Växjö: Fritidsledare sökes till Ingelstadgymnasiet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fritidsledare sökes till Ingelstadgymnasiet i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-06 // Varaktighet: Deltid

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om tjänsten
Som fritidsledare är din uppgifter att tillsammans med dina kollegor skapa en trivsam och trygg boendemiljö för de elever som bor på internatet. Du ansvarar för att tillsammans med eleverna planera och genomföra olika typer av fritidsaktiviteter. Du rör dig ute i verksamheten i fritidslokaler och på elevernas boenden för att säkerställa att alla elever blir sedda och bekräftade. I tjänsten ingår att delta i möten med servicechef och övrig personal. Du har ett tätt samarbete med skolans elevhälsopersonal. Som fritidsledare jobbar du fyra kvällar i veckan.

Om dig

Du är ansvarskännande och har en personlig mognad. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Vi sätter stor vikt på att du är en social person och kan samtal med elever på ett personligt sätt och skapa kontakter med våra elever.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Det som är viktigast för oss är att du är en positiv lagspelare som är glad och sprider go energi omkring dig, samt tycker om att jobba med ungdomar. Du ser det som en självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. Du behöver också vara kreativ och lösningsfokuserad.

Vi erbjuder

Ingelstadgymnasiet är en fristående gymnasieskola som ligger i en vacker och lantlig omgivning två mil utanför Växjö. På skolan går ca 285 elever och av dessa bor ca 230 på skolans internat. De utbildningar vi erbjuder är naturbruksprogrammet med inriktningarna hästhållning, lantbruk, djurvård samt bygg- och anläggningsprogrammet med inriktning-anläggningsförare. Vi erbjuder även naturvetenskaplig profil. Skolan har stor praktisk verksamhet med skog, åker/betesmark, olika djurstallar, hundanläggning och veterinärklinik.

Kvalifikationer: Du skall ha en gymnasial utbildning. Utbildning inom yrket är önskvärt, men inget krav. B-körkort för manuell växellåda krävs. Meriterande är att ha jobbat med ungdomar, gärna inom skola eller liknande internatverksamhet. Det är positivt om du är sportintresserad.

Varaktighet och sysselsättningsgrad: Tillsvidaretjänst med provanställning. Anställningen är på deltid 80%, uppehållstjänst.

Tillträdesdatum: Du börjar 2024-08-07 eller enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner:
Kjell-Erik Sagebrant, servicechef, telefonnummer 0733 477 826, e-post kjell-erik.sagebrant@ingelstad.nu.

Sista ansökningsdag:
2024-06-10

Lön: Individuell lönesättning, löneanspråk skall finnas med i ansökan.

Sista ansökningsdag:
Vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, varför intervjuer kommer att ske löpande. Vi önskar därför din ansökan snarast, dock senast 2024-06-10.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Fritidsledare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Fritidsledare.

Fritidsledare till Pär Lagerkvist och Norregård skolor

Läs mer Apr 3
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för våra barn och elever. Fritididsgårdsverksamhetens uppdrag är att erbjuda barn och ungdomar trygga och meningsfulla fritidsaktiviteter på våra fritidsgårdar och Noder. I Växjö kommun är fritidsgårdarna lokaliserade på våra nio skolor för årkurs 7-9. Vi är medlemmar i KEKS nätverket och vi använder The Logbook för verksamhetens dokumentation och uppföljning. Vi söker två fritidsledare, en som fritidsledare på Pär Lagerkvist fritidsgård/Nod Söder och en som fritidsledare på Norregårds fritidsgård/ Nod Norr. Arbete förekommer på fritidsgården, Noden och andra arenor.

Vi erbjuder:
• Arbete där ungas egna idéer, inneboende kompetenser, intressen och det egna skapandet ska stå i centrum.
• Positiva, trygga och meningsfulla fritidsarenor vilka är viktiga skyddsfaktorer för barn och unga.
• Arbete med lovverksamhet och arrangemang.
• Verksamheter som är aktiva med mycket fokus på rörelser.
• Arbete med värderings och gruppstärkande övningar med elever/ungdomar. Både i och utanför klassrummet.
• Samverkan med skola, organisationer, myndigheter, skola, föreningsliv, studieförbund och övriga verksamheter som arbetar med utvecklings-och ungdomsfrågor.

Uppdrag och arbetsuppgifter:
Uppdraget innebär att utifrån ett främjande perspektiv ta tillvara besökarnas resurser och erbjuda möjligheter för våra ungdomar att förverkliga sina idéer och färdigheter. Vi vill stärka unga i deras utveckling genom det informella lärandet som sker i de olika verksamheterna. På fritidsgårdarna/Noderna ställs krav på besökarnas delaktighet och att man som besökare är medskapare till verksamheten och aktiviteter som fyller den. Du som söker jobb hos oss behöver därför ha egna tankar om hur du kan bidra till det i praktiken.

Som fritidsledare i Växjö kommun ingår du i ett arbetslag på fritidsgården och ett annat arbetslag på den fria tiden Noden.
Som fritidsledare i Växjö Kommun ingår tjänstgöring på kvällstid och helger enligt schema. Vid lov förekommer ökad arbetstid på kvällstid. Den huvudsakliga målgruppen är högstadiet men i vissa fall kan man även jobba med såväl yngre som äldre ungdomar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har fritidsledarutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig och brinner för att jobba med barn och ungdomar.
Som person är du positiv och har tidigare erfarenhet av fritidsgårdsverksamhet. Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, ta egna initiativ och är en god förebild. Vi söker dig som är flexibel och har lätt för snabba förändringar. Vidare ska du ha förmåga att planera och utföra arbetet på ett konstruktivt sätt, samt initiera nya och kreativa idéer. Du ska vara trygg i dina värderingar och etiska ställningstagande och kan förmedla det till ungdomarna. Viktigt är också att du har en förmåga att känna in och lyssna på omgivningen för att kunna ta rätt beslut i samråd med kollegor.

För att trivas i rollen som fritidsledare är det en förutsättning att du tycker om att arbeta i team, där uppsatta gemensamma regler upprätthålls i det vardagliga med ungdomarna. Det är samtidigt viktigt att du självständigt kan planera och hålla i aktiviteter. Du ser ungdomarna som en resurs och har ett coachande förhållningssätt. Du ska vilja vara med och bedriva utvecklingsfrågor för en inkluderande verksamhet.

Vi välkomnar fördjupad kompetens i KEKS-metoden, jämlikhetsfrågor, musik och dylikt. Arbetet ställer krav på körkort, simkunnighet och vattenvana.
Vi ser gärna att du hänger med i ungdomsfrågor och olika trender lokalt och nationellt.

Välkommen med din ansökan! Ange vilken roll av annonsens två tjänster som du söker i första hand.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Aktivitetsansvariga - Fritidsbanken sommaren 2025

Läs mer Jan 23
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Växjö kommun vill bidra till barns och vuxnas tillgång till en meningsfull fritid. Fritidsbanken ökar möjligheterna att prova nya aktiviteter genom att gratis låna ut sport- och friluftsutrustning. Verksamheten bidrar därmed både till ett hållbart samhälle genom återanvändning av utrustning och till att förbättra folkhälsan genom ökad fysisk aktivitet och en meningsfull fritid. Fritidsbanken är organiserad under kultur- och fritidsförvaltningens fritidsavdelning och består idag av en verksamhetsledare, en arbetsledare och personal från kommunens dagliga verksamheter och arbetsmarknadsinsatser.

Vi söker nu 2 aktivitetsledare för sommaren 2025 som vill arbeta med utlåning av sport- och friluftsutrustning vid Evedal och Kampaängen. Genom detta vill vi göra det enkelt för barn och unga att kunna låna utrustning som kan leda till ett roligare och mer aktivt sommarlov. Utöver aktivitetsledare kommer verksamheten kommer även bemannas av sommarferieungdomar mellan 16-18 år. Du kommer ha ett nära samarbete med Fritidsbankens övriga personal.

Som aktivitetsledare kommer du ansvara för hantering och utlåning av utrustningen. Du ska se till att utrustningen är i bra skick och säker att använda samt att utlån/inlämning registreras. Du ansvarar även för planering och genomförande av aktiviteter som stödjer och lyfter denna sommarsatsning. I rollen som aktivitetsledare har du även ansvar för att arbetsleda sommarferieungdomarna. Du kommer ha ett nära samarbete med Fritidsbankens övriga personal.

KVALIFIKATIONER
Du har som lägst gymnasieutbildning och en arbetslivserfarenhet som är relevant för uppdraget. Du har ett grundlagt idrottsintresse. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att leda ungdomar/ungdomsverksamhet.

Arbetet kräver att du är ansvarstagande, kreativ och tar egna initiativ. Du måste vara bra på att samarbeta och kommunicera med andra. Vi förutsätter att du gilla att jobba serviceinriktat, värdesätter ett gott bemötande med besökare eller kunder och har förmågan att vägleda sommarferieungdomar i samma anda.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Meet a Group international AB .

Barnledare för Knatteskutt 1-4 år VT25 i Växjö- kom med i vårt ledarteam ?

Idrottsinstruktör/Idrottstränare
Läs mer Nov 26
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid?
Kom med i Active Academy! Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team?

Världens roligaste extrajobb!

Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten
att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger
erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper.
Leka, busa och
sprida glädje till barnen!


Vi på Active Academy söker nu ledare till Knatteskutt, Sveriges största Idrottsskola för barn som är mellan 1-4 år.

 Vi söker dig som:

Älskar att arbeta med barn

Har takten och rytmen given i kroppen

Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning)


Som person är du trygg och säker i dig själv!

Vad är Knatteskutt?

På Knatteskutt får barnen hoppa, springa, dansa och lek med boll. Här blandar vi olika idrottsaktiviteter på ett lekfullt och roligt sätt

Vi jobbar utifrån ett färdigt passupplägg som innebär att alla idrottsbanor, övningar och lekar är färdigplanerat. Du som ledare kan då lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! 

Som ledare får du coachning under terminen, du deltar på en ledarutbildning och du kommer att vara en del av ett fantastiskt ledarteam på över 300 ledare.

Du får helt enkelt världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.
Info om anställningen:

Timanställning

Arbetet pågår under våren 2025 med start vecka 5.

Under läsåret har vi totalt 4 kurser. Två på hösten och två kurser på våren.

Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.

ca 1-4h/veckan.


Mer info får du via eventuell telefonintervju

MERIT: Du får gärna studera till (eller vara färdig) förskolelärare eller liknande utbildning. Du har gärna gått estetiska programmet på gymnasiet, jobbat som gruppträningsinstruktör, annan dansutbildning eller liknande. Detta är inget krav för att söka, du kan ändå ha den rätta personligheten.
Du kommer vara den som inspirerar nästa generation till ett aktivt liv!
Ansök nu!

  Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Ansök nu

Demopersonal Retail24 - Växjö

Butiksdemonstratör
Läs mer Okt 23
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Om jobbet

Retail24 söker nu fler stjärnor till vår demoavdelning!

Som demopersonal hos Retail24 kommer du att representera våra kunders välkända varumärken. Vi har många spännande uppdrag inom både demo, event & sampling.

Jobbet är flexibelt och varierande med stora möjlighet att utvecklas inom Retail24.

Vi söker dig som:

Är du utåtriktad, social & tycker om att jobba med kundkontakt.

Söker ett jobb med flexibelt schema.

Vill jobba med demo inom olika områden, har du ett intresse för mat, kaffe, skönhet eller hälsa har vi flera olika spännande möjligheter för dig.



Meriterande:


 B-körkort


Tjänsten är en timanställning med varierande arbetstider. Jobbet är perfekt för dig som vill ha ett kul extrajobb med mycket kundkontakt. Jobbar du för andra demobolag samtidigt ser vi inte det som något problem.

Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal. Både uppdrag och arbetsplats kan variera och därför är det meriterande om du har körkort och tillgång till bil.


Retail24 har nordens största sälj, demo och merchandisingkår!

Både på regional och nordisk nivå. Tillsammans arbetar vi med de största leverantörerna inom Dagligvaruhandeln, Fackhandeln samt Elektronikhandeln. Älskar du att jobba inom retail sök till oss på Retail24 idag!

Ansök nu

Demopersonal Retail24 - Växjö

Butiksdemonstratör
Läs mer Nov 7
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Om jobbet

Retail24 söker nu fler stjärnor till vår demoavdelning!

Som demopersonal hos Retail24 kommer du att representera våra kunders välkända varumärken. Vi har många spännande uppdrag inom både demo, event & sampling.

Jobbet är flexibelt och varierande med stora möjlighet att utvecklas inom Retail24.

Vi söker dig som:

Är du utåtriktad, social & tycker om att jobba med kundkontakt.

Söker ett jobb med flexibelt schema.

Vill jobba med demo inom olika områden, har du ett intresse för mat, kaffe, skönhet eller hälsa har vi flera olika spännande möjligheter för dig.



Meriterande:


 B-körkort


Tjänsten är en timanställning med varierande arbetstider. Jobbet är perfekt för dig som vill ha ett kul extrajobb med mycket kundkontakt. Jobbar du för andra demobolag samtidigt ser vi inte det som något problem.

Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal. Både uppdrag och arbetsplats kan variera och därför är det meriterande om du har körkort och tillgång till bil.


Retail24 har nordens största sälj, demo och merchandisingkår!

Både på regional och nordisk nivå. Tillsammans arbetar vi med de största leverantörerna inom Dagligvaruhandeln, Fackhandeln samt Elektronikhandeln. Älskar du att jobba inom retail sök till oss på Retail24 idag!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Frösunda Personlig Assistans AB

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 7
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till Kundadministrationen. Bidra till att vara med och skapa Sveriges bästa omsorgsföretag. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i stark tillväxt och en chans att varje dag få göra skillnad i människors liv.

Frösunda Personlig Assistans AB ingår i en koncern som erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom affärsområdena äldreomsorg, förskolor, integrationstjänster, fastighet och individ & familj på den svenska marknaden. Vi är en del av den norska koncernen Norlandia Health & Care Group AS som är verksamma i Sverige, Norge, Finland, Nederländerna, Tyskland och Polen. Med 19 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher.

Vi söker nu en ekonomiassistent som kommer arbeta med kundfakturering och administrativa uppgifter kopplade till affärsområdet personlig assistans. Denna tjänst är placerad på vårt assistanskontor i Växjö.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos oss kommer du att få arbeta med kundfakturering och uppföljning av fakturor till kommuner och externa parter. Skapande och uppföljning av räkningar till Försäkringskassan. Kontakt och utredningsarbete med myndigheter. Bokning av inbetalningar. Påminnelse och kravhantering. Kostnadsredovisningar till Försäkringskassan och kommuner. Registrering och utbetalning av omkostnader till våra kunder. Avstämningar med verksamhetschefer och regionchefer samt stötta Business Controller med underlag för månatliga reservationer och avstämningar. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra kunder, interna såväl som externa.

Dina egenskaper

Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt. Vi ser att du som person är strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag.

Som ekonomiassistent arbetar du oftast med flera ärenden samtidigt. Det ställer krav på att du både är flexibel och noggrann i ditt arbetssätt och har en förmåga att hantera och prioritera olika ärenden parallellt. Du är ansvarstagande, prestigelös och jobbar för teamet. Du har hög social kompetens och jobbar relationsskapande. För att trivas i rollen är det bra om du är duktig administrativt och har god systemvana.

Önskade kvalifikationer

Gymnasial ekonomiutbildning

2-3 års erfarenhet av fakturering/reskontraarbete

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Goda kunskaper i Excel


Tidigare erfarenheter i Visma Business och Assistansstöd är meriterande. Därtill är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans.

Tillträde och varaktighet

Tillträde enligt överenskommelse

Heltid

Tillsvidare med sex månaders provanställning

Ansökan och kontakt

Ansökan skall ske via Teamtailor.

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Linda Avila, Ansvarig chef Kundadministration tel. 0320-43 00 07
linda.avila@norlandia.com

Emma Svensson, Teamledare Kundadministration tel. 010-130 31 04  emma.svensson@frosunda.se

Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.

Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Frösunda Personlig Assistans AB

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 23
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till Kundadministrationen. Bidra till att vara med och skapa Sveriges bästa omsorgsföretag. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i stark tillväxt och en chans att varje dag få göra skillnad i människors liv.

Frösunda Personlig Assistans AB ingår i en koncern som erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom affärsområdena äldreomsorg, förskolor, integrationstjänster, fastighet och individ & familj på den svenska marknaden. Vi är en del av den norska koncernen Norlandia Health & Care Group AS som är verksamma i Sverige, Norge, Finland, Nederländerna, Tyskland och Polen. Med 19 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher.

Vi söker nu en ekonomiassistent som kommer arbeta med kundfakturering och administrativa uppgifter kopplade till affärsområdet personlig assistans. Denna tjänst är placerad på vårt assistanskontor i Växjö.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos oss kommer du att få arbeta med kundfakturering och uppföljning av fakturor till kommuner och externa parter. Skapande och uppföljning av räkningar till Försäkringskassan. Kontakt och utredningsarbete med myndigheter. Bokning av inbetalningar. Påminnelse och kravhantering. Kostnadsredovisningar till Försäkringskassan och kommuner. Registrering och utbetalning av omkostnader till våra kunder. Avstämningar med verksamhetschefer och regionchefer samt stötta Business Controller med underlag för månatliga reservationer och avstämningar. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra kunder, interna såväl som externa.

Dina egenskaper

Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt. Vi ser att du som person är strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag.

Som ekonomiassistent arbetar du oftast med flera ärenden samtidigt. Det ställer krav på att du både är flexibel och noggrann i ditt arbetssätt och har en förmåga att hantera och prioritera olika ärenden parallellt. Du är ansvarstagande, prestigelös och jobbar för teamet. Du har hög social kompetens och jobbar relationsskapande. För att trivas i rollen är det bra om du är duktig administrativt och har god systemvana.

Önskade kvalifikationer

Gymnasial ekonomiutbildning

2-3 års erfarenhet av fakturering/reskontraarbete

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Goda kunskaper i Excel


Tidigare erfarenheter i Visma Business och Assistansstöd är meriterande. Därtill är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans.

Tillträde och varaktighet

Tillträde enligt överenskommelse

Heltid

Tillsvidare med sex månaders provanställning

Ansökan och kontakt

Ansökan skall ske via Teamtailor.

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Linda Avila, Ansvarig chef Kundadministration tel. 0320-43 00 07
linda.avila@norlandia.com

Emma Svensson, Teamledare Kundadministration tel. 010-130 31 04  emma.svensson@frosunda.se

Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.

Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Person i Växjö söker Personlig Assistent

Personlig assistent
Läs mer Nov 7
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? 

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en kund bosatt i Växjö. som behöver hjälp med olika uppgifter där det bland annat ingår att hjälpa till med huvudsakliga rutiner i kundens liv.

Tjänsten gäller arbete på följande arbetstid:


Kl. 19:00-08:00 (totalt 5 timmar aktiv tid och resterande tid förekommer jour)


 
Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov.

Som person är du:


Lyhörd och Initiativtagande

En bra lagspelare

Engagerande och entusiasmerande

Flexibel och Lugn


Meriterande är om du:

Har erfarenhet som personlig assistent, inom omsorg eller äldreomsorg

Som söker är av kvinnligt kön enligt kundens önskemål


KRAV:

Ej röka då kunden inte tål detta

Vaccinerad mot Covid-19 på grund av infektionsrisk



Sysselsättningsgrad: 1 tjänst för föräldravikariat på cirka 1-2 pass i veckan förlagda på kväll och natt, med möjlighet till fast tjänst.

Tillträde: Enligt överenskommelse med möjlighet att börja omgående.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.


Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu