Växjö: Sjuksköterska i VÄXJÖ sökes - Allmän SSK eller Specialist SSK

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sjuksköterska i VÄXJÖ sökes - Allmän SSK eller Specialist SSK i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-06 // Varaktighet: Heltid

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Våren är kommen och sommaren är runt hörnet! Nu söker vi på Big Care leg. sjuksköterskor till hyruppdrag i Växjö på diverse olika uppdrag sommaren 2024.

Kommande sommarbehov

-Det finns sommaruppdrag där även du som specialistutbildad SSK kommer att kunna hitta något passande.

- Det finns alla olika typer av uppdrag som exempelvis kan sträcka sig över månader med heltidstimmar eller ströpass alt. intensivt korttidskontrakt. Vi anpassar uppdrag efter dina behov och önskemål.

Kvalifikationskrav

-Svenskt legitimerad sjuksköterska

-Två års dokumenterad yrkeserfarenhet som sjuksköterska

-Adekvat svenska i tal såväl som skrift

Meriterande

-Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner.

Vänligen besök vår hemsida för att se våra lediga uppdrag Lediga uppdrag – Big Care

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Sjuksköterska, grundutbildad

Nedan visas andra jobb i Växjö som Sjuksköterska, grundutbildad.

Sjuksköterska till Källreda

Läs mer Jun 4
Nu söker vi en sjuksköterska till Källreda psykiatriboende. Tjänsten avser 80 % dagtid måndag - fredag.
Källreda
Källreda är ett psykiatriboende som vänder sig till personer med land annat Bipolär sjukdom, dubbeldiagnoser, personlighetsstörning, psykos eller schizofreni och samsjuklighet. Boendet ligger lugnt och naturnära i en bymiljö ca 3 mil norr om Växjö.
Här kan det bo 18 personer i blandade åldrar både för kortidsplacering men även de som bor permanent.  Det arbetar ca 20 medarbetare på enheten och det finns sjuksköterska och arbetsterapeut. 

Om rollen
Som sjuksköterska har du ansvaret för arbetet inom HSL-delen av vår verksamhet. Det betyder att du arbetar med och värnar om våra boendes fysiska och psykiska mående, upprättar vårdplaner, medicinhantering och andra sedvanliga uppgifter som ingår i arbetet. Som sjuksköterska ingår du i det  HSL team som verkar kring varje klient där verksamhetschef, medarbetare och arbetsterapeut ingår. Sjuksköterska ansvara även för kontakt med Region, kommunens MAS har en viktig roll i uppföljningar som sker utifrån uppdrag. Vår målsättning är att alla som bor på Källreda blir bemötta utifrån sina förutsättningar, med individuella verktyg och strategier som de behöver till ett meningsfullt liv. 
Din erfarenhet och kunskap  Du är legitimerad sjuksköterska. Vi ser det som meriterande om du har vidareutbildning inom psykiatri eller erfarenhet av psykiatri, neuropsykiatri, demens, samsjuklighet och missbruk. För tjänsten krävs bil och körkort
Om dig Du ser möjligheter, har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet kräver att du är ansvarskännande och har en personlig mognad. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat.  I övrigt har du god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.   
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar:   Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. 
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. 
Till dig från oss
Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
Coachande och stöttande chefer nära dig
En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
Karriär- och utvecklingsmöjligheter 

Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt skobidrag för omsorgspersonalen.
Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.
Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse  Sista ansökningsdag: Rekrytering sker fortlöpande  Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Verksamhetschef Cathrine Borg Jansson Mail:  cathrin.borg.jansson@nytida.se  Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: vardforbundet@ambea.se
Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. 
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

Ansök nu

Få Sveriges högsta lön som sjuksköterska med oss på PersonalExpressen!

Läs mer Apr 30
Hjärtligt välkommen att arbeta som sjuksköterska med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa konsultföretag inom vård och omsorg - nu söker vi dig som är sjuksköterska och som vill arbeta på välbetalda uppdrag tillsammans med oss som konsult i sommar!
Vi erbjuder Sveriges högsta löner för sjuksköterskor genom våra konsultuppdrag inom den privata samt den kommunala äldreomsorgen och hemsjukvården. Vi hittar alltid ett uppdrag som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina önskemål om din framtida karriär. Behöver du flytta tillfälligt för att kunna tacka ja till ett uppdrag tillsammans med oss bekostar vi såväl din bostad som dina resor!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Vill du jobba vardagar, kvällar, nätter eller helger? Oavsett vad du föredrar så har vi konsultjobb med hög lön att erbjuda dig där vi tar vårt utgångsläge i dina egna tankar om hur du önskar att arbeta!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för sjuksköterskor!
Vi tror på att ha Sveriges bästa sjuksköterskor anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för dig. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar och förstår dig så har du kommit helt rätt till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra!
PersonalExpressen förmedlar professionell, ambitiös och jordnära vård- och omsorgspersonal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 15 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Vård- och omsorgssektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra sjuksköterskor och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig för välbetalt konsultuppdrag!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt vi kan för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Traineesjuksköterskor till Rättspsykiatriska regionkliniken

Läs mer Apr 15
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Rättspsykiatriska regionkliniken är en specialistenhet inom rättspsykiatrin som vårdar både kvinnor och män där flertalet av våra patienter är överlämnade till vård av domstol. Vi tar även emot patienter från kriminalvården, som är i behov av psykiatrisk omvårdnad och behandling. Vi har hela Sverige som upptagningsområde. Kliniken är uppdelad blockvis med avdelningar med olika inriktningar. Det finns möjlighet att jobba med den inriktning som du finner särskilt intressant.

ARBETSUPPGIFTER
Traineeprogrammet som pågår 12 veckor, ger dig som sjuksköterska en unik möjlighet att få bred kunskap och praktisk erfarenhet av arbete med patienter med psykiska funktionshinder i olika vårdformer. Tycker du att det vore intressant att få större kännedom om det psykiatriska vårdarbetet? Då är traineeprogrammet något för dig!

Vi erbjuder dig:

- Placering inom heldygnsvården på tre olika avdelningar där du får inblick i flera olika vårdprocesser på olika vårdenheter.

- Självständigt arbete med stöd av erfarna sjuksköterskor på varje arbetsplats. Du kommer gå utöver den ordinarie personalen och på det sättet alltid ha en ordinarie sjuksköterska som kollega.

- Veckovis handledning av en disputerad psykiatrisjuksköterska under trainee-perioden samt tillgång till föreläsningar.

-Tillsvidareanställning inom Rättspsykiatrin

- Finns även möjlighet att söka betald vidareutbildning till specialistsjuksköterska inom psykiatrisk vård.

-Efter avslutad trainee kan ändå en mer avdelningsspecifik introduktion erbjudas, detta görs i samråd med ansvarig avdelningschef.

Under traineeprogrammet gör du tillsammans med arbetsgivaren en planering för vilken avdelning du sedan fortsätter din tjänstgöring på.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är 

- Legitimerad sjuksköterska 

- Engagerad i ditt arbete och bidrar till ett gott arbetsklimat

- Initiativrik och duktig på att skapa och bibehålla goda kontakter 

- Har lätt för att ställa om till rådande situationer, och tycker om när din dag är innehållsrik och varierande 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet 

Innan erbjudande om anställning görs ett ur utdrag ur brotts- och misstankeregister. Vi kommer även begära drogtest.

ÖVRIGT
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

SJUKSKÖTERSKA HEMSJUKVÅRD (VIKARIAT 1 ÅR)

Läs mer Jun 2
Om Elme hemvård
Elme hemvård AB är en arbetsgivare med över 40 anställda medarbetare, varav två sjuksköterskor. Vi erbjuder hemtjänst och hemsjukvård i hela Växjö kommun. Våra medarbetare ska ge bästa möjliga service, omsorg och vård till omsorgstagare. För att lyckas med det behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs att arbeta med människor. Den som söker tjänsten behöver ha intresse av att utvecklas själv inom arbetet, vara initiativtagande och självständig.
Elme hemvård söker en legitimerad sjuksköterska för ett vikariat på ett (1) år med chans till förlängning. Tjänsten avser heltid och arbetet är förlagt vardagar kl 7-15.30.
Vad innebär jobbet som sjuksköterska på Elme hemvård?
Som sjuksköterska är du en del av teamet och har som huvuduppdrag att ansvara för att behov av hälso-och sjukvård hos omsorgstagarna tillgodoses. I teamet är du även en värdefull person som finns till för att handleda och stötta övrig personal. Tjänsten innebär ett stort eget ansvar där flexibilitet, förmåga att prioritera och samarbete med kollegor är viktiga egenskaper som genomsyrar arbetet. I verksamheten finns två sjuksköterskor som hjälps åt. Vi söker en medarbetare med vilja att göra skillnad. Utöver att du brinner för arbete med människor krävs egenskaper i form av god kommunikation som är ett viktigt verktyg och ska kunna anpassas utifrån mottagaren. Vi ser gärna att du har erfarenhet av sjukvård (inte nödvändigtvis hemsjukvård) och en stark vilja att lära dig.
KRAV
Legitimerad sjuksköterska.
Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
Körkort B
Det är meriterande om du har god datorvana och systemkunskap.
Det är starkt meriterande om du har språkkunskap i bosniska/serbiska/kroatiska eller annat balkanspråk



Anställningsform: Vikariat till och med 2026-08-31 med chans till förlängning.
Arbetstider: 07:00-15:30, enbart vardagar (måndag – fredag).
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Lön: Fast månadslön


Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st.

Ansök nu

Nyfiken på psykiatrin? Vi söker sjuksköterskor till Rättspsykiatriska regio

Läs mer Apr 14
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag.

ARBETSUPPGIFTER
Som sjuksköterska på kliniken är du omvårdnadsansvarig för ett antal patienter. Du ingår i ett team tillsammans med olika professioner så som skötare, psykologer, socionomer, arbetsterapeuter, sjukgymnaster, specialpedagoger, behandlingspedagoger med uppdrag att stödja och motivera patienterna i deras vårdprocess. Arbetsledning är en stor del av det dagliga arbetet som sjuksköterska och ibland krävs avdelningsöverskridande arbete där dina insatser behövs på andra avdelningar än din egen.

Vad kan rättspsykiatrin erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig utmanande arbetsuppgifter och möjlighet till utveckling i rollen som sjuksköterska. Vi kan även erbjuda möjlighet till vidareutbildning och vi satsar extra på våra sjuksköterskor då man förutom grundlönen som sjuksköterska får ett tillägg på 2 000 kr, trivs man hos oss så ökar tillägget till 3000 kr efter två års anställning. Tillägget gäller endast inom Rättspsykiatriska kliniken i Region Kronoberg. Utöver detta så ger vi också en bonus på allt Ob-tillägg man tjänar in under året som ger 50 % extra OB-ersättning.

KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av psykiatri. Vidareutbildning inom psykiatri och/eller utbildning i KBT, MI och ESL ses som meriterande. Utbildning och erfarenhet inom lågaffektivt bemötande är ytterligare meriterande. Som person är du tydlig och trygg i dig själv samt har en positiv inställning. Vi ser att du har lätt för att samarbeta samt har en god människosyn. Du är även kreativ och ser lösningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I samband med rekryteringen begär vi utdrag ur brotts- och misstankeregistret. Vi önskar därför att du i din ansökan anger ditt fullständiga personnummer.

Om du tycker att det här verkar intressant är du även välkommen till oss för ett studiebesök där vi kan berätta mer om verksamheten.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Meet a Group international AB .

Barnledare för Knatteskutt 1-4 år VT25 i Växjö- kom med i vårt ledarteam ?

Idrottsinstruktör/Idrottstränare
Läs mer Nov 26
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid?
Kom med i Active Academy! Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team?

Världens roligaste extrajobb!

Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten
att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger
erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper.
Leka, busa och
sprida glädje till barnen!


Vi på Active Academy söker nu ledare till Knatteskutt, Sveriges största Idrottsskola för barn som är mellan 1-4 år.

 Vi söker dig som:

Älskar att arbeta med barn

Har takten och rytmen given i kroppen

Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning)


Som person är du trygg och säker i dig själv!

Vad är Knatteskutt?

På Knatteskutt får barnen hoppa, springa, dansa och lek med boll. Här blandar vi olika idrottsaktiviteter på ett lekfullt och roligt sätt

Vi jobbar utifrån ett färdigt passupplägg som innebär att alla idrottsbanor, övningar och lekar är färdigplanerat. Du som ledare kan då lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! 

Som ledare får du coachning under terminen, du deltar på en ledarutbildning och du kommer att vara en del av ett fantastiskt ledarteam på över 300 ledare.

Du får helt enkelt världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.
Info om anställningen:

Timanställning

Arbetet pågår under våren 2025 med start vecka 5.

Under läsåret har vi totalt 4 kurser. Två på hösten och två kurser på våren.

Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.

ca 1-4h/veckan.


Mer info får du via eventuell telefonintervju

MERIT: Du får gärna studera till (eller vara färdig) förskolelärare eller liknande utbildning. Du har gärna gått estetiska programmet på gymnasiet, jobbat som gruppträningsinstruktör, annan dansutbildning eller liknande. Detta är inget krav för att söka, du kan ändå ha den rätta personligheten.
Du kommer vara den som inspirerar nästa generation till ett aktivt liv!
Ansök nu!

  Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Ansök nu

Demopersonal Retail24 - Växjö

Butiksdemonstratör
Läs mer Okt 23
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Om jobbet

Retail24 söker nu fler stjärnor till vår demoavdelning!

Som demopersonal hos Retail24 kommer du att representera våra kunders välkända varumärken. Vi har många spännande uppdrag inom både demo, event & sampling.

Jobbet är flexibelt och varierande med stora möjlighet att utvecklas inom Retail24.

Vi söker dig som:

Är du utåtriktad, social & tycker om att jobba med kundkontakt.

Söker ett jobb med flexibelt schema.

Vill jobba med demo inom olika områden, har du ett intresse för mat, kaffe, skönhet eller hälsa har vi flera olika spännande möjligheter för dig.



Meriterande:


 B-körkort


Tjänsten är en timanställning med varierande arbetstider. Jobbet är perfekt för dig som vill ha ett kul extrajobb med mycket kundkontakt. Jobbar du för andra demobolag samtidigt ser vi inte det som något problem.

Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal. Både uppdrag och arbetsplats kan variera och därför är det meriterande om du har körkort och tillgång till bil.


Retail24 har nordens största sälj, demo och merchandisingkår!

Både på regional och nordisk nivå. Tillsammans arbetar vi med de största leverantörerna inom Dagligvaruhandeln, Fackhandeln samt Elektronikhandeln. Älskar du att jobba inom retail sök till oss på Retail24 idag!

Ansök nu

Demopersonal Retail24 - Växjö

Butiksdemonstratör
Läs mer Nov 7
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Om jobbet

Retail24 söker nu fler stjärnor till vår demoavdelning!

Som demopersonal hos Retail24 kommer du att representera våra kunders välkända varumärken. Vi har många spännande uppdrag inom både demo, event & sampling.

Jobbet är flexibelt och varierande med stora möjlighet att utvecklas inom Retail24.

Vi söker dig som:

Är du utåtriktad, social & tycker om att jobba med kundkontakt.

Söker ett jobb med flexibelt schema.

Vill jobba med demo inom olika områden, har du ett intresse för mat, kaffe, skönhet eller hälsa har vi flera olika spännande möjligheter för dig.



Meriterande:


 B-körkort


Tjänsten är en timanställning med varierande arbetstider. Jobbet är perfekt för dig som vill ha ett kul extrajobb med mycket kundkontakt. Jobbar du för andra demobolag samtidigt ser vi inte det som något problem.

Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal. Både uppdrag och arbetsplats kan variera och därför är det meriterande om du har körkort och tillgång till bil.


Retail24 har nordens största sälj, demo och merchandisingkår!

Både på regional och nordisk nivå. Tillsammans arbetar vi med de största leverantörerna inom Dagligvaruhandeln, Fackhandeln samt Elektronikhandeln. Älskar du att jobba inom retail sök till oss på Retail24 idag!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Frösunda Personlig Assistans AB

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 7
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till Kundadministrationen. Bidra till att vara med och skapa Sveriges bästa omsorgsföretag. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i stark tillväxt och en chans att varje dag få göra skillnad i människors liv.

Frösunda Personlig Assistans AB ingår i en koncern som erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom affärsområdena äldreomsorg, förskolor, integrationstjänster, fastighet och individ & familj på den svenska marknaden. Vi är en del av den norska koncernen Norlandia Health & Care Group AS som är verksamma i Sverige, Norge, Finland, Nederländerna, Tyskland och Polen. Med 19 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher.

Vi söker nu en ekonomiassistent som kommer arbeta med kundfakturering och administrativa uppgifter kopplade till affärsområdet personlig assistans. Denna tjänst är placerad på vårt assistanskontor i Växjö.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos oss kommer du att få arbeta med kundfakturering och uppföljning av fakturor till kommuner och externa parter. Skapande och uppföljning av räkningar till Försäkringskassan. Kontakt och utredningsarbete med myndigheter. Bokning av inbetalningar. Påminnelse och kravhantering. Kostnadsredovisningar till Försäkringskassan och kommuner. Registrering och utbetalning av omkostnader till våra kunder. Avstämningar med verksamhetschefer och regionchefer samt stötta Business Controller med underlag för månatliga reservationer och avstämningar. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra kunder, interna såväl som externa.

Dina egenskaper

Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt. Vi ser att du som person är strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag.

Som ekonomiassistent arbetar du oftast med flera ärenden samtidigt. Det ställer krav på att du både är flexibel och noggrann i ditt arbetssätt och har en förmåga att hantera och prioritera olika ärenden parallellt. Du är ansvarstagande, prestigelös och jobbar för teamet. Du har hög social kompetens och jobbar relationsskapande. För att trivas i rollen är det bra om du är duktig administrativt och har god systemvana.

Önskade kvalifikationer

Gymnasial ekonomiutbildning

2-3 års erfarenhet av fakturering/reskontraarbete

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Goda kunskaper i Excel


Tidigare erfarenheter i Visma Business och Assistansstöd är meriterande. Därtill är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans.

Tillträde och varaktighet

Tillträde enligt överenskommelse

Heltid

Tillsvidare med sex månaders provanställning

Ansökan och kontakt

Ansökan skall ske via Teamtailor.

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Linda Avila, Ansvarig chef Kundadministration tel. 0320-43 00 07
linda.avila@norlandia.com

Emma Svensson, Teamledare Kundadministration tel. 010-130 31 04  emma.svensson@frosunda.se

Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.

Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Frösunda Personlig Assistans AB

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 23
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till Kundadministrationen. Bidra till att vara med och skapa Sveriges bästa omsorgsföretag. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i stark tillväxt och en chans att varje dag få göra skillnad i människors liv.

Frösunda Personlig Assistans AB ingår i en koncern som erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom affärsområdena äldreomsorg, förskolor, integrationstjänster, fastighet och individ & familj på den svenska marknaden. Vi är en del av den norska koncernen Norlandia Health & Care Group AS som är verksamma i Sverige, Norge, Finland, Nederländerna, Tyskland och Polen. Med 19 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher.

Vi söker nu en ekonomiassistent som kommer arbeta med kundfakturering och administrativa uppgifter kopplade till affärsområdet personlig assistans. Denna tjänst är placerad på vårt assistanskontor i Växjö.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos oss kommer du att få arbeta med kundfakturering och uppföljning av fakturor till kommuner och externa parter. Skapande och uppföljning av räkningar till Försäkringskassan. Kontakt och utredningsarbete med myndigheter. Bokning av inbetalningar. Påminnelse och kravhantering. Kostnadsredovisningar till Försäkringskassan och kommuner. Registrering och utbetalning av omkostnader till våra kunder. Avstämningar med verksamhetschefer och regionchefer samt stötta Business Controller med underlag för månatliga reservationer och avstämningar. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra kunder, interna såväl som externa.

Dina egenskaper

Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt. Vi ser att du som person är strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag.

Som ekonomiassistent arbetar du oftast med flera ärenden samtidigt. Det ställer krav på att du både är flexibel och noggrann i ditt arbetssätt och har en förmåga att hantera och prioritera olika ärenden parallellt. Du är ansvarstagande, prestigelös och jobbar för teamet. Du har hög social kompetens och jobbar relationsskapande. För att trivas i rollen är det bra om du är duktig administrativt och har god systemvana.

Önskade kvalifikationer

Gymnasial ekonomiutbildning

2-3 års erfarenhet av fakturering/reskontraarbete

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Goda kunskaper i Excel


Tidigare erfarenheter i Visma Business och Assistansstöd är meriterande. Därtill är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans.

Tillträde och varaktighet

Tillträde enligt överenskommelse

Heltid

Tillsvidare med sex månaders provanställning

Ansökan och kontakt

Ansökan skall ske via Teamtailor.

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Linda Avila, Ansvarig chef Kundadministration tel. 0320-43 00 07
linda.avila@norlandia.com

Emma Svensson, Teamledare Kundadministration tel. 010-130 31 04  emma.svensson@frosunda.se

Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.

Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Person i Växjö söker Personlig Assistent

Personlig assistent
Läs mer Nov 7
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? 

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en kund bosatt i Växjö. som behöver hjälp med olika uppgifter där det bland annat ingår att hjälpa till med huvudsakliga rutiner i kundens liv.

Tjänsten gäller arbete på följande arbetstid:


Kl. 19:00-08:00 (totalt 5 timmar aktiv tid och resterande tid förekommer jour)


 
Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov.

Som person är du:


Lyhörd och Initiativtagande

En bra lagspelare

Engagerande och entusiasmerande

Flexibel och Lugn


Meriterande är om du:

Har erfarenhet som personlig assistent, inom omsorg eller äldreomsorg

Som söker är av kvinnligt kön enligt kundens önskemål


KRAV:

Ej röka då kunden inte tål detta

Vaccinerad mot Covid-19 på grund av infektionsrisk



Sysselsättningsgrad: 1 tjänst för föräldravikariat på cirka 1-2 pass i veckan förlagda på kväll och natt, med möjlighet till fast tjänst.

Tillträde: Enligt överenskommelse med möjlighet att börja omgående.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.


Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu