Växjö: Produktionsledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsledare i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Produktionsledare Tillverkningen


Det här är vi, dina nya kollegor


Då en av våra kollegor har gått vidare till nya utmaningar inom företaget så söker vi nu en ny Produktionsledare som har driv och passion för att fortsätta bygga bra lagarbete och engagemang på Tillverkningen.


Rollen och teamet


Idag består vårt team av sex Produktionsledare som tillsammans arbetar nära värdeflödet. Vi har ett arbetsklimat som är öppet och stödjande och vi lägger stor vikt vid en bra arbetsmiljö och samarbete både inom avdelningen och tvärfunktionellt. Du kommer att ansvara för ett av områdena inom Tillverkningen vars processer är skärning av plåt, bearbetning, svetsning och målning innan objekten levereras till vår monteringsavdelning. Våra arbetsgrupper består av ca 30 medarbetare som arbetar på två-skift och natt. Genom att involvera dina medarbetare och sätta dem i fokus skapar du engagemang, motivation och kunskap för att nå uppsatta mål i det dagliga arbetet och i utvecklingsarbetet samt får både individen och gruppen till att utvecklas.


Du har arbetsmiljö- och budgetansvar för aktuellt produktionsavsnitt och säkerställer att medarbetarna har rätt kompetens för att utföra sitt arbete. Du kommer även att arbeta med att utveckla dagens flöden. Vi har fokus på genomförande genom att mäta och följa upp mål och nyckeltal samt att agera på avvikelser. Du rapporterar till chefen för tillverkningen och ingår i tillverkningens ledningsgrupp.


Vem är du?


Vi tror att det är rätt inställning och attityd som kommer att göra skillnad inom vår organisation, därför värdesätter vi dina personliga egenskaper högt.
För att lyckas i din nya roll ser vi gärna att du har erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har förmåga att entusiasmera och coacha dina medarbetare och är en god kommunikatör både på svenska och engelska. Vi ser även att du är målinriktad och har en förmåga att kunna se helheten inom ditt eget produktionsflöde, såväl som inom hela produktionen.


Vi arbetar utifrån ett Lean-baserat produktionsupplägg och ser gärna att du har både praktiska och teoretiska kunskaper om Lean Production. Om du har teknisk gymnasieutbildning eller teknisk högskoleutbildning är det meriterande.


Vi ser fram emot din ansökan och vi intervjuar löpande under ansökningsperioden.

Är du intresserad eller har några frågor, välkommen att kontakta
Henrik Törnblad, chef Tillverkningen, tel: 070-089 77 71


Fackliga kontaktpersoner:


Jimmy Lönnetun, Ledarna, tel: 070-089 76 34
Dennis Andersson, Akademikerna, tel: 079-060 80 63
Per Trozell, Unionen, tel: 070-089 76 81


???????Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Civilingenjör, produktion, maskin

Nedan visas andra jobb i Växjö som Civilingenjör, produktion, maskin.

Senior Mekanikkonstruktör

Läs mer Jun 25
Har du en passion för att skapa och designa maskiner och mekaniska system? Eller för att utvärdera processer och granska/utveckla olika materials egenskaper till olika användningsområden? Då har du kommit rätt!
Din framtid hos oss
I 25 år har vi arbetat med produkt- och systemlösningar som verkligen gör skillnad för omvärlden. Innovationsarbetet pågår såklart fortfarande och nu har vi fler tekniska möjligheter än någonsin! Med hjälp av vår innovationsmodell driver vi multidisciplinära projekt med kompetenser från industridesign till mekanik till mjukvaruutveckling för moderna molnplattformar. Vill du vara med oss och göra skillnad?
Avalon Innovation är en ledande innovativ konsultfirma som fokuserar på produktutveckling och teknisk innovation. Med en imponerande portfölj av uppdrag inom olika branscher har vi en bevisad framgångshistorik av att leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vi tror på att skapa en positiv och utmanande arbetsmiljö där varje individ kan trivas och växa. I Ljungby är vi ett team där alla känner alla, så ditt bidrag till vår laganda och sammanhållning i gruppen är viktig. Vi är en skön mix av både kompetenser och personligheter och vi letar efter kollegor som älskar teknik, innovation och gemenskap, precis som vi.Som mekanikkonstruktör på Avalon Innovation kommer du att erbjudas att jobba tillsammans med en bredd av kunder där innovation och hållbarhet är i centrum. Din roll kommer att vara att ansvara för att konstruera och designa mekaniska komponenter och system enligt specifikationer och kundkrav. Vi är lyhörda för dina intressen och önskemål och prioriterar uppdrag som främjar din utveckling. Väl ute på ditt kunduppdrag kommer du alltid att ha gott om stöd från dina kollegor i Avalon-teamet. Vårt prio ligger alltid i att du har rätt förutsättningar i ditt arbete, oavsett om det kommer till utbildning, stöd eller materiella ting.Förutom en inspirerande och utvecklande arbetsmiljö erbjuder vi:

Spännande och utmanande mekanikprojekt där du arbetar med de senaste teknologierna och verktygen inom mekanik


Möjlighet till variation då vi arbetar med kunder i olika branscher, storlekar och faser.


En positiv och stöttande arbetsmiljö som främjar din personliga och professionella utveckling.


Kontinuerlig utbildning och professionell utveckling.


Attraktiv kompensation och förmåner.


Flexibla arbetsarrangemang som främjar balans mellan arbete och fritid.

Matchar vi varandra?
Vi letar efter mer än erfarenheterna i ditt CV - vi vill träffa vår nästa kollega. På samma sätt tror vi att du söker mer än nya arbetsuppgifter. Du vill till en plats där du kan vara dig själv och få en intressant karriärutveckling. Tillsammans kommer vi matcha dig mot de möjligheter och tekniska projekt som passar våra gemensamma mål. För att ta första steget i samarbetet så söker vi dig som

Är en problemlösare med förmågan att tänka kreativt och innovativt.


Har en förmåga att lösa tekniska utmaningar och optimera designlösningar, samt har en grundlig förståelse för material och tillverkningsprocesser.


Delar vår passion för mekanik och teknik.


Har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta effektivt med andra teammedlemmar och kunder.


Är högskoleingenjör, har läst maskinteknik eller har gått yrkesutbildning med maskininriktning.


Har minst 5 års arbetslivserfarenhet av mekanikkonstruktion och behärskar CAD-verktyg och andra relevanta tekniker, såsom Catia och PLM-system.


Talar flytande svenska och god engelska.

Vår kultur
Vår företagskultur är bland det viktigaste vi har. Vi är alla med och aktivt bidrar till våra gemensamma framgångar och vi motiveras av att samarbeta och driva vår affär framåt. Vår ambition är inte att bli störst, däremot kommer vi alltid sträva mot att vara bäst på det vi gör. Vi är glada över att arbeta på Avalon Innovation och kan stolt säga – jag är en avalon!
Vad händer nu?
Vad kul att du har läst såhär långt! Har du frågor om oss eller tjänsten? Tveka inte att höra av dig. På grund av GDPR tar vi inte emot några ansökningar via mail.
På Avalon Innovation älskar vi sommaren och njuter fullt ut. Vi tar gärna emot din ansökan redan nu men kommer att behandla den först i augusti efter att semestrarna och glassen är slut. Vi önskar er alla en riktigt fin sommar!
Vi som med STORT NÖJE ser fram emot din ansökan heter:
David Hallberg, Business Manager i Växjö & Ljungbydavid.hallberg@avaloninnovation.com
Tony Nilsson, Design Engineer& Teamleader i Växjötony.nilsson@avaloninnovation.com
Varmt välkommen till Avalon Innovation!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av annonser eller andra rekryteringstjänster.

Ansök nu

Avalon Talent Program - Växjö

Läs mer Feb 8
Hej! Vad kul att du har hittat till oss på Avalon! Vill du starta din karriär tillsammans med oss och bli en del av ett ödmjukt gäng mekanikkonstruktörer och produktionstekniker? Vill du uppleva en kombination av sessions, nätverkande, mentorskap och konsultuppdrag? Välkommen till vårt talangprogram - Avalon Talent Program!

Din framtid hos oss

I 25 år har vi arbetat med produkt- och systemlösningar som verkligen gör skillnad för omvärlden. Innovationsarbetet pågår såklart fortfarande och nu har vi fler tekniska möjligheter än någonsin! Med hjälp av vår innovationsmodell driver vi multidisciplinära projekt med kompetenser från industridesign till mekanik till mjukvaruutveckling för moderna molnplattformar. Vill du vara med oss och göra skillnad?

Vårt talangprogram sträcker sig över sex månader med start i augusti 2024. Under dessa månader kommer du, tillsammans med dina kollegor i programmet, få arbeta i tekniska projekt och få kompetensutveckling i linje med dina och Avalons långsiktiga mål. Du får känna på hur det är att vara konsult och kommer genom programmet korta din tid från talang till mer erfaren konsult. I programmet får du vidareutbildning inom produktutveckling men också kunskap i konsult- och affärsmannaskap. Du utvecklas inom ledarskap och kommunikation och kommer ha många intressanta samtal med din grupp, dina ledare och såklart din fadder. Här kan du läsa mer om en av våra tidigare talanger, Ajshas, erfarenhet av Avalon Talent Program. (https://avaloninnovation.com/sv/talangprogrammet-ajsha/)

Som konsult tillhörande något av våra kontor i Stockholm, Västerås, Örebro, Malmö, Växjö eller Karlshamn får du flera kollegor med liknande roll som du själv, men också flera som kompletterar dig och vårt team på allra bästa sätt. På våra kontor finns många trevliga kollegor som har en bredd av kompetenser inom produktutveckling - industridesigners, mekanikkonstruktörer, mjukvaruutvecklare, projektledare och flera andra. I talangprogrammet är ni ett tight gäng som skapar nya kontaktytor och utvecklas tillsammans. Du får en provanställning vid programmets start som sedan övergår till en tillsvidareanställning efter sex månader för att du ska fortsätta utvecklas tillsammans med oss.

Matchar vi varandra?
Vi letar efter mer än erfarenheterna i ditt CV - vi vill träffa vår nästa kollega och framtida talang. På samma sätt tror vi att du söker mer än bara ditt nästa jobb. Du vill till en plats där du kan vara dig själv och få en intressant karriärutveckling. Tillsammans kommer vi att matcha dig mot de möjligheter och tekniska projekt som passar våra gemensamma mål. För att ta första steget i samarbetet så söker vi dig som

Har ett ödmjukt förhållningssätt till dina kollegor och är riktigt nyfiken på att lära dig mer om teknik och vår bransch.

Har en högskole- eller universitetsexamen inom produktutveckling, maskinteknik, produktionsutveckling eller annat relevant område.

Har sommarjobbat eller haft en deltidstjänst inom produktutveckling, CAD, maskin eller liknande.

Har goda kunskaper i svenska och engelska.

Vår kultur

Vår företagskultur är bland det viktigaste vi har. Vi är alla med och aktivt bidrar till våra gemensamma framgångar och vi motiveras av att samarbeta och driva vår affär framåt. Vår ambition är inte att bli störst, däremot kommer vi alltid sträva mot att vara bäst på det vi gör. Vi är glada över att arbeta på Avalon Innovation och kan stolt säga - jag är en avalon!

Vad händer nu?
Vad kul att du har läst såhär långt! Avalon Talent Program startar i augusti och rekryteringsprocessen pågår under våren. Välkommen att ansöka med CV och kontaktuppgifter redan nu! På grund av GDPR tar vi inte emot några ansökningar via mail. Däremot ser vi fram emot att besvara eventuella frågor via mailadressen nedanför.

Vi som med STORT NÖJE ser fram emot din ansökan jobbar i vårt People & Culture team och heter:

Johanna Bergquist, Anna Wärdell, Pernilla Ingemansson och Emma Irigoyen.

rekrytering@avaloninnovation.com

Varmt välkommen till Avalon Innovation!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av annonser eller andra rekryteringstjänster.

Ansök nu

Product Change Manager

Läs mer Jan 30
Vill du arbeta för ett marknadsledande företag som utvecklar och skapar framtidens batterier och batteriladdning? Har du ett brinnande intresse av att arbeta med system- och förbättringsarbeten? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om tjänsten
Som vår Product Change Manager får du en nyckelroll och möjlighet att bidra till att utveckla och underhålla vårt system för vårt breda utbud av produkter. Du ingår i Micropowers RD avdelning där du kommer att projektleda våra processer för förändrings- och förbättringsåtgärder avseende våra batteriladdare och batterier. Rollen innebär support och utveckling av vårt Product Lifecycle Management-system (PLM) Aras. Samtliga ärenden som avser förbättringar eller förändringar för våra produkter hanteras i vårt PLM-system som du koordinerar och administrerar, samt att du är den som driver ärendena från start till mål. Du jobbar i nära samarbete med kollegorna inom inköp, produktion, kvalitet och RD.

Vem är du?
För att vara lyckosam i rollen tror vi att du är en problemlösare som är villig att ta egna initiativ och som trivs med att hjälpa och stödja andra. Vi ser även att du är noggrann, strukturerad och självgående. Du ser även ständiga förbättringar som en del av ditt dagliga arbete.

Utbildning/bakgrund/erfarenhet: Högskoleingenjör inom Maskin/Elektronik eller liknande.
Erfarenhet av arbete med PLM- system och databaser
Meriterande med kunskap i Aras
Ansökan
Ansök snarast möjligt då vi jobbar med löpande urval. Detta är en direktanställning hos Micropower Sweden AB som valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Fransson, 070 149 70 60, alt. Carolina Sköld, 0470-34 98 75, OnePartnerGroup.

Ansök nu

Product Change Manager

Läs mer Jan 23
Vill du arbeta för ett marknadsledande företag som utvecklar och skapar framtidens batterier och batteriladdning? Har du ett brinnande intresse av att arbeta med system- och förbättringsarbeten? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om tjänsten
Som vår Product Change Manager får du en nyckelroll och möjlighet att bidra till att utveckla och underhålla vårt system för vårt breda utbud av produkter. Du ingår i Micropowers RD avdelning där du kommer att projektleda våra processer för förändrings- och förbättringsåtgärder avseende våra batteriladdare och batterier. Rollen innebär support och utveckling av vårt Product Lifecycle Management-system (PLM) Aras. Samtliga ärenden som avser förbättringar eller förändringar för våra produkter hanteras i vårt PLM-system som du koordinerar och administrerar, samt att du är den som driver ärendena från start till mål. Du jobbar i nära samarbete med kollegorna inom inköp, produktion, kvalitet och RD.

Vem är du?
För att vara lyckosam i rollen tror vi att du är en problemlösare som är villig att ta egna initiativ och som trivs med att hjälpa och stödja andra. Vi ser även att du är noggrann, strukturerad och självgående. Du ser även ständiga förbättringar som en del av ditt dagliga arbete.

Utbildning/bakgrund/erfarenhet: Högskoleingenjör inom Maskin/Elektronik eller liknande.
Erfarenhet av arbete med PLM- system och databaser
Meriterande med kunskap i Aras
Ansökan
Ansök snarast möjligt då vi jobbar med löpande urval. Detta är en direktanställning hos Micropower Sweden AB som valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Fransson, 070 149 70 60, alt. Carolina Sköld, 0470-34 98 75, OnePartnerGroup.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Volvo Business Services AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Volvo Business Services AB .

Test Engineer

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Sep 23
Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. What you will do
At Volvo Construction Equipment you will contribute to the transformation of our company, the transport industry and society at large. You will as a test engineer have a vital role in the process of product development and a direct input to product quality. In the role you test software releases, both internally developed software and software from external partners. This includes driving cross functional coordination meetings, time planning, verification planning as well as administration and test development.
Your future team
You will be working in a team of skilled test engineers who are working in cross functional projects in an agile set up. The team is responsible for testing of our products. From software, sub systems to complete machine for Volvo CE´s autonomous and articulated haulers.
Who are you?
You are well structured with a quality mindset. You have experience in software testing and are energized by problem solving. You take ownership and accountability of you and the teams deliveries.
We believe it is the right mindset that will make a difference within our team.
Knowledge and experience:
University/B.Sc degree in relevant area or equivalent experience
Familiar with software testing and structured way of documenting
Good communication skills
Genuine interest in technical systems
Eager to work with your own and the teams development

Experience/knowledge in some of the following areas will be beneficial: Test planning, Test development, Embedded software systems, Software testing in Automotive, Agile methods
If you see yourself working in a inspiring environment where you are challenged to combine your technical skills with a more people and networking attitude, then we believe that this could be the right position for you.
What’s in it for you? We offer a solid package of compensation and benefits and some really skilled colleagues and some truly exciting challenges to work with. You work in a global environment that provides you with developmental opportunities both professionally and personally.
Ready for the next move?
If you are curious to know more give us a call!
Mårten Gustafsson, Head of Testing, +46 70 089 7604
Union Representatives:
Dennis Andersson, Akademikerna, +46 790 608 063
Thomas Andersson, Unionen, +46 700 897 659 Jimmy Lönnetun, Ledarna, +46 700 897 634
We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

Ansök nu

Sommarjobb för studenter på Volvo Construction Equipment i Braås

Truckförare
Läs mer Feb 2
Volvokoncernen bidrar till ett ökat välstånd genom att erbjuda transport- och infrastrukturlösningar som lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och motorer för marina- och industriella applikationer samt finansiering och tjänster som ökar kundernas drifttid och produktivitet. Vårt huvudkontor finns i Göteborg, Sverige, och vår aktie är noterad på Nasdaq i Stockholm, Sverige.

Transporter är hjärtat i det moderna samhället. Föreställ dig att använda din expertis för att forma hållbara transportlösningar för framtiden. Om du vill göra skillnad på en global skala, arbeta med nästa generations teknologier och de skarpaste teamen, då kan vi vara en perfekt match. 




Hur ser dina planer inför sommaren ut? Volvokoncernen annonserar nu sommarjobb för 2024!  


När vi tänker på Volvokoncernens varumärke och det vi står för kan vi inte låta bli att känna en känsla av trygghet. Ta till exempel vårt mål att producera 100 % fossilfria fordon. Vi är över 100,000 medarbetare världen över som delar känslan av stolthet och hopp över Volvokoncernens bidrag i samhället. Vill du också bidra till ett tryggare samhälle genom att vara med och utveckla hållbara transportlösningar? Vill du få erfarenhet av att jobba i produktion och hjälpa oss bygga våra produkter eller supportera vår verksamhet med allt ifrån administrativa uppgifter till produktutveckling? Vill du vara del av en flexibel arbetsplats som värnar om jämställdhet och inkludering? Oavsett intresse så har vi jobbet för dig sommaren 2024! 

På Volvo Construction Equipment i Braås söker vi framför allt montörer, svetsare och truckförare, men även ett begränsat antal tjänster inom produktutveckling och materialstyrning finns tillgängliga. En utbildning inom teknik eller industri ses som meriterande vid vårt urval. Ferieperioden börjar i mitten av juni och slutar i slutet av augusti, men tiden kan variera beroende på tjänst. De flesta avdelningar stänger under vecka 29-32 vilket innebär ledighet för feriearbetare.

För att söka sommarjobb inom Volvokoncernen har vi följande urvalskriterier: 

* Du måste vara minst 18 år vid sommarjobbets början. 
* För tjänsterna inom produktion behöver du kunna behärska svenska i tal och skrift.
* Vara student under hela 2024. Det är också viktigt att du anger vad du studerar för tillfället alternativt sökt inför hösten. 


Men det är din unika personlighet och det du kan bidra med som är viktigast för oss!  

Hur du söker: 


* Vi vill att du med din ansökan bifogar personligt brev samt CV. Du väljer själv om du vill skriva på svenska eller engelska. Skriv i din ansökan lite om din utbildning och om du har något specifikt område som intresserar dig mest.
* För att öka dina chanser till att få ett sommarjobb är det viktigt att du lyfter fram dina kunskaper och att du svarar tydligt på de frågor som anges i ansökan.
* Glöm inte att hålla utkik i din mejl och även skräpposten då vår kommunikation sker främst via mejl. 
* Vi behöver din ansökan senast 4 mars. Men vi tillsätter sommarjobben löpande, så tveka inte att ansöka redan idag!



Har du frågor om sommarjobb eller rekryteringsprocessen, kontakta oss gärna: 

Email: sommarjobb@volvo.com

Vi ser fram emot din ansökan!



Vi värdesätter din datasekretess och accepterar därför inte ansökningar via e-post.



Volvo Construction Equipment är en del av Volvo Group och är ett globalt företag som drivs av vårt syfte att bygga den värld vi vill leva i. Tillsammans utvecklar och levererar vi lösningar för en renare, smartare och mer uppkopplad värld. Genom att frigöra allas fulla potential bygger vi en mer hållbar framtid för alla våra intressenter. Kom och gå med i vårt team och hjälp oss att bygga en bättre morgondag.

Ansök nu

Head of Operations Braås

Produktionschef, anläggning
Läs mer Feb 2
.

Head of Operations Braas

Our proposition to you
Regardless of what stage you are in life, at Volvo Construction Equipment, you will have the unique opportunity to passionately contribute to society’s prosperity and sustainable development, reducing the climate footprint and use of resources – always with people’s health, safety and wellbeing at the center of our actions.
You will work with colleagues driven by the idea that through imagination, hard work and technological innovation we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter, and more connected.
The General Manager for our production site in Braås will be in the forefront of this cultural transformation. We believe you are a sustainable leader, not just for our company, but for our industry and society as a whole.
Our proposition to you is a unique opportunity in a world leading operation environment with a diverse and dynamic culture whilst acknowledging your life cycle needs.
About us?
In Operations, we manufacture and deliver the Volvo Construction Equipment ecosystem around the world, operating from our 14 sites in 4 different continents. We work together across functions to always put the customer in the center of their decisions and achieve best in class performance whilst developing with the world around us.
In this role, you will experience leaders and co-workers with a growth mindset and always in the outlook to find better ways of working and connecting to people. Together with the Operations Leadership Team and the many more teams you will be part of, you experience a culture driven by the will to continuously improve our contribution to the value chain and deliver the brand’s promise of Safety, Quality and environmentally friendly solutions through Innovation.
We are engaged and skilled, and we expect the same from you.

About the role?
The role of a Head of Operations Braås is responsible for all aspects of the manufacturing facility and has full responsibility for the plant’s profitability and development. In this role, the Head of Operations also acts as the site leader, coordinating all the functions on site to drive local initiatives and address common challenges, improve collaboration, and identify synergies between the different functions.
The Head of Operations taking on a hands-on approach to management plans, guides and directs the plant operations to achieve plant objectives in safety, quality, production output, delivery, and customer satisfaction.
Together with his teams, ensure the best preconditions for people to be involved and hence grow and develop with us. In this role, his is required to balance the needs and expectations of all stakeholders, the employees, customers, owners and society.

About you?
A people leader, you align your personal values to those of Volvo Construction Equipment. You will help us to guide behaviors, actions, and leadership in all interactions and with all stakeholders whilst maintaining a solid knowledge on key financial drivers and parameters, such as cost, profit, cash flow, pay-back.
In your leadership, you are recognized by empowerment of others and having the courage to act. A leader capable to build and sustain trustful relationships, we expect you to be engaged and committed to meet results and admit mistakes, fix and learn from them.
You bring a winning mindset for yourself and your team. Change and transformation are source of inspiration and energy to you. Most importantly, you are able to use them to gain and sustain momentum to develop and execute an integrate site’s strategy that delivers cost effective, high-quality products with industry-leading flexibility, quality, and customer satisfaction.
You are passionate about continuous improvement and developing people and organization.
In addition to fluency in English, the candidate will speak, or show the willingness to learn, Swedish.

Ideal experience
• 15+ years of leadership experience with a focus on operations
• Successful track record of improving performance of a site and strong understanding of Lean philosophy and methodology.
• Demonstrated experience developing and deploying operational and manufacturing strategies that have yielded measurable financial and non-financial improvements in performance, while maintaining high levels of health and safety, quality, and delivery.
• Perform and Develop Capabilities.
• A strong leader with a successful track record of building organizational capabilities
• Has built successful organizations with capable and resilient teams and individuals, able to deliver sustainable value through effective operational set-up.
• Experience interacting with suppliers, dealers, and customers.
• Have operated with a clear and consistent sustainability focus.
• Is used to navigating in a multicultural, international organization.

Education
A university degree in relevant field, Engineering or Business Administration.

We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

Ansök nu

Buyer

Inköpare
Läs mer Nov 20
Position Description


Here at Volvo CE, we are driven by the idea that by imagination, hard work and technology innovation, we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter and more connected. It is up to us!


Our organization is made up by people who believe in great people and great teamwork. We are a truly global company, and we believe in the advantage of a diverse and creative workplace that brings out the best in everyone.


As a Buyer for Volvo Construction Equipment, you will be responsible for the operational part of purchasing for a set portfolio of suppliers and commodities.


You will be a part of our team in Braås, where we are 19 people in different roles within Purchasing. Seven of those are working in the same role as you managing a number of commodities.
We will gladly share our expertise and experience with you and are looking forward to learning from yours.


This is how you could make an impact


You will work with suppliers on a day-to-day basis and do the purchasing for 7 different production sites in Europe such as our Hauler and Wheel loader sites in Braås and Arvika, our component site in Hallsberg and Eskilstuna and Volvo Powertrain production sites in Sweden and France. You will source new parts to our projects and our production, contribute to develop our business relations with our suppliers and drive or support in negotiations. Furthermore, you are a key player to drive improvement activities both internal and with suppliers.


You will also represent purchasing in many different and exiting new development projects and for sourcing of new components to our production. To have good working relations with our suppliers are important, so to meet with them on a regular basis and contribute to develop our supplier strategy is a part of this role.


So, who are you?


We are curious to get to know you! We assume that you are driven and take own initiatives You are a target-oriented individual with a business mindset. We imagine that you are well organized and have a general technical understanding. You are an open-minded team player with good communication
skills.


Required competencies
Minimum bachelor's degree in engineering or economics, or other valid education.
Fluent in English and Swedish.
Work experience within Purchasing and/or Supply Chain having a holistic view.
General technical understanding and interest.

Are we a perfect match?


This is a great opportunity so give me a call and I will gladly tell you more about us and this position!
I am really looking forward to viewing your application!


Emanuel Tirenå
Head of Site Purchasing & Supply Chain
Phone: +46 700- 897801


Union representatives
Dennis Andersson, Akademikerna, +46 790 608063
Thomas Andersson, Unionen, +46 70 0897659
Jimmy Lönnetun, Ledarna, +46 70 0897634


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Thesis work-Simulation of digital twin

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 25
Volvo Construction Equipment, a business area within the Volvo Group, is one of the world’s leading manufacturers of construction equipment such as wheel loaders, excavators, articulated haulers, road development equipment and compact equipment. Center for development and manufacturing of Volvo Articulated and Autonomous Haulers is located in Braås, Sweden. We are committed to building a better tomorrow and are proud of our innovative spirit resulting in world leading products, autonomous haulers and the first vehicle built with fossil- free steel and much more, always with a great team spirit and collaboration.
Please read more about Volvo CE at our homepage.


Description
The assignment is to investigate different software and internal requirements for simulation of manual work, both for transport, material presentation and assembly balancing.
To optimize usage of labor, aisles and have an optimized layout we need simulation possibilities to take correct decisions early in different changes. The Simulation need to support different aspects due to complex factory need (traffic, balance in production, material presentation etc.)
To test and validate different production changes we need a tool to simulate both flows, layout and labor, a next step in our digital twin!
The assignment is to identify the different internal needs and comparing suitable software systems.


Suitable Background: Industrial engineer, Data science
Thesis Level: Bachelor/Master
Language: Swedish or English
Starting Date: During 2024
Number of Students: 2


For further information, please contact:
Carl Sigfridsson, Head of Manufacturing Engineering Logistics
+46 470 387806, carl.sigfridsson@volvo.com


Welcome with your application!

Ansök nu