från ett barn- och ungdomsperspektiv och du kommer att förväntas ta en aktiv roll i arbetet med civilsamhällespolitikens utveckling på myndigheten. 

I anställningen ingår även att delta i myndighetens övriga arbete utifrån behov.

Anställningen innebär tjänsteresor främst i Sverige.



Kvalifikationer
Du ska ha en akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig, ekonomisk eller juridisk inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du ska ha kunskap och erfarenhet av att arbeta med frågor som rör det civila samhället på nationell eller strategisk nivå. 

Du ska vidare ha erfarenhet av att skriva rapporter och vana av att arrangera utbildningar och/eller konferenser. Du ska ha erfarenhet av att samordna uppdrag och leda grupper. 

Erfarenhet av att arbeta i eller tillsammans med offentlig förvaltning är meriterande. Kanske har du redan erfarenhet av att arbeta med ett nationellt perspektiv eller så har du jobbat med relaterade frågor på lokal eller regional nivå och känner dig redo att lyfta ditt engagemang nationellt. Vidare är det meriterande att ha arbetat med strategiskt utvecklingsarbete och erfarenhet av att ha utvecklat, genomfört och följt upp projekt. 

Anställningen kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och i skrift såväl på svenska som på engelska. Som person är du bra på att prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du behöver kunna snabbt sätta dig in i nya arbetsområden och ta till dig en stor mängd material. Du är engagerad och tar stort eget ansvar. Du är strukturerad och tycker om att hålla god administrativ ordning och har lätt för att samarbeta med kollegor och externa partners. Samarbetsförmåga, analysförmåga samt vana vid självständigt och utåtriktat arbete är betydelsefulla egenskaper. 





Villkor
Tillsvidareanställning som i normalfallet inleds med sex månaders provanställning. 



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklingsledare inom civilsamhället

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 31
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.




Arbetsuppgifter
Myndigheten söker en (1) utvecklingsledare som ska arbeta med myndighetens uppdrag inom civilsamhällespolitiken.

Regeringen har gett myndigheten i uppdrag att etablera en stödfunktion för det civila samhället. Vi behöver därmed utöka vårt team och söker nu en engagerad och erfaren strategisk utvecklingsledare som brinner för samhällsfrågor och har ett nationellt perspektiv. I denna roll kommer du att arbeta med att planera, utveckla, genomföra och rapportera myndighetens uppdrag inom civilsamhällespolitiken.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att delta i processutvecklingsarbete, arrangera utbildningar, workshops och andra arrangemang, utveckla metodmaterial samt att samverka med aktörer som är relevanta för arbetet. Arbetsuppgifterna inkluderar även ett visst kvalificerat utrednings- och uppföljningsarbete, att ta fram och sprida kunskap inom området samt att ta fram underlag och skriva rapporter. I anställningen ingår att representera myndigheten externt samt att föra dialog med det civila samhällets organisationer och offentlig verksamhet, såsom kommuner, regioner och andra statliga myndigheter.

Arbetet utgår från ett barn- och ungdomsperspektiv och civilsamhällespolitikens grundläggande sex principer. 

I anställningen ingår även att delta i myndighetens övriga arbete utifrån behov.

Anställningen innebär tjänsteresor främst i Sverige. 




Kvalifikationer
Du ska ha en akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig, ekonomisk eller juridisk inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du ska ha kunskap och erfarenhet av att arbeta med frågor som rör det civila samhället på nationell eller strategisk nivå. 

Du ska vidare ha erfarenhet av att skriva rapporter och vana av att arrangera utbildningar och/eller konferenser. Du ska ha erfarenhet av att själv processleda och föreläsa. 

Erfarenhet av att arbeta i eller tillsammans med offentlig förvaltning är meriterande. Erfarenhet av och kunskap om bidragsgivning är meriterande. Kanske har du redan erfarenhet av att arbeta med ett nationellt perspektiv eller så har du jobbat med relaterade frågor på lokal eller regional nivå och känner dig redo att lyfta ditt engagemang nationellt. Vidare är det meriterande att ha arbetat med strategiskt utvecklingsarbete och erfarenhet av att ha utvecklat, genomfört och följt upp projekt. 

Anställningen kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och i skrift såväl på svenska som på engelska. Som person är du bra på att prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du behöver kunna snabbt sätta dig in i nya arbetsområden och ta till dig en stor mängd material. Du är engagerad och tar stort eget ansvar. Du är strukturerad och tycker om att hålla god administrativ ordning och har lätt för att samarbeta med kollegor och externa partners. Samarbetsförmåga, analysförmåga samt vana vid självständigt och utåtriktat arbete är betydelsefulla egenskaper. 





Villkor
Tillsvidareanställning som i normalfallet inleds med sex månaders provanställning. 



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetsstrateg

Miljö- och klimatstrateg
Läs mer Maj 20
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vår vision är att ha ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och för civilsamhället.


Enheten för strategi och utveckling ansvarar för planering och uppföljning på myndighetsnivå. Enheten hanterar myndighetens ekonomifrågor, ansvarar för myndighetens registratur och arkiv och ger stöd i upphandlingsprocesser och juridiska frågor.



Arbetsuppgifter
Enheten för strategi och utveckling ansvarar för styrande och stödjande processer inom styrning, uppföljning och redovisning av verksamheten och ger stöd i juridiska frågor.

Nu söker vi en vikarierande verksamhetsstrateg som kan delta i enhetens arbete med planering och uppföljning av myndighetens uppdrag samt samordna vissa frågor på myndighetsnivå. Du kommer att ingå i ett team med bland andra vår verksamhetscontroller, ekonomicontroller och verksamhetsutvecklare.

Som verksamhetsstrateg deltar du i arbetet med uppföljning av verksamheten samt i andra uppgifter som enheten får i uppdrag att utföra. Du ansvarar också för att samordna myndighetens arbete med exempelvis jämställdhetsintegrering och med funktionsrättsfrågor vilket bland annat innebär omvärldsbevakning samt samverkan och nätverkande med andra myndigheter och övriga relevanta aktörer inom områdena.

MUCF tror på ett fortsatt framtida flexibelt arbetssätt med möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Närvaro på kontoret i Växjö bestäms i samråd med enhetschefen utifrån dina personliga förutsättningar samt verksamhetens behov.

Kvalifikationer
Anställningen kräver kunskaper om och erfarenhet av att arbeta med stöd i samband med verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning. Du har en akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig, ekonomisk eller juridisk inriktning, eller annan utbildning som MUCF bedömer vara likvärdig.

Som person är du bra på att prioritera och trivs med att arbeta såväl på strategisk nivå som operativt och i ett högt tempo.

Du tar stort eget ansvar. Du är strukturerad och tycker om att hålla god administrativ ordning och har lätt för att samarbeta med kollegor och externa partners. Då arbetet innebär en del samarbete med och stöd till myndighetens övriga avdelningar/enheter lägger vi stor vikt vid din förmåga att relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt och dela med dig av din kunskap för att nå verksamhetens mål.

Arbetet kräver att du har god analytisk förmåga och god förmåga att uttrycka dig tydligt, enkelt och begripligt i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning på en statlig myndighet. Det är även meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av planeringsverktyget Stratsys.

Eftersom du kommer att arbeta nära verksamheten ser vi positivt på om du har kunskap eller erfarenhet inom ett eller flera av myndighetens huvudsakliga arbetsområden inom ungdoms- eller civilsamhällespolitiken och att erfarenheten har förvärvats på nationell nivå.  Vi ser positivt på om du har erfarenhet av arbete med jämställdhetsintegrering eller funktionshinderfrågor.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen.

Villkor
Anställningen är tidsbegränsad tom. 2025-03-31 med eventuell möjlighet till förlängning.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu