Växjö: Arbetsterapeut till vårt utvecklande Team

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsterapeut till vårt utvecklande Team i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-08 // Varaktighet: Heltid

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Bli en del av vårt LSS-team

Som arbetsterapeut arbetar du inom våra verksamheter i Region LSS Syd. Din tjänst utgår från någon av följande områdde: Skåne, Kronoberg eller Västra Götaland, men tjänsten är fördelad över samtliga LSS-verksamheter i Skåne, Västra Götaland och Kronoberg.

Arbetet som arbetsterapeut inom Attendo LSSär mycket flexibelt och varierande. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet från yrket och erfarenhet av att arbeta med kognitivt stöd. Det är meriterande om du har några års arbetserfarenhet med tanke på att tjänsten kräver att du har erfarenhet om olika organisationer och på olika plan såsom kommunal-, regional- och privat verksamhet. För oss är det även viktigt med personlig lämplighet då vi arbetar nära varandra i ett team. Tjänsten är en tillsvidare tjänst med tillträdesdatum den 1 september eller efter överenskommelse. 6 månaders provanställning tillämpas alltid. Arbetsgivaren tar hänsyn till önskad sysselsättningsgrad.

Utvecklas som arbetsterapeut inom Attendo LSS

Tillsammans arbetar vi för vårt uppdrag "att stärka individen". Våra värderingar omtanke, kompetens och engagemang fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Du som arbetsterapeut inom Attendo LSS är en värdefull nyckelperson i företaget samt arbetar du tätt tillsammans med arbetsterapeut, fysioterapeut, sjuksköterskor och stödpedagoger. Du blir en del av vårt LSS-inriktade rehabteam där din kunskap och kompetens har ett stort värde. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta verksamhetsnära och utveckla verksamheternas kvalité samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll.

Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!

Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, med yrkeserfarenhet och ett genuint intresse för LSS. Som person är du ansvarstagande, självständig och flexibel. Har förmågan att prioritera och leda andra även vid ändrade omständigheter. Du trivs med att handleda personal och motiveras av att tillsammans med dem, rehabteamet och din chef utveckla på bästa sätt.

B-körkort och Arbetsterapeutexamen är ett krav. Likaså erfarenhet av att arbeta självständigt inom LSS och god kunskap av TEACCH, EBP och olika pedagogiska verktyg inom. Innan anställning ska alltid utdrag från belastningsregister visas.

Det här kan vi erbjuda dig

Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller

Utbildningar

Utvecklingsmöjligheter

Karriärvägar

Personalförmåner

Trygga anställningsvillkor

Digitala arbetsverktyg

Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete

Platt organisation med korta beslutsvägar


Om Attendo 

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 28 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Arbetsterapeut

Nedan visas andra jobb i Växjö som Arbetsterapeut.

Rehabteam söker arbetsterapeut i Södra Sverige

Läs mer Feb 4
Vill du bli arbetsterapeut i vårt rehabteam?
Vi söker nu en engagerad arbetsterapeut till vårt rehabteam i Södra Sverige. Tjänsten är ett vikariat på minst ett halvår på ett Särskilt boende för äldre (SÄBO) och särskilt boende socialpsykiatri (IoF) i Växjö.
Klara Rehab består idag utav ett team på ca 30 fysio- och arbetsterapeuter som arbetar konsultativt mot äldreomsorg, LSS/SoL samt utbildar inom vård och omsorg. I arbetet som arbetsterapeut på Klara Rehab arbetar du självständigt ute hos våra olika enheter.
Du återkommer till samma enheter varje vecka och får kontinuitet i ditt arbete. Som stöd har du din närmaste chef som är arbetsterapeut eller fysioterapeut, ett stort team med härliga, kompetenta kollegor samt tydliga arbetssätt och rutiner att följa.
Vi anpassar din introduktion till dig, oavsett du är nyexaminerad eller har lång erfarenhet av yrket.
Klara rehab finns idag i Stockholm, Gävle, Västerås, Eskilstuna, Enköping, Uppsala, Småland, Göteborg med omnejd, Skåne och på Gotland.
Vad kan Klara rehab erbjuda Dig?
• Restid till viss del på arbetstid till och från arbetet.
• Ett stort stöd av härliga, glada och kompetenta kollegor och ledare
• Utvecklande arbetsplats där vi uppmuntrar förbättringar och nya tankesätt
• Möjlighet att hålla i utbildningar och handleda personal
• Utbildningar för din kompetensutveckling genom bl.a. Lära samt Klara Utbildning
• Kollektivavtal och tjänstepension
• En arbetsgivare som är såväl kvalitets- som miljöcertifierad (ISO9001/14001)
Vem är du?
• Legitimerad arbetsterapeut
• Prestigelös och respektfull mot kollegor och kunder
• Ett positivt förhållningssätt
• Lätt att anpassa dig till nya arbetsplatser
• Trivs bra att arbeta självständigt och i team
• Skriver och talar flytande svenska
• Körkort är ett krav
Om du känner lika starkt som vi i teamet gör för vår vision Vi gör världen lite bättre, en människa i taget - Då kommer du trivas bra med oss på Klara rehab!
Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat från och med maj 2025/eller efter överenskommelse och minst 6 månader framåt. Tjänstgöringsgrad 50%, arbetstid: dagtid; vardagar.
Vi ser fram emot din ansökan!
Har du frågor om tjänsten, mejla klararehab@klarakompetens.se.
Vi är Klara och vi förser våra kunder med rätt kompetens i rätt tid och på rätt plats – sjuksköterskor, rehabpersonal, leg personal inom elevhälsa samt logopeder.
Klara ingår i företagsgruppen Ambea som är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea bedriver i Sverige sin verksamhet inom Ambea Sweden Group där Vardaga, Nytida och Lära samt Klara är verksamhetsområden.

Ansök nu

Arbetsterapeut till äldre- och psykiatriboende 80-100%

Läs mer Feb 4
Vill du arbeta med att dagligen ge människor ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Nu får du chansen att som rehab personal vara en viktig person för enhetens framtida utveckling. Vi söker en arbetsterapeut till vårt glada gäng på Humana.
Om tjänsten
Du kommer att tillsammans med verksamhetschef, sjuksköterska och fysioterapeut tillsammans arbeta med att utveckla verksamheten. Tjänsten innefattar arbete både mot vårt äldreboende och mot vårt psykiatriboende som finns i samma hus.
Du kommer arbeta med:
- Funktionsbedömningar
- Förskrivning av hjälpmedel
- Upplägg av träningsprogram
- Utveckla aktiviteter på boendet
Du är inte ensam då det finns team bestående av sjuksköterskor, undersköterskor och fysioterapeut runt arbetet med varje boende.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen har du lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd att ta dig an nya uppgifter.
För denna tjänst krävs det att du:
- är legitimerad arbetsterapeut
- erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg
Det är även meriterande om du:
- har erfarenhet från en liknande roll
Att jobba på Humana
Vi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet.
Kontaktuppgifter
Patrik Wilhelmsson, Verksamhetschef 010-4580599
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsterapeut till äldre- och psykiatriboende vikariat

Läs mer Feb 4
Vill du arbeta med att dagligen ge människor ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Nu får du chansen att som rehab personal vara en viktig person för enhetens framtida utveckling. Vi söker en arbetsterapeut till vårt glada gäng på Humana.
Om tjänsten
Du kommer att tillsammans med verksamhetschef, sjuksköterska och fysioterapeut tillsammans arbeta med att utveckla verksamheten. Tjänsten innefattar arbete både mot vårt äldreboende och mot psykiatriboende som finns i samma hus.
Du kommer arbeta med:
- Funktionsbedömningar
- Förskrivning av hjälpmedel
- Upplägg av träningsprogram
- Utveckla aktiviteter på boendet
Du är inte ensam då det finns team bestående av sjuksköterskor, undersköterskor och fysioterapeut runt arbetet med varje boende.Vi söker en vikarie på grund av kommande föräldraledighet.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen har du lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd att ta dig an nya uppgifter.
För denna tjänst krävs det att du:
- är legitimerad arbetsterapeut
- erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg
Det är även meriterande om du:
- har erfarenhet från en liknande roll
Att jobba på Humana
Vi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet.
Kontaktuppgifter
Patrik Wilhelmsson, Verksamhetschef 010-4580599
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsterapeut till äldre- och psykiatriboende vikariat

Läs mer Jan 8
Vill du arbeta med att dagligen ge människor ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Nu får du chansen att som rehab personal vara en viktig person för enhetens framtida utveckling. Vi söker en arbetsterapeut till vårt glada gäng på Humana.
Om tjänsten
Du kommer att tillsammans med verksamhetschef, sjuksköterska och fysioterapeut tillsammans arbeta med att utveckla verksamheten. Tjänsten innefattar arbete både mot vårt äldreboende och mot psykiatriboende som finns i samma hus.
Du kommer arbeta med:
- Funktionsbedömningar
- Förskrivning av hjälpmedel
- Upplägg av träningsprogram
- Utveckla aktiviteter på boendet
Du är inte ensam då det finns team bestående av sjuksköterskor, undersköterskor och fysioterapeut runt arbetet med varje boende.Vi söker en vikarie på grund av kommande föräldraledighet.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen har du lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd att ta dig an nya uppgifter.
För denna tjänst krävs det att du:
- är legitimerad arbetsterapeut
- erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg
Det är även meriterande om du:
- har erfarenhet från en liknande roll
Att jobba på Humana
Vi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet.
Kontaktuppgifter
Patrik Wilhelmsson, Verksamhetschef 010-4580599
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsterapeut äldre- och psykiatriboende 90%

Läs mer Sep 23
Vill du arbeta med att dagligen ge människor ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Nu får du chansen att som rehab personal vara en viktig person för enhetens framtida utveckling. Vi söker en arbetsterapeut till vårt glada gäng på Humana.Om tjänstenDu kommer att tillsammans med verksamhetschef, sjuksköterska och sjukgymnast tillsammans arbeta med att utveckla verksamheten. Tjänsten innefattar arbete både mot vårt äldreboende och mot psykiatriboende som finns i samma hus.Du kommer arbeta med:
- Funktionsbedömningar- Förskrivning av hjälpmedel- Upplägg av träningsprogram- Utveckla aktiviteter på boendetDu är inte ensam då det finns team bestående av sjuksköterskor, undersköterskor och fysioterapeut runt arbetet med varje boende.Vem är du?För att trivas och lyckas i rollen har du lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd att ta dig an nya uppgifter.För denna tjänst krävs det att du:- är legitimerad arbetsterapeut- erfarenhet av arbete inom vård- och omsorgDet är även meriterande om du:- har erfarenhet från en liknande rollAtt jobba på HumanaVi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet.KontaktuppgifterPatrik Wilhelmsson, Verksamhetschef 010-4580599Vad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Meet a Group international AB .

Barnledare för Knatteskutt 1-4 år VT25 i Växjö- kom med i vårt ledarteam ?

Idrottsinstruktör/Idrottstränare
Läs mer Nov 26
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid?
Kom med i Active Academy! Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team?

Världens roligaste extrajobb!

Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten
att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger
erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper.
Leka, busa och
sprida glädje till barnen!


Vi på Active Academy söker nu ledare till Knatteskutt, Sveriges största Idrottsskola för barn som är mellan 1-4 år.

 Vi söker dig som:

Älskar att arbeta med barn

Har takten och rytmen given i kroppen

Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning)


Som person är du trygg och säker i dig själv!

Vad är Knatteskutt?

På Knatteskutt får barnen hoppa, springa, dansa och lek med boll. Här blandar vi olika idrottsaktiviteter på ett lekfullt och roligt sätt

Vi jobbar utifrån ett färdigt passupplägg som innebär att alla idrottsbanor, övningar och lekar är färdigplanerat. Du som ledare kan då lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! 

Som ledare får du coachning under terminen, du deltar på en ledarutbildning och du kommer att vara en del av ett fantastiskt ledarteam på över 300 ledare.

Du får helt enkelt världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.
Info om anställningen:

Timanställning

Arbetet pågår under våren 2025 med start vecka 5.

Under läsåret har vi totalt 4 kurser. Två på hösten och två kurser på våren.

Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.

ca 1-4h/veckan.


Mer info får du via eventuell telefonintervju

MERIT: Du får gärna studera till (eller vara färdig) förskolelärare eller liknande utbildning. Du har gärna gått estetiska programmet på gymnasiet, jobbat som gruppträningsinstruktör, annan dansutbildning eller liknande. Detta är inget krav för att söka, du kan ändå ha den rätta personligheten.
Du kommer vara den som inspirerar nästa generation till ett aktivt liv!
Ansök nu!

  Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Ansök nu

Demopersonal Retail24 - Växjö

Butiksdemonstratör
Läs mer Okt 23
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Om jobbet

Retail24 söker nu fler stjärnor till vår demoavdelning!

Som demopersonal hos Retail24 kommer du att representera våra kunders välkända varumärken. Vi har många spännande uppdrag inom både demo, event & sampling.

Jobbet är flexibelt och varierande med stora möjlighet att utvecklas inom Retail24.

Vi söker dig som:

Är du utåtriktad, social & tycker om att jobba med kundkontakt.

Söker ett jobb med flexibelt schema.

Vill jobba med demo inom olika områden, har du ett intresse för mat, kaffe, skönhet eller hälsa har vi flera olika spännande möjligheter för dig.



Meriterande:


 B-körkort


Tjänsten är en timanställning med varierande arbetstider. Jobbet är perfekt för dig som vill ha ett kul extrajobb med mycket kundkontakt. Jobbar du för andra demobolag samtidigt ser vi inte det som något problem.

Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal. Både uppdrag och arbetsplats kan variera och därför är det meriterande om du har körkort och tillgång till bil.


Retail24 har nordens största sälj, demo och merchandisingkår!

Både på regional och nordisk nivå. Tillsammans arbetar vi med de största leverantörerna inom Dagligvaruhandeln, Fackhandeln samt Elektronikhandeln. Älskar du att jobba inom retail sök till oss på Retail24 idag!

Ansök nu

Demopersonal Retail24 - Växjö

Butiksdemonstratör
Läs mer Nov 7
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Om jobbet

Retail24 söker nu fler stjärnor till vår demoavdelning!

Som demopersonal hos Retail24 kommer du att representera våra kunders välkända varumärken. Vi har många spännande uppdrag inom både demo, event & sampling.

Jobbet är flexibelt och varierande med stora möjlighet att utvecklas inom Retail24.

Vi söker dig som:

Är du utåtriktad, social & tycker om att jobba med kundkontakt.

Söker ett jobb med flexibelt schema.

Vill jobba med demo inom olika områden, har du ett intresse för mat, kaffe, skönhet eller hälsa har vi flera olika spännande möjligheter för dig.



Meriterande:


 B-körkort


Tjänsten är en timanställning med varierande arbetstider. Jobbet är perfekt för dig som vill ha ett kul extrajobb med mycket kundkontakt. Jobbar du för andra demobolag samtidigt ser vi inte det som något problem.

Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal. Både uppdrag och arbetsplats kan variera och därför är det meriterande om du har körkort och tillgång till bil.


Retail24 har nordens största sälj, demo och merchandisingkår!

Både på regional och nordisk nivå. Tillsammans arbetar vi med de största leverantörerna inom Dagligvaruhandeln, Fackhandeln samt Elektronikhandeln. Älskar du att jobba inom retail sök till oss på Retail24 idag!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Frösunda Personlig Assistans AB

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 7
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till Kundadministrationen. Bidra till att vara med och skapa Sveriges bästa omsorgsföretag. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i stark tillväxt och en chans att varje dag få göra skillnad i människors liv.

Frösunda Personlig Assistans AB ingår i en koncern som erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom affärsområdena äldreomsorg, förskolor, integrationstjänster, fastighet och individ & familj på den svenska marknaden. Vi är en del av den norska koncernen Norlandia Health & Care Group AS som är verksamma i Sverige, Norge, Finland, Nederländerna, Tyskland och Polen. Med 19 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher.

Vi söker nu en ekonomiassistent som kommer arbeta med kundfakturering och administrativa uppgifter kopplade till affärsområdet personlig assistans. Denna tjänst är placerad på vårt assistanskontor i Växjö.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos oss kommer du att få arbeta med kundfakturering och uppföljning av fakturor till kommuner och externa parter. Skapande och uppföljning av räkningar till Försäkringskassan. Kontakt och utredningsarbete med myndigheter. Bokning av inbetalningar. Påminnelse och kravhantering. Kostnadsredovisningar till Försäkringskassan och kommuner. Registrering och utbetalning av omkostnader till våra kunder. Avstämningar med verksamhetschefer och regionchefer samt stötta Business Controller med underlag för månatliga reservationer och avstämningar. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra kunder, interna såväl som externa.

Dina egenskaper

Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt. Vi ser att du som person är strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag.

Som ekonomiassistent arbetar du oftast med flera ärenden samtidigt. Det ställer krav på att du både är flexibel och noggrann i ditt arbetssätt och har en förmåga att hantera och prioritera olika ärenden parallellt. Du är ansvarstagande, prestigelös och jobbar för teamet. Du har hög social kompetens och jobbar relationsskapande. För att trivas i rollen är det bra om du är duktig administrativt och har god systemvana.

Önskade kvalifikationer

Gymnasial ekonomiutbildning

2-3 års erfarenhet av fakturering/reskontraarbete

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Goda kunskaper i Excel


Tidigare erfarenheter i Visma Business och Assistansstöd är meriterande. Därtill är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans.

Tillträde och varaktighet

Tillträde enligt överenskommelse

Heltid

Tillsvidare med sex månaders provanställning

Ansökan och kontakt

Ansökan skall ske via Teamtailor.

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Linda Avila, Ansvarig chef Kundadministration tel. 0320-43 00 07
linda.avila@norlandia.com

Emma Svensson, Teamledare Kundadministration tel. 010-130 31 04  emma.svensson@frosunda.se

Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.

Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Frösunda Personlig Assistans AB

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 23
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till Kundadministrationen. Bidra till att vara med och skapa Sveriges bästa omsorgsföretag. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i stark tillväxt och en chans att varje dag få göra skillnad i människors liv.

Frösunda Personlig Assistans AB ingår i en koncern som erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom affärsområdena äldreomsorg, förskolor, integrationstjänster, fastighet och individ & familj på den svenska marknaden. Vi är en del av den norska koncernen Norlandia Health & Care Group AS som är verksamma i Sverige, Norge, Finland, Nederländerna, Tyskland och Polen. Med 19 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher.

Vi söker nu en ekonomiassistent som kommer arbeta med kundfakturering och administrativa uppgifter kopplade till affärsområdet personlig assistans. Denna tjänst är placerad på vårt assistanskontor i Växjö.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos oss kommer du att få arbeta med kundfakturering och uppföljning av fakturor till kommuner och externa parter. Skapande och uppföljning av räkningar till Försäkringskassan. Kontakt och utredningsarbete med myndigheter. Bokning av inbetalningar. Påminnelse och kravhantering. Kostnadsredovisningar till Försäkringskassan och kommuner. Registrering och utbetalning av omkostnader till våra kunder. Avstämningar med verksamhetschefer och regionchefer samt stötta Business Controller med underlag för månatliga reservationer och avstämningar. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra kunder, interna såväl som externa.

Dina egenskaper

Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt. Vi ser att du som person är strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag.

Som ekonomiassistent arbetar du oftast med flera ärenden samtidigt. Det ställer krav på att du både är flexibel och noggrann i ditt arbetssätt och har en förmåga att hantera och prioritera olika ärenden parallellt. Du är ansvarstagande, prestigelös och jobbar för teamet. Du har hög social kompetens och jobbar relationsskapande. För att trivas i rollen är det bra om du är duktig administrativt och har god systemvana.

Önskade kvalifikationer

Gymnasial ekonomiutbildning

2-3 års erfarenhet av fakturering/reskontraarbete

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Goda kunskaper i Excel


Tidigare erfarenheter i Visma Business och Assistansstöd är meriterande. Därtill är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans.

Tillträde och varaktighet

Tillträde enligt överenskommelse

Heltid

Tillsvidare med sex månaders provanställning

Ansökan och kontakt

Ansökan skall ske via Teamtailor.

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Linda Avila, Ansvarig chef Kundadministration tel. 0320-43 00 07
linda.avila@norlandia.com

Emma Svensson, Teamledare Kundadministration tel. 010-130 31 04  emma.svensson@frosunda.se

Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.

Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Person i Växjö söker Personlig Assistent

Personlig assistent
Läs mer Nov 7
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? 

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en kund bosatt i Växjö. som behöver hjälp med olika uppgifter där det bland annat ingår att hjälpa till med huvudsakliga rutiner i kundens liv.

Tjänsten gäller arbete på följande arbetstid:


Kl. 19:00-08:00 (totalt 5 timmar aktiv tid och resterande tid förekommer jour)


 
Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov.

Som person är du:


Lyhörd och Initiativtagande

En bra lagspelare

Engagerande och entusiasmerande

Flexibel och Lugn


Meriterande är om du:

Har erfarenhet som personlig assistent, inom omsorg eller äldreomsorg

Som söker är av kvinnligt kön enligt kundens önskemål


KRAV:

Ej röka då kunden inte tål detta

Vaccinerad mot Covid-19 på grund av infektionsrisk



Sysselsättningsgrad: 1 tjänst för föräldravikariat på cirka 1-2 pass i veckan förlagda på kväll och natt, med möjlighet till fast tjänst.

Tillträde: Enligt överenskommelse med möjlighet att börja omgående.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.


Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu