Växjö: Teknisk montör, Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk montör, Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Som teknisk montör hos vår samarbetspartner i Växjö kommer du arbeta i produktionen med montering av mekaniska delar. Du kommer vara med i tillverkningen och ingå i ett team om cirka 40 medarbetare där du får arbeta tillsammans med kompetenta kollegor. I arbetet kan även en del el-montering förekomma men ingen förkunskap krävs.

För vår kund i centrala Växjö är det viktigt att alla medarbetare trivs och mår bra på arbetsplatsen. Företagets interna trivselgrupp anordnar regelbundet diverse frivilliga evenemang såsom afterwork och streaming av hockeymatcher på kontoret för att öka trivseln- och sammanhållningen inom företaget.

Din profil
För att trivas i rollen som teknisk montör ser vi att du som söker är fingerfärdig och noggrann i ditt arbete. Som person är du lösningsorienterad, engagerad, har god samarbetsförmåga och är inte rädd för att ta egna initiativ. Vidare är du en person som förstår vikten av att utföra ett bra arbete med hög kvalité och som bidrar med engagemang till teamet.

Arbetsuppgifterna innefattar mekanisk montering, ritningsläsning samt kvalitetstester. Arbetet är varierande då du som montör kommer följa produkten från start till mål mellan olika avdelningar. Vi ser därför att du som söker bör ha några års erfarenhet inom området samt vara flexibel i ditt arbetssätt. Vi ser det även som meriterande om du tidigare jobbat med kabeldragningar.

För att vara aktuell för denna tjänst har du:
Tidigare erfarenhet av mekanisk montering inom industri.
Grundläggande datorkunskaper.
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
B-körkort och tillgång till bil om du ej utgår från Växjö.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!

Övrig information
Placeringsort: Växjö
Start: Omgående
Arbetstid: Heltid, Dagtid måndag-fredag
Lön: Enligt kollektivavtal

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Emma Andersson på telefon 073-320 56 36.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Elektronikmontör

Nedan visas andra jobb i Växjö som Elektronikmontör.

Vi söker en montör

Läs mer Jul 2
Arbetsbeskrivning
Till vår produktionsavdelning söker vi dig som kan arbeta med olika delar i vår produktion, främst montering och provning av våra produkter.
Våra produkter är uppbyggda av moduler och består av olika typer av bildskärmar, kameror, kontrollpaneler, stativ, belysningar, läsbord mm. Dessa moduler monteras mot lager och färdiga produkter tillverkas direkt mot order i den variant som kunden behöver.
Arbetet sker självständigt men samordnas med produktionsavdelningens övriga personal. Varje montör ansvarar för kvalitet och funktion för den modul eller produkt som man monterat. Det ställs krav på effektivitet, noggrannhet och förmåga att förstå och lära sig av sina och andras erfarenheter. Vi jobbar nära varandra och hjälper varandra att nå avdelningens och företagets mål.
Arbetsuppgifterna roteras mellan personalen och målet är att man skall kunna så många olika moment som möjligt för att underlätta variation och arbetsrotation.
Kompetensprofil
Vi söker en tekniskt intresserad person som drivs av att leverera och prestera resultat på uppsatta monteringstider för moduler, men utan att kompromissa på kvalitet. Du ska vara pigg på att jobba med teknik och montering och inte vara rädd för att hugga i där det behövs.
Teknisk utbildning och eller erfarenhet av mekanisk montering, lödning och truckkort är meriterande, men inte ett krav. Även arbete i MONITOR G5 är meriterande.
Om dig
Arbetet kräver att du är händig, nyfiken, effektiv, noggrann och trivs med att rotera mellan olika arbetsstationer.
Vi har flextid och man har eget ansvar för sin orderkö. Det gör att man måste ha ett eget driv och förmåga att se till att man håller uppsatta mål och kvalitetskrav.
Övrig information
Arbetet omfattar heltid med tillträde 19 augusti eller annan överenskommen tidpunkt.
Vi har en aktiv personalklubb och tror att gemensamma aktiviteter bidrar till att öka trivsel och engagemang på jobbet. Vi erbjuder friskvårdvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och möjlighet till bonus.
Vår värdegrund baseras på kärnvärdena Trygghet, Delaktighet och Innovation och känner du att dessa värdeord är viktiga för dig så kommer du att trivas hos oss!
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten skickar du in ett personligt brev tillsammans med CV till daniel.soder@lvi.se. Märk din ansökan med "Montör" och skicka in senast den 31 juli. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, efter semestern. Eventuella frågor besvaras av vår inköps- och produktionschef Daniel Söder på tel. +46(0)470-72 77 12. Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
För oss är det viktigt att människor får växa, både som individer och som teammedlemmar. På lvi.se/jobba-hos-oss kan du läsa mer om hur det är att jobba på LVI, samt söka våra lediga tjänster.
Det här är LVI Low Vision International
LVI Low Vision International är en av världens ledande tillverkare av synhjälpmedel. Huvudkontoret ligger i Växjö och vi har dotterbolag i Danmark, Norge, Schweiz, Tyskland, Frankrike och USA. Genom våra dotterbolag och distributörer är vi väl representerade i hela världen.
All utveckling och tillverkning sker i Växjö. Vi ser det som en stor fördel att ha hela kedjan i huset, från produktutveckling till färdig produkt samt försäljning och service. Utvecklingen av nya produkter sker i nära samarbete med användare och professionell personal inom synrehabiliteringen. Produkterna är framtagna för att vara enkla att använda och med höga krav på tillförlitlighet och servicevänlighet. De säljs under det registrerade varumärket MagniLink.

Ansök nu

Vi söker en montör

Läs mer Jul 1
Arbetsbeskrivning
Till vår produktionsavdelning söker vi dig som kan arbeta med olika delar i vår produktion, främst montering och provning av våra produkter.
Våra produkter är uppbyggda av moduler och består av olika typer av bildskärmar, kameror, kontrollpaneler, stativ, belysningar, läsbord mm. Dessa moduler monteras mot lager och färdiga produkter tillverkas direkt mot order i den variant som kunden behöver.
Arbetet sker självständigt men samordnas med produktionsavdelningens övriga personal. Varje montör ansvarar för kvalitet och funktion för den modul eller produkt som man monterat. Det ställs krav på effektivitet, noggrannhet och förmåga att förstå och lära sig av sina och andras erfarenheter. Vi jobbar nära varandra och hjälper varandra att nå avdelningens och företagets mål.
Arbetsuppgifterna roteras mellan personalen och målet är att man skall kunna så många olika moment som möjligt för att underlätta variation och arbetsrotation.
Kompetensprofil
Vi söker en tekniskt intresserad person som drivs av att leverera och prestera resultat på uppsatta monteringstider för moduler, men utan att kompromissa på kvalitet. Vi ser gärna yngre sökande – tjejer eller killar som är pigga på att jobba med teknik och montering och inte är rädda för att hugga i där det behövs.
Teknisk utbildning och eller erfarenhet av mekanisk montering, lödning och truckkort är meriterande, men inte ett krav. Även arbete i MONITOR G5 är meriterande.
Om dig
Arbetet kräver att du är händig, nyfiken, effektiv, noggrann och trivs med att rotera mellan olika arbetsstationer.
Vi har flextid och man har eget ansvar för sin orderkö. Det gör att man måste ha ett eget driv och förmåga att se till att man håller uppsatta mål och kvalitetskrav.
Övrig information
Arbetet omfattar heltid med tillträde 19 augusti eller annan överenskommen tidpunkt.
Vi har en aktiv personalklubb och tror att gemensamma aktiviteter bidrar till att öka trivsel och engagemang på jobbet. Vi erbjuder friskvårdvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och möjlighet till bonus.
Vår värdegrund baseras på kärnvärdena Trygghet, Delaktighet och Innovation och känner du att dessa värdeord är viktiga för dig så kommer du att trivas hos oss!
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten skickar du in ett personligt brev tillsammans med CV till daniel.soder@lvi.se. Märk din ansökan med "Montör" och skicka in senast den 31 juli. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, efter semestern. Eventuella frågor besvaras av vår inköps- och produktionschef Daniel Söder på tel. +46(0)470-72 77 12. Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
För oss är det viktigt att människor får växa, både som individer och som teammedlemmar. På lvi.se/jobba-hos-oss kan du läsa mer om hur det är att jobba på LVI, samt söka våra lediga tjänster.
Det här är LVI Low Vision International
LVI Low Vision International är en av världens ledande tillverkare av synhjälpmedel. Huvudkontoret ligger i Växjö och vi har dotterbolag i Danmark, Norge, Schweiz, Tyskland, Frankrike och USA. Genom våra dotterbolag och distributörer är vi väl representerade i hela världen.
All utveckling och tillverkning sker i Växjö. Vi ser det som en stor fördel att ha hela kedjan i huset, från produktutveckling till färdig produkt samt försäljning och service. Utvecklingen av nya produkter sker i nära samarbete med användare och professionell personal inom synrehabiliteringen. Produkterna är framtagna för att vara enkla att använda och med höga krav på tillförlitlighet och servicevänlighet. De säljs under det registrerade varumärket MagniLink.

Ansök nu

Elektronikmontör till Dasa Control Systems

Läs mer Jun 11
Är du en elektronikentusiast som vill vara en del av ett innovativt och familjärt företag? Hos Dasa Control Systems i Växjö får du chansen att arbeta med elektronikmontering i en trivsam och positiv arbetsmiljö. Maxkompetens söker nu en noggrann och engagerad elektronikmontör som vill växa tillsammans med Dasa och bidra till deras fortsatta framgång.
I denna tjänst blir du konsult hos Maxkompetens första sex månaderna, för rätt person går anställningen sedan över till Dasa Control Systems. Ta chansen att bli en del av ett företag där dina idéer och din utveckling värdesätts högt!


Dina arbetsuppgifter
Som elektronikmontör hos Dasa Control Systems kommer du att vara en nyckelspelare i vår produktionsprocess. Du kommer att arbeta med innovativ teknik och vara en del av ett team som strävar efter högsta kvalitet och ständiga förbättringar.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

Montering och test av Dasas elektronikprodukter.
Löda samman produktdelar, främst med hjälp av hållödning.
Avsyning och sluttestning.
Administrativt arbete kring logistik och monteringsarbete.
Felsökning och Service
Bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten genom regelbundna möten och förslag på arbetsförbättringar.


Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för elektronik och som trivs med att arbeta noggrant och strukturerat i en rofylld arbetsmiljö. På Dasa kommer du ingå i en minde arbetsgrupp där alla ställer upp för varandra och hjälper till där det behövs. Du som person är glad, positiv och gillar att ha ordning och reda runt omkring dig. Du är ansvarstagande i ditt tillvägagångssätt och ser gärna lösningar i stället för problem. Du talar och skriver obehindrat i svenska.

Det är meriterande om du har:

Lödningserfarenhet
Erfarenhet av elektronikmontering, gärna inom service och felsökning
Erfarenhet av att läsa kretskortsscheman


Vi erbjuder dig
Dasa Control Systems erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med avancerad teknik och bidra till innovativa lösningar. Hos oss får du vara del av ett sammansvetsat team med högt engagemang och trivsel. Vi värdesätter dina idéer och din utveckling, och erbjuder därför interna utbildningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och förmåner via Benify.

Övrig information
Placeringsort: Växjö
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Långsiktigt på Dasa
Arbetstid: 7-16
Lön: Individuell lönesättning

Dasa Control Systems har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email vaxjo@maxkompetens.se. Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi uppmanar dig dock att ansöka på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Dasa Control Systems AB startades i Växjö 1989 och har idag 25 anställda. Vi är specialiserade på intelligenta styrsystem för tunga fordon, främst inom skog, entreprenad och materialhantering. Utveckling, produktion och försäljning styrs från huvudkontoret i Växjö och systemlösningar från Dasa levereras till kunder i hela världen. Vi är ett företag som jobbar nära våra anställda, med korta beslutsvägar och en familjär känsla. Vårt team består av både produktion- och kontorspersonal, alla med hög trivsel och en positiv arbetsmiljö.

Ansök nu

Elektronikmontörer expansivt företag i Växjö!

Läs mer Apr 16
Vill du bli en del av ett spännande företag i framkant med härlig kultur & fantastiska kollegor?
Vi söker nu för kommande uppdrag elektronikmontörer till vår kund i Växjö!

Om tjänsten
Montörsarbetet bedrivs i stora fräscha lokaler. I din roll som elektronikmontör är det viktigt att du besitter en god materialkännedom och är noggrann i ditt utförande då kvalitét är av yttersta vikt.

Anställningen inleds som ett konsultuppdrag hos Uniflex med goda chanser till förlängning hos kund. Arbetstiderna är förlagda på antingen dagtid, måndag-fredag alternativt kvällsskift måndag-torsdag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att ingå i ett arbetslag där arbetet består av montering av moduler och komponenter. Monteringen sker i olika steg där du bland annat kapar och tillverkar kablage, löder, monterar ihop komponenterna efter ritning och förbereder produkterna för utleverans.

Vem är du?
- Som person är du effektiv, nyfiken och har känsla för kvalitét.
- Kanske har du en teknisk utbildning i bagaget eller erfarenhet av montörsarbete sedan tidigare?
- Du besitter ett tekniskt intresse och trivs med att arbeta praktiskt.
* Meriterande: Dokumenterad erfarenhet inom el eller plastindustri.

Utöver punkterna ovan är du en positiv och trevlig kollega som ser dig själv som en lagspelare och trivs med att samarbeta med andra!


Vi tillämpar löpande intervjuer och urval! Låter detta som ditt nästa jobb? Tveka inte utan ansök redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!




Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

Ansök nu

Elektronikmontörer till Micropower i Växjö!

Läs mer Mar 13
Vill du bli en del av ett spännande företag i framkant med härlig kultur & fantastiska kollegor?
Vi söker nu elektronikmontörer till Micropower i Växjö!

Om tjänsten
Montörsarbetet bedrivs i stora fräscha lokaler. I din roll som elektronikmontör är det viktigt att du besitter en god materialkännedom och är noggrann i ditt utförande då kvalitét är av yttersta vikt.

Anställningen inleds som ett konsultuppdrag hos Uniflex med goda chanser till förlängning hos kund. Arbetstiderna är förlagda på antingen dagtid, måndag-fredag alternativt kvällsskift måndag-torsdag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att ingå i ett arbetslag där arbetet består av montering av moduler och komponenter. Monteringen sker i olika steg där du bland annat kapar och tillverkar kablage, löder, monterar ihop komponenterna efter ritning och förbereder produkterna för utleverans.

Vem är du?
- Som person är du effektiv, nyfiken och har känsla för kvalitét.
- Kanske har du en teknisk utbildning i bagaget eller erfarenhet av montörsarbete sedan tidigare?
- Du besitter ett tekniskt intresse och trivs med att arbeta praktiskt.
* Meriterande: Dokumenterad erfarenhet inom el eller plastindustri.

Utöver punkterna ovan är du en positiv och trevlig kollega som ser dig själv som en lagspelare och trivs med att samarbeta med andra!


Vi tillämpar löpande intervjuer och urval! Låter detta som ditt nästa jobb? Tveka inte utan ansök redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!




Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Maxkompetens Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Maxkompetens Sverige AB .

Laboratoriechef Feralco Nordic, Vetlanda

Laboratoriechef
Läs mer Jun 27
Vi söker en analytisk och nyfiken laboratoriechef som erbjuds en nyckelfunktion i en organisation med mycket hög kompetensnivå. Tillsammans med dina två laboratorieassistenter säkerställer ni fortsatt utveckling av Feralcos laboratorieverksamhet.

Feralco Nordic tillverkar och säljer kemikalier för vattenrening till kommuner, pappers- och massaindustri samt övrig industri i Norden. Välkommen till ett stabilt bolag som är med och säkerställer tillgången till vår absolut viktigaste resurs - rent vatten.

Dina arbetsuppgifter
Som laboratoriechef har du det övergripande ansvaret för personal och verksamhet vid laboratorierna i Vetlanda och Sölvesborg. Vid laboratorierna genomförs produktkontroller och kontroll av råvaror samt analyser vid ångpanna och skrubber. På varje laboratorie arbetar en laboratorieassistent och båda medarbetarna har lång och djup kunskap av företagets produkter och arbetssätt.
Ditt arbete och ditt ansvar kommer utgöras bland annat av:
* Val av analysmetoder
* Ansvar för utrustning och kemikalier
* Granskning av reklamationer
* Beräkningar, framtagande/granskning av statistik och uppdatering av produktspecifikationer mm
* Samordning mellan laboratorierna
* Ansvar för laboratoriernas kvalitets- och miljöledningssystem
Du arbetar nära marknads- och försäljningsorganisationen och är där ett viktigt stöd och en naturlig part i utvecklingen av produkter och affärer. En annan viktig del är att agera stöd till produktions- och kvalitetsfunktioner för att säkerhetsställa kvalitet och leverans. Tjänsten beskrivs som en länk mellan marknad och produktion och innebär ett nära samarbete med företagets alla funktioner.

Du rapporterar till VD och är en del av ledningsgruppen.

Din profil
Dina erfarenheter och kunskaper som vi hoppas att du tar med dig till Feralco är:
* Relevant utbildning från kemi-området
* Erfarenhet av laboratoriearbete i nära samarbete med produktion eller kund
* Mycket god datavana av bl a Excel för beräkningar och övriga Officeprogram tillsammans med affärssystem
* God engelska i tal och skrift
Som person agerar du noggrant, analytiskt och strukturerat på problemställningar och uppgifter i vardagen. Du trivs med rollens olika kontaktytor och skapar lätt goda samarbeten i din omgivning. Vidare är du driven och förbättringsorienterad och självklart trivs du i rollen som ledare där du värnar om din personal, stöttar och skapar utrymme för utveckling.

Vi hoppas du känner igen dig i vår beskrivning och lockas av arbetsuppgifterna!

Övrig information
* Placeringsort: Vetlanda, med frekventa resdagar till underställd medarbetare i Sölvesborg. Del av tiden möjlig att arbeta hemifrån
* Arbetstid: dagtid
* Lön: Individuell lönesättning
Feralco Nordic har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare på Maxkompetens Therese Hulte på therese.hulte@maxkompetens.se eller 076-555 83 80. Vi tar gärna emot din ansökan snarast men med sista ansökningsdag 18 aug 2024. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om kunden
Feralco gruppen är en ledande leverantör av vattenreningskemikalier i Europa och förser mer än 100 miljoner personer i Europa med rent dricksvatten. Totalt har vi 17 produktionsanläggningar i åtta europeiska länder. Feralco gruppen omsätter 2 042 MSEK och har 262 anställda.

Ansök nu

Produktionsberedare och Inköpare till AT-Tillverkning i Alvesta

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Jul 12
Vill du ha en central roll i ett innovativt företag där teknik och kvalitet står i fokus? Är du en noggrann och självgående person med erfarenhet av beredning och inköp? Då kan detta vara möjligheten för dig! AT-Tillverkning i Alvesta söker nu en engagerad Produktionsberedare och Inköpare som vill vara med och forma framtidens tillverkning inom hjälpmedelsbranschen. Ta chansen att bli en viktig del av ett dynamiskt team och bidra till företagets fortsatta framgång!

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos AT-Tillverkning.

Dina arbetsuppgifter
Som Produktionsberedare och Inköpare hos AT-Tillverkning kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att produktionen sker effektivt och kvalitetssäkrat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Produktionsberedning: Förbereda och planera produktionsunderlag samt säkerställa att produktionsprocesserna är optimala för att möta kvalitets- och kostnadskrav.
Underhåll av affärssystemet Monitor: Ansvara för att uppdatera och upprätthålla information i affärssystemet Monitor. Detta inkluderar uppdatering av kunduppgifter, orderhantering och övrig relevant information i systemet.
Inköp: Ansvara för inköp av råmaterial, utvärdera offerter, upprätthålla och utveckla relationer med befintliga leverantörer samt på sikt sluta avtal med nya leverantörer. Hantera beställningar och säkerställa att material levereras i tid och enligt specifikation.
Processutveckling: Bidra till kontinuerlig förbättring av processer och rutiner inom både beredning och inköp.

Din profil
Vi värdesätter att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och brinner för att arbeta inom detta område. För att lyckas i rollen som Produktionsberedare och Inköpare hos AT-Tillverkning är det viktigt att du är flexibel och nyfiken inför förändringar, samtidigt som du är pålitlig och noggrann i ditt arbete. Du arbetar självständigt och har god kommunikationsförmåga, vilket gör att du samarbetar effektivt med både kollegor och leverantörer. Vidare trivs du att arbeta i en mindre grupp och bidrar aktivt till en positiv och produktiv arbetsmiljö.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Några års erfarenhet inom beredning samt erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Monitor.
Grundläggande kunskaper och förståelse av ritningsläsning. Har du dessutom tidigare erfarenhet av CAD ser vi det som meriterande för tjänsten.
God datorvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort.

Övrig information
Placeringsort: Alvesta
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare, provanställning tillämpas
Arbetstid: Heltid, 7-16 måndag-fredag
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

AT-Tillverkning har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email vaxjo@maxkompetens.se. Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi uppmanar dig dock att ansöka på www.maxkompetens.se redan idag! 

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
AT-Tillverkning har en vision om att vara ledande inom aluminium och rostfritt. Vi vill hjälpa våra kunder med innovativa lösningar. Vår affärsidé är att utveckla och producera funktionella sitt- och ståhjälpmedel för barn, ungdomar och vuxna.

AT-tillverkning har sin plats i Alvesta som ligger mitt i Småland. Vi började vår verksamhet 2003 med legotillverkning och har utvecklats för att möta de förändrade kraven och förutsättningarna i branschen.

Ansök nu

Studenter till Lyreco lager i Växjö!

Lagerarbetare
Läs mer Jul 12
Är du student och tycker om ett aktivt arbete samt vill ha en rutin under studietiden? Då kan vi ha tjänsten för dig! Maxkompetens söker nu i samarbete med Lyreco i Växjö dig som vill arbeta på lager under din studietid.

Lyreco-koncernen är ledande i Europa och världens tredje största distributör av produkter och tjänster för arbetsplatser. Lyreco har varit ett privatägt företag sedan 1926, och har ständigt anpassat sig till utvecklingen på arbetsplatser genom sitt ständiga fokus på att skapa bästa möjliga kundupplevelse, starka partnerskap med välrenommerade leverantörer och effektiv logistik. Staples i Växjö är numera en del av Lyreco- koncernen. Läs mer om Lyreco på deras hemsida: https://www.lyreco.se/

Dina arbetsuppgifter
Som lagermedarbetare på Lyreco kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att delta i den dagliga produktionen. Du kommer arbeta med plock och pack av ordrar. Det är en tjänst där tyngre lyft förekommer dagligen i arbetet, vilket är viktigt att du känner passar dig!

Din profil
Vi vill anställa dig som är noggrann och prestigelös som person samt gillar att arbeta i team där man hjälps åt för att nå uppsatta mål. Som person är du snabb, engagerad och motiveras av att arbeta i en verksamhet där tempot är högt och där alla medarbetare är delaktiga. Vi förutsätter även att du som söker är flexibel, ansvarsfull och inte främmande för att hoppa in med kort varsel vid tex, sjukdom.

Till denna tjänst vänder vi oss främst till dig som är student, alternativt dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och vill arbeta extra. Som student räknas du som är inskriven på universitet, högskola eller Komvux. Registreringsintyg är ett krav för eventuell anställning.? Du kommer vara anställd som konsult av Maxkompetens men arbeta hos Lyreco i Växjö.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!


Övrig information
Arbetstider: Måndag-fredag, varierande arbetstider men främst kl.15:00-21:00
Placeringsort: Växjö
Lön: Enligt kollektivavtal
Start: Enligt överenskommelse
* Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Lyreco har för denna tjänst valt att samarbeta med Maxkompetens AB. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email vaxjo@maxkompetens.se. Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi uppmanar dig dock att ansöka på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Hållbarhetsansvarig till KG-List i Norrhult

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Jul 9
KG-List historia börjar 1951 och sedan dess har KG List gått från att vara en snickerifabrik till att bli Sveriges ledande tillverkare av limfog i lövträ. Från deras fabrik i Norrhult mitt i Småland levererar de produkter av högsta kvalitet till kunder i branscher som kök, möbel, bad, snickeri, dörrar, fönster och trappor. Företaget har idag 51 anställda och omsätter cirka 150 miljoner kronor. KG-List är en del av Surewood Industries AB där även Spaljisten AB och Surewood Housing AB ingår.

KG-List söker en driven och engagerad Hållbarhetsansvarig som vill vara med och utveckla företagets hållbarhets- och miljöarbete.

Dina arbetsuppgifter
Som Hållbarhetsansvarig på KG-List kommer du att ha det övergripande ansvaret för att driva och utveckla deras hållbarhets- och miljöarbete i enlighet med företagets mål och strategier. Du kommer att leda och genomföra både interna och externa revisioner, samt spela en nyckelroll i att utarbeta och implementera rutiner och processer inom ditt ansvarsområde.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Bevaka och säkerställa efterlevnad av lag- och kundkrav inom EUDR, energikartläggning, CSRD, miljödeklaration och EPD samt genomföra aktiviteter kopplade till dessa områden.
Agera sakkunnig gentemot deras kunder och vara kontaktperson för KG-List inom koncernen.
Rapportera och följa upp interna avvikelser inom hållbarhet och miljö enligt gällande kund- och lagkrav.
Ha det övergripande ansvaret för FSC & PEFC.
Upprätta mål och finansiell budget för hållbarhetsområdet i samråd med VD.
Kontinuerligt mäta, följa upp samt vidta relevanta korrigerande åtgärder för att nå hållbarhetsmålen.
Arbeta för minskad miljöpåverkan och driva samt följa upp aktuella miljöfrågor.
Ansvara för att kemikaliehantering sker enligt gällande regler och standarder.

Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av hållbarhets- och miljöarbete. För att lyckas i rollen som Hållbarhetsansvarig hos KG-List är det viktigt att du har förmågan att arbeta strategiskt och analytiskt. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs i en självständig roll där du tar egna initiativ. Som person är du driven, ansvarsfull och har en god kommunikativ förmåga.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, dock minst treårig gymnasieutbildning.
Dokumenterad flerårig erfarenhet av hållbarhets- och miljöarbete samt erfarenhet av revisioner.
Kännedom om relevanta ISO-standarder genom utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.


Övrig information
Placeringsort: Norrhult
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Omfattning: Tjänsten är initialt på deltid men kan komma att utvecklas över tid
Övrigt: Direkt anställning på KG-List alternativt som konsult

KG-List har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email, vaxjo@maxkompetens.se eller på telefonnummer, 0470-72 33 88.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Group Controller till SONSAB i Alvesta

Controller
Läs mer Jul 2
Som Group Controller på SONSAB kommer du att ha en central roll med stort mandat och möjlighet att påverka verksamhetens framgång.
SONSAB är en del av Peter Gyllenhammar AB (PGAB), ett privatägt investmentbolag med stort engagemang i sina investeringar inom industrin och fastighetsbranschen. SONSAB koncernen består av flera affärsområden inom komponenter, trävaror, mattor, kakel och klinkers samt logistik. Vi strävar efter att skapa värde genom innovativa och hållbara lösningar. Läs gärna mer på sonsab.com

Dina arbetsuppgifter
Syftet med rollen är att aktivt utföra affärsstyrningen av de fyra affärsområdena inom SONSAB. Detta inkluderar finansiell kontroll och planering för att möta företagets mål avseende tillväxt, kassaflöde och lönsamhet. För att gemensamt med affärsområdena nå SONSABs mål kommer rollen vara drivande i ett flertal initiativ och projekt för att öka effektiviteten och skapa lönsam tillväxt både lokalt och över affärsområdena.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Group Controller inkluderar:
Ta fram beslutsunderlag för att stötta viktiga affärsbeslut och förse VD med värdefulla finansiella insikter.
Driva den finansiella processutvecklingen och digitaliseringen för att leverera den förväntade lönsamma tillväxten för SONSAB.
Utveckla och följa upp relevanta KPI:er.
Leda den årliga budgetprocessen och skapa prognoser till ledningen.
Stödja de lokala affärsområdescheferna med beslut relaterade till ekonomisk påverkan, ekonomisk planering och lönsamhet.
Stötta verksamheten i arbetet med kapitalbindning i lager.
Delta i Due Diligence-processer.
Du kommer att rapportera direkt till VD i din roll som Group Controller. Resor förekommer i tjänsten för att besöka SONSABs olika enheter runt om i Sverige.

Din profil
Vi söker dig som är redo att ta dig an en utmanande och utvecklande roll. Du har en gedigen erfarenhet av redovisningsanalys och controlling samt har starka ledaregenskaper. Som sökande ser vi att du har en civilekonomutbildning eller motsvarande erfarenhet. Vidare har du tidigare erfarenhet av internationell handel och känner dig bekväm med att använda Excel. Du har erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor. Flytande kunskaper i svenska och engelska samt B-körkort är viktigt för att lyckas i rollen.
För att trivas på SONSAB som Group Controller ser vi att du är:
Analytisk, strukturerad och kommunikativ.
Drivande, självgående och proaktiv.
Flexibel och trygg i dig själv, med förmågan att stå upp för dina åsikter.

Vi erbjuder dig
Hos SONSAB får du chansen att vara en del av en dynamisk och expansiv koncern. Vi erbjuder dig en konkurrenskraftig lön och förmåner så som tjänstebil, friskvårdsbidrag etc. Rollen innebär stort ansvar och mycket mandat, med direkt rapportering till VD. Du får möjlighet att vara med och forma framtiden för SONSAB, där du blir en nyckelspelare i vår organisation och på resan får du en stimulerande arbetsmiljö där dina idéer och initiativ värdesätts och uppmuntras.

Övrig information
Placeringsort: Alvesta
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Lön: Individuell lönesättning
SONSAB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email vaxjo@maxkompetens.se nu under semesterperioden eller till rekryteringsansvarig Nathalie Stjärned på nathalie.stjarned@maxkompetens.se
Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi ser fram emot din ansökan via Maxkompetens hemsida redan idag!

Vi undanber oss ansökningar via e-post på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Studenter till Lyreco lager i Växjö!

Lagerarbetare
Läs mer Jun 28
Är du student och tycker om ett aktivt arbete samt vill ha en rutin under studietiden? Då kan vi ha tjänsten för dig! Maxkompetens söker nu i samarbete med Lyreco i Växjö dig som vill arbeta på lager under din studietid.

Lyreco-koncernen är ledande i Europa och världens tredje största distributör av produkter och tjänster för arbetsplatser. Lyreco har varit ett privatägt företag sedan 1926, och har ständigt anpassat sig till utvecklingen på arbetsplatser genom sitt ständiga fokus på att skapa bästa möjliga kundupplevelse, starka partnerskap med välrenommerade leverantörer och effektiv logistik. Staples i Växjö är numera en del av Lyreco- koncernen. Läs mer om Lyreco på deras hemsida: https://www.lyreco.se/

Dina arbetsuppgifter
Som lagermedarbetare på Lyreco kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att delta i den dagliga produktionen. Du kommer arbeta med plock och pack av ordrar. Det är en tjänst där tyngre lyft förekommer dagligen i arbetet, vilket är viktigt att du känner passar dig!

Din profil
Vi vill anställa dig som är noggrann och prestigelös som person samt gillar att arbeta i team där man hjälps åt för att nå uppsatta mål. Som person är du snabb, engagerad och motiveras av att arbeta i en verksamhet där tempot är högt och där alla medarbetare är delaktiga. Vi förutsätter även att du som söker är flexibel, ansvarsfull och inte främmande för att hoppa in med kort varsel vid tex, sjukdom.

Till denna tjänst vänder vi oss främst till dig som är student, alternativt dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och vill arbeta extra. Som student räknas du som är inskriven på universitet, högskola eller Komvux. Registreringsintyg är ett krav för eventuell anställning.? Du kommer vara anställd som konsult av Maxkompetens men arbeta hos Lyreco i Växjö.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!


Övrig information
Arbetstider: Måndag-fredag, varierande arbetstider men främst kl.15:00-21:00
Placeringsort: Växjö
Lön: Enligt kollektivavtal
Start: Enligt överenskommelse
* Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Låter jobbet intressant för dig? Vänta inte med din ansökan utan skicka in den redan idag! Vi tillämpar löpande urval för denna rekrytering och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lyreco har för denna tjänst valt att samarbeta med Maxkompetens AB. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna ansvarig rekryterare, Elin Tornhed på telefon: 073- 056 55 54.


Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu