Växjö: Administratör med inriktning lön och ekonomi till Lessebo ÅC

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör med inriktning lön och ekonomi till Lessebo ÅC i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-10 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven person som har erfarenhet av löpande lönehantering och ekonomiarbete? Nu har du chansen att vara en del av Lessebo ÅC:s fortsatta framgångssaga. Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Företaget expanderar och söker nu en engagerad och noggrann administratör med erfarenhet inom områdena lön, ekonomi och HR. Hos Lessebo ÅC får du inte bara ett jobb, du blir en del av en familjär arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utvecklas och växa i din roll.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos Lessebo ÅC.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör hos Lessebo ÅC kommer du att vara spindeln i nätet för företagets administrativa processer. Du kommer ha en bred och varierad roll där du arbetar nära olika funktioner inom företaget.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Löneadministration och hantering av lönerelaterade ärenden såsom lönekörning, reseräkningar och traktamenten.
Stödja i ekonomiska processer som exempelvis löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar samt supportera i andra delar av ekonomiarbetet såsom bokslut och årsredovisning.
Stötta upp i rekryteringsprocesser, hantera anställningsavtal och planera onboarding av nyanställda.
Hantera utbildningsadministration och tillbudsrapportering.
Övriga förekommande administrativa uppgifter.

Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete inom områdena lön, ekonomi och HR. För att lyckas i rollen som administratör hos Lessebo ÅC är det viktigt att du är noggrann, driven och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett strukturerat tillvägagångssätt med förmågan att se till helheten samtidigt som du uppmärksamma detaljerna. Som person är du nyfiken, ansvarsfull och trivs med att arbeta i en självständig roll där du tar egna initiativ. Vidare trivs du i att arbeta i en mindre arbetsgrupp där ni tillsammans når framgångsrika mål och har roligt på vägen.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.?
Goda kunskaper i Office 365, främst inom Word och Excel.

Erfarenheter som vi ser som meriterande för tjänsten är:
Kunskaper inom arbetsrätt.
Erfarenhet från att arbeta i lönesystemet Kontek.
Tidigare erfarenhet från transportbranschen och dess kollektivavtal.

Övrig information
Placeringsort: Lessebo
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Lessebo ÅC har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Elin Tornhed på telefon 0730-56 55 54.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Vi är ett brett företag indelade i flera olika verksamhetsgrenar för att kunna stå våra kunder till tjänst. I organisationen sysselsätter vi idag cirka 90 personer, har 60 egna fordon av olika slag som varje år kör motsvarande 100 varv runt jordklotet. Vi är starkt präglade av mottot nöjda kunder är ett villkor för vår existens.

Lessebo ÅC skall med hög kvalitet, service, kompetens och miljöhänsyn erbjuda och utveckla för kunden attraktiva lösningar avseende transporttjänster.

Alla som blir berörda av vår verksamhet skall vara fast övertygande om att varje tjänst skall vara en rekommendation för kommande affärer.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Växjö som Löneadministratör.

Ekonomiassistent och löneadministratör - Växjö Småland Airport

Läs mer Jun 14
VÄXJÖ SMÅLAND AIRPORT

Vill du jobba på en arbetsplats med ständig dynamik, välj då oss på Småland Airport. En flygplats, 1000 möjligheter. Nu ger vi dig chans att söka en spännande tjänst.  

Om rollen: Vi söker en driven Ekonomiassistent till en 75% tjänst med fokus på ekonomiadministration. 25% av tiden kommer att vara dedikerad till löneadministration, vilket kräver tidigare erfarenhet inom området. Som Ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta självständigt i din roll och rapportera direkt till vår Ekonomichef.

Arbetsuppgifter: I rollen som ekonomiassistent kommer du att ansvara för hantering av kundreskontra samt fakturering. Du kommer också att till viss del vara involverad i avstämningar, bokslutsarbete och leverantörsreskontra. En viktig del av din tjänst är löneadministration samt hantering av personalrelaterade frågor kopplade till lön och förmåner.

Växjö Småland Airport präglas av en kultur där ingen arbetsuppgift är för stor eller för liten. Vi är prestigelösa och genom att hjälpas skapar vi en god företagskultur och gemenskap, för alla.

Kvalifikationer


• Tidigare erfarenhet som löneadministratör
• Gymnasieutbildning, gärna med inriktning på ekonomi
• Erfarenhet av arbete inom ekonomi
• Goda kunskaper i ekonomisystem
• Självständig, noggrann och ansvarstagande
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Erfarenhet av att arbeta i Hogia och Readsoft är meriterande, men inte ett krav. Lön görs i HRM Flex.

Om ansökan och tjänsten:

Tjänsten är på 75% av heltid, tills vidare med eventuellt inledande provanställning. Tillträde omgående. Innan anställning kommer du behöva genomgå en säkerhetsprövning. Individuell lönesättning. Sista ansökningsdag 4 augusti. Observera att ansökningsperioden är förlängd på grund av semester, vilket kan medföra längre handläggningstid.

Om Småland Airport:

Växjö-Kronobergs flygplats (VXO) är en internationell flygplats och ligger 5 km nordväst om staden Växjö, marknadsförs under namnet Växjö Småland Airport. Region Kronoberg (55 %), Växjö kommun (42 %) och Alvesta kommun (3 %) äger flygplatsen gemensamt. Den drivs som ett kommunalt aktiebolag.

Ansök nu

Löneadministratör/ HR-medarbetare. Heltid.

Läs mer Maj 7
A.R.C söker nu påökning utav HR-avdelningen. Du som sökande är noggrann, strukturerad och vill jobba under stort eget ansvar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att sköta lönerna på företaget. Dessutom kommer du hjälpa till med rekryteringsprocessen. Tjänsten kommer vara en del i staben och man kommer rapportera direkt till VD. Du som söker blir den andre HR-medarbetaren på företaget, därför lägger vi stor vikt på rätt personlighet. Vi strävar efter att få ett sammansvetsat arbetslag och en rolig arbetsplats att komma till på morgonen.
A.R.C Fastighetspartner startades sommaren 2020 och har sedan dess etablerat kontor på 11 platser runt om i Sverige. Tjänstens placering är Växjö där huvudkontoret finns. Tjänsten är tänkt ska börja i september.
Vi ser gärna att du som söker dig till oss har några års erfarenhet från löneadministration eller annat administrativt arbete.
Rekrytering sker löpande så skynda med din ansökan innan tjänsten blir tillsatt!
Vid frågor maila Jack.kallio@arcfast.se
Ansök genom att maila "hr@arcfast.se". Glöm inte att märka ditt mail med "Löneadministratör VÄXJÖ".

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Maxkompetens Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Maxkompetens Sverige AB .

Produktionsberedare och Inköpare till AT-Tillverkning i Alvesta

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Jun 18
Nytt
Vill du ha en central roll i ett innovativt företag där teknik och kvalitet står i fokus? Är du en noggrann och självgående person med erfarenhet av beredning och inköp? Då kan detta vara möjligheten för dig! AT-Tillverkning i Alvesta söker nu en engagerad Produktionsberedare och Inköpare som vill vara med och forma framtidens tillverkning inom hjälpmedelsbranschen. Ta chansen att bli en viktig del av ett dynamiskt team och bidra till företagets fortsatta framgång!

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos AT-Tillverkning.

Dina arbetsuppgifter
Som Produktionsberedare och Inköpare hos AT-Tillverkning kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att produktionen sker effektivt och kvalitetssäkrat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Produktionsberedning: Förbereda och planera produktionsunderlag samt säkerställa att produktionsprocesserna är optimala för att möta kvalitets- och kostnadskrav.
Underhåll av affärssystemet Monitor: Ansvara för att uppdatera och upprätthålla information i affärssystemet Monitor. Detta inkluderar uppdatering av kunduppgifter, orderhantering och övrig relevant information i systemet.
Inköp: Ansvara för inköp av råmaterial, utvärdera offerter, upprätthålla och utveckla relationer med befintliga leverantörer samt på sikt sluta avtal med nya leverantörer. Hantera beställningar och säkerställa att material levereras i tid och enligt specifikation.
Processutveckling: Bidra till kontinuerlig förbättring av processer och rutiner inom både beredning och inköp.

Din profil
Vi värdesätter att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och brinner för att arbeta inom detta område. För att lyckas i rollen som Produktionsberedare och Inköpare hos AT-Tillverkning är det viktigt att du är flexibel och nyfiken inför förändringar, samtidigt som du är pålitlig och noggrann i ditt arbete. Du arbetar självständigt och har god kommunikationsförmåga, vilket gör att du samarbetar effektivt med både kollegor och leverantörer. Vidare trivs du att arbeta i en mindre grupp och bidrar aktivt till en positiv och produktiv arbetsmiljö.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Några års erfarenhet inom beredning samt erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Monitor.
Grundläggande kunskaper och förståelse av ritningsläsning. Har du dessutom tidigare erfarenhet av CAD ser vi det som meriterande för tjänsten.
God datorvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort.

Övrig information
Placeringsort: Alvesta
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare, provanställning tillämpas
Arbetstid: Heltid, 7-16 måndag-fredag
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

AT-Tillverkning har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Elin Tornhed på telefon 0730-56 55 54.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
AT-Tillverkning har en vision om att vara ledande inom aluminium och rostfritt. Vi vill hjälpa våra kunder med innovativa lösningar. Vår affärsidé är att utveckla och producera funktionella sitt- och ståhjälpmedel för barn, ungdomar och vuxna.

AT-tillverkning har sin plats i Alvesta som ligger mitt i Småland. Vi började vår verksamhet 2003 med legotillverkning och har utvecklats för att möta de förändrade kraven och förutsättningarna i branschen.

Ansök nu

Studenter till Lyreco lager i Växjö!

Lagerarbetare
Läs mer Jun 5
Är du student och tycker om ett aktivt arbete samt vill ha en rutin under studietiden? Då kan vi ha tjänsten för dig! Maxkompetens söker nu i samarbete med Lyreco i Växjö dig som vill arbeta på lager under din studietid.

Lyreco-koncernen är ledande i Europa och världens tredje största distributör av produkter och tjänster för arbetsplatser. Lyreco har varit ett privatägt företag sedan 1926, och har ständigt anpassat sig till utvecklingen på arbetsplatser genom sitt ständiga fokus på att skapa bästa möjliga kundupplevelse, starka partnerskap med välrenommerade leverantörer och effektiv logistik. Staples i Växjö är numera en del av Lyreco- koncernen. Läs mer om Lyreco på deras hemsida: https://www.lyreco.se/

Dina arbetsuppgifter
Som lagermedarbetare på Lyreco kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att delta i den dagliga produktionen. Du kommer arbeta med plock och pack av ordrar. Det är en tjänst där tyngre lyft förekommer dagligen i arbetet, vilket är viktigt att du känner passar dig!

Din profil
Vi vill anställa dig som är noggrann och prestigelös som person samt gillar att arbeta i team där man hjälps åt för att nå uppsatta mål. Som person är du snabb, engagerad och motiveras av att arbeta i en verksamhet där tempot är högt och där alla medarbetare är delaktiga. Vi förutsätter även att du som söker är flexibel, ansvarsfull och inte främmande för att hoppa in med kort varsel vid tex, sjukdom.

Till denna tjänst vänder vi oss främst till dig som är student, alternativt dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och vill arbeta extra. Som student räknas du som är inskriven på universitet, högskola eller Komvux. Registreringsintyg är ett krav för eventuell anställning.? Du kommer vara anställd som konsult av Maxkompetens men arbeta hos Lyreco i Växjö.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!


Övrig information
Arbetstider: Måndag-fredag, varierande arbetstider men främst kl.15:00-21:00
Placeringsort: Växjö
Lön: Enligt kollektivavtal
Start: Enligt överenskommelse
* Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Låter jobbet intressant för dig? Vänta inte med din ansökan utan skicka in den redan idag! Vi tillämpar löpande urval för denna rekrytering och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lyreco har för denna tjänst valt att samarbeta med Maxkompetens AB. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna ansvarig rekryterare, Elin Tornhed på telefon: 073- 056 55 54.


Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Elektronikmontör till Dasa Control Systems

Elektronikmontör
Läs mer Jun 11
Är du en elektronikentusiast som vill vara en del av ett innovativt och familjärt företag? Hos Dasa Control Systems i Växjö får du chansen att arbeta med elektronikmontering i en trivsam och positiv arbetsmiljö. Maxkompetens söker nu en noggrann och engagerad elektronikmontör som vill växa tillsammans med Dasa och bidra till deras fortsatta framgång.
I denna tjänst blir du konsult hos Maxkompetens första sex månaderna, för rätt person går anställningen sedan över till Dasa Control Systems. Ta chansen att bli en del av ett företag där dina idéer och din utveckling värdesätts högt!


Dina arbetsuppgifter
Som elektronikmontör hos Dasa Control Systems kommer du att vara en nyckelspelare i vår produktionsprocess. Du kommer att arbeta med innovativ teknik och vara en del av ett team som strävar efter högsta kvalitet och ständiga förbättringar.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

Montering och test av Dasas elektronikprodukter.
Löda samman produktdelar, främst med hjälp av hållödning.
Avsyning och sluttestning.
Administrativt arbete kring logistik och monteringsarbete.
Felsökning och Service
Bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten genom regelbundna möten och förslag på arbetsförbättringar.


Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för elektronik och som trivs med att arbeta noggrant och strukturerat i en rofylld arbetsmiljö. På Dasa kommer du ingå i en minde arbetsgrupp där alla ställer upp för varandra och hjälper till där det behövs. Du som person är glad, positiv och gillar att ha ordning och reda runt omkring dig. Du är ansvarstagande i ditt tillvägagångssätt och ser gärna lösningar i stället för problem. Du talar och skriver obehindrat i svenska.

Det är meriterande om du har:

Lödningserfarenhet
Erfarenhet av elektronikmontering, gärna inom service och felsökning
Erfarenhet av att läsa kretskortsscheman


Vi erbjuder dig
Dasa Control Systems erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med avancerad teknik och bidra till innovativa lösningar. Hos oss får du vara del av ett sammansvetsat team med högt engagemang och trivsel. Vi värdesätter dina idéer och din utveckling, och erbjuder därför interna utbildningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och förmåner via Benify.

Övrig information
Placeringsort: Växjö
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Långsiktigt på Dasa
Arbetstid: 7-16
Lön: Individuell lönesättning

Dasa Control Systems har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email vaxjo@maxkompetens.se. Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi uppmanar dig dock att ansöka på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Dasa Control Systems AB startades i Växjö 1989 och har idag 25 anställda. Vi är specialiserade på intelligenta styrsystem för tunga fordon, främst inom skog, entreprenad och materialhantering. Utveckling, produktion och försäljning styrs från huvudkontoret i Växjö och systemlösningar från Dasa levereras till kunder i hela världen. Vi är ett företag som jobbar nära våra anställda, med korta beslutsvägar och en familjär känsla. Vårt team består av både produktion- och kontorspersonal, alla med hög trivsel och en positiv arbetsmiljö.

Ansök nu

Kundkoordinator till Emballator Lagan

Orderadministratör
Läs mer Jun 3
Emballator Lagan utvecklar, producerar och marknadsför plastförpackningar för färg, livsmedel och kemtekniska produkter i form av hinkar och burkar. De är omkring 120 medarbetare och har en omsättning på cirka 450 miljoner SEK. Emballator Lagan är en del av Emballator-koncernen som erbjuder ett brett utbud av förpackningslösningar. Läs mer om dem på www.emballator.com

Nu söker vi på Maxkompetens en engagerad och serviceinriktad Kundkoordinator till Emballator Lagan med placeringsort i Ljungby. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Kundkoordinator hos Emballator Lagan kommer du att ha en central roll där du kommer att arbeta aktivt för att etablera och upprätthålla långsiktiga kundrelationer samtidigt som du säkerställer hög kundnöjdhet.

Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar:
Hantering av kundorder och leveransbevakning för att säkerställa hög kundservice och att leverans sker enligt bekräftad order.
Kontinuerlig kommunikation med kunder gällande eventuella avvikelser.
Uppdatera och underhålla kundregistret och prisinformationen i kunddatabasen för att säkerställa korrekt och aktuell information.
Sammanställa och kommunicera kundprognoser till berörda interna funktioner.
Bistå lager/logistikavdelningen genom att tillhandahålla dokumentation som krävs för tullhantering och andra logistiska processer.

Din profil
Vi ser gärna att du som söker har några års erfarenhet av kundrelationer och orderhantering. För att lyckas i rollen som Kundkoordinator hos Emballator Lagan är det viktigt att du är driven, serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga då rollen innebär daglig kontakt med kunder både via telefon och mejl. Som person är du organiserande och har förmågan att prioritera uppgifter effektivt för att säkerställa ett smidigt arbetsflöde. Vidare är du lyhörd och kan hantera ett stundtals högt arbetstempo på ett professionellt sätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du:
Har erfarenhet av kundservice och är van vid att hantera kundkontakter via telefon och mejl.
Behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.?
Har god datorvana och goda kunskaper i Excel, samt grundläggande kunskaper i övriga Office-paketet.

Har du som söker tidigare arbetat i en liknande roll inom tillverkningsproduktion ser vi det som meriterande för tjänsten.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!


Övrig information
Placeringsort: Ljungby
Start: i augusti eller enligt överenskommelse
Varaktighet: visstidsanställning på 6 månader
Arbetstid: måndag-fredag 07:30-16:00
Lön: individuell lönesättning tillämpas

Emballator Lagan har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Emballator Lagan med placeringsort i Ljungby.

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Elin Tornhed på telefon 0730-56 55 54.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Emballator Lagan AB är en del av den familjeägda koncernen Herenco. Företagets produkter är något du möter i din vardag, i din lokala matvarubutik eller i din färghandel. Tillsammans med sina systerbolag går man en spännande framtid till mötes där förväntan på tillväxt, innovativa och hållbara lösningar och arbetssätt är stora från ägaren.

Emballator Lagan AB, med produktion i Ljungby och Vittsjö, utvecklar, producerar och marknadsför förpackningar för Paint and construction och Food produkter i form av hinkar och burkar. Emballator Lagan omsätter ca 450 MSEK och har en plan att nå en omsättning på 550 MSEK fram till 2027. Företagets 500 kunder finns i norra Europa med tyngdpunkt på Norden.

Ansök nu

Maskinskötare till Lyreco

Maskinoperatör, mekanisk verkstad
Läs mer Maj 31
Lyreco-koncernen är ledande i Europa och världens tredje största distributör av produkter och tjänster för arbetsplatser. Lyreco har varit ett privatägt företag sedan 1926, och har ständigt anpassat sig till utvecklingen på arbetsplatser genom sitt ständiga fokus på att skapa bästa möjliga kundupplevelse, starka partnerskap med välrenommerade leverantörer och effektiv logistik. Staples i Växjö är numera en del av Lyreco- koncernen. Läs mer om Lyreco på deras hemsida: https://www.lyreco.se/

Vi på Maxkompetens i Växjö söker nu en maskinskötare till Lyreco. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
För att säkerställa driften hos Lyreco i Växjö söker vi nu en engagerad och tekniskt kunnig maskinskötare. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att övervaka och underhålla företagets tekniska utrustning på lagret med särskilt fokus på att byta ut och underhålla olika delar av bansystemet såsom bromsar, cylindrar, kasetter och liknande. Du kommer att ingå i ett mindre team tillsammans med andra kompetenta kollegor.

Din profil
Vi söker dig som har tekniskt intresse och kunnande samt trivs med att arbeta med tekniska problem. Du är strukturerad, noggrann och tar ansvar för att utföra dina arbetsuppgifter med hög kvalité och inom angivna tidsramar. Vidare är du som person ambitiös, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga vilket gör att du också har lätt att få samarbetet och arbetet i gruppen att drivas framåt.

För att vara aktuell för tjänsten har du:
Teknisk gymnasieutbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.?

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!


Övrig information
Placeringsort: Växjö
Start: Omgående
Arbetstid: Tvåskift, måndag-fredag 05:30-14:30 samt 10.00-19:00
Lön: Enligt kollektivavtal

För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Lyreco. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Elin Tornhed på telefon 0730-56 55 54.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu