Växjö: Avdelningschef miljö- och byggavdelningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avdelningschef miljö- och byggavdelningen i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en avdelningschef till vår avdelning miljö och bygg, som tillsammans med verksamheten vill utvecklas framåt. Som en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder vi dig ett utmanande, roligt och engagerande jobb där du har möjlighet att sätta din prägel på verksamheten.

Miljö- och byggavdelningen består av tre enheter bygglov, miljöskydd och livsmedel- och hälsoskydd. Enheterna arbetar tillsammans för att våra kommuninvånare ska ha en god miljö, såväl inomhus som utomhus.
Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att utveckla nya stadsdelar och verksamhetsområden, livsmedelskontroll, vattenförsörjning, detaljplanering, bygglov samt drift och förvaltning av kommunens trafik/gator och parker/grönområden. Inom förvaltningen ansvarar miljö- och byggavdelningen för förvaltningens myndighetsutövning såsom prövningar, tillstånd, tillsyn och kontroll. Genom information och rådgivning syftar avdelningen till att upprätthålla kvalité och rättssäkerhet inom de lagområden som förvaltningen ansvarar för - både internt och externt.

Som avdelningschef förväntas du leda, driva och utveckla arbetet inom avdelningen, men även aktivt bidra i utvecklingen av förvaltningens processorienterade arbetssätt. Du har en aktiv roll i förvaltningens ledningsgrupp och arbetar tillsammans med förvaltningschefen, ledningsgruppen och andra kompetenser nära den politiska ledningen. I uppdraget har du verksamhets-, personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du ansvarar för att avdelningen bidrar till att förvaltningen når sina mål och att verksamheten utvecklas för att möta våra invånares behov. Vi gör nytta för Växjö kommuns invånare.


KVALIFIKATIONER
Du har en relevant akademisk examen, exempelvis inom stads-/samhällsbyggnadsrelaterade områden. Du har mångårig erfarenhet av att leda och vara chef och det är meriterande om du har erfarenhet av att vara chef över chefer. Vi ser tidigare erfarenhet av arbete inom en samhällsbyggnadsförvaltning som meriterande men lägger störst vikt vid förståelse för en helhet av arbetsuppdraget.

För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av och därmed även uppvisad förmåga att framgångsrikt driva och utveckla såväl förändringsarbete som strategiskt ledningsarbete och processarbete. Det är nödvändigt att du kan samla organisationens kompetenser, inkludera och bygga relationer för att på så sätt främja ett gott samarbete. Du vill vara med och påverka vår verksamhet och är inte rädd för att agera i framkant. Vi ser även att du som söker har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi använder oss av tester som en del i vår urvalsprocess. Bedöms du uppfylla grundkraven för tjänsten får du ett mail med inbjudan att genomföra två tester.

Inledande intervjuer är planerade till den 2/1, 3/1 och 4/1.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Kvalitetschef

Nedan visas andra jobb i Växjö som Kvalitetschef.

Vill du vara med och driva vårt kvalitets- och hållbarhetsarbete framåt?

Läs mer Nov 6
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat nära 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vill Du bli en av oss? Vi söker nu en:
Kvalitets- och hållbarhetschef
Detta är vi:
Fogmaker erbjuder en stimulerande och positiv arbetsmiljö där alla jobbar tillsammans över gränserna för att utveckla, producera, sälja och leverera det våra kunder efterfrågar. Du ansvarar för Kvalitetsavdelningen där vi i dagsläget är tre direktrapporterande medarbetare med olika uppdrag och erfarenheter. Du leder också befattningen miljökoordinator som jobbar med de frågorna som en del av ordinarie arbete. Vi samarbetar och hjälper varandra för att slutföra och uppnå Fogmakers gemensamma mål. Vår vision är att jobba nära kunder, leverantörer och partners som är lokaliserade världen över. Din arbetsplats är på kontoret i Växjö.
Ditt uppdrag
Fogmaker utvecklar, producerar och säljer en säkerhetsfunktion till krävande automotivkunder. Detta ställer höga krav på samtliga processer i affären från våra egna, leverantörers samt våra återförsäljares!
Som kvalitets- och hållbarhetschef är du övergripande kontrollinstans för vår förmåga att efterleva kraven från ägare, kunder, certifieringsorgan och andra intressenter i hela kedjan, Fogmakeraffären. Den är komplex och spänner över egen produktutveckling, certifiering av processer och produkter, leverantörsval, leverantörernas processer, våra egna processer och återförsäljarnas processer. Du har befogenheten att stoppa alla processer och leveranser som äventyrar efterlevnaden av kraven.
Du är också ansvarig för processerna, Revidera, Miljö, Avvikelsehantering och Partner audit (Uppföljning av våra återförsäljare). Alla processerna behöver fortsatt utveckling för att nå våra mål på effektivitet och kvalitet.
Våra kunder och partners finns över hela världen, vilket gör att tjänsteresor kan förekomma. Den externa kommunikationen sker i huvudsak genom en avvikelsedatabas och via mail – på engelska. Internt är det svenska som gäller. Så självklart hanterar du utan några som helst problem både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Kompletterande språk är meriterande.
Vem är Du?
Vi letar efter Dig som kan lyfta vårt kvalitets- och hållbarhetsarbete ytterligare en nivå. Du har flera års erfarenhet av strategiskt kvalitetsarbete inklusive produktutveckling med produkt- och funktionsansvar.
Du är van vid internationella kontakter och att ta affärsmässiga beslut på egen hand. Du känner dig trygg med att göra leverantörsrevisioner och kan se framför dig hur de arbetssätten återanvänds i återförsäljarledet.
Erfarenhet av montering och fordonsindustrin, samt certifikaten IATF 16949, ISO 9001 och 14001 är meriterande.
Du arbetar på ett självständigt, strukturerat, kvalitetssäkrat, långsiktigt och affärsmässigt sätt för att driva och utveckla vårt kvalitets- och miljöarbete. Självklart har Du erfarenhet av att leda personal och utveckla organisation och arbetssätt. Du uppskattar högt tempo och snabba förändringar.
Dina personliga egenskaper värderas högt. Du har ett helikopterperspektiv och en förmåga att med ett långsiktigt perspektiv kunna sätta upp mål för framtiden.
Låter det intressant?
Vill Du veta mer – hör gärna av Dig till mig, Axel Carlsson, Operation Manager, axel.carlsson@fogmaker.com eller 072 – 249 9044.
Du skickar in din ansökan till HR-chef Birgitta Mattsson på birgitta.mattsson@fogmaker.com snarast möjligt, dock senast 2023-12-03. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för utannonserad tjänst!

Ansök nu

Kvalitets- och Miljöansvarig till Internationella STAPPERT

Läs mer Mar 8
STAPPERT är en av de största ledande europeiska lagerhållarna när det gäller rostfria långa produkter, rör och rördelar. Företaget har en mångfald av rostfria värme- och högkorrossiva stålsorter med över 20 000 lagerförda produkter i olika dimensioner och former. STAPPERT kan tillhandahålla 40 olika stålsorter och arbetar med att lösa kundernas individuella behov med stort fokus på unik service för varje kunds specifika önskemål. STAPPERT Sverige AB har ett 30-tal anställda och finns representerat på följande orter: huvudkontor, försäljning och lager i Älmhult samt försäljningskontor placerade i Malmö, Kungsbacka och Västerås. STAPPERT Sverige AB ingår i den franska koncernen Jacquet Metal Service-gruppen. Huvudkontoret för STAPPERT-gruppen är baserat i Düsseldorf i Tyskland Läs gärna mer på https://sverige.STAPPERT.biz/

Kvalitets- och Miljöansvarig till internationella STAPPERT i Älmhult

Vill du arbeta i en omväxlande roll på ett internationellt och växande företag? Låter det spännande att ansvara för miljö och kvalitetssamordningen? Då är detta kanske ditt nästa steg i karriären! Till STAPPERT Sverige söker vi nu en ny kollega att ansluta till vårt team.

Rollen är bred och du har kontakt med både lager, inköp och försäljning men även externa kontaktytor. Din huvudsakliga uppgift är att processer kring miljö och kvalitetssystem följs och är uppdaterade. Du samarbetar även med produktionsteamet när det gäller logistik och viss administration. Ditt samarbete med säljteamet gäller främst hanteringen av kundreklamationer och att kunna ge våra kunder bra service.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Ansvar för miljö och kvalitetssystem
Aktiv i det kontinuerliga förbättringsarbetet
Interna samt externa revisioner
Kundenkäter
Reklamationer och avvikelser
Hantering av kreditfakturor i reklamationsprocessen
Klassning av material – Produktion
Periodiska rapporter relaterade till ansvarsområdet


Din profil
Du har minst gymnasieutbildning samt erfarenhet från produktionsmiljö. Du har kännedom om / erfarenhet av kvalitetsarbete och reklamationer. Meriterande med erfarenhet inom stålbranschen.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du är flexibel och löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Du är en serviceminded teamplayer men trivs också med uppgifter att lösa på egen hand.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en inhyrning via Standby Workteam. Placeringsort är Älmhult med möjlighet att jobba hemifrån någon enstaka dag/vecka.


I denna rekrytering samarbetar STAPPERT med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker nu en vikarierande kvalitetsansvarig

Läs mer Jan 12
OM OSS
Lohilo Foods AB (publ), tidigare Alvestaglass AB, som grundades 2008 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget också etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar våra egna varumärken: LOHILO, Alvestaglass, Järnaglass, Superfruit, Kleen och Kultures.
OM ROLLEN
Vi erbjuder en omväxlande och intressant roll inom kvalitetsområdet i ett internationellt verkande företag. Du leder kvalitetsarbetet när nuvarande kvalitetschef är föräldraledig. Du samarbetar nära med både inköp, produktutveckling, leverantörer och vårt lager. Fokus ligger på att uppfylla de mål och krav som ställs utifrån bolagets ledningssystem.
OM DIG
För att vara aktuell till denna tjänst söker vi dig som är driven, noggrann och har mycket god samarbetsförmåga. Som person är du prestigelös och har förmåga att ha många bollar i luften samtidigt. Du är administrativt skicklig och har en mycket god kommunikationsförmåga, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och anpassa budskap till olika målgrupper.
Vi söker dig med en högskoleexamen främst med inriktning mot livsmedel, alternativt kemi eller process där du sedan har vidareutbildat dig inom livsmedelsindustrin. Du talar och skriver svenska och engelska flytande.
Erfarenhet av HACCP-arbete, arbete med BRC eller annan GFSI-godkänd standard, provtagningsplaner och tolkning av provresultat samt märkningslagstiftning är meriterande men inget krav.
ÖVRIGT
Placeringsort: Växjö alternativt Stockholm med regelbundna resor till Växjö.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ansök nu

Kvalitets- och miljöchef

Läs mer Okt 24
Vill du vara en del av Liljas framtida utveckling inom miljö, kvalitet och hållbarhet? Vi söker nu en Kvalitets- och miljöchef.
Om tjänsten
Du ansvarar för att samordna och vidareutveckla vårt systematiska arbete inom kvalité, miljö, arbetsmiljö och hållbarhet. Du blir huvudansvarig för dessa frågor såväl internt som externt och du är framförallt en stödfunktion till våra chefer. Du kommer ha ett nära samarbete med samtliga avdelningar i företaget.
Du kommer vara ett stöd i verksamheten genom att bl a arbeta med kvalitetssäkring, utföra och delta i revisioner, stötta verksamheten med internutbildning, utföra skyddsronder och riskanalyser samt undersökningar inom arbetsmiljö.
Du tolkar lagar, föreskrifter och standarder som berör vår verksamhet och utifrån dem utvecklar och implementerar du rutiner.
Tjänsten kan placeras i Kalmar eller Växjö.
Kvalifikationer
Vi vill att du har relevant eftergymnasial utbildning samt minst 5 års erfarenhet inom kvalitets- och miljöarbete. Du har mycket goda kunskaper i ISO9001 och ISO14001 och känner dig trygg med att hantera olika modeller och metoder för ett systematiskt arbete. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i excel och word samt systemförståelse för andra dataprogram du har som stöd i ditt arbete. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer regelbundet.
Personliga egenskaper
Du är en lösningsorienterad, ansvarsfull och självgående person med ett strukturerat arbetssätt. Rollen kräver att du är kvalitetsmedveten och metodisk i ditt arbete.
Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är bra på att skapa långsiktiga relationer. Det är också viktigt att du är affärsmässig och inger förtroende samt har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


För mer information om tjänsten kontakta VD Oscar Cullberg, 0480-944 10 eller Unionen, Johanna Kämpe, 0480- 944 12.
Välkommen med din ansökan senast den 20 november. Tjänsten är en heltidsanställning, provanställning kan tillämpas.
Krav
Utbildning på eftergymnasial nivå
Minst 5 års erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från bilbranschen

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från VÄXJÖ KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Växjö från VÄXJÖ KOMMUN .

Socialsekreterare till familjerättsenheten

Familjerättssekreterare
Läs mer Dec 1
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Familjerättsenheten, som är en del av Arbete och välfärd, arbetar i huvudsak med frågor som är reglerade i Föräldrabalken (FB) och rör föräldraskap, barns vårdnad, boende och umgänge och adoption. Hos oss arbetar du i team med kollegor men har också stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi erbjuder ett flexibelt och digitalt arbetssätt, kompetensutveckling och kontinuerlig extern handledning till dig som anställd. Vi är en flexibel arbetsplats där det finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

Familjerättens arbetsuppgifter består i att:
• ge rådgivning till separerade föräldrar.
• bedriva samarbetssamtal med föräldrar som behöver stöd att komma överens i familjerättsliga frågor kring gemensamma barn.
• genomföra informationssamtal.
• på uppdrag av domstol genomföra och skriva yttranden och utredningar i vårdnads-, boende- och umgängesmål.
• på separerade föräldrars begäran upprätta avtal om vårdnad, boende och umgänge.
• utreda faderskap och föräldraskap.
• utreda och följa upp adoptioner, både nationella och internationella.

Familjerättsenheten i Växjö har även ansvaret för familjerättshandläggning för Lessebo, Uppvidinge och Tingsryds kommuner, Det innebär att det ingår handläggning även från dessa kommuner i tjänsten. Handläggningen utgår från vår placering i Växjö.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och forma framtidens familjerätt där barnen står i centrum och där vi tidigt erbjuder förebyggande insatser som till exempel SES, samarbete efter skilsmässa.
Du är socionom med kunskap om gällande lagstiftning för området. Erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg samt familjerättsarbete är meriterande.

Som socialsekreterare på Familjerättsenheten ställs krav på att du har god samarbetsförmåga och en förmåga att snabbt ställa om inför nya arbetsuppgifter. Du är strukturerad och har förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv eller situation. Du har också ett särskilt intresse för de juridiska delar som kommer med det familjerättsliga arbetet och är bekväm med att hantera konfliktfyllda situationer. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra verksamheten utifrån barnens och familjernas bästa. Du har också en god digital vana då vi använder digitala verktyg och arbetar i flera olika verksamhetssystem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Specialist inom socialrätt, inriktning Familjerätt

Socionom
Läs mer Nov 23
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Familjerättsenheten, som är en del av Arbete och välfärd, arbetar i huvudsak med frågor som är reglerade i Föräldrabalken (FB) och rör föräldraskap, barns vårdnad, boende och umgänge och adoption. Hos oss arbetar du i team med kollegor men har också stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi erbjuder ett flexibelt och digitalt arbetssätt, kompetensutveckling och kontinuerlig extern handledning till dig som anställd. Vi är en flexibel arbetsplats där det finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

Som specialist på Familjerättsenheten kommer du, i nära samarbete med enhetschef, ansvara för att ge stöd och vägledning i det vardagliga arbetet till socialsekreterare på enheten. Du kommer bland annat att ansvara för ärendegenomgångar, läsa och granska utredningar, bevaka rättssäkerhet och kvalitet, omvärldsbevaka utifrån uppdraget och leda arbetet med att ta fram och uppdatera rutiner.

Du kommer att, tillsammans med enhetschef, ansvara för introduktion av nyanställda samt vara mentor för nya medarbetare på enheten. Att driva kompetenshöjande insatser, utveckla enhetens systematiska kvalitetsarbete samt driva implementeringen av det digitala verktyget SES, Samarbete efter skilsmässa ingå också i uppdraget. På avdelningen barn och familj arbetar vi med förhållningssättet Signs of Safety, det kommer att ingå i specialistens uppdrag att vara metodstöd i förhållningssättet. Som specialist har du även som uppdrag att informera om det Familjerättsliga uppdraget och vara en länk mellan avdelningens enheter och ansvara för en samsyn på avdelningen.

Familjerättsenheten i Växjö har även ansvaret för familjerättshandläggning i Lessebo, Uppvidinge och Tingsryds kommuner. Det innebär att det också ingår i rollen som specialist att arbeta med samverkan, information och utveckling kopplat till dessa kommuner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och forma framtidens familjerätt där barnen står i centrum och där vi tidigt erbjuder förebyggande insatser som till exempel SES, samarbete efter skilsmässa.
Du är socionom med kunskap om gällande lagstiftning för området. Du ska ha flera års erfarenhet av utredningsarbete inom det familjerättsliga området.

Du har förmåga att arbeta självständigt i samtliga delar i ditt uppdrag och du har också ett särskilt intresse för de juridiska delar som kommer med det familjerättsliga arbetet. Du har god förmåga att leda, planera och genomföra arbete mot uppsatta mål och ett intresse av systematiskt kvalitetsarbete. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Du har också en god digital vana då vi använder flera digitala verktyg och arbetar i flera olika verksamhetssystem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Urval till intervju kommer att ske löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Systemtekniker till IT

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 30
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Till vår IT-och digitaliseringsavdelning söker vi systemtekniker som kommer att jobba primärt med våra verksamhetssystem i en storskalig miljö där vår leverans är en förutsättning för att kommunens samhällsviktiga verksamhet ska fungera. Som systemtekniker arbetar du i vår gruppering Drift och systemteknik som ansvarar för drift och utveckling av vår infrastruktur.

Du har förmåga och vilja att jobba brett inom systemteknik i en utmanande miljö. Enheten arbetar med allt från infrastruktur och klient till verksamhetssystem, där du primärt kommer att jobba med våra verksamhetssystem, men där även jobb med våra andra delar är möjliga beroende på kompetens och vilja. Det är en inspirerande utmaning att säkerställa en leverans med stora behov av tillgänglighet, säkerhet och effektivitet. I takt med att vår infrastruktur utvecklas får även du goda möjligheter att utvecklas i en modern och storskalig miljö.

Vi arbetar strukturerat med drift och utvecklar hela tiden vår infrastruktur och arbetssätt. En systemtekniker hos oss förväntas hantera ett stort eget ansvar och ta initiativ till förbättringar av både arbetssätt och teknik. Man behöver samarbeta och tillsammans med supporttekniker, arkitekter, utvecklare och tjänsteansvariga stärka vår leverans och möta nya behov från våra verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är systemtekniker idag. Eftersom vi söker flera personer är vi öppna både för dig som är i början på din karriär och du som har lång erfarenhet i rollen. Storleken på vår organisation och volymen av vår leverans gör att vi kan utmana och låta er utvecklas oavsett bakgrund. Viktigt är dock att du förstår vikten av att arbeta strukturerat, att du är nyfiken och villig att utvecklas tillsammans med dina kollegor.

Du ansvarar tillsammans med kollegorna för att drift och underhåll av våra tjänster sker till avtalade servicenivåer. Vi har en modern infrastruktur baserad på främst Microsofts produktsvit med höga krav på tillgänglighet och säkerhet. Det gör att du behöver goda kunskaper inom områden såsom Windows, nät och domänstruktur, Windows server, IIS och databaser. Det är meriterande om du är specialiserad inom några områden och har erfarenhet av att arbeta med drift och underhåll i en komplex miljö baserad på Microsofts serverplattform. Även erfarenhet av att ha utvecklat och implementerat automationer i komplexa driftsmiljöer är meriterande.

Du är en person som har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa och underhålla relationer. Du kan ta del av och skriva instruktioner på svenska och engelska i tal och skrift.

Växjö kommun är en arbetsplats där vi strävar efter att spegla samhället omkring oss och vi ser därför gärna sökanden från alla delar av samhället som kan ge avdelningen en bred mångfald i alla avseenden.

Urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Undersköterska till Dalbo hemvård

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 1
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi på Dalbo hemvård söker en undersköterska till vår grupp!

Som undersköterska på Dalbo hemvård arbetar du i ordinärt boende med undersköterskeuppgifter så som omvårdnad och delegerade HSL-insatser. I arbetet ingår även serviceinsatser, social samvaro och andra insatser enligt biståndshandläggares beslut. Detta är ett jobb för dig som trivs att arbeta självständigt och brinner för vård och omsorg. Vi möter människor med många och varierade behov, vilket gör att du utmanas och utvecklas dagligen. Hos oss är den ena dagen aldrig den andra lik, vilket gör att du får ett omväxlande arbete.

Vi söker dig med mycket energi som vill vara med och utveckla vår verksamhet. Vi ger dig möjligheten att växa och utvecklas inom vård- och omsorgsyrket. Hos oss gör du skillnad varje dag för våra omsorgstagare.

Du anställs på 100 % men har möjlighet att ändra tjänstgöringsgrad i samråd med chef. Självklart har vi kollektivavtal. Vårt mål är att du ska må bra på din arbetsplats och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och som tillsvidareanställd blir du automatiskt medlem i vår personalklubb Dakapo.

KVALIFIKATIONER
För att bli aktuell för tjänsten måste du ha godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande. Du ska ha kompetens att utföra delegerade HSL-insatser så som medicin- och insulingivning.

Vi ser att du har god samarbetsförmåga och är ansvarstagande eftersom vi jobbar i en omväxlande verksamhet. Du är intresserad av att arbeta med människor och har en hög arbetsmoral. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt grundläggande datorkunskaper.

Viktigt är att du kan cykla då du kommer gör detta dagligen.
Rekrytering sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Undersköterska

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Nov 24
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en person som känner dig trygg i ditt vårdarbete och som har intresse av att arbeta mot en omsorgstagare med trakstomi? Då kan du vara den vi söker!

Personen du ska vara behjälplig är en man som gillar att se på hockey och sysselsätta sig med korsord, kortspel och liknande. När du arbetar med mannen kommer du att följa med honom under hans dagar och vara honom behjälplig när det krävs.

Omsorgstagaren har trakstomi och hostmaskin samt respirator som du är honom behjälplig att sköta. När du påbörjar din anställning kommer du att få teoretisk utbildning och praktisk träning för att lära dig hur dessa maskiner fungerar. Träningen pågår tillsammans med en van kollega tills du känner dig säker.

Arbetsplatsen är belägen några mil utanför Växjö och ni är alltid två i tjänst. Dina arbetstider är dag, kväll och helg.

KVALIFIKATIONER
Vi ser helst att du har en godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande och att du sedan tidigare har någon form av trak med ventilator (trakeostomi).

Vi tror att du som söker är en glad och lättsam person som är trygg i dig själv och inte stressar upp dig när situationer kan bli pressade. Det är en merit om du är utbildad och/eller har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare, men det är inget krav. Då din arbetsplats kommer att vara utanför Växjö är det en fördel om du har körkort och tillgång till bil.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande rekrytering, välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se.

Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Intresseanmälan HT-23, timvikariat inom förskola, skola, gymnasie och anpas

Lärare i grundskolan, årskurs 1-3
Läs mer Nov 7
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Som vikarie kommer du vara en del av det dagliga arbetet och arbeta aktivt för att skapa en stimulerande och utvecklande verksamhet där barnen och eleverna står i centrum. Du är en positiv förebild för barnen och eleverna i alla lägen. Du är aktiv och lyhörd och tar ansvar. Tillsammans med ordinarie personal bidrar du till att eleverna får de bästa förutsättningarna att lyckas i förskolan och skolan.

Arbetsuppgifter:
Förskola 1-5 år
Som vikarie i förskola jobbar du med de yngsta barnen. Ofta är barngruppen uppdelad i 1-3 och/eller 3-5 år. Att vikariera på förskola innebär att du ersätter ordinarie personal. Du kommer tillsammans med ordinarie personal att ta ansvar för en barngrupp med till exempel samling, aktiviteter, påklädning, disk, hjälpa till vid toalettbesök med mera.
När du kommer till förskolan är det viktigt att du tar kontakt med barnen och lär känna dem. Du kan inte ägna dig endast åt ett par barn, utan måste överblicka hela barngruppen. Det krävs lyhördhet, engagemang och ett stort ansvarskännande.

Förskoleklass - åk 9
Att vikariera i förskoleklass eller i grundskola innebär att du ersätter ordinarie personal. Då måste du kunna följa en instruktion (planering) från den lärare du vikarierar för, och samtidigt vara beredd att improvisera.
När du kommer till skolan är det viktigt att skapa relationer med barn/elever och att vara lyhörd för deras behov. Framförallt är det viktigt att ta ett vuxenansvar och kunna sätta gränser.

Fritids
På fritids är fokus att träna socialt samspel genom t ex lek, idrott och kreativa aktiviteter. Det kan även ingå i ditt jobb som vikarie på fritidshem att ha egna lektioner med eleverna. En del av rollen handlar om att hantera relationer med elever, lärare och föräldrar.

Anpassad grundskola, anpassad gymnasieskola samt fritidshem
Som vikarie i anpassad skola jobbar du med elever som har en intellektuell funktionsnedsättning. Du jobbar i mindre klasser med god tillgång till personal för att alla elever ska bli väl bemötta i sitt lärande och sin sociala utveckling. Du kommer tillsammans med ordinarie personal att ta ansvar för en elevgrupp.

Gymnasiet
För dig som är intresserad av att vikariera på gymnasiet finns det många inriktningar att välja mellan. På de här nivåerna är det viktigt att du verkligen behärskar dina ämnen. Oftast finns det en färdig planering som du följer, men ibland är förutsättningarna annorlunda och då är det bra att kunna vara kreativ och kunna hitta andra lösningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker främst dig som har:
• Behörig utbildning
• Läser pedagogisk utbildning
• Erfarenhet från barn och ungdomsverksamhet
• Eller ett genuint intresse för vår verksamhet

Det är meriterande om du har körkort och tillgång till bil då vi har ett stort behov i våra ytterområden.

Det är ett krav att ha:
• En fullgjord gymnasieutbildning eller en utbildning som vi bedömer likvärdig.
• Klarat svenska på gymnasienivå motsvarande SAS 3, med uppvisat intyg på genomförd utbildning samt behärskar det svenska språket mycket väl i tal och skrift.

Vi vill att du:
• Har ett positivt förhållningssätt och ett trevligt bemötande.
• Är engagerad och ansvarstagande.
• Har lätt att ta egna initiativ och har en god samarbetsförmåga.
• Du trivs med att arbeta på många olika arbetsplatser, samt har lätt för att anpassa dig till nya arbetssätt och rutiner.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förväntar oss att du som vikarie är en god företrädare för Växjö kommun.
Behovet i våra verksamheter varierar. Stämmer din kompetens överens med verksamhetens behov och om du uppfyller kraven kommer du att bli kallad till intervju. Urval sker löpande och blir det aktuellt kommer vi kontakta dig för en intervju via mail.

I vår verksamhet måste du visa upp två belastningsregister innan du kan anställas.
Obs! - det tar cirka två veckor att få utdraget, så beställ i god tid. De utdrag du ska beställa är:

• Arbete inom skola eller förskola (442.5) Länk:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

• Belastningsregister 9§ Kontrollera egna uppgifter (442.3) 1 st lagen. Länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

OBS! Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställningsblanketter kan hämtas på www.polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag och du ska använda dels det som heter Skola eller barnomsorg (442.5) och dels "Belastningsregister 9 § (442.3)" som avser enskild person.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

För att läsa mer om hur det är att vara vikarie i förskola/skola, klicka på länken nedan:
https://www.vaxjo.se/sidor/jobb-och-karriar/lediga-jobb/sok-jobb-som-timvikarie/vikarie-till-forskola-och-skola.html

Ansök nu