Växjö: B2B säljare till Venture Design

Hitta ansökningsinfo om jobbet B2B säljare till Venture Design i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

ETERNI SÖKER B2B SÄLJARE!
Vill du vara en del av Venture Designs fortsatta tillväxtresa där du som B2B säljare har en viktig roll i företagets expansion på den europeiska marknaden. 
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en självständig B2B säljare med ett inneboende driv och vilja att nå uppsatta mål och resultat, där din budget är i fokus. Som B2B säljare hos oss förstår du vikten av att kunden alltid har högsta prioritet och anpassar därför din arbetsdag efter detta. Som B2B säljare på Venture Design ingår du i ett härligt gäng, där gemenskap och trivsel prioriteras högt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att: 

Hitta nya och långsiktiga affärsmöjligheter i Europa


Ta ansvar och följa upp din budget


Säkra lönsamma affärer, både befintliga och nya


Att självständigt bygga upp och utveckla dina kundkontakter


Genomföra kundbesök


Hos oss får du mandat att maximera ditt affärsområdes fulla potential på ett professionellt och långsiktigt sätt. Är du en driven person med ett genuint intresse för rollen som B2B säljare? Då vill vi gärna ge dig chansen att växa tillsammans med oss på Venture Design. 
Rollen innebär resor i Europeiska länder som du själv planerar in samt att närvara vid mässor. 
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Du som antar denna utmaning är troligen utbildad på eftergymnasial nivå, med en inriktning mot försäljning. Utöver din akademiska plattform har du en flerårig erfarenhet som B2B säljare. Du kommunicerar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera i tal och skrift på tyska.
Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har en flexibilitet där du arbetar fritt under ansvar. Vidare är du resultatdriven, energisk samt uthållig och har förmågan att jobba målmedvetet även i längre försäljningsprocesser. Struktur, kvalité och ordning är något som ligger dig varmt om hjärtat och ett arbetssätt som både vi och våra kunder uppskattar. Venture Designs värdegrund som är personligt engagerad, lyhörd, professionell och strävar alltid efter att bygga befintliga och nya relationer. 

Vill du följa med i vår tillväxtresa i en spännande, flexibel och självgående roll? Då ser vi med spänning fram emot att ta emot din ansökan! 
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som B2B säljare är en direktanställning hos Venture Design.  Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön inklusive provision ingår som en del av anställningsvillkoren. 
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Utesäljare.

B2B-SÄLJARE TILL SAMSUNG AIR-CON NORDIC!

Läs mer Sep 20
WorkShop erbjuder en spännande tjänst i en internationell och dynamisk organisation där tiden mellan idé och beslut alltid är kort. Vill du bli en del av vårt team?

Vi på Workshop söker nu en engagerad B2B-säljare till Samsung Air-Con Nordic. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att bearbeta svenska kylföretag, avtalskunder och konsulter samt presentera Samsungs produkter inom klimatsystem i Sydöstra Sverige. Vi välkomnar dig som brinner för försäljning och delar vår passion för Samsung som varumärke. Du är en inspirerande individ med ett starkt inre driv och en förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga affärsrelationer.

I rollen som B2B-säljare kommer du att agera självständigt, men samarbeta nära med ledningen och dina kollegor på Samsung. Du ansvarar för att bygga nära relationer med Samsungs kunder och genomföra planerade produkt- och försäljningskurser. Det inkluderar utbildning av våra kunder i Samsungs produktsortiment, både hos kunden och i våra nya lokaler i Samsungs huvudkontor.

I samråd med ledningen kommer du att sätta och följa upp budgeten för ditt distrikt och diskutera vilka verktyg som krävs för att uppnå dina mål. Du kommer att samarbeta med andra avdelningar inom Samsung i projektet ’One Samsung,’ som syftar till att hitta synergier mellan de olika produktområdena inom Samsungs breda sortiment.


Din arbetsplats är baserad i södra Sverige, men du kommer att resa och övernatta ca 1-2 dagar per vecka och ha flexibilitet att planera din arbetsvecka. Vissa arbetsdagar kan inkludera arbete på helger.

Vi ser att du som söker:

- Är resultatinriktad med starkt fokus på försäljning

- Har erfarenhet av försäljning mot installatörsledet inom värme, kyla och/eller ventilation

- Har erfarenhet av att genomföra produkt- och försäljningsutbildningar

- Har en förmåga att inspirera och coacha andra människor

- Har social kompetens och en förmåga att kommunicera effektivt

- Är flexibel och lösningsorienterad med en strukturerad arbetsmetod

- Har färdigheter i MS Office

- Har ett giltigt B-körkort

- har goda kunskaper i svenska och engelska

Vi erbjuder dig en spännande och dynamisk arbetsmiljö i ett växande företag. Du får en konkurrenskraftig ersättning bestående av fast lön, bonus och förmånsbil. Dessutom omfattar vårt förmånsprogram 30 dagars semester enligt kollektivavtal.

Arbetsort: Sydöstra Sverige

Start: Enligt överenskommelse

Arbetstid: Heltid med 6 månaders provanställning

Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2023-10-03. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.

Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency - Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer - så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram!


Lär dig mer om vårt företag på WorkShop (https://www.work-shop.com/) och följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/workshoptheconsumerexperienceagency), LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/724670/admin/) och Instagram (https://www.instagram.com/workshopretail/)!

Ansök nu

Transportbilssäljare

Läs mer Aug 31
Småländska Bll befinner sig i en mycket stark expansion och behöver därför stärka upp teamet med ytterligare en driven transportbilsäljare som skall arbeta med försäljning av Mercedes-Benz transportbilar.

Tjänsten avser heltid och tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag.

Skicka därför din ansökan redan idag

Din profil

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning av transportbilar. Det är dessutom meriterande om du har haft nära kontakter eller samarbeten med hantverkare eller påbyggare.

Som person älskar du försäljning, att ge omtänksam service och framförallt att vara en glädjespridare i vardagen.
Du är handlingskraftig, positiv och offensiv.

Du har god känsla för teamwork och gillar ett högt tempo med många bollar i luften. Körkort klass B är ett krav, meriterande om du även har klass C.

Arbetsuppgifter

I ditt jobb kommer du att bearbeta företagskunder under hela köpprocessen, från rådgivning och inbyte till avtalsskrivning och leverans.

Du guidar din kund genom våra produkter, provkörningar samt ger information om tillbehör och finansieringslösningar.

I din roll är det viktigt att bemöta kunder, skapa affärskontakter och säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet.

Placering - Växjö

Småländska Bil är ett etablerat och familjärt företag som grundades 1950. Med tiden har vi hunnit bli cirka 85 medarbetare som förser södra Sverige med bilar och servicetjänster av riktig hög kvalitet. Koncernen har tre enheter i Växjö, Kalmar och Vetlanda.

Vi är agent för Mercedes-Benz personbilar, transportbilar samt återförsäljare för Kia. Vi erbjuder anställning hos en välkänd och renommerad arbetsgivare som värdesätter glatt humör, engagemang, driv och social kompetens.

Vårt ledord är Välvilja, allt vi gör, utför och säger skall vi göra med välvilja. Vi vill alla väl så som kunder och våra anställda.Vi är en trygg arbetsgivare med en kompetent organisation som genomsyras av starkt lagarbete och härlig stämning genom alla led.

Tillsammans skapar vi en trivsam arbetsplats som drivs mot gemensamma mål och som alltid levererar kvalitet på utsatt tid.

Ansök nu

Säljare till Aquadrip/Bevo Nordics

Läs mer Nov 13
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Aquadrip/Bevo Nordics.

Om företaget:

Aquadrip har sedan 1980 arbetat med bevattning, näringstillförsel och dammbekämpning till kunder i de nordiska länderna och är idag en ledande aktör inom området. Företaget levererar såväl enskilda komponenter, som de projekterar och utför hela bevattningsanläggningar.

Aquadrip har sammansvetsats med systerbolaget Bevo Nordics, som är en del av Megagroup som representeras av 7 olika varumärken med kontor i över 10 länder i Europa. Deras mål är att vara en ledande säljare av hållbara vattenlösningar. Företagets uppdrag som teknisk grossist är att göra vattenlösningar tillgängliga på ett smart, bekvämt och effektivt sätt.

Aquadrip/Bevo Nordics är en arbetsplats där du uppskattas för dina insatser. Du blir en del av ett team beståendes av kollegor både i Sverige och Danmark som värdesätter gemenskap och att ha roligt på jobbet. Här får du möjligheten att vara med i tillväxt och företagets utvecklingsresa.

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare ansvarar du för hela försäljningsprocessen vad gäller både nya-och befintliga kunder. Ditt mål är att utveckla samarbeten, skapa fler möjligheter, affärer och relationer. Detta innefattar arbete med uppsökande försäljning där du bygger upp en egen kundbas av utvalda slutkunder/återförsäljare inom området. Detta gör du genom att boka möten, bearbeta, följa upp och arbeta med kundvård. Du arbetar också med företagets befintliga kunder där fokus blir att utveckla samarbetena.

Vidare har du ett nära samarbete med dina kollegor och du rapporterar direkt till platsansvariga. Tillsammans planerar ni försäljningsinsatserna och strategin för marknaden. Aquadrip/Bevo Nordics är redan etablerade på den svenska marknaden, men deras mål är att ta ännu fler marknadsandelar och öka kunskapen om deras varumärken i hela landet. Därtill kommer du att vara med och påverka att strategin i Sverige uppfylls, följas upp och utvecklas.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Något års erfarenhet inom försäljning
• Tekniskt intresse och kunnande är starkt meriterande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

För att trivas i rollen är du en person som brinner för att göra affärer och vill arbeta med försäljning mot potentiella kunder. Du är ansvarstagande och visar ett stort intresse för andra. Du har en fallenhet för att bygga relationer och en god samarbetsförmåga då rollen innebär många kontaktytor, såväl internt som externt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktansvarig säljare / Key Account Manager till S-I-T

Läs mer Nov 13
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svensk Innovativ Träteknik.

Om företaget:

Svensk Innovativ träteknik är ett företag med lång tradition inom svensk träbearbetning. Deras historia, som går ända tillbaka till 1919, har byggt en gedigen plattform av kunskap och erfarenhet som företaget står på idag och gör det möjligt för dem att se nya innovativa möjligheter. Sigfrid Stenberg grundade företaget 1919 med affärsidén att leverera maskiner till träindustrin. Svensk Innovativ Träteknik ingick länge i AB Sigfrid Stenberg och kallades då för Stenbergs. 2007 såldes verksamheten till E & F Holding och ändrade namn till Stenbergs Träteknik AB.

Fem år senare byter de namn till S-I-T –¬ Svensk Innovativ Träteknik AB. Med det skapar företaget ny historia. Tillsammans med deras kunder vill de förnya branschen och skapa innovativa och lönsamma lösningar.

Företagets kontor och maskinutställning ligger i Tenhult utanför Jönköping, men många arbetsuppgifter utförs på distans. S-I-T har ingått i partnerskap med SCM, en världsledande leverantör av maskiner för träindustrin. I samband med detta söker vi nu en ny produktansvarig säljare för denna ytbehandlingsutrustning.

Arbetsuppgifter:

I rollen som produktansvarig säljare driver du självständigt hela försäljningsprocessen, mot befintliga och potentiella slutkunder från första möte till godkänd offert. Du har stor möjlighet att sätta din egen prägel och strategi för försäljningen, du planerar själv och genomför kundbesök, bygger upp din kundbas samt utvecklar långsiktiga relationer. Du ansvarar för försäljning och budget för dina kunder samt för att vidta de åtgärder som krävs för att nå uppsatta mål.

Du jobbar aktivt med att hjälpa dina kunder med att hitta och föreslå bästa lösning. Ditt ansvar är att agera expert inom området och med en bred kunskap och förståelse för kundens krav och förutsättningar, vara ett stöd genom hela processen. Vidare har du ett nära samarbete med leverantörer, kunder, företagets distriktsäljare samt projektledare där ni tillsammans driver affärsprocesserna. I rollen som produktansvarig säljare reser du både inom Sverige, men också inom Europa, främst till Italien, vilket du styr helt självständigt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års arbetslivserfarenhet av teknisk försäljning eller en annan teknisk roll inom ytbehandling.
• Annan erfarenhet från träindustrin är starkt meriterande
• B-körkort
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Du är affärsmässig i ditt tankesätt såväl som i ditt agerande. Du har en stark drivkraft och trivs med att arbeta självständigt under eget ansvar. Du har en utåtriktad personlighet och trivs i personliga möten, där du både vårdar och skapar nya relationer. Du är också en lagspelare som tycker om att samarbeta med kollegor i projekt och möten.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Företaget har sitt kontor i Tenhult, du kan utgå ifrån en närliggande ort så som Jönköping eller Växjö med omnejd
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Creative Sales Advisor B2B Kronoberg

Läs mer Nov 20
Varför just oss?
Sticker du inte ut i vår bransch så är uppförsbacken brant.
Vårt framgångsrecept bygger på att inte vara som ”alla andra” utan att kunna erbjuda unika och egendesignade produkter i en djungel av kataloger, hemsidor och interna webshopar. Med åren har vi blivit den partner som kunden vänder sig till när de i sin tur vill sticka ut. Med egen produktion, egen grafisk avdelning och eget tryckeri så erbjuder vi möjligheter, lösningar och leveranstider som gång på gång överträffar både kundens förväntningar och önskningar som de inte ens själva visste om att de hade.

Vi arbetar från Kiruna i norr till Ystad i syd men trots de geografiska avstånden så är vi ett tight och sammansvetsat gäng som hjälper, stöttar och samarbetar med varandra dagligen. Vid minst två tillfällen per år anordnas det konferensresor och under pandemifria tider så förläggs de oftast utomlands.

Självklart ingår allt du behöver för att vi tillsammans ska se till att du når dina mål – allt från teknisk utrustning (mobil, dator etc.) till tjänstebil.

Varför just du?
Lagerarbetare, förskollärare, lastbilschaufförer och fysioterapeuter – det här är bara ett fåtal exempel på olika bakgrunder som några av våra toppsäljare har haft innan de utbildades och formades inom bolaget. Tillsammans bryter vi ned direktförsäljningens olika beståndsdelar och ser till att du bemästrar dessa för att kunna bli nästa spelare i vårt lag.
Med andra ord så är din tidigare erfarenhet långt ifrån avgörande utan det viktigaste är att du besitter en riktig vinnarskalle och tycker om att jobba och umgås med människor. Däremot så kan det ge dig ett försprång i utvalda delar av jobbet om du tidigare arbetat med telefonförsäljning, mötesbokning och/eller som fältsäljare inom andra branscher.

Därför lyckas vi!
En helt unik kollektion av produkter som kontinuerligt utvecklas och växer.
Samarbeten med allt från stora rikstäckande kedjor till små lokala aktörer.
Möjligheten till trygghetslön alternativt en provisionsbaserad lön utan tak.
Kontinuerlig coachning från några av branschens bästa arbetskollegor som kommer göra ALLT för att hjälpa dig att lyckas.


Välkommen med din ansökan:
jobb@profilenordic.se

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Eterni Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Eterni Sweden AB .

Gjutare till kundföretag i Vislanda

Gjutare
Läs mer Dec 1
Eterni söker gjutare med omgående uppstart

Har du arbetat som gjutare tidigare och vet att du trivs i rollen och med arbetsuppgifterna? Nu söker vi gjutare till en av våra kunder i Vislanda. 
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med gjutning i olika material och uppgifterna består av gjutning där du övervakar och sköter processen, ev. efterbehandling, avsyning och slutkontroll.
Service och underhåll på utrustningen kan också förekomma och vi ser därför gärna att du är en problemlösare som är händigt lagd.


PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har: arbetat som gjutare tidigare
goda mekaniska kunskaper
förståelse för och stort intresse för teknik och produktion
goda kunskaper i svenska eller engelska, såväl muntligt som skriftligt
B-körkort
Det är meriterande om du har truckkort.
Du som söker är en ambitiös och ansvarsfull person med en positiv inställning som lätt smittar av sig. Du är trygg i dig själv och har lätt för att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som gjutare är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader inledningsvis. Därefter finns goda chanser till förlängning. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos kundföretaget. Arbetstiden är förlagd till skiftgång.

ÖVRIG INFORMATION
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Amanda Welander på via amanda.welander@eterni.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sales support för kommande uppdrag

Ordermottagare
Läs mer Nov 20
SALES SUPPORT FÖR KOMMANDE UPPDRAG!
Trivs du i en koordinerande serviceroll med breda kontaktytor både internt och externt? Söker du en roll i en internationell miljö och har goda kunskaper i det tyska språket? Då är du kanske den personen vi söker!
ARBETSUPPGIFTER 
Tillsammans med kund teamet utveckla nya och befintliga kunder
Orderhantering, bevakning och leveransbesked
Kundadministration såsom uppdatering av prislistor, reklamationshantering, registervård 
Aktiv och regelbunden avstämning med kunder och leverantörer
Hantering av RFQ
Upprätta offerter
Aktivt delta i det interna förbättringsarbetet

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning, gärna med IT-inriktning. Utöver din utbildning innehar du minst något eller ett par års praktisk erfarenhet inom industriell tillverkning.

Som person är du flexibel och serviceinriktad, du har stort tålamod och du fungerar bra i en koordinerande funktion. För att lyckas i rollen bör du även ställa dig positiv till förändringar och vara duktig på att prioritera. Att du är noggrann och arbetsam ser vi som en självklarhet.

Vidare är du utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Du visar stort engagemang i ditt arbete, är lyhörd, professionell och strävar efter ständig förbättring.
Du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team, men kan också leda dig själv i det dagliga arbetet.

Du är intresserad av att skapa nya affärer och har en vilja att fortsätta utvecklas inom marknad och försäljning. Har du intresse och förståelse för teknik, konstruktion och tillverkning, är detta en klar fördel.

Din systemvana är god och du har ett strukturerat arbetssätt. Meriterande är om du har affärsmässiga kunskaper i det engelska och tyska språket och att du känner dig trygg med att kommunicera på såväl svenska, engelska som tyska i tal och skrift. Meriterande är också om du har några års erfarenhet inom försäljning eller administration, med fördel från tillverkningsindustrin.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som sales support är ett uppdrag på heltid.  Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund i Växjö. 
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Sales support för kommande uppdrag

Ordermottagare
Läs mer Nov 13
SALES SUPPORT FÖR KOMMANDE UPPDRAG!
Trivs du i en koordinerande serviceroll med breda kontaktytor både internt och externt? Söker du en roll i en internationell miljö och har goda kunskaper i det tyska språket? Då är du kanske den personen vi söker!
ARBETSUPPGIFTER 
Tillsammans med kund teamet utveckla nya och befintliga kunder
Orderhantering, bevakning och leveransbesked
Kundadministration såsom uppdatering av prislistor, reklamationshantering, registervård 
Aktiv och regelbunden avstämning med kunder och leverantörer
Hantering av RFQ
Upprätta offerter
Aktivt delta i det interna förbättringsarbetet

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning, gärna med IT-inriktning. Utöver din utbildning innehar du minst något eller ett par års praktisk erfarenhet inom industriell tillverkning.

Som person är du flexibel och serviceinriktad, du har stort tålamod och du fungerar bra i en koordinerande funktion. För att lyckas i rollen bör du även ställa dig positiv till förändringar och vara duktig på att prioritera. Att du är noggrann och arbetsam ser vi som en självklarhet.

Vidare är du utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Du visar stort engagemang i ditt arbete, är lyhörd, professionell och strävar efter ständig förbättring.
Du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team, men kan också leda dig själv i det dagliga arbetet.

Du är intresserad av att skapa nya affärer och har en vilja att fortsätta utvecklas inom marknad och försäljning. Har du intresse och förståelse för teknik, konstruktion och tillverkning, är detta en klar fördel.

Din systemvana är god och du har ett strukturerat arbetssätt. Meriterande är om du har affärsmässiga kunskaper i det engelska och tyska språket och att du känner dig trygg med att kommunicera på såväl svenska, engelska som tyska i tal och skrift. Meriterande är också om du har några års erfarenhet inom försäljning eller administration, med fördel från tillverkningsindustrin.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som sales support är ett uppdrag på heltid.  Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund i Växjö. 
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Sales support för kommande uppdrag

Ordermottagare
Läs mer Nov 6
SALES SUPPORT FÖR KOMMANDE UPPDRAG!
Trivs du i en koordinerande serviceroll med breda kontaktytor både internt och externt? Söker du en roll i en internationell miljö och har goda kunskaper i det tyska språket? Då är du kanske den personen vi söker!
ARBETSUPPGIFTER 
Tillsammans med kund teamet utveckla nya och befintliga kunder
Orderhantering, bevakning och leveransbesked
Kundadministration såsom uppdatering av prislistor, reklamationshantering, registervård 
Aktiv och regelbunden avstämning med kunder och leverantörer
Hantering av RFQ
Upprätta offerter
Aktivt delta i det interna förbättringsarbetet

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning, gärna med IT-inriktning. Utöver din utbildning innehar du minst något eller ett par års praktisk erfarenhet inom industriell tillverkning.

Som person är du flexibel och serviceinriktad, du har stort tålamod och du fungerar bra i en koordinerande funktion. För att lyckas i rollen bör du även ställa dig positiv till förändringar och vara duktig på att prioritera. Att du är noggrann och arbetsam ser vi som en självklarhet.

Vidare är du utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Du visar stort engagemang i ditt arbete, är lyhörd, professionell och strävar efter ständig förbättring.
Du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team, men kan också leda dig själv i det dagliga arbetet.

Du är intresserad av att skapa nya affärer och har en vilja att fortsätta utvecklas inom marknad och försäljning. Har du intresse och förståelse för teknik, konstruktion och tillverkning, är detta en klar fördel.

Din systemvana är god och du har ett strukturerat arbetssätt. Meriterande är om du har affärsmässiga kunskaper i det engelska och tyska språket och att du känner dig trygg med att kommunicera på såväl svenska, engelska som tyska i tal och skrift. Meriterande är också om du har några års erfarenhet inom försäljning eller administration, med fördel från tillverkningsindustrin.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som sales support är ett uppdrag på heltid.  Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund i Växjö. 
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Erfaren Projektledare till Scanditronix Magnet i Vislanda

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Dec 1
TILL VÅRT TREVLIGA KUNDFÖRETAG SÖKER VI NU EN DRIVEN PROJEKTLEDARE
Scanditronix Magnet är ett Vislanda Baserat teknikföretag som under många årtionden byggt upp en stark position på världsmarknaden inom utveckling och produktion av spolar och magneter för användning i partikelacceleratorer. Magneter har en nyckelfunktion inom olika typer av användningsområden, till exempel vetenskaplig forskning och cancerbehandling. Huvuddelen av vår produktion exporteras framför allt till Europa och USA. Våra produkter är tekniskt avancerade och ofta kundanpassade, vilket gör våra tjänster utmanande, stimulerande och varierande. Vi arbetar i projektform och är i en starkt expansiv fas.
Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa från ett innovationsbolag till större produktionsbolag med spännande kunder över hela världen.
ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare kommer du arbeta både självständigt, tillsammans med kollegor och i nära samarbete med kunder. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att driva kundprojekt från order till leverans. I kund projektet ingår planering och uppföljning i samarbete med våra planerare och processansvariga, framtagning av produktions- och test underlag samt produktdokumentation till kund. Du kommer att ansvara för dina kundprojekt och eftersträvar att nå projektets mål gällande kvalitet, pris och leveranstid. Hos Scanditronix Magnet erbjudes du möjligheten att vara en del av tillverkningen av högteknologiska produkter som gör skillnad för många.
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Du som söker denna spännande utmaning innehar en relevant högskoleutbildning inom maskinteknik/elteknik, fysik eller motsvarande. I rollen som Projektledare till Scanditronix Magnet söker vi dig som är en självgående, driven och tekniskt bevandrad person som känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du trivs med eget ansvar samt har förmågan att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Vi värdesätter flexibla och entusiastiska medarbetare med en bred kompetens och stor vilja att hjälpa andra.
Vidare är du en social och ansvarstagande person som är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du har flerårig erfarenhet som projektledare, allra helst från tillverkningsindustrin. Du kan läsa och tolka ritningar och är van att arbeta i affärssystem, Monitor G5 är ett plus samt erfarenhet av att arbeta metodiskt och strukturerat i projektledningssystem (PDM).
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Det är viktigt att du brinner för ditt jobb och gillar när det händer mycket omkring dig, samtidigt som du är prestigelös och ödmjuk inför uppgiften. Du är en god ambassadör för företaget och produkterna samt en lagspelare som gillar interaktionen med kollegor och affärspartners. Vi är ett tight team där feedback och kommunikation tillhör vardagen, allt för att vi tillsammans ska nå bästa resultat och mål. Vi värnar om god trivsel och gemenskap på arbetsplatsen, något som vi hoppas även ligger dig varmt om hjärtat. 
Du talar och skriver flytande svenska och engelska och innehar B-körkort. Vidare är du en van användare av Office-paketet samt andra tekniska hjälpmedel. Hos oss får du tillgång till kunniga och engagerade medarbetare i ett stabilt och framgångsrikt företag där trivselfaktorn är hög. 
Välkommen till oss på Scanditronix Magnet i Vislanda!

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Projektledare är en direktanställning hos Scanditronix Magnet.  Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Placering är på vår fabrik i Vislanda. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt ök.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Servicetekniker rekryteras till AMS Sweden AB

Resemontör, maskin
Läs mer Nov 29
Till vår trevliga kund AMS Sweden söker vi flera Servicetekniker

Har du ett brinnande intresse för teknik och maskiner, tycker om att hjälpa andra samt känner ett stort ansvar för de arbeten du utför? Då kan det vara just dig vi söker!

Om tjänsten

Som Servicetekniker på AMS Sweden kommer du att arbeta med både äldre och nyare Hydraulikpressar och automationsutrustningar. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och omfattar
service av befintlig utrustning samt installation av ny kompletterande utrustning och uppgraderingar på plats hos våra kunder.

Som servicetekniker hos oss jobbar du bl.a. med:
  Felsökning i både el, hydraulik och styrning.
Kontroll av maskiner mot gällande regler
Installation, provkörning och ombyggnad av maskiner
Olika arbetsuppgifter i företaget också på hemmaplan
Vi söker dig som:
  Har aptit på tekniska utmaningar.
Gillar att resa, köra bil samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Tycker om att hjälpa kunden och att jobba med schysta arbetskamrater.
Har arbetserfarenhet, gärna inom styr reglerteknik och/eller hydraulik.
Är dokumenterat utbildad inom el eller styr reglerteknik.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du ska arbeta för att skapa trivsel och gemenskap samt fungera som en förebild för vårt företag och våra produkter. Du är bra på att samarbeta men kan även arbeta självständigt, ta egna beslut samt skapa och vårda kundrelationer.

Du har B-körkort, god PC-vana och känner dig bekväm med olika tekniska hjälpmedel samt att resa självständigt med kort framförhållning. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande. Vi erbjuder dig ett intressant arbete med frihet under ansvar och mycket kundkontakt.
Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade medarbetare i ett stabilt och framgångsrikt företag där trivselfaktorn är hög. Som servicetekniker utgår du hemifrån och/eller från kontoret i Ljungby. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är en direktrekrytering till AMS Sweden och vi tar gärna emot din ansökan redan idag! 
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du ansöker direkt på www.eterni.se

Uppstart: Enligt överenskommelse 
Ort/Placering: Tjänsten utgår hemifrån eller kontoret i Ljungby
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: 2023.04.30

Ansök nu